Connect with us

Τουρισμός

Ένα πρωτοπόρο έργο για την μετατροπή της Αστυπάλαιας στο πρώτο έξυπνο και πράσινο νησί της Μεσογείου

Ένα πρωτοπόρο έργο για την μετατροπή της Αστυπάλαιας στο πρώτο έξυπνο και πράσινο νησί της Μεσογείου, που θα έχει ενεργειακή αυτονομία, συμφώνησαν σήμερα η Ελληνική Κυβέρνηση και ο όμιλος Volkswagen. Το έργο περιλαμβάνει α) την σταδιακή αντικατάσταση των συμβατικών ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης οχημάτων στο νησί με ηλεκτρικά, β) την εισαγωγή καινοτόμων υπηρεσιών συγκοινωνίας και μετακίνησης, καθώς και γ) ην παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ, χωρίς αρνητικό οικολογικό αποτύπωμα, σε αντικατάσταση των σημερινών γεννητριών πετρελαίου. Η συμφωνία που υπεγράφη σήμερα από τον Υφυπουργό Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κώστα Φραγκογιάννη και τον Dr. Herbert Diess, CEO του ομίλου Volkswagen, επισφραγίζει την εθνική στρατηγική της Ελληνικής κυβέρνησης για προώθηση της “πράσινης οικονομίας” και επιβεβαιώνει την ικανότητα της χώρας να προσελκύει και να υποστηρίζει καινοτόμες επενδύσεις.

 

Για την Ελληνική κυβέρνηση το εμβληματικό αυτό έργο αποτελεί ένα από τους κεντρικούς πυλώνες περιβαλλοντικής αντίληψης, αλλά και ένα νέο υπόδειγμα κοινωνικής συμπεριφοράς και πολιτισμού της καθημερινότητας. Το πρόγραμμα βασίζεται σε τρεις πυλώνες:

  • ηλεκτροκίνηση που περιλαμβάνει προοδευτική αντικατάσταση όλων των οχημάτων ΙΧ και ΔΧ
  • νέες υπηρεσίες μετακίνησης που αφορούν διαμοιραζόμενα ΜΜΜ και κατά παραγγελία υπηρεσίες συγκοινωνίας και
  • απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα μέσω υβριδικού συστήματος ΑΠΕ

 

Για την υλοποίησή του συνέβαλαν αποφασιστικά οι αρμόδιοι Υπουργοί κκ Άδωνις Γεωργιάδης, Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Νίκος Παπαθανάσης, Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κος Κωστής Χατζηδάκης, Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κος Θεόδωρος Σκυλακάκης, Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, κος Παναγιώτης Θεοδωρικάκος, Υπουργός Εσωτερικών, και οι κκ Κώστας Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και Γιάννης Κεφαλογιάννης, Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών και η κα Αλεξάνδρα Σδούκου, Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών.

Η διάρκεια του έργου έχει αρχικό σχεδιασμό υλοποίησης τα έξι χρόνια. Η Ελλάδα με αυτό το έργο δείχνει την ετοιμότητά της να γίνει διεθνής πόλος έλξης επενδύσεων που αφορούν την έξυπνη βιωσιμότητα και τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης. 

 

Ο Πρωθυπουργός της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, παρευρέθηκε στην τελετή και δήλωσε «Πιστεύω ακράδαντα στις συνεργασίες. Οι κυβερνήσεις δεν μπορούν να τα καταφέρουν μόνες τους και ο ιδιωτικός τομέας δεν είναι η απάντηση σε κάθε ερώτηση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτή η φιλόδοξη προσπάθεια είναι το αποτέλεσμα της στενής συνεργασίας μεταξύ του ελληνικού κράτους και του ομίλου Volkswagen. Ένας παγκόσμιος ηγέτης στην αυτοκινητοβιομηχανία που έχει ως στόχο να καταστήσει τον στόλο των οχημάτων της και την εταιρεία πλήρως ουδέτερη από άνθρακα έως το 2050 συμπράττει με ένα ευρωπαϊκό έθνος σε κατάσταση πλήρους μετασχηματισμού.»

Ο Υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κώστας Φραγκογιάννης ανέφερε για την συμφωνία αυτή:

“Σήμερα ξεκινά μια μεγάλη μέρα πρωτοπορίας για την Αστυπάλαια, τα Δωδεκάνησα, το Αιγαίο και όλη την Ελλάδα. Το πρώτο “Έξυπνο και Πράσινο Νησί” στη χώρα μας, στη Μεσόγειο σηματοδοτεί μια μεγάλη αλλαγή νοοτροπίας. Η ηλεκτροκίνηση με ολιστικό σχεδιασμό στην καθημερινότητα των κατοίκων του νησιού, σε συνδυασμό με την πρωτοπορία του διαμοιρασμού των δημόσιων οχημάτων μετακίνησης, έρχεται από ένα φουτουριστικό μέλλον και γίνεται πραγματικότητα. Η Ελλάδα σήμερα δείχνει την ετοιμότητά της να δεχθεί πρωτοπόρες, καινοτόμες και εμβληματικές επενδύσεις που οδηγούν τις κοινωνίες σε άλλο επίπεδο σύνδεσης, έξυπνης βιωσιμότητας και διαισθητικής ευχρηστίας.”   

 

O Dr. Herbert Diess, CEO του Volkswagen Group ανέφερε σχετικά με τη συμφωνία: «Η πολιτική, οι επιχειρήσεις και η κοινωνία έχουν ευθύνη να περιορίσουν από κοινού την κλιματική αλλαγή. Ο μακροπρόθεσμος στόχος μας είναι η κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα για όλους. Το έργο στην Αστυπάλαια, μας επιτρέπει να διερευνήσουμε πως θα πετύχουμε αυτό το όραμα σήμερα. Η ηλεκτρική κινητικότητα και η έξυπνη κινητικότητα θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής, συμβάλλοντας παράλληλα σε ένα ουδέτερο από άνθρακα μέλλον.»

 

Περιγραφή του έργου

 

Μετά την ανακοίνωση των επίσημων μέτρων της ελληνικής κυβέρνησης για τη διάδοση των οχημάτων χαμηλών, αλλά και μηδενικών ρύπων, σήμερα παρουσιάζεται το έργο: “Smart and Sustainable Island” που για πρώτη φορά θα υλοποιηθεί σε νησί του Αιγαίου. Η Ελληνική Κυβέρνηση και η Volkswagen συνεργάζονται στην κατάρτιση ενός προγράμματος που αποτελεί φάρο καινοτομίας, προκειμένου να μετατραπεί η Αστυπάλαια σε πρότυπο για την ηλεκτροκίνηση, τις νέες υπηρεσίες μετακίνησης, και την ενεργειακή αυτονομία μέσω υβριδικού συστήματος ηλεκτροδότησης από ΑΠΕ.

 

Σκοπός του Μνημονίου Συνεργασίας είναι η μετατροπή ενός νησιού του Αιγαίου σε “πράσινο και βιώσιμο νησί” και η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου μετακινήσεων με ηλεκτρικά οχήματα, εισαγωγής καινοτόμων υπηρεσιών συγκοινωνίας κατά παραγγελία, προώθησης της χρήσης ΑΠΕ και δοκιμής νέων τεχνολογιών στην αυτόνομη οδήγηση. Στο επίκεντρο του έργου βρίσκεται ένα εντελώς νέο, προηγμένο σύστημα μεταφοράς που περιλαμβάνει:

  • κίνητρα για την αλλαγή των συμβατικών ΙΧ οχημάτων με ηλεκτρικά μέσα από ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης. Συνολικά, περίπου 1.000 ηλεκτρικά οχήματα πρόκειται να αντικαταστήσουν περίπου 1.500 οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
  • οχήματα δημόσιας χρήσης καθώς και οχήματα κοινής ωφέλειας στο νησί – αστυνομίας, ΕΚΑΒ και δημόσιου τομέα – που θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά με την βοήθεια του Volkswagen Group.
  • αναγκαίες εργασίες υποδομών για την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου δικτύου φόρτισης των οχημάτων
  • υπηρεσίες κατά παραγγελία δημόσιας συγκοινωνίας, μέσω ψηφιακών εφαρμογών, που θα επιτρέψει σε κατοίκους και επισκέπτες μεγαλύτερη ελευθερία στις μετακινήσεις τους υπηρεσίες διαμοιρασμού οχημάτων, e-μοτοποδηλάτων και e-ποδηλάτων που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι πολίτες οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.
  • Η Ελληνική Δημοκρατία θα εξασφαλίσει την ύπαρξη ποιοτικών οδικών υποδομών, άριστη σήμανση και επαρκή δεδομένα αναφορικά με την κυκλοφορία και τις καιρικές συνθήκες, ώστε να διασφαλίσει ασφαλή και χωρίς αποκλεισμούς μεταφορές που θα οδηγήσουν τελικά στην αυτόνομη οδήγηση.

 

“Η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει και αυτή  στην πρίζα του μέλλοντος”.

 

Το Εθνικό Σχέδιο Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες της περιβαλλοντικής αντίληψης της Ελληνικής κυβέρνησης για την εγκατάλειψη των ρυπογόνων καυσίμων. Ταυτόχρονα είναι ένα σχέδιο ολιστικό. Ένα σχέδιο το οποίο αφορά το Κράτος, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τις Περιφέρειες, τους Δήμους, την Αγορά, αφορά σε όλες της τις εκφάνσεις και την Κοινωνία των Πολιτών. Γι’ αυτό και συνοδεύεται από την εξαιρετικά καινοτόμο και πολύ σημαντική «Πράσινη Συμφωνία» που υπέγραψαν 19 φορείς και δύο υπουργεία στις αρχές του περασμένου Ιουνίου.

 

Η Ελληνική Δημοκρατία δεσμεύεται να προωθήσει την αειφόρο ανάπτυξη, την πράσινη ενέργεια και την καινοτομία ως απαραίτητες προϋποθέσεις για τη συνεχή βελτίωση των κοινωνικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών συνθηκών στη χώρα. Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση έχει υιοθετήσει εθνικές στρατηγικές για τον μετριασμό και την προσαρμογή της κλιματικής αλλαγής, την απο-ανθρακοποίηση, την ενεργειακή απόδοση, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την ηλεκτροκίνηση και είναι έτοιμη να λάβει τα κατάλληλα μέτρα και να προωθήσει προγράμματα για την υποστήριξη και τη διευκόλυνση της απαραίτητης μετάβασης σε μια πράσινη οικονομία ανάπτυξης.

 

Η Ελληνική Δημοκρατία είναι έτοιμη να υποστηρίξει τοπικά προγράμματα και συνεργασίες που στοχεύουν να βοηθήσουν τις πόλεις και τις κοινότητες να αναπτύξουν τις τοπικές αναπτυξιακές στρατηγικές τους. Λαμβάνουμε υπόψη τις παγκόσμιες προκλήσεις και τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι εξελίξεις στους τομείς της πράσινης ενέργειας, των ηλεκτρικών οχημάτων, των τεχνολογιών αιχμής και της μετακίνησης κατά παραγγελία.

 

Αστυπάλαια: Smart & Sustainable Island

 

Η Αστυπάλαια είναι νησί των Δωδεκανήσων, στο νότιο Αιγαίο Πέλαγος, έκτασης περίπου 100 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Έχει πληθυσμό περίπου 1.300 κατοίκων και την επισκέπτονται κάθε χρόνο περίπου 72.000 τουρίστες. Η Αστυπάλαια διαθέτει μια πολύ περιορισμένη συγκοινωνιακή υπηρεσία με δύο λεωφορεία που λειτουργούν μόνο σε μια μικρή περιοχή του νησιού. Προς το παρόν, η ζήτηση ενέργειας καλύπτεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από πηγές ορυκτών καυσίμων. Το νησί φιλοδοξεί να γίνει πρωτοπόρο για τον αειφόρο τουρισμό τα επόμενα χρόνια και ως εκ τούτου υποστηρίζει τη βιώσιμη κινητικότητα.

Τουρισμός

«Συνδιαμορφώνοντας το Τουριστικό Προϊόν της Ηπειρωτικής Ελλάδας»

Νιώθω υπερήφανος που είμαστε σήμερα εδώ να εγκαινιάσουμε μαζί το πρώτο περιφερειακό συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων. Ένα συνέδριο που σκοπό έχει να φέρνει την ΠΟΞ πιο κοντά στις Ενώσεις της και ταυτόχρονα να φέρνει κοντά ξενοδόχους με την πολιτεία. Να ανταλλάξουμε απόψεις και μέσα από τον ουσιαστικό διάλογο να αναδείξουμε τα θέματα που μας απασχολούν. Να προσπαθήσουμε να βρούμε κοινά αποδέκτες λύσεις αλλά και τον τρόπο υλοποίησης τους.

Ο τουρισμός πάντα έπαιζε βασικό ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας. Σήμερα ο ρόλος αυτός είναι αναβαθμισμένος, λόγω της σημαντικής αύξησης της συνδρομής του τουρισμού στο ΑΕΠ. Η χώρα μας προϋπολογίζει ανάπτυξη 2% αυξημένη από τον μέσο όρο της Ευρώπης. Ανάπτυξη η οποία βασίζεται κυρίως στον τριτογενή τομέα. Τον δικό μας τομέα. Συνεπώς η επιτυχία του Έλληνα ξενοδόχου, σήμερα περισσότερο από ποτέ είναι, εθνική υπόθεση. Ο Έλληνας ξενοδόχος συνδράμει πάνω από 10 δις στο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν και απασχολεί πάνω από 200,000 εργαζομένους με βάση τα τελευταία μελέτη του ΞΕΕ. 

Ωστόσο ενώ η επιτυχία του κλάδου μας είναι αδιαπραγμάτευτη, η αποκλειστική αναφορά στα ρεκόρ εσόδων και αφίξεων δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική εικόνα επιμέρους περιοχών. Και για αυτόν ακριβώς τον λόγο επιλέξαμε να πραγματοποιήσουμε το πρώτο μας συνέδριο στην καρδιά! της ηπειρωτικής Ελλάδας. Είναι ξεκάθαρο, ότι το Καρπενήσι σήμερα δεν θυμίζει τις εικόνες των Χριστουγέννων. Αυτή είναι η πραγματικότητα χιλιάδων επιχειρήσεων που βασίζονται σε λιγότερο από 90 ημέρες δυναμικής λειτουργίας για να καλύψουν λειτουργικά έξοδα 365 ημερών. Παρόλα αυτά, οι περιοχές αυτές έχουν εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης και εμπλουτισμού της Ελληνικής τουριστικής εμπειρίας. Χρειάζεται όμως ο σωστός σχεδιασμός και για αυτό είναι απαραίτητη η συνεργασία ιδιωτικού και δημοσίου τομέα.

Στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων προσπαθούμε να αναδείξουμε τις προοπτικές του ξενοδοχειακού κλάδου. Να ενημερώσουμε και να εκπαιδεύσουμε την πολιτεία, την αυτοδιοίκηση και την ελληνική κοινωνία για τα εξειδικευμένα θέματα.Κάνουμε στοχευμένες παρεμβάσεις σε σχέση με την ανάγκη βελτίωσης του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου (όπως πρόσφατα για τη νομοθεσία των  DMMOs) ενώ παράλληλα αναδεικνύουμε σοβαρές αδυναμίες του κλάδου.

Και μιλώντας για σοβαρές αδυναμίες, ένα από τα βασικότερα εμπόδια  στην ποιοτική αναβάθμιση του Ελληνικού Τουριστικού προϊόντος είναι η διαχρονική απουσία – η διαχρονική απουσία – στήριξης των ξενοδοχείων έως 3 αστέρων που σε αριθμό δυναμικότητας ξεπερνάνε τα 200,000 δωμάτια. Ο ποιοτικός και βιώσιμος τουρισμός προϋποθέτει πως όλα τα καταλύματα έχουν την απαραίτητη χρηματοδοτική στήριξη ώστε να εκσυγχρονίζουν τις εγκαταστάσεις τους τόσο ενεργειακά όσο και σε επίπεδο υποδομών. Μετά από επανειλημμένες παρεμβάσεις μας πρόσφατα είδαμε τη προδημοσίευση του ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ που πράγματι κινείται στη σωστή κατεύθυνση.  Παράλληλα προετοιμάζουμε σε συνεργασία με την DELOITTE μια σειρά από δωρεάν εργαστήρια Consulting που θα βοηθήσουν στην προετοιμασία τα μέλη μας που επιθυμούν να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους. Επίσης, μέσα από μια στρατηγική συμφωνία που ολοκληρώνουμε με την Εθνική Τράπεζα, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα ειδικό προϊόν χρηματοδότησης κεφαλαιακών δαπανών μικρών ξενοδοχειακών καταλυμάτων έτσι ώστε οι επιχειρηματίες να μπορούν να αντλήσουν ρευστότητα και από το τραπεζικό σύστημα. Οι δύο αυτές δράσεις σε συνδυασμό με την συνδικαλιστική πίεση που ασκούμε ευελπιστούμε να πλαισιωθούν από ένα γενναίο πρόγραμμα επιδότησης για τα μικρά ξενοδοχεία από το υπουργείο ανάπτυξης.

Μια ακόμα σοβαρή αδυναμία που εντοπίζουμε είναι ο τρόπος με τον οποίο η ελληνική πολιτεία διαχρονικά προσεγγίζει τον κλάδο μας σε βασικά θέματα ανταγωνιστικότητας. Ενδεικτικά  αναφέρω τα εξής:

ΠΡΩΤΟΝ Η βραχυχρόνια μίσθωση, που έχει αφεθεί πάνω από 10 χρόνια να ανταγωνίζεται αθέμιτα τον κλάδο μας. Έχουμε φτάσει στο σημείο να έχουμε 1,000,000 κλίνες!! σε τέτοια καταλύματα τα οποία λειτουργούν χωρίς ένα στοιχειώδες νομοθετικό πλαίσιο, χωρίς στοιχειώδεις προδιαγραφές υγιεινής και  ασφαλείας. Τα καταλύματα αυτά λειτουργούν κάτω από τον μανδύα της οικονομίας του διαμοιρασμού  εις βάρος των ξενοδοχείων, εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού και το σημαντικότερο.. εις βάρος των τοπικών κοινωνιών και των συμπολιτών μας  που καλούνται να καταβάλουν διπλάσια και τριπλάσια ενοίκια για να βρουν στέγη. Αναμένουμε το υπουργείο τουρισμού να βάλει φρένο στην ανεξέλεγκτη λειτουργία της εν λόγω δραστηριότητας.

ΔΕΥΤΕΡΟΝ Το τέλος ανθεκτικότητας. Ένα τέλος που θεσμοθετήθηκε εις βάρος μας χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση. Το τέλος αυτό αποβαίνει στην προσπάθειας ισόρροπης τουριστικής ανάπτυξης καθώς είναι ποσοστιαία πολύ μεγαλύτερο στις  περιόδους και στις περιφέρειες χαμηλής ζήτησης. Η Στερεά Ελλάδα είναι ένα παράδειγμα στο οποίο αυτή αδικία είναι ακόμα πιο αισθητή.

ΤΡΙΤΟΝ Ο ΦΠΑ στην διαμονή που έχει υπερδιπλασιαστεί εδώ και σχεδόν 10 χρόνια και η μείωση  του οποίου είχε  αποτελέσει προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης. Ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας επιβαρύνει τους πελάτες μας με ένα ποσοστό το οποίο είναι υψηλότερο από όλους τους διεθνείς ανταγωνιστές μας.

Από την πλευρά μας προσπαθούμε να αναδείξουμε και να προσεγγίσουμε τα προβλήματα αυτά. Σε σχέση με το τέλος ανθεκτικότητας ετοιμάζουμε μια τεκμηριωμένη πρόταση που θα καταθέσουμε στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας με σκοπό τη μείωση του και μεταφορά του χαμένου δημοσιονομικού χώρου στα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης. Παράλληλα για τον ΦΠΑ συζητήσαμε με τον αρμόδιο υφυπουργό την αναγκαιότητα βελτίωσης του σχετικού πλαισίου και αναζητούμε παραγωγικούς τρόπους τεκμηρίωσης του πολλαπλασιαστικού οφέλους που θα είχε η μείωση του μεσοπρόθεσμα.

Αγαπητοί επιχειρηματίες και φίλοι του τουρισμού,

Οι προκλήσεις αυξάνονται. Τα προβλήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε μεγαλώνουν. Δεν μπορούμε να τα διαχειριστούμε μόνοι μας. Η εποχή μας απαιτεί και επιβάλλει συνέργειες.

Πρέπει, λοιπόν, να καταστήσουμε τους ανθρώπους της πολιτείας και της αυτοδιοίκησης, αλλά και τους συμπολίτες μας κοινωνούς των ειδικών θεμάτων του τουρισμού μας.

Και είμαι βέβαιος πως θα διαπιστώσουνε ότι τα περισσότερα από αυτά δεν αφορούν μόνο τον κλάδο μας. Είμαι πεπεισμένος πως αν συνεργαστούμε θα μπορέσουμε να βρούμε τις βέλτιστες λύσεις και να τις εφαρμόσουμε προς όφελος όλων.

Γιατί ο τουρισμός στην Ελλάδα σήμερα είναι υπόθεση όλων μας.

Continue Reading

Τουρισμός

Δυναμικό παρόν της Χαλκιδικής, Θεσσαλονίκης και Πιερίας τουριστική έκθεση της Ουγγαρίας

Η κοινή παρουσία Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής και Πιερίας σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συνεχίζεται με στόχο αυτήν τη φορά την τουριστική αγορά της Ουγγαρίας. 

Οι 3 Οργανισμοί συμμετείχαν με κοινό περίπτερο στην τουριστική έκθεση Travel+ Utazas στη Βουδαπέστη αναδεικνύοντας τις φυσικές ομορφιές, τον πολιτισμό, τη γαστρονομία, τις εξωτικές θάλασσες, και την αυθεντική φιλοξενία των περιοχών.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, τα στελέχη των Οργανισμών πραγματοποίησαν στοχευμένες συναντήσεις με επαγγελματίες του τουρισμού, ταξιδιωτικά γραφεία και Tour Operators της Ουγγαρίας. 

Παράλληλα, παρουσίασαν στο κοινό τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Κεντρικής Μακεδονίας. 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπήρξε για οδικές εκδρομές της χώρας μας τόσο για ΙΧ αυτοκίνητα, όσο και για αυτοκινούμενα οχήματα. 

Η προσέλευση επισκεπτών στο περίπτερο ήταν αθρόα και αποτέλεσε πόλο έλξης για τους Ούγγρους, οι οποίοι σύμφωνα με τους οργανωτές ξεπέρασαν τους 30.000. Η Ουγγαρία είναι μία ανερχόμενη αγορά γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία της Fraport για το αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της Θεσσαλονίκης, όπου καταγράφεται  ανοδική πορεία στις αφίξεις από την Ουγγαρία: το 2022 καταγράφηκαν 35.642 αφίξεις, ενώ το 2023 οι αφίξεις ανήλθαν σε 44.668, μια αύξηση δηλαδή της τάξεως του 25,32%. 

Το περίπτερο τίμησαν με την παρουσία τους ο Πρέσβης της Ελλάδας στην Ουγγαρία, κ. Μανώλης Αποστολάκης και ο Εμπορικός Ακόλουθος, κ. Δούκας Μαρινόπουλος, οι οποίοι θα συνδράμουν σε κοινές δράσεις προβολής.

Η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκη Βούλα Πατουλίδου δήλωσε: “οι επισκέπτες από την Ουγγαρία είναι φανατικοί υποστηρικτές του μοντέλου «Ήλιος-Θάλασσα». Ωστόσο με τις συντονισμένες προσπάθειες του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης η Θεσσαλονίκη  «συστήθηκε» ως μία ζεστή και φιλόξενη πόλη όπου μπορούν να πραγματοποιήσουν ποικίλες δραστηριότητες. Στις προτιμήσεις τους περιλαμβάνονται ακόμα ο πολιτισμός και η ιστορία της Κεντρικής Μακεδονίας, ο οδικός τουρισμός με αυτοκίνητα αλλά και μηχανές, το κάμπινγκ και οι οικογενειακές διακοπές. Με ενωμένες τις δυνάμεις των Οργανισμών τα αποτελέσματα είναι ορατά”.

«Η Χαλκιδική είναι για αρκετούς Ούγγρους ένας γνώριμος προορισμός και μάλιστα επαναλαμβανόμενος, ενώ για άλλους αποτελεί μια νέα πρόταση διακοπών. Στην έκθεση επιβεβαιώθηκε ότι παραμένει ισχυρή, η τάση πολλών Ούγγρων να ταξιδέψουν και φέτος οδικώς προς τη χώρα μας, με βασικούς προορισμούς την Χαλκιδική, τη Θεσσαλονίκη ως city break προορισμό αλλά και την Πιερία» σημειώνει ο Πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής, κ. Γρηγόρης Τάσιος. 

Ο Πρόεδρος του Πιερικού Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (ΠΟΤΑΠ) Γιώργος Καραλής επεσήμανε:

“Εφαρμόζοντας πιστά την πολιτική της εξωστρέφειας και τη στρατηγική τουριστικής προβολής του ΠΟΤΑΠ, με την αμέριστη συμπαράσταση της Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας κας Σοφίας Μαυρίδου, παρoυσιάσαμε με επιτυχία τον προορισμό Πιερία στο χάρτη της τουριστικής αγοράς της Ουγγαρίας. Συνεχίζουμε και στις επόμενες εκθέσεις αναδεικνύοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ομορφιές και τις δυνατότητες του τόπου μας”.

Continue Reading

Επαγγελματικά ταξίδια(συνεδριακός-εκθεσιακός τουρισμός)

FAM TRIP ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ

Το Signature Travel, ένα από τα πιο ιστορικά ταξιδιωτικά γραφεία στην Ελλάδα, διοργάνωσε πρόσφατα ένα επιτυχημένο ταξίδι εξοικείωσης (fam trip) στην Κωνσταντινούπολη. Η αποστολή αυτή, που υλοποιήθηκε με την φιλοξενία της αλυσίδας ξενοδοχείων Nova Plaza, είχε ως στόχο να μυήσει τους Έλληνες ταξιδιωτικούς πράκτορες, δημοσιογράφους και travel vloggers στη ζωντανή κουλτούρα, την πλούσια ιστορία και τα εκπληκτικά τοπία της Κωνσταντινούπολης.

Κατά τη διάρκεια της τετραήμερης εκδρομής, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν την αυθεντική ατμόσφαιρα των διαφορετικών γειτονιών και των εμβληματικών ορόσημων της Κωνσταντινούπολης. Το δρομολόγιο περιλάμβανε επισκέψεις στην Ασιατική Πλευρά (Kadikoy), την περιοχή της Πλατείας Ταξίμ, το Οικουμενικό Πατριαρχείο, το Φανάρι, το εκπληκτικό Ντολμά Μπαχτσέ και την Ιστορική Χερσόνησο, όπου οι επισκέπτες συμμετείχαν σε ξεναγήσεις που αναδεικνύουν την πολιτιστική κληρονομιά και τα αρχιτεκτονικά θαύματα της πόλης. Φυσικά τη μεγαλύτερη συγκίνηση προκάλεσε η Αγιά Σοφιά η οποία παρά τη μετατροπή της σε τζαμί, στέκει αγέρωχη και χαρακτηρίζεται από απαράμιλλο κάλλος. Πολύ θετικά σχόλια απέσπασε η Βασιλική Κινστέρνα, η οποία εντυπωσίασε τους ταξιδιώτες με τους μυσταγωγικούς φωτισμούς και τα πρωτότυπα σύγχρονα καλλιτεχνικά installations.

Αξιομνημόνευτη στιγμή του fam trip ήταν φολκλορικό πρόγραμμα, όπου η παραδοσιακή τουρκική μουσική, οι  παραστάσεις Καζάκικων χορών και χορών της κοιλιάς συνεπήραν τους επισκέπτες. Επιπλέον, δόθηκε η  ευκαιρία να συμμετέχουν σε μια μοναδική κρουαζιέρα στο Βόσπορο, που τους προσέφερε πανοραμική θέα στον μαγικό ορίζοντα της Κωνσταντινούπολης και της ιστορικής ακτής.

«Είμαστε ενθουσιασμένοι που διοργανώσαμε αυτό το fam trip στην Κωνσταντινούπολη», δήλωσε η Χριστιάνα Αλιφραγκή, ταξιδιωτική σύμβουλος και συνοδός του group τoυ Signature Travel. «Η Κωνσταντινούπολη είναι μια πόλη γεμάτη με μαγευτικά αξιοθέατα, γεύσεις και εμπειρίες και θέλαμε να προσφέρουμε στους συνεργάτες και φίλους μας ένα αξέχαστο ταξίδι που να δείχνει ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει αυτός ο υπέροχος προορισμός.»

Το fam trip έδωσε την  ευκαιρία στους συμμετέχοντες να γνωρίσουν το επιβλητικό σταυροδρόμι μεταξύ Δύσης και Ανατολής δημιουργώντας πολύτιμες επαφές και συνεργασίες εντός της τουριστικής βιομηχανίας. Μέσα από αυτές τις εμπειρίες και τις  δραστηριότητες, οι συμμετέχοντες απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις για την Κωνσταντινούπολη, προσφέροντας στους πελάτες τους μοναδικές ευκαιρίες για αξέχαστες ταξιδιωτικές εμπειρίες.

Continue Reading

Trending