Connect with us

Αυτοκίνητο

Test Drive BMW X1 xDrive 23d

Με τη νέα BMW X1 xDrive 23d η γερμανική μάρκα ανεβάζει τον πήχη πολύ ψηλά και ρίχνει το γάντι σε κάθε premium κατασκευαστή μοντέλων της κατηγορίας C των SUV.

Ως είθισται, το αμάξωμα της νέας X1 είναι μεγαλύτερο από αυτό της απερχόμενης με μήκος 4,5 και πλάτος 1,845 μέτρα, γεγονός που το κατατάσσει στην καρδιά της κατηγορίας C. Δεν είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας, διατηρώντας έτσι τον όγκο που το καθιστά εύχρηστο ακόμα και σε αστικές συνθήκες.

Το boxy παρουσιαστικό έχει προσδώσει μεγάλο πλεονέκτημα στους εσωτερικούς χώρους, οι οποίοι για πέντε άτομα με τις αποσκευές τους είναι πιο γενναιόδωροι παρά ποτέ. Ο χώρος αποσκευών με όγκο 500 λίτρων και το συρόμενο πίσω κάθισμα που μεταβάλλει έτι περαιτέρω προς τα πάνω τον όγκο του, συνηγορούν πιστεύω σε αυτή μας την άποψη.

Το εντελώς νέο ταμπλό, με τις δύο μεγάλες, οριζόντιες και κυρτές ψηφιακές οθόνες (10,25 και 10,7 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το multimedia αντίστοιχα), έχει μειώσει τον όγκο του δίνοντας αίσθηση ευρυχωρίας και είναι υλοποιημένο με μαλακά στην αφή πλαστικά. Σε επίπεδο συναρμογής και αντιληπτής ποιότητας δεν βρίσκει κανείς ψεγάδι. Ωστόσο, σε επίπεδο εργονομίας, η εντυπωσιακή αιωρούμενη κεντρική κονσόλα δεν επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση στα αντικείμενα που αποθηκεύονται από κάτω της.

Το πρώτο δείγμα του μηχανολογικού βάθους της X1 είναι η αίσθηση απόλυτης ηρεμίας του εσωτερικού, όσο και αν πιεστεί ο κινητήρας. Ειδικά στο ταξίδι, όπου οι στροφές του τετρακύλινδρου diesel συνόλου μένουν χαμηλά, η X1 αφήνει ελάχιστο από τον ήχο του κινητήρα και του περιβάλλοντος να φτάσουν στο εσωτερικό και να ενοχλήσουν. Σε αυτό συμβάλλει και η εντυπωσιακά μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση, με συντελεστή Cx 0,27, η οποία είναι από τις μικρότερες σε αυτοκίνητο του είδους.

Η ανάρτηση, υλοποιημένη με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και γόνατα εμπρός, ήταν, στην έκδοση που οδηγήσαμε, λίγο πιο σφιχτή από αυτή που θα επιθυμούσαμε στο αστικό περιβάλλον. Οι τροχοί των 19 ιντσών ίσως ήταν υπεύθυνοι γι’ αυτό. Ακόμα και έτσι όμως, ο τρόπος με τον οποίο συνδυάζεται η άνεση με την ακρίβεια των κινήσεων του αμαξώματος, είναι εντυπωσιακός. Ειδικά όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν, τότε η ακρίβεια της X1 είναι εντυπωσιακή.

Χάρη στην ήπια υβριδική υποβοήθηση -με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 19 ίππων στη γραμμή μετάδοσης- ο biturbo τετρακύλινδρος κινητήρας diesel με χωρητικότητα κυλίνδρων 1.995 κ.εκ, αποδίδει συνδυαστικά 211 ίππους ισχύος στις 4.000 σ.α.λ. και 400 Nm ροπή, από τις 1.500 σ.α.λ. μόλις. Λόγω του μεγάλου ηλεκτρικού κινητήρα το σύστημα start/stop ενεργεί ταχύτατα, ενώ και η αίσθηση ισχύος του μοτέρ είναι συνεχής, χωρίς κενά ή ξεσπάσματα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το κιβώτιο είναι διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα σε όλα τα προγράμματα λειτουργίας, τα οποία είναι τέσσερα. Με την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 7,4 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα των 225 χλμ./ώρα, δύσκολα θα βρεθεί οδηγός που θα ζητήσει κάτι καλύτερο σε επίπεδο επιδόσεων.

Εξαιρετικά θετικό είναι και το γεγονός ότι ο δυναμισμός αυτός δεν επιτυγχάνεται εις βάρος της κατανάλωσης, η οποία ως μέση τιμή έμεινε στα 6,4 λίτρα/100 χλμ. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Η μέγιστη που είδαμε ήταν 8,5, σε ορεινή διαδρομή με διασκεδαστική οδήγηση, ενώ η ελάχιστη 5,2 στον αστικό ιστό και σε ταξίδι νόμιμων ταχυτήτων.

Με κόστος που ξεκινά από τις 53.650 ευρώ και μπορεί άνετα να ξεπεράσει τις 60.000 με την προσθήκη μερικών στοιχείων προαιρετικού εξοπλισμού στην έκδοση xDrive 23d της δοκιμής, η νέα X1 είναι ένα ακριβό αυτοκίνητο. Από την άλλη μερικά όμως, είναι και ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, το οποίο αν κριθεί συγκριτικά και όχι μόνο με αντίστοιχα premium μοντέλα, τότε αποκτά πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τους οδηγούς που κινούνται σε αυτό το επίπεδο αγοραστικής δύναμης.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

MG ZS 1.5 Αυτοκίνητο για λίγα χρήματα

Το ZS είναι το μοντέλο με το οποίο η MG κάνει δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά. Είναι όμως το «value for money» το μοναδικό του προτέρημα;

Καιρό είχε να δημιουργηθεί τόσος θόρυβος στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου όσος αυτός που έχει προκαλέσει η MG Motor. Η βρετανική μάρκα επέστρεψε στη χώρα μας πιο ελκυστική από ποτέ, με τον Όμιλο Συγγελίδη να έχει αναλάβει την εισαγωγή και διανομή των μοντέλων της.

Το ZS είναι ένα B-SUV, που όμως από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων και εσωτερικών χώρων μάλλον ταιριάζει στα C-SUV: μήκος 4,32 μέτρα, πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,65 μέτρα. Επιπλέον, είναι αρκούντως γενναιόδωροι οι χώροι για τους επιβάτες (μεταξόνιο 2,58 μέτρων) και τις αποσκευές τους (448 λίτρα σε πενταθέσια διάταξη, έως 1.166 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα).

Το ZS προσφέρεται στην ελληνική αγορά τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό, όσο και με δύο επιλογές κινητήρων βενζίνης: 1.5 ατμοσφαιρικό και 1.0 turbo. Το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε τον πρώτο κινητήρα, ισχύος 106 ίππων και ροπής 141 Nm (στις 4.500 σ.α.λ.). Με το βασικό – αλλά κάθε άλλο παρά φτωχό – επίπεδο εξοπλισμού Exclusive, η τιμή του MG ZS ορίζεται στα 18.950 ευρώ. Στα χρήματα δηλαδή ενός σουπερμίνι και με λιγότερα στοιχεία εξοπλισμού, προσφέρεται ένα οικογενειακό SUV.

Περνώντας καιρό με το ZS αντιλαμβάνεσαι ότι η χαμηλή τιμή δεν είναι το μοναδικό του προσόν. Μετά τους πλούσιους χώρους, θετική εντύπωση αφήνει και η εικόνα του εσωτερικού. Είναι πράγματι ευχάριστη έκπληξη τα υλικά που έχουν επιλεγεί από την MG στην καμπίνα των επιβατών και στο ταμπλό ειδικότερα.


Στον πίνακα οργάνων υπάρχουν αναλογικά όργανα για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, ενώ ανάμεσά τους έχει τοποθετηθεί μία μικρή ψηφιακή οθόνη, στην οποία εμφανίζονται ορισμένες ενδείξεις, όπως η κατανάλωση καυσίμου και η αυτονομία. Στις επόμενες εκδόσεις (Luxury και Luxury Plus). Επιστρέφοντας στο ZS της δοκιμής μας, στην κεντρική κονσόλα, όμως κάτω από τους αεραγωγος, είναι τοποθετημένη η μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών – στιλ τάμπλετ – για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η οποία υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,5 λίτρων των 106 ίππων συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και αποδεικνύεται οριακός στην πράξη για το μέγεθος και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ιδίως όταν το ZS ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο, φορτωμένο. Παίρνει επάξια τον τίτλο του «value for money», διότι με τα χρήματα που αγοράζεις ένα αυτοκίνητο πόλης, αποκτάς ένα οικογενειακό SUV, με χώρους,

καλό εξοπλισμό και αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας στην έκδοση Exclusive περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που συναντάμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Και για όσους έχουν δεύτερες σκέψεις αναφορικά με την αξιοπιστία των μοντέλων της, η επταετής εργοστασιακή εγγύηση. Κινούμενοι πάντως με χαλαρούς ρυθμούς στην πόλη η κατανάλωση διατηρήθηκε περίπου στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ σε μεικτές συνθήκες (δηλαδή στον αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο) η σχετική ένδειξη… σταμάτησε στα 8-8,5 λίτρα ανά 100 χλμ.

Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line: Ένα όνειρο για κάθε οικογένεια.

Στην τρίτη πλέον γενιά του, τo best seller μοντέλο της Volkswagen έχει μια δύσκολη αποστολή: Nα συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου του.

Εξαιρετικό από κάθε άποψη ως οικογενειακό αυτοκίνητο. Ακόμα πιο όμορφο, ακόμα καλύτερο στην εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου και ακόμα πιο ολοκληρωμένο suv όχημα και πλέον με τέσσερα χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, παίρνει τη σκυτάλη από το προηγούμενο μοντέλο χωρίς να χάσει μέτρο και στοχεύει πολύ ψηλά στην κατάταξη της κατηγορίας του. Με κόστος που στη βασική έκδοση εξοπλισμού του ήπια υβριδικού κινητήρα των 1.5 λίτρων 150 ίππων ξεκινά από τις 37.900 ευρώ και κορυφώνεται στις 42.500 ευρώ της έκδοσης R-Line της δοκιμής, τοποθετείται σωστά απέναντι στον ανταγωνισμό και έχει τα φόντα να αντιμετωπίσει κάθε αντίπαλο.

Στον δρόμο έχει πολύ καλή συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες εκεί που πάντα χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή είναι η γλίτσα, το οποίο ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα.

Όπως δείχνει και η νέα αισθητική προσέγγιση του αμαξώματος, το μοντέλο είναι εμφανώς καινούριο, αλλά χωρίς σχεδιαστικές ακροβασίες που θα έκαναν το πιστό κοινό της μάρκας να εκπλαγεί – προφανώς δυσάρεστα. Από την άλλη πλευρά, όλες οι αλλαγές έχουν βελτιώσει όχι μόνο το αισθητικό αποτέλεσμα αλλά και την αεροδυναμική, η οποία πλέον έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,28 αντί 0.33 του προηγούμενου μοντέλου.

Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Suzuki Ignis Hybrid | Συναρπαστικό αστικό SUV

Το ιαπωνικό city car έχει εξελιχθεί με γνώμονα την καθημερινή ευχρηστία για
καθημερινή χρήση χωρίς κανένα άγχος, ακόμη και στη… ζούγκλα των πόλεων!

Η Suzuki αυτό που ήθελε να κάνει ήταν να δώσει στο Ignis «προσωπικότητα» και σίγουρα το πέτυχε.

Χαρακτηριστικό, ότι δεν περνά απαρατήρητο από πουθενά! Η Suzuki φρόντισε να δημιουργήσει, επίσης, ένα υπέροχο εσωτερικό για το Ignis. H οθόνη πολυμέσων διαθέτει όλες τις λειτουργίες που περιμένει να βρει κανείς σε ένα σημερινό αυτοκίνητο. «Παιχνιδάκι» η σύνδεση με το κινητό, όπως και η χρήση εξωτερικών πηγών για τη μουσική. Κατά τα λοιπά το Ignis διακρίνεται για την πολύ μεγάλη ευρυχωρία του που σε κάνει να μην πιστεύεις ότι αναλογεί σε ένα μοντέλο τόσο μικρών διαστάσεων! Στη διάρκεια της δοκιμής μας χρειάστηκε να μεταφερθούμε τέσσερις ενήλικες αρκετές φορές και οι χώροι ήταν αρκετοί και με το παραπάνω, ακόμη και για τους πίσω. Το πορτμπαγκάζ από την άλλη είναι αστικής χωρητικότητας με όγκο 205 λίτρων. Διαθέτει όμως συρόμενο πίσω κάθισμα, που δίνει
λύσεις όταν ο όγκος των μεταφερόμενων αποσκευών είναι μεγάλος. Ο τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1.2 λίτρων που κινεί το Ignis αποδίδει 83 ίππους και τα 107 Nm ροπής. Ωστόσο το πάρα πολύ ελαστικό μοτέρ τραβά πολύ καλά ακόμη και από το ρελαντί και ο οδηγός μπορεί να κινείται ακόμη και με μια ταχύτητα πάνω σε αστικό περιβάλλον.

Δημιουργεί πραγματική εντύπωση το πόσο εύκολα κινείται το αυτοκίνητο, σχεδόν χωρίς γκάζι! Όπλο του το πεντάρι σασμάν που έχει κλιμακωθεί έξυπνα και τα μόλις 860 κιλά του αμαξώματος. Επίσης, η υποβοήθηση του μικρού ηλεκτρικού κινητήρα στις χαμηλές στροφές, εξασφαλίζει άμεσες επιταχύνσεις χωρίς κινά, δίνοντας μια επιπρόσθετη ώθηση όταν χρειάζεται. Το χαμηλό βάρος ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό και για την πάρα πολύ χαμηλή κατανάλωση του Ignis. Σε αστικό περιβάλλον αρκείται ακόμη και σε 4,5 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα κίνησης. Εντυπωσιακότατο επίτευγμα σε πραγματικές
συνθήκες, που έρχεται πολύ κοντά στο νούμερο των 3,9 λίτρων / 100 χλμ που ανακοινώνει το εργοστάσιο. Οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται στα 89 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο και οι επιδόσεις δεν υστερούν, με 0-100 χλμ./ώρα σε 12,7 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 165 χλμ./ώρα.

Εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση λοιπόν, αλλά και ευελιξία, που το καθιστά ιδανικό για τις αστικές μετακινήσεις. Με μήκος 3,77 μέτρα και πλάτος 1,66, μπορεί να σταθμεύσει και να κινηθεί ακόμα και στα πλέον δύσκολα σημεία της πόλης, εξασφαλίζοντας πρωτόγνωρη ευκολία. Ένα σημαντικό επίσης στοιχείο ευκολίας αφορά στην εξαιρετική ορατότητα που προσφέρει το τετραγωνισμένο αμάξωμα με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Ταυτόχρονα όμως, με 18 εκατοστά απόσταση από το έδαφος δεν γνωρίζει εμπόδια, ενώ με το Grip Control στις τετρακίνητες εκδόσεις εξασφαλίζει στον οδηγό του
απόλυτη σταθερότητα ακόμη και στις πιο απαιτητικές διαδρομές. Οι επιδόσεις τετρακίνησης είναι εντυπωσιακές σε άσφαλτο και χώμα.

Τολμηρό, διαφορετικό και πολυτάλαντο, το Suzuki IGNIS μετατρέπει τις αστικές διαδρομές σε παιχνίδι και κάθε ταξίδι σε ευχάριστη πρόκληση. Δικίνητο ή τετρακίνητο, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο και κινητήρα mild hybrid 1.2 Dualjet, εξασφαλίζει απόλυτη ελευθερία επιλογής. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, στην έκδοση GL+ κοστίζει από 18.130 ευρώ, ενώ η βασική έκδοση GL, η οποία
διαθέτει και αυτή πολύ καλό εξοπλισμό, ξεκινά από τις 16.630 ευρώ. Να σημειώσουμε τέλος ότι η κορυφαία έκδοση GLX κοστίζει από 19.630 ευρώ καιδιαθέτει αρκετά στοιχεία πολυτέλειας, όπως τον αυτόματο κλιματισμό.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending