Connect with us

Αυτοκίνητο

SUZUKI VITARA 1.4 GL+ HYBRID 48V 4WD:  SUV όπως κανένα άλλο

Ήπια υβριδικό, τετρακίνητο και κατηγορίας B… Το ανανεωμένο Suzuki Vitara αποτελεί ένα «εξωτικό» είδος, που δεν έχει ανταγωνισμό. .

Με την έκδοση του Vitara της δοκιμής, η οποία διαθέτει το σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP της Suzuki, η ιαπωνική εταιρεία προσφέρει μια πληρέστατη λύση αυτοκινήτου παντός εδάφους, σε κόστος που ξεκινά από τα 22.170 ευρώ. Ταυτόχρονα, την ίδια στιγμή που το σύνολο σχεδόν των υπόλοιπων κατασκευαστών προσφέρουν τις τετρακίνητες εκδόσεις τους σε μια συνήθως έκδοση εξοπλισμού ή κιβωτίου μετάδοσης, η Suzuki προσφέρει συνολικά έξι: με ή χωρίς αυτόματο κιβώτιο και σε τρία διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού.

Εμπορικά λοιπόν το ανανεωμένο Vitara διαθέτει στην τετρακίνητη εκδοχή του ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Μένει λοιπόν να δούμε αν και σε επίπεδο απόδοσης ισχύει κάτι αντίστοιχο.

Πέραν των μικρών αισθητικών διαφορών της ανανεωμένης έκδοσης και των προσθηκών στον εξοπλισμό -με κυριότερες τα φώτα LED, τον έγχρωμο ψηφιακό πίνακα στα όργανα, τον αυτόματο κλιματισμό και το adaptive cruise control – το Vitara παραμένει η γνωστή ποσότητα που γνωρίζουμε από το 2015.

Με μήκος 4,175 μέτρα βρίσκεται στην καρδιά της κατηγορίας B από άποψη διαστάσεων, ενώ χάρη στην κυβισμένη φόρμα του προσφέρει πολύ καλούς χώρους για τέσσερις ενήλικες και όγκο αποσκευών της τάξης των 375 λίτρων. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες εξασφαλίζουν πολύ καλή ορατότητα, αν και το αυτοκίνητο της δοκιμής, εξοπλισμένο με κάμερα οπισθοπορείας, ήταν ούτως ή άλλως παιχνίδι στη στάθμευση.

Ιδιαίτερα θετικό για ένα σύνολο τομέων απόδοσης του Suzuki Vitara αποτελεί το γεγονός ότι παρά τη μετάδοση σε όλους τους τροχούς, παραμένει αρκετά ελαφρύ. Με βάρος περίπου 1.250 κιλά, βρίσκεται στο επίπεδο από το οποίο συνήθως εκκινούν οι δικίνητες εκδόσεις των πιο σύγχρονων ανταγωνιστών του. Η απόσταση, τέλος, του αμαξώματος από το έδαφος στα 18,5 εκατοστά, έρχεται αρωγός τόσο της τετρακίνησης, όσο επίσης και του μικρού βάρους για να δώσει λύσεις σε εκτός δρόμου εξορμήσεις, τις οποίες κανείς δεν περιμένει από μια light λύση κεντρικού διαφορικού με συνεκτικό συμπλέκτη.

Καινούρια δεδομένα στο Vitara αποτελούν τόσο ο κινητήρας turbo Boosterjet των 1.4 λίτρων, όσο και το σύστημα ήπιας υβριδικής υποβοήθησης. Ο πρώτος αποδίδει πλέον 129 ίππους αντί των 140 του παρελθόντος αλλά και 235 Nm ροπή αντί των 220. Το δεύτερο έχει πλέον την υποστήριξη μιας μεγαλύτερης μπαταρίας και συστήματος 48V. Η ανάκτηση ενέργειας προς τις μπαταρίες γίνεται μόνο στη φάση της επιβράδυνσης με ταχύτητα στο κιβώτιο, καθώς δεν υπάρχει αντίστοιχο σύστημα στα φρένα. Εννοείται τέλος ότι το σύστημα start/stop ενεργοποιείται πολύ συχνότερα και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ακόμα και πριν το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί εντελώς κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης.

Τα παραπάνω, στην πράξη, αποφέρουν ένα πολύ θετικό αποτέλεσμα, σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της δοκιμής η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε από 5,8 έως και 7,4 λίτρα/100 χλμ. Να σημειώσουμε ότι με βάση το πρότυπο WLTP η Suzuki ανακοινώνει μέση κατανάλωση 5,8 – 6,1 λίτρα, γεγονός που ανταποκρίνεται σε μεγάλο βαθμό στην πραγματικότητα.

Έχουμε λοιπόν μια τετρακίνητη έκδοση ενός B SUV, η οποία καταναλώνει περίπου όσο οι δικίνητες του ανταγωνισμού -mild hybrid και μη. Πόντος για τη Suzuki. Επίσης οι 129 ίπποι είναι μια ποσότητα που κάνει το ελαφρύ Vitara να επιταχύνει τόσο από στάση όσο και εν κινήσει πολύ σβέλτα, χωρίς η κατανάλωση να αυξάνεται γεωμετρικά.

Σε επίπεδο λοιπόν επιδόσεων (με 0-100 σε 10.2 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 190 χλμ./ώρα) αλλά και οικονομίας, η ισορροπία είναι εξαιρετική δεδομένης της τετρακίνησης. Η τελευταία, διαθέτει τέσσερις επιλογές λειτουργίας (Auto, Sport, Snow και Lock) και θα βγάλει αυτοκίνητο και οδηγό ασπροπρόσωπους τόσο σε συνθήκες ελλιπούς πρόσφυσης στην άσφαλτο, όσο και εκτός δρόμου.

Αν πιεστεί σε δρόμο με στροφές, το Vitara θα γείρει αρκετά ενώ, με την παρουσία ανωμαλιών στο οδόστρωμα, ο οδηγός θα νοιώσει τις τάσεις στρέψης στο αμάξωμα και, παρότι δεν υπάρχει θέμα επάρκειας πρόσφυσης, ο οδηγός δεν δέχεται την απαραίτητη πληροφόρηση που θα του επιτρέψει να πιέσει.

Τα πράγματα αντιστρέφονται εκτός δρόμου, όπου το Vitara θα πάει πιο εύκολα και πιο μακριά από το σύνολο σχεδόν του ανταγωνισμού στην κατηγορία. 

Το Vitara είναι ένα σπάνιο είδος στην κατηγορία των B SUV, το οποίο έχει πολλά εξόφθαλμα πλεονεκτήματα, χωρίς να του λείπουν τα σημαντικά -αλλά καλά καμουφλαρισμένα- μειονεκτήματα. Αν κριθεί από καθαρά οικονομοτεχνική σκοπιά αποτελεί μονόδρομο για όσους ψάχνουν ένα προσιτό, τετρακίνητο οικογενειακό αυτοκίνητο. 

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Νέο Toyota Yaris Hybrid Υψηλή τεχνολογία για όλους

To Toyota Yaris αποτελεί το απόλυτο best seller της ελληνικής αγοράς εδώ και
πολλά χρόνια, καθώς συνδυάζει κορυφαία υβριδική τεχνολογία, οικονομία,
απόλαυση στην οδήγηση και αξιοπιστία.


Η επιτυχία του νέου Toyota Yaris δεν αποτελεί έκπληξη: η τεχνολογική καινοτομία, η
αισθητική πρωτοτυπία, η σχεδιαστική κομψότητα, η εξαιρετική πρακτικότητα και η
κορυφαία άνεση στο εσωτερικό του, συνθέτουν τον ιδανικό σύντροφο για κάθε
διαδρομή. Με το νέο Yaris η ευφυΐα της υβριδικής τεχνολογίας είναι πλέον προσιτή
σε όλους, και αποτελεί την πιο έξυπνη πρόταση αγοράς.


Η οικονομία καυσίμου, που εξασφαλίζει η υβριδική τεχνολογία Toyota Hybrid είναι
απαράμιλλη, καθώς περίπου το 40% του χρόνου κάθε διαδρομής γίνεται χωρίς
κατανάλωση βενζίνης. Η χρήση δύο κινητήρων, εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικού,
έχει μόνο πλεονεκτήματα. Ο ηλεκτρικός κινητήρας αναλαμβάνει να δώσει ισχύ,
υποκαθιστώντας ή υποβοηθώντας τον συμβατικό όταν καταναλώνει
περισσότερο, δηλαδή στην εκκίνηση και στην επιτάχυνση.


Η συνεργασία των δύο κινητήρων είναι αυτόματη, σχεδόν μη αντιληπτή από τον
οδηγό, ενώ το προηγμένο κιβώτιο CVT άπειρων σχέσεων συμβάλλει στην
περαιτέρω απλοποίηση της οδήγησης. Συνεχής ροή κίνησης, απρόσκοπτη αίσθηση
ισχύος και δυναμική επιτάχυνση είναι το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας. Ο
οδηγός δεν χρειάζεται να ανησυχεί ούτε για την ενέργεια που χρειάζεται ο
ηλεκτρικός κινητήρας. Το υβριδικό σύστημα ρυθμίζει τα πάντα, ενώ παράγει
ενέργεια κατά το φρενάρισμα, γεμίζοντας τις μπαταρίες.


Με μήκος 3.945 μέτρα, το νέο Toyota Yaris έχει τις ιδανικές διαστάσεις για να
παραμένει ευχάριστο και εύκολο κατά την οδήγηση στο αστικό περιβάλλον. Την
ίδια στιγμή, η πληρότητα του εξοπλισμού, η ποιότητα των υλικών και η ευρυχωρία
στο εσωτερικό του, αποτελούν παράδειγμα ακόμα και για αυτοκίνητα μεγαλύτερης
κατηγορίας. Πέντε ενήλικες επιβάτες θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ ο
χώρος για τις αποσκευές έχει όγκο που μπορεί να φτάσεις έως και στα 1.119 λίτρα.
Το προηγμένο σύστημα πολυμέσων Toyota Touch θα σας ενθουσιάσει, καθώς
δέχεται και φωνητικές εντολές ενώ περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης με
πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, πολλές χρήσιμες εφαρμογές για online
επικοινωνία, δυνατότητα σύνδεσης με όλα τα smartphone, κάμερα οπισθοπορείας,
ραδιόφωνο και φυσικά δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικών αρχείων από κάθε
ψηφιακό μέσο.

Η φιλοσοφία της Toyota δεν επιτρέπει την παραμικρή παράβλεψη στο τομέα της
ασφάλειας και από αυτή, φυσικά, δεν εξαιρείται ούτε το νέο Yaris. Το πληρέστερο
σύστημα ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense βοηθά τον οδηγό να

αποφεύγει εμπλοκή σε ατυχήματα και να διατηρεί πάντα τον απόλυτο έλεγχο.
Παράλληλα, οι επτά αερόσακοι και η στιβαρή δομή του αμαξώματος, εξασφαλίζουν
παθητική ασφάλεια κορυφαίου επιπέδου. Με αυτά τα δεδομένα, δεν αποτελούν
έκπληξη τα πέντε αστέρια, η ανώτατη αξιολόγηση στις δοκιμές ασφάλειας του
ευρωπαϊκού οργανισμού Euro NCAP, που απέσπασε το νέο Toyota Yaris.
Η κορυφαία σχεδίαση και τεχνολογία του νέου Yaris συνοδεύεται από ένα
πλήρες πρόγραμμα υποστήριξης μετά την πώληση, το οποίο περιλαμβάνει
εξαιρετικές παροχές. Έξι χρόνια εργοστασιακής εγγύησης ή 180.000 χιλιόμετρα, τρία
χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και επέκταση εγγύησης μπαταρίας για την υβριδική
έκδοση στα 11 χρόνια, υπόσχονται ανέμελη χρήση και μεγάλο όφελος σε βάθος
χρόνου. Tο κόστος του μοντέλου ξεκινά από τα μόλις 17.910€.


Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

HYUNDAI BAYON 1.2: Πραγματικό Crossover

Με το νέο crossover Bayon η Hyundai έθεσε το στόχο να βελτιώσει την καθημερινή αστική κινητικότητα των οδηγών, προσθέτοντας το πλεονέκτημα των άνετων αποδράσεων.

Το νέο Hyundai Bayon είναι ένα συμπαγές crossover μοντέλο, το οποίο προφανώς βασίζεται στο πλαίσιο και στα μηχανικά μέρη του επίσης νέου i20. Στη γκάμα της κορεατικής μάρκας, τόσο από άποψη διαστάσεων όσο και τιμολογιακά, ήρθε να πάρει θέση μεταξύ του συμβατικού πεντάθυρου i20 και του SUV με την ονομασία Kona.

Ελάχιστα μικρότερο από το δεύτερο, το Bayon (προφέρεται Μπέιον) δεν είναι ανάλογα ογκώδες και επιβλητικό, παρόλα αυτά δεν το μπερδεύεις εύκολα με τα κλασικά hatchback. Το ύψος του, στα 1.5 μέτρα, είναι προφανώς αυξημένο, χωρίς όμως να φτάνει στο επίπεδο των αμιγών SUV. Η απόσταση από το έδαφος είναι στα 16,5 εκατοστά, γεγονός που το φέρνει ψηλότερα από τα συμβατικά πεντάθυρα, αλλά χαμηλότερα από τα SUV.

Αισθητικά το μοντέλο ακολουθεί τη νέα τάση της μάρκας που χαρακτηρίζεται από τη φράση Sensuous Sportiness, που καθένας μπορεί να μεταφράσει όπως θέλει. Το αποτέλεσμα είναι διακριτό, σύγχρονο και χαρακτηριστικό, χωρίς όμως να προβοκάρει, όπως αυτό του Kona. Τα πιο χαρακτηριστικά του στοιχεία αποτελούν τα φωτιστικά σώματα δύο επιπέδων και η μεγάλη μάσκα εμπρός, οι έντονες ακμές που διατρέχουν τις πλευρικές επιφάνειες και τέλος τα κάθετα φώτα τύπου μπούμερανγκ στο πίσω μέρος.

Το εσωτερικό αποτελεί σχεδόν πιστή αποτύπωση αυτού του i20. Είναι δηλαδή αφαιρετικό, σύγχρονο, υλοποιημένο με σκληρά πλαστικά τυπικής ποιότητας αλλά κορυφαίας συναρμογής και ιδιαίτερα εργονομικό. Κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί φυσικά ο ψηφιακός πίνακας οργάνων -ο οποίος δεν ανήκει στη βασική έκδοση του μοντέλου με τον συγκεκριμένο κινητήρα- καθώς και η οθόνη πολυμέσων 8”.

Οι σχεδιαστές της Hyundai έδωσαν έμφαση στην εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, εστιάζοντας σε αυτούς ως κυρίαρχο πλεονέκτημα της κατασκευής. Υπό αυτό το πρίσμα τα κατάφεραν αρκετά καλά, καθώς παρά το συμπαγές μήκος των 4,18 μέτρων το Bayon μπορεί κάλλιστα να παίξει το ρόλο του ενός οικογενειακού αυτοκινήτου.

Τέσσερα ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν πολύ άνετα, ενώ χαρακτηριστική είναι η άπλετη ορατότητα, τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 411 λίτρων -στην έκδοση της δοκιμής χωρίς ήπια υβριδική πρόωση- και φυσικά μπορεί να επεκταθεί σημαντικά, με την ασύμμετρη αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Ένα πρακτικό όσο και έξυπνο χαρακτηριστικό αποτελεί η δυνατότητα κάθετης αποθήκευσης της εταζέρας του χώρου αποσκευών στο πίσω μέρος του καθίσματος, όταν πρέπει να αφαιρεθεί.

Ταυτόχρονα, το νέο Hyundai Bayon είναι πολύ καλά εξοπλισμένο, κατά βάση με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, ανεξαρτήτως έκδοσης εξοπλισμού. Συνολικά τρία διαφορετικά επίπεδα είναι διαθέσιμα: Exclusive, Premium και Distinctive. Ο οδηγός και οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες στάθμευσης και πολλά ακόμα στοιχεία.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι ακόμα και με το βασικό σύστημα πολυμέσων, οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να συνδέσουν τα κινητά τους τηλέφωνα σε αυτό, ενώ η Hyundai προσφέρει επίσης την εφαρμογή Bluelink® Connected Car Services, μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να επικοινωνεί απομακρυσμένα με τον αυτοκίνητο, ενώ μέσω της δωρεάν πενταετούς συνδρομής στο πακέτο υπηρεσιών LIVE Services της Hyundai, το σύστημα πλοήγησης επιτρέπει να βρίσκετε διαθέσιμους χώρους στάθμευσης, να ενημερώνεστε με live δελτία κυκλοφορίας και να συγκρίνετε τιμές καυσίμου.

Αναφορικά με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου Hyundai Bayon, η ισχύς των 84 ίππων του τετρακύλινδρου κινητήρα και η ροπή των 117.6 Nm δεν συνηγορούν στον εντυπωσιασμό του οδηγού. Από την άλλη πλευρά, το σχετικά χαμηλό βάρος που κυμαίνεται ανάμεσα στα 1.050 και στα 1.150 κιλά ανάλογα με τον εξοπλισμό, επιτρέπει στο πρόθυμο μηχανικό σύνολο να ξεδιπλώσει άνετα τα θετικά του χαρακτηριστικά.

Με την αρωγή ενός καλού τόσο σε αίσθηση όσο και σε κλιμάκωση χειροκίνητου κιβωτίου πέντε σχέσεων, το νέο Hyundai Bayon επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ. και έχει μέγιστη ταχύτητα 165 χλμ./ώρα. Διόλου άσχημα. Το χαμηλό βάρος της κατασκευής αποτελεί πλεονέκτημα και στο επίπεδο της κατανάλωσης, όπου τιμές της τάξης των 6,5 λίτρων αμόλυβδης είναι εφικτές.

Τα οδικά χαρακτηριστικά του νέου Hyundai Bayon δεν κρύβουν εκπλήξεις. Με γόνατα εμπρός, ημιάκαμπτο άξονα πίσω και μεγάλες σχετικά διαδρομές στις αναρτήσεις, η άνεση είναι καλή, οι κλίσεις στις στροφές ελαφρά αυξημένες και το περιθώριο πρόσφυσης υψηλό.

Με βάση το κόστος των 15.790 το νέο Hyundai Bayon είναι ένα ιδιαίτερα θελκτικό αυτοκίνητο. Αποκτά κανείς ένα χαρισματικό σε πολλά επίπεδα crossover, το οποίο υποστηρίζεται επιπρόσθετα από πενταετή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων. 

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

Suzuki Ignis Hybrid: Ο κυρίαρχος της πόλης

Συμπαγές αλλά πολύ ευρύχωρο και σβέλτο αλλά πολύ οικονομικό, το ανανεωμένο Suzuki Ignis αποτελεί τον ορισμό του ιδανικού αστικού αυτοκινήτου. 

Για πρώτη φορά η Suzuki έδωσε το όνομα Ignis σε ένα συμπαγές μοντέλο 3,61 μέτρων το 2000, με τη δεύτερη γενιά του να μεγαλώνει σημαντικά στα 3,77 μέτρα και μετά να… χάνεται. Αντικαταστάθηκε από το μοντέλο Splash, μικρό και αυτό, ενός όγκου και με αξιόλογη ευρυχωρία, αλλά περισσότερο νεανικό χαρακτήρα.

Το Ignis αποδείχτηκε ωστόσο χαλκέντερο, καθώς επανήλθε το 2016 με το μήκος του να μειώνεται και πάλι στα 3,7 μέτρα και με ένα εντελώς νέο πλαίσιο, που έχει ως σημαντικότερο ατού το πολύ χαμηλό βάρος.

Οι μικρές πινελιές ανανέωσης που πρόσθεσε η Suzuki το 2021 έκαναν πιο φρέσκο το Ignis, το οποίο διατηρεί όλα του τα πλεονεκτήματα, όπως η κορυφαία ευελιξία μέσα στην πόλη και η τεράστια οικονομία καυσίμου, ειδικά στην έκδοση Hybrid που δοκιμάσαμε.

Το ιαπωνικό city car έχει εξελιχθεί με γνώμονα την καθημερινή ευχρηστία για καθημερινή χρήση. Η ανανεωμένη γενιά διατηρεί τον ίδιο χαρούμενο χαρακτήρα στο αισθητικό πεδίο και απλώς άλλαξε η εμπρός μάσκα, μαζί με τον προφυλακτήρα, δίνοντας έναν πιο φρέσκο αέρα στο μικρό Suzuki. Πίσω η ιδιαίτερη αισθητική του παραμένει ως είχε, καθώς χωρίς αμφιβολία, πρόκειται για το σήμα κατατεθέν του. 

Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει, γι’ αυτό και οι εξωτερικές αλλαγές του Suzuki Ignis έγιναν με το σταγονόμετρο. Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο για το εσωτερικό. Αν εξαιρέσουμε τον πίνακα οργάνων με το νέο, γκρι χρώμα και την ελαφρώς διαφορετική γραμματοσειρά, τότε δεν παρατηρούμε καμία άλλη αλλαγή. Ένα ουσιαστικό update που έγινε αλλά δεν το βλέπεις, είναι η νέα οθόνη πολυμέσων στις ακριβότερες εκδόσεις. Έχει ακριβώς το ίδιο λογισμικό, δεν αλλάζει τίποτα με το μοντέλο προ ανανέωσης, ωστόσο έχει πολύ καλύτερη απόκριση στην αφή και τρέχει τις λειτουργίες αισθητά γρηγορότερα.

Η Suzuki φρόντισε να την εξοπλίσει με όλες τις λειτουργίες που περιμένει να βρει κανείς σε ένα σημερινό αυτοκίνητο. «Παιχνιδάκι» η σύνδεση με το κινητό, όπως και η χρήση εξωτερικών πηγών για τη μουσική. Κατά τα λοιπά το ανανεωμένο Ignis διατηρεί την πολύ μεγάλη ευρυχωρία του που σε κάνει να μην πιστεύεις ότι αναλογεί σε ένα μοντέλο τόσο μικρών διαστάσεων! 

Στη διάρκεια της δοκιμής μας χρειάστηκε να μεταφερθούμε τέσσερις ενήλικες αρκετές φορές και οι χώροι ήταν αρκετοί και με το παραπάνω, ακόμη και για τους πίσω. Το πορτμπαγκάζ από την άλλη είναι αστικής χωρητικότητας με όγκο 205 λίτρων, αλλά προσφέρει και δυνατότητα επέκτασης, χάρη στο εξαιρετικά πρακτικό χαρακτηριστικό του συρόμενου πίσω καθίσματος.

Το μεγάλο ζητούμενο αλλά όχι και ευκταίο στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι το χαμηλό βάρος. Όποιος το επιτυγχάνει, έχει τη δυνατότητα να προσφέρει καλύτερες επιδόσεις με λιγότερη ισχύ και παράλληλα, ειδικά στα μικρά αυτοκίνητα πόλης όπου στο συνεχές σταμάτα – ξεκίνα το βάρος παίζει τεράστιο ρόλο, μικρότερη κατανάλωση και ρύπους.

Ο τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1.2 λίτρων που κινεί το Ignis έχασε λίγο σε ισχύ (7 άλογα), συγκριτικά με το προ ανανέωσης. Πλέον η μέγιστη ισχύς του υβριδικού συνόλου φτάνει στους 83 ίππους και τα 107 Nm ροπής. Ωστόσο το πάρα πολύ ελαστικό μοτέρ τραβά πολύ καλά ακόμη και από το ρελαντί και ο οδηγός μπορεί να κινείται ακόμη και με μια ταχύτητα πάνω σε αστικό περιβάλλον. Δημιουργεί πραγματική εντύπωση το πόσο εύκολα κινείται το αυτοκίνητο, σχεδόν χωρίς γκάζι! Όπλο του το πεντάρι σασμάν που έχει κλιμακωθεί έξυπνα και τα μόλις 860 κιλά του αμαξώματος φυσικά.

Το χαμηλό βάρος ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό και για την πάρα πολύ χαμηλή κατανάλωση του Ignis. Σε αστικό περιβάλλον αρκείται ακόμη και σε 4,5 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα κίνησης. Εντυπωσιακότατο επίτευγμα σε πραγματικές συνθήκες, που έρχεται πολύ κοντά στο νούμερο των 3,9 λίτρων / 100 χλμ που ανακοινώνει το εργοστάσιο. Οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται στα 89 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο και οι επιδόσεις δεν υστερούν, με 0-100 χλμ./ώρα σε 12,7 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται στα 165 χολμ./ώρα. 

Συνολικά το ανανεωμένο Suzuki Ignis Hybrid είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, με κορυφαία ποιότητα, απίστευτη ευρυχωρία και εξαιρετική οικονομία. Ιδιαίτερα πρακτικό και αισθητικά μοναδικό, μπορεί να γίνει δικό σας με κόστος 14.400 ευρώ. Δεν το λες φθηνό, ωστόσο πίσω από τιμόνι του θα απολύσετε κάθε ευρώ που διαθέσατε για την αγορά του. 

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending