Connect with us

Αυτοκίνητο

TEST DRIVE SUZUKI IGNIS: Τετραπέρατο SUV τσέπης

Οι μικρές πινελιές ανανέωσης που πρόσθεσε η Suzuki έκαναν πιο φρέσκο το Ignis, το οποίο διατηρεί όλα του τα πλεονεκτήματα, όπως η κορυφαία ευελιξία μέσα στην πόλη και η τεράστια οικονομία καυσίμου.

Το ιαπωνικό city car έχει εξελιχθεί με γνώμονα την καθημερινή ευχρηστία για καθημερινή χρήση χωρίς κανένα άγχος, ακόμη και στη… ζούγκλα των πόλεων. Η ανανεωμένη γενιά διατηρεί τον ίδιο χαρούμενο χαρακτήρα στο εμφανισιακό κομμάτι και απλώς άλλαξε η εμπρός μάσκα, μαζί με τον προφυλακτήρα, δίνοντας έναν πιο φρέσκο αέρα στο μικρό Suzuki. Πίσω η ιδιαίτερη αισθητική του παραμένει ως είχε, καθώς χωρίς αμφιβολία, πρόκειται για το σήμα κατατεθέν του. Η Suzuki αυτό που ήθελε να κάνει ήταν να δώσει στο Ignis «προσωπικότητα» και σίγουρα το πέτυχε. Χαρακτηριστικό, ότι δεν περνά απαρατήρητο από πουθενά.

Οι εξωτερικές αλλαγές του Suzuki Ignis έγιναν με το… σταγονόμετρο και αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο για το εσωτερικό. Αν εξαιρέσουμε τον πίνακα οργάνων με το νέο, γκρι χρώμα και την ελαφρώς διαφορετική γραμματοσειρά, τότε δεν παρατηρούμε καμία άλλη αλλαγή. Ένα ουσιαστικό update που έγινε αλλά δεν το βλέπεις, είναι η νέα οθόνη πολυμέσων στις ακριβότερες εκδόσεις. Έχει ακριβώς το ίδιο λογισμικό, δεν αλλάζει τίποτα με το μοντέλο προ ανανέωσης, ωστόσο έχει πολύ καλύτερη απόκριση στην αφή και τρέχει τις λειτουργίες αισθητά γρηγορότερα.

Η Suzuki φρόντισε να την εξοπλίσει με όλες τις λειτουργίες που περιμένει να βρει κανείς σε ένα σημερινό αυτοκίνητο. «Παιχνιδάκι» η σύνδεση με το κινητό, όπως και η χρήση εξωτερικών πηγών για τη μουσική. Κατά τα λοιπά το ανανεωμένο Ignis διατηρεί την πολύ μεγάλη ευρυχωρία του που σε κάνει να μην πιστεύεις ότι αναλογεί σε ένα μοντέλο τόσο μικρών διαστάσεων! Στη διάρκεια της δοκιμής μας χρειάστηκε να μεταφερθούμε τέσσερις ενήλικες αρκετές φορές και οι χώροι ήταν αρκετοί και με το παραπάνω, ακόμη και για τους πίσω. Το πορτμπαγκάζ από την άλλη είναι αστικής χωρητικότητας με όγκο 205 λίτρων, αλλά τα πίσω συρόμενα καθίσματα δίνουν λύσεις σημαντικής αύξησης της χωρητικότητάς του αν παραστεί ανάγκη.

Ο τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1.2 λίτρων που κινεί το Ignis έχασε λίγο σε ισχύ (7 άλογα), συγκριτικά με τον προ ανανέωσης. Πλέον η μέγιστη ισχύς του υβριδικού συνόλου φτάνει στους 83 ίππους και τα 107 Nm ροπής. Ωστόσο το πάρα πολύ ελαστικό μοτέρ τραβά πολύ καλά ακόμη και από το ρελαντί και ο οδηγός μπορεί να κινείται ακόμη και με μια ταχύτητα πάνω σε αστικό περιβάλλον. Δημιουργεί πραγματική εντύπωση το πόσο εύκολα κινείται το αυτοκίνητο, σχεδόν χωρίς γκάζι. Όπλο του το πεντάρι σασμάν που έχει κλιμακωθεί έξυπνα και τα μόλις 860 κιλά του αμαξώματος.

Το χαμηλό βάρος ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό και για την πάρα πολύ χαμηλή κατανάλωση του Ignis. Σε αστικό περιβάλλον αρκείται ακόμη και σε 4,5 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα. Εντυπωσιακότατο επίτευγμα σε πραγματικές συνθήκες, καθώς το νούμερο των 4,9 λίτρων / 100 χλμ είναι αυτό που ανακοινώνει το εργοστάσιο σε μικτές συνθήκες. Οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται στα 110 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο και οι επιδόσεις δεν υστερούν, με 0-100 χλμ./ώρα σε 12,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 165 χλµ./ώρα.

Εκτός από την οικονοµία καυσίµου που προσφέρει, το Suzuki Ignis σε κάνει να µη θες να το αποχωριστείς εντός πόλης λόγω της ευελιξίας του. Το τιµόνι του κόβει πάρα πολύ για εύκολες µανούβρες ακόµη και στα στενότερα σηµεία και το µικρό πλάτος του αµαξώµατος σου επιτρέπει να περνάς «αέρας» από παντού. Τέτοια χαρακτηριστικά έχουν αρκετά ακόµη µοντέλα του ανταγωνισµού, όµως. Το πραγµατικά µοναδικό χαρακτηριστικό του είναι η πολύ µεγάλη απόσταση από το έδαφος και οι τροχοί που έχουν ακροβολιστεί στις τέσσερις γωνίες του αυτοκινήτου. Έτσι λοιπόν του επιτρέπεται να ανεβαίνει όπου θέλει ο οδηγός και να αψηφά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόµων.

Στα λοιπά χαρακτηριστικά, τα φρένα αν και αποτελεσµατικά, συνοδεύονται από ένα πεντάλ µε όχι τόσο καλή αίσθηση και το τιµόνι έχει ένα πολύ αποκομμένο feedback που σου δίνει να καταλάβεις… στο περίπου τι γίνεται κάτω από τους εµπρός τροχούς. Πταίσµατα ωστόσο, για ένα .εργαλείο πόλης.

Η τιµή αγοράς για ένα αυτοκίνητο πόλης ανήκει στα µεγαλύτερα κριτήρια του αγοραστή. Το νέο Suzuki Ignis κοστίζει από 15.880€ για το µοντέλο της βασικής έκδοσης µε την υβριδική τεχνολογία και ο εξοπλισµός του θεωρείται πληρέστατος, µε έξι αερόσακους, όλα τα ηλεκτρονικά συστήµατα υποβοήθησης που «σώζουν» στην πόλη (αυτόµατοφρενάρισµα κλπ) και τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολές (ηλεκτρικά παράθυρα / καθρέπτες κλπ). Ένα ακόµη πολύ σηµαντικό χαρακτηριστικό του, το βρίσκουµε στις εκδόσεις µε αυτόµατο κιβώτιο. Πλέον συναντάµε ένα CVT (συνεχώς µεταβαλλόµενων σχέσεων) και όχι το ASG (ροµποτιζέ, αυτοµατοποιηµένο µηχανικό) που υπήρχε παλαιότερα.

https://youtu.be/cRWOhdStgBg

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Η νέα γενιά του Honda Civic είναι αναβαθμισμένη σε όλους τους τομείς.

Πίσω στο 1972 η Honda παρουσίασε στον κόσμο ένα μοντέλο το οποίο έμελλε να γίνει σημείο αναφοράς στις μετακινήσεις. Το Civic ορίστηκε από τους Ιάπωνες ως «το αυτοκίνητο για τους ανθρώπους όλου του κόσμου» και με την έλευση της 11ης γενιάς με το νέο Civic e:HEV η Honda σφραγίζει την επιστροφή της στην κορυφή.

Πιο ώριμο και ολοκληρωμένο από ποτέ το Honda Civic διεκδικεί την κορυφή της κατηγορίας του έχοντας να επιδείξει μια σύγχρονη και δυναμική εμφάνιση που σε συνδυασμό με τις αυξημένες εξωτερικές του διαστάσεις υπογραμμίζει τον πιο premium χαρακτήρα του.

Στο σχεδιασμό του νέου Civic e:HEV, oι μηχανικοί της Honda εστίασαν στη δημιουργία ενός αυτοκινήτου που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των σύγχρονων οδηγών με κομψότητα, δυναμισμό και χαρακτηριστική σιλουέτα.

Το νέο Honda Civic e:HEV σχεδιάστηκε με βασικό στόχο να βελτιώσει την ποιότητα της καθημερινής ζωής με έξυπνες λύσεις και υψηλά επίπεδα χρηστικότητας και άνεσης.

Η συνεχής αναζήτηση της τελειότητας από τους μηχανικούς της Honda τα τελευταία 20 χρόνια χάρισε στο κοινό του Civic το μοναδικό υβριδικό σύστημα e:HEV το οποίο θέτει νέα δεδομένα σε ότι αφορά τον εξηλεκτρισμό.

Το νέο Honda Civic e:HEV συνοδεύεται από προηγμένα συστήματα τεχνολογίας και συνδεσιμότητας που ξεπερνούν τα στενά όρια, που έχουμε συνηθίσει έως τώρα. Προσβασιμότητα, ασφάλεια και διασκέδαση, είναι τα σημεία αναφοράς των εφαρμογών τεχνολογίας αιχμής στο πακέτο infotainment του νέου Civic.

Το υβριδικό του πραγματικού οδηγού

Το ολοκαίνουργιο Civic e:HEV είναι ένα σπορ αυτοφορτιζόμενο, πλήρως υβριδικό hatchback που συμπληρώνει τη θρυλική δυναμική συμπεριφορά, τη σχεδίαση και την τεχνολογία του Civic με συναρπαστική, εξηλεκτρισμένη ισχύ.

Το νέο Civic αποπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό χάρη στην κορυφαία οδηγική συμπεριφορά και τη σταθερότητα του, ενώ οι επιβάτες απολαμβάνουν τη συγκροτημένη και άνετη λειτουργία του.

H αναβαθμισμένη <σουίτα> συστημάτων υποβοήθησης οδηγού Honda Sensing διατίθεται στο βασικό εξοπλισμό του νέου Civic ενώ το συμπληρωματικό σύστημα συγκράτησης (SRS) διαθέτει 11 αερόσακους. Τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, συνδυάζονται με ένα αμάξωμα προηγμένης μηχανικής συμβατότητας (ACE™) ώστε το νέο Civic να είναι ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του.   

Οδηγικά τώρα πραγματικά είναι ακόμα καλύτερο από το προγούμενο. Έχει τόση δύναμη ο κινητήρας και το υβριδικό σύστημα μαζί, ώστε δεν πρόκειται να σε αφήσουν χωρίς την απαιτούμενη δύναμη στις επιταχύνσεις και τις προσπεράσεις.

Ευκολοδήγητο, καλοτάξιδο, οικονομικό και με πολύ καλό service. Είναι από τα αυτοκίνητα που τα θέλεις στο γκαράζ σου.

Μελίνα Νικολακοπούλου

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Test drive Volvo C40 RechargeTest drive

Το πρώτο της νέας εποχής

Οδηγούμε το πρώτο Volvo που σχεδιάστηκε εξαρχής ως αποκλειστικά ηλεκτρικό μοντέλο, στην τετρακίνητη έκδοση  με 408 ίππους.

Η Volvo κάνει το επόμενο σημαντικό βήμα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της με το λανσάρισμα του C40 Recharge. Πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας που σχεδιάστηκε εξαρχής ως ηλεκτρικό, κάτι που σημαίνει ότι – σε αντίθεση με το XC40 – δεν πρόκειται να δούμε έκδοσή του με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το C40 Recharge είναι ένα compact crossover, έχοντας σχεδόν ίδιο μήκος (4,43 μέτρα) με το XC40. Η πιο χαμηλή σιλουέτα και η κλίση της οροφής του προσδίδουν πιο σπορ εμφάνιση, με μικρή παραχώρηση στον “αέρα” πάνω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Παρόμοιος είναι και ο χώρος αποσκευών, με όγκο 413 λίτρα (υπάρχει ένας επιπλέον μικρός χώρος 31 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό). Το C40 Recharge κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Γάνδης, καθώς όμως μοιράζεται την πλατφόρμα CMA με συμβατικά μοντέλα, δεν έχει αντίστοιχη ευρυχωρία με άλλα ηλεκτρικά οχήματα της κατηγορίας του.

Οπτικά, το C40 Recharge χαρακτηρίζεται από τη νέα – κοινή για τα ηλεκτρικά Volvo – μάσκα, τους προβολείς pixel LED μπροστά που “διαβάζουν” συνεχώς το δρόμο ώστε να μην ενοχλούν τους οδηγούς των άλλων οχημάτων, τη διπλή πίσω αεροτομή που βελτιώνει την αυτονομία έως 4%, τις μαύρες γυαλιστερές λεπτομέρεις, τα εντυπωσιακά πίσω φωτιστικά σώματα που εκτείνονται έως ψηλά και τις ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών.

Στο ηλεκτρικό crossover δεν υπάρχει έκδοση με δερμάτινες επενδύσεις, αλλά μόνο οικολογικά, συνθετικά υλικά, στο πλαίσιο των μέτρων της Volvo για την προστασία του περιβάλλοντος. Όπως και στο XC40 Recharge, το ταμπλό είναι πλήρως ψηφιακό, με το σύστημα πολυμέσων να έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Google και να είναι πολύ εύκολο στη χρήση για όσους έχουν συνηθίσει με smartphone Android. Στον πίνακα οργάνων δεν υπάρχει ένδειξη για το υπόλοιπο της αυτονομίας σε χιλιόμετρα αλλά για το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας. Ο οδηγός μπορεί πάντως να λάβει τη σχετική πληροφορία από το σύστημα πλοήγησης στην οθόνη αφής.

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν η δυνατή έκδοση, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα) να χαρίζουν κίνηση σε όλους τους τροχούς. Η συνδυαστική ισχύς είναι 408 ίπποι, τιμή που σε συνδυασμό με τα 660 Nm ροπής, χαρίζουν σε όποιον κρατά το τιμόνι του C40 Recharge την αίσθηση ότι οδηγεί ένα σπορ αυτοκίνητο. Οι επιταχύνσεις είναι εντυπωσιακές είτε από στάση (0-100 χλμ/ώρα σε 4,7 δευτερόλεπτα), είτε εν κινήσει, κάνοντας τις προσπεράσεις πολύ γρήγορες και ασφαλείς.

Η μπαταρία χωρητικότητας 78kWh χαρίζει θεωρητικά αυτονομία 552 χλμ. σε μικτές συνθήκες, που ανάλογα με τη χρήση του C40 Recharge στην πόλη ή τον αυτοκινητόδρομο αυξάνεται ή μειώνεται αντίστοιχα. Μέσω ταχυφορτιστή φθάνει από το 10% στο 80% της ενέργειάς της σε μόλις 37 λεπτά, ενώ σε wallbox 11 kW χρειάζονται 8 ώρες για τη φόρτιση 0-100%.

Στο δρόμο, τόσο στο γεμάτο λακκούβες αστικό δίκτυο της Αττικής όσο και στις στροφές, εκτιμήσαμε το σωστό βάρος του τιμονιού αλλά και την αξιόλογη ισορροπία που έχει επιτευχθεί στη λειτουργία της ανάρτησης. Απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, παρέχοντας παράλληλα αυτοπεποίθηση στον οδηγό να κινηθεί και να στρίψει γρήγορα. Όπως και στην περίπτωση του XC40 Recharge, το C40 είναι ένα από τα πιο ισχυρά και γρήγορα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διατίθενται αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά.

Πλέον, το μοντέλο αλλάζει ονομασία σε EC40, για απόλυτη συνάφεια με όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα της Volvo, όπως το νέο EX30 που μόλις λανσαρίστηκε στη χώρα μας και το νέο EX90, το οποίο αναμένεται σύντομα. Το ΕC40 κοστίζει από 56.110 ευρώ στη δικίνητη εκδοχή του με τους 238 ίππους και από 63.550 στην κορυφαία τετρακίνητη των 408 ίππων.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Test drive Fiat 500 Electric

Fiat 500 Electric

Το ιδανικό αυτοκίνητο πόλης

Το Fiat 500, το πλέον εμβληματικό αυτοκίνητο πόλης, είναι διαθέσιμο με την πιο προηγμένη και ταυτόχρονα πιο προσιτή τεχνολογία ηλεκτρικής κίνησης.

Η πραγματική επανάσταση που δημιούργησε το 1957 η παρουσίαση του Fiat 500, επαναλαμβάνεται σήμερα πιο επίκαιρη παρά ποτέ. Ένα πανέμορφο και προσιτό αυτοκίνητο πόλης τότε, που έδινε τη δυνατότητα στο ευρύ κοινό να ζήσει το όνειρο της αυτόνομης μετακίνησης, επανέρχεται ακριβώς με τα ίδια χαρακτηριστικά στη νέα εποχή της αυτοκίνησης, δίνοντας τη δυνατότητα της ηλεκτροκίνησης σε όλους.

Αισθητικά το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 είναι ένα βιομηχανικό κόσμημα, ακριβώς όπως και ο πρόγονός του. Έχει σαρώσει σε παγκόσμιο επίπεδο τα βραβεία βιομηχανικού σχεδιασμού και καινοτόμου αισθητικής, ταυτόχρονα όμως είναι προσαρμοσμένο απόλυτα στις σημερινές αστικές συνθήκες και ανάγκες. Γι’ αυτό είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία του που είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις αμαξώματος (hatchback, cabrio και 3+1), οι οποίες δίνουν τις λύσεις πρακτικότητας και ευελιξίας που αναζητά κάθε οδηγός.

Με ένα πλήρως ψηφιακό, εντυπωσιακό αλλά και πρακτικό εσωτερικό, το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 δίνει νέα διάσταση στις καθημερινές μετακινήσεις. Αντίστοιχα εντυπωσιακές είναι οι δυνατότητες συνδεσιμότητας, με το νέο ηλεκτρικό 500 να είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που εφοδιάζεται με το σύστημα πολυμέσων UConnect 5, το οποίο εκτός των άλλων προσφέρει ασύρματη λειτουργία Mirroring για κινητά τόσο με Android Auto όσο και με Apple CarPlay, αλλά και συμβατότητα με δίκτυα 5G.

Στην έκδοση με την μπαταρία των 42kWh, εξασφαλίζει αυτονομία έως και 460 χλμ. σε αστικές συνθήκες και 320χλμ. σε μικτές συνθήκες (WLTP). Οι εκδόσεις που εφοδιάζονται με μπαταρία 42 kWh διαθέτουν κινητήρα ισχύος 118 ίππων (87kW) και εξαιρετικές επιδόσεις, με την επιτάχυνση από στάση έως τα 100χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 9 δλ. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα.

Το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 φέρνει την «επανάσταση» στην πόλη και λόγω της ευκολίας που προσφέρει. Διαθέτει σύστημα φόρτισης με δυνατότητα έως 85kW, στοιχείο που του επιτρέπει σε κατάλληλο δίκτυο να φορτίζει (0%-80%) σε μόλις 35 λεπτά.

Κατασκευασμένο στο Τορίνο, το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 αξιοποιεί όλες τις καινοτόμες τεχνολογίες κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προσφέροντας στον ιδιοκτήτη του πρωτοφανή αξιοπιστία και ποιότητα κατασκευής. Αυτές αποδεικνύονται αφενός από την 5ετη εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 200.000χλμ., αφετέρου από την 8ετη κάλυψη για έως και 160.000χλμ. της σωστής λειτουργίας της συστοιχίας των μπαταριών, που αφορούν στο σύνολο των εκδόσεων του αμιγώς ηλεκτρικού 500. Με τα παραπάνω δεδομένα, ο ιδιοκτήτης ενός νέου ηλεκτρικού Fiat 500 απολαμβάνει την απόλυτη σιγουριά της σωστής λειτουργίας του αυτοκινήτου του για πολλά χρόνια, μαζί με το χαμηλότερο δυνατό κόστος χρήσης, το οποίο είναι εξαιρετικά μειωμένο συγκριτικά με οποιαδήποτε αυτοκίνητο που διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Εξαιρετικά αποδοτικό αλλά και προσιτό, το νέο ηλεκτρικό 500 μπορεί να αποκτηθεί σήμερα πιο εύκολα παρά ποτέ, με την εφαρμογή του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ». Με την επιδότηση που προβλέπεται, οι τιμές της οικογένειας του μοντέλου ξεκινούν από τις 21.800 ευρώ. Όλες οι εκδόσεις του ηλεκτρικού 500 αξιοποιούν το μέγιστο όφελος των 8.000 ευρώ που προβλέπει το «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», καθώς και τις δυνητικές επιπλέον παροχές του.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending