Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Βήματα για επιτυχημένες προσλήψεις


Πολλοί ενδιαφερόμενοι , που αναζητούν εργασία, εκφράζουν την ανησυχία τους σχετικά με τις διαδικασίες πρόσληψης. Αισθάνονται την έλλειψη του ελέγχου. Η αντίληψη είναι ότι ο εργοδότης κατέχει όλα τα έγγραφα και αυτοί δεν μπορούν να παρουσιάσουν τα δικά τους έγγραφα.

Η κατοχύρωση γνώσης αποτελεί πηγή ισχύος, και η κατανόηση της διαδικασίας πρόσληψης ενδυναμώνει τους ενδιαφερόμενους στην προσπάθειά τους για απόκτηση εργασίας, βοηθώντας τους να κατευθύνουν τις προσπάθειές τους και να μειώσουν τον βαθμό της ανησυχίας τους.

Τα εργαλεία

Οι πρακτικές πρόσληψης διαφέρουν από επιχείρηση σε επιχείρηση, από εργοδότη σε εργοδότη, από στέλεχος σε στέλεχος. Παρόλα αυτά, υπάρχουν κοινές στρατηγικές και εργαλεία που χρησιμοποιούνται στις προσλήψεις. Η συλλογή βιογραφικών, η διαλογή και η επιλογή αποτελούν τα τρία βασικά στοιχεία της διαδικασίας πρόσληψης.
Οι εργοδότες χρειάζονται ένα «απόθεμα» υποψηφίων, το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν για την κάλυψη διαθέσιμων θέσεων εργασίας. Όσοι προβαίνουν σε προσλήψεις λιγότερο συχνά ή για εξειδικευμένες θέσεις συνήθως συλλέγουν βιογραφικά όταν χρειάζεται. Κάποιοι μπορεί να συλλέγουν βιογραφικά για έρευνα αγοράς ή για μελλοντικές επεκτάσεις και θέλουν να εξασφαλίσουν ότι μπορούν να καλύψουν τις εργασιακές τους ανάγκες. Συνεπώς, πολλές διαδικασίες συλλογής υποψηφίων μπορεί να είναι διερευνητικές και να μην υπάρχει πραγματική θέση ανοικτή. Υπάρχουν πολλοί τρόποι συλλογής βιογραφικών, όπως διαφημίσεις, εσωτερικές ανακοινώσεις, συστάσεις από αξιόπιστους εργοδότες ή φίλους, ιδιωτικές και κρατικές υπηρεσίες, γραφεία εύρεσης εργασίας, διαδίκτυο, πανεπιστήμια, γραφεία διασύνδεσης, σύνδεσμοι και επιμελητήρια.

Οι συστάσεις

Όταν οι εργοδότες συγκεντρώνουν ικανοποιητικό αριθμό αιτήσεων, θα περιορίσουν τους υποψηφίους σε εκείνους που διαθέτουν τα καλύτερα προσόντα για τη θέση, βασιζόμενοι συχνά σε περιορισμένες πληροφορίες, όπως μια αίτηση ή ένα βιογραφικό. Μπορεί επίσης να λάβουν υπόψη τους συστάσεις και το ιστορικό προηγούμενης εργασίας, αλλά συνήθως θα εξετάσουν αυτά τα στοιχεία μετά την πρώτη διαλογή. Κατά τη διάρκεια της πρώτης διαλογής, οι εργοδότες δαπανούν ελάχιστο χρόνο για την εξέταση αιτήσεων και βιογραφικών. Θα αφιερώσουν περισσότερο χρόνο στην αξιολόγηση ενός περιορισμένου αριθμού υποψηφίων μετά την πρώτη επιλογή, εξετάζοντας προσεκτικότερα τα προσόντα και ενδεχομένως επικοινωνώντας με τους συστήνοντες ή/και προηγούμενους εργοδότες. Μερικοί μπορεί να πραγματοποιήσουν μια πρώτη διερευνητική τηλεφωνική συνομιλία ή μια προσωπική συνέντευξη διαλογής.

Η επιλογή

Παρόλο που όλα τα στάδια της διαδικασίας είναι σημαντικά για την απόφαση πρόσληψης, οι εργοδότες συνήθως λαμβάνουν την τελική τους απόφαση με βάση τη συνέντευξη. Μέσω αυτής προσπαθούν να αναγνωρίσουν τα προσόντα και να εκτιμήσουν κατά πόσο ο υποψήφιος ταιριάζει στην επιχείρηση. Όταν κάποιος κληθεί για συνέντευξη, μπορεί να υποθέσει ότι οι εργοδότες ενδιαφέρονται για το προφίλ του, αφού δεν θα διαθέταν χρόνο για συνέντευξη εάν δεν ήταν έτσι. Έτσι, το ερώτημα που προκύπτει είναι: “Είναι αυτός ο καλύτερος υποψήφιος για τη θέση;”

Το”Καλύτερα προσόντα” δεν περιορίζονται μόνο σε ικανότητες και εκπαίδευση, αλλά περιλαμβάνουν και προσωπικά χαρακτηριστικά όπως ενδιαφέροντα, κίνητρα, πάθος για την τελειότητα και αφοσίωση στη μάθηση. Οι εργοδότες επίσης εξετάζουν το κόστος πρόσληψης. Η πρόσληψη αποτελεί σημαντική επένδυση που κοστίζει χιλιάδες ευρώ ετησίως. Θέλουν να βεβαιωθούν ότι θα έχουν την καλύτερη δυνατή απόδοση για τα χρήματά τους.

Πάντως, εάν είναι εφικτό, είναι καλό να μάθετε ποιος θα πάρει την τελική απόφαση, θα πρέπει όμως να συμπεριφέρεστε σε όλους σαν να είναι εκείνοι οι υπεύθυνοι. Δε γνωρίζετε ποιος επηρεάζει περισσότερο την τελική απόφαση. Το λιγότερο που μπορεί να συμβεί είναι να πρέπει να εργαστείτε με το άτομο που σας καλεί στη συνέντευξη.

Περί ασφάλειας

Τέλος θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι εργοδότες πλέον δεν προσλαμβάνουν υπαλλήλους για μια ολόκληρη καριέρα. Η ασφάλεια συ- νταξιοδότησης από έναν εργοδότη έχει πλέον ξεπεραστεί. Ο μέσος όρος των εργαζομένων θά αλλάξει πολλές δουλειές και θα ακολουθήσει αρκετές διαφορετικές κατευθύνσεις καριέρας κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του. Η έρευνα εργασίας δεν είναι πλέον κάτι που προκύπτει σπάνια, έχει γίνει μια συνεχή διαδικασία σταδιοδρομίας. Για μια επιτυχημένη προσπάθεια αναζήτησης εργασίας, θα πρέπει να υπολογίσει κανείς αυτές τις αλλαγές και να χρησιμοποιεί όλες τις διαθέσιμες πηγές.

Άρθρο αρχείου

Τζούλη Κυριακάκη.

Επιχειρηματικότητα

Εξέλιξη των Χρηματοδοτικών Προϊόντων στην Τραπεζική Αγορά: Από την Παράδοση στην Καινοτομία

Οι ανάγκες των επιχειρήσεων για κεφάλαια μπορούν πάντα να ικανοποιηθούν εν μέρει ή το σύνολό τους από τα χρηματοδοτικά προϊόντα που προσφέρουν για το σκοπό αυτό οι σύγχρονες Τράπεζες. Ωστόσο οι ανάγκες αυτές παραμένουν πάντα δύο ειδών,  ανάγκες για άμεση ρευστότητα  και ανάγκες για επενδύσεις.

Οι τράπεζες παραδοσιακά οδηγούσαν τους επιχειρηματίες σε δύο μορφές δανεισμού  για κεφάλαια κίνησης και για παγιοποιήσεις. Τα πρώτα δάνεια, χαμηλότερου ύψους έχουν βραχυχρόνια διάρκεια και διασφαλίζονται  με εξασφαλίσεις που μπορούσαν να ρευστοποιηθούν πιο άμεσα (επιταγές, συναλλαγματικές, καταθετικούς λογαριασμούς κλπ) ενώ τα δάνεια παγίων έχουν μεγαλύτερη διάρκεια και συνήθως καλύπτονται με εμπράγματες εξασφαλίσεις (συχνά την ίδια την επένδυση, βάρη σε ακίνητα, μηχανήματα και λοιπά).

Σήμερα η Τραπεζική αγορά, εξαιτίας της απελευθέρωσής της αλλά και του μεγάλου ανταγωνισμού  προσφέρει νέες, πιο φρέσκες μορφές χρηματοδότησης (δάνεια μέσω λογαριασμών overdraft, χρηματοδοτήσεις με εκχώρηση απαιτήσεων από τις πωλήσεις μέσω πιστωτικών καρτών, χρηματοδοτήσεις μέσω διατραπεζικής αγοράς, βιοτεχνικά δάνεια κλπ) που τελικά ικανοποιούν πάντα τις δύο βασικές αυτές ανάγκες των επιχειρήσεων.

Ποια ωστόσο είναι τα κριτήρια αξιολόγησης ενός αιτήματος για χρηματοδότηση, από μία Τράπεζα:

Τα πλαίσια των πιστοδοτήσεων αποτελούνται από μία σειρά κανόνων, που επιβάλλονται από τις εκάστοτε Νομισματικές Αρχές (Νομοθεσία, Υπουργεία, Κεντρικές Τράπεζες) και μια σειρά κανόνων που ορίζονται από τις ίδιες τις Τράπεζες και αφορούν την νομιμότητα , την ασφάλεια και την αποδοτικότητα των πιστοδοτήσεών τους.

Η πιο μεγάλη καινοτομία στην Ελληνική Τραπεζική αγορά των τελευταίων χρόνων είναι η χρήση ειδικών μοντέλων που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση των επιχειρήσεων. Με τη μέθοδο αυτή οι Τράπεζες αξιολογούν, ενιαία, ομοειδείς επιχειρήσεις. Εξαλείφοντας την υποκειμενικότητα στη κρίση συνδυάζουν ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια και διαμορφώνουν ευέλικτα πλαίσια εξασφαλίσεων και αποπληρωμής των δανείων  από πλευράς των επιχειρήσεων, ενώ παράλληλα απλοποιούνται οι διαδικασίες και συντομεύουν οι σχετικοί χρόνοι.

Τα ποιοτικά κριτήρια αφορούν  στην  εικόνα  και στη θέση  μιας επιχείρησης  στο αντίστοιχο κλάδο και την αγορά που δραστηριοποιείται. Μελετώνται λοιπόν , το management και το επιχειρησιακό της παρελθόν, ο τόπος εγκατάστασης της μονάδας, το τεχνολογικό της επίπεδο και η υποδομή, το δίκτυο παραγωγής και διανομής των προϊόντων, τα χρόνια  λειτουργίας και το στάδιο ζωής της επιχείρησης, η φερεγγυότητα των φορέων της επιχείρησης , η διάδοχη κατάσταση, οι διοικητικές τους ικανότητες, η συνέπεια στις συναλλαγές, η λογιστική διαχείριση, η ύπαρξη τυχόν νομικών κινδύνων κ.α.

Από την άλλη μεριά στα ποσοτικά κριτήρια  συμμετέχουν  τα στοιχεία που συμπεριλαμβάνονται στις οικονομικές καταστάσεις, τουλάχιστον για την τελευταία τριετία (πάγια στοιχεία , αποθέματα, πιστώσεις , διαθέσιμα, ίδια κεφάλαια, δανειακές επιβαρύνσεις , κύκλος εργασιών , διαχείριση εσόδων και εξόδων σε σχέση με τα κέρδη , ζημίες , τυχόν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο και Ασφαλιστικούς φορείς κ.α)

Οι Τράπεζες βαθμολογούν (scoring) τις επιχειρήσεις και τις κατατάσσουν, ταξινομούν (rating) σε μία κλίμακα που ορίζει την πιστοληπτική τους ικανότητα (λήψη δανείου- δυνατότητα αποπληρωμής). Με βάση την κατάταξη αυτή εγκρίνονται οι μορφές δανεισμού, το ύψος, η διάρκεια και οι τυχόν εξασφαλίσεις που θα απαιτηθούν .

Τσουλιά Μαριάννα

Ανώτερο Στέλεχος της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Πίστης της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος.


Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επένδυση στην άριστη εξυπηρέτηση

Η παγκόσμια οικονομική κρίση την οποία βιώνουμε φέρνει εταιρίες και οργανισμούς μπροστά σε σημαντικά διλήμματα και αποφάσεις στρατηγικής σημασίας.

Κοινός στόχος όλων – ανεξάρτητα από την εποχή – παραμένει η διατήρηση των εσόδων και της συνέχειας της επιχείρησης. Με ποιες στρατηγικές κινήσεις οι οργανισμοί θα ανακάμψουν και θα αυξήσουν τη θέση τους στην αγορά;

Μήπως η Ποιοτική Εξυπηρέτηση Πελατών είναι το Στρατηγικό Εργαλείο; Η απάντηση είναι καταφατική και ας δούμε πώς αυτό τεκμηριώνεται!

1.  Όπως αποδεικνύουν η μία μετά την άλλη οι έρευνες και αντλώντας στοιχεία από μελέτη για την κατάταξη Fortune 500, το μόνο ουσιαστικό στοιχείο το οποίο κρίνει τη βιωσιμότητα και τη ‘διάρκεια ζωής’ μιας επιχείρησης στην εποχή μας είναι το SERVICE! Η διάκριση γίνεται ανάμεσα σε ‘ΕΥΚΟΛΕΣ’ και ‘ΔΥΣΚΟΛΕΣ’ εταιρείες στα μάτια του πελάτη και ο διαχωρισμός αυτός αφορά ολόκληρο τον οργανισμό και τη λειτουργία του – όχι μόνον τμήματα με τον τίτλο Customer Service, Υπηρεσία Παραπόνων ή Πωλήσεις.

2. Νοέμβριος του 1859: ο Κάρολος Δαρβίνος με την έκδοση της Καταγωγής των Ειδών ξεσηκώνει θύελλα αντιδράσεων υποστηρίζοντας πως η φύση έχει να επιδείξει τεράστια ποικιλία και πως θα επιβιώσουν οι καλύτερα γενετικά εξοπλισμένοι οργανισμοί.

Πολλούς Νοέμβρηδες μετά (Νοέμβριος 2008) η θεωρία του επανέρχεται στο προσκήνιο χωρίς να κατονομάζεται πάντα, με τη λογική ότι οι ‘οργανισμοί’ που θα ‘επιζήσουν’ θα είναι εκείνοι που διαθέτουν τα προσόντα για να αντιμετωπίσουν τις αντιξοότητες του περιβάλλοντος (βλέπε καταστροφικές κρίσεις). Για τη σύγχρονη επιχείρηση τέτοιος μηχανισμός είναι η ‘εκπαίδευση’.

Οι επιχειρήσεις επιβάλλεται να δώσουν έμφαση στην ποιότητα και στην ανάπτυξη των ανθρώπινων πόρων. Οι ‘εκπτώσεις’ στους τομείς αυτούς θα έχουν καταστρεπτικά αποτελέσματα. Οι άνθρωποι είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των επιχειρήσεων!  Οι άνθρωποι και οι σχέσεις συνεργασίας και εξυπηρέτησης που οικοδομούν εσωτερικά και εκπέμπουν εξωτερικά.

3. Ειδικά σε περιόδους κρίσης η απαίτηση για μείωση του κόστους και περικοπές είναι πανταχού παρούσα. Αναμφισβήτητα η μείωση κόστους με τα προγράμματα ‘σμίκρυνσης’ (downsizing) αποτελεί γνωστή – και κατανοητή – αντίδραση των επιχειρήσεων σε περιόδους ύφεσης. Αποτελεί μια επιλογή κλασικής σοφίας της οποίας η αποτελεσματικότητα αμφισβητείται.

Και εάν κάποια κόστη μπορούν να ‘συμμαζευτούν’, εκείνα της υποστήριξης της εξυπηρέτησης (και των πωλήσεων) θα πρέπει να μένουν ανέπαφα. Η εμπειρία των ανθρώπων της Εξυπηρέτησης είναι πολύ σημαντική. Οι γνώσεις τους δεν είναι εύκολο να ‘μεταγγιστούν’ σε νεοπροσληφθέντες. Είναι αυτοί οι άνθρωποι της εξυπηρέτσης που μπορούν να στηρίξουν την επιχείρηση σε κάθε περίοδο, να μεταδώσουν την αξία της στους πελάτες και τους συνεργάτες και να ισχυροποιήσουν το θετικό της αντίκτυπο στην αγορά.

4. Επιφανείς καθηγητές Στρατηγικής Διοίκησης στην Ελλάδα προτείνουν στις επιχειρήσεις να αναζητήσουν ριζοσπαστικές ιδέες ανάπτυξης για να ξεπεράσουν την παγκόσμια οικονομική συγκυρία.

Τα τμήματα εξυπηρέτησης πελατών αποτελούν μια ανεξάντλητη πηγή ιδεών που σχεδόν ποτέ δεν αξιοποιείται. Αναζητούμε συνήθως ιδέες από την πλευρά της επιχείρησης, βάζουμε τα τμήματα Marketing να σκαρφιστούν νέες υπηρεσίες και επενδύουμε σωρούς χρήματος στους συμβούλους για ΤΗΝ ΙΔΕΑ,  ενώ έχουμε – συχνά μάλιστα τεκμηριωμένα και γραπτώς – ευρεία γκάμα ιδεών, υλοποιήσιμων, λογικών και παράλογων, από τις επικοινωνίες των εκπροσώπων εξυπηρέτησης με τους πελάτες μας. Εάν πράγματι ΑΚΟΥΤΕ τους πελάτες σας, αναζητήστε τη γνώση μέσα από τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης και θα εντοπίσετε τις ριζοσπαστικές ιδέες που χρειάζεστε, μάλλον δωρεάν.

5. Ένα από τα μεγαλύτερα ‘σχολεία’ στον κόσμο, το Harvard, μέσα από τις έρευνες που διεξάγει, επιβεβαιώνει πως η έμφαση από τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς δίδεται στο ‘κατακτητικό’ marketing, δηλαδή στη συνεχή προσπάθεια να αποκτηθούν νέοι πελάτες. Είναι όμως δυνατόν πάντοτε να ΥΠΑΡΧΟΥΝ νέοι πελάτες; Πόσοι είναι τέλος πάντων αυτοί; Και τι γίνεται με τους υπάρχοντες; Ποιος ασχολείται μαζί τους; Ποιος τους φροντίζει καθόλη τη διάρκεια ζωής και παραμονής τους στην εταιρεία; Μάλλον κανείς συστηματικά.

Η επιστήμη της Ποιοτικής Εξυπηρέτησης Πελατών διαθέτει τα θεμελιώδη εκείνα κεφάλαια που μπορούν να αναπτύξουν και να διατηρήσουν τους υφιστάμενους πελάτες. Θα πρέπει λοιπόν οι οργανισμοί να την κατακτήσουν. Θα αναγνωρίσουν τότε πράγματι πως είναι 7 φορές πιο οικονομικό να διατηρούν τους πελάτες τους από το να αποκτούν συνεχώς νέους. Θα αρχίσουν να εφαρμόζουν στρατηγικές After Sales Service, προγράμματα συγκράτησης πελατών, ενέργειες αφοσίωσης και γιατί όχι στρατηγικές επανάκτησης πελατών.

Η παγκόσμια κρίση απαιτεί και παγκόσμια συντονισμένη αντίδραση. Οι ειδικοί προτείνουν επένδυση στην Άριστη Εξυπηρέτηση Πελατών, ως τη σίγουρη στρατηγική κίνηση για τη μακροβιότητα, διαφοροποίηση και ισχυροποίηση των επιχειρήσεων. Και εάν η λέξη επένδυση αντιβαίνει στην κοινή λογική των κρίσεων, σκεφθείτε πως οι στρατηγικές επιλογές εκείνων που διαπρέπουν, πάντοτε διαφέρουν από την ‘πεπατημένη’.


Άρθρο αρχείου

Μαρίνα Γιαρένη

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Φέτος στον Μασούτη είναι Κάθε Μέρα Πάσχα!

Γιατί κάθε μέρα τα σούπερ μάρκετ Μασούτης  γεμίζουν το πασχαλινό σας καλάθι με προσφορές και δώρα!

Η εταιρεία Μασούτης, πιστή  στη δέσμευσή της να προσφέρει σε κάθε οικογένεια και σε κάθε περίσταση, σας δίνει κάθε μέρα την ευκαιρία να κερδίζετε, κάνοντας τις αγορές σας από οποιοδήποτε κατάστημα Μασούτης αλλά και από το e-shop στο www.masoutis.gr από 15 Απριλίου έως 4 Μαΐου 2024.

Κάθε μέρα, 100 τυχεροί κερδίζουν 50€ σε πόντους στην mas card, ενώ κάθε εβδομάδα 14 τυχεροί κερδίζουν προϊόντα τεχνολογίας!

Αναλυτικότερα, με κάθε αγορά αξίας 20€ αποκτάτε και 1 συμμετοχή. Όσες περισσότερες συμμετοχές συγκεντρώνετε, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχετε να είστε μία/ένας από τις τυχερές/τους τυχερούς.

Οι τυχερές/οί προκύπτουν έπειτα από ηλεκτρονικές κληρώσεις που πραγματοποιούνται καθημερινά.

*Από την ενέργεια εξαιρούνται οι αγορές σε καύσιμα, είδη καπνού, κενές φιάλες, τύπος (εφημερίδες/ περιοδικά), κάρτες χρόνου ομιλίας/internet.

Τα σούπερ μάρκετ Μασούτης είναι δίπλα σας για να σας προσφέρουν όλα όσα επιθυμείτε για το πασχαλινό σας τραπέζι μαζί με πολλές προσφορές και δώρα!

Με 400 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα τα σούπερ μάρκετ Μασούτης είναι πάντα δίπλα στον καταναλωτή και ανταποκρίνονται στις ανάγκες κάθε οικογένειας προσφέροντας  «οικονομικά και ελληνικά προϊόντα».

Σας προσφέρουν ελληνικό αρνί και κατσίκι στην πιο ανταγωνιστική τιμή της αγοράς!

Εκλεκτή  ποιότητα και ελληνικότητα στην πιο οικονομική τιμή! Και αμέτρητες άλλες προσφορές για τις εορταστικές αγορές!

Γιατί στα σούπερ μάρκετ Μασούτης, είναι Κάθε Μέρα Πάσχα!

Continue Reading

Trending