Connect with us

Τουρισμός

Ένα πρωτοπόρο έργο για την μετατροπή της Αστυπάλαιας στο πρώτο έξυπνο και πράσινο νησί της Μεσογείου

Ένα πρωτοπόρο έργο για την μετατροπή της Αστυπάλαιας στο πρώτο έξυπνο και πράσινο νησί της Μεσογείου, που θα έχει ενεργειακή αυτονομία, συμφώνησαν σήμερα η Ελληνική Κυβέρνηση και ο όμιλος Volkswagen. Το έργο περιλαμβάνει α) την σταδιακή αντικατάσταση των συμβατικών ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης οχημάτων στο νησί με ηλεκτρικά, β) την εισαγωγή καινοτόμων υπηρεσιών συγκοινωνίας και μετακίνησης, καθώς και γ) ην παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ, χωρίς αρνητικό οικολογικό αποτύπωμα, σε αντικατάσταση των σημερινών γεννητριών πετρελαίου. Η συμφωνία που υπεγράφη σήμερα από τον Υφυπουργό Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κώστα Φραγκογιάννη και τον Dr. Herbert Diess, CEO του ομίλου Volkswagen, επισφραγίζει την εθνική στρατηγική της Ελληνικής κυβέρνησης για προώθηση της “πράσινης οικονομίας” και επιβεβαιώνει την ικανότητα της χώρας να προσελκύει και να υποστηρίζει καινοτόμες επενδύσεις.

 

Για την Ελληνική κυβέρνηση το εμβληματικό αυτό έργο αποτελεί ένα από τους κεντρικούς πυλώνες περιβαλλοντικής αντίληψης, αλλά και ένα νέο υπόδειγμα κοινωνικής συμπεριφοράς και πολιτισμού της καθημερινότητας. Το πρόγραμμα βασίζεται σε τρεις πυλώνες:

  • ηλεκτροκίνηση που περιλαμβάνει προοδευτική αντικατάσταση όλων των οχημάτων ΙΧ και ΔΧ
  • νέες υπηρεσίες μετακίνησης που αφορούν διαμοιραζόμενα ΜΜΜ και κατά παραγγελία υπηρεσίες συγκοινωνίας και
  • απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα μέσω υβριδικού συστήματος ΑΠΕ

 

Για την υλοποίησή του συνέβαλαν αποφασιστικά οι αρμόδιοι Υπουργοί κκ Άδωνις Γεωργιάδης, Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Νίκος Παπαθανάσης, Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κος Κωστής Χατζηδάκης, Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κος Θεόδωρος Σκυλακάκης, Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, κος Παναγιώτης Θεοδωρικάκος, Υπουργός Εσωτερικών, και οι κκ Κώστας Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και Γιάννης Κεφαλογιάννης, Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών και η κα Αλεξάνδρα Σδούκου, Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών.

Η διάρκεια του έργου έχει αρχικό σχεδιασμό υλοποίησης τα έξι χρόνια. Η Ελλάδα με αυτό το έργο δείχνει την ετοιμότητά της να γίνει διεθνής πόλος έλξης επενδύσεων που αφορούν την έξυπνη βιωσιμότητα και τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης. 

 

Ο Πρωθυπουργός της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, παρευρέθηκε στην τελετή και δήλωσε «Πιστεύω ακράδαντα στις συνεργασίες. Οι κυβερνήσεις δεν μπορούν να τα καταφέρουν μόνες τους και ο ιδιωτικός τομέας δεν είναι η απάντηση σε κάθε ερώτηση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτή η φιλόδοξη προσπάθεια είναι το αποτέλεσμα της στενής συνεργασίας μεταξύ του ελληνικού κράτους και του ομίλου Volkswagen. Ένας παγκόσμιος ηγέτης στην αυτοκινητοβιομηχανία που έχει ως στόχο να καταστήσει τον στόλο των οχημάτων της και την εταιρεία πλήρως ουδέτερη από άνθρακα έως το 2050 συμπράττει με ένα ευρωπαϊκό έθνος σε κατάσταση πλήρους μετασχηματισμού.»

Ο Υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κώστας Φραγκογιάννης ανέφερε για την συμφωνία αυτή:

“Σήμερα ξεκινά μια μεγάλη μέρα πρωτοπορίας για την Αστυπάλαια, τα Δωδεκάνησα, το Αιγαίο και όλη την Ελλάδα. Το πρώτο “Έξυπνο και Πράσινο Νησί” στη χώρα μας, στη Μεσόγειο σηματοδοτεί μια μεγάλη αλλαγή νοοτροπίας. Η ηλεκτροκίνηση με ολιστικό σχεδιασμό στην καθημερινότητα των κατοίκων του νησιού, σε συνδυασμό με την πρωτοπορία του διαμοιρασμού των δημόσιων οχημάτων μετακίνησης, έρχεται από ένα φουτουριστικό μέλλον και γίνεται πραγματικότητα. Η Ελλάδα σήμερα δείχνει την ετοιμότητά της να δεχθεί πρωτοπόρες, καινοτόμες και εμβληματικές επενδύσεις που οδηγούν τις κοινωνίες σε άλλο επίπεδο σύνδεσης, έξυπνης βιωσιμότητας και διαισθητικής ευχρηστίας.”   

 

O Dr. Herbert Diess, CEO του Volkswagen Group ανέφερε σχετικά με τη συμφωνία: «Η πολιτική, οι επιχειρήσεις και η κοινωνία έχουν ευθύνη να περιορίσουν από κοινού την κλιματική αλλαγή. Ο μακροπρόθεσμος στόχος μας είναι η κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα για όλους. Το έργο στην Αστυπάλαια, μας επιτρέπει να διερευνήσουμε πως θα πετύχουμε αυτό το όραμα σήμερα. Η ηλεκτρική κινητικότητα και η έξυπνη κινητικότητα θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής, συμβάλλοντας παράλληλα σε ένα ουδέτερο από άνθρακα μέλλον.»

 

Περιγραφή του έργου

 

Μετά την ανακοίνωση των επίσημων μέτρων της ελληνικής κυβέρνησης για τη διάδοση των οχημάτων χαμηλών, αλλά και μηδενικών ρύπων, σήμερα παρουσιάζεται το έργο: “Smart and Sustainable Island” που για πρώτη φορά θα υλοποιηθεί σε νησί του Αιγαίου. Η Ελληνική Κυβέρνηση και η Volkswagen συνεργάζονται στην κατάρτιση ενός προγράμματος που αποτελεί φάρο καινοτομίας, προκειμένου να μετατραπεί η Αστυπάλαια σε πρότυπο για την ηλεκτροκίνηση, τις νέες υπηρεσίες μετακίνησης, και την ενεργειακή αυτονομία μέσω υβριδικού συστήματος ηλεκτροδότησης από ΑΠΕ.

 

Σκοπός του Μνημονίου Συνεργασίας είναι η μετατροπή ενός νησιού του Αιγαίου σε “πράσινο και βιώσιμο νησί” και η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου μετακινήσεων με ηλεκτρικά οχήματα, εισαγωγής καινοτόμων υπηρεσιών συγκοινωνίας κατά παραγγελία, προώθησης της χρήσης ΑΠΕ και δοκιμής νέων τεχνολογιών στην αυτόνομη οδήγηση. Στο επίκεντρο του έργου βρίσκεται ένα εντελώς νέο, προηγμένο σύστημα μεταφοράς που περιλαμβάνει:

  • κίνητρα για την αλλαγή των συμβατικών ΙΧ οχημάτων με ηλεκτρικά μέσα από ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης. Συνολικά, περίπου 1.000 ηλεκτρικά οχήματα πρόκειται να αντικαταστήσουν περίπου 1.500 οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
  • οχήματα δημόσιας χρήσης καθώς και οχήματα κοινής ωφέλειας στο νησί – αστυνομίας, ΕΚΑΒ και δημόσιου τομέα – που θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά με την βοήθεια του Volkswagen Group.
  • αναγκαίες εργασίες υποδομών για την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου δικτύου φόρτισης των οχημάτων
  • υπηρεσίες κατά παραγγελία δημόσιας συγκοινωνίας, μέσω ψηφιακών εφαρμογών, που θα επιτρέψει σε κατοίκους και επισκέπτες μεγαλύτερη ελευθερία στις μετακινήσεις τους υπηρεσίες διαμοιρασμού οχημάτων, e-μοτοποδηλάτων και e-ποδηλάτων που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι πολίτες οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.
  • Η Ελληνική Δημοκρατία θα εξασφαλίσει την ύπαρξη ποιοτικών οδικών υποδομών, άριστη σήμανση και επαρκή δεδομένα αναφορικά με την κυκλοφορία και τις καιρικές συνθήκες, ώστε να διασφαλίσει ασφαλή και χωρίς αποκλεισμούς μεταφορές που θα οδηγήσουν τελικά στην αυτόνομη οδήγηση.

 

“Η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει και αυτή  στην πρίζα του μέλλοντος”.

 

Το Εθνικό Σχέδιο Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες της περιβαλλοντικής αντίληψης της Ελληνικής κυβέρνησης για την εγκατάλειψη των ρυπογόνων καυσίμων. Ταυτόχρονα είναι ένα σχέδιο ολιστικό. Ένα σχέδιο το οποίο αφορά το Κράτος, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τις Περιφέρειες, τους Δήμους, την Αγορά, αφορά σε όλες της τις εκφάνσεις και την Κοινωνία των Πολιτών. Γι’ αυτό και συνοδεύεται από την εξαιρετικά καινοτόμο και πολύ σημαντική «Πράσινη Συμφωνία» που υπέγραψαν 19 φορείς και δύο υπουργεία στις αρχές του περασμένου Ιουνίου.

 

Η Ελληνική Δημοκρατία δεσμεύεται να προωθήσει την αειφόρο ανάπτυξη, την πράσινη ενέργεια και την καινοτομία ως απαραίτητες προϋποθέσεις για τη συνεχή βελτίωση των κοινωνικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών συνθηκών στη χώρα. Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση έχει υιοθετήσει εθνικές στρατηγικές για τον μετριασμό και την προσαρμογή της κλιματικής αλλαγής, την απο-ανθρακοποίηση, την ενεργειακή απόδοση, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την ηλεκτροκίνηση και είναι έτοιμη να λάβει τα κατάλληλα μέτρα και να προωθήσει προγράμματα για την υποστήριξη και τη διευκόλυνση της απαραίτητης μετάβασης σε μια πράσινη οικονομία ανάπτυξης.

 

Η Ελληνική Δημοκρατία είναι έτοιμη να υποστηρίξει τοπικά προγράμματα και συνεργασίες που στοχεύουν να βοηθήσουν τις πόλεις και τις κοινότητες να αναπτύξουν τις τοπικές αναπτυξιακές στρατηγικές τους. Λαμβάνουμε υπόψη τις παγκόσμιες προκλήσεις και τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι εξελίξεις στους τομείς της πράσινης ενέργειας, των ηλεκτρικών οχημάτων, των τεχνολογιών αιχμής και της μετακίνησης κατά παραγγελία.

 

Αστυπάλαια: Smart & Sustainable Island

 

Η Αστυπάλαια είναι νησί των Δωδεκανήσων, στο νότιο Αιγαίο Πέλαγος, έκτασης περίπου 100 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Έχει πληθυσμό περίπου 1.300 κατοίκων και την επισκέπτονται κάθε χρόνο περίπου 72.000 τουρίστες. Η Αστυπάλαια διαθέτει μια πολύ περιορισμένη συγκοινωνιακή υπηρεσία με δύο λεωφορεία που λειτουργούν μόνο σε μια μικρή περιοχή του νησιού. Προς το παρόν, η ζήτηση ενέργειας καλύπτεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από πηγές ορυκτών καυσίμων. Το νησί φιλοδοξεί να γίνει πρωτοπόρο για τον αειφόρο τουρισμό τα επόμενα χρόνια και ως εκ τούτου υποστηρίζει τη βιώσιμη κινητικότητα.

Τουρισμός

Υπάρχει «Φως» στο Τουριστικό Τούνελ;

Της Έφης Βαλίλα

Δημοσιογράφος

 

Προοίμιο    

 

Τα κύρια χαρακτηριστικά του τουριστικού προϊόντος είναι ότι: δεν μπορεί ν’ αποθηκευτεί, δεν μπορεί να εξαχθεί και μάλιστα εκεί που παράγεται εκεί και καταναλώνεται. Ένα επίσης από τα κύρια χαρακτηριστικά του, είναι ότι εμπεριέχει αρκετά μεγάλη εποχικότητα. Αυτό σημαίνει ότι μερικούς μήνες υπάρχει μεγάλη δραστηριότητα, ενώ στους πλάγιους μήνες (νεκρή περίοδος), υπάρχει λιγότερη έως μηδενική δραστηριότητα.

 

Η μεταβλητότητα των υπηρεσιών σε σχέση με τις προοπτικές   ικανοποίησης της τουριστικής ζήτησης  

 

Όταν για παράδειγμα πραγματοποιείται μεγάλη συγκέντρωση της τουριστικής ζήτησης στις περιόδους αιχμής, δυστυχώς για το ίδιο χρονικό διάστημα, καταγράφεται  και μείωση της ποιότητας των υπηρεσιών. Αυτό το φαινόμενο  δεν τιμά ούτε τους εργαζόμενους, ούτε την περιοχή υποδοχής τουριστικού ρεύματος. Και το κυριότερο επιτυγχάνεται η σταδιακή απομόνωση των υπηρεσιών και φαίνεται κυρίως σε περιόδους αιχμής, ότι αντί να έχουμε αύξηση καταγράφεται μείωση. Το πιο χαρακτηριστικό και απλό παράδειγμα είναι: όταν ένα Restaurant προσθέτει τραπέζια, είτε εσωτερικά είτε εξωτερικά στην ήδη υπάρχουσα δυναμικότητα του κατά τη διάρκεια της υψηλής περιόδου, χωρίς αύξηση του εργατικού δυναμικού. Αυτό θα μπορούσε μεν να εξυπηρετήσει περισσότερους ανθρώπους, αλλά οι πελάτες θα ήταν πιθανόν να κάθονται πολύ στρυμωγμένα για παράδειγμα. Αυτό μειώνει την άνεση και την καλή διάθεση του επισκέπτη. Ταυτόχρονα μειώνει και την παροχή ποιότητας. Επομένως το ζητούμενο δεν είναι η αύξηση της  δυναμικότητα, αλλα  ή βελτίωση της ποιότητας.

 

Άμεση και έμμεση Οικονομική επίδραση του τουρισμού στον τόπο

 

Η Οικονομική επίδραση του τουρισμού, διαχωρίζεται σε άμεση και έμμεση. Η άμεση επίδραση προέρχεται από τις πραγματικές δαπάνες που πραγματοποιούν οι τουρίστες στην περιοχή υποδοχής τουριστικού ρεύματος. Όταν δηλαδή  ο τουρίστας πληρώνει στον ιδιοκτήτη του Hotel 150 Ευρώ  για δύο διανυκτερεύσεις, αυτά τα χρήματα έχουν άμεση οικονομική επίδραση. Οι έμμεσες επιδράσεις λαμβάνουν χώρα, καθώς η επίδραση των αρχικών 150 Ευρώ επηρεάζουν την Εθνική Οικονομία. Ο ιδιοκτήτης του Hotel   που παίρνει τα 150, ίσως χρησιμοποιήσει μερικά από αυτά για να πληρώσει τους προμηθευτές πρώτων υλών για το εστιατόριο και ένα μέρος για να πληρώσει τους μισθούς των εργαζομένων του μοτέλ. Ο προμηθευτής πρώτων υλών  με τη σειρά του, θα πληρώσει τον αγρότη για τις καλλιέργειες, ενώ οι εργαζόμενοι ίσως να αγοράσουν ένα ζευγάρι παπούτσια ΄Ετσι η επίδραση των αρχικών 150 Ευρώ αυξάνεται. Τα χρήματα  εξακολουθούν να ξοδεύονται και να ξαναξοδεύονται μέχρι να συμβεί ένα από τα δύο πράγματα ή τα χρήματα να αποταμιευθούν αντί να ξοδευθούν ή τα χρήματα να ξοδευθούν έξω από τον τόπο που ο πελάτης ζει.

 

Το καλύτερο για την τουριστική οικονομία είναι  η μείωση των εισαγωγών

 

Όσο περισσότερο μπορεί η περιοχή υποδοχής τουριστών να περιορίσει τις εισαγωγές – που πολλές φορές επιβάλλεται από τον τουρισμό – τόσο καλύτερη και μεγαλύτερη θα είναι η οικονομική επίδραση του τουρισμού σ’ αυτήν την περιοχή. Τα 150 Ευρώ που δαπανήθηκαν για διανυκτέρευση από τον τουρίστα, ξαναδαπανώνται από τον ιδιοκτήτη του μοτέλ, τον εργαζόμενο και τον αγρότη για να δημιουργηθεί έτσι ένας καλός κύκλος εισοδήματος στην τοπική οικονομία της τάξεως των 150 Ευρώ για παράδειγμα. Επομένως τα χρήματα που δαπανώνται για τις εισαγωγές ή τα χρήματα που αποταμιεύονται και δεν κυκλοφορούν, απομακρύνονται από την συμβολή τους στο εισόδημα, της οικονομίας της περιοχής.

 

Προϋποθέσεις ανάκαμψης σήμερα 

 

Προφανώς και προέχουν οι έλεγχοι των εισερχόμενων τουριστών με το εξαιρετικό σύστημα «EVA»,  το πιο καινοτόμο σύστημα κατανομής των τεστ, (εξ όσων δημοσιογραφικά γνωρίζουμε) το οποίο βελτίωσε την αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέχρι και 4 φορές. Με την υγεία σε απόλυτη προτεραιότητα, έστω και υπό τις ιδιαίτερες συνθήκες που επέβαλε ο COVID-19, η Ελλάδα έκανε αλλά και θα κάνει βήματα προς τη βελτίωση της τουριστικής περιόδου. Με ορίζοντα το 2023 υπάρχει ελπίδα βελτίωσης των αφίξεων στη χώρα μας και αυτό είναι το ζητούμενο.

 

Οι προοπτικές για το 2021… 

 

Ασφαλώς και το 2021, θεωρείται η χρονιά έναρξης της τουριστικής ανάκαμψης. Αυτό σημαίνει στενή συνεργασία με  τις αεροπορικές εταιρείες ώστε να υποστηριχθούν δυναμικά, όπως και οι Τour Οperators. Ταυτόχρονα να αναδείξουμε όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού και να επικεντρωθούμε στην Ελληνική Μεσογειακή διατροφή! Επίσης θα μπορούσε να αποτελέσει ορόσημο αφίξεων και η γιορτή των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και ένας ιμάντας για τους Έλληνες απανταχού της γης. Μια ζεστή πρόσκληση προς όλους να έρθουν να συνεορτάσουν μαζί μας! Με απόλυτη ασφάλεια στην παραμονή τους.

Να μην ξεχνάμε ότι έχουμε και έναν Υφυπουργό Εξωτερικών για την Οικονομική,  Διπλωματία  και την Εξωστρέφεια της Κυβέρνησης  τον  κο  Φραγκογιάννη Κώστα (με τον οποίο συνομιλήσαμε πολύ πρόσφατα στο Business Woman On Line Stories) και που  χαρήκαμε πολύ  για την απόφαση της «Volks Wagen»  να επιλέξει το νησί της Αστυπάλαιας. Πιστεύουμε ότι ο ίδιος θα μπορούσε να συμβάλλει ως αρμός και προς την κατεύθυνση αυτή, δηλαδή της αύξησης των αφίξεων της χώρας από Έλληνες ομογενείς.

 

Θα ξεκινήσουμε και με τη βαθιά επίγνωση των Νόμων της λειτουργίας της αγοράς 

 

«Η χρονική επέκταση των μέτρων προς το παρόν, είναι εκ των ουκ άνευ» αλλά είναι λογικό η όποια χρονική επέκταση των όποιων μέτρων, να μην επεκταθεί μετά τον Μάρτιο του 2021!. Και αυτό διότι  όλοι οι κλάδοι που συνεργάζονται άμεσα και έμμεσα με τον τουρισμό, ταυτόχρονα και αλληλοεπηρεάζονται με τον  τουρισμό, και εξ αιτίας αυτού του γεγονότος θα χρειαστούν στήριξη από την Πολιτεία  τουλάχιστον  για όλο το 1ο εξάμηνο του 2021, με επικέντρωση στην αγορά εργασίας. Αυτό είναι το μεγάλο ζήτημα, των εργαζομένων στις επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας και εστίασης. Προφανώς μια γενναία μείωση του ΦΠΑ έστω και πρόσκαιρα, με ένα φθηνό και ανταγωνιστικά ποιοτικά πακέτο και αύξηση της ρευστότητας.

Αν και γνωρίζουμε ότι ο ανταγωνισμός θα είναι αδιάλλακτος, αφού η Ιταλία, η Ισπανία και η Τουρκία καθώς και άλλες Ευρωπαϊκές χώρες έχουν οικονομικά  καταρρεύσει, θα έρθουν με  σημαντικά ανταγωνιστικές τιμές για να ανακάμψουν άμεσα. Η Ελλάδα όμως οφείλει να αντισταθεί με σθένος!

 

Επιλογικά 

 

Το σενάριο, ανάκαμψης αν έρθει στο δεύτερο τρίμηνο του 2021  θα έχει ως προϋπόθεση, την αναμενόμενη δράση στα ταξίδια με τη βοήθεια και της Ε.Ε. αφού φυσικά υπάρξει για το 2021 και μια κεντρική Ευρωπαϊκή Πολιτική κοινή για όλες τις χώρες. 

Στόχος μία «γέφυρα» μέχρι να επανέλθει η σεζόν του 2021 στην κανονικότητα…

Continue Reading

Τουρισμός

Στον απόηχο της Συμφωνίας Ελλάδας- Ισραήλ Με φόντο τη Συνεργασία στον Τουρισμό

Έφη Βαλίλα

Δημοσιογράφος 

Αφορμή του παρόντος άρθρου είναι η συμφωνία για τη διευρυμένη, συστηματική και στενή συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Ισραήλ στον τομέα του τουρισμού που υπόγραψαν, ο Έλληνας Υπουργός Τουρισμού με την Ισραηλινή ομόλογός του. 

Η  ακένωτη φιλοσοφία του Τουρισμού

Ο τουρισμός είναι η «Παγκόσμια Βιομηχανία» του καιρού μας, γι αυτό και αποτελεί συνάμα και μορφή έκφρασης του ελεύθερου χρόνου. 

Η άποψη μας είναι ότι, με την παρούσα συμφωνία συνεργασίας, ο τουρισμός μεταξύ των χωρών μας,  θα αποδείξει τις κοσμογονικές του διαστάσεις και την παροχή των πιο ισχυρών  ευκαιριών – δυνατοτήτων, προβολής πολλών υψηλών στόχων των δύο χωρών, ως χώρες υποδοχής τουριστικού ρεύματος. Όπως προκύπτει από την ερμηνεία των δηλώσεων των δύο Υπουργών, κατανοούμε ότι και εδώ ο τουρισμός θα αποκαλύψει όλο το πνευματικό περιεχόμενο, την ειλικρίνεια, την αγάπη, την ωριμότητα και την καλλιέργεια που διαθέτουν οι δύο λαοί μας, κυρίως όμως τα πνευματικά μας χαρίσματα απέναντι στον Τουρίστα της  χώρας.

Τι Προβλέπει  η Συμφωνία…

Προφανώς, όπως προκύπτει από το κείμενο, προτείνεται η θεσμική συνεργασία, ανάμεσα στα δύο κράτη, με ανταλλαγή πληροφοριών, τεχνογνωσίας, τουριστικές επενδύσεις, τουριστική καινοτομία και ψηφιοποίηση, τουριστική εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση, καθώς και συντονισμένες δράσεις Ελλάδας και Ισραήλ, όπως και την εκπροσώπησή τους σε Διεθνείς Οργανισμούς

Δεν χρειάζεται πλέον να αποπειραθούμε για κάποια άλλη μικρή ή μεγάλη ταξινόμηση. Πρέπει μόνον σε κάθε τουριστικό πακέτο να ενισχύσουμε το νόημα των διακοπών, ως αναγκαιότητα εξαιρετικής και απαραίτητης ανάπαυσης, με στοιχεία χρονικής διάρκειας, που είναι το διακριτικό τους γνώρισμα στο πακέτο διακοπών. Αυτό σημαίνει πως αυτό θα είναι για τους εν δυνάμει τουρίστες, ο πρώτος μικρός δικός τους χρόνος στην Ελλάδα και στο Ισραήλ. 

Το Χρονοδιάγραμμα της Συμφωνίας και  οι Διαστάσεις της  

Είναι πενταετούς διάρκειας και θα ανανεώνεται αυτομάτως, προωθώντας τη συνεργασία μεταξύ των Εθνικών Αρχών Τουρισμού Ελλάδας και Ισραήλ. Αυτό θα τεκμηριώνεται από το γεγονός ότι, ο τουρισμός θα συμπεριλαμβάνει τους ανθρώπους (ταξιδιώτες, τουρίστες) να κινούνται ανάμεσα στις δύο χώρες, προφανώς  για ψυχαγωγικούς λόγους και όχι μόνον. Οι τουριστικές αυτές μετακινήσεις  οφείλουν να διευκολύνονται, μετατρέποντας από την αρχή  το ταξίδι πιο εύκολο και διασκεδαστικό, ενώ φυσικά εμπεριέχεται και το οικονομικό όφελος των χωρών που συναρτάται από τη μέτρηση του όγκου των ταξιδιών, των διανυκτερεύσεων, τις μέτρησης της ημερήσιας τουριστικής δαπάνης, δείκτες που σχετίζονται με τις άμεσες ή έμμεσες οικονομικές επιπτώσεις στην Εθνική οικονομία των δυο χωρών!!

Συνεργασία και στις Ειδικές Μορφές Τουρισμού

Με τη Συμφωνία  Ελλάδας- Ισραήλ, δημιουργούνται και προϋποθέσεις άμεσης συνεργασίας μέσω του μοιράσματος τεχνογνωσίας για τις ειδικές μορφές τουρισμού, καθώς και ανταλλαγής πληροφοριών σχετικά με τις τουριστικές επενδύσεις, τις επενδυτικές ευκαιρίες και τα προγράμματα κινήτρων στις δύο χώρες. Επίσης προβλέπεται η συντονισμένη συμμετοχή των Εθνικών Τουριστικών Αρχών Ελλάδας και Ισραήλ σε εκθέσεις, σεμινάρια και άλλες εκδηλώσεις προώθησης του τουρισμού όπως επίσης και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στον κλάδο του τουρισμού με καινοτομίες και ψηφιοποίηση προς όφελος των μικρομεσαίων και νεοφυών επιχειρήσεων.

Οι ειδικές μορφές τουρισμού, ορίζονται ως σύνθετα ειδικά τουριστικά προϊόντα, που ανταποκρίνονται σε ειδικά ενδιαφέροντα. Χαρακτηρίζονται από δυναμική ζήτηση και διαφοροποιούνται από το κυρίαρχο μοντέλο μαζικού τουρισμού ως προς τους πόρους που αξιοποιούν, το βαθμό χωρικής συγκέντρωσης, καθώς και τη χρονική περίοδο ανάπτυξής τους. 

Ενδεικτική αναφορά κάποιων στατιστικών στοιχείων  

Σύμφωνα με το δελτίο τύπου: Εκτός από τους δεσμούς φιλίας με το Ισραήλ, η Ελλάδα μοιράζεται την ίδια πεποίθηση, ότι ο τουρισμός αποτελεί κεντρικό μοχλό ανάπτυξης προς μια σύγχρονη, βιώσιμη και προσοδοφόρο κατεύθυνση. Ας μην ξεχνάμε επίσης (όπως αναφέρει το δελτίο τύπου)  ότι για την πατρίδα μας, η τουριστική αγορά του Ισραήλ, είναι ιδιαιτέρως σημαντική. Το 2019 φιλοξενήσαμε περίπου 715.000 Ισραηλινούς επισκέπτες. Ο αριθμός αυτός αναδεικνύει το Ισραήλ στην 9η χώρα σε αφίξεις στην Ελλάδα». Αυτό για εμάς σημαίνει ότι, οι παραπάνω παράγοντες επαρκούν για να ειρηνεύσουν τους ταχύτατους ρυθµούς, µε τους οποίους θα μπορούσε να εξελιχτεί η συνεργασία αυτή. Και φυσικά το μέλλον ανήκει σε ένα σύγχρονο μοντέλο προώθησης τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών,  αλλα και δημιουργώντας  επιπλέον αριθµό αναγκών, που θα ενεργοποιούν την τουριστική µμετακίνηση και θα εντείνουν τη φυγή από αγχωτικούς χώρους εργασίας και απρόσωπους τόπους κατοικίας, σε χώρες σαν τις δικές μας, (Ελλάδα – Ισραήλ),  που εκτός από τη φυσική ομορφιά,  είναι και ανεπανάληπτοι φάροι πολιτισμού!!

Σημαντικότερο Όλων!

Η Υπουργός Τουρισμού του Ισραήλ κα Farkash Hacohen, υπογράμμισε επίσης  ότι «η υπογραφή της Συμφωνίας για τον «Διεθνή Τουρισμό» είναι φάρος ελπίδας. Τη στιγμή μάλιστα που οι ουρανοί είναι κλειστοί και οι διακοπές πολύ μακριά […] Οποιαδήποτε συμφωνία πρέπει να είναι αμοιβαία, επιτρέποντας στους πολίτες και των δύο χωρών την απόκτηση εφάμιλλων θετικών εμπειριών, που μπορούν να προσφέρουν τα ταξίδια και οι διακοπές. Σύμφωνα με το δελτίο τύπου η κα Farkash-Hacohen, αναφέρθηκε επίσης και στη στρατηγική συμμαχία μεταξύ Ισραήλ και Ελλάδας, λέγοντας ότι «η Συμφωνία που υπογράφουμε σήμερα, είναι ένα ακόμη ορόσημο στη μακροχρόνια σχέση μεταξύ Ελλάδας και Ισραήλ, η οποία είναι στρατηγική για αμφότερες τις χώρες μας. Το Ισραήλ και η Ελλάδα είναι φίλοι και σύμμαχοι – και η συνεργασία μας είναι κάτι που εκτιμούμε πολύ». 

**Μετά ταύτα, έχουμε την άποψη ότι, οι δύο Υπουργοί Τουρισμού με τη συμφωνία αυτή, κρατούν  ένα  εγχειρίδιο στα χέρια τους, που αποκωδικοποιεί όλες τις παραμέτρους και τις μεταβλητές που σχετίζονται με τον Τουρισμό και την Τουριστική Οικονομία. Επισημαίνουν δε, τους κοινούς τόπους των δύο χωρών, Ελλάδας Ισραήλ, εκθέτοντας πειστικά επιχειρήματα και αριθμούς, για μία μακροχρόνια διαδρομή συνεργασίας του τουριστικού τομέα, αποκαλύπτοντας τέλος και την μέχρι σήμερα εμπειρία, στον χώρο του Τουρισμού…

Continue Reading

Τουρισμός

Ο τουρισμός είναι η μεγάλη πρόκληση του 2021.

Στροφή στην καθημερινότητα η μεγάλη πρόκληση της κυβέρνησης, που επιθυμεί να τονώσει την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και να μπει δυναμικά στην τουριστική περίοδο. 

Τα καλά νέα από το μέτωπο των εμβολίων δημιουργούν μια συγκρατημένη αισιοδοξία, αν και υπάρχουν ακόμη μεγάλες αβεβαιότητες για τους ρυθμούς του εμβολιασμού και την έκταση της κάλυψης στον πληθυσμό. Σε κάθε περίπτωση και για όσο μπορεί κανείς να κάνει προβλέψεις στις δεδομένες συνθήκες, μπορούμε να προσδοκούμε πως από την άνοιξη του 2021 και μετά θα δημιουργούνται σταδιακά οι προϋποθέσεις για να ξαναπάρουμε πίσω τις ζωές μας και να μπει η χώρα στις ράγες της ανάκαμψης, τονίζει ο Πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός.

Σε αυτή την κατεύθυνση, ο ρόλος του ελληνικού τουρισμού είναι καταλυτικός και αναντικατάστατος. Μακάρι να ενισχυθεί η συμμετοχή και άλλων κλάδων της οικονομίας στο ΑΕΠ, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να μικρύνει ο τουρισμός. Το πλέον αδιαμφισβήτητο επιχείρημα γι’ αυτό το έχει αναδείξει η ίδια η ζωή. Στη διάρκεια της δεκαετούς δημοσιονομικής κρίσης, όταν όλα κατέρρεαν, ήταν ο τουρισμός αυτός που έβαλε πλάτη, στήριξε την οικονομία, δημιούργησε θέσεις εργασίας, έδωσε εισοδήματα και δημόσια έσοδα και συνέβαλε στην κοινωνική συνοχή. Μόνο για εργασίες ανακαίνισης οι ξενοδόχοι επενδύουν 1 δισ. ευρώ τον χρόνο, με άμεσα οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες όπου δραστηριοποιούνται και για πολλούς κλάδους της πραγματικής οικονομίας, συμπληρώνει ο κ. Βασιλικός.

Ο τουρισμός, όπως έχει δείξει, μπορεί να φέρει γρήγορα αποτελέσματα και να συμβάλει άμεσα στη μεταπανδημική ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Μόλις μπουν επιβάτες στα αεροπλάνα, οι μηχανές του ελληνικού τουρισμού θα δουλέψουν γρήγορα και στο maximum. Ο τουρισμός και τα ξενοδοχεία δεν είναι μέρος του προβλήματος, είναι μέρος της λύσης που έχει ανάγκη η οικονομία και η κοινωνία, καταλήγει σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του ΞΕΕ. 

Η πανδημία λειτουργεί ως επιταχυντής τάσεων που υπήρχαν και που έγκαιρα είχανε διαγνώσει στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΞΕΕ). Η απειλή της κλιματικής αλλαγής, η προτεραιότητα της υγείας και η αναζήτηση τουριστικών εμπειριών με επίκεντρο την αυθεντικότητα του φυσικού περιβάλλοντος, δημιουργούν νέες ταξιδιωτικές τάσεις και προτιμήσεις. Η ποιότητα της εμπειρίας θα παίζει όλο και σημαντικότερο ρόλο στις επιλογές τουριστικών προορισμών.

Θεματικός εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος μας και οργανωμένο σχέδιο μακράς πνοής για τη βιωσιμότητα των προορισμών. Με σύγχρονες αναβαθμισμένες υποδομές διαχείρισης της καθημερινότητας για κατοίκους και επισκέπτες και υποδειγματική προστασία, με ορθολογική διαχείριση του τεράστιου φυσικού πλούτου της χώρας μας.

Η Ελλάδα να διεκδικήσει και να προσανατολίσει την τουριστική πολιτική της πάνω σε σύγχρονες αντιλήψεις, που θα αξιοποιούν παράλληλα και την πολιτιστική της φυσιογνωμία. 

Η ώρα των ευκαιριών και των προκλήσεων είναι μπροστά μας. Ας μην τη χάσουμε. 

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

Continue Reading

Trending