Connect with us

Αυτοκίνητο

Test drive : Ford Mustang Mach-E GT

Η επιτομή του σπορ SUV

Η πιο δυνατή έκδοση στη γκάμα των ηλεκτρικών Mustang είναι ένα εντυπωσιακό sport SUV, το οποίο συνδυάζει κορυφαίες επιδόσεις με άνεση και πρακτικότητα.

Μπορεί ένα αμάξωμα με χαρακτηριστικά SUV ή έστω crossover να φέρει το βαρύ όνομα του πιο εμβληματικού sport coupe αυτοκινήτου; Σίγουρα ναι, όπως θα δούμε στη συνέχεια, ακόμα και αισθητικά.

Οι σχεδιαστές της Mach-E έχουν διατηρήσει τα γνωστά στοιχεία ταυτότητας της οικογένειας Mustang, όπως το μακρύ και δυναμικό καπό, τη σχεδίαση των ώμων του αμαξώματος, τους επιθετικούς προβολείς και, το σήμα κατατεθέν, τα πίσω φώτα με τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία. Με ένα πολύ έξυπνο τέχνασμα τονίζουν την κουπέ σχεδίαση, καθώς στο πίσω μέρος της οροφής ένα μικρότερης ακτίνας τόξο είναι βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ το πάνω μέρος είναι μαύρο. Το αποτέλεσμα δείχνει την οροφή χαμηλότερη από ότι είναι στην πραγματικότητα και ταυτόχρονα εξασφαλίζει χώρο για τα κεφάλια των επιβατών.

Στο εσωτερικό συνεχίζεται η ίδια φιλοσοφία. Το ταμπλό αποτελείται από δύο επίπεδα, που παραπέμπουν στο γνώριμο εσωτερικό των Mustang, αλλά με μια τεράστια οθόνη αφής 15,5 ιντσών, με κατακόρυφο προσανατολισμό, στο κέντρο του. Υπάρχει άλλη μία, μικρότερη, οθόνη 10 ιντσων μπροστά από τον οδηγό, που του δίνει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται.

Πέντε ενήλικες θα βολευτούν με μεγάλη άνεση. Τόσο εμπρός όσο και πίσω υπάρχει άπλετος χώρος για τα πόδια και τα κεφάλια τους. Το επίπεδο πάτωμα κάνει τη ζωή τους πολύ πιο εύκολη ενώ ειδικά οι πίσω κάθονται πολύ άνετα καθώς το πάτωμα δεν είναι πολύ υπερυψωμένο και τα πόδια τους έχουν πολύ φυσιολογικές γωνίες.

Για τις αποσκευές τους, ο χώρος πίσω από τα καθίσματα είναι 402 λίτρα, τιμή που δεν εντυπωσιάζει, αλλά το γεγονός ότι δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης δίνει άλλα 82 λίτρα στο εμπρός μέρος, στο frunk (αμερικανική σύντμηση του front trunk), κάτι που ανεβάζει σαφώς το επίπεδο πρακτικότητας.

Για την κίνηση του αυτοκινήτου φροντίζουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα, και μια μεγάλη μπαταρία 91 kWh (ωφέλιμες 88 kWh). Η μεγάλη διαφορά όμως είναι η συνδυαστική απόδοση των ηλεκτροκινητήρων. Αυτή είναι 358 kW, που σε πιο οικείους όρους μεταφράζεται σε 487 ίππους, και 860 Nm ροπής. Τι σημαίνουν αυτά τα νούμερα αντικατοπτρίζεται εν μέρει στις επιδόσεις 3,7 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμώρα και 200 χλμώρα μέγιστης (περιορισμένης) ταχύτητας.

Στο δρόμο, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τέσσερα διαφορετικά προφίλ οδήγησης, τα Whisper, Active, Untamed και Untamed Plus. Το Whisper κάνει το τιμόνι ελαφρύτερο και την απόκριση του γκαζιού πιο ήπια. Το Active συνδυάζει την αθόρυβη λειτουργία με τις επιδόσεις και το Untamed απελευθερώνει όλες τις δυνατότητες της Mustang Mach-E ενισχύοντας την αίσθηση του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού.

To Untamed Plus ενεργοποιείται εφόσον ικανοποιούνται συγκεκριμένες παραμέτροι. Σε αυτό το πρόγραμμα, γίνονται πιο άμεσο το σύστημα διεύθυνσης και η απόκριση του γκαζιού, σφίγγει η ανάρτηση και ενισχύεται ο τεχνητός εσωτερικός ήχος του προγράμματος Untamed. Παράλληλα, ρυθμίζει το σύστημα κίνησης ώστε να προσφέρει σταθερότητα όσον αφορά την παροχή ισχύος και ροπής σε διαδοχικούς γύρους σε μία πίστα. Το προφίλ αυτό ρυθμίζει επίσης και τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας για ελάχιστη παρέμβασή τους κατά την οδήγηση σε πίστα.

Στις καθημερινές συνθήκες η Mustang Mach-E GT είναι πολύ ήσυχη και άνετη, ενώ δείχνει έτοιμη να «καταβροχθίσει» τις μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράζει καθόλου τους επιβάτες. Όταν όμως ζητηθεί από τον οδηγό, τα γονίδια Mustang ενεργοποιούνται και το αυτοκίνητο δείχνει πρόθυμο να τον ακολουθήσει σε πολύ πιο γρήγορο ρυθμό. Πράγματι, η Mach-E GT είναι πιο σφιχτή και πιο απόλυτη από τις «απλές» εκδόσεις, εμπνέοντας εμπιστοσύνη. Πρόκειται βέβαια για αυτοκίνητο που ξεπερνά τους 2 τόνους σε βάρος, και χρειάζεται προσοχή στα παιχνίδια με το όριο, ωστόσο το χαμηλά τοποθετημένο βάρος βοηθάει σημαντικά στην αίσθηση. Σημαντική βοήθεια σε αυτήν την αίσθηση είναι η επιλογή της Ford να κατεβάσει κατά 10 χιλιοστά το ύψος του αμαξώματος από το δρόμο. Ενισχυμένα είναι φυσικά και τα φρένα της Brembo, με δίσκους 385 χιλιοστών.

Στην καθημερινή χρήση μέσα στην πόλη μπορεί σχετικά εύκολα να πετυχαίνει τιμές κατανάλωσης γύρω στις 20 kWh 100 χλμ, τιμή που για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, βάρους και επιδόσεων είναι εντυπωσιακή. Στον αυτοκινητόδρομο, όπως με όλα τα ηλεκτρικά, θα πρέπει να κινείται με μεγάλο σεβασμό στα όρια ταχύτητας για να πετυχαίνει καλές τιμές αυτονομίας. Σημαντικός σύμμαχος σε αυτόν τον τομέα είναι η δυνατότητα ταχείας φόρτισης 150 kW, που σημαίνει ότι μπορούν να προστεθούν 120 χιλιόμετρα αυτονομίας μόλις σε 10 λεπτά. Συνολικά η αυτονομία της GT μπορεί να φτάσει θεωρητικά στα 500 χιλιόμετρα (κατά WLTP).

Η Mustang Mach-E GT είναι ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο και αυτό αποτυπώνεται και στο κόστος αγοράς που φτάνει στα 85 760 ευρώ. Σίγουρα είναι αρκετά χρήματα, αλλά με μέτρο της επιδόσεις και τη συνολική απόδοση του μοντέλου, απόλυτα λογικά.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

MG ZS 1.5 Αυτοκίνητο για λίγα χρήματα

Το ZS είναι το μοντέλο με το οποίο η MG κάνει δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά. Είναι όμως το «value for money» το μοναδικό του προτέρημα;

Καιρό είχε να δημιουργηθεί τόσος θόρυβος στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου όσος αυτός που έχει προκαλέσει η MG Motor. Η βρετανική μάρκα επέστρεψε στη χώρα μας πιο ελκυστική από ποτέ, με τον Όμιλο Συγγελίδη να έχει αναλάβει την εισαγωγή και διανομή των μοντέλων της.

Το ZS είναι ένα B-SUV, που όμως από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων και εσωτερικών χώρων μάλλον ταιριάζει στα C-SUV: μήκος 4,32 μέτρα, πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,65 μέτρα. Επιπλέον, είναι αρκούντως γενναιόδωροι οι χώροι για τους επιβάτες (μεταξόνιο 2,58 μέτρων) και τις αποσκευές τους (448 λίτρα σε πενταθέσια διάταξη, έως 1.166 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα).

Το ZS προσφέρεται στην ελληνική αγορά τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό, όσο και με δύο επιλογές κινητήρων βενζίνης: 1.5 ατμοσφαιρικό και 1.0 turbo. Το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε τον πρώτο κινητήρα, ισχύος 106 ίππων και ροπής 141 Nm (στις 4.500 σ.α.λ.). Με το βασικό – αλλά κάθε άλλο παρά φτωχό – επίπεδο εξοπλισμού Exclusive, η τιμή του MG ZS ορίζεται στα 18.950 ευρώ. Στα χρήματα δηλαδή ενός σουπερμίνι και με λιγότερα στοιχεία εξοπλισμού, προσφέρεται ένα οικογενειακό SUV.

Περνώντας καιρό με το ZS αντιλαμβάνεσαι ότι η χαμηλή τιμή δεν είναι το μοναδικό του προσόν. Μετά τους πλούσιους χώρους, θετική εντύπωση αφήνει και η εικόνα του εσωτερικού. Είναι πράγματι ευχάριστη έκπληξη τα υλικά που έχουν επιλεγεί από την MG στην καμπίνα των επιβατών και στο ταμπλό ειδικότερα.


Στον πίνακα οργάνων υπάρχουν αναλογικά όργανα για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, ενώ ανάμεσά τους έχει τοποθετηθεί μία μικρή ψηφιακή οθόνη, στην οποία εμφανίζονται ορισμένες ενδείξεις, όπως η κατανάλωση καυσίμου και η αυτονομία. Στις επόμενες εκδόσεις (Luxury και Luxury Plus). Επιστρέφοντας στο ZS της δοκιμής μας, στην κεντρική κονσόλα, όμως κάτω από τους αεραγωγος, είναι τοποθετημένη η μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών – στιλ τάμπλετ – για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η οποία υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,5 λίτρων των 106 ίππων συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και αποδεικνύεται οριακός στην πράξη για το μέγεθος και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ιδίως όταν το ZS ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο, φορτωμένο. Παίρνει επάξια τον τίτλο του «value for money», διότι με τα χρήματα που αγοράζεις ένα αυτοκίνητο πόλης, αποκτάς ένα οικογενειακό SUV, με χώρους,

καλό εξοπλισμό και αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας στην έκδοση Exclusive περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που συναντάμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Και για όσους έχουν δεύτερες σκέψεις αναφορικά με την αξιοπιστία των μοντέλων της, η επταετής εργοστασιακή εγγύηση. Κινούμενοι πάντως με χαλαρούς ρυθμούς στην πόλη η κατανάλωση διατηρήθηκε περίπου στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ σε μεικτές συνθήκες (δηλαδή στον αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο) η σχετική ένδειξη… σταμάτησε στα 8-8,5 λίτρα ανά 100 χλμ.

Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line: Ένα όνειρο για κάθε οικογένεια.

Στην τρίτη πλέον γενιά του, τo best seller μοντέλο της Volkswagen έχει μια δύσκολη αποστολή: Nα συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου του.

Εξαιρετικό από κάθε άποψη ως οικογενειακό αυτοκίνητο. Ακόμα πιο όμορφο, ακόμα καλύτερο στην εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου και ακόμα πιο ολοκληρωμένο suv όχημα και πλέον με τέσσερα χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, παίρνει τη σκυτάλη από το προηγούμενο μοντέλο χωρίς να χάσει μέτρο και στοχεύει πολύ ψηλά στην κατάταξη της κατηγορίας του. Με κόστος που στη βασική έκδοση εξοπλισμού του ήπια υβριδικού κινητήρα των 1.5 λίτρων 150 ίππων ξεκινά από τις 37.900 ευρώ και κορυφώνεται στις 42.500 ευρώ της έκδοσης R-Line της δοκιμής, τοποθετείται σωστά απέναντι στον ανταγωνισμό και έχει τα φόντα να αντιμετωπίσει κάθε αντίπαλο.

Στον δρόμο έχει πολύ καλή συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες εκεί που πάντα χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή είναι η γλίτσα, το οποίο ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα.

Όπως δείχνει και η νέα αισθητική προσέγγιση του αμαξώματος, το μοντέλο είναι εμφανώς καινούριο, αλλά χωρίς σχεδιαστικές ακροβασίες που θα έκαναν το πιστό κοινό της μάρκας να εκπλαγεί – προφανώς δυσάρεστα. Από την άλλη πλευρά, όλες οι αλλαγές έχουν βελτιώσει όχι μόνο το αισθητικό αποτέλεσμα αλλά και την αεροδυναμική, η οποία πλέον έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,28 αντί 0.33 του προηγούμενου μοντέλου.

Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Suzuki Ignis Hybrid | Συναρπαστικό αστικό SUV

Το ιαπωνικό city car έχει εξελιχθεί με γνώμονα την καθημερινή ευχρηστία για
καθημερινή χρήση χωρίς κανένα άγχος, ακόμη και στη… ζούγκλα των πόλεων!

Η Suzuki αυτό που ήθελε να κάνει ήταν να δώσει στο Ignis «προσωπικότητα» και σίγουρα το πέτυχε.

Χαρακτηριστικό, ότι δεν περνά απαρατήρητο από πουθενά! Η Suzuki φρόντισε να δημιουργήσει, επίσης, ένα υπέροχο εσωτερικό για το Ignis. H οθόνη πολυμέσων διαθέτει όλες τις λειτουργίες που περιμένει να βρει κανείς σε ένα σημερινό αυτοκίνητο. «Παιχνιδάκι» η σύνδεση με το κινητό, όπως και η χρήση εξωτερικών πηγών για τη μουσική. Κατά τα λοιπά το Ignis διακρίνεται για την πολύ μεγάλη ευρυχωρία του που σε κάνει να μην πιστεύεις ότι αναλογεί σε ένα μοντέλο τόσο μικρών διαστάσεων! Στη διάρκεια της δοκιμής μας χρειάστηκε να μεταφερθούμε τέσσερις ενήλικες αρκετές φορές και οι χώροι ήταν αρκετοί και με το παραπάνω, ακόμη και για τους πίσω. Το πορτμπαγκάζ από την άλλη είναι αστικής χωρητικότητας με όγκο 205 λίτρων. Διαθέτει όμως συρόμενο πίσω κάθισμα, που δίνει
λύσεις όταν ο όγκος των μεταφερόμενων αποσκευών είναι μεγάλος. Ο τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1.2 λίτρων που κινεί το Ignis αποδίδει 83 ίππους και τα 107 Nm ροπής. Ωστόσο το πάρα πολύ ελαστικό μοτέρ τραβά πολύ καλά ακόμη και από το ρελαντί και ο οδηγός μπορεί να κινείται ακόμη και με μια ταχύτητα πάνω σε αστικό περιβάλλον.

Δημιουργεί πραγματική εντύπωση το πόσο εύκολα κινείται το αυτοκίνητο, σχεδόν χωρίς γκάζι! Όπλο του το πεντάρι σασμάν που έχει κλιμακωθεί έξυπνα και τα μόλις 860 κιλά του αμαξώματος. Επίσης, η υποβοήθηση του μικρού ηλεκτρικού κινητήρα στις χαμηλές στροφές, εξασφαλίζει άμεσες επιταχύνσεις χωρίς κινά, δίνοντας μια επιπρόσθετη ώθηση όταν χρειάζεται. Το χαμηλό βάρος ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό και για την πάρα πολύ χαμηλή κατανάλωση του Ignis. Σε αστικό περιβάλλον αρκείται ακόμη και σε 4,5 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα κίνησης. Εντυπωσιακότατο επίτευγμα σε πραγματικές
συνθήκες, που έρχεται πολύ κοντά στο νούμερο των 3,9 λίτρων / 100 χλμ που ανακοινώνει το εργοστάσιο. Οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται στα 89 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο και οι επιδόσεις δεν υστερούν, με 0-100 χλμ./ώρα σε 12,7 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 165 χλμ./ώρα.

Εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση λοιπόν, αλλά και ευελιξία, που το καθιστά ιδανικό για τις αστικές μετακινήσεις. Με μήκος 3,77 μέτρα και πλάτος 1,66, μπορεί να σταθμεύσει και να κινηθεί ακόμα και στα πλέον δύσκολα σημεία της πόλης, εξασφαλίζοντας πρωτόγνωρη ευκολία. Ένα σημαντικό επίσης στοιχείο ευκολίας αφορά στην εξαιρετική ορατότητα που προσφέρει το τετραγωνισμένο αμάξωμα με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Ταυτόχρονα όμως, με 18 εκατοστά απόσταση από το έδαφος δεν γνωρίζει εμπόδια, ενώ με το Grip Control στις τετρακίνητες εκδόσεις εξασφαλίζει στον οδηγό του
απόλυτη σταθερότητα ακόμη και στις πιο απαιτητικές διαδρομές. Οι επιδόσεις τετρακίνησης είναι εντυπωσιακές σε άσφαλτο και χώμα.

Τολμηρό, διαφορετικό και πολυτάλαντο, το Suzuki IGNIS μετατρέπει τις αστικές διαδρομές σε παιχνίδι και κάθε ταξίδι σε ευχάριστη πρόκληση. Δικίνητο ή τετρακίνητο, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο και κινητήρα mild hybrid 1.2 Dualjet, εξασφαλίζει απόλυτη ελευθερία επιλογής. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, στην έκδοση GL+ κοστίζει από 18.130 ευρώ, ενώ η βασική έκδοση GL, η οποία
διαθέτει και αυτή πολύ καλό εξοπλισμό, ξεκινά από τις 16.630 ευρώ. Να σημειώσουμε τέλος ότι η κορυφαία έκδοση GLX κοστίζει από 19.630 ευρώ καιδιαθέτει αρκετά στοιχεία πολυτέλειας, όπως τον αυτόματο κλιματισμό.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending