Lifestyle
Website Launch για την Ενώση Ελλήνων Σχεδιαστών Μόδας!

Η Ένωση Ελλήνων Σχεδιαστών Μόδας, ο επίσημος θεσμός που προωθεί την ανάπτυξη της Ελληνικής βιομηχανίας μόδας στην εγχώρια και παγκόσμια αγορά, προβάλλοντας, προστατεύοντας και αναδεικνύοντας το έργο των μελών της, είναι μία πρωτοβουλία που, μετά από εμπόδια και δυσκολίες χρόνων, απέκτησε πριν από μερικούς μήνες νομικό πρόσωπο και ουσιαστική υπόσταση.
Οι σχεδιαστές-μέλη της συμμετέχουν ισότιμα στις συζητήσεις με επαγγελματίες από διαφορετικούς κλάδους του χώρου όπως τεχνίτες και προμηθευτές, όλοι πολύτιμοι κρίκοι στην ίδια αλυσίδα. Ενώνουν τις δυνάμεις τους για τη διεκδίκηση κρατικών και κοινοτικών επιχορηγήσεων, την επίτευξη πιο βιώσιμων και αειφόρων επιχειρηματικών μοντέλων, τη δια βίου μάθηση, αλλά και θέματα κοινωνικού και περιβαλλοντικού αντικτύπου. Όνειρο και απώτερος στόχος της Ένωσης είναι η δημιουργία Ελληνικής Ακαδημίας Μόδας.
Ο διαδικτυακός τόπος https://hfda.gr/,το ψηφιακό πρόσωπο της νεοσύστατης Ένωσης, μόλις ανέβηκε στον «αέρα» και δίνει τον ζωντανό παλμό της Ελληνικής Μόδας. Με συστηματική προβολή των μελών, των θέσεων αλλά και των δράσεων της Ένωσης καθώς και με όλα τα τελευταία νέα, το site φιλοδοξεί να γίνει ο no1 προορισμός για όποιον αναζητά το αυθεντικό πρόσωπο της δυναμικής ελληνικής δημιουργίας. Το site λειτουργεί επίσης και σαν ανοιχτή σελίδα επικοινωνίας με στόχο την προσέλκυση νέων μελών που μπορούν εδώ, στο πεδίο Γίνε Μέλος, να υποβάλλουν αίτηση.
Εφαρμοσμένος πολιτισμός
Η Ελλάδα δεν είναι ένα εφήμερο trend. Οι Έλληνες σχεδιαστές, μέσα από την ΕΕΣΜ αποκτούν μία σταθερή βάση, ένα ασφαλές εφαλτήριο για να ξεδιπλώσουν όλους εκείνους τους κόσμους που κατοικούν στη φαντασία τους και βρίσκουν διέξοδο στο ταλέντο τους. Η ελληνική μόδα γίνεται, με τη σειρά της, ένα κομμάτι ζωντανού πολιτισμού, που αποκτά δημόσιο βήμα και σοβαρές αξιώσεις σε διοργανώσεις κι εκδηλώσεις μόδας: Οι σχεδιαστές-μέλη της Ένωσης έλαβαν μέρος στην πέμπτη κατά σειρά διοργάνωση Hautes Grecians, που μεταμόρφωσε, στις 7 Ιουνίου του 2023, το Παλαιό Ελαιουργείο της Ελευσίνας σε ένα τεράστιο catwalk. Σε μία ιδιαίτερη σύνθεση από δημιουργίες με ασπρόμαυρα στοιχεία, συνέθεσαν ομαδικά ένα τοπίο-installation «από το σκοτάδι στο φως», εμπνευσμένo από τον μύθο της Περσεφόνης. Κάθε σχεδιαστής του Συλλόγου παρουσίασε μια δημιουργία, ενδεικτική του στιλ και της αισθητικής του σε ασπρόμαυρη χρωματική παλέτα, αποκλειστικά για το Hautes Grecians. H παρουσία της Ένωσης στήριξε και την 32η εβδομάδα μόδας της Αθήνας, που διοργανώθηκε στο «The Ellinikon Experience Park», από τις 8-12 Ιουνίου. Η 32η AFW ξεκίνησε με ένα installation από 14 σχεδιαστές της Ένωσης, ενώ στα πλαίσια της διοργάνωσης είδαμε κάποιες μεμονωμένες επιδείξεις των μελών.
Οι συλλογές.
Η prêt-à-porter συλλογή Garden Euphoria (χειμώνας 23-24) του σχεδιαστή Βασίλη Ζούλια για τον οίκο Maison Zoulias που παρουσιάστηκε στην Εβδομάδα Μόδας, αναδεικνύει τη σύγχρονη εικόνα μίας γυναίκας που επιθυμεί να είναι μοναδική, μέσα από τα στοιχεία που υφαίνουν τη γοητεία μίας άλλης εποχής: Twin sets με pencil και φαρδιές φούστες με μεγάλα, εξπρεσιονιστικά λουλούδια, αλλά και μπροκάρ λεπτομέρειες σε τολμηρούς συνδυασμούς με jeans. Κρεπ και ζορζέτα για το γραφείο, cocktail φορέματα με μικρές ανατροπές για το βράδυ, μετάξι σε μωβ, πράσινο, και καφέ. Τα κοσμήματα του Περικλή Κονδυλάτου από κρύσταλλα χάρισαν στη συλλογή την glam διάσταση που της ταιριάζει πάντα.
Ο οίκος dassios του σχεδιαστή Δημήτρη Ντάσιου, έδειξε χειροποίητες δημιουργίες και αέρινες φιγούρες που κατασκευάστηκαν με την τεχνική του μουλάζ, signature denim με παγιέτες και πληθωρικά κεντήματα, animal prints και θηλυκές διαφάνειες. Σε μία ιδιοφυή κίνηση βιώσιμης κομψότητας, ο σχεδιαστής χρησιμοποίησε υφάσματα παλαιότερων συλλογών για να δημιουργήσει νέες φούστες και παντελόνια, σε αυτή τη συλλογή που ανέδειξε το πάντα φρέσκο πρόσωπο του Δημήτρη Ντάσιου. Η επιτυχημένη καριέρα του σχεδιαστή στην Εθνική Λυρική Σκηνή χρωμάτισε το φινάλε του σόου, για το οποίο περπάτησε παρέα με την πρίμα μπαλαρίνα της Λυρικής Αγγελική Βαενά, και τον συνεργάτη του, Γιάννη Λεμπέση.
Η Ορσαλία Παρθένη παρουσίασε τη συλλογή Winterlude για το Φθινόπωρο/Χειμώνα 23-24, σαν ένα διάλειμμα περισυλλογής και επαναπροσδιορισμού, όπου τα basics ξαναγράφονται και η λιτή αισθητική του normcore επανασυστήνεται. Τα μάλλινα πλεκτά, τα χυτά σατέν και τα βελούδινα του οίκου Parthenis, χρωματίστηκαν με ήσυχες και δυναμικές αποχρώσεις, όπως βαθύ πράσινο, σκονισμένο ροζ, χειμωνιάτικο μπεζ και φυσικά τα κλασικά σκούρα μπλε και μαύρα του οίκου. Denim σύνολα, μαλακά bomber jackets, βελούδινα κομμάτια σε athlux αισθητική, χαλαρά jogger pants. Τετράγωνες εξωτερικές τσέπες πάνω σε καπιτονέ υφές, unisex πουκάμισα, κασμιρένια πανωφόρια και statement κάπες, μονόχρωμα ζιβάγκο και boxy γιλέκα, μπλούζες και φορέματα από πλεκτά punto di roma. Η συλλογή Winterlude παρουσίασε μια γκαρνταρόμπα για το αστικό τοπίο, ιδανική για όποιον θέλει να κινείται άνετα μέσα σε αυτό, με μια απόλυτη και ξεκάθαρη αισθητική ταυτότητα.
Ο οίκος Kathy Heyndels και ο Μάριος Τόγκος παρουσίασαν για την Άνοιξη Καλοκαίρι 2024 μία συλλογή γεμάτη από χρώματα, υφές, γραμμές και σχήματα. Ένα cocktail υφασμάτων, από κρεπ και σατέν μέχρι ταφτά και μουσελίνα, απογειώθηκαν με λεπτομέρειες από οργάνζα, φίδι και μέταλλο, σε παστέλ και έντονα χρώματα από πράσινο, ροζ, μωβ, γαλάζιο, φιστικί, κίτρινο, λευκό, μαύρο, λιλά, πορτοκαλί, και lime. Χειροποίητα αλπικέ υφασμάτινα λουλούδια, patches ζωγραφισμένα στο χέρι, περίτεχνα κεντήματα και 3D όγκοι από ταφτά και οργάνζα ανέσυραν αναμνήσεις που γεννιούνται στο παρελθόν για να ζήσουν στο μέλλον, ρούχα από διαφορετικές κουλτούρες κι εποχές, όλα με κοινό άξονα την αρμονία, την ομορφιά και τη μοναδικότητα.
Η Κ7 Konstantinos Tsigaros έδειξε μία νέα gender free συλλογή με τον τίτλο Sustainability που εστίασε στη δημιουργία απλών, λειτουργικών, και διαχρονικών αστικών ρούχων καθημερινής χρήσης, κάτι που αποτελεί, εξάλλου, τον κεντρικό άξονα δημιουργίας του σχεδιαστή. Η βιωσιμότητα, υπό τις επιταγές της αργής μόδας και της συνειδητής κατανάλωσης, απέκτησε ουσία στη συγκεκριμένη συλλογή, καθώς ο σχεδιαστής Κωνσταντίνος Τσιγαρός συνεργάστηκε με την Athos Pallas P.C, ελληνική εταιρία που παρέχει βιώσιμες λύσεις, διατηρώντας την ποιότητα των προϊόντων με το πλήρως ιχνηλατίσημο εγχείρημα Greek Cotton. Για τη συλλογή χρησιμοποιήθηκαν όπως πάντα η τοπική ελληνική παραγωγή μικρής κλίμακας με πράσινες τεχνικές, η χρήση τεχολογίας εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας και η εφαρμογή ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρησης κλωστοϋφαντουργικών αποβλήτων με στόχο τον περιορισμό της κατανάλωσης ενέργειας, εξοικονόμησης νερού και μείωσης εκπομπών άνθρακα, για ένα καλύτερο μέλλον του πλανήτη.
Ο οίκος Angelos Bratis μας χάρισε το Solstice, ένα θεαματικό fashion show που εκτυλίχθηκε στο αέρινο τούνελ του Santiago Calatrava στο ΟΑΚΑ. Ο σχεδιαστής Άγγελος Μπράτης εμπνέεται από το βίωμα ενός ανατέλλοντος καλοκαιρινού ηλίου στις Κυκλάδες, για μία συλλογή που περνάει από τα sportswear σε abstract γεωμετρικές και ασύμμετρες φόρμες, που ρέουν με κίνηση πάνω στο σώμα. Η signature τεχνική των a single-piece-of-silk φορεμάτων του επιβεβαιώνεται, ενώ ο σχεδιαστής πειραματίζεται και με παλιά λάθη (φορέματα που κόπηκαν κάποτε απευθείας σε μετάξι και δεν λειτούργησαν), ιδωμένα τώρα μέσα από μια ελεύθερη ματιά. Φορέματα καθρέπτες, αντίστροφα δομημένα προς τον θεατή, αλλά όχι σ’ αυτόν που τα φοράει, βλέποντας την αντανάκλασή τους. Kinetic prints σε μετάξι που αναπαριστούν αφαιρετικά τις ακτίνες του ηλίου, το φάσμα του φωτός ή ένα δίσκο βινυλίου που περιστρέφεται. Χειροποίητα πλεκτά σε μετάξι και high-tech υλικά για τα αγόρια σε μια αντρική capsule collection.
Η Ένωση Ελλήνων Σχεδιαστών Μόδας δηλώνει δυναμικά το παρόν μέσα από έμπνευση, δημιουργία και ομορφιά, παραδίδοντας μαθήματα εφαρμοσμένου πολιτισμού.
Official Site: https://hfda.gr/
Facebook: Hellenic Fashion Designers Association
Instagram: hfda.gr
Μόδα
Κινηματογραφική Μόδα

Audrey Hepburn: Το κορίτσι με τα 1000 πρόσωπα παραμένει ακόμη κομψή και διαχρονική έμπνευση
Το little black dress, τα μαργαριτάρια, τα υπερμεγέθη γυαλιά ηλίου και η μακριά τσιγαροθήκη της Audrey Hepburn έχουν γράψει την δική τους ιστορία.
Το Breakfast at Tiffany’s – η ταινία που βασίζεται στη νουβέλα του Truman Capote του 1958 – έχει γίνει πιο διάσημη για την οπτική της, τα σημαίνοντα της κομψής και μοντέρνας θηλυκότητας της Νέας Υόρκης, παρά για την πραγματική της ιστορία ή τους χαρακτήρες της.
Μια αμερικανική ρομαντική κωμωδία με πρωταγωνίστρια τη Βρετανίδα ηθοποιό Audrey Hepburn, μια εκκεντρική κοπέλα στη Νέα Υόρκη της εποχής του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου που έχει δημόσιες σχέσεις με διάσημους ανθρώπους, δημιουργεί προβλήματα, ραγίζει καρδιές, ενώ παράλληλα αρχίζει να ερωτεύεται έναν συγγραφέα με ανήσυχο πνεύμα. Η ταινία Truman Capote του 1958, ήταν υποψήφια για πέντε Όσκαρ και κέρδισε δύο, ενώ με τη μουσική, συμπεριλαμβανομένου του υπέροχου “Moon River”, ήταν υποψήφια για έξη Βραβεία και κέρδισε πέντε Γκράμι.
Η ταινία έμεινε στην ιστορία όχι τόσο για την ιδιαίτερη πλοκή ή τους χαρακτήρες της ταινίας, αλλά για την προβολή του fashion icon της μοναδικής κομψότητας, ρομαντικής και παράλληλα μοντέρνας θηλυκότητας της δεκαετίας του 60 στη Νέα Υόρκη. Το θρυλικό «little black dress» σχεδιάστηκε για την ιδιαίτερη και ξεχωριστή προσωπικότητά της Audrey από τον κορυφαίο Γάλλο Hubert de Givenchy. H Audrey χαρακτήρισε τον Givenchy ως τον «καλύτερο της φίλο», ενώ ο ίδιος την αποκαλούσε «αδελφή» του. Το υπέροχο μαύρο φόρεμα αποτελεί ένα από τα πιο εμβληματικά ενδύματα του εικοστού αιώνα, ενώ στην ταινία η Audrey το συνδυάζει με ένα ασορτί ζευγάρι γάντια μέχρι τον αγκώνα και ένα μαργαριταρένιο κολιέ που κατασκευάστηκε από το Γάλλο κοσμηματοπώλη Roger Scemama στενό συνεργάτη του Givenchy. Μεγάλα σκούρα γυαλιά ηλίου ολοκλήρωναν το σύνολο. Η εμφάνιση της τότε αποθεώθηκε ως «μοναδικά θηλυκή» και «παριζιάνικη», ενώ η φήμη που απέκτησε το μικρό μαύρο φόρεμα ήταν τόσο μεγάλη που ακόμη και σήμερα αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της γυναικείας γκαρνταρόμπας.
Η λάμψη της προσωπικότητας της Hepburn είναι στενά συνδεδεμένη με την ιστορία της μόδας. Τα ρούχα της στην οθόνη αλλά και εκτός θεωρούνται τα πιο διαχρονικά στην ιστορία του 20ου αιώνα. Σκηνές από το Breakfast at Tiffany’s έχουν κοσμήσει χιλιάδες τοίχους δωματίων νεαρών κοριτσιών, ενώ πολλά ρούχα από τις ταινίες της, όπως το μαύρο «polo neck» σήμερα γνωστό ως ζιβάγκο στο Funny Face (1957), θεωρούνται πλέον ο ορισμός του iconic.
Στην ταινία Roman Holiday (1953) η ηθοποιός πρωταγωνιστεί δίπλα στον Gregory Peck και υποδύεται μία πριγκίπισσα που εγκαταλείπει τα καθήκοντα της για να ζήσει υπέροχες στιγμές στη Ρώμη. Η απαράμιλλη κομψότητα της Audrey με μπλούζα και φούστα καμπάνα σφιγμένη ψηλά στη μέση, δημιούργησε μια υπέροχη θηλυκή σιλουέτα που κυριολεκτικά σκλάβωνε την οθόνη.
Παρόλο που Audrey αγαπούσε τις τιάρες συχνά εμφανίζεται με στέκες με φιόγκους, αλλά και απλές λευκές κορδέλες.
Λάτρευε τα μαντήλια τόσο στην οθόνη όσο και στη ζωή για λαμπερές εμφανίσεις. Σε πολλές σκηνές των Funny Face, Breakfast at Tiffany’s και Charade (1963) τα μεταξωτά της μαντήλια συνδυασμένα με δερμάτινα γάντια και γυαλιά ηλίου αναμφισβήτητα κάνουν θραύση!
Μια ακόμη διαχρονική εμφάνιση της Hepburn είναι τα παντελόνια στυλ gingham σε μονόχρωμες μπλε και ροζ αποχρώσεις συνδυασμένα με απλά φλατ παπούτσια. Με αυτήν την εμφάνιση προτιμούσε να φωτογραφίζεται με σκύλους και άλλα ζωάκια όπως το αγαπημένο της ελάφι Pippin.
Αγαπημένα της παπούτσια οι μπαλαρίνες και αναμενόμενο λαμβάνοντας υπόψη τη μεγάλη αγάπη της για το χορό και το όνειρο της να γίνει χορεύτρια μπαλέτου.
Στη γαλλική ταινία Two for the Road (1967) πρόσφερε φανταστικές ενδυματολογικές στιγμές. Εδώ η Hepburn ντύνεται με αγαπημένους σχεδιαστές όπως Paco Rabanne και Mary Quant, σε μοναδικές casual εμφανίσεις με κόκκινο τοπ, τζιν και αθλητικά παπούτσια.
Αν και η Hepburn λάτρευε τις ελκυστικές εμφανίσεις με εφαρμοστές μπλούζες που συχνά έδενε στη μέση, παράλληλα λάνσαρε και τα φαρδιά λευκά ανδρικά πουκάμισα.
Η εμφάνιση της Hepburn στα Βραβεία Όσκαρ το 1954, όπου κέρδισε την Α’ Γυναικεία Ερμηνεία, με το λευκό δαντελένιο φόρεμά Givenchy και το παιχνιδιάρικο κοντό της κούρεμα σηματοδότησε τις εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί για τις επόμενες δεκαετίες.
Η Hepburn παντρεύτηκε το 1954 τον πρώτο της σύζυγο Mel Ferrer με σατέν νυφικό και ψηλό λαιμό, φουσκωτά μανίκια και γάντια μέχρι τον αγκώνα.
Ακολούθησε ο δεύτερος γάμος της το 1969 με τον Ιταλό ψυχίατρο Andrea Dotti όπου φορούσε ροζ μίνι φόρεμα με ψηλό λαιμό, ασορτί μαντίλα και μανίκια με τελείωμα σαν λουλούδια.
Στα τελευταία της χρόνια, η Χέπμπορν εμφανίζεται με παντελόνια σε απλή γραμμή, πουκάμισα και απλά πουλόβερ. Μετά την ολοκλήρωση της τελευταίας της ταινίας Always το 1989, η Hepburn διοχέτευσε όλη την ενέργειά της ως πρέσβειρα της UNICEF για τα παιδιά που υπέφεραν από ασθένειες και πείνα συγκεντρώνοντας σημαντικά χρηματικά ποσά για την οργάνωση μέχρι το θάνατό της το 1993.
Συντάκτης: Χριστιάννα Σιάχου – Σχεδιάστρια μόδας – Αρθρογράφος
Instagram: Siachou Christiana
Facebook: Christiana Siachou
Lifestyle
Ένας παιδικός σταθμός προσθέτει εικαστική νότα στην Εθνικής Αμύνης

Μια πολύχρωμη και ευχάριστη έκπληξη υπάρχει στη γειτονιά της Εθνικής Αμύνης, καθώς το Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο & Βρεφονηπιακός Σταθμός “Μέριμνα Παιδιού” δημιούργησε στην εμπρόσθια όψη του τετραόροφου κτιρίου του, μια εντυπωσιακή εικαστική παρέμβαση, που σκοπό έχει να προσθέσει μια φρέσκια οπτική τόσο στην αισθητική του σχολείου όσο και του αστικού χώρου.
Η είσοδος του σχολείου βάφτηκε εκ νέου και διακοσμήθηκε με ζωγραφικά σχέδια γεμάτα χρώματα και θετική ενέργεια.

Το βλέμμα τραβά αμέσως η εντυπωσιακή 3D κατασκευή με πολύχρωμα μολύβια, που δεσπόζει στην είσοδο, μετατρέποντας τον χώρο υποδοχής σε ένα «εικαστικό παραμύθι» που προδιαθέτει με τον πιο δημιουργικό τρόπο την καθημερινή άφιξη των παιδιών. Μέσω της συνεχούς τριβής με την τέχνη, τα παιδιά καλλιεργούν τη φαντασία τους και αναπτύσσουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Η δράση εντάσσεται στην αδιάκοπη προσπάθεια της “Μέριμνας Παιδιού” να προσφέρει έναν χώρο, ο οποίος συνδυάζει την τέχνη, την εκπαίδευση και την αγάπη για το παιδί. Ελάτε να ανακαλύψετε την πολύχρωμη, ανανεωμένη είσοδο, να γνωρίσετε το σχολείο και γιατί όχι να φωτογραφηθείτε σε αυτό το ιδιαίτερο φόντο!
Μόδα
Ηθική και Μόδα: Η Μόδα Μπορεί να Συμβάλει στη Φτώχεια;

Η μόδα μπορεί να συμβάλει στη φτώχεια, αλλά είναι επίσης μια ισχυρή δύναμη που μπορεί να βοηθήσει τον κόσμο να βγει από τη φτώχεια.
Είναι γνωστό ότι οι πολυεθνικές εταιρείες ρούχων συχνά εκμεταλλεύονται τους εργαζόμενους για να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους. Πρόσφατο άρθρο από το International Law and Policy Brief αποκαλύπτει ότι από περίπου 75 εκατομμύρια εργαζόμενους σε πολυεθνικές παγκοσμίως, λιγότερο από το 2% κερδίζουν ένα αξιοπρεπή μισθό διαβίωσης σε ανθρώπινες συνθήκες εργασίας.
Πολλές χώρες που υποφέρουν από φτώχεια βασίζονται στην παραγωγή μόδας για να διατηρήσουν την οικονομία τους. Η μόδα συχνά ενοχοποιείται ως μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες που συμβάλει στη φτώχεια, όμως τα τελευταία χρόνια έχουν οργανωθεί σημαντικά κινήματα και πρωτοβουλίες που στηρίζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα αλλά και το περιβάλλον μέσα από την μόδα. Τα “ethical fashion brands” στοχεύουν να ενδυναμώσουν τους εργαζόμενους, δίνοντας έμφαση στις γυναίκες και δίνοντας τους την ευκαιρία για πιο δίκαιους μισθούς. Πολλοί καταναλωτές υποστηρίζουν αυτές τις επωνυμίες στηρίζοντας παράλληλα την υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων αλλά και την βιώσιμη ανάπτυξη στον πλανήτη για ένα καλύτερο μέλλον.
Οι παρακάτω μάρκες παράγουν προϊόντα που βρίσκουν εναλλακτικούς τρόπους ανάπτυξης και εξέλιξης σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Η SOKO είναι μια πιστοποιημένη επωνυμία κοσμημάτων που απασχολεί γυναίκες που παράγουν υπέροχες συλλογές για καταναλωτές με συνείδηση. Η εταιρεία έχει στόχο τη μείωση της φτώχειας και της ανισότητας ενώ μέσω μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας συνδέει και προωθεί τα κοσμήματα που κατασκευάζονται από ανεξάρτητες τεχνίτριες. Η πλατφόρμα SOKO τους επιτρέπει να λαμβάνουν παραγγελίες και να πληρώνονται για τα χειροποίητα προϊόντα από ανακυκλωμένα υλικά. Στατιστικά, εργάζονται λιγότερο και κερδίζουν πέντε φορές περισσότερα από εκείνους που απασχολούνται σε μία αντίστοιχη εταιρεία.
Η Nudie Jeans είναι μια σουηδική μάρκα τζιν που ιδρύθηκε το 2001 και παράγει τζιν από 100% οργανικό βαμβάκι. Η εταιρεία δίνει προτεραιότητα στην περιβαλλοντική και κοινωνική βιώσιμη ανάπτυξη μέσω των δωρεάν υπηρεσιών της, της μεταπώλησης μεταχειρισμένων τζιν παντελονιών έχοντας ελάχιστα έξοδα. Από το 2016 ένας μεγάλος αριθμός εργαζομένων έχει καταφέρει να εξασφαλίσει ένα αξιοπρεπή μισθό διαβίωσης, ενώ από το 2019 συμπεριλαμβάνονται και οι εργαζόμενοι που απασχολούνται στα κλωστήρια, σε μονάδες πλεξίματος και μεταποίησης ρούχων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός συστήματος δίκαιης κατανομής πόρων σε όλη την παραγωγική αλυσίδα της εταιρείας.
Η Akola είναι μια επωνυμία κοσμημάτων που στηρίζει τις γυναίκες της Ουγκάντα. Η εταιρεία απασχολεί ένα μεγάλο αριθμό γυναικών που κατασκευάζουν χειροποίητα το κάθε κομμάτι, ενώ οι εργάτριες μέσω των θέσεων εργασίας και έχοντας δίκαιες αμοιβές απελευθερώνονται από τη φτώχεια και οδηγούνται σε οικονομική ανεξαρτησία. Το brand μέσω πολλών προγραμμάτων κατάρτισης εκπαιδεύει τις γυναίκες σε διάφορες δεξιότητες για να είναι αυτόνομες. Ο αντίκτυπος της Akola φαίνεται από το γεγονός ότι ένα ποσοστό των γυναικών που εργάζονται στην εταιρεία έχουν σπίτι, τα παιδιά τους πηγαίνουν σχολείο ενώ και ένα μικρό ποσοστό των γυναικών έχει ήδη κατακτήσει ηγετικές θέσεις στην κοινότητα.
Mayamiko, Μαλάουι. Η μάρκα ξεκίνησε στο Μαλάουι της Αφρικής, όπου οι τεχνίτες εμπνέονται από την παραδοσιακή αφρικανική τέχνη. Οι σχεδιαστές χρησιμοποιούν ακόμη και υφάσματα τοπικής προέλευσης και παρέχουν στον κόσμο όμορφα ρούχα που αποδεικνύουν ότι η βιώσιμη μόδα αυξάνει την ποιότητα, το σχεδιασμό αλλά και τη αξία τέτοιων κομματιών. Μερικές από τις ηθικές υποσχέσεις της Mayamiko απαγορεύουν τη χρήση καταναγκαστικής ή παιδικής εργασίας και διασφαλίζουν ασφαλείς συνθήκες, μισθούς διαβίωσης, λογικές ωράριο εργασίας και γεύματα για τους εργαζόμενους. Η Mayamiko είναι μια μάρκα vegan και είναι αφοσιωμένη στην υπεράσπιση των καλύτερων εργασιακών δικαιωμάτων. Η δημιουργία του Mayamiko Trust εργάζεται για την «προώθηση της κοινωνικής δικαιοσύνης και της ισότητας για τις γυναίκες στη Νότια Αφρική».
Συντάκτης: Χριστιάννα Σιάχου – Σχεδιάστρια μόδας – Αρθρογράφος
Instagram: Siachou Christiana
Facebook: Christiana Siachou
-
Επιχειρηματικότητα
Golden Rule vs Platinum Rule
-
Lifestyle
Πέγκυ Μουζάκη | Δεν έχω αυτοπεποίθηση!
-
Ψυχολογία
Συναισθηματική Νοημοσύνη ή Νοημοσύνη Της Καρδιάς :
-
Ψυχολογία
Αντιμετωπίστε την κρίση με… αισιοδοξία
-
Τουρισμός
Ιατρικός Τουρισμός στην Ελλάδα: Η Αναδυόμενη Προοπτική
-
Οικογένεια
Πώς να αναπτύξετε τη συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών σας
-
Οικογένεια
Τα Ψυχολογικά Χαρακτηριστικά Της Εφηβικής Ηλικίας
-
Υγεία
Οδηγός Ευεξίας για το Καλοκαίρι από την Affidea