Connect with us

Lifestyle

Opel Grandland X 1.2 8A/T : “Πλήρες και προσιτό”

Το κορυφαίο SUV της Opel είναι ένα πολυτάλαντο αυτοκίνητο, το οποίο διατίθεται σε πολύ λογικό -συγκριτικά με το μέγεθος και τον εξοπλισμό του- κόστος.

Βλέποντας το Grandland X δεν μπορείς παρά να διαπιστώσεις ότι οι σχεδιαστές  του Ρισελχάιμ θέλησαν να δημιουργήσουν κάτι σύγχρονο μεν, αλλά εύπεπτο και λειτουργικό. Κάτι δηλαδή που θα είναι εύκολα αποδεκτό τόσο όσο και αισθητικά όσο και πρακτικά.

Τα κατάφεραν υπό όποια γωνία και αν κοιτάξεις το αυτοκίνητο. Εξωτερικά, το μήκος των περίπου 4,5 μέτρων δεν γίνεται προσπάθεια να κρυφτεί, ενώ συνολικά η αίσθηση που αφήνει το Grandland X, υιοθετώντας δυναμικές αλλά και ήπιες σχεδιαστικές φόρμες, είναι αυτή ενός επιβλητικού SUV. Οι ζάντες ελαφρού κράματος με διάμετρο 18 ιντσών -17 στην βασική έκκδοση- συμβάλλουν περαιτέρω σε αυτή την αίσθηση, πέραν του γεγονότος ότι τα φαρδιά ελαστικά 225/55 εξασφαλίζουν μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης.

Εσωτερικά τίποτα δεν θα κάνει οδηγό και επιβάτες να μείνουν με ανοιχτό στο στόμα αλλά και τίποτα δεν θα φανεί περίεργο. Μεγάλα όργανα και οθόνη πολυμέσων με διαγώνιο 8 ιντσών, πολύ καλά και μαλακά πλαστικά όπου χρειάζεται με το κερασάκι του πλήρους εξοπλισμού, συνθέτουν ένα περιβάλλον ιδιαίτερα φιλόξενο.

Με τις διαστάσεις του Grandland X το εσωτερικό δεν θα μπορούσε παρά να είναι και ευρύχωρο, δηλαδή άνετο για πέντε ενήλικες και με όγκο 514 λίτρα για τις αποσκευές τους. Το πλάτος είναι επαρκές, το ύψος επίσης, ενώ ο θόρυβος από τον κινητήρα και τον αέρα περιορισμένος. Όλα δηλαδή, συνηγορούν να ξεκινήσει το μεγάλο ταξίδι.

Ένας κινητήρας 1.2 λίτρων σε ένα αμάξωμα 4,5 μέτρων μήκους και βάρους περίπου 1.400 κιλών δεν δίνει το στίγμα δυναμικών επιδόσεων σε πρώτη ανάγνωση. Ωστόσο η γνωστή τρικύλινδρη μονάδα βενζίνης των 1.199 κ.εκ. αποδίδει 130 ίππους αλλά και 230 Nm ροπή από τις 1.750 σ.α.λ. μόλις. Σε επίπεδο αριθμών έχει ότι χρειάζεται για να κινήσει άνετα το μεγάλο SUV της Opel. Στην προκειμένη περίπτωση του μοντέλου της δοκιμής έχει και την αρωγή του κλασικού αυτόματου (με μετατροπέα ροπής) κιβωτίου των 8 σχέσεων, το οποίο είναι λειτουργικά εξαιρετικό και με τις πολλές σχέσεις του υποβοηθά το μικρό μοτέρ να μην μένει ποτέ εκτός ιδανικού εύρους λειτουργίας. 

Τα νούμερα οριοθετούν τη μέγιστη ταχύτητα στα 198 χλμ./ώρα και την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα στα 10,4 δλ. Αν δεν πιέσεις σημαντικά το Grandland X σε κάποια ορεινή διαδρομή, δεν θα ζητήσεις μάλλον ποτέ περισσότερη ισχύ, ούτε και καλύτερη τιμή κατανάλωσης, η οποία στα χέρια μας κυμάνθηκε μεταξύ 7 και 8 λίτρων/ 100 χλμ., με πολύ οικονομική και κανονική οδήγηση αντίστοιχα.

Όντας μαλακό σε ρυθμίσεις αλλά όχι χαλαρό, το Grandland X είναι ένα από τα πλέον χαλαρωτικά στο ταξίδι SUV, χάρη και στο αυτόματο κιβώτιο. 

Σε απαιτητικές επαρχιακές διαδρομές αποδεικνύεται εξαιρετικό όσο δεν πιέζεται, χωρίς να κουράζει με μεγάλες κλίσεις. Η  ρύθμιση των αναρτήσεων από την Opel είναι αυτή που θεωρούμε πρέπουσα για ένα SUV, καθώς οι μεγάλες διαδρομές δεν έχουν νόημα, αν δεν προσθέτουν και άνεση, πέραν από τη δυνατότητα κίνησης εκτός ασφάλτου. Στην περίπτωση που θέλει κάποιος σπορ συμπεριφορά στην άσφαλτο, υπάρχουν πολλές άλλες προτάσεις από τη γκάμα των συμβατικών πεντάθυρων hatchback, με χαμηλότερο μάλιστα κόστος.

Παρότι στην Opel δόθηκε ένα σχεδόν έτοιμο “πακέτο” από μηχανολογική άποψη, τελικά έβγαλε στην αγορά το SUV που αυτή ήθελε. Κοντολογίς ένα ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, χωρίς αισθητικές και σχεδιαστικές ακροβασίες, άνετο, ασφαλές, με πολλές οικογενειακές αρετές και τη γνωστή γερμανική στιβαρότητα των γραμμών και των υλικών να το συνοδεύει.

Στην πραγματικά πολύ ικανοποιητικά εξοπλισμένη έκδοση Business Edition και με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, το Grandland X κερδίζει ένα ακόμα στοίχημα, αυτό της τιμής. Με 26.300 ευρώ έχετε ένα πλήρες αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να συμπληρωθεί με πλήθος συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, με σχετικά χαμηλό κόστος, ή να εξατομικευθεί με διχρωμίες και λοιπές αισθητικές και εξοπλιστικές προσθήκες. Ταυτόχρονα, το πρόγραμμα !more Opel προσφέρει ακόμα μεγαλύτερα ωφέλη σε στοιχεία εξοπλισμού. 

Continue Reading

Lifestyle

Foodex Japan 2023: τα ελληνικά τρόφιμα στην αγορά της Ιαπωνίας!

Τα ελληνικά τρόφιμα ξανά στην Ιαπωνική Διεθνή Έκθεση Τροφίμων και Ποτών Foodex Japan 2023, η οποία διοργανώθηκε από 7 – 10 Μαρτίου, στο εκθεσιακό κέντρο Tokyo Big Sight. Η Foodex Japan είναι η μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών στην Ασία. Στη φετινή έκθεση συμμετείχαν 43 χώρες με 2.562 εκθέτες, ενώ την επισκέφθηκαν 73.789 χιλ. εμπορικοί επισκέπτες από την Ιαπωνία και άλλες ασιατικές χώρες.

Το ελληνικό περίπτερο διοργανώθηκε από την Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece) και φιλοξένησε 16 εκθέτες με ελληνικά προϊόντα, όπως ελαιόλαδο, ελιές, μέλι, κρασί, ξύδι, αλάτι, λικέρ, τσικουδιά, κρόκο, μαστίχα και μαστιχέλαιο, σταφίδες, αποξηραμένα σύκα, μαρμελάδες, ξηρούς καρπούς, είδη αρτοποιίας και σνακ, τυριά, κονσέρβες φρούτων και χυμούς.

Στο εθνικό περίπτερο συμμετείχαν και 6 επιχειρήσεις με τη στήριξη της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, εκ των οποίων 4  οινοποιεία και 2 παραγωγοί αποξηραμένων σύκων.

Η συμμετοχή στην έκθεση κρίθηκε ως εξαιρετικά πετυχημένη, καθώς το σύνολο των Ελλήνων εκθετών εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επισκεψιμότητα του περιπτέρου, αλλά και τον ενθουσιασμό των επισκεπτών για τα ελληνικά προϊόντα. Συνολικά, οι ελληνικές επιχειρήσεις έκαναν περισσότερες από 1.200 εμπορικές συναντήσεις με αγοραστές από Ιαπωνία, Ταιβάν, Νότια Κορέα, Κίνα  και Ηνωμένες Πολιτείες.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η Ιαπωνία είναι μια τεράστια αγορά 125 εκατ. κατοίκων με υψηλό εισόδημα, η οποία προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες για τα εγχώρια προϊόντα.  Το 2022 οι εξαγωγές των ελληνικών τροφίμων στην Ιαπωνία αυξήθηκαν κατά 39.2% και έφτασαν τα 22.9 εκατ. ευρώ. Τα σημαντικότερα τρόφιμα που εξάγονται στην Ιαπωνία είναι κονσέρβες ροδάκινου, ξηροί καρποί, παρασκευάσματα δημητριακών και ελαιόλαδο, ενώ παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον για τη φέτα και το μέλι.

Την εθνική συμμετοχή τίμησε με την παρουσία του ο Πρέσβης της Ελλάδας στην Ιαπωνία, κύριος Δημήτριος Καραμήτσος-Τζιράς, ο οποίος επισκέφθηκε το περίπτερο και συνομίλησε με όλους τους εκθέτες.

Λεζάντa φωτογραφιών

  • Απόψεις από την έκθεση Foodex Japan 2023

Enterprise Greece

Η Εταιρεία Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.) είναι ο αρμόδιος εθνικός φορέας, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εξωτερικών, για την προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα και την προώθηση των εξαγωγών, με στόχο να προβάλλει τη χώρα ως ελκυστικό επενδυτικό προορισμό και να προωθεί τα ανταγωνιστικά εξαγωγικά προϊόντα και υπηρεσίες της Ελλάδας.

Περισσότερες Πληροφορίες για συντάκτες:

ENTERPRISE GREECE | Γραφείο Τύπου– 210 3355705, Χρήστος Ρουμελιώτης  [email protected]

Continue Reading

Lifestyle

H ATHENS FASHION TRADE SHOW ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΦΕΡΝΕΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ

Σεπτέμβριος είναι ο μήνας των αλλαγών και των νέων ευκαιριών! Είναι ο μήνας που η Αthens Fashion Trade Show κάνει την ανατροπή και για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα παρουσιαστούν συλλογές  για τη σεζόν Άνοιξη -Καλοκαίρι 2024. Συμβαδzίζοντας με τις εκθέσεις του εξωτερικού, για πρώτη φορά, καταστήματα και eshops θα δειγματιστούν  κομμάτια για το επόμενο καλοκαίρι. Εκθέτες, sustainable  brands, σχεδιαστές και νέοι designers είναι έτοιμοι να μοιραστούν το όραμά τους και να μας παρουσιάσουν τις ανερχόμενες τάσεις. Aπό τις 21 έως τις 24 Σεπτεμβρίου το Μetropolitan Expο θα πλημμυρίσει με κομμάτια Resortwear και με αξεσουάρ-μπιζού της επόμενης σεζόν.

Ιδιαίτερα ντε-πιες ,φορέματα, καφτάνια,  loungewear επιλογές με χαρακτηριστικά signature prints, εμπνευσμένα από πίνακες ζωγραφικής ελληνικών νησιών, κομψά μαγιό και luxe φούστες  που υμνούν το ελληνικό καλοκαίρι είναι μερικά από τα Resortwear  κομμάτια που θα βρίσκονται 21-24 Σεπτεμβρίου στην Αthens Fashion Trade Show 2023.

Νέοι σχεδιαστές με καινοτόμες ιδέες και με εκπληκτικούς συνδυασμούς θα δώσουν το δυναμικό παρόν και το τμήμα Fresh για ακόμη μία χρονιά θα αποτελέσει αναπόσπαστο κομμάτι της Αthens Fashion Trade Show 2023.

Και για τον φετινό χειμώνα, στην Αthens Fashion Trade Show 2023 θα είναι μαζεμένες μερικές από τις τις πιο κομψές επιλογές όπως : δερμάτινα ή μάλλινα γάντια, καρό κασκόλ, hair accessories, γούνινα bucket hats ή καπέλα με shearling επένδυση.

