Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Βήματα για επιτυχημένες προσλήψεις


Πολλοί ενδιαφερόμενοι , που αναζητούν εργασία, εκφράζουν την ανησυχία τους σχετικά με τις διαδικασίες πρόσληψης. Αισθάνονται την έλλειψη του ελέγχου. Η αντίληψη είναι ότι ο εργοδότης κατέχει όλα τα έγγραφα και αυτοί δεν μπορούν να παρουσιάσουν τα δικά τους έγγραφα.

Η κατοχύρωση γνώσης αποτελεί πηγή ισχύος, και η κατανόηση της διαδικασίας πρόσληψης ενδυναμώνει τους ενδιαφερόμενους στην προσπάθειά τους για απόκτηση εργασίας, βοηθώντας τους να κατευθύνουν τις προσπάθειές τους και να μειώσουν τον βαθμό της ανησυχίας τους.

Τα εργαλεία

Οι πρακτικές πρόσληψης διαφέρουν από επιχείρηση σε επιχείρηση, από εργοδότη σε εργοδότη, από στέλεχος σε στέλεχος. Παρόλα αυτά, υπάρχουν κοινές στρατηγικές και εργαλεία που χρησιμοποιούνται στις προσλήψεις. Η συλλογή βιογραφικών, η διαλογή και η επιλογή αποτελούν τα τρία βασικά στοιχεία της διαδικασίας πρόσληψης.
Οι εργοδότες χρειάζονται ένα «απόθεμα» υποψηφίων, το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν για την κάλυψη διαθέσιμων θέσεων εργασίας. Όσοι προβαίνουν σε προσλήψεις λιγότερο συχνά ή για εξειδικευμένες θέσεις συνήθως συλλέγουν βιογραφικά όταν χρειάζεται. Κάποιοι μπορεί να συλλέγουν βιογραφικά για έρευνα αγοράς ή για μελλοντικές επεκτάσεις και θέλουν να εξασφαλίσουν ότι μπορούν να καλύψουν τις εργασιακές τους ανάγκες. Συνεπώς, πολλές διαδικασίες συλλογής υποψηφίων μπορεί να είναι διερευνητικές και να μην υπάρχει πραγματική θέση ανοικτή. Υπάρχουν πολλοί τρόποι συλλογής βιογραφικών, όπως διαφημίσεις, εσωτερικές ανακοινώσεις, συστάσεις από αξιόπιστους εργοδότες ή φίλους, ιδιωτικές και κρατικές υπηρεσίες, γραφεία εύρεσης εργασίας, διαδίκτυο, πανεπιστήμια, γραφεία διασύνδεσης, σύνδεσμοι και επιμελητήρια.

Οι συστάσεις

Όταν οι εργοδότες συγκεντρώνουν ικανοποιητικό αριθμό αιτήσεων, θα περιορίσουν τους υποψηφίους σε εκείνους που διαθέτουν τα καλύτερα προσόντα για τη θέση, βασιζόμενοι συχνά σε περιορισμένες πληροφορίες, όπως μια αίτηση ή ένα βιογραφικό. Μπορεί επίσης να λάβουν υπόψη τους συστάσεις και το ιστορικό προηγούμενης εργασίας, αλλά συνήθως θα εξετάσουν αυτά τα στοιχεία μετά την πρώτη διαλογή. Κατά τη διάρκεια της πρώτης διαλογής, οι εργοδότες δαπανούν ελάχιστο χρόνο για την εξέταση αιτήσεων και βιογραφικών. Θα αφιερώσουν περισσότερο χρόνο στην αξιολόγηση ενός περιορισμένου αριθμού υποψηφίων μετά την πρώτη επιλογή, εξετάζοντας προσεκτικότερα τα προσόντα και ενδεχομένως επικοινωνώντας με τους συστήνοντες ή/και προηγούμενους εργοδότες. Μερικοί μπορεί να πραγματοποιήσουν μια πρώτη διερευνητική τηλεφωνική συνομιλία ή μια προσωπική συνέντευξη διαλογής.

Η επιλογή

Παρόλο που όλα τα στάδια της διαδικασίας είναι σημαντικά για την απόφαση πρόσληψης, οι εργοδότες συνήθως λαμβάνουν την τελική τους απόφαση με βάση τη συνέντευξη. Μέσω αυτής προσπαθούν να αναγνωρίσουν τα προσόντα και να εκτιμήσουν κατά πόσο ο υποψήφιος ταιριάζει στην επιχείρηση. Όταν κάποιος κληθεί για συνέντευξη, μπορεί να υποθέσει ότι οι εργοδότες ενδιαφέρονται για το προφίλ του, αφού δεν θα διαθέταν χρόνο για συνέντευξη εάν δεν ήταν έτσι. Έτσι, το ερώτημα που προκύπτει είναι: “Είναι αυτός ο καλύτερος υποψήφιος για τη θέση;”

Το”Καλύτερα προσόντα” δεν περιορίζονται μόνο σε ικανότητες και εκπαίδευση, αλλά περιλαμβάνουν και προσωπικά χαρακτηριστικά όπως ενδιαφέροντα, κίνητρα, πάθος για την τελειότητα και αφοσίωση στη μάθηση. Οι εργοδότες επίσης εξετάζουν το κόστος πρόσληψης. Η πρόσληψη αποτελεί σημαντική επένδυση που κοστίζει χιλιάδες ευρώ ετησίως. Θέλουν να βεβαιωθούν ότι θα έχουν την καλύτερη δυνατή απόδοση για τα χρήματά τους.

Πάντως, εάν είναι εφικτό, είναι καλό να μάθετε ποιος θα πάρει την τελική απόφαση, θα πρέπει όμως να συμπεριφέρεστε σε όλους σαν να είναι εκείνοι οι υπεύθυνοι. Δε γνωρίζετε ποιος επηρεάζει περισσότερο την τελική απόφαση. Το λιγότερο που μπορεί να συμβεί είναι να πρέπει να εργαστείτε με το άτομο που σας καλεί στη συνέντευξη.

Περί ασφάλειας

Τέλος θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι εργοδότες πλέον δεν προσλαμβάνουν υπαλλήλους για μια ολόκληρη καριέρα. Η ασφάλεια συ- νταξιοδότησης από έναν εργοδότη έχει πλέον ξεπεραστεί. Ο μέσος όρος των εργαζομένων θά αλλάξει πολλές δουλειές και θα ακολουθήσει αρκετές διαφορετικές κατευθύνσεις καριέρας κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του. Η έρευνα εργασίας δεν είναι πλέον κάτι που προκύπτει σπάνια, έχει γίνει μια συνεχή διαδικασία σταδιοδρομίας. Για μια επιτυχημένη προσπάθεια αναζήτησης εργασίας, θα πρέπει να υπολογίσει κανείς αυτές τις αλλαγές και να χρησιμοποιεί όλες τις διαθέσιμες πηγές.

Άρθρο αρχείου

Τζούλη Κυριακάκη.

Προγράμματα

Το Επιμελητήριο Αρκαδίας στηρίζει την Καινοτομία και την Περιβαλλοντική Συνείδηση

Με συνέπεια στον ρόλο του ως φορέας ανάπτυξης, καινοτομίας και κοινωνικής ευθύνης, το Επιμελητήριο Αρκαδίας έδωσε το «παρών» σε δύο σημαντικές εκδηλώσεις με επίκεντρο την επιχειρηματικότητα, την καινοτομία και την περιβαλλοντική παιδεία.

Regional Growth Conference στην Πάτρα

Με ενεργό και ουσιαστικό ρόλο συμμετείχαν τα μέλη της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Αρκαδίας στο κορυφαίο φόρουμ για την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, το Regional Growth Conference (RGC 2025), το οποίο διεξήχθη στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών, με συνδιοργανωτή το ίδιο το Πανεπιστήμιο.

Στο πλαίσιο του συνεδρίου, η Αχαϊκή Επιμελητηριακή Ανάπτυξη  (ΑΧ.ΕΠ.ΑΝ) πραγματοποίησε workshop για τον ρόλο των αναπτυξιακών Εταιρειών ως βασικοί μοχλοί τοπικής και περιφερειακής αναπτυξιακής.

Το Επιμελητήριο εκπροσωπήθηκε από τα μέλη της Διοίκησης της Εταιρείας Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας του Επιμελητηρίου «Αγαπήνωρ», την Πρόεδρο κα. Ματίνα Παράσχου, την Αντιπρόεδρο κα. Χριστίνα Παρασκευοπούλου – Σύριου, το μέλος του ΔΣ κα. Άννα Γαβρήλου και τον Υπεύθυνο της εταιρείας «Αγαπήνωρ» κ. Νικόλαο Μεγρέμη.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, οι εκπρόσωποι του Επιμελητηρίου συμμετείχαν σε γόνιμες συζητήσεις, ανταλλάσσοντας απόψεις με εκπροσώπους φορέων και εισηγητές από όλο το φάσμα της αγοράς, συμβάλλοντας ουσιαστικά στον διάλογο για την ενίσχυση της καινοτομίας και στρατηγικές συνεργασίας και δικτύωσης των αναπτυξιακών εταιρειών.

Περιβαλλοντική δράση «Εν αρχή ην η φύσις»

Ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του Τμήματος Υπηρεσιών, κ. Κώστας Καλαμαράς, συμμετείχε ενεργά στη στην εκδήλωση της διήμερης περιβαλλοντικής δράσης «Εν αρχή ην η φύσις», που πραγματοποιήθηκε, με πρωτοβουλία της Δημόσιας Βιβλιοθήκης Τρίπολης και σε συνεργασία με τον ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου, τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αρκαδίας και το Επιμελητήριο Αρκαδίας.

Στον χαιρετισμό του, ο κ. Καλαμαράς χαρακτήρισε την εκδήλωση ως ουσιαστική επένδυση στην περιβαλλοντική παιδεία και στο μέλλον της κοινωνίας μας, ενώ τόνισε τη σημασία της σύνδεσης της εκπαίδευσης με την επιχειρηματικότητα, την καινοτομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Όπως επεσήμανε, η αειφορία αποτελεί συλλογική ευθύνη που μας αφορά όλους.

Η συμμετοχή και συνεργασία του Επιμελητηρίου Αρκαδίας στις παραπάνω εκδηλώσεις επιβεβαιώνει τη διαρκή προσήλωση του στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, της καινοτομίας και τη δημιουργία συνεργειών για την ανάπτυξη της Αρκαδίας.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ: Στρατηγική πρωτοβουλία στήριξης νοικοκυριών σε συνεργασία με τη Cepal

Η ενέργεια υλοποιείται στο πλαίσιο της δέσμευσης της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ να
βρίσκεται συστηματικά στο πλευρό των καταναλωτών, ενισχύοντας έμπρακτα
την προσπάθεια όσων επιδιώκουν τη συνεπή εξυπηρέτηση των οικονομικών
τους υποχρεώσεων.
Σε μία εποχή αυξημένων οικονομικών προκλήσεων, η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, με
γνώμονα την κοινωνική υπευθυνότητα, αναγνωρίζει τις δυσκολίες που
αντιμετωπίζουν πολλά ελληνικά νοικοκυριά και φροντίζει, μέσα από
στοχευμένες πρωτοβουλίες, να τα στηρίξει ουσιαστικά. Σε αυτό το πλαίσιο, η
ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, σε συνεργασία με την εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων
Cepal, εγκαινιάζει ένα νέο πρόγραμμα επιβράβευσης – δίνοντας τη
δυνατότητα σε πελάτες της με δανειακές υποχρεώσεις υπό τη διαχείριση της
Cepal – να μειώνουν την οφειλή τους μέσα από τις καθημερινές αγορές τους.
Συγκεκριμένα, για κάθε αγορά στο e-shop ή στα καταστήματα ΚΡΗΤΙΚΟΣ με την
κάρτα Club, πραγματοποιείται κάθε μήνα επιστροφή του 10% της δαπάνης ως
πίστωση για την αποπληρωμή της δανειακής οφειλής που διαχειρίζεται
η Cepal. Το ποσό της επιστροφής υπολογίζεται σε συνολική μηνιαία δαπάνη
έως 1.000€ – όριο ιδιαίτερα υψηλό ώστε να καλύπτει το σύνολο των αγορών
που σχετίζονται με τις καθημερινές ανάγκες των ωφελούμενων.
Στην ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, σταθεροί στις αξίες μας, για μία ακόμα φορά κάνουμε
πράξη την υπόσχεσή μας να στεκόμαστε καθημερινά δίπλα στα ελληνικά
νοικοκυριά. Και συνεχίζουμε να αναζητούμε τρόπους για να τα στηρίζουμε
έμπρακτα κάθε φορά με όλες μας τις δυνάμεις.

Continue Reading

Παρουσίαση

Η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ αποδεικνύει έμπρακτα την ευαισθησία της για το περιβάλλον προωθώντας τη μείωση του ανθρακικού της αποτυπώματος!

Τα super market ΚΡΗΤΙΚΟΣ, πιστά στη δέσμευσή τους για βιώσιμη ανάπτυξη και σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Κλιματικού Νόμου, προχωράνε και φέτος στη μέτρηση και καταγραφή του ανθρακικού τους αποτυπώματος, όπως και στην υλοποίηση πλάνου μείωσής του. Και μάλιστα με τον πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό τρόπο, επιλέγοντας να αξιοποιήσουν τα ψηφιακά εργαλεία της πλατφόρμας CarbonPlan και την υποστήριξη της συμβουλευτικής εταιρείας INNOVECO.

Ο υπολογισμός των ετήσιων εκπομπών CO2 που παράγονται, επιτρέπει στην ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ να υιοθετήσει επιχειρησιακά μοντέλα που θα μειώσουν ή ακόμα και θα εξαλείψουν τις αρνητικές επιπτώσεις των δραστηριοτήτων της στο περιβάλλον. Επιπλέον, αξιοποιώντας σύγχρονα εργαλεία περιβαλλοντικής διαχείρισης και με τη βαθιά πεποίθηση πως η τεχνολογία θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην πράσινη μετάβαση, εναρμονίζεται με τα νέα πρότυπα βιωσιμότητας και απαντά στις απαιτήσεις της εποχής μας για έναν πιο σύγχρονο και υπεύθυνο τρόπο λειτουργίας, ώστε να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή και να ενδυναμωθεί η προστασία του περιβάλλοντος.

Continue Reading

Trending