Connect with us

Επιχειρηματικότητα

WoT Hackathon & Career Fair: ένα διήμερο για changemakers!

Στις 17 & 18 Φεβρουαρίου 2023, το Women On Top διοργανώνει ένα μοναδικό διήμερο για την ισότητα και τη συμπερίληψη στην εργασία: δύο πρωτοβουλίες για changemakers που θα μπουν ή/και θα εξελιχθούν στην αγορά εργασίας, κάνοντάς την καλύτερη για όλες και όλους. 


WoT Hackathon | Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου, 09:00-18:15
@ The Ellinikon Experience Centre

Με γνώμονα την ενδυνάμωση των γυναικών και την καλλιέργεια μιας πιο ισότιμης και συμπεριληπτικής κουλτούρας στην εργασία, φέτος η Ετήσια Ημερίδα του Women On Top για την Ισότητα στις Επιχειρήσεις θα έχει χαρακτήρα Hackathon και θα υποδεχτεί πραγματικά D&I challenges που θα θέσουν κορυφαίες εταιρείες-υποστηρικτές μας. Πάνω σε αυτά, τα άτομα και οι ομάδες που θα συμμετάσχουν στο hackathon, από διαφορετικούς κλάδους και πεδία, θα συνεργαστούν για να αναπτύξουν μαζί βιώσιμες ιδέες και εργαλεία που θα δώσουν λύση σε πραγματικές προκλήσεις, κάνοντας το χώρο των επιχειρήσεων ένα πιο ισότιμο εργασιακό περιβάλλον. Στο τέλος, η κριτική επιτροπή θα επιλέξει τις νικήτριες ομάδες που θα κερδίσουν σχετικά έπαθλα και ίσως έχουν την ευκαιρία να δουν την καινοτόμα λύση τους να γίνεται πράξη!

Για να πάρεις μέρος στο Hackathon, δεν χρειάζεται να έχεις καμία προηγούμενη εμπειρία. Είτε έχεις κάποια συγκεκριμένη ιδέα να υποβάλεις είτε θες να ενταχθείς σε κάποια από τις ομάδες που θα εργαστούν πάνω σε συγκεκριμένα challenges, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να δηλώσεις συμμετοχή.

Πρόγραμμα WoT Hackathon – Παρασκευή 17/2/202309.00-09.30 | Εγγραφές & καφές
09.30-10.00 | Καλωσόρισμα & ροή ημέρας
10.00-10.30 | Εισαγωγή Hackathon Coach
10.30-11.00 | Παρουσίαση D&I challenges
11.00-11.30 | Διαμόρφωση & γνωριμία ομάδων
11.30-11.45 | Coffee break
11.45-14.00 | Εργασία σε ομάδες
14.00-15.00 | Lunch break
15.00-17.00 | Εργασία σε ομάδες
17.00-18.00 | Παρουσίαση στην κριτική επιτροπή & βράβευση
18.00-18.15 | Κλείσιμο

 * Οι συμμετέχουσες/οντες θα πρέπει να βρίσκονται εκεί σε όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης.


WoT Career Fair | Σάββατο, 18 Φεβρουαρίου, 9:00-18:00
@ The Ellinikon Experience Centre

Στο 1ο WoT Career Fair θα έχεις την ευκαιρία να έρθεις σε επαφή με εταιρείες και οργανισμούς που επενδύουν ουσιαστικά στην ανάπτυξη και προώθηση του γυναικείου δυναμικού, να λάβεις καθοδήγηση για την αναζήτηση εργασίας από τις career coaches και τις μέντορές του Women On Top, και να γνωρίσεις την ομάδα μας -μαζί με μία δυναμική κοινότητα γυναικών που θέλουν να κάνουν τη δουλειά ένα από τα καλύτερα κομμάτια της ζωής τους.

Είτε αναζητάς την πρώτη σου δουλειά, είτε θέλεις να ανελιχθείς στον τομέα σου, είτε ξαναμπαίνεις μετά από καιρό στην αγορά εργασίας, το WoT Career Fair θα σε προετοιμάσει για όλα τα βήματα της εύρεσης εργασίας και θα σου δώσει την ευκαιρία να ακούσεις στοιχεία, απόψεις και συμβουλές σε θεματικά πάνελ για την ισορροπία επαγγελματικής/ιδιωτικής ζωής, την ισότητα στην αγορά εργασίας και το μισθολογικό χάσμα. Στελέχη Ανθρώπινου Δυναμικού θα είναι εκεί για να απαντήσουν στις πιο δύσκολες ερωτήσεις σου, ενώ θα σου δοθεί η δυνατότητα να προσεγγίσεις τις εταιρείες που σε ενδιαφέρουν και να τις γνωρίσεις από κοντά, στις σύντομες συνεντεύξεις που θα πραγματοποιηθούν στο τέλος της ημέρας.

Πρόγραμμα WoT Career Fair – Σάββατο 18/2/2023
09.00-09.30 | Εγγραφές και καλωσόρισμα

09.30-09.45 | Άνοιγμα εκδήλωσης

09.45-11.45 | Career clinics
       – Mock interviews: Κάνε μία σύντομη προσομόιωση συνέντευξης με επαγγελματία του Ανθρώπινου Δυναμικού, εξασκήσου στις δύσκολες ερωτήσεις και πήγαινε με αυτοπεποίηθηση σε οποιαδήποτε συνέντευξη! (χρόνος: 15′)
       – CV audit: Συμβουλέψου τις ειδικούς για το τι πρέπει (και τι δεν πρέπει) να βάλεις στο βιογραφικό σου για να κερδίσεις κάθε recruiter! (χρόνος: 15′)
       – Career coaching: Αν δεν είσαι σίγουρη για το επόμενο επαγγελματικό σου βήμα και χρειάζεσαι υποστήριξη για να ξεκαθαρίσεις το τοπίο της καριέρας σου, οι coaches του δικτύου μας θα προσπαθήσουν μέσα σε λίγα λεπτά να σου δώσουν εργαλεία που θα σε βοηθήσουν να εντοπίσεις τους στόχους σου. (χρόνος: 15′)
       – Snap your (professional) headshot: Βγάλε τη φωτογραφία που θα έχεις στη διάθεσή σου για κάθε επαγγελματική χρήση.
       – Talk to a mentor: Καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης, έμπειρες γυναίκες στελέχη από το χώρο των επιχειρήσεων θα είναι διαθέσιμες να απαντήσουν σε όσα θα ήθελες να μάθεις για το πώς είναι να εργάζεσαι στο δικό τους αντικείμενο, και να μοιραστούν μαζί σου τις συμβουλές που έχουν αποκομίσει από τη δική τους πορεία. Μην χάσεις την ευκαιρία να τις γνωρίσεις!

11.45-12.30 | Networking break

12.30-14.45 | Συζητήσεις σε πάνελ
       – Συμφιλίωση επαγγελματικής/ιδιωτικής ζωής
       – Ισότητα και συμπερίληψη στην εργασία
       – Τι συμβαίνει με το χάσμα στις αμοιβές;
       – Το HR απαντά

14.45-15.00 | Διάλειμμα για φαγητό και δικτύωση

15.00-18.00 | Συνεντεύξεις με εταιρείες


Ήρθε λοιπόν η στιγμή να ετοιμάσεις το βιογραφικό σου και να ξεσκονίσεις τις ιδέες σου για το πώς μπορεί ένα περιβάλλον εργασίας να γίνει πιο ισότιμο!

Παρακολούθησε όλες τις ενημερώσεις στο Facebook Event του διημέρου.


To Women on Top Hackathon & Career Fair διοργανώνεται φέτος στο The Ellinikon Experience Centre, το μεγαλύτερο και πιο τεχνολογικά προηγμένο Κέντρο Επισκεπτών αστικής ανάπτυξης στον κόσμο. Μέσα από μία μοναδική, διαδραστική έκθεση, ξεδιπλώνεται το όραμα που βρίσκεται πίσω από το The Ellinikon, τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση στην Ευρώπη. Το The Ellinikon Experience Centre φιλοξενείται σε ένα από τα τρία υπόστεγα της Πολεμικής Αεροπορίας που βρίσκονται στο The Ellinikon Experience Park, και είναι χαρακτηρισμένα ως Νεότερα Μνημεία από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Πρόσβαση:
– Με ΜΜΕ | Στάση Ελληνικό, (Μετρό, Γραμμή 2) | Στάση Ελληνικό (Λεωφορεία 122, 171, 205, 790, Α3, Χ97) | Στάση Διασταύρωση/Στροφή Ιασωνίδου (Λεωφορεία 124, 154, 205) | Στάση Ελληνικό.
– Με αυτοκίνητο | Λεωφόρος Βουλιαγμένης, 16777 – είσοδος από Ελευθερίου Βενιζέλου.

* Το Experience Centre είναι ανοικτό και προσβάσιμο για όλες/ους και διατίθεται χώρος για δωρεάν στάθμευση με προτεραιότητα.

Επιχειρηματικότητα

10 βήματα για σωστές διαπραγματεύσεις

Η διαδικασία των διαπραγματεύσεων χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη: την προετοιμασία, και την πραγματοποίηση. Και τα δύο είναι εξίσου σημαντικά για την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος των διαπραγματεύσεων και υλοποιούνται με βάση συγκεκριμένους κανόνες και βήματα.

1ο Βήμα: Να είστε προετοιμασμένοι. Περιληπτικά, μία σωστή προετοιμασία περιλαμβάνει την καταγραφή των επιθυμητών και μη επιθυμητών δικών μας στόχων, της εκάστοτε αντίθετης μεριάς, καθώς και την καταγραφή των στοιχείων που μπορούμε να παραχωρήσουμε,  των εναλλακτικών μας λύσεων, και την μελέτη των βασικών χαρακτηριστικών που διέπουν τους ανθρώπους, με τους οποίους πρόκειται να διαπραγματευτούμε.

2ο Βήμα: Ντυθείτε επαγγελματικά και ανάλογα με την περίσταση. Αποτελέσματα ερευνών έχουν δείξει ότι η δημιουργία της πρώτης εντύπωσης εξαρτάται κατά 87% από τα ερεθίσματα που λαμβάνουμε μέσω της όρασης. Δημιουργήστε μία όσο το δυνατόν πιο πλήρη γκαρνταρόμπα, συμπεριλαμβάνοντας διάφορους χρωματικούς συνδυασμούς και υφάσματα, έτσι ώστε να έχετε πολλές και ικανοποιητικές επιλογές.

3ο Βήμα: Ακούστε πολύ προσεκτικά τους συνομιλητές σας. Οι περισσότερες παρεξηγήσεις κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων δημιουργούνται είτε γιατί μία από τις δύο πλευρές δεν άκουσε καποιες λεπτομέρειες, είτε γιατί παρερμήνευσε κάποια δεδομένα που δεν εξηγήθηκαν με σαφήνεια. Οι έμπειροι διαπραγματευτές γνωρίζουν πολύ καλά τα 5 επίπεδα της ακρόασης και συνήθως επιλέγουν το 5ο (ακούνε συμμετοχικά).

4ο Βήμα: Δώστε ιδιαίτερη έμφαση στον ανθρώπινο

παράγοντα. Στις διαπραγματεύσεις, υπάρχουν τέσσερα βασικά προβλήματα που συνδέονται με τον ανθρώπινο παράγοντα και τα οποία χρίζουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης: α) ύπαρξη διαφορετικών αντιλήψεων, β) δυσκολία ελέγχου των συναισθημάτων, γ) δυσκολία εύρεσης κοινού κώδικα επικοινωνίας, και δ) ανεπαρκής χρόνος για το «χτίσιμο» ανθρώπινης επαφής.

5ο Βήμα: Πρέπει να δείχνετε ότι πιστεύετε πολύ τόσο στους στόχους σας, όσο και στη δυνατότητα δημιουργίας καλής συνεργασίας. Η πίστη σε αυτά που κάνουμε και που πρεσβεύουμε αντικατοπτρίζεται ανάγλυφα στα λόγια μας, στη φωνή μας, στο βλέμμα μας, και γενικά σε όλες μας τις κινήσεις και στάσεις, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο το μήνυμα που περνάμε και τη δημιουργία εμπιστοσύνης.

6ο Βήμα:Αντλήστε πληροφορίες χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της μη λεκτικής επικοινωνίας. Η γλώσσα του σώματος θεωρείτε για τις διαπραγματεύσεις ένα από τα σπουδαιότερα και πιο αναγκαία εργαλεία. Η βασικότερη αιτία κρύβεται στο γεγονός, ότι τα μηνύματα που μεταδίδονται μέσω της μη λεκτικής επικοινωνίας είναι πιο πιστευτά και αληθινά, αφού η γλώσσα του σώματος είναι οντογενετικό χαρακτηριστικό.

7ο Βήμα: Εστιάστε στα κοινά σας οφέλη. Μία συμφωνία η οποία ικανοποιεί κυρίως τα δικά μας συμφέροντα είναι ανώφελη και δύσκολα επιτεύξιμη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ιστορία με τα δύο παιδιά τα οποία μαλώναν για ένα καρπούζι. Τελικά, μοιράσανε το καρπούζι στη μέση. Το ένα παιδί έφαγε το εσωτερικό και πέταξε τη φλούδα, ενώ το άλλο πήρε τη φλούδα για να φτιάξει γλυκό και πέταξε το εσωτερικό του φρούτου. Πολλές επιχειρηματικές διαπραγματεύσεις καταλήγουν στο ίδιο αποτέλεσμα. Μαθαίνοντας να επικεντρωνόμαστε στα κοινά ενδιαφέροντα και όχι στις στενές μας θέσεις, μπορούμε να καταλήξουμε σε καλύτερες συμφωνίες,  και να χτίσουμε ουσιαστικότερες συνεργασίες.

8ο Βήμα: Εξετάστε όλες τις πιθανές επιλογές που καταλήγουν σε κοινή συμφωνία. Η σωστή εκτέλεση της παραπάνω διαδικασίας περιλαμβάνει: α) την καταγραφή όλων των δυνατών επιλογών, β) τη δημιουργία επιπλέον επιλογών μέσα από διαδικασίες brainstorming, γ) την αποφυγή οποιασδήποτε αρχικής και αυθόρμητης κριτικής – σχολιασμού πάνω στις πιθανές επιλογές, και δ) στην κοινή συμφωνία της καταλληλότερης επιλογής.

9ο Βήμα: Εξετάστε όλες τις πιθανές εναλλακτικές που έχετε εάν τελικά δεν καταλήξετε σε συμφωνία. Τι θα κάνουμε εάν οι διαπραγματεύσεις αποτύχουν; Πριν από κάθε διαπραγμάτευση, είναι πολύ σημαντικό να έχουμε σκεφτεί κάποιες εναλλακτικές λύσεις. Μπορεί να μην είναι όλες ελκυστικές, αλλά θα πρέπει να γνωρίζουμε την ύπαρξή τους.

10ο Βήμα: Για το κλείσιμο μιας συμφωνίας πρέπει να προωθήσετε και να εξασφαλίσετε την ύπαρξη νομιμότητας, ισονομίας, και δικαιοσύνης και για τις δύο πλευρές. Κανένας δεν θα υποκύψει σε μία άδικη και καταχρηστική συμφωνία. Για να μπορέσουν οι δύο πλευρές να καταλήξουν σε μια κοινή πορεία θα πρέπει, σε γενικές γραμμές, να ικανοποιούνται τα συμφέροντα όλων, ενώ ταυτόχρονα είναι απαραίτητο να διαφυλάσσεται η μακροπρόθεσμα εύρυθμη συνεργασία τους μέσα από ασφαλιστικές δικλίδες και εξωγενή πρότυπα, τα οποία θα πιστοποιούν την ύπαρξη δικαιοσύνης.


Άρθρο αρχείου

Αλμπέρτο Αζαρία

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η συνεισφορά του χαμόγελου στην επαγγελματική μας επιτυχία

Πολλές έρευνες στο παρελθόν έχουν αναδείξει την ανεκτίμητη αξία που έχει το χαμόγελο στη σκληρή καθημερινότητα των ανθρώπων.

Τα αποτελέσματα των πραγματικά πολυάριθμων μελετών που έχουν διεξαχθεί αναφορικά με το ρόλο που διαδραματίζει το χαμόγελο στην προσωπική ζωή των ανθρώπων, καταδεικνύουν τη σπουδαιότητά του. Σύμφωνα με αυτά τα αποτελέσματα το χαμόγελο συμβάλλει: στην επιμήκυνση της συνολικής διάρκειας της ζωής, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και προστασία του οργανισμού από διάφορες αρρώστιες (π.χ. κατάθλιψη), στην ψυχοσυναισθηματική ισορροπία, στην αύξηση της αισιοδοξίας, στη δημιουργία καλύτερης διάθεσης κ.α.

Παράλληλα όμως, με την προσωπική ζωή, το χαμόγελο μπορεί να συμβάλλει δυναμικά και στην επαγγελματική μας επιτυχία. Σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους που υπάρχει κοινωνική συναναστροφή, ένα ζεστό χαμόγελο όχι μόνο μπορεί να προσφέρει πολύτιμη αρωγή, αλλά δύναται και να αποτρέψει δύσκολες καταστάσεις. Ας βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά και ας εξετάσουμε την κάθε παράμετρο ξεχωριστά.

Ποια είναι τα επαγγέλματα εκείνα που ένα χαμόγελο θεωρείται πλέον απαραίτητο προσόν; Την πρώτη θέση στη συγκεκριμένη λίστα καταλαμβάνουν τα επαγγέλματα παροχής υπηρεσιών (όπου η επαφή πρόσωπο με πρόσωπο θεωρείται αναγκαία) και οι πωλήσεις! Πράγματι, μία εταιρία ερευνών αγοράς στο Σικάγο, παρακολούθησε τις αντιδράσεις 340 ατόμων απέναντι στο χαμόγελο και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι πιθανότητες να δεχθεί ο υποψήφιος αγοραστής να μιλήσει με έναν πωλητή αυξάνονται από 8% σε 33% όταν ο πωλητής χαμογελάει! Ακόμα, βρήκαν ότι μέσα στα υποκαταστήματα των τραπεζών ή των εμπορικών καταστημάτων, ο υποψήφιος αγοραστής αποφασίζει εάν και σε ποιον θα απευθυνθεί ανάλογα με τις εκφράσεις των προσώπων που θα παρατηρήσει γύρω του (πηγή: Επιστημονικό Μάρκετινγκ, Ιανουάριος 2004, σελ. 108).

Σε πάρα πολλές περιπτώσεις, ένας χαμογελαστός υπάλληλος μπορεί να αποτελέσει για την επιχείρηση σημείο υπέροχης αλλά και επίλυσης προβλημάτων. Σε τμήματα παροχής υπηρεσιών, service και ανταλλακτικών, πολλών μεγάλων εταιριών στην Ελλάδα, καταγράφεται συχνά και με μεγάλη περιοδικότητα το φαινόμενο να εισέρχεται ο πελάτης πολύ εκνευρισμένος, είτε γιατί το ακριβό προϊόν που αγόρασε την προηγούμενη μέρα που του βγήκε ελαττωματικό, είτε γιατί τη συγκεκριμένη μέρα έχει βρεθεί αντιμέτωπος με μία σειρά από αναπάντεχα ατυχή συμβάντα, είτε και για τα δύο, και να φεύγει ήρεμος και ικανοποιημένος, όχι γιατί απαραίτητα βρήκε λύση στο πρόβλημά του, αλλά γιατί αντιμετωπίστηκε από τον υπάλληλο με ψυχραιμία, ευγένεια και χαμόγελο! Επίσης, έχει παρατηρηθεί ότι ο κόσμος που περιμένει στην ουρά, είτε κάποιων τραπεζών, είτε κάποιων δημοσίων υπηρεσιών (φαινόμενο όχι και πολύ σπάνιο για τη χώρα μας…), εκνευρίζεται και παραπονιέται πολύ λιγότερο σε περίπτωση αργοπορίας, εάν οι υπάλληλοι που βλέπει πίσω από τα γκισέ σηκώνουν που και που το κεφάλι και χαμογελούν. Με αυτόν τον τρόπο, ο πελάτης νιώθει ότι γίνεται αντιληπτή η παρουσία του και ότι δεν περνάει απαρατήρητη η ταλαιπωρία του.

Ένα σημαντικό στατιστικό στοιχείο, είναι ότι οι ενήλικοι χαμογελούν κατά μέσο όρο 21 φορές την ημέρα, οι έφηβοι 30, ενώ τα παιδάκια κάτω των 5 ετών χαμογελούν έως και 300 φορές την ημέρα…! Αυτή η αντιστρόφως ανάλογη πορεία της ηλικίας με το μέσο όρο που χαμογελάμε (με άλλα λόγια όσο μεγαλώνουμε τόσο λιγότερο χαμογελάμε), πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο σκέψης και προβληματισμού για όλους, ειδικά αν λάβουμε υπόψη μας το σωρευτικό αποτέλεσμα των αρνητικών συνεπειών που επιφέρουν στη ζωή μας οι γρήγοροι ρυθμοί, η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, και ο πολλαπλασιασμός των απλών και καθημερινών δυσκολιών. Η λίγο κλισέ συμβουλή μου είναι απλή: «Χαμογελάτε, είναι μεταδοτικό», ή αλλιώς «Χαμογελάτε, γιατί χανόμαστε» ή ακόμα και «Χαμογελάστε και κάντε τους άλλους να ανησυχούν»…


Άρθρο αρχείου

Αλμπέρτο Αζαρία

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Προσωπική ανάπτυξη και επιχειρείν

Έμφυτη ή επίκτητη ικανότητα;

«Δεν πνίγεσαι αν πέσεις στο νερό.

Πνίγεσαι αν μείνεις μέσα.»

Η προσωπική ικανότητα που αναπτύσσουν ορισμένα άτομα συνίσταται στο να γνωρίζει κανείς  πολύ καλά τον εαυτό του και να κάνει ότι είναι δυνατόν για  την ανάπτυξή του με τα μέσα που διαθέτει. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει να είναι κάποιος τέλειος ή να έχει τον απόλυτο έλεγχο των συναισθημάτων του. Αντιθέτως σημαίνει να τα επιτρέπει να τον ενεργοποιούν και να οδηγούν την συμπεριφορά του  την κατάλληλη στιγμή.

Αποτέλεσμα πολλών ερευνών καταδεικνύει ότι επικοινωνιακές δεξιότητες παίζουν  μεγαλύτερο ρόλο ως προς την εργασιακή επίδοση  και απόδοση  από οποιαδήποτε άλλη ηγετική ικανότητα.

Στον σημερινό κόσμο της ταχύτητας και του ανταγωνισμού όλοι αποζητούμε τα μέσα για την επαγγελματική μας επιτυχία και την προσωπική μας διάκριση.

Παρ’ όλα, αυτά πρέπει να παραδεχθούμε ότι το χάος της προσωπικής μας ζωής, μας αναγκάζει  να αναζητούμε συνεχώς τα κατάλληλα εργαλεία που θα βελτιώσουν την συμπεριφορά  μας και κατά συνέπεια, ότι αυτή επηρεάζει.

Το κατά πόσο θα επιτύχουμε τους στόχους μας, είτε προσωπικούς, είτε επιχειρηματικούς είναι θέμα τακτικής που θα ακολουθήσουμε.

Ικανότητα ή Μάθηση;

Καλώς ή κακώς όμως το επιχειρείν είναι δυναμικό και όχι στατικό. Άρα θα πρέπει  κάθε στιγμή να εξετάζουμε που βρισκόμαστε,  καθρεφτίζοντας δυνατά και αδύνατά μας σημεία, και που θέλουμε να φτάσουμε, χαράζοντας ξεκάθαρους στόχους χωρίς να αγνοούμε το εξωτερικό περιβάλλον που μεταβάλλεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Παλαιότερα οι επιχειρήσεις έσκαβαν τάφρους ή ύψωναν τοίχους ολόγυρά τους. Σήμερα οι επιχειρήσεις φτιάχνουν γέφυρες.  Η γνώση, η καινοτομία και η οργάνωση είναι τα κρίσιμα χαρακτηριστικά για να στηθεί και να κρατηθεί μια επιχείρηση. Οι δεξιότητες – κλειδιά που απαιτούνται για την προαναφερθείσα προϋπόθεση είναι οι ικανότητες και οι γνώσεις που αφορούν την επικοινωνία με τους άλλους την εργασία σε ομάδες, την στρατηγική σκέψη και της ηγετικές ικανότητες.

Η παρακάτω απεικόνιση  μιας συνολικής θεώρησης της ανάπτυξης της ανθρώπινης προσωπικότητας στον εργασιακό χώρο  όπως δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα  ΤΑ ΝΕΑ  απαντά σε όλα τα πιθανά ερωτήματα.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

  • Γνώσεις
  • Δεξιότητες                                                                  
  • Τυπικά προσόντα                                                        
  • Εργασιακή Εμπειρία                                                   

   ΥΠΟΚΙΝΗΣΗ                                                                                  

  • Ενθουσιασμός
  • Πρωτοβουλία
  • Αυτοπεποίθηση
  •  Επαγγελματική Ευσυνειδησία

Που σκιαγραφούν την

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ

  • Προσωπική Εικόνα
  • Πεποιθήσεις
  • Συνήθειες
  • Χαρακτήρας

Και δημιουργούν βελτιωμένη προσωπική απόδοση μια που …

από τις πιο σημαντικές αποφάσεις για τη ζωή του, ο κάθε άνθρωπος τις  παίρνει στην ηλικία της εφηβείας του.. Είναι η απόφαση  της επιλογής του επαγγέλματος ή τουλάχιστον της κατεύθυνσης σπουδών που θα τον οδηγήσει σε ένα συγκεκριμένο επάγγελμα.

Κατά την διαδικασία αυτής της απόφασης πολλές φορές ο έφηβος δεν λαμβάνει υπ΄ όψη του  αν το επάγγελμα που επιλέγει του ταιριάζει, αν είναι  σε αρμονία  με την  προσωπικότητά του ή τον τρόπο ζωής του ή αν εκπληρώνει  τις προσωπικές του φιλοδοξίες και τα όνειρά του. Και αυτό συμβαίνει γιατί  οι επιλογές του εξαρτώνται άμεσα ή έμμεσα  από τα ενδιαφέροντα του και την επιρροή του οικογενειακού ή του κοινωνικού  περιβάλλοντός  του.

Τα ενδιαφέροντα   δεν καλλιεργούνται, ούτε αναπτύσσονται  στον ίδιο βαθμό σε όλους τους ανθρώπους, γιατί εξαρτώνται από το ύψος των ερεθισμάτων που δέχονται,  αλλά και από τις έμφυτες κλίσεις που έχουν.

Θεωρείται ευτυχής συγκυρία και μέθεξη, να συνδυάσει κανείς τα ενδιαφέροντα  με τις σπουδές του και την μελλοντική επαγγελματική του ενασχόληση, γιατί αυτό θα αποβεί σε πλήρη εργασία ικανοποίηση, ψυχική εφορία και συναισθηματική ασφάλεια

Οι μεταβολές που προέκυψαν στην τεχνολογία, στην οικονομία και στις κλιματολογικές συνθήκες αφ΄ ενός  και το φαινόμενο της δημογραφικής γήρανσης αφ΄ ετέρου,  δημιούργησαν  πολλές παραμέτρους που συνδέονται  με την τελική κατεύθυνση σπουδών, την  επιλογή του επαγγέλματος  και  τον εργασιακό χώρο  ενασχόλησης. Από την άλλη πλευρά τα μέσα μαζικής ενημέρωσης μας βομβαρδίζουν με εικόνες επιτυχημένων ανθρώπων και  γλαφυρότατες περιγραφές του τρόπου ζωής των, με αποτέλεσμα  να οδηγούμαστε   σε ποικίλες επιλογές και αποφάσεις αλλά και αδιέξοδα ή τρομερά διλήμματα…

Καταλήγουμε λοιπόν πως η Ηγεσία διδάσκεται

Το επιχειρείν κτίζεται

Η ιδέα γεννιέται

Ο άνθρωπος γεννιέται και γίνεται


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη

Continue Reading

Trending