Connect with us

Επιχειρηματικότητα

ΈΡΕΥΝΑ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΤΑΛΕΝΤΟΥ

Στο 61% καταγράφεται η δυσκολία των εργοδοτών να βρουν κατάλληλο προσωπικό
στην Ελλάδα τοποθετώντας τη χώρα στην 7η θέση παγκοσμίως

«Επαγγελματίες Πωλητές», οι θέσεις εργασίας με τη μεγαλύτερη δυσκολία κάλυψης
στην Ελλάδα για 9η συνεχή χρονιά

64% των Ελλήνων εργοδοτών επιλέγουν ως στρατηγική αντιμετώπισης της έλλειψης ταλέντων την επιπρόσθετη εκπαίδευση και ανάπτυξη στο υπάρχον προσωπικό

6 στους 10 εργοδότες στην Ελλάδα δυσκολεύονται να καλύψουν θέσεις εργασίας, σύμφωνα με τα ευρήματα της Ετήσιας Διεθνούς Έρευνας Έλλειψης Ταλέντου της ManpowerGroup για το 2018. Το ποσοστό αυτό (61%) αποτελεί το υψηλότερο ποσοστό που καταγράφεται στην Ελλάδα τα τελευταία 10 χρόνια διεξαγωγής της έρευνας στη χώρα μας, ενώ βρίσκεται 16 μονάδες πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο (45%).

Η έλλειψη απαιτούμενης εμπειρίας (27%), τεχνικών δεξιοτήτων (25%), διαθέσιμων υποψηφίων (17%), η προσδοκία υψηλότερης αμοιβής σε σχέση με την προσφερόμενη (12%) και η έλλειψη προσωπικών δεξιοτήτων (7%) καταγράφονται ως οι κύριοι λόγοι δυσκολίας κάλυψης θέσεων εργασίας.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 45% των εργοδοτών αντιμετωπίζει δυσκολία στην εύρεση εργαζομένων με τα απαιτούμενα προσόντα, ποσοστό, αφενός, αυξημένο κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες συγκριτικά με το 2016, αφετέρου, το μεγαλύτερο που έχει καταγραφεί παγκοσμίως από το 2007, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι η έλλειψη ταλέντων δεν εμφανίζει σημάδια υποχώρησης. Οι εργοδότες στην Ιαπωνία εξακολουθούν να καταγράφουν τη μεγαλύτερη δυσκολία εύρεσης ταλέντου (89%), ενώ την πρώτη πεντάδα με τα υψηλότερα ποσοστά δυσκολίας συμπληρώνουν οι ακόλουθες χώρες: Ρουμανία (81%), Ταϊβάν (78%), Χονγκ Κονγκ (76%) και Βουλγαρία (68%). Η Ελλάδα, με ποσοστό 61%, καταλαμβάνει την 7η θέση στην παγκόσμια κατάταξη ― μετακίνηση κατά μία θέση συγκριτικά με την 8η θέση που κατείχε το 2016. Αντιθέτως, ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ολλανδία (24%), η Κίνα (13%), η Ιρλανδία (18%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (17%), δεν φαίνεται να αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα προσέλκυσης ταλέντων.

Οι 10 θέσεις εργασίας με τη μεγαλύτερη δυσκολία κάλυψης για το 2018

Για ένατη συνεχή χρονιά οι εργοδότες στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν τη μεγαλύτερη δυσκολία στην κάλυψη θέσεων στον τομέα των «Επαγγελματιών Πωλητών», ενώ ακολουθεί η ειδικότητα των «Τεχνικών», η οποία βρισκόταν στην 6η θέση της κατάταξης το 2016. Την 3η θέση καταλαμβάνουν οι «Εξειδικευμένοι Τεχνίτες», ειδικότητα που βρισκόταν στην 3η θέση της κατάταξης το 2016. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ειδικότητα των «Επαγγελματιών Υγείας» καθώς και οι Εξειδικευμένοι Υπάλληλοι Γραφείου εισέρχονται για πρώτη φορά στη λίστα των 10 θέσεων εργασίας με τη μεγαλύτερη δυσκολία κάλυψης στην Ελλάδα. Συγκριτικά με τη λίστα των 10 θέσεων του 2016, εκτός κατάταξης βρίσκεται η ειδικότητα που αφορά στο «Προσωπικό για τον χώρο Εστίασης και Ξενοδοχείων», καταλαμβάνοντας την 8η θέση για το 2016.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, στην κορυφή των θέσεων που οι εργοδότες δυσκολεύονται περισσότερο να καλύψουν, βρίσκονται οι «Εξειδικευμένοι Τεχνίτες». Οι «Επαγγελματίες Πωλητές» παραμένουν δυσεύρετοι, καταλαμβάνοντας φέτος τη 2η θέση, ενώ στην 3η θέση της παγκόσμιας κατάταξης εμφανίζονται οι «Πτυχιούχοι Μηχανικοί».

2016 – Οι 10 θέσεις εργασίας με τη μεγαλύτερη δυσκολία κάλυψης στην Ελλάδα
2018 – Οι 10 θέσεις εργασίας με τη μεγαλύτερη δυσκολία κάλυψης στην Ελλάδα
1. Επαγγελματίες Πωλητές 1. Επαγγελματίες Πωλητές
2. Προσωπικό υπηρεσιών IT 2. Τεχνικοί
3. Εξειδικευμένοι Τεχνίτες 3. Εξειδικευμένοι Τεχνίτες
4. Πτυχιούχοι Μηχανικοί 4. Πτυχιούχοι Μηχανικοί
5. Υψηλόβαθμα Στελέχη 5. Προσωπικό για Διοικητική & Γραμματειακή Υποστήριξη
6. Τεχνικοί 6. Προσωπικό υπηρεσιών IT
7. Προσωπικό για Λογιστήρια & Οικονομικά Τμήματα 7. Προσωπικό για Λογιστήρια & Οικονομικά Τμήματα
8. Προσωπικό για τον χώρο Εστίασης και Ξενοδοχείων 8. Εξειδικευμένοι Υπάλληλοι Γραφείου
9. Οδηγοί 9. Οδηγοί
10. Προσωπικό για Διοικητική & Γραμματειακή Υποστήριξη 10. Επαγγελματίες Υγείας

 

«Στον ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο της εργασίας, η ανάγκη για τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν καθίσταται πλέον επιτακτική. Η δυσκολία των εργοδοτών να βρουν τα κατάλληλα ταλέντα που θα ενταχθούν και θα συνεισφέρουν στην επιτυχημένη πορεία της επιχείρησής τους, απειλεί την ανταγωνιστικότητά τους.
Με το πρόβλημα της έλλειψης ταλέντου να διευρύνεται τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε εγχώριο επίπεδο, οι εργοδότες οφείλουν να επικεντρωθούν σε άλλες στρατηγικές που θα τους βοηθήσουν να δημιουργήσουν και να αναπτύξουν τα ταλέντα που αναζητούν. Όταν στην Ελλάδα, 6 στους 10 εργοδότες δυσκολεύονται να βρουν το ταλέντο που θα προσδώσει αξία στην επιχείρησή τους, είναι φανερό πως οι εταιρίες που θα εγκαταλείψουν τις προγενέστερες πρακτικές προσέγγισης ταλέντων και χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία θα βοηθήσουν τους ανθρώπους να αποκτήσουν νέες δεξιότητες και να εξελιχθούν στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία μακροχρόνια, θα γίνουν πιο ανταγωνιστικές στο μέλλον.
Στην Ελλάδα, για ένατη συνεχόμενη χρονιά, οι εργοδότες αντιμετωπίζουν τη μεγαλύτερη δυσκολία στην κάλυψη θέσεων «Επαγγελματιών Πωλητών». Με ένα οργανωμένο πλάνο στρατηγικών και δημιουργώντας μια κουλτούρα εργασιακής ευμάρειας, ώστε να εξοπλιστούν με τις κατάλληλες δεξιότητες οι εργαζόμενοι, οι εργοδότες θα λύσουν το πρόβλημα της έλλειψης ταλέντου και θα βελτιώσουν την απόδοση των οργανισμών τους» όπως αναφέρει ο κος Μπάμπης Καζαντζίδης, Γενικός Εμπορικός Διευθυντής της ManpowerGroup Ελλάδας.

Στρατηγικές αντιμετώπισης της έλλειψης ταλέντου
Σύμφωνα με το 64% των εργοδοτών στην Ελλάδα, η σημαντικότερη στρατηγική αντιμετώπισης της έλλειψης ταλέντου είναι η παροχή επιπρόσθετης εκπαίδευσης και ανάπτυξης στο υπάρχον προσωπικό. Αυτή η προσέγγιση εμφανίζεται πρώτη στη σειρά των στρατηγικών και σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς το 53% των εργοδοτών αναζητά τρόπους ανάπτυξης των δεξιοτήτων του υπάρχοντος εργατικού δυναμικού. Δεύτερη στρατηγική για το 49% των Ελλήνων εργοδοτών είναι η προσαρμογή των απαιτήσεων των ρόλων στην επαγγελματική εκπαίδευση και εμπειρία των υποψηφίων, ενώ τρίτη σε σειρά με ποσοστό 33% αποτελεί η ανεύρεση εναλλακτικών μοντέλων εργασίας.

Η Ταυτότητα της Έρευνας
Περίπου 40.000 εργοδότες σε 43 χώρες συμμετείχαν στην ετήσια Έρευνα Έλλειψης Ταλέντου της ManpowerGroup. Η έρευνα διεξήχθη το Δ΄ Τρίμηνο του 2017, για δωδέκατη συνεχή χρονιά, με στόχο να προσδιοριστούν οι θέσεις εργασίας οι οποίες είναι δύσκολο να καλυφτούν, οι λόγοι για τους οποίους οι εργοδότες αντιμετωπίζουν την έλλειψη ταλέντου και οι στρατηγικές αντιμετώπισης αυτής της πρόκλησης. Η Ελλάδα συμμετείχε στην Έρευνα για δέκατη συνεχόμενη χρονιά, με αντιπροσωπευτικό δείγμα 752 εργοδοτών.

Σχετικά με τη ManpowerGroup™
Η ManpowerGroup®, η κορυφαία διεθνώς εταιρία παροχής λύσεων ανθρώπινου δυναμικού, βοηθά τους οργανισμούς να εξελίσσονται και να ξεχωρίζουν σε έναν κόσμο που αλλάζει γρήγορα παρέχοντας υπηρεσίες όπως η εύρεση, η αξιολόγηση, η ανάπτυξη και η διαχείριση ταλέντων. Αναπτύσσουμε καινοτόμες λύσεις για εκατοντάδες χιλιάδες οργανισμούς κάθε χρόνο, παρέχοντάς τους εξειδικευμένα ταλέντα, ενώ, παράλληλα, βρίσκουμε ουσιαστικές θέσεις εργασίας για εκατομμύρια ανθρώπους από ένα ευρύ φάσμα κλάδων και δεξιοτήτων. Η εξειδικευμένη οικογένεια των “brands” μας – Manpower®, Experis®, Right Management® και ManpowerGroup® Solutions – δημιουργεί ουσιώδη αξία για τους υποψηφίους και πελάτες σε 80 χώρες εδώ και 70 χρόνια. Το 2018, η ManpowerGroup βραβεύτηκε ως “World’s Most Ethical Companies” για 9η συνεχή χρονιά και αναδείχτηκε ως “Fortune’s Most Admired Companies”, για 16ο συνεχόμενο έτος, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως την πιο αξιόπιστη και αξιόλογη εταιρία στον κλάδο. Δείτε πώς η ManpowerGroup ενδυναμώνει το μέλλον της εργασίας: www.manpowergroup.com

Ο όμιλος ManpowerGroup στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα, ο όμιλος ManpowerGroup ιδρύθηκε το 1998. Μέσα από το δίκτυο 3 υποκαταστημάτων στην Αττική, Θεσσαλονίκη και Κύπρο εντοπίζουμε, αξιολογούμε, αναπτύσσουμε και διαχειριζόμαστε ταλέντα σε όλο το φάσμα βασικών κλάδων της οικονομίας. Πιστοποιημένη σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ποιότητας ISO 9001:2015, στους τομείς εύρεσης και επιλογής προσωπικού καθώς και υπηρεσιών προσωρινής απασχόλησης σε όλο το δίκτυο των υποκαταστημάτων της.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη ManpowerGroup Ελλάδας, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: www.manpowergroup.gr

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Φορολογικά

Οι συνέπειες της υπερφορολόγησης στα ακίνητα και τα σημερινά δεδομένα.

Η υπερφορολόγηση ήρθε να ταρακουνήσει συθέμελα την ιδιοκτησία ακινήτων, πλήττοντας ταυτόχρονα και τη μεσαία τάξη, που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας και της κοινωνίας.

  • Υπολογίζεται ότι οι τιμές των ακινήτων έχουν μειωθεί έως και 45%. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την τεχνητή υπερφορολόγηση που δημιουργούν και οι αντικειμενικές αξίες, έχει ως αποτέλεσμα διαρκείς κλυδωνισμούς τόσο στο συγκεκριμένο κομμάτι, όσο και στην οικονομία γενικότερα.
  • Την ίδια στιγμή λοιπόν που σταθερά καταποντιζόταν η αξία των ακινήτων, οι φόροι όχι απλά αυξήθηκαν, αλλά κυριολεκτικά υπερπολλαπλασιάστηκαν. Στις φορολογικές υποχρεώσεις εντάσσονται ανεξαιρέτως όλα τα ακίνητα. Και χωρίς πλέον και την παραμικρή έκπτωση για τα εντελώς απρόσοδα ακίνητα.
  • Αν προσθέσουμε και την παράλληλη μείωση των εισοδημάτων, με ταυτόχρονη αύξηση και των υπόλοιπων άμεσων και έμμεσων φόρων, γίνονται εύκολα αντιληπτές οι κοινωνικοοικονομικές συνέπειες της ύφεσης.

Γενικότερα, η -μεταξύ όλων των άλλων φόρων- αύξηση των επιβαρύνσεων στα ακίνητα μόνο αρνητικά αποτελέσματα επέφερε. Σε κάποιες περιπτώσεις έφτασε στο σημείο σχεδόν να αποδεκατίσει τους προϋπολογισμούς αρκετών επιχειρήσεων και νοικοκυριών. Όλα τα παραπάνω, αποτυπώνονται με διάφορους τρόπους στην κοινωνία και ως ενδεικτικά της κατάστασης μπορούμε να καταγράψουμε:

  • Παρατηρούνται φαινόμενα μαζικών αποποιήσεων κληρονομιών
  • Διενεργούνται ήδη κάποιοι πλειστηριασμοί
  • Επίκεινται πωλήσεις στεγαστικών δανείων σε funds ή στο εναλλακτικό και θεωρητικά πιο ευνοϊκό σενάριο, τιτλοποίηση αυτών.

| _Μια σχετική κινητικότητα αυτή την εποχή |

Αυτή τη στιγμή υπάρχει μια σχετική κινητικότητα. Δεν είναι βέβαια το αποτέλεσμα τίποτα συντονισμένων πολιτικών, ούτε και συνεπάγεται την έξοδο από την κρίση. Απλά θα χαρακτηρίζαμε αυτό το γεγονός ως αποτέλεσμα τριών διαφορετικών παραγόντων:

  • Μετά από τόσα χρόνια ύφεσης και γενικευμένης υποβάθμισης των ακινήτων, είναι αναμενόμενο κάποια στιγμή να σταματήσει η περαιτέρω κατάρρευσή τους.
  • Η διαπίστωση ότι οι αξίες κάποιων ακινήτων δεν πρόκειται να πέσει περαιτέρω. Αυτό ίσως παρακίνησε κάποιους εν δυνάμει αγοραστές να προβούν σε κλείσιμο της όποιας συμφωνίας.
  • Αλλά και στο airbnb -και δευτερευόντως τις υπόλοιπες σχετικές διαδικτυακές πλατφόρμες- που έδωσαν ένα κίνητρο εκμετάλλευσης ακινήτων αξιοποιώντας αυτές τις νέες δυνατότητες που παρέχει η ψηφιακή οικονομία.

Κατά τα λοιπά, παρά τα όσα μόλις προαναφέρθηκαν για τους περισσότερους πολίτες αυτή τη στιγμή τα ακίνητα φαντάζουν περισσότερο ως ένα βάρος, ως περιουσιακά στοιχεία που απλά προκαλούν διαρκώς νέες φορολογικές υποχρεώσεις.

Παναγιώτης Απ. Τσένος / Φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων

Continue Reading

Προγράμματα

Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά

Aιτήσεις συμμετοχής για τον 2ο κύκλο δωρεάν προγραμμάτων ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού του προγράμματος

Το πρόγραμμα «Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά» παρέχει τη δυνατότητα σε νέους αγρότες, 18-40 ετών να παρακολουθήσουν δωρεάν προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης σε έξι διαφορετικές θεματικές του αγροδιατροφικού τομέα.

Το πρόγραμμα βρίσκεται υπό την καθοδήγηση του Πανεπιστήμιου Rutgers σε συνεργασία με την Αμερικανική Γεωργική Σχολή και το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και υλοποιείται με την αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Κατά τον πρώτο κύκλο λειτουργίας των προγραμμάτων  ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού εκπαιδεύτηκαν 700 νέοι σε περισσότερες από 30 περιοχές της Ελλάδας.

Τα προγράμματα ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού απευθύνονται σε νέους που επιθυμούν να βρουν απασχόληση στον αγροδιατροφικό τομέα ή να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση. Η διάρκειά τους, ποικίλει ανά θεματικό αντικείμενο, από έξι (6) μήνες μέχρι και ένα (1) χρόνο και επικεντρώνονται σε θέματα φυτικής, ζωικής παραγωγής και εναλλακτικού τουρισμού. Υλοποιούνται από τους δύο στρατηγικούς εταίρους του προγράμματος, την Αμερικανική Γεωργική Σχολή και το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Ο δεύτερος κύκλος των δωρεάν εκπαιδευτικών προγραμμάτων εγκαινιάστηκε πριν λίγες εβδομάδες, με την πρόσκληση για το πρόγραμμα εναλλακτικού τουρισμού το οποία σχεδίασε και υλοποιεί το Γραφείο Διαχείρισης Στρατηγικών Προγραμμάτων της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής.

Πληροφορίες – αιτήσεις συμμετοχής

 Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να επισκεφτούν το http://generationag.org/  και να συμπληρώσουν την αίτηση συμμετοχής για το πρόγραμμα που τους ενδιαφέρει έως τις 23.11.2018.

Ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας στην επιλογή των συμμετεχόντων που πληρούν τα κριτήρια επιλεξιμότητας του κάθε προγράμματος.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η ΑΣΦΆΛΕΙΑ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΏΝ ΦΑΡΜΑΚΕΊΩΝ

Την τελευταία τετραετία έχουν αναπτυχθεί στην Ελλάδα περισσότερα από 350 ηλεκτρονικά φαρμακεία που πωλούν, με προβολή προσφορών και εκπτώσεων, προϊόντα όπως συμπληρώματα διατροφής, δερμοκαλλυντικά, κ.ά και πλέον αποτελούν ίσως τον πιο διαδεδομένο τρόπο για αγορά παραφαρμακευτικων προϊόντων. Ποιος είναι όμως ακριβώς ο τρόπος λειτουργίας τους και τι μπορούμε να εμπιστευθούμε;

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου για την Ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο της Εκτελεστικής Οδηγίας 2012/25/ΕΕ της Επιτροπής της 9ης Οκτωβρίου 2012 «για τη θέσπιση διαδικασιών ενημέρωσης σχετικά με την ανταλλαγή, μεταξύ των κρατών μελών, ανθρώπινων οργάνων που προορίζονται για μεταμόσχευση -Ρυθμίσεις για την Ψυχική Υγεία και την Ιατρικώς Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή και λοιπές διