Connect with us

Αυτοκίνητο

SUZUKI VITARA 1.4 GL+ HYBRID 48V 4WD:  SUV όπως κανένα άλλο

Ήπια υβριδικό, τετρακίνητο και κατηγορίας B… Το ανανεωμένο Suzuki Vitara αποτελεί ένα «εξωτικό» είδος, που δεν έχει ανταγωνισμό. .

Με την έκδοση του Vitara της δοκιμής, η οποία διαθέτει το σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP της Suzuki, η ιαπωνική εταιρεία προσφέρει μια πληρέστατη λύση αυτοκινήτου παντός εδάφους, σε κόστος που ξεκινά από τα 22.170 ευρώ. Ταυτόχρονα, την ίδια στιγμή που το σύνολο σχεδόν των υπόλοιπων κατασκευαστών προσφέρουν τις τετρακίνητες εκδόσεις τους σε μια συνήθως έκδοση εξοπλισμού ή κιβωτίου μετάδοσης, η Suzuki προσφέρει συνολικά έξι: με ή χωρίς αυτόματο κιβώτιο και σε τρία διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού.

Εμπορικά λοιπόν το ανανεωμένο Vitara διαθέτει στην τετρακίνητη εκδοχή του ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Μένει λοιπόν να δούμε αν και σε επίπεδο απόδοσης ισχύει κάτι αντίστοιχο.

Πέραν των μικρών αισθητικών διαφορών της ανανεωμένης έκδοσης και των προσθηκών στον εξοπλισμό -με κυριότερες τα φώτα LED, τον έγχρωμο ψηφιακό πίνακα στα όργανα, τον αυτόματο κλιματισμό και το adaptive cruise control – το Vitara παραμένει η γνωστή ποσότητα που γνωρίζουμε από το 2015.

Με μήκος 4,175 μέτρα βρίσκεται στην καρδιά της κατηγορίας B από άποψη διαστάσεων, ενώ χάρη στην κυβισμένη φόρμα του προσφέρει πολύ καλούς χώρους για τέσσερις ενήλικες και όγκο αποσκευών της τάξης των 375 λίτρων. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες εξασφαλίζουν πολύ καλή ορατότητα, αν και το αυτοκίνητο της δοκιμής, εξοπλισμένο με κάμερα οπισθοπορείας, ήταν ούτως ή άλλως παιχνίδι στη στάθμευση.

Ιδιαίτερα θετικό για ένα σύνολο τομέων απόδοσης του Suzuki Vitara αποτελεί το γεγονός ότι παρά τη μετάδοση σε όλους τους τροχούς, παραμένει αρκετά ελαφρύ. Με βάρος περίπου 1.250 κιλά, βρίσκεται στο επίπεδο από το οποίο συνήθως εκκινούν οι δικίνητες εκδόσεις των πιο σύγχρονων ανταγωνιστών του. Η απόσταση, τέλος, του αμαξώματος από το έδαφος στα 18,5 εκατοστά, έρχεται αρωγός τόσο της τετρακίνησης, όσο επίσης και του μικρού βάρους για να δώσει λύσεις σε εκτός δρόμου εξορμήσεις, τις οποίες κανείς δεν περιμένει από μια light λύση κεντρικού διαφορικού με συνεκτικό συμπλέκτη.

Καινούρια δεδομένα στο Vitara αποτελούν τόσο ο κινητήρας turbo Boosterjet των 1.4 λίτρων, όσο και το σύστημα ήπιας υβριδικής υποβοήθησης. Ο πρώτος αποδίδει πλέον 129 ίππους αντί των 140 του παρελθόντος αλλά και 235 Nm ροπή αντί των 220. Το δεύτερο έχει πλέον την υποστήριξη μιας μεγαλύτερης μπαταρίας και συστήματος 48V. Η ανάκτηση ενέργειας προς τις μπαταρίες γίνεται μόνο στη φάση της επιβράδυνσης με ταχύτητα στο κιβώτιο, καθώς δεν υπάρχει αντίστοιχο σύστημα στα φρένα. Εννοείται τέλος ότι το σύστημα start/stop ενεργοποιείται πολύ συχνότερα και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ακόμα και πριν το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί εντελώς κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης.

Τα παραπάνω, στην πράξη, αποφέρουν ένα πολύ θετικό αποτέλεσμα, σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της δοκιμής η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε από 5,8 έως και 7,4 λίτρα/100 χλμ. Να σημειώσουμε ότι με βάση το πρότυπο WLTP η Suzuki ανακοινώνει μέση κατανάλωση 5,8 – 6,1 λίτρα, γεγονός που ανταποκρίνεται σε μεγάλο βαθμό στην πραγματικότητα.

Έχουμε λοιπόν μια τετρακίνητη έκδοση ενός B SUV, η οποία καταναλώνει περίπου όσο οι δικίνητες του ανταγωνισμού -mild hybrid και μη. Πόντος για τη Suzuki. Επίσης οι 129 ίπποι είναι μια ποσότητα που κάνει το ελαφρύ Vitara να επιταχύνει τόσο από στάση όσο και εν κινήσει πολύ σβέλτα, χωρίς η κατανάλωση να αυξάνεται γεωμετρικά.

Σε επίπεδο λοιπόν επιδόσεων (με 0-100 σε 10.2 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 190 χλμ./ώρα) αλλά και οικονομίας, η ισορροπία είναι εξαιρετική δεδομένης της τετρακίνησης. Η τελευταία, διαθέτει τέσσερις επιλογές λειτουργίας (Auto, Sport, Snow και Lock) και θα βγάλει αυτοκίνητο και οδηγό ασπροπρόσωπους τόσο σε συνθήκες ελλιπούς πρόσφυσης στην άσφαλτο, όσο και εκτός δρόμου.

Αν πιεστεί σε δρόμο με στροφές, το Vitara θα γείρει αρκετά ενώ, με την παρουσία ανωμαλιών στο οδόστρωμα, ο οδηγός θα νοιώσει τις τάσεις στρέψης στο αμάξωμα και, παρότι δεν υπάρχει θέμα επάρκειας πρόσφυσης, ο οδηγός δεν δέχεται την απαραίτητη πληροφόρηση που θα του επιτρέψει να πιέσει.

Τα πράγματα αντιστρέφονται εκτός δρόμου, όπου το Vitara θα πάει πιο εύκολα και πιο μακριά από το σύνολο σχεδόν του ανταγωνισμού στην κατηγορία. 

Το Vitara είναι ένα σπάνιο είδος στην κατηγορία των B SUV, το οποίο έχει πολλά εξόφθαλμα πλεονεκτήματα, χωρίς να του λείπουν τα σημαντικά -αλλά καλά καμουφλαρισμένα- μειονεκτήματα. Αν κριθεί από καθαρά οικονομοτεχνική σκοπιά αποτελεί μονόδρομο για όσους ψάχνουν ένα προσιτό, τετρακίνητο οικογενειακό αυτοκίνητο. 

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Test Drive Nissan Juke Hybrid

Η γοητεία της τεχνολογίας

Το αισθητικά πρωτοποριακό Juke αποκτά full hybrid έκδοση και πλέον συνδυάζει το τερπνόν -της υψηλής ισχύος- με το ωφέλιμο -της χαμηλής κατανάλωσης.

Το Juke δεύτερης γενιάς έχει μεγαλώσει  σε διαστάσεις αλλά έχει ταυτόχρονα διατηρήσει το στιλάτο και παιχνιδιάρικο χαρακτήρα του. Πιο μακρύ κατά 7,5 εκ., πιο πλατύ κατά 3,5 εκ. και  πιο ψηλό κατά 3 εκ., διατηρεί την οπτική συγγένεια χάρη στους μεγάλους οβάλ led προβολείς, που συνδυάζονται με τη V-motion μάσκα και τα επίσης led φώτα ημέρας κάτω από το καπό. Στο πλάι η ψηλή γραμμή και οι «κρυφές» χειρολαβές για τις πίσω πόρτες εξασφαλίζουν ότι  ακόμα κι αν το βλέπεις για πρώτη φορά δεν μπορείς να το μπερδέψεις με κάτι άλλο.

Το άρωμα της αναβάθμισης είναι ακόμα πιο έντονο στο εσωτερικό του Juke. Η αύξηση του μεταξονίου κατά 10,5 εκ. έχει κάνει θαύματα στους χώρους του αυτοκινήτου. Οι εμπρός επιβάτες κάθονται άνετα στα ενιαία καθίσματα με την καλή πλευρική στήριξη αλλά πλέον το ίδιο συμβαίνει και με τους πίσω. Με 5,8 εκ. περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους και 1,1 εκ. για τα κεφάλια τους, τουλάχιστον δύο ενήλικοι θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις. Θα έχουν μάλιστα και 422 λίτρα χώρου αποσκευών στη διάθεσή τους, με την πέμπτη πόρτα, παρά το σχετικά ψηλό κατώφλι, πλέον να έχει μεγάλο και πρακτικό άνοιγμα. 

Μέσα στο Juke η αίσθηση είναι σαφώς ευχάριστη. Ο σχεδιασμός του ταμπλό και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί σε κερδίζουν από την πρώτη επαφή. Δεν υπάρχει παντού μαλακό πλαστικό, π.χ. απουσιάζει από τις πόρτες, αλλά η συναρμογή και το φινίρισμα δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης. Ο οδηγός βρίσκει εύκολα τη θέση που τον βολεύει και δεν θα προβληματιστεί από τις σχετικά μικρές σε ύψος γυάλινες επιφάνειες.

Το πραγματικά νέο στην υβριδική έκδοση που δοκιμάζουμε είναι το σύστημα κίνησης. Η ρύθμιση της υβριδικής μονάδας επιτρέπει στον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,600 κ.εκ. με 94 ίππους και 148 Nm ροπής, καθώς και στον βασικό ηλεκτροκινητήρα των 49 ίππων με 205 Nm ροπής, να λειτουργούν είτε σειριακά είτε παράλληλα, ανάλογα με το φορτίο και την βέλτιστη διαχείριση της ενέργειας.

Αυτό σημαίνει ότι η εκκίνηση πάντα γίνεται με τον ηλεκτροκινητήρα, και η αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία διατηρείται για όσο επιτρέπει το φορτίο της μπαταρίας των 1,2 kWh και σε ταχύτητες έως τα 55 km/h. Σε περιπτώσεις όπου απαιτείται λιγότερη ισχύς, ο θερμικός κινητήρας ενεργοποιείται περιοδικά σε σειριακή σύνδεση για την φόρτιση της μπαταρίας μέσω του δευτερεύοντος ηλεκτροκινητήρα 20 ίππων, ο οποίος επιτελεί και ρόλο μίζας/γεννήτριας.

Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα χρήσης του e-Pedal, που αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας, χωρίς όμως να προκαλεί ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, με σκοπό την μείωση της χρήσης του φρένου και την ενίσχυση της ενέργειας στην μπαταρία. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να κινείστε στην πόλη για μεγάλα χρονικά διαστήματα, αξιοποιώντας την ηλεκτρική ενέργεια και έχοντας μικρή κατανάλωση καυσίμου, κοντά ή ακόμα και κάτω από 5 lt/100 χλμ. Ωστόσο, όταν χρειάζεται περισσότερη ισχύς, ο βενζινοκινητήρας ενεργοποιείται παράλληλα με τον ηλεκτροκινητήρα με το πάτημα του γκαζιού, προσφέροντας άφθονη ισχύ σε όλες τις ταχύτητες. Η αίσθηση της ισχύος είναι εμφανής, επιβεβαιώνοντας τους 143 ίππους της συνολικής απόδοσης του αυτοκινήτου.

Στο δρόμο το Juke επιβεβαιώνει το δυναμικό χαρακτήρα του. Το τιμόνι δίνει καλή πληροφόρηση και οι αναρτήσεις ελέγχουν επιτυχώς τις κινήσεις του αμαξώματος. Όλο το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν «ένα κομμάτι» όταν στρίβει.  Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται επίσης σε υψηλό επίπεδο. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι ακούγονται μόνο στις υψηλότερες ταχύτητες και δεν γίνονται ενοχλητικοί.

Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι η Έξυπνη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης με Αναγνώριση Πεζών και Ποδηλάτων, η Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας, η Έξυπνη Παρέμβαση Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας, το Σύστημα Προειδοποίησης Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας και την Παρέμβαση Τυφλού Σημείου. Προσθέστε και το εξαιρετικό Adaptive Cruise Control και το πακέτο είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Το νέο Nissan Juke ξεκινά από τις 31.900 ευρώ στην έκδοση N-CONNECTA και από τις 35.900 ευρώ στην έκδοση TECHNA.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Test Drive Suzuki S-Cross

Το SUV της πραγματικής ζωής

Συμπαγές, άνετο, σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός ή σε όλους του τροχούς και κυρίως προσιτό, το Suzuki S-Cross ενσωματώνει όλη την αξία ενός πραγματικού SUV.

Σχεδιαστικά το Suzuki S-CROSS αποπνέει το δυναμισμό ενός full size SUV, σε διαστάσεις που του επιτρέπουν να ελίσσεται και να σταθμεύει με άνεση στην πόλη. Η εκτεταμένη μάσκα σε μαύρο χρώμα, οι στενοί προβολείς LED 3 σημείων με τη χρωμιωμένη λωρίδα να τους συνδέει και τα τετραγωνισμένα προστατευτικά στους θόλους των τροχών δημιουργούν ένα αποτέλεσμα κομψό και σπορ, με ισχυρή προσωπικότητα.

Η σχεδίαση του εσωτερικού εστιάζει στην πρακτικότητα, την εργονομία, την ευρυχωρία και την άνεση. Είναι εντυπωσιακό πως σε ένα συμπαγές αμάξωμα, πέντε ενήλικες επιβάτες, 430 λίτρα αποσκευών και δεκάδες χρηστικά αντικείμενα βρίσκουν άμεσα και εύκολα τη θέση τους. Η εργονομία ενδείξεων και διακοπτών είναι κορυφαία, ενώ η αίσθηση ευρυχωρίας εξαιρετική χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, οι οποίες εξασφαλίζουν επίσης εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.

Το σύστημα πολυμέσων του νέου Suzuki S-CROSS περιλαμβάνει κάθε σύγχρονη δυνατότητα ενσωμάτωσης smartphone και αποτελεί το κέντρο χειρισμού όλων των προηγμένων λειτουργιών επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, μέσω μιας μεγάλης ψηφιακής οθόνης αφής 7 ή 9 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού), η οποία προσφέρει εξαιρετική ευκρίνεια, εύχρηστο interface και άμεση απόκριση στις εντολές του χρήστη.


Με επτά αερόσακους, προηγμένη δομή αμαξώματος και μια πληρέστατη σουίτα ψηφιακών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, το Suzuki S-CROSS δείχνει το δρόμο της κορυφαίας ασφάλειας στην κατηγορία του.

Από τη βασική του έκδοση ακόμα, το Suzuki Safety Support περιλαμβάνει προηγμένες δυνατότητες όπως Dual Sensor Brake Support, Σύστημα προειδοποίησης & αποφυγής αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, E-call, hill hold control, adaptive cruise control, περιοριστή ταχύτητας και κάμερα οπισθοπορείας.

Το Suzuki S-CROSS προσφέρεται με δύο κινητήρες, mild και strong Hybrid, σε εκδόσεις με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς και με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας της έκδοσης mild hybrid είναι 1.4 λίτρων Boosterjet Hybrid 48V turbo και αποδίδει υψηλή ισχύ 129 ίππων και μεγάλη ροπή 235 Nm από τις μόλις 2.000 σ.α.λ., ενώ συνδυάζεται με ένα ακριβές και ταχύτατο στη λειτουργία χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με το πρότυπο WLTP δεν ξεπερνά τα 5,3 λίτρα/100 χλμ., με αποτέλεσμα τα έξοδα χρήσης να παραμένουν εξαιρετικά χαμηλά.

Στην περίπτωση της έκδοσης strong Hybrid ο κινητήρας βενζίνης είναι 1.5 λίτρων με ατμοσφαιρική τροφοδοσία, ισχύος 115 ίππων. Εδώ η μεγαλύτερη μπαταρία και ο ισχυρότερος ηλεκτρικός κινητήρας των 33 ίππων εξασφαλίζουν, πέρα από τον υποβοήθηση του θερμικού κινητήρα και αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία σε αρκετές συνθήκες, για ακόμα καλύτερη κατανάλωση παρά το αυτόματο κιβώτιο.

Έτσι η έκδοση strong Hybrid επιτυγχάνει μέση κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο μόλις 5,2 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 118 γρ./χλμ., για ελεύθερη κυκλοφορία στο δακτύλιο αλλά και μη καταβολή τελών κυκλοφορίας. Όπως και η έκδοση mild Hybrid, προσφέρεται με κίνηση στους εμπρός τροχούς αλλά και με το πρωτοποριακό σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP SELECT.

Προϊόν τεχνογνωσίας και εξειδίκευσης της Suzuki, το σύστημα μετάδοσης σε όλους τους τροχούς ALLGRIP SELECT εξασφαλίζει τη βέλτιστη πρόσφυση σε κάθε ολισθηρό οδόστρωμα, μεγάλες δυνατότητες εκτός δρόμου αλλά και οικονομία καυσίμου, καθώς προσφέρει πάντα τη βέλτιστη κατανομή της ισχύος ανάμεσα στον εμπρός και στον πίσω άξονα. Το σύστημα δίνει τις δυνατότητες επιλογής προγραμμάτων Auto, Sport, Snow και Lock μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στο δρόμο. Το ALLGRIP SELECT αναλαμβάνει να εξασφαλίσει πάντα το ιδανικό κράτημα.

Με κόστος που ξεκινά από τα 22.880 ευρώ, μοναδικά χαρακτηριστικά αλλά και παροχή εγγύησης 5 ετών, αποτελεί την ιδανική επιλογή στην κατηγορία των συμπαγών οικογενειακών SUV.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Test Drive BMW X1 xDrive 23d

Με τη νέα BMW X1 xDrive 23d η γερμανική μάρκα ανεβάζει τον πήχη πολύ ψηλά και ρίχνει το γάντι σε κάθε premium κατασκευαστή μοντέλων της κατηγορίας C των SUV.

Ως είθισται, το αμάξωμα της νέας X1 είναι μεγαλύτερο από αυτό της απερχόμενης με μήκος 4,5 και πλάτος 1,845 μέτρα, γεγονός που το κατατάσσει στην καρδιά της κατηγορίας C. Δεν είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας, διατηρώντας έτσι τον όγκο που το καθιστά εύχρηστο ακόμα και σε αστικές συνθήκες.

Το boxy παρουσιαστικό έχει προσδώσει μεγάλο πλεονέκτημα στους εσωτερικούς χώρους, οι οποίοι για πέντε άτομα με τις αποσκευές τους είναι πιο γενναιόδωροι παρά ποτέ. Ο χώρος αποσκευών με όγκο 500 λίτρων και το συρόμενο πίσω κάθισμα που μεταβάλλει έτι περαιτέρω προς τα πάνω τον όγκο του, συνηγορούν πιστεύω σε αυτή μας την άποψη.

Το εντελώς νέο ταμπλό, με τις δύο μεγάλες, οριζόντιες και κυρτές ψηφιακές οθόνες (10,25 και 10,7 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το multimedia αντίστοιχα), έχει μειώσει τον όγκο του δίνοντας αίσθηση ευρυχωρίας και είναι υλοποιημένο με μαλακά στην αφή πλαστικά. Σε επίπεδο συναρμογής και αντιληπτής ποιότητας δεν βρίσκει κανείς ψεγάδι. Ωστόσο, σε επίπεδο εργονομίας, η εντυπωσιακή αιωρούμενη κεντρική κονσόλα δεν επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση στα αντικείμενα που αποθηκεύονται από κάτω της.

Το πρώτο δείγμα του μηχανολογικού βάθους της X1 είναι η αίσθηση απόλυτης ηρεμίας του εσωτερικού, όσο και αν πιεστεί ο κινητήρας. Ειδικά στο ταξίδι, όπου οι στροφές του τετρακύλινδρου diesel συνόλου μένουν χαμηλά, η X1 αφήνει ελάχιστο από τον ήχο του κινητήρα και του περιβάλλοντος να φτάσουν στο εσωτερικό και να ενοχλήσουν. Σε αυτό συμβάλλει και η εντυπωσιακά μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση, με συντελεστή Cx 0,27, η οποία είναι από τις μικρότερες σε αυτοκίνητο του είδους.

Η ανάρτηση, υλοποιημένη με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και γόνατα εμπρός, ήταν, στην έκδοση που οδηγήσαμε, λίγο πιο σφιχτή από αυτή που θα επιθυμούσαμε στο αστικό περιβάλλον. Οι τροχοί των 19 ιντσών ίσως ήταν υπεύθυνοι γι’ αυτό. Ακόμα και έτσι όμως, ο τρόπος με τον οποίο συνδυάζεται η άνεση με την ακρίβεια των κινήσεων του αμαξώματος, είναι εντυπωσιακός. Ειδικά όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν, τότε η ακρίβεια της X1 είναι εντυπωσιακή.

Χάρη στην ήπια υβριδική υποβοήθηση -με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 19 ίππων στη γραμμή μετάδοσης- ο biturbo τετρακύλινδρος κινητήρας diesel με χωρητικότητα κυλίνδρων 1.995 κ.εκ, αποδίδει συνδυαστικά 211 ίππους ισχύος στις 4.000 σ.α.λ. και 400 Nm ροπή, από τις 1.500 σ.α.λ. μόλις. Λόγω του μεγάλου ηλεκτρικού κινητήρα το σύστημα start/stop ενεργεί ταχύτατα, ενώ και η αίσθηση ισχύος του μοτέρ είναι συνεχής, χωρίς κενά ή ξεσπάσματα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το κιβώτιο είναι διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα σε όλα τα προγράμματα λειτουργίας, τα οποία είναι τέσσερα. Με την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 7,4 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα των 225 χλμ./ώρα, δύσκολα θα βρεθεί οδηγός που θα ζητήσει κάτι καλύτερο σε επίπεδο επιδόσεων.

Εξαιρετικά θετικό είναι και το γεγονός ότι ο δυναμισμός αυτός δεν επιτυγχάνεται εις βάρος της κατανάλωσης, η οποία ως μέση τιμή έμεινε στα 6,4 λίτρα/100 χλμ. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Η μέγιστη που είδαμε ήταν 8,5, σε ορεινή διαδρομή με διασκεδαστική οδήγηση, ενώ η ελάχιστη 5,2 στον αστικό ιστό και σε ταξίδι νόμιμων ταχυτήτων.

Με κόστος που ξεκινά από τις 53.650 ευρώ και μπορεί άνετα να ξεπεράσει τις 60.000 με την προσθήκη μερικών στοιχείων προαιρετικού εξοπλισμού στην έκδοση xDrive 23d της δοκιμής, η νέα X1 είναι ένα ακριβό αυτοκίνητο. Από την άλλη μερικά όμως, είναι και ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, το οποίο αν κριθεί συγκριτικά και όχι μόνο με αντίστοιχα premium μοντέλα, τότε αποκτά πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τους οδηγούς που κινούνται σε αυτό το επίπεδο αγοραστικής δύναμης.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending