Connect with us

Αυτοκίνητο

Mazda MX-5 Roadster 1.5 Skyactiv-G132: “Αέναη γοητεία”

Για περισσότερα από 30 χρόνια, το Mazda MX-5 αποτελεί το πρότυπο της κατηγορίας των roadster, χάρη στα μοναδικά του χαρακτηριστικά και στον προσιτό του χαρακτήρα.

Το θρυλικό Mazda MX-5 επέστρεψε στη χώρα μας και γέμισε ένα μεγάλο κενό στην κατηγορία των προσιτών roadster αυτοκινήτων. Ελαφρύ, ευέλικτο, αποτελεί την πιο συναρπαστική έκφραση του Jinba Ittai, της κατασκευαστικής λογικής της Mazda που σημαίνει ότι οδηγός και αυτοκίνητο γίνονται ένα. Το μικρό roadster με μήκος μόλις 3,915 μέτρα κινείται σαν να είναι προέκταση των χεριών του οδηγού, με απόλυτη ακρίβεια ώστε να προσφέρει το μέγιστο στην απόλαυση της οδήγησης.

Όπως και κάθε γενιά του Mazda MX-5, έτσι και η τελευταία έχει εξαιρετικές αναλογίες, χάρη στη σχεδιαστική φιλοσοφία “Kodo” της ιαπωνικής εταιρείας. Το μικρό roadster μεταδίδει την αίσθηση της κίνησης ακόμα και σταματημένο, πιστό κάθε στιγμή στην λογική της μέγιστης ευχαρίστησης κατά την οδήγησης.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι την περασμένη χρονιά το μοντέλο δέχτηκε μια σημαντική αναβάθμιση και πλέον όλες οι εκδόσεις πλέον διαθέτουν στο βασικό εξοπλισμό τους το Apple Carplay / Android Auto, σημαντική προσθήκη για να παραμένει ο οδηγός συνέχεια συνδεδεμένος ακόμα και όταν έχει τα χέρια στο τιμόνι και τα μάτια στο δρόμο. Μία άλλη σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι σε όλες τις εκδόσεις προστίθεται νέα ασημένια ραφή στα καθίσματα, στο λεβιέ ταχυτήτων, στη χούφτα, στο τιμόνι και στις εσωτερικές επενδύσεις των θυρών.

Με το μικρότερο κινητήρα της γκάμας, τον 1.5 Skyactiv-G132 η ισχύς των 132 ίππων και η ροπή των 152 Nm μπορεί να μην φαίνονται μεγέθη ικανά για σπορ επιδόσεις σε πρώτη ανάγνωση. Ωστόσο, το εξαιρετικά χαμηλό βάρος του MX-5, που οριακά ξεπερνά τα 1.000 κιλά με τον οδηγό, δίνει την απάντηση. Τα νούμερα είναι αποκαλυπτικά. Ο μικρότερος κινητήρας είναι ικανός να επιταχύνει το μοντέλο από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 8,3 δλ. ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 204 χλμ./ώρα.

Ένα κοφτερό σύστημα διεύθυνσης, ένας ακριβέστατος επιλογέας των έξι σχέσεων του χειροκίνητου κιβωτίου και οι άριστα ρυθμισμένες αναρτήσεις με πολλαπλούς συνδέσμους για τους πίσω τροχούς, συνθέτουν μαζί με το χαμηλό βάρος και την κατανομή του σε ποσοστό 50:50 στον εμπρός και πίσω άξονα, ένα αυτοκίνητο στο οποίο άπαξ και μπεις, δύσκολα βγαίνεις. Ο οδηγός, αν δεν ξεπερνά σε ύψος τα 1.90 μέτρα, «κουμπώνει» άψογα στη χαμηλή θέση οδήγησης και η διασκέδαση ξεκινά.

Το MX-5 αποτελεί ένα σπάνιο ελιξήριο ψυχαγωγίας. Γίνεται πράγματι προέκταση του οδηγού, το νιώθεις και αποκτάς τη βεβαιότητα ότι μπορείς να το πιέσεις ακόμα και πέρα από το όριο με απόλυτο έλεγχο.

Η πίσω κίνηση αποτελεί ένα ακόμα συν, για όσους δεν φοβούνται να παίξουν με την υπερστροφή απενεργοποιώντας φυσικά το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης. Με όλα τα συστήματα on φυσικά, το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό και απόλυτα ουδέτερο σε όλες τις συνθήκες.

Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι το MX-5 περιλαμβάνει το πακέτο συστημάτων ασφαλείας i-Activsense με προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού (DAA -Driver Attention Alert ), εμπρός αλλά και οπίσθια υποβοήθηση πέδησης στην πόλη ( FSCBS- Front Smart City Brake Support SCBS), αναγνώριση οδικής σήμανσης (TSR- Traffic Sign Recognition) και κάμερα οπισθοπορείας

Με τιμές που ξεκινούν από 26.717, το νέο Mazda MX-5 αποτελεί μια μοναδική πρόταση, ένα ελιξήριο νεότητας χωρίς ημερομηνία λήξης.

Τα μοντέλα Sport Tech και GT Sport Tech διαθέτουν τα πιο πρόσφατα χαρακτηριστικά ασφαλείας i-ACTIVSENSE, όπως την Έξυπνη υποβοήθηση πέδησης στην πόλη και μια κάμερα οπισθοπορείας, για να σας διατηρούν ασφαλείς σε κάθε ταξίδι και να σας βοηθούν να επικεντρώνεστε σε αυτό που έχει πραγματικά αξία: τη χαρά της οδήγησης. Επίσης, διαθέτουν το Σύστημα ειδοποίησης για παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας, το Σύστημα ελέγχου νεκρών σημείων και το Σύστημα ειδοποίησης κατά την οπισθοπορεία για συναρπαστική οδήγηση με επιπλέον ασφάλεια.Τα μοντέλα Sport Tech και GT Sport Tech διαθέτουν τα πιο πρόσφατα χαρακτηριστικά ασφαλείας i-ACTIVSENSE, όπως τη

Continue Reading

Lifestyle

Fiat 500 Electric: 500 καράτια

Το νέο Fiat 500, το πλέον εμβληματικό αυτοκίνητο πόλης, γιορτάζει τα 65α του γενέθλια με την πιο προηγμένη και ταυτόχρονα πιο προσιτή τεχνολογία ηλεκτρικής κίνησης. 

Η πραγματική επανάσταση που δημιούργησε το 1957 η παρουσίαση του Fiat 500, επαναλαμβάνεται σήμερα πιο επίκαιρη παρά ποτέ. Ένα πανέμορφο και προσιτό αυτοκίνητο πόλης τότε, που έδινε τη δυνατότητα στο ευρύ κοινό να ζήσει το όνειρο της αυτόνομης μετακίνησης, επανέρχεται ακριβώς με τα ίδια χαρακτηριστικά στη νέα εποχή της αυτοκίνησης, δίνοντας τη δυνατότητα της ηλεκτροκίνησης σε όλους. 

Αισθητικά το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 είναι ένα βιομηχανικό κόσμημα, ακριβώς όπως και ο πρόγονός του. Έχει σαρώσει σε παγκόσμιο επίπεδο τα βραβεία βιομηχανικού σχεδιασμού και καινοτόμου αισθητικής, ταυτόχρονα όμως είναι προσαρμοσμένο απόλυτα στις σημερινές αστικές συνθήκες και ανάγκες. Γι’ αυτό είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία του που είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις αμαξώματος (hatchback, cabrio και 3+1), οι οποίες δίνουν τις λύσεις πρακτικότητας και ευελιξίας που αναζητά κάθε οδηγός. 

Με ένα πλήρως ψηφιακό, εντυπωσιακό αλλά και πρακτικό εσωτερικό, το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 δίνει νέα διάσταση στις καθημερινές μετακινήσεις. Αντίστοιχα εντυπωσιακές είναι οι δυνατότητες συνδεσιμότητας, με το νέο ηλεκτρικό 500 να είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που εφοδιάζεται με το σύστημα πολυμέσων UConnect 5, το οποίο εκτός των άλλων προσφέρει ασύρματη λειτουργία Mirroring για κινητά τόσο με Android Auto όσο και με Apple CarPlay, αλλά και συμβατότητα με δίκτυα 5G. 

Στην έκδοση με την μπαταρία των 42kWh, εξασφαλίζει αυτονομία έως και 460 χλμ. σε αστικές συνθήκες και 320χλμ. σε μικτές συνθήκες (WLTP). Οι εκδόσεις που εφοδιάζονται με μπαταρία 42 kWh διαθέτουν κινητήρα ισχύος 118 ίππων (87kW) και εξαιρετικές επιδόσεις, με την επιτάχυνση από στάση έως τα 100χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 9 δλ. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα. 

Το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 φέρνει την «επανάσταση» στην πόλη και λόγω της ευκολίας που προσφέρει. Διαθέτει σύστημα φόρτισης με δυνατότητα έως 85kW, στοιχείο που του επιτρέπει σε κατάλληλο δίκτυο να φορτίζει (0%-80%) σε μόλις 35 λεπτά. 

Κατασκευασμένο στο Τορίνο, το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 αξιοποιεί όλες τις καινοτόμες τεχνολογίες κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προσφέροντας στον ιδιοκτήτη του πρωτοφανή αξιοπιστία και ποιότητα κατασκευής. Αυτές αποδεικνύονται αφενός από την 5ετη εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 200.000χλμ., αφετέρου από την 8ετη κάλυψη για έως και 160.000χλμ. της σωστής λειτουργίας της συστοιχίας των μπαταριών, που αφορούν στο σύνολο των εκδόσεων του αμιγώς ηλεκτρικού 500. Με τα παραπάνω δεδομένα, ο ιδιοκτήτης ενός νέου ηλεκτρικού Fiat 500 απολαμβάνει την απόλυτη σιγουριά της σωστής λειτουργίας του αυτοκινήτου του για πολλά χρόνια, μαζί με το χαμηλότερο δυνατό κόστος χρήσης, το οποίο είναι εξαιρετικά μειωμένο συγκριτικά με οποιαδήποτε αυτοκίνητο που διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης. 

Εξαιρετικά αποδοτικό αλλά και προσιτό, το νέο ηλεκτρικό 500 μπορεί να αποκτηθεί σήμερα πιο εύκολα παρά ποτέ, με την εφαρμογή του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ». Με την επιδότηση που προβλέπεται, οι τιμές της οικογένειας του μοντέλου ξεκινούν από τις 25.550 ευρώ για την έκδοση 500e (RED). Όλες οι εκδόσεις του ηλεκτρικού 500 αξιοποιούν το μέγιστο όφελος των 8.000 ευρώ που προβλέπει το «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», καθώς και τις δυνητικές επιπλέον παροχές του. Το πλαίσιο του κρατικού προγράμματος περιλαμβάνει και επιπρόσθετα οφέλη, όπως για παράδειγμα επιπλέον 1.000 ευρώ bonus απόσυρσης συμβατικού αυτοκινήτου, επιπρόσθετη επιδότηση πολύτεκνων οικογενειών και αυξημένη επιδότηση νέων αγοραστών κάτω των 29 ετών, καθιστώντας ακόμα πιο συμφέρουσα την απόκτηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος. 

Continue Reading

Lifestyle

Volvo V60 Recharge T6: Γνήσιο σκανδιναβικό τέκνο

Το Volvo V60 Recharge T6 συνδυάζει όλα τα θετικά στοιχεία ενός αμαξώματος τύπου wagon, με
την κομψότητα, την άνεση και τις εξαιρετικές επιδόσεις.

Η Volvo είχε πάντα στη γκάμα της wagon αυτοκίνητα, τα οποία μάλιστα, προ της επέλασης των SUV,
είχαν ένα πολύ σημαντικό μερίδιο πωλήσεων. Ως εταιρεία που απευθυνόταν ανέκαθεν σε οικογένειες
που έδιναν έμφαση στην ασφάλεια, οι wagon εκδόσεις αποτελούσαν για τη Volvo ιερό δισκοπότηρο.
Οι καιροί αλλάζουν όμως και πλέον τα SUV μοντέλα είναι περισσότερα από τα συμβατικά και στη
γκάμα της Volvo. Έτσι, πλέον με το πρόθεμα V που αφορά στις wagon εκδοχές, είναι διαθέσιμα μόνο
τα V90 και V60.


Εκ των δύο, το V60 έχει και το μεγαλύτερο νόημα για μια οικογένεια τεσσάρων ή πέντε μελών, καθώς
με το κομψό αμάξωμα των 4,77 μέτρων μήκους, μπορεί να καλύψει με το παραπάνω τις ανάγκες της.
Σε αυτό έρχεται να βοηθήσει και ο μεγάλος χώρος αποσκευών με όγκο 529 λίτρων, ο οποίος μάλιστα
είναι εκμεταλλεύσιμος έως και την οροφή του αυτοκινήτου, σε αντίθεση με μια τετράθυρη λιμουζίνα.
Παρότι στην Ελλάδα τα wagon αμαξώματα δεν έγιναν ποτέ ευρέως αποδεκτά, έχουν τεράστια
πλεονεκτήματα πρακτικότητας. Επιπρόσθετα, στην περίπτωση του Volvo V60 Recharge T6, αυτό δεν
στερείται κομψότητας αλλά και δυναμισμού. Θα έλεγε μάλιστα κανείς ότι έχει ακόμα μεγαλύτερο
ενδιαφέρον συνολικά από αυτό της τετράθυρης sedan εκδοχής.

Στην υποκειμενικότητα της αισθητικής το αυτοκίνητο έχει να αντιτάξει την αντικειμενικότητα των
δεδομένων που θέτουν τα προηγμένα μηχανικά του μέρη, αλλά και την ευελιξία χρήσης που επιτρέπει
η υβριδική, plug-in μηχανολογική του συγκρότηση.


Για την κίνηση λοιπόν φροντίζει μια έκδοση του 2λιτρου turbo συνόλου βενζίνης με 253 ίππους, που
συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 145 ίππων. Ο δεύτερος, σε αντίθεση με τον πρώτο που δίνει
κίνηση στους εμπρός τροχούς, κινεί τους πίσω. Η συνδυαστική ισχύς είναι 350 ίπποι και επαρκεί για
να κινήσει πολύ γρήγορα το αυτοκίνητο. Όπως και σε όλα τα plug-in υβριδικά, το σύστημα φροντίζει
ώστε εφ’ όσον υπάρχει επάρκεια ενέργειας στη μπαταρία, να κινεί το αυτοκίνητο το ηλεκτρικό μοτέρ.
Στην απαίτηση του συνόλου της ισχύος ή σε πολύ υψηλές ταχύτητες, εμπλέκεται στο παιχνίδι και ο
θερμικός κινητήρας, ή όταν η ενέργεια της μπαταρίας τείνει προς το μηδέν. Το λογισμικό ωστόσο του
αυτοκινήτου φροντίζει ώστε να υπάρχει πάντα ρεύμα στην μπαταρία, ώστε να εξυπηρετείται τόσο η
ανάγκη για μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς υπό συνθήκες ελλιπούς πρόσφυσης, ή
παροχή πλήρους ισχύος για κάποιο διάστημα, όπως για παράδειγμα στις προσπεράσεις.

Από εκεί και πέρα ο οδηγός έχει τη δυνατότητα, μέσω των προγραμμάτων οδήγησης Hybrid (το οποίο
είναι το προεπιλεγμένο με την εκκίνηση του αυτοκινήτου) Power και Pure, να μεταβάλλει τα
χαρακτηριστικά τις απόδοσης. Στο πρώτο, τα πράγματα συμβαίνουν όπως τα περιγράψαμε, στο
δεύτερο ο θερμικός κινητήρας είναι σχεδόν πάντα σε λειτουργία, ενώ στο τρίτο χρησιμοποιείται μόνο
ηλεκτρική ενέργεια για την κίνηση -εφ’ όσον υπάρχει αρκετή αποθηκευμένη.


Ο οδηγός μπορεί να καλύψει κατά το μέγιστο 40 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά, αν οι μπαταρίες είναι
πλήρως φορτισμένες. Ή να αφήσει το σύστημα να αποφασίζει. Με τις μπαταρίες ελάχιστα
φορτισμένες, η μέση κατανάλωση είναι περίπου 7,2 λίτρα/100 χλμ. Εξαιρετικά δηλαδή συγκρατημένα,

για ένα αυτοκίνητο 350 ίππων και βάρους άνω των 2 τόνων.


Χάρη στα εξαιρετικά χαρακτηριστικά απόδοσης της ανάρτησης και την κορυφαία ηχομόνωση, το
Volvo V60 Recharge T6 είναι απολαυστικό στο ταξίδι και μπορεί να κινηθεί εξαιρετικά άμεσα και
γρήγορα -η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 5,4 δλ. Οι προσπεράσεις γίνονται εν
ριπή οφθαλμού και για αυτό το λόγο με τη μέγιστη ασφάλεια, ενώ οι μέσες ωριαίες ταχύτητες μπορούν να παραμένουν υψηλές.


Με πέντε αστέρια στις δοκιμές του ανεξάρτητου οργανισμού αξιολόγησης Euro NCAP, το V60
αποτελεί μια κάψουλα κορυφαίας ασφάλειας, αλλά και άνεσης για όλους τους επιβάτες. Οι οποίοι,
επιπρόσθετα, απολαμβάνουν ένα εξαιρετικό επίπεδο άνεση, χάρη και στον πληρέστατο εξοπλισμό
όλων των εκδόσεων. Εμπρός από τον οδηγό ο πίνακας οργάνων, λιτός αισθητικά αλλά πληρέστατος
πληροφοριακά, υλοποιείται μέσω μιας οθόνης 12,3 ιντσών, με δυνατότητα εξατομίκευσης. Στο κέντρο
του ταμπλό μια κάθετη ψηφιακή οθόνη αφής αποτελεί το κέντρο ελέγχου όλων των λειτουργιών του
multimedia, του συστήματος κλιματισμού, του συστήματος πλοήγησης και πολλών λειτουργιών του
αυτοκινήτου και των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.


Με κόστος 50.876, το Volvo V60 Recharge T6 αποτελεί την ιδανική επιλογή από άποψη value for
money, εντός τόσο της γκάμα του μοντέλου, όσο και συγκριτικά με τον ευρύτερο ανταγωνισμό. Αν δεν
έχετε θέμα με αυτό τον τύπο αμαξώματος, αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση στην premium οικογενειακή κατηγορία.
https://youtu.be/luScny2XYhk

Continue Reading

Lifestyle

BMW iX3: Ολοκληρωμένη λύση

Στην απαίτηση για βιώσιμη κινητικότητα η BMW προτείνει ηλεκτροκίνηση με τη μορφή της iX3. 

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διατίθενται στην αγορά έχουν πλέον φτάσει σε τέτοιο μεγάλο πλήθος, ώστε να συγκρίνονται όχι μόνο με τους υπέρ – εκατονταετούς τεχνολογίας αντιπάλους τους που διαθέτουν ΜΕΚ (Μηχανές Εσωτερικής Καύσης), αλλά και μεταξύ τους. Έτσι υπάρχουν πλέον αρκετά συγκριτικά στοιχεία ώστε να περνάμε από την εποχή της ελαφράς κριτικής τους ως εξωτικά είδη, σε αυτή της πιο εμπεριστατωμένης διερεύνησης.

Σε αυτό το κομβικό σημείο, η BMW παρουσίασε στις αρχές του 2022 την ανανεωμένη -κυρίως αισθητικά- εκδοχή της αμιγώς ηλεκτρικής iX3 που αποτελεί και το αντικείμενο της δοκιμής μας. Η iX3 βασίζεται στο πλαίσιο της Χ3, δεν μπορεί όμως να εκληφθεί απλώς ως η ηλεκτρική της εκδοχή. Το πλαίσιο CLAR (CLuster Architecture) των iX3 και X3 έκανε το ντεμπούτο του το 2015 και από τότε ενσωμάτωνε τη δυνατότητα φιλοξενίας κλασικών κινητήρων εσωτερικής καύσης, υβριδικών, plug in υβριδικών αλλά και καθαρά ηλεκτρικών μονάδων κίνησης. 

Έτσι η iX3 δεν έχει τον κινητήρα εμπρός και την κίνηση πίσω, όπως η συμβατική αδελφή της, αλλά όλα πίσω -κινητήρα, κίνηση, κιβώτιο μιας σχέσης και τα σχετικά ηλεκτρονικά ισχύος. Όλα, σε ένα συμπαγές σύνολο το οποίο τοποθετείται ανάμεσα στον πίσω άξονα. Εμπρός αναπαύονται όλα τα βοηθητικά συστήματα, όπως αυτό του κλιματισμού ή της μπαταρίας των 12V, ενώ στο κέντρο και ανάμεσα στους άξονες, η συστοιχία των μπαταριών, με μέγιστο ενεργειακό περιεχόμενο 80 kWh και χρηστικό 74 kWh.

Παρότι μικρές σχετικά, οι αισθητικές βελτιώσεις στον εμπρός προφυλακτήρα, στη μάσκα, στους τροχούς και στα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, έχουν δημιουργήσει ένα πολύ πιο ενδιαφέρον αποτέλεσμα. Το μεγάλο σχετικά αμάξωμα μήκους 4,734 και πλάτους 1,891 μέτρων, έχει απόσταση από το έδαφος 18 πόντους παρά ένα χιλιοστό. Έτσι δεν φοβάται τους βατούς χωματόδρομους. Για πιο σοβαρές ωστόσο εκτός δρόμου καταστάσεις, η κίνηση στον ένα μόνο άξονα και τα ασφάλτινα ελαστικά, θέτουν τους όποιους περιορισμούς. 

Από άποψη χώρων, το αυτοκίνητο έχει να προσφέρει ότι χρειάζεται μια παρέα 4 ενηλίκων επιβατών και οριακά πέντε, καθώς το τούνελ στο πάτωμα των πίσω θέσεων -και ειδικά το ιδιαίτερα τονισμένο των πισωκίνητων BMW- λάμπει δια της απουσίας του. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 510 λίτρων και μπορεί σταδιακά και εύκολα να επεκταθεί έως τα 1.560, εν τη απουσία των πίσω επιβατών. 

Η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό, όπως και η θέση οδήγησης, είναι υπεράνω κριτικής, ενώ τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες απολαμβάνουν πολύ καλή ορατότητα. Το σύστημα πολυμέσων, με το εξαιρετικά ενημερωμένο σύστημα πλοήγησης, που προσφέρει πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, ανταποκρίνεται σε χειρισμό μέσω αφής, περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, φωνητικές εντολές και τέλος χειρονομίες. 

Ο εξοπλισμός είναι εντυπωσιακά πλούσιος, με πανοραμική ηλιοροφή, ηλεκτρικά καθίσματα, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”, προσαρμοζόμενη ανάρτηση και αυτόματη λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών από τη βασική έκδοση. Στο βασικό εξοπλισμό επίσης περιλαμβάνονται Driving Assistant Professional , σύστημα πλοήγησης βασισμένο σε cloud BMW Maps και BMW Intelligent Personal Assistant, ενσωμάτωση smartphone με Apple CarPlay και προεγκατάσταση Android Auto, Remote Software Upgrade και άλλες ψηφιακές υπηρεσίες της σειράς BMW Connected. Η κορυφαία έκδοση εξοπλισμού την οποία είχαμε στη διάθεσή μας, περιελάμβανε ένα εντυπωσιακό σε διαστάσεις head up display, ζάντες αλουμινίου 20”, ηχομονωτικά κρύσταλλα, δερμάτινη επένδυση Vernasca, σύστημα ήχου Surround της Harman Kardon και το σύστημα BMW IconicSounds. 

Στο δρόμο, η άμεση απόδοση των 286 ίππων και των 400 Nm της ροπής, προσφέρουν εντυπωσιακές επιδόσεις τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει, παρά τα 2.260 κιλά που ζυγίζει το αυτοκίνητο, έτοιμο για… απογείωση. Έως τα 180 χλμ./ώρα της ηλεκτρονικά περιορισμένης μέγιστης ταχύτητας, η iX3 θυμίζει ένα πολύ πιο ισχυρό σπορ αυτοκίνητο. Μια σχετική εικόνα, μπορεί να μας δώσει ο αριθμός 6,8, που αναφέρεται στα δλ. που χρειάζεται η iX3 για να τα προσεγγίσει την ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα από στάση. 

Αν ο οδηγός αποφασίσει να εκμεταλλευτεί τα εξαιρετικά δυναμικά και οδικά χαρακτηριστικά της iX3, τότε θα δει την κατανάλωση να φλερτάρει με τις 30 kWh/100 χλμ., που σημαίνει αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση για 200 και κάτι λίγα χιλιόμετρα. Στην πόλη, το αυτοκίνητο μπορεί άνετα να «πέσει» στις 18 kWh/100 χλμ., ειδικά αν ο οδηγός αξιοποιήσει το πρόγραμμα οδήγησης Eco Pro και τη μέγιστη ανάκτηση ενέργειας με την επιλογή B από το κιβώτιο. Αυτή η τελευταία προσθέτει και το χαρακτηριστικό του one pedal drive, που προσωπικά μου αρέσει πολύ στην πόλη. Με αυτά τα δεδομένα, μια αυτονομία της τάξης των 400 χλμ./ώρα είναι απόλυτα ρεαλιστική. Επίσης πρέπει να σημειώσουμε ότι η δυνατότητα φόρτισης με συνεχές ρεύμα της BMW iX3 ανέρχεται στα 150 kW, που σημαίνει ότι σε μόλις 10 λεπτά μπορεί να ανακτήσει ενέργεια επαρκή για κάλυψη περίπου 100 χλμ. 

Η ανανεωμένη BMW iX3 είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο συνολικά, με πολύ δυνατά στοιχεία την εξαιρετική οδική συμπεριφορά, την άνεση, τους χώρους, τις επιδόσεις και την πληρότητα του εξοπλισμού. Επιπρόσθετα, οι μικρές αλλά ουσιώδεις αισθητικές επεμβάσεις προσέθεσαν χαρακτήρα και δυναμισμό στο σύνολο. Το κόστος ξεκινά από 61.940 ευρώ, χωρίς να περιλαμβάνεται η δεύτερη φάση της αυξημένης επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά». 

Άρθρο από: Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending