Επιχειρηματικότητα
Προσφορά αγάπης από την INTERLIFE και το Ανθρώπινο Δυναμικό της
Με στόχο την έμπρακτη συμπαράσταση σε ευπαθείς ομάδες της Κοινωνίας, η INTERLIFE Ασφαλιστική, για άλλη μια φορά, προχώρησε στη δωρεά 1,1 τόνου τροφίμων που διατέθηκαν σε Κοινωφελείς Φορείς στο πλαίσιο του Προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης “προσφέρω …αλλιώς” που υλοποιεί.
Συγκεκριμένα, αποδέκτες της προσφοράς ήταν:
- Στην Αθήνα ο Όμιλος για την UNESCO Πειραιώς και Νήσων για την ενίσχυση των δομών κοινωνικής ένταξης που διατηρεί (Κοινωνικό Παντοπωλείο, Κοινωνικό Συσσίτιο, Ανοιχτό Κέντρο Ημέρας Αστέγων κ.α.)
- Στα Τρίκαλα το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Τρικκαίων για την ενίσχυση οικογενειών που διαβιούν κάτω από το όριο της φτώχειας
- Στη Θεσσαλονίκη το Ελληνικό Παιδικό Χωριό στο Φίλυρο που προσφέρει μια ευκαιρία σε όλα τα παιδιά να ζήσουν την παιδική τους ηλικία με αγάπη, φροντίδα, ζεστασιά, ασφάλεια και σεβασμό
Επιπλέον, με ιδιαίτερη ευαισθησία, το Ανθρώπινο Δυναμικό της INTERLIFE συγκέντρωσε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης τα οποία παραδόθηκαν:
- Στην ΑΜΚΕ Emfasis Foundation στην Αθήνα που στηρίζει, ανακουφίζει & ενδυναμώνει άτομα που βιώνουν πολλαπλές μορφές αστεγίας, χρόνια άνεργους, οικογένειες σε ακραία φτώχεια, κοινωνικά ευάλωτους νέους, κοινωνικά αποκλεισμένους, μοναχικούς ηλικιωμένους σε κίνδυνο επικείμενης αστεγίας, σε επισφαλή στέγη ή σε κατάσταση δρόμου
- Στην Ανεξάρτητη Ανθρωπιστική Οργάνωση PRAKSIS στη Θεσσαλονίκη που εφαρμόζει προγράμματα ανθρωπιστικής & ιατρικής δράσης για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και υπερασπίζεται τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματά τους
H αξία της προσφοράς είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη φιλοσοφία της INTERLIFE, ενώ ο εθελοντισμός του Ανθρώπινου Δυναμικού αποτελεί την ισχυρή ηθική αλυσίδα της.
Επιχειρηματικότητα
Δεξιότητες που χρειάζεται να αναπτύξεις ξεκινώντας μια επιχείρηση από την αρχή
Η δημιουργία, η ανάπτυξη αλλά και η ομαλή διατήρηση μια επιχείρησης είναι μία αρκετά δύσκολη διαδικασία που απαιτεί καλή οργάνωση και πολλή δουλειά. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν το γεγονός ότι ο νέος επιχειρηματίας καλείται να φέρει εις πέρας διάφορους ρόλους και ομολογουμένως είναι απαραίτητο να είναι οπλισμένος με ποικίλες γνώσεις και δεξιότητες. Αν λοιπόν επιθυμείς κι εσύ να ξεκινήσεις τη δική σου επιχείρηση, είναι καλό να αναπτύξεις κάποιες δεξιότητες που θα σε βοηθήσουν σε κάθε δραστηριότητα της επιχειρηματικής σου ζωής. Ποιες είναι αυτές και πώς μπορείς να τις βελτιώσεις; Σου τα επεξηγούμε όλα σε αυτό το άρθρο!
Βασικές γνώσεις
Είναι γεγονός ότι η δημιουργία της δικής σου επιχείρησης θα σε φέρει αντιμέτωπη με πλήθος προκλήσεων και ζητημάτων, συνεπώς είναι απαραίτητο να έχεις κάποιες γενικές γνώσεις που θα σε βοηθήσουν σε αυτό σου το ξεκίνημα. Ακόμα λοιπόν κι αν έχεις τους κατάλληλους συνεργάτες δίπλα σου, χρειάζεται να γνωρίζεις τα βασικά για όλες τις φάσεις της επιχειρηματικής σου δραστηριότητας.
Αν μάλιστα επιθυμείς να εξειδικευτείς πάνω σε έναν συγκεκριμένο κλάδο, τότε ετοιμάσου να γυρίσεις πίσω στα έδρανα και να παρακολουθήσεις το ανάλογο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Είτε πρόκειται για ένα μεταπτυχιακό στο digital marketing, είτε για σεμινάρια πάνω στη λογιστική κ.α., είναι καλό να θυμάσαι ότι όσο περισσότερες γνώσεις αποκτήσεις, τόσο πιο ολοκληρωμένη ματιά θα έχεις στον τρόπο που λειτουργεί η επιχείρησή σου.
Οργανωτικές δεξιότητες
Συνεχίζουμε με τις οργανωτικές δεξιότητες, οι οποίες φαίνεται να είναι ιδιαίτερα κρίσιμες για την επιτυχία μιας επιχείρησης. Πιο συγκεκριμένα, ο σχεδιασμός μιας αποτελεσματικής επιχειρηματικής στρατηγικής περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός μακροπρόθεσμου σχεδίου που καθορίζει την κατεύθυνση και τους στόχους της επιχείρησης.
Η οργάνωση και ο προγραμματισμός λοιπόν απαιτούν τη δημιουργία ενός λεπτομερούς πλάνου δράσης με σαφή ιεράρχηση των στόχων για την αποτελεσματική διαχείριση των πόρων, ανθρώπινων και μη. Η εν λόγω διαδικασία ταυτίζεται άμεσα με τις οργανωτικές δεξιότητες, καθώς φαίνεται απίθανο να πραγματοποιηθεί χωρίς την ύπαρξη αυτών. Από την άλλη σημαντικές είναι και οι ηγετικές και διοικητικές δεξιότητες, οι οποίες συνδέονται με την ικανότητά σου να καθοδηγείς και να εμπνέεις την ομάδα σου, διασφαλίζοντας ότι όλοι εργάζονται για τους κοινούς σας στόχους με κίνητρο και αφοσίωση. Είναι απαραίτητο συνεπώς να καλλιεργήσεις τις εν λόγω δεξιότητες, είτε με την παρακολούθηση σχετικών σεμιναρίων, είτε με την τριβή στην αγορά εργασίας.
Επικοινωνιακές δεξιότητες
Οι επικοινωνιακές δεξιότητες είναι ουσιαστικές για την επιτυχία της κάθε επιχείρησης και διευκολύνουν όλες της τις δραστηριότητες. Πιο αναλυτικά, περιλαμβάνουν την ικανότητα να μεταφέρεις καθαρά και αποτελεσματικά τις ιδέες και τις προτάσεις σου στους διάφορους αποδέκτες, είτε αυτοί είναι πελάτες, είτε συνεργάτες και υπάλληλοι.
Σημαντικά επικοινωνιακά εργαλεία είναι η ενεργητική ακρόαση, η σαφήνεια στο λόγο και η ικανότητα να προσαρμόζεις το μήνυμα ανάλογα με το κοινό που απευθύνεσαι. Τέλος, η επιτυχής επικοινωνία όχι μόνο ενισχύει τις σχέσεις, επιλύει συγκρούσεις και διευκολύνει τη συνεργασία, αλλά συμβάλλει και στη δημιουργία ενός κλίματος εμπιστοσύνης, που είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη και τη διαχείριση μιας επιχείρησης. Σου προτείνουμε λοιπόν να παρατηρήσεις τον τρόπο που συνδιαλέγεσαι, να κατανοήσεις τις αδυναμίες σου και να τις αντιμετωπίσεις αποτελεσματικά.
Τεχνολογικές δεξιότητες
Κλείνουμε με τις τεχνολογικές δεξιότητες, οι οποίες είναι θεμελιώδεις για την αποδοτική λειτουργία της κάθε επιχείρησης που θέλει να εδραιωθεί στην σημερινή πραγματικότητα. Οι δεξιότητες αυτές περιλαμβάνουν τη χρήση εργαλείων που βοηθούν στη διαχείριση έργων, την παρακολούθηση της προόδου και την επικοινωνία εντός της ομάδας και είναι σημαντικές για την ανάπτυξη και τη διαχείριση της κάθε δραστηριότητας.
Για να αποκτήσεις ή να αναπτύξεις περαιτέρω τις τεχνολογικές σου δεξιότητες, μπορείς να παρακολουθήσεις σχετικά σεμινάρια ή μαθήματα, να διαβάσεις οδηγούς και άρθρα και να συμμετάσχεις σε online κοινότητες ή φόρουμ. Να θυμάσαι! Η πρακτική εφαρμογή μέσω πραγματικών έργων θα ενισχύσει την κατανόηση και την εμπειρία σου, συνεπώς δεν αρκεί απλά να κατακτήσεις το θεωρητικό υπόβαθρό, αλλά είναι απαραίτητο να γνωρίζεις και πώς να εφαρμόζεις τις γνώσεις σου στην πράξη.
Αν έφτασες έως εδώ, τότε έμαθες ποιες είναι οι πιο σημαντικές δεξιότητες που πρέπει να αναπτύξεις αν θες να ξεκινήσεις μια επιχείρηση. Αναλογίσου σε ποιες υστερείς και κάνε τα πρώτα βήματα που θα σε οδηγήσουν σε μια επιτυχημένη επαγγελματική πορεία!
Επιχειρηματικότητα
Η Πράσινη Διάσταση Της Παραγωγικότητας
Η παραγωγικότητα αλλάζει διάσταση και απομακρύνεται από τη στενή έννοια της αύξησης του μεριδίου αγοράς και της κερδοφορίας της επιχείρησης και επεκτείνεται σε έννοιες όπως ποιότητα, διαρκή βελτίωση, πράσινη ανάπτυξη και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε βάθος χρόνου. Η ανάγκη της κοινωνίας για σεβασμό του περιβάλλοντος και εξοικονόμηση πόρων πιέζει τις επιχειρήσεις να αποσυρθούν από την κατάσταση αδράνειας και να δραστηριοποιηθούν με προσανατολισμό την πράσινη παραγωγικότητα. Στην αλυσίδα αξιών της επιχείρησης εκτός από την ικανοποίηση των αναγκών και προσδοκιών του πελάτη, την ποιότητα του παραγόμενου προϊόντος ή της υπηρεσίας και την ευελιξία στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς προστίθεται και η στρατηγική ελαχιστοποίησης της κακής διαχείρισης των φυσικών πόρων, η μείωση των ρύπων, η εξοικονόμηση ενέργειας, η χρήση νέων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και η οικονομικά και περιβαλλοντικά αποδεκτή εικόνα της επιχείρησης.
Η πράσινη παραγωγικότητα έχει ως σκοπό να εξασφαλίσει την προστασία του περιβάλλοντος με την παράλληλη αύξηση της κερδοφορίας της επιχείρησης στα πλαίσια της απαίτησης για αειφόρο ανάπτυξη, χωρίς όμως η ανάπτυξη να λειτουργεί εις βάρος της περιβαλλοντικής προστασίας. Επομένως, η πράσινη παραγωγικότητα ως στρατηγική ανάπτυξης συνδυάζει κερδοφορία, περιβάλλον και ποιότητα σε κάθε τομέα. Μέσω αυτής της εστίασης η πράσινη παραγωγικότητα προσδοκά να προσδώσει στον πελάτη μεγαλύτερη απόδοση και αξία, χρησιμοποιώντας εποικοδομητικά τους φυσικούς πόρους και την ενέργεια στη δημιουργία ενός ποιοτικά αναβαθμισμένου προϊόντος ή υπηρεσίας.
Η ποιότητα στην πράσινη παραγωγικότητα συνδυάζεται με την καινοτομία και τη συνεχή βελτίωση των διαδικασιών παραγωγής, επεξεργασίας, συσκευασίας και προώθησης των προϊόντων ή ακόμη και με το σχεδιασμό και τη χρήση εναλλακτικών μεθόδων στην ανάπτυξη υπηρεσιών που υπολογίζουν την περιβαλλοντική φθορά.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να γίνονται πιο δημοφιλή και ευρέως χρησιμοποιούμενα κάθε μορφής εργαλεία για τη σωστή διαχείριση του περιβάλλοντος είτε αυτά υπάγονται στους κανονισμούς και τις απαιτήσεις των διεθνών προτύπων της σειράς ISO 14000 είτε αυτά είναι αυτόνομα εργαλεία και ειδικές μέθοδοι αξιολόγησης της ποιότητας. Αυτές μάλιστα οι μέθοδοι, έχουν ως βασικό κριτήριο αξιολόγησης τη μείωση χρήσης των φυσικών πόρων, την αποφυγή μόλυνσης του περιβάλλοντος και σπατάλης των ενεργειακών πόρων, ενώ παράλληλα στοχεύουν στη βελτίωση της οικονομικής απόδοσης αλλά και στη δημιουργία υψηλού επιπέδου περιβαλλοντικής απόδοσης της επιχείρησης.
Φαίνεται πως είναι αναγκαιότητα και όχι πολυτέλεια ο προσανατολισμός της κάθε επιχείρησης προς την πράσινη παραγωγικότητα και ανάπτυξη, γιατί πολύ σύντομα η επιχείρηση δεν θα αξιολογείται μόνο για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχει και πόσο αυτά συντελούν στην ικανοποίηση του πελάτη και στην αύξηση της κερδοφορίας της, αλλά κυρίως με όλη τη δράση της που αναπτύσσεται με εστίαση στην προστασία του περιβάλλοντος υιοθετώντας αξίες και εφαρμόζοντας στρατηγικές, μεθόδους και τεχνολογίες συμβατές και φιλικές προς το περιβάλλον.
Στέλλα Γκιώση: Οικονομολόγος MBA – Executive
Επιχειρηματικότητα
Από τα ρούχα μέχρι τη στάση σώματος: Tips για τη συνέντευξη για δουλειά
Είτε έχετε περάσει από συνέντευξη, είτε όχι, το πιο πιθανό είναι ότι γνωρίζετε για τη στρεσογόνα
φύση αυτής της διαδικασίας. Είναι φυσιολογικό, ο καθένας να θέλει να δώσει το 100% του
εαυτού, για να κερδίσει τη θέση εργασίας. Παρόλα αυτά, η κατάλληλη προετοιμασία, δεν
περιορίζεται μόνο σε ένα ολοκληρωμένο κι εντυπωσιακό βιογραφικό.
Αν και κανείς δεν αμφισβητεί την αναγκαιότητά του, υπάρχουν κι άλλες παράμετροι, που αν
συνυπολογιστούν κι εφαρμοστούν, μπορούν να σας εξασφαλίσουν την πολυπόθητη θέση! Αυτό
το άρθρο, θα αποτελέσει τον ιδανικό οδηγό, για να αναδείξετε την καλύτερη και πιο
επαγγελματική εκδοχή του εαυτού σας!
1. Δώστε βάση στο σωστό ντύσιμο
Καμία συνέντευξη δε θεωρείται πραγματικά επιτυχημένη όταν δε λαμβάνεται υπόψη το ντύσιμο.
Όπως και σε κάθε άλλη περίσταση, έτσι κι εδώ, τα ρούχα που θα επιλέξετε για να σας
συνοδεύσουν σε αυτή τη στιγμή, μπορούν είτε να σαμποτάρουν, είτε να συνδράμουν στην
επιτυχία σας. Το κατάλληλο outfit, είναι αυτό που θα δώσει την πρώτη εντύπωση και θα δείξει
ότι ταιριάζετε με το προφίλ της εταιρείας.
Για αρχή, πρέπει να υπολογίσετε το ύφος της επιχείρησης, για την οποία στοχεύετε. Για
παράδειγμα, μια δουλειά στο χώρο της τράπεζας, καλεί και το ανάλογο, ίσως και πιο “αυστηρό”
outfit. Οι γυναικείες φούστες, μαζί με τα πουκάμισα, τα γιλέκα και τα υφασμάτινα παντελόνια,
προσδίδουν μία επαγγελματική και σοφιστικέ αύρα στο look σας και δημιουργούν την ιδανική
business formal αισθητική. Αν πάλι, το ύφος της δουλειάς, δεν απαιτεί κάποια ιδιαίτερη
επισημότητα, τότε μπορείτε να ακολουθήσετε τις επιταγές του smart casual, για ένα πιο άνετο,
αλλά εξίσου περιποιημένο σύνολο!
2. Μην ξεχνάτε τη γλώσσα και τη στάση του σώματος
Μπορεί να έχετε “ρίξει” όλα τα δυνατά σας χαρτιά κατά τη διάρκεια της συνέντευξής σας, όμως
εξίσου καθοριστική είναι η γλώσσα κι στάση του σώματός σας. Η λεκτική επικοινωνία, είναι
εξίσου δυνατή με τη μη λεκτική και πρέπει να δοθεί σημασία στο πώς τη χρησιμοποιούμε.
Θέλοντας και μη, υπάρχουν κάποιες κινήσεις, που “βγαίνουν” ασυναίσθητα, λόγω της πιθανής
αμηχανίας ή της νευρικότητας που μπορεί να έχετε τη δεδομένη στιγμή.
Η απουσία βλεμματικής επαφής, οι νευρικές κινήσεις, η κακή στάση σώματος ή η χρήση
πολλών χειρονομιών, αποτελούν μερικά λάθη, που “κλονίζουν” την αίσθηση αυτοπεποίθησης
και μπορούν και να σας στερήσουν ακόμα και τη θέση σας. Προτιμήστε να κάθεστε με την
πλάτη σας ίσια, αφού αυτό θα βελτιώσει αυτόματα την εικόνα σας και διατηρήστε όσο πιο πολύ μπορείτε τη φυσικότητά σας. Όσο αντιμετωπίζετε τις αγχωτικές καταστάσεις με ηρεμία, άλλο
τόσο θα δίνετε την εντύπωση μιας ικανής υπαλλήλου!
3. Ενημερωθείτε για την εταιρεία
Αν θέλετε να ξεχωρίσετε από τους άλλους υποψήφιους, τότε η έρευνα θα γίνει ο σύμμαχός σας.
Ακόμα κι αν θεωρείται δεδομένο ότι θα ακολουθήσει μια σύντομη παρουσίαση της εκάστοτε
εταιρείας, είναι σημαντικό να είστε κι εσείς εφοδιασμένες με μερικές πληροφορίες για το προφίλ
και την κουλτούρα της.
Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι φορές, που οι ίδιοι οι εργοδότες απευθύνουν μερικές αναγνωριστικές
ερωτήσεις, ή καλούν τους υποψηφίους να θέσουν τις απορίες τους αναφορικά με τις γνώσεις
τους πάνω στην επιχείρηση. Από τη δική σας τη πλευρά, πρέπει να φροντίσετε να μείνετε
ενημερωμένες για τις δράσεις, τους στόχους, καθώς και το γενικότερο background της εταιρείας.
Αυτό με τη σειρά του, θα σας δώσει το έναυσμα να τοποθετηθείτε κι εσείς με δικές σας απορίες
και να δείξετε ότι σας ενδιαφέρει πραγματικά η θέση!
4. Να είστε ο εαυτός σας
Στις περισσότερες συνεντεύξεις, συνηθίζεται να γίνονται ερωτήσεις που αφορούν την
προσωπικότητα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του καθενός. Σε αυτό το σημείο λοιπόν, είναι
σημαντικό να μην παρουσιάσετε καμία άλλη εικόνα, πέρα από την πραγματική σας. Τις
περισσότερες φορές, είναι ενστικτώδες να υπερ-προβάλλει κανείς τον εαυτό του, με σκοπό να
εντυπωσιάσει τον υπεύθυνο πρόσληψης.
Με αυτές τις ερωτήσεις, μπορούν κι εκείνοι να έχουν μια πιο διεισδυτική ματιά στη στάση που
έχετε απέναντι στην εργασία, αλλά και τη ζωή, οπότε πρέπει να είστε πάντα ειλικρινείς. Μιλήστε
για τις αξίες σας, τα προσόντα και τα χαρίσματά σας, χωρίς να υπερβάλλετε, ή να πείτε ψέματα,
αφού αυτό θα φανεί στην πορεία. Όσο κλισέ κι αν ακούγεται, η αυθεντικότητά σας είναι αυτή
που θα σας ξεχωρίσει και θα σας βοηθήσει να διεκδικήσετε μια θέση σε έναν εργασιακό χώρο,
που όντως “κουμπώνει” με την ιδιοσυγκρασία σας!
Κάθε συμβουλή είναι πολύτιμη και μπορεί να βελτιώσει την απόδοση και τη γενικότερη παρουσία
σας κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτά τα συστατικά της
επιτυχίας μπορούν να σας “ανοίξουν” πολλές επαγγελματικές πόρτες!
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Τουρισμός
Η Σύγχρονη Προσέγγιση στον Ταξιδιωτικό Τομέα
-
Τουρισμός
Το Μέλλον του Τουρισμού
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο