Connect with us

Τουρισμός

Ένα πρωτοπόρο έργο για την μετατροπή της Αστυπάλαιας στο πρώτο έξυπνο και πράσινο νησί της Μεσογείου

Ένα πρωτοπόρο έργο για την μετατροπή της Αστυπάλαιας στο πρώτο έξυπνο και πράσινο νησί της Μεσογείου, που θα έχει ενεργειακή αυτονομία, συμφώνησαν σήμερα η Ελληνική Κυβέρνηση και ο όμιλος Volkswagen. Το έργο περιλαμβάνει α) την σταδιακή αντικατάσταση των συμβατικών ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης οχημάτων στο νησί με ηλεκτρικά, β) την εισαγωγή καινοτόμων υπηρεσιών συγκοινωνίας και μετακίνησης, καθώς και γ) ην παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ, χωρίς αρνητικό οικολογικό αποτύπωμα, σε αντικατάσταση των σημερινών γεννητριών πετρελαίου. Η συμφωνία που υπεγράφη σήμερα από τον Υφυπουργό Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κώστα Φραγκογιάννη και τον Dr. Herbert Diess, CEO του ομίλου Volkswagen, επισφραγίζει την εθνική στρατηγική της Ελληνικής κυβέρνησης για προώθηση της “πράσινης οικονομίας” και επιβεβαιώνει την ικανότητα της χώρας να προσελκύει και να υποστηρίζει καινοτόμες επενδύσεις.

 

Για την Ελληνική κυβέρνηση το εμβληματικό αυτό έργο αποτελεί ένα από τους κεντρικούς πυλώνες περιβαλλοντικής αντίληψης, αλλά και ένα νέο υπόδειγμα κοινωνικής συμπεριφοράς και πολιτισμού της καθημερινότητας. Το πρόγραμμα βασίζεται σε τρεις πυλώνες:

  • ηλεκτροκίνηση που περιλαμβάνει προοδευτική αντικατάσταση όλων των οχημάτων ΙΧ και ΔΧ
  • νέες υπηρεσίες μετακίνησης που αφορούν διαμοιραζόμενα ΜΜΜ και κατά παραγγελία υπηρεσίες συγκοινωνίας και
  • απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα μέσω υβριδικού συστήματος ΑΠΕ

 

Για την υλοποίησή του συνέβαλαν αποφασιστικά οι αρμόδιοι Υπουργοί κκ Άδωνις Γεωργιάδης, Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Νίκος Παπαθανάσης, Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κος Κωστής Χατζηδάκης, Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κος Θεόδωρος Σκυλακάκης, Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, κος Παναγιώτης Θεοδωρικάκος, Υπουργός Εσωτερικών, και οι κκ Κώστας Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και Γιάννης Κεφαλογιάννης, Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών και η κα Αλεξάνδρα Σδούκου, Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών.

Η διάρκεια του έργου έχει αρχικό σχεδιασμό υλοποίησης τα έξι χρόνια. Η Ελλάδα με αυτό το έργο δείχνει την ετοιμότητά της να γίνει διεθνής πόλος έλξης επενδύσεων που αφορούν την έξυπνη βιωσιμότητα και τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης. 

 

Ο Πρωθυπουργός της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, παρευρέθηκε στην τελετή και δήλωσε «Πιστεύω ακράδαντα στις συνεργασίες. Οι κυβερνήσεις δεν μπορούν να τα καταφέρουν μόνες τους και ο ιδιωτικός τομέας δεν είναι η απάντηση σε κάθε ερώτηση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτή η φιλόδοξη προσπάθεια είναι το αποτέλεσμα της στενής συνεργασίας μεταξύ του ελληνικού κράτους και του ομίλου Volkswagen. Ένας παγκόσμιος ηγέτης στην αυτοκινητοβιομηχανία που έχει ως στόχο να καταστήσει τον στόλο των οχημάτων της και την εταιρεία πλήρως ουδέτερη από άνθρακα έως το 2050 συμπράττει με ένα ευρωπαϊκό έθνος σε κατάσταση πλήρους μετασχηματισμού.»

Ο Υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κώστας Φραγκογιάννης ανέφερε για την συμφωνία αυτή:

“Σήμερα ξεκινά μια μεγάλη μέρα πρωτοπορίας για την Αστυπάλαια, τα Δωδεκάνησα, το Αιγαίο και όλη την Ελλάδα. Το πρώτο “Έξυπνο και Πράσινο Νησί” στη χώρα μας, στη Μεσόγειο σηματοδοτεί μια μεγάλη αλλαγή νοοτροπίας. Η ηλεκτροκίνηση με ολιστικό σχεδιασμό στην καθημερινότητα των κατοίκων του νησιού, σε συνδυασμό με την πρωτοπορία του διαμοιρασμού των δημόσιων οχημάτων μετακίνησης, έρχεται από ένα φουτουριστικό μέλλον και γίνεται πραγματικότητα. Η Ελλάδα σήμερα δείχνει την ετοιμότητά της να δεχθεί πρωτοπόρες, καινοτόμες και εμβληματικές επενδύσεις που οδηγούν τις κοινωνίες σε άλλο επίπεδο σύνδεσης, έξυπνης βιωσιμότητας και διαισθητικής ευχρηστίας.”   

 

O Dr. Herbert Diess, CEO του Volkswagen Group ανέφερε σχετικά με τη συμφωνία: «Η πολιτική, οι επιχειρήσεις και η κοινωνία έχουν ευθύνη να περιορίσουν από κοινού την κλιματική αλλαγή. Ο μακροπρόθεσμος στόχος μας είναι η κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα για όλους. Το έργο στην Αστυπάλαια, μας επιτρέπει να διερευνήσουμε πως θα πετύχουμε αυτό το όραμα σήμερα. Η ηλεκτρική κινητικότητα και η έξυπνη κινητικότητα θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής, συμβάλλοντας παράλληλα σε ένα ουδέτερο από άνθρακα μέλλον.»

 

Περιγραφή του έργου

 

Μετά την ανακοίνωση των επίσημων μέτρων της ελληνικής κυβέρνησης για τη διάδοση των οχημάτων χαμηλών, αλλά και μηδενικών ρύπων, σήμερα παρουσιάζεται το έργο: “Smart and Sustainable Island” που για πρώτη φορά θα υλοποιηθεί σε νησί του Αιγαίου. Η Ελληνική Κυβέρνηση και η Volkswagen συνεργάζονται στην κατάρτιση ενός προγράμματος που αποτελεί φάρο καινοτομίας, προκειμένου να μετατραπεί η Αστυπάλαια σε πρότυπο για την ηλεκτροκίνηση, τις νέες υπηρεσίες μετακίνησης, και την ενεργειακή αυτονομία μέσω υβριδικού συστήματος ηλεκτροδότησης από ΑΠΕ.

 

Σκοπός του Μνημονίου Συνεργασίας είναι η μετατροπή ενός νησιού του Αιγαίου σε «πράσινο και βιώσιμο νησί» και η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου μετακινήσεων με ηλεκτρικά οχήματα, εισαγωγής καινοτόμων υπηρεσιών συγκοινωνίας κατά παραγγελία, προώθησης της χρήσης ΑΠΕ και δοκιμής νέων τεχνολογιών στην αυτόνομη οδήγηση. Στο επίκεντρο του έργου βρίσκεται ένα εντελώς νέο, προηγμένο σύστημα μεταφοράς που περιλαμβάνει:

  • κίνητρα για την αλλαγή των συμβατικών ΙΧ οχημάτων με ηλεκτρικά μέσα από ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης. Συνολικά, περίπου 1.000 ηλεκτρικά οχήματα πρόκειται να αντικαταστήσουν περίπου 1.500 οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
  • οχήματα δημόσιας χρήσης καθώς και οχήματα κοινής ωφέλειας στο νησί – αστυνομίας, ΕΚΑΒ και δημόσιου τομέα – που θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά με την βοήθεια του Volkswagen Group.
  • αναγκαίες εργασίες υποδομών για την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου δικτύου φόρτισης των οχημάτων
  • υπηρεσίες κατά παραγγελία δημόσιας συγκοινωνίας, μέσω ψηφιακών εφαρμογών, που θα επιτρέψει σε κατοίκους και επισκέπτες μεγαλύτερη ελευθερία στις μετακινήσεις τους υπηρεσίες διαμοιρασμού οχημάτων, e-μοτοποδηλάτων και e-ποδηλάτων που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι πολίτες οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.
  • Η Ελληνική Δημοκρατία θα εξασφαλίσει την ύπαρξη ποιοτικών οδικών υποδομών, άριστη σήμανση και επαρκή δεδομένα αναφορικά με την κυκλοφορία και τις καιρικές συνθήκες, ώστε να διασφαλίσει ασφαλή και χωρίς αποκλεισμούς μεταφορές που θα οδηγήσουν τελικά στην αυτόνομη οδήγηση.

 

“Η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει και αυτή  στην πρίζα του μέλλοντος”.

 

Το Εθνικό Σχέδιο Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες της περιβαλλοντικής αντίληψης της Ελληνικής κυβέρνησης για την εγκατάλειψη των ρυπογόνων καυσίμων. Ταυτόχρονα είναι ένα σχέδιο ολιστικό. Ένα σχέδιο το οποίο αφορά το Κράτος, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τις Περιφέρειες, τους Δήμους, την Αγορά, αφορά σε όλες της τις εκφάνσεις και την Κοινωνία των Πολιτών. Γι’ αυτό και συνοδεύεται από την εξαιρετικά καινοτόμο και πολύ σημαντική «Πράσινη Συμφωνία» που υπέγραψαν 19 φορείς και δύο υπουργεία στις αρχές του περασμένου Ιουνίου.

 

Η Ελληνική Δημοκρατία δεσμεύεται να προωθήσει την αειφόρο ανάπτυξη, την πράσινη ενέργεια και την καινοτομία ως απαραίτητες προϋποθέσεις για τη συνεχή βελτίωση των κοινωνικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών συνθηκών στη χώρα. Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση έχει υιοθετήσει εθνικές στρατηγικές για τον μετριασμό και την προσαρμογή της κλιματικής αλλαγής, την απο-ανθρακοποίηση, την ενεργειακή απόδοση, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την ηλεκτροκίνηση και είναι έτοιμη να λάβει τα κατάλληλα μέτρα και να προωθήσει προγράμματα για την υποστήριξη και τη διευκόλυνση της απαραίτητης μετάβασης σε μια πράσινη οικονομία ανάπτυξης.

 

Η Ελληνική Δημοκρατία είναι έτοιμη να υποστηρίξει τοπικά προγράμματα και συνεργασίες που στοχεύουν να βοηθήσουν τις πόλεις και τις κοινότητες να αναπτύξουν τις τοπικές αναπτυξιακές στρατηγικές τους. Λαμβάνουμε υπόψη τις παγκόσμιες προκλήσεις και τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι εξελίξεις στους τομείς της πράσινης ενέργειας, των ηλεκτρικών οχημάτων, των τεχνολογιών αιχμής και της μετακίνησης κατά παραγγελία.

 

Αστυπάλαια: Smart & Sustainable Island

 

Η Αστυπάλαια είναι νησί των Δωδεκανήσων, στο νότιο Αιγαίο Πέλαγος, έκτασης περίπου 100 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Έχει πληθυσμό περίπου 1.300 κατοίκων και την επισκέπτονται κάθε χρόνο περίπου 72.000 τουρίστες. Η Αστυπάλαια διαθέτει μια πολύ περιορισμένη συγκοινωνιακή υπηρεσία με δύο λεωφορεία που λειτουργούν μόνο σε μια μικρή περιοχή του νησιού. Προς το παρόν, η ζήτηση ενέργειας καλύπτεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από πηγές ορυκτών καυσίμων. Το νησί φιλοδοξεί να γίνει πρωτοπόρο για τον αειφόρο τουρισμό τα επόμενα χρόνια και ως εκ τούτου υποστηρίζει τη βιώσιμη κινητικότητα.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Τουρισμός

Ολοκληρώθηκε το11ο Amorgos Tourism Film Festival

Η ταινία μικρού μήκους Help από την εταιρία παραγωγής Madrid Destino στην Ισπανία κέρδισε το βραβείο Grand Prix στο 11ο Amorgos Tourism Film Festival.

Το 11ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αμοργού, ακολουθώντας τις επίσημες οδηγίες σχετικά με τη διεξαγωγή Φεστιβάλ εν μέσω διεθνών lock downs, πραγματοποιήθηκε εξ’ ολοκλήρου διαδικτυακά με τη συμμετοχή των συντελεστών του Φεστιβάλ αλλά και των νικητών στις 12 διαγωνιζόμενες κατηγορίες ταινιών, στο ξενοδοχείο Aegialis Hotel & Spa στην Αμοργό μεταξύ 11-14 Νοεμβρίου 2020.
Η κριτική επιτροπή βράβευσε ταινίες από 15 χώρες, μεταξύ των οποίων η Πορτογαλία, Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ιαπωνία, Αυστρία, Δανία αλλά και Ελλάδα, Μαλδίβες, Βοσνία Ερζεγοβίνη, Πολωνία, Ηνωμένο Βασίλειο και Περού. Διαγωνίστηκαν συνολικά πάνω από 600 ταινίες μικρού μήκους από 30 διαφορετικές χώρες. Εκατοντάδες θεατές απ’ όλο τον κόσμο συντονίστηκαν στο YouTube όπου καθημερινά γινόταν προβολές των νικητήριων ταινιών και παράλληλες ομιλίες από επιφανείς προσωπικότητες στον χώρο της Τέχνης αλλά φυσικά και στον κλάδο του Τουρισμού. Ο δημοσιογράφος κ. Κώστας Μαργαρίτης παρουσίασε ομιλία με θέμα την σπουδαιότητα των ταινιών για την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, ενώ ο παραγωγός και διευθυντής του 360MediaTV από την Αγγλία, κ. Laurence Koe, μίλησε για την Αμοργό ως διεθνή προορισμό για γύρισμα ταινιών.

Η κ. Βένια Βέργου, διευθύντρια του Hellenic Film Commission στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου συντόνισε πάνελ σχετικά με τη σύνδεση μεταξύ παραγωγής ταινιών και τουριστικής ανάπτυξης. Ο κ. Santi Valldeperez παρουσίασε ομιλία σχετικά με την παραγωγή τουριστικών ταινιών και τη σημασία τους στην τουριστική βιομηχανία, ενώ ο κ. Αρίσταρχος Παπαδανιήλ μίλησε για τους διάφορους τρόπους μέσω των οποίων μπορούν να παρουσιαστούν κινηματογραφικές ιστορίες.

Σχετικά με το Amorgos Tourism Film Festival

Το Amorgos Tourism Film Festival είναι ένα διεθνές, τετραήμερο Φεστιβάλ που διοργανώνεται κάθε χρόνο από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Γυναικών Αμοργού. Ξεκίνησε το 2010 στα πλαίσια του 8ου Διεθνούς Συνεδρίου ΥΠΕΡΙΑ για τον Πολιτισμό και τον Τουρισμό προκειμένου να δημιουργήσει μια διεθνή πλατφόρμα για την ενίσχυση του τουρισμού μέσω οπτικοακουστικών μίντια και για τη βράβευση των καλύτερων διεθνών τουριστικών ταινιών και βίντεο.

Από το 2017, το Amorgos Tourism Film Festival είναι μέλος της CIFFT – International Committee of Tourism Film Festivals, που εδρεύει στη Βιέννη Αυστρίας.

Continue Reading

Τουρισμός

Μέτρα… για τον Αναπτυξιακό Τουριστικό Μονόδρομο στην Ελληνική περιφέρεια

Έφη Βαλίλα 

Δημοσιογράφος

 

Προοίμιο 

 

Το θεωρητικό πλαίσιο του Τουρισμού μας λέει ότι ο Τουρισμός, είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο, που με βάση του ελευθέρου χρόνου του ανθρώπου,  εκδηλώνεται με την μετακίνηση και  παραμονή σε άλλες περιοχές μακριά από τη μόνιμη κατοικία με στόχο  συνήθως την ψυχική ανάπαυλα.

Ουσιαστικά όμως είναι διττός. Ένα μέρος σχετίζεται με την μετακίνηση των ανθρώπων που ενσαρκώνει την τουριστική ζήτηση. Το άλλο μέρος αναφέρεται στην εξυπηρέτηση των μετακινούμενων – εκδρομέων – επισκεπτών, άρα την τουριστική προσφορά. Τόσο η τουριστική προσφορά όσο και η τουριστική ζήτηση έχει να κάνει με ένα προϊόν μια  υπηρεσία, που οφείλει να ανταποκρίνεται αφενός ποσοτικά και αφετέρου ποιοτικά.

 

Ο τουριστικός κλάδος 

 

Αποτελεί πλέον έναν από τους δυναμικότερους κλάδους της παγκόσμιας αλλά και της Ελληνικής οικονομίας, τόσο σε απόλυτους όσο και σε σχετικούς αριθμούς. Αποτελεί δηλαδή μία κυρίαρχη δραστηριότητα σε όλες σχεδόν τις  χώρες, έχει δε αξιόλογες πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στους άλλους κλάδους  της οικονομίας και συμβάλλει στη συνολική οικονομική ανάπτυξη των χωρών. Στη τελευταίες δεκαετίες στη χώρα μας, σημείωσε αξιοσημείωτη ανάπτυξη, συνδεόμενος άμεσα με την κοινωνικοοικονομική αναπτυξιακή διαδικασία, καθώς συμβάλλει σημαντικά και στην άνοδο του επιπέδου διαβίωσης των τουριστικά ανεπτυγμένων περιοχών και, συνακόλουθα, στην ευημερία όλων πολιτών.

 

Η αναθεώρηση των προβλέψεων του παγκόσμιου τουρισμού λόγω εμφάνισης του κορωνοϊού

 

Με ανακοίνωση του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού στο πρώτο εξάμηνο του 2020 αναθεωρήθηκαν οι αρχικές προβλέψεις για το Τουρισμό του 2020, και εκτίμησε ότι θα μειωθεί κατά πολύ σε σχέση με το 2019, λόγω του κορονοϊού, έναντι αρχικής πρόβλεψης Η μείωση αυτή είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν τουλάχιστον κατά 30-50 τουλάχιστον δισεκατομμύρια δολάρια οι τουριστικές εισπράξεις του 2020,  σε σχέση με το 2019. Έτσι οι επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας και εστίασης καλούνται σήμερα να αντεπεξέλθουν σε μια ακόμη κρίση που δοκιμάζει τα όρια της βιωσιμότητάς τους. Τα αυστηρά μέτρα που έλαβε η ελληνική κυβέρνηση, με στόχο τον περιορισμό της εξάπλωσης της νέας πανδημίας, καθήλωσαν τον Τουρισμό. Αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας (ξενοδοχεία) να βρίσκονται χωρίς πελάτες και φυσικά πως είναι δυνατόν να έρθουν αφού είναι κλειστά τα αεροδρόμια και φυσικό επόμενο να μην υπάρχουν πτήσεις. Έτσι η Ελλάδα βρίσκεται σε έναν «οικονομικό καιάδα» και αναρωτιέται η περιφέρεια και οι τοπικές περιοχές υποδοχής Τουριστικού ρεύματος να σταθούν στα πόδια τους.

Και τούτο διότι λόγω της εμφάνισης του κορωνοϊού, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (WTO) βρέθηκε  στη δυσάρεστη θέση να δηλώσει μείωση του αριθμού των τουριστών το 2020, και γενικότερα μια μείωση σε αριθμούς σε όλους τους οικονομικούς Τουριστικούς δείκτες,  σχέση με τις προβλέψεις.

 

Οι απαιτήσεις των Τοπικών Επιχειρήσεις παροχής  φιλοξενίας και εστίασης

 

Το αυτονόητο! Δηλαδή: την στήριξη του Τουριστικού κλάδου με μέτρα όπως: Την επιδότηση του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών για το μόνιμο προσωπικό των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων για το πρώτο εξάμηνο του 2021, επίσης την επέκταση της επιδότησης των τόκων των δανείων των τουριστικών επιχειρήσεων, ακόμα την αναστολή καταβολής χρεολυσίων υφιστάμενων ενήμερων δανείων και την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του κεφαλαίου κατά χ έτη. Επιπλέον την αύξηση ορίου ανά επιχείρηση της δικαιούμενης επιστρεπτέας προκαταβολής, επιπροσθέτως την παράταση του χρόνου αναστολής των προς πληρωμή επιταγών και στην συνέχεια την  φοροαπαλλαγή σε επιχορήγηση ή ακόμα και ενίσχυση του εργατικού δυναμικού των υφιστάμενων επιχειρήσεων. Τελικά  θα πρέπει η επίσημη πολιτεία να βρει κεφάλαια  και να στηρίξει τις ήδη υπάρχουσες επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας και εστίασης ειδικά στις  περιοχές της Βορείους Ελλάδας και Θράκης που πλήττονται, καθώς το τοπικού ΑΕΠ συγκεκριμένων περιοχών υποδοχής Τουριστικού ρεύματος, προέρχεται από τον τουρισμό.

 

Το webinar «Restarting Travel and Tourism after the COVID-19 pandemic» θα μπορούσε να δώσει εναύσματα αισιοδοξίας στην Τοπική Τουριστική μας Ανάπτυξη

 

Από σήμερα και αύριο πραγματοποιείται με πρωτοβουλία Ελληνίδας Ευρωβουλευτή, διαδικτυακά το διήμερο 16 και 17 Νοεμβρίου, ώστε να τεθούν τα καίρια ζητήματα για την αντιμετώπιση του ισχυρού πλήγματος της πανδημίας που δέχθηκε ο κλάδος των ταξιδίων και τουρισμού, και με στόχο: να ενισχυθεί ο διάλογος με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και την ταξιδιωτική αγορά για την ομαλή επανεκκίνηση του τουρισμού, να στηριχθούν οι επιχειρήσεις και ειδικά οι μικρομεσαίες και να προστατευθούν οι θέσεις εργασίας. Επίσης να εξεταστούν λύσεις και βέλτιστες πρακτικές που μπορούν να υιοθετηθούν προς όφελος της ΕΕ και ιδιαίτερα της Ελλάδας, για να συνεχίσει και μετά την πανδημία να πρωταγωνιστεί στον τουρισμό.

Η Ευρωβουλευτής διοργανώνει διαδικτυακή διημερίδα για τον τουρισμό, με τη συμμετοχή διακεκριμένων προσωπικοτήτων και φορέων της παγκόσμιας και της ευρωπαϊκής ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας καθώς και εκπροσώπων θεσμικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Το αίτημα ιδιοκτητών μικρομεσαίων επιχειρήσεων παροχής φιλοξενίας για τη στήριξη των τοπικών  επιχειρήσεων τους 

Κατόπιν συζήτησης με επιχειρηματίες του κλάδου στην Περιφέρεια Α.ΜΘ αναφορικά με την απαγόρευση απαίτησης της χαμηλότερης τιμής δωματίων από τις πλατφόρμες κρατήσεων, η άποψή τους είναι ότι οι πλατφόρμες κρατήσεων δεν θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να απαιτούν από τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία τη χαμηλότερη τιμή, διότι  το αντίθετο συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό. Μάλιστα δεν είναι μόνον αίτημα επιχειρηματιών μας αλλα και ξενοδόχων της Ελβετίας αλλα και της Γερμανίας.

Αναλυτικότερα:

Σύμφωνα με το Ελβετικό Συμβούλιο, στόχος είναι να δοθεί η δυνατότητα στα ξενοδοχεία να ανταγωνίζονται επί ίσους όρους στις τιμές. Μέχρι στιγμής, το σχεδόν μονοπώλιο της Booking, εμμέσως καθορίζει τις τιμές στις οποίες οι ξενοδόχοι της χώρας μπορούν να διαθέτουν τα δωμάτιά τους. Στη Γερμανία, μέχρι στιγμής έχει απαγορευθεί η ευρεία ρήτρα ισοτιμίας ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται υπόθεση στο Ομοσπονδιακό Δικαστήριο όσον αφορά τη στενή ρήτρα ισοτιμίας εναντίον της Booking.com. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει επίσης τρόπους για την αντιμετώπιση των επιθετικών πολιτικών των πλατφορμών προκειμένου να αποκατασταθεί ο ελεύθερος ανταγωνισμός μεταξύ των ξενοδοχείων, εν όψει της νέας Τουριστικής περιόδου 2021!

Continue Reading

Τουρισμός

Υπάρχει «Φως» στο Τουριστικό Τούνελ;

Της Έφης Βαλίλα

Δημοσιογράφος

 

Προοίμιο    

 

Τα κύρια χαρακτηριστικά του τουριστικού προϊόντος είναι ότι: δεν μπορεί ν’ αποθηκευτεί, δεν μπορεί να εξαχθεί και μάλιστα εκεί που παράγεται εκεί και καταναλώνεται. Ένα επίσης από τα κύρια χαρακτηριστικά του, είναι ότι εμπεριέχει αρκετά μεγάλη εποχικότητα. Αυτό σημαίνει ότι μερικούς μήνες υπάρχει μεγάλη δραστηριότητα, ενώ στους πλάγιους μήνες (νεκρή περίοδος), υπάρχει λιγότερη έως μηδενική δραστηριότητα.

 

Η μεταβλητότητα των υπηρεσιών σε σχέση με τις προοπτικές   ικανοποίησης της τουριστικής ζήτησης  

 

Όταν για παράδειγμα πραγματοποιείται μεγάλη συγκέντρωση της τουριστικής ζήτησης στις περιόδους αιχμής, δυστυχώς για το ίδιο χρονικό διάστημα, καταγράφεται  και μείωση της ποιότητας των υπηρεσιών. Αυτό το φαινόμενο  δεν τιμά ούτε τους εργαζόμενους, ούτε την περιοχή υποδοχής τουριστικού ρεύματος. Και το κυριότερο επιτυγχάνεται η σταδιακή απομόνωση των υπηρεσιών και φαίνεται κυρίως σε περιόδους αιχμής, ότι αντί να έχουμε αύξηση καταγράφεται μείωση. Το πιο χαρακτηριστικό και απλό παράδειγμα είναι: όταν ένα Restaurant προσθέτει τραπέζια, είτε εσωτερικά είτε εξωτερικά στην ήδη υπάρχουσα δυναμικότητα του κατά τη διάρκεια της υψηλής περιόδου, χωρίς αύξηση του εργατικού δυναμικού. Αυτό θα μπορούσε μεν να εξυπηρετήσει περισσότερους ανθρώπους, αλλά οι πελάτες θα ήταν πιθανόν να κάθονται πολύ στρυμωγμένα για παράδειγμα. Αυτό μειώνει την άνεση και την καλή διάθεση του επισκέπτη. Ταυτόχρονα μειώνει και την παροχή ποιότητας. Επομένως το ζητούμενο δεν είναι η αύξηση της  δυναμικότητα, αλλα  ή βελτίωση της ποιότητας.

 

Άμεση και έμμεση Οικονομική επίδραση του τουρισμού στον τόπο

 

Η Οικονομική επίδραση του τουρισμού, διαχωρίζεται σε άμεση και έμμεση. Η άμεση επίδραση προέρχεται από τις πραγματικές δαπάνες που πραγματοποιούν οι τουρίστες στην περιοχή υποδοχής τουριστικού ρεύματος. Όταν δηλαδή  ο τουρίστας πληρώνει στον ιδιοκτήτη του Hotel 150 Ευρώ  για δύο διανυκτερεύσεις, αυτά τα χρήματα έχουν άμεση οικονομική επίδραση. Οι έμμεσες επιδράσεις λαμβάνουν χώρα, καθώς η επίδραση των αρχικών 150 Ευρώ επηρεάζουν την Εθνική Οικονομία. Ο ιδιοκτήτης του Hotel   που παίρνει τα 150, ίσως χρησιμοποιήσει μερικά από αυτά για να πληρώσει τους προμηθευτές πρώτων υλών για το εστιατόριο και ένα μέρος για να πληρώσει τους μισθούς των εργαζομένων του μοτέλ. Ο προμηθευτής πρώτων υλών  με τη σειρά του, θα πληρώσει τον αγρότη για τις καλλιέργειες, ενώ οι εργαζόμενοι ίσως να αγοράσουν ένα ζευγάρι παπούτσια ΄Ετσι η επίδραση των αρχικών 150 Ευρώ αυξάνεται. Τα χρήματα  εξακολουθούν να ξοδεύονται και να ξαναξοδεύονται μέχρι να συμβεί ένα από τα δύο πράγματα ή τα χρήματα να αποταμιευθούν αντί να ξοδευθούν ή τα χρήματα να ξοδευθούν έξω από τον τόπο που ο πελάτης ζει.

 

Το καλύτερο για την τουριστική οικονομία είναι  η μείωση των εισαγωγών

 

Όσο περισσότερο μπορεί η περιοχή υποδοχής τουριστών να περιορίσει τις εισαγωγές – που πολλές φορές επιβάλλεται από τον τουρισμό – τόσο καλύτερη και μεγαλύτερη θα είναι η οικονομική επίδραση του τουρισμού σ’ αυτήν την περιοχή. Τα 150 Ευρώ που δαπανήθηκαν για διανυκτέρευση από τον τουρίστα, ξαναδαπανώνται από τον ιδιοκτήτη του μοτέλ, τον εργαζόμενο και τον αγρότη για να δημιουργηθεί έτσι ένας καλός κύκλος εισοδήματος στην τοπική οικονομία της τάξεως των 150 Ευρώ για παράδειγμα. Επομένως τα χρήματα που δαπανώνται για τις εισαγωγές ή τα χρήματα που αποταμιεύονται και δεν κυκλοφορούν, απομακρύνονται από την συμβολή τους στο εισόδημα, της οικονομίας της περιοχής.

 

Προϋποθέσεις ανάκαμψης σήμερα 

 

Προφανώς και προέχουν οι έλεγχοι των εισερχόμενων τουριστών με το εξαιρετικό σύστημα «EVA»,  το πιο καινοτόμο σύστημα κατανομής των τεστ, (εξ όσων δημοσιογραφικά γνωρίζουμε) το οποίο βελτίωσε την αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέχρι και 4 φορές. Με την υγεία σε απόλυτη προτεραιότητα, έστω και υπό τις ιδιαίτερες συνθήκες που επέβαλε ο COVID-19, η Ελλάδα έκανε αλλά και θα κάνει βήματα προς τη βελτίωση της τουριστικής περιόδου. Με ορίζοντα το 2023 υπάρχει ελπίδα βελτίωσης των αφίξεων στη χώρα μας και αυτό είναι το ζητούμενο.

 

Οι προοπτικές για το 2021… 

 

Ασφαλώς και το 2021, θεωρείται η χρονιά έναρξης της τουριστικής ανάκαμψης. Αυτό σημαίνει στενή συνεργασία με  τις αεροπορικές εταιρείες ώστε να υποστηριχθούν δυναμικά, όπως και οι Τour Οperators. Ταυτόχρονα να αναδείξουμε όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού και να επικεντρωθούμε στην Ελληνική Μεσογειακή διατροφή! Επίσης θα μπορούσε να αποτελέσει ορόσημο αφίξεων και η γιορτή των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και ένας ιμάντας για τους Έλληνες απανταχού της γης. Μια ζεστή πρόσκληση προς όλους να έρθουν να συνεορτάσουν μαζί μας! Με απόλυτη ασφάλεια στην παραμονή τους.

Να μην ξεχνάμε ότι έχουμε και έναν Υφυπουργό Εξωτερικών για την Οικονομική,  Διπλωματία  και την Εξωστρέφεια της Κυβέρνησης  τον  κο  Φραγκογιάννη Κώστα (με τον οποίο συνομιλήσαμε πολύ πρόσφατα στο Business Woman On Line Stories) και που  χαρήκαμε πολύ  για την απόφαση της «Volks Wagen»  να επιλέξει το νησί της Αστυπάλαιας. Πιστεύουμε ότι ο ίδιος θα μπορούσε να συμβάλλει ως αρμός και προς την κατεύθυνση αυτή, δηλαδή της αύξησης των αφίξεων της χώρας από Έλληνες ομογενείς.

 

Θα ξεκινήσουμε και με τη βαθιά επίγνωση των Νόμων της λειτουργίας της αγοράς 

 

«Η χρονική επέκταση των μέτρων προς το παρόν, είναι εκ των ουκ άνευ» αλλά είναι λογικό η όποια χρονική επέκταση των όποιων μέτρων, να μην επεκταθεί μετά τον Μάρτιο του 2021!. Και αυτό διότι  όλοι οι κλάδοι που συνεργάζονται άμεσα και έμμεσα με τον τουρισμό, ταυτόχρονα και αλληλοεπηρεάζονται με τον  τουρισμό, και εξ αιτίας αυτού του γεγονότος θα χρειαστούν στήριξη από την Πολιτεία  τουλάχιστον  για όλο το 1ο εξάμηνο του 2021, με επικέντρωση στην αγορά εργασίας. Αυτό είναι το μεγάλο ζήτημα, των εργαζομένων στις επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας και εστίασης. Προφανώς μια γενναία μείωση του ΦΠΑ έστω και πρόσκαιρα, με ένα φθηνό και ανταγωνιστικά ποιοτικά πακέτο και αύξηση της ρευστότητας.

Αν και γνωρίζουμε ότι ο ανταγωνισμός θα είναι αδιάλλακτος, αφού η Ιταλία, η Ισπανία και η Τουρκία καθώς και άλλες Ευρωπαϊκές χώρες έχουν οικονομικά  καταρρεύσει, θα έρθουν με  σημαντικά ανταγωνιστικές τιμές για να ανακάμψουν άμεσα. Η Ελλάδα όμως οφείλει να αντισταθεί με σθένος!

 

Επιλογικά 

 

Το σενάριο, ανάκαμψης αν έρθει στο δεύτερο τρίμηνο του 2021  θα έχει ως προϋπόθεση, την αναμενόμενη δράση στα ταξίδια με τη βοήθεια και της Ε.Ε. αφού φυσικά υπάρξει για το 2021 και μια κεντρική Ευρωπαϊκή Πολιτική κοινή για όλες τις χώρες. 

Στόχος μία «γέφυρα» μέχρι να επανέλθει η σεζόν του 2021 στην κανονικότητα…

Continue Reading

Trending