Connect with us

Τουρισμός

Έντονο ενδιαφέρον για τη Χαλκιδική

Αισιόδοξα τα μηνύματα για τη Χαλκιδική από τις πρώτες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις στις Κάτω Χώρες «Vakantiebeurs 2020» που πραγματοποιήθηκε στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας [15-19 Ιανουαρίου 2020] και τη «Salon des Vacances 2020» στις Βρυξέλλες του Βελγίου [6-9 Φεβρουαρίου 2020].

Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής, συνεπής στο ραντεβού του με το ολλανδικό και το βέλγικο κοινό, συμμετείχε για ακόμα μία χρονιά ως συν-εκθέτης στο εθνικό περίπτερο του ΕΟΤ, στη μεγαλύτερες τουριστικές εκθέσεις γενικού τουρισμού της Ολλανδίας και του Βελγίου.

Η έκθεση στην Ουτρέχτη κάθε χρόνο προσελκύει πάνω από 100.000 επισκέπτες ενώ συμμετέχουν πάνω 1000 εκθέτες, με την Ελλάδα να βρίσκεται στην 4η θέση των προτιμήσεων των Ολλανδών τουριστών, όπως προέκυψε από έρευνα που διεξήχθη το Σεπτέμβριο 2019 [NBTC-NIPO Research].

Οι εκπρόσωποι των μεγαλύτερων Ολλανδικών ΤΟ δηλώνουν ικανοποιημένοι από την πορεία των προ-κρατήσεων, όπως προέκυψαν μέσα από τις προ-καθορισμένες συναντήσεις που είχε η Διευθύντρια Marketing του Οργανισμού, κα Τάνια Ακριτίδου. Όπως ενημέρωσαν οι εκπρόσωποι της SUNWEB και TUI, ο μήνας Δεκέμβριος ξεκίνησε δυναμικά με αύξηση των προ-κρατήσεων της τάξεως του +10% ενώ την τρέχουσα περίοδο του Ιανουαρίου βρίσκεται στο +3-5% αντίστοιχα. Παράλληλα, ο κ Ben van Hecke του ταξιδιωτικού πρακτορείου SNP (Natuur Reizen van ANWB) -ένα από τα ιστορικότερα πρακτορεία περιπατητικού τουρισμού στην Ολλανδία- που για 1η φορά έβαλε στο πρόγραμμα του τη Χαλκιδική- δήλωσε απόλυτα ευχαριστημένος και μας ενημέρωσε ότι τα πακέτα του 2020 είναι σχεδόν sold out. Επίσης, για άλλη μία χρονιά αυξημένο ήταν το ενδιαφέρον για τη Χαλκιδική από Ολλανδούς τουρίστες που επιλέγουν να κάνουν διακοπές με αυτοκινούμενα σε camping.

Η Χαλκιδική συγκαταλέγεται τα τελευταία χρόνια στους 5 κορυφαίους Ελληνικούς ανερχόμενους προορισμούς για τους Ολλανδούς με σταθερή αύξηση αφίξεων της τάξεως του 8% ετησίως, γεγονός που οφείλεται στην απευθείας σύνδεση του Άμστερνταμ με το αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της Θεσσαλονίκης με την Transavia και από την Αμβέρσα με τη Ryanair.

Και η έκθεση των Βρυξελλών φέτος προσέλκυσε πάνω από 100.000 επισκέπτες και επαγγελματίες του τουρισμού. Αισιόδοξες οι προβλέψεις των μεγάλων τουριστικών γραφείων της χώρας για την Χαλκιδική με μέση αύξηση +5% στις προκρατήσεις των τουριστικών πακέτων. Η ζήτηση των Βέλγων πρόκειται να αυξηθεί κατακόρυφα αφού ο ΕΟΤ ετοιμάζει μία μεγάλη τηλεοπτική παραγωγή στην βελγική τηλεόραση, όπου τρεις μήνες θα μεταδίδει τις ομορφιές της χώρας μας.

Μεγάλο το ενδιαφέρον του Luxury T/O Silverjet για νέες συνεργασίες με ξενοδοχεία της Χαλκιδικής και μετά από συνομιλίες στην έκθεση που πραγματοποίησε ο Διευθυντής του ΤΟΧ Γιώργος Μπρουτζάς, προέκυψε το ενδιαφέρον για την πραγματοποίηση ενός Fam Trip στα τέλη Μαΐου με την υποστήριξη του Γραφείου ΕΟΤ Κάτω Χωρών.

Στα πολύ θετικά νέα για την Χαλκιδική μας η έναρξη των πτήσεων της Aegean και της Transavia στις 2 Απριλίου 2020 όπου θα συνδέσουν αεροπορικά την Θεσσαλονίκη με τις Βρυξέλλες δύο και τρεις φορές την εβδομάδα αντίστοιχα.

Οι Ολλανδοί και οι Βέλγοι που επισκέπτονται την έκθεση αναζητούν έμπνευση και πληροφορίες για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, αγαπούν την Ελλάδα και επιζητούν νέους προορισμούς. Στο πλαίσιο αυτό, η Χαλκιδική προβλήθηκε ως αυθεντικός ελληνικός προορισμός, που συνδυάζει τις εξωτικές παραλίες με τις ποικίλες δυνατότητες για δραστηριότητες στη θάλασσα και στη φύση, τις γνήσιες πολιτισμικές εμπειρίες και πλούσιες τοπικές γεύσεις.

Σημειώνεται ότι τον Μάιο του 2020 η Υπηρεσία ΕΟΤ Κάτω Χωρών και ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προγραμματίζουν την υλοποίηση fam trip στην Χαλκιδική, στο οποίο θα λάβουν μέρος οι συμμετέχοντες στην παρουσίαση “Unique Selling Points – USP of Halkidiki” που πραγματοποιήθηκε στις 29 Αυγούστου στο Άμστερνταμ, ενώ σχεδιάζονται θεματικά press trip στο πλαίσιο της καινούριας καμπάνιας του γραφείου ΕΟΤ Κάτω Χωρών “100 experiences in Greece” που ανακοίνωσε η διευθύντρια κα Ελένη Σκαρβέλη, με Ολλανδούς δημοσιογράφους και influencers.

 

www.visit-halkidiki.gr

www.facebook.com/HalkidikiTourismOrganization

https://twitter.com/VisitHalkidiki

youtube.com/user/visithalkidiki

www.pinterest.com/visithalkidiki

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Τουρισμός

Ολοκληρώθηκε το11ο Amorgos Tourism Film Festival

Η ταινία μικρού μήκους Help από την εταιρία παραγωγής Madrid Destino στην Ισπανία κέρδισε το βραβείο Grand Prix στο 11ο Amorgos Tourism Film Festival.

Το 11ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αμοργού, ακολουθώντας τις επίσημες οδηγίες σχετικά με τη διεξαγωγή Φεστιβάλ εν μέσω διεθνών lock downs, πραγματοποιήθηκε εξ’ ολοκλήρου διαδικτυακά με τη συμμετοχή των συντελεστών του Φεστιβάλ αλλά και των νικητών στις 12 διαγωνιζόμενες κατηγορίες ταινιών, στο ξενοδοχείο Aegialis Hotel & Spa στην Αμοργό μεταξύ 11-14 Νοεμβρίου 2020.
Η κριτική επιτροπή βράβευσε ταινίες από 15 χώρες, μεταξύ των οποίων η Πορτογαλία, Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ιαπωνία, Αυστρία, Δανία αλλά και Ελλάδα, Μαλδίβες, Βοσνία Ερζεγοβίνη, Πολωνία, Ηνωμένο Βασίλειο και Περού. Διαγωνίστηκαν συνολικά πάνω από 600 ταινίες μικρού μήκους από 30 διαφορετικές χώρες. Εκατοντάδες θεατές απ’ όλο τον κόσμο συντονίστηκαν στο YouTube όπου καθημερινά γινόταν προβολές των νικητήριων ταινιών και παράλληλες ομιλίες από επιφανείς προσωπικότητες στον χώρο της Τέχνης αλλά φυσικά και στον κλάδο του Τουρισμού. Ο δημοσιογράφος κ. Κώστας Μαργαρίτης παρουσίασε ομιλία με θέμα την σπουδαιότητα των ταινιών για την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, ενώ ο παραγωγός και διευθυντής του 360MediaTV από την Αγγλία, κ. Laurence Koe, μίλησε για την Αμοργό ως διεθνή προορισμό για γύρισμα ταινιών.

Η κ. Βένια Βέργου, διευθύντρια του Hellenic Film Commission στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου συντόνισε πάνελ σχετικά με τη σύνδεση μεταξύ παραγωγής ταινιών και τουριστικής ανάπτυξης. Ο κ. Santi Valldeperez παρουσίασε ομιλία σχετικά με την παραγωγή τουριστικών ταινιών και τη σημασία τους στην τουριστική βιομηχανία, ενώ ο κ. Αρίσταρχος Παπαδανιήλ μίλησε για τους διάφορους τρόπους μέσω των οποίων μπορούν να παρουσιαστούν κινηματογραφικές ιστορίες.

Σχετικά με το Amorgos Tourism Film Festival

Το Amorgos Tourism Film Festival είναι ένα διεθνές, τετραήμερο Φεστιβάλ που διοργανώνεται κάθε χρόνο από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Γυναικών Αμοργού. Ξεκίνησε το 2010 στα πλαίσια του 8ου Διεθνούς Συνεδρίου ΥΠΕΡΙΑ για τον Πολιτισμό και τον Τουρισμό προκειμένου να δημιουργήσει μια διεθνή πλατφόρμα για την ενίσχυση του τουρισμού μέσω οπτικοακουστικών μίντια και για τη βράβευση των καλύτερων διεθνών τουριστικών ταινιών και βίντεο.

Από το 2017, το Amorgos Tourism Film Festival είναι μέλος της CIFFT – International Committee of Tourism Film Festivals, που εδρεύει στη Βιέννη Αυστρίας.

Continue Reading

Τουρισμός

Μέτρα… για τον Αναπτυξιακό Τουριστικό Μονόδρομο στην Ελληνική περιφέρεια

Έφη Βαλίλα 

Δημοσιογράφος

 

Προοίμιο 

 

Το θεωρητικό πλαίσιο του Τουρισμού μας λέει ότι ο Τουρισμός, είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο, που με βάση του ελευθέρου χρόνου του ανθρώπου,  εκδηλώνεται με την μετακίνηση και  παραμονή σε άλλες περιοχές μακριά από τη μόνιμη κατοικία με στόχο  συνήθως την ψυχική ανάπαυλα.

Ουσιαστικά όμως είναι διττός. Ένα μέρος σχετίζεται με την μετακίνηση των ανθρώπων που ενσαρκώνει την τουριστική ζήτηση. Το άλλο μέρος αναφέρεται στην εξυπηρέτηση των μετακινούμενων – εκδρομέων – επισκεπτών, άρα την τουριστική προσφορά. Τόσο η τουριστική προσφορά όσο και η τουριστική ζήτηση έχει να κάνει με ένα προϊόν μια  υπηρεσία, που οφείλει να ανταποκρίνεται αφενός ποσοτικά και αφετέρου ποιοτικά.

 

Ο τουριστικός κλάδος 

 

Αποτελεί πλέον έναν από τους δυναμικότερους κλάδους της παγκόσμιας αλλά και της Ελληνικής οικονομίας, τόσο σε απόλυτους όσο και σε σχετικούς αριθμούς. Αποτελεί δηλαδή μία κυρίαρχη δραστηριότητα σε όλες σχεδόν τις  χώρες, έχει δε αξιόλογες πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στους άλλους κλάδους  της οικονομίας και συμβάλλει στη συνολική οικονομική ανάπτυξη των χωρών. Στη τελευταίες δεκαετίες στη χώρα μας, σημείωσε αξιοσημείωτη ανάπτυξη, συνδεόμενος άμεσα με την κοινωνικοοικονομική αναπτυξιακή διαδικασία, καθώς συμβάλλει σημαντικά και στην άνοδο του επιπέδου διαβίωσης των τουριστικά ανεπτυγμένων περιοχών και, συνακόλουθα, στην ευημερία όλων πολιτών.

 

Η αναθεώρηση των προβλέψεων του παγκόσμιου τουρισμού λόγω εμφάνισης του κορωνοϊού

 

Με ανακοίνωση του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού στο πρώτο εξάμηνο του 2020 αναθεωρήθηκαν οι αρχικές προβλέψεις για το Τουρισμό του 2020, και εκτίμησε ότι θα μειωθεί κατά πολύ σε σχέση με το 2019, λόγω του κορονοϊού, έναντι αρχικής πρόβλεψης Η μείωση αυτή είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν τουλάχιστον κατά 30-50 τουλάχιστον δισεκατομμύρια δολάρια οι τουριστικές εισπράξεις του 2020,  σε σχέση με το 2019. Έτσι οι επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας και εστίασης καλούνται σήμερα να αντεπεξέλθουν σε μια ακόμη κρίση που δοκιμάζει τα όρια της βιωσιμότητάς τους. Τα αυστηρά μέτρα που έλαβε η ελληνική κυβέρνηση, με στόχο τον περιορισμό της εξάπλωσης της νέας πανδημίας, καθήλωσαν τον Τουρισμό. Αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας (ξενοδοχεία) να βρίσκονται χωρίς πελάτες και φυσικά πως είναι δυνατόν να έρθουν αφού είναι κλειστά τα αεροδρόμια και φυσικό επόμενο να μην υπάρχουν πτήσεις. Έτσι η Ελλάδα βρίσκεται σε έναν «οικονομικό καιάδα» και αναρωτιέται η περιφέρεια και οι τοπικές περιοχές υποδοχής Τουριστικού ρεύματος να σταθούν στα πόδια τους.

Και τούτο διότι λόγω της εμφάνισης του κορωνοϊού, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (WTO) βρέθηκε  στη δυσάρεστη θέση να δηλώσει μείωση του αριθμού των τουριστών το 2020, και γενικότερα μια μείωση σε αριθμούς σε όλους τους οικονομικούς Τουριστικούς δείκτες,  σχέση με τις προβλέψεις.

 

Οι απαιτήσεις των Τοπικών Επιχειρήσεις παροχής  φιλοξενίας και εστίασης

 

Το αυτονόητο! Δηλαδή: την στήριξη του Τουριστικού κλάδου με μέτρα όπως: Την επιδότηση του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών για το μόνιμο προσωπικό των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων για το πρώτο εξάμηνο του 2021, επίσης την επέκταση της επιδότησης των τόκων των δανείων των τουριστικών επιχειρήσεων, ακόμα την αναστολή καταβολής χρεολυσίων υφιστάμενων ενήμερων δανείων και την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του κεφαλαίου κατά χ έτη. Επιπλέον την αύξηση ορίου ανά επιχείρηση της δικαιούμενης επιστρεπτέας προκαταβολής, επιπροσθέτως την παράταση του χρόνου αναστολής των προς πληρωμή επιταγών και στην συνέχεια την  φοροαπαλλαγή σε επιχορήγηση ή ακόμα και ενίσχυση του εργατικού δυναμικού των υφιστάμενων επιχειρήσεων. Τελικά  θα πρέπει η επίσημη πολιτεία να βρει κεφάλαια  και να στηρίξει τις ήδη υπάρχουσες επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας και εστίασης ειδικά στις  περιοχές της Βορείους Ελλάδας και Θράκης που πλήττονται, καθώς το τοπικού ΑΕΠ συγκεκριμένων περιοχών υποδοχής Τουριστικού ρεύματος, προέρχεται από τον τουρισμό.

 

Το webinar “Restarting Travel and Tourism after the COVID-19 pandemic” θα μπορούσε να δώσει εναύσματα αισιοδοξίας στην Τοπική Τουριστική μας Ανάπτυξη

 

Από σήμερα και αύριο πραγματοποιείται με πρωτοβουλία Ελληνίδας Ευρωβουλευτή, διαδικτυακά το διήμερο 16 και 17 Νοεμβρίου, ώστε να τεθούν τα καίρια ζητήματα για την αντιμετώπιση του ισχυρού πλήγματος της πανδημίας που δέχθηκε ο κλάδος των ταξιδίων και τουρισμού, και με στόχο: να ενισχυθεί ο διάλογος με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και την ταξιδιωτική αγορά για την ομαλή επανεκκίνηση του τουρισμού, να στηριχθούν οι επιχειρήσεις και ειδικά οι μικρομεσαίες και να προστατευθούν οι θέσεις εργασίας. Επίσης να εξεταστούν λύσεις και βέλτιστες πρακτικές που μπορούν να υιοθετηθούν προς όφελος της ΕΕ και ιδιαίτερα της Ελλάδας, για να συνεχίσει και μετά την πανδημία να πρωταγωνιστεί στον τουρισμό.

Η Ευρωβουλευτής διοργανώνει διαδικτυακή διημερίδα για τον τουρισμό, με τη συμμετοχή διακεκριμένων προσωπικοτήτων και φορέων της παγκόσμιας και της ευρωπαϊκής ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας καθώς και εκπροσώπων θεσμικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Το αίτημα ιδιοκτητών μικρομεσαίων επιχειρήσεων παροχής φιλοξενίας για τη στήριξη των τοπικών  επιχειρήσεων τους 

Κατόπιν συζήτησης με επιχειρηματίες του κλάδου στην Περιφέρεια Α.ΜΘ αναφορικά με την απαγόρευση απαίτησης της χαμηλότερης τιμής δωματίων από τις πλατφόρμες κρατήσεων, η άποψή τους είναι ότι οι πλατφόρμες κρατήσεων δεν θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να απαιτούν από τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία τη χαμηλότερη τιμή, διότι  το αντίθετο συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό. Μάλιστα δεν είναι μόνον αίτημα επιχειρηματιών μας αλλα και ξενοδόχων της Ελβετίας αλλα και της Γερμανίας.

Αναλυτικότερα:

Σύμφωνα με το Ελβετικό Συμβούλιο, στόχος είναι να δοθεί η δυνατότητα στα ξενοδοχεία να ανταγωνίζονται επί ίσους όρους στις τιμές. Μέχρι στιγμής, το σχεδόν μονοπώλιο της Booking, εμμέσως καθορίζει τις τιμές στις οποίες οι ξενοδόχοι της χώρας μπορούν να διαθέτουν τα δωμάτιά τους. Στη Γερμανία, μέχρι στιγμής έχει απαγορευθεί η ευρεία ρήτρα ισοτιμίας ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται υπόθεση στο Ομοσπονδιακό Δικαστήριο όσον αφορά τη στενή ρήτρα ισοτιμίας εναντίον της Booking.com. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει επίσης τρόπους για την αντιμετώπιση των επιθετικών πολιτικών των πλατφορμών προκειμένου να αποκατασταθεί ο ελεύθερος ανταγωνισμός μεταξύ των ξενοδοχείων, εν όψει της νέας Τουριστικής περιόδου 2021!

Continue Reading

Τουρισμός

Υπάρχει «Φως» στο Τουριστικό Τούνελ;

Της Έφης Βαλίλα

Δημοσιογράφος

 

Προοίμιο    

 

Τα κύρια χαρακτηριστικά του τουριστικού προϊόντος είναι ότι: δεν μπορεί ν’ αποθηκευτεί, δεν μπορεί να εξαχθεί και μάλιστα εκεί που παράγεται εκεί και καταναλώνεται. Ένα επίσης από τα κύρια χαρακτηριστικά του, είναι ότι εμπεριέχει αρκετά μεγάλη εποχικότητα. Αυτό σημαίνει ότι μερικούς μήνες υπάρχει μεγάλη δραστηριότητα, ενώ στους πλάγιους μήνες (νεκρή περίοδος), υπάρχει λιγότερη έως μηδενική δραστηριότητα.

 

Η μεταβλητότητα των υπηρεσιών σε σχέση με τις προοπτικές   ικανοποίησης της τουριστικής ζήτησης  

 

Όταν για παράδειγμα πραγματοποιείται μεγάλη συγκέντρωση της τουριστικής ζήτησης στις περιόδους αιχμής, δυστυχώς για το ίδιο χρονικό διάστημα, καταγράφεται  και μείωση της ποιότητας των υπηρεσιών. Αυτό το φαινόμενο  δεν τιμά ούτε τους εργαζόμενους, ούτε την περιοχή υποδοχής τουριστικού ρεύματος. Και το κυριότερο επιτυγχάνεται η σταδιακή απομόνωση των υπηρεσιών και φαίνεται κυρίως σε περιόδους αιχμής, ότι αντί να έχουμε αύξηση καταγράφεται μείωση. Το πιο χαρακτηριστικό και απλό παράδειγμα είναι: όταν ένα Restaurant προσθέτει τραπέζια, είτε εσωτερικά είτε εξωτερικά στην ήδη υπάρχουσα δυναμικότητα του κατά τη διάρκεια της υψηλής περιόδου, χωρίς αύξηση του εργατικού δυναμικού. Αυτό θα μπορούσε μεν να εξυπηρετήσει περισσότερους ανθρώπους, αλλά οι πελάτες θα ήταν πιθανόν να κάθονται πολύ στρυμωγμένα για παράδειγμα. Αυτό μειώνει την άνεση και την καλή διάθεση του επισκέπτη. Ταυτόχρονα μειώνει και την παροχή ποιότητας. Επομένως το ζητούμενο δεν είναι η αύξηση της  δυναμικότητα, αλλα  ή βελτίωση της ποιότητας.

 

Άμεση και έμμεση Οικονομική επίδραση του τουρισμού στον τόπο

 

Η Οικονομική επίδραση του τουρισμού, διαχωρίζεται σε άμεση και έμμεση. Η άμεση επίδραση προέρχεται από τις πραγματικές δαπάνες που πραγματοποιούν οι τουρίστες στην περιοχή υποδοχής τουριστικού ρεύματος. Όταν δηλαδή  ο τουρίστας πληρώνει στον ιδιοκτήτη του Hotel 150 Ευρώ  για δύο διανυκτερεύσεις, αυτά τα χρήματα έχουν άμεση οικονομική επίδραση. Οι έμμεσες επιδράσεις λαμβάνουν χώρα, καθώς η επίδραση των αρχικών 150 Ευρώ επηρεάζουν την Εθνική Οικονομία. Ο ιδιοκτήτης του Hotel   που παίρνει τα 150, ίσως χρησιμοποιήσει μερικά από αυτά για να πληρώσει τους προμηθευτές πρώτων υλών για το εστιατόριο και ένα μέρος για να πληρώσει τους μισθούς των εργαζομένων του μοτέλ. Ο προμηθευτής πρώτων υλών  με τη σειρά του, θα πληρώσει τον αγρότη για τις καλλιέργειες, ενώ οι εργαζόμενοι ίσως να αγοράσουν ένα ζευγάρι παπούτσια ΄Ετσι η επίδραση των αρχικών 150 Ευρώ αυξάνεται. Τα χρήματα  εξακολουθούν να ξοδεύονται και να ξαναξοδεύονται μέχρι να συμβεί ένα από τα δύο πράγματα ή τα χρήματα να αποταμιευθούν αντί να ξοδευθούν ή τα χρήματα να ξοδευθούν έξω από τον τόπο που ο πελάτης ζει.

 

Το καλύτερο για την τουριστική οικονομία είναι  η μείωση των εισαγωγών

 

Όσο περισσότερο μπορεί η περιοχή υποδοχής τουριστών να περιορίσει τις εισαγωγές – που πολλές φορές επιβάλλεται από τον τουρισμό – τόσο καλύτερη και μεγαλύτερη θα είναι η οικονομική επίδραση του τουρισμού σ’ αυτήν την περιοχή. Τα 150 Ευρώ που δαπανήθηκαν για διανυκτέρευση από τον τουρίστα, ξαναδαπανώνται από τον ιδιοκτήτη του μοτέλ, τον εργαζόμενο και τον αγρότη για να δημιουργηθεί έτσι ένας καλός κύκλος εισοδήματος στην τοπική οικονομία της τάξεως των 150 Ευρώ για παράδειγμα. Επομένως τα χρήματα που δαπανώνται για τις εισαγωγές ή τα χρήματα που αποταμιεύονται και δεν κυκλοφορούν, απομακρύνονται από την συμβολή τους στο εισόδημα, της οικονομίας της περιοχής.

 

Προϋποθέσεις ανάκαμψης σήμερα 

 

Προφανώς και προέχουν οι έλεγχοι των εισερχόμενων τουριστών με το εξαιρετικό σύστημα «EVA»,  το πιο καινοτόμο σύστημα κατανομής των τεστ, (εξ όσων δημοσιογραφικά γνωρίζουμε) το οποίο βελτίωσε την αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέχρι και 4 φορές. Με την υγεία σε απόλυτη προτεραιότητα, έστω και υπό τις ιδιαίτερες συνθήκες που επέβαλε ο COVID-19, η Ελλάδα έκανε αλλά και θα κάνει βήματα προς τη βελτίωση της τουριστικής περιόδου. Με ορίζοντα το 2023 υπάρχει ελπίδα βελτίωσης των αφίξεων στη χώρα μας και αυτό είναι το ζητούμενο.

 

Οι προοπτικές για το 2021… 

 

Ασφαλώς και το 2021, θεωρείται η χρονιά έναρξης της τουριστικής ανάκαμψης. Αυτό σημαίνει στενή συνεργασία με  τις αεροπορικές εταιρείες ώστε να υποστηριχθούν δυναμικά, όπως και οι Τour Οperators. Ταυτόχρονα να αναδείξουμε όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού και να επικεντρωθούμε στην Ελληνική Μεσογειακή διατροφή! Επίσης θα μπορούσε να αποτελέσει ορόσημο αφίξεων και η γιορτή των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και ένας ιμάντας για τους Έλληνες απανταχού της γης. Μια ζεστή πρόσκληση προς όλους να έρθουν να συνεορτάσουν μαζί μας! Με απόλυτη ασφάλεια στην παραμονή τους.

Να μην ξεχνάμε ότι έχουμε και έναν Υφυπουργό Εξωτερικών για την Οικονομική,  Διπλωματία  και την Εξωστρέφεια της Κυβέρνησης  τον  κο  Φραγκογιάννη Κώστα (με τον οποίο συνομιλήσαμε πολύ πρόσφατα στο Business Woman On Line Stories) και που  χαρήκαμε πολύ  για την απόφαση της «Volks Wagen»  να επιλέξει το νησί της Αστυπάλαιας. Πιστεύουμε ότι ο ίδιος θα μπορούσε να συμβάλλει ως αρμός και προς την κατεύθυνση αυτή, δηλαδή της αύξησης των αφίξεων της χώρας από Έλληνες ομογενείς.

 

Θα ξεκινήσουμε και με τη βαθιά επίγνωση των Νόμων της λειτουργίας της αγοράς 

 

«Η χρονική επέκταση των μέτρων προς το παρόν, είναι εκ των ουκ άνευ» αλλά είναι λογικό η όποια χρονική επέκταση των όποιων μέτρων, να μην επεκταθεί μετά τον Μάρτιο του 2021!. Και αυτό διότι  όλοι οι κλάδοι που συνεργάζονται άμεσα και έμμεσα με τον τουρισμό, ταυτόχρονα και αλληλοεπηρεάζονται με τον  τουρισμό, και εξ αιτίας αυτού του γεγονότος θα χρειαστούν στήριξη από την Πολιτεία  τουλάχιστον  για όλο το 1ο εξάμηνο του 2021, με επικέντρωση στην αγορά εργασίας. Αυτό είναι το μεγάλο ζήτημα, των εργαζομένων στις επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας και εστίασης. Προφανώς μια γενναία μείωση του ΦΠΑ έστω και πρόσκαιρα, με ένα φθηνό και ανταγωνιστικά ποιοτικά πακέτο και αύξηση της ρευστότητας.

Αν και γνωρίζουμε ότι ο ανταγωνισμός θα είναι αδιάλλακτος, αφού η Ιταλία, η Ισπανία και η Τουρκία καθώς και άλλες Ευρωπαϊκές χώρες έχουν οικονομικά  καταρρεύσει, θα έρθουν με  σημαντικά ανταγωνιστικές τιμές για να ανακάμψουν άμεσα. Η Ελλάδα όμως οφείλει να αντισταθεί με σθένος!

 

Επιλογικά 

 

Το σενάριο, ανάκαμψης αν έρθει στο δεύτερο τρίμηνο του 2021  θα έχει ως προϋπόθεση, την αναμενόμενη δράση στα ταξίδια με τη βοήθεια και της Ε.Ε. αφού φυσικά υπάρξει για το 2021 και μια κεντρική Ευρωπαϊκή Πολιτική κοινή για όλες τις χώρες. 

Στόχος μία «γέφυρα» μέχρι να επανέλθει η σεζόν του 2021 στην κανονικότητα…

Continue Reading

Trending