Connect with us

Τουρισμός

Έντονο ενδιαφέρον για τη Χαλκιδική

Αισιόδοξα τα μηνύματα για τη Χαλκιδική από τις πρώτες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις στις Κάτω Χώρες «Vakantiebeurs 2020» που πραγματοποιήθηκε στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας [15-19 Ιανουαρίου 2020] και τη «Salon des Vacances 2020» στις Βρυξέλλες του Βελγίου [6-9 Φεβρουαρίου 2020].

Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής, συνεπής στο ραντεβού του με το ολλανδικό και το βέλγικο κοινό, συμμετείχε για ακόμα μία χρονιά ως συν-εκθέτης στο εθνικό περίπτερο του ΕΟΤ, στη μεγαλύτερες τουριστικές εκθέσεις γενικού τουρισμού της Ολλανδίας και του Βελγίου.

Η έκθεση στην Ουτρέχτη κάθε χρόνο προσελκύει πάνω από 100.000 επισκέπτες ενώ συμμετέχουν πάνω 1000 εκθέτες, με την Ελλάδα να βρίσκεται στην 4η θέση των προτιμήσεων των Ολλανδών τουριστών, όπως προέκυψε από έρευνα που διεξήχθη το Σεπτέμβριο 2019 [NBTC-NIPO Research].

Οι εκπρόσωποι των μεγαλύτερων Ολλανδικών ΤΟ δηλώνουν ικανοποιημένοι από την πορεία των προ-κρατήσεων, όπως προέκυψαν μέσα από τις προ-καθορισμένες συναντήσεις που είχε η Διευθύντρια Marketing του Οργανισμού, κα Τάνια Ακριτίδου. Όπως ενημέρωσαν οι εκπρόσωποι της SUNWEB και TUI, ο μήνας Δεκέμβριος ξεκίνησε δυναμικά με αύξηση των προ-κρατήσεων της τάξεως του +10% ενώ την τρέχουσα περίοδο του Ιανουαρίου βρίσκεται στο +3-5% αντίστοιχα. Παράλληλα, ο κ Ben van Hecke του ταξιδιωτικού πρακτορείου SNP (Natuur Reizen van ANWB) -ένα από τα ιστορικότερα πρακτορεία περιπατητικού τουρισμού στην Ολλανδία- που για 1η φορά έβαλε στο πρόγραμμα του τη Χαλκιδική- δήλωσε απόλυτα ευχαριστημένος και μας ενημέρωσε ότι τα πακέτα του 2020 είναι σχεδόν sold out. Επίσης, για άλλη μία χρονιά αυξημένο ήταν το ενδιαφέρον για τη Χαλκιδική από Ολλανδούς τουρίστες που επιλέγουν να κάνουν διακοπές με αυτοκινούμενα σε camping.

Η Χαλκιδική συγκαταλέγεται τα τελευταία χρόνια στους 5 κορυφαίους Ελληνικούς ανερχόμενους προορισμούς για τους Ολλανδούς με σταθερή αύξηση αφίξεων της τάξεως του 8% ετησίως, γεγονός που οφείλεται στην απευθείας σύνδεση του Άμστερνταμ με το αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της Θεσσαλονίκης με την Transavia και από την Αμβέρσα με τη Ryanair.

Και η έκθεση των Βρυξελλών φέτος προσέλκυσε πάνω από 100.000 επισκέπτες και επαγγελματίες του τουρισμού. Αισιόδοξες οι προβλέψεις των μεγάλων τουριστικών γραφείων της χώρας για την Χαλκιδική με μέση αύξηση +5% στις προκρατήσεις των τουριστικών πακέτων. Η ζήτηση των Βέλγων πρόκειται να αυξηθεί κατακόρυφα αφού ο ΕΟΤ ετοιμάζει μία μεγάλη τηλεοπτική παραγωγή στην βελγική τηλεόραση, όπου τρεις μήνες θα μεταδίδει τις ομορφιές της χώρας μας.

Μεγάλο το ενδιαφέρον του Luxury T/O Silverjet για νέες συνεργασίες με ξενοδοχεία της Χαλκιδικής και μετά από συνομιλίες στην έκθεση που πραγματοποίησε ο Διευθυντής του ΤΟΧ Γιώργος Μπρουτζάς, προέκυψε το ενδιαφέρον για την πραγματοποίηση ενός Fam Trip στα τέλη Μαΐου με την υποστήριξη του Γραφείου ΕΟΤ Κάτω Χωρών.

Στα πολύ θετικά νέα για την Χαλκιδική μας η έναρξη των πτήσεων της Aegean και της Transavia στις 2 Απριλίου 2020 όπου θα συνδέσουν αεροπορικά την Θεσσαλονίκη με τις Βρυξέλλες δύο και τρεις φορές την εβδομάδα αντίστοιχα.

Οι Ολλανδοί και οι Βέλγοι που επισκέπτονται την έκθεση αναζητούν έμπνευση και πληροφορίες για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, αγαπούν την Ελλάδα και επιζητούν νέους προορισμούς. Στο πλαίσιο αυτό, η Χαλκιδική προβλήθηκε ως αυθεντικός ελληνικός προορισμός, που συνδυάζει τις εξωτικές παραλίες με τις ποικίλες δυνατότητες για δραστηριότητες στη θάλασσα και στη φύση, τις γνήσιες πολιτισμικές εμπειρίες και πλούσιες τοπικές γεύσεις.

Σημειώνεται ότι τον Μάιο του 2020 η Υπηρεσία ΕΟΤ Κάτω Χωρών και ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προγραμματίζουν την υλοποίηση fam trip στην Χαλκιδική, στο οποίο θα λάβουν μέρος οι συμμετέχοντες στην παρουσίαση “Unique Selling Points – USP of Halkidiki” που πραγματοποιήθηκε στις 29 Αυγούστου στο Άμστερνταμ, ενώ σχεδιάζονται θεματικά press trip στο πλαίσιο της καινούριας καμπάνιας του γραφείου ΕΟΤ Κάτω Χωρών “100 experiences in Greece” που ανακοίνωσε η διευθύντρια κα Ελένη Σκαρβέλη, με Ολλανδούς δημοσιογράφους και influencers.

 

www.visit-halkidiki.gr

www.facebook.com/HalkidikiTourismOrganization

https://twitter.com/VisitHalkidiki

youtube.com/user/visithalkidiki

www.pinterest.com/visithalkidiki

Συνεντεύξεις

Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προσκεκλημένος του Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το εξαιρετικά ενδιαφέρον τριήμερο εργασίας του Ετρουσκικό-ΕλληνικούΣυμποσίου μεταξύ του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικήςμε τον αντίστοιχο τουριστικό οργανισμό Περιφέρειας της Τοσκάνης. Το 2ο στη σειρά συμπόσιο, πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια της Τοσκάνης στις 13-16 Απριλίου όπου φιλοξενήθηκε η αποστολή από τη Χαλκιδική και στόχο έχει την ενίσχυση και εμβάθυνση των σχέσεων μέσω της ανταλλαγής και συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας της Τοσκάνης, μέσω του οργανισμού Toscana Promozione Turistica, και του ΤουριστικούΟργανισμού Χαλκιδικής σε επίπεδο τουριστικής, πολιτισμικής και γαστρονομικής προβολής. Το ταξίδι εντάσσεται στο πλαίσιο της συμφωνίας τουριστικής συνεργασίας που υπέγραψαν η Toscana Promozione Turistica και ο ΤΟΧ κατά τη διάρκεια της Διεθνής τουριστικής έκθεσης BIT στο Μιλάνο 2023.

Κατά τη διάρκεια των 3 ημερών, η 8μελής αποστολή από την Χαλκιδική επισκέφτηκε το νέο μουσείο τρούφας των λόφων Σανμινιατέσι, σημαντικούς ετρούσκικους αρχαιολογικούς χώρους με κοινά χαρακτηριστικά της δικής μας ιστορίας, οινοποιεία που προσφέρουν ολοκληρωμένη εμπειρία καθώς και πρότυπες βιολογικές αγροδιατροφικές μονάδες ελιάς, ελαιόλαδου και τοπικών προϊόντων. 

Στην Ημερίδα που οργανώθηκε στο μουσείο Vetulonia της Τοσκάνης προς τιμήν της Χαλκιδικής σε συνεργασία με την Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων του ΤΟΧ στην Ιταλική αγορά, κα. Ελένη Σαρικώστα, συμμετείχαν ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας Τοσκάνης, Mr. Leonardo Marras, ο Διευθυντής του Τουριστικού Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης, Mr. Francesco Tapinassi, η δήμαρχος του Castiglione della Pescaia, Mrs. Elena Nappi, η Αντιπεριφεριάρχης Χαλκιδικής, κα Κατερίνα Ζωγράφου, ο πρόεδρος του ΤΟΧ, κ. Γρηγόρης Τάσιος, ο Διευθυντής του του ΤΟΧ, κ. Γιώργος Μπρουτζάς καθώς και εκπρόσωποι φορέων της περιοχής.

Στο συμπόσιο παρουσιάστηκαν από τον Αν. Προϊστάμενο της Εφορείας Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής και Αγίου Όρους, κ. Γιώργο Σκιαδαρέση και τον υπεύθυνο αρχαιολόγο των Αρχαίων Σταγείρων, κ. Κωνσταντίνο Παπαστάθη, οι επισκέψιμοι αρχαιολογικοί χώροι του Νομού Χαλκιδικής, η μοναδικότητα των μονών του Αγίου Όρους αλλά και οι ιστορικοί δεσμοί των 2 περιοχών. Από την πλευρά της Τοσκάνης, η διευθύντρια του MuVet, Mrs Simona Rafanelli, αναφέρθηκε στα κοινά χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες των 2 περιοχών με έναν κοινό απολογισμό της πλούσιας αρχαιολογικής κληρονομιάς. Ακολούθησε γεύμα με ελληνο-τοσκάνικες σπεσιαλιτέ, με την Τοσκανή σεφ Mrs Federica Ritteri και την εξαιρετική παραδοσιακή μαγείρισσα, κα. Γιώτα Κουφαδάκη η οποία «μύησε» γευστικά τους καλεσμένους στην μοναδική Χαλκιδικιώτικη κουζίνα που βασίζεται στα υψηλής ποιότητας τοπικά προϊόντα. Ο ΤΟΧ ευχαριστεί ιδιαίτερα το Επιμελητήριο Χαλκιδικής καθώς και τις εταιρείες: Το Άριστον, ASTERIOS Olive Groves of Halkidiki και την Boulakis Honey & More για την ευγενική προσφορά των προϊόντων τους. 

Ξεχωριστό ενδιαφέρον είχε η ανταλλαγή καλών πρακτικών σε θέματα Marketing αγροτουριστικής και γαστρονομικής προβολής μέσω των επισκέψεων της αποστολής σε οινοποιεία και μικρές φάρμες. Κοινός στόχος των 2 οργανισμών, Χαλκιδικής και Τοσκάνης είναι να σφυρηλατηθούν ακόμη στενότεροι δεσμοί και συνέργειες, καθώς και τη δημιουργία ενός κοινού δικτύου προώθησης με βάση τα κοινά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα δύο περιοχές.

Continue Reading

Τουρισμός

Το Μέλλον του Τουρισμού

Βιώνοντας την Τεχνολογική Εξέλιξη στα Ταξίδια

Ο τουρισμός, ένας από τους μεγαλύτερους κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας, δεν παύει να εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου. Και με την επικράτηση της τεχνολογίας σε κάθε τομέα της ζωής μας, είναι αναπόφευκτο να επηρεάζει και τον κλάδο του τουρισμού. Από την αναζήτηση και κράτηση διαμονής έως την εμπειρία του ταξιδιού και την επιστροφή στο σπίτι, η τεχνολογία προσφέρει νέες δυνατότητες και αλλάζει τον τρόπο που βιώνουμε τα ταξίδια. Ας εξετάσουμε λοιπόν το μέλλον του τουρισμού και το πώς η τεχνολογική εξέλιξη επηρεάζει την εμπειρία των ταξιδιωτών.

Κράτηση και Προετοιμασία

Η πρώτη επαφή του ταξιδιώτη με την τεχνολογία συνήθως αρχίζει με την αναζήτηση και κράτηση διαμονής. Οι ιστοσελίδες κρατήσεων καταλυμάτων και οι εφαρμογές κινητών τηλεφώνων προσφέρουν πληθώρα επιλογών και δυνατότητες σύγκρισης τιμών και υπηρεσιών. Ενδεικτικά, η χρήση της τεχνολογίας επιτρέπει στους ταξιδιώτες να δουν φωτογραφίες, να διαβάσουν αξιολογήσεις από άλλους επισκέπτες και να κάνουν κρατήσεις με ευκολία, όλα αυτά από το άνετο τους σπίτι.

Εξατομίκευση της Εμπειρίας

Με την πρόοδο της τεχνολογίας, οι ταξιδιωτικές εφαρμογές προσφέρουν πλέον εξατομικευμένες εμπειρίες. Ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις του κάθε ταξιδιώτη, οι εφαρμογές μπορούν να προτείνουν δραστηριότητες, αξιοθέατα και εστιατόρια που ταιριάζουν ακριβώς στο γούστο τους. Επιπλέον, η χρήση εικονικής πραγματικότητας (VR) και επαυξημένης πραγματικότητας (AR) μπορεί να προσθέσει έναν εντυπωσιακό διαστασιακό παράγοντα στην εξερεύνηση προορισμών πριν καν φτάσει κανείς εκεί.

Βιώνοντας τον Πολιτισμό

Μέσω της τεχνολογίας, οι ταξιδιώτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να εξερευνήσουν τον πολιτισμό και την ιστορία μιας τοποθεσίας με έναν τρόπο που προηγουμένως ήταν αδύνατος. Από εκπαιδευτικές εφαρμογές που παρέχουν πληροφορίες για το παρελθόν μέχρι τις τεχνολογικές ξεναγήσεις σε μουσεία και ιστορικά αξιοθέατα, οι ταξιδιώτες μπορούν να εμβαθύνουν στην τοπική κουλτούρα και να κατανοήσουν καλύτερα τον περιβάλλοντα κόσμο.

Βιώνοντας την Προστασία του Περιβάλλοντος

Ένας άλλος τομέας όπου η τεχνολογία έχει μεγάλη επίδραση είναι η βιωσιμότητα στον τουρισμό. Η χρήση ηλεκτρονικών εισιτηρίων, η προσφορά ψηφιακών χαρτών για περιορισμένες περιοχές και η προώθηση πράσινων μεταφορικών μέσων είναι μερικοί τρόποι με τους οποίους η τεχνολογία βοηθά στη μείωση του ανθρώπινου αποτυπώματος στο περιβάλλον.

Συμπερασμός

Ο τουρισμός είναι ένας κλάδος που διαρκώς προσαρμόζεται και εξελίσσεται. Η τεχνολογία παίζει ένα ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της εμπειρίας των ταξιδιωτών, καθώς επίσης και στην προστασία του περιβάλλοντος. Αν και η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει πολλά, πρέπει να χρησιμοποιείται με σύνεση και να μην αντικαθιστά πλήρως την ανθρώπινη επαφή και εμπειρία. Έτσι, το μέλλον του τουρισμού μπορεί να διαμορφωθεί με την τεχνολογία ως ισχυρό σύμμαχο, προσφέροντας μια ακόμα πιο εξαιρετική και εμπλουτισμένη εμπειρία στους ταξιδιώτες.


Άρθρο από την ομάδα του Businesswoman

Continue Reading

Τουρισμός

Η Σύγχρονη Προσέγγιση στον Ταξιδιωτικό Τομέα

Ο βιομηχανικός τουρισμός αντιπροσωπεύει μια αναπτυσσόμενη τάση στον κλάδο του τουρισμού, που επικεντρώνεται στην επίσκεψη και την ανάδειξη βιομηχανικών τοποθεσιών και μνημείων. Από την εργοστασιακή παραγωγή και τις βιομηχανικές επιχειρήσεις έως τις ιστορικές βιομηχανικές περιοχές, ο βιομηχανικός τουρισμός προσφέρει μια νέα ματιά στην εμπειρία ταξιδιού.

Το Φαινόμενο του Βιομηχανικού Τουρισμού

Ο βιομηχανικός τουρισμός αναδύεται ως απάντηση στην αυξανόμενη ανησυχία για τη διατήρηση και ανάδειξη της βιομηχανικής κληρονομιάς. Ενώ παλαιότερα οι βιομηχανικές περιοχές ήταν απλά θέματα παραγνωρισμένα και αγνοημένα, σήμερα οι επισκέπτες αναζητούν ενεργά την εμπειρία αυτού του τύπου τουρισμού. Αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της αυξανόμενης ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τις ιστορικές και βιομηχανικές πτυχές της κοινωνίας, καθώς και της ανάπτυξης του τουρισμού βάσει εμπειρικών ενδιαφερόντων.

Τα Χαρακτηριστικά του Βιομηχανικού Τουρισμού

Ο βιομηχανικός τουρισμός επικεντρώνεται στην επίσκεψη βιομηχανικών τοποθεσιών και μνημείων, συμπεριλαμβανομένων εργοστασίων, μουσείων, παλαιών εργοστασιακών περιοχών και πολλών άλλων. Οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να εξερευνήσουν την ιστορία, την τεχνολογία και τις κοινωνικές επιπτώσεις της βιομηχανικής εξέλιξης.

Ένα ιδιαίτερα σημαντικό χαρακτηριστικό του βιομηχανικού τουρισμού είναι η αλληλεπίδραση με το περιβάλλον και την κοινότητα. Οι επισκέπτες μπορούν να μάθουν για τις τοπικές κοινότητες που εξαρτώνται από τις βιομηχανικές δραστηριότητες, καθώς και για τους τρόπους με τους οποίους οι εν λόγω τομείς επηρεάζουν το περιβάλλον.

**Οι Οικονομικές και Κοινωνικές Επιπτώσεις**

Ο βιομηχανικός τουρισμός δεν επιφέρει μόνον οικονομικά οφέλη στις τοπικές κοινότητες, αλλά συχνά αναζωογονεί περιοχές που προηγουμένως αντιμετώπιζαν οικονομική ύφεση λόγω της μείωσης της βιομηχανικής δραστηριότητας. Η ανάπτυξη του τουρισμού σε αυτές τις περιοχές μπορεί να οδηγήσει σε νέες επενδύσεις, δημιουργία θέσεων εργασίας και ανάπτυξη της υποδομής.

Επιπλέον, ο βιομηχανικός τουρισμός συμβάλλει στη διατήρηση και ανάδειξη της ιστορικής κληρονομιάς και της ταυτότητας των τοπικών κοινοτήτων. Μέσω της εκπαίδευσης και της προώθησης της κατανόησης της βιομηχανικής κληρονομιάς, ο βιομηχανικός τουρισμός συμβάλλει στη διατήρηση της ιστορικής μνήμης και του πολιτιστικού πλούτου.

Προκλήσεις και Ευκαιρίες

Παρά τα οφέλη του, ο βιομηχανικός τουρισμός αντιμετωπίζει προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και της πρόκλησης της διατήρησης της αυθεντικότητας των βιομηχανικών τοποθεσιών. Ωστόσο, η αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων μπορεί να οδηγήσει σε καινοτόμες προσεγγίσεις και βελτιώσεις της βιωσιμότητας του τομέα.

Το μέλλον του βιομηχανικού τουρισμού φαίνεται φωτεινό, καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο εμπειρίες που συνδυάζουν την ιστορία, τον πολιτισμό και τη βιομηχανική κληρονομιά. Με την κατάλληλη προσέγγιση και διαχείριση, ο βιομηχανικός τουρισμός μπορεί να συνεχίσει να αναπτύσσεται προσφέροντας μια μοναδική και εκπληκτική εμπειρία ταξιδιού σε επισκέπτες από όλο τον κόσμο.


Άρθρο από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Trending