Η Athens Fashion Trade Show  αποτελεί το fashion statement του Σεπτεμβρίου. Οι σύχρονες, μοντέρνες, ασφαλείς και ευρύχωρες εγκαταστάσεις του εκθεσιακού κέντρου Μetropolitan Expo μετατρέπονται σε χώρο έμπνευσης, δημιουργίας , έκφρασης και συνεργασίας πολλών διαφορετικών στιλιστικών επιρροών.

****

Σχετικά με τη ROTA Οργάνωση Εκθέσεων:

Η ROTA Οργάνωση Εκθέσεων, ιδρύθηκε το 1984 και είναι σήμερα ο μεγαλύτερος εκθεσιακός φορέας στην Ελλάδα. Μέσω της διοργάνωσης 13 εκ των σημαντικότερων εκθέσεων στη χώρα μας και τη διαχείριση του μεγαλύτερου και πλέον σύγχρονου εκθεσιακού κέντρου της Ελλάδας, υποστηρίζει τη συνεργασία μεταξύ του εμπορικού κόσμου και συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της οικονομίας. Με δέσμευση στην επιτυχημένη διοργάνωση, εμμονή στην παροχή πρωτοποριακών για την Ελλάδα υπηρεσιών και στελέχη τα οποία εστιάζουν στις αξίες της ομαδικής εργασίας και της άριστης εξυπηρέτησης, επιδεικνύει κάθε χρόνο εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Περισσότερες πληροφορίες για τη ROTA Οργάνωση Εκθέσεων μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση www.rota.gr.

Για περισσότερες πληροφορίες: Hρώ Τζαμτζή |2111801801|[email protected]

www.athensfashiontradeshow.gr

Continue Reading

Lifestyle

Suzuki Vitara Strong Hybrid AWD : Οικονομικό πασπαρτού

H υβριδική τεχνολογία, που ακολουθεί η Strong Hybrid έκδοση του Suzuki Vitara 1,5 αποτελεί ένας από τους δρόμους για μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου. H ιαπωνική εταιρεία συμπλήρωσε την γκάμα των μοντέλων της και έβαλε δίπλα στις mild hybrid εκδόσεις μια πλήρως υβριδική, για να προσθέσει τα πλεονεκτήματα που προσφέρει αυτή η τεχνολογία.

Κάτω από το καπό του Suzuki Vitara Strong Hybrid συναντάμε έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα Dualjet 1,5 lt, ο οποίος αποδίδει 102 ίππους και 138 Nm ροπής. Το μοτέρ διαθέτει υψηλότερη συμπίεση (13:1) και νέο χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής από το σύστημα VVT. Σε αυτόν προστέθηκε ένας κόμπακτ ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 33 ίππους με 60 Nm ροπής. Τα παραπάνω συνδυάζονται με ένα 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με αυτοματοποιημένο συμπλέκτη και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 840 Wh με τάση 140V. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος φτάνει στους 116 ίππους, με τη δύναμη να περνά στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος AllGrip.

Το Suzuki Vitara μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητα έως και 60 χλμ/ώρα και για απόσταση που δεν ξεπερνά τα 4,5 χιλιόμετρα. Ίσως δεν φαίνεται μεγάλη, στην πράξη όμως έχει αντίκρισμα, ιδιαίτερα μέσα στον αστικό ιστό. Το υβριδικό σύστημα του Suzuki Vitara μπορεί επιπλέον να σβήνει το θερμικό μοτέρ σε ταχύτητα έως και 80 χλμ/ώρα που σημαίνει έξτρα οικονομία, ενώ κρατάει ανενεργό τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και κατά το φρενάρισμα -που γίνεται ταυτόχρονα ανάκτηση ενέργειας- σε ταχύτητες μέχρι 135 χλμ/ώρα.

Η Suzuki ανακοινώνει μέση τιμή κατανάλωσης 5,8 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα διαδρομής αλλά στη διάρκεια της δοκιμής μας δεν καταφέραμε να πλησιάσουμε αυτήν την τιμή. Ένα νούμερο κοντά στα 7 λίτρα/100 χλμ μοιάζει πιο ρεαλιστικό, που μπορεί όμως να πέσει ακόμα περισσότερο μέσα στην πόλη και αν ο οδηγός είναι προσεκτικός και χρησιμοποιήσει ιδανικά το υβριδικό σύστημα. Βγαίνοντας στο δρόμο με το Suzuki Vitara διαπιστώνεις ότι το υβριδικό σύστημα λειτουργεί αρκετά καλά. Ίσως δεν έχει το απόλυτο ραφινάρισμα, και κάποιες φορές το σύστημα δείχνει κάπως «αναποφάσιστο» αλλά σε γενικές γραμμές κάνει τη δουλειά για την οποία σχεδιάστηκε. Η αλήθεια είναι ότι το αυτοματοποιημένο κιβώτιο δεν βοηθάει ιδιαίτερα με τις αργές αντιδράσεις του, αλλά δεν είναι ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου τέτοιος που να απαιτεί κάτι τέτοιο. Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός έχει τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών αν θέλει να εμπλακεί περισσότερο.

Το Suzuki Vitara είναι γενικά άνετο αυτοκίνητο και με αρκετά καλή ποιότητα κύλισης, με μόνο το θόρυβο από τον κινητήρα να κάνει αισθητή την παρουσία του μέσα στην καμπίνα. Ωστόσο, οι επιβάτες δεν θα έχουν πρόβλημα να καλύψουν μεγάλες αποστάσεις με αυτό. Στο ίδιο κλίμα είναι και η συμπεριφορά του όταν πιεστεί. Δεν παρουσιάζει έντονες και απότομες αντιδράσεις, αλλά κάνει ξεκάθαρο ότι δεν του αρέσει να οδηγείται με αυτόν τον τρόπο. Η ύπαρξη της τετρακίνησης ωστόσο δίνει στο Vitara ένα μεγάλο πλεονέκτημα όταν τελειώνει η άσφαλτος. Προφανώς δεν πρόκειται για το «off road animal» που ήταν το παλιό Vitara, ωστόσο οι δυνατότητές του είναι πολύ παραπάνω από του δικίνητου ανταγωνισμού.

Το αμάξωμα της Strong Hybrid έκδοσης του Vitara δεν διαφοροποιείται από των υπόλοιπων εκδόσεων και διατηρεί τον χαμηλών τόνων χαρακτήρα του. Στο εσωτερικό υπάρχουν σκληρά πλαστικά, που δείχνουν όμως πολύ στιβαρά. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής των 7 ιντσών με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης που προσφέρει συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay. Υπάρχει και μια μικρότερη έγχρωμη οθόνη 4,2’’ στον πίνακα οργάνων και παρέχει τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός, συμπεριλαμβανομένης της απεικόνιση της λειτουργίας του υβριδικού συστήματος. Η ενσωμάτωση του υβριδικού συστήματος σημαίνει ότι ο χώρος αποσκευών του Suzuki Vitara έχασε 86 λίτρα. Οι μπαταρίες μπορεί να είναι μικρές σε μέγεθος αλλά κάπου έπρεπε να τοποθετηθούν κι αυτό έγινε κάτω από το πάτωμα του πορτ-μπαγκάζ. Αυτό σημαίνει ότι το Suzuki Vitara Strong Hybrid έχει χώρο 289 λίτρα έναντι των 375 λίτρων των ήπια υβριδικών εκδόσεων. Οι διαθέσιμοι χώροι πάντως για τους επιβάτες δεν έχουν επηρεαστεί, κάτι που σημαίνει ότι εύκολα θα φιλοξενηθούν τέσσερις ενήλικοι επιβάτες.

Το Suzuki Vitara έχει ένα «βαρύ» όνομα, ιδιαίτερα στην ελληνική αγορά. Το ιαπωνικό crossover παραμένει ένα ποιοτικό αυτοκίνητο που προσφέρει κάτι ξεχωριστό: την τετρακίνηση, η οποία επεκτείνει κατά πολύ τις δυνατότητές του. Κι αυτό μπορεί να το κάνει ακαταμάχητο, ειδικά με κόστος που δεν ξεπερνά τα 27.780 ευρώ, ενώ το δικίνητο ξεκινά από τα 25.080 ευρώ.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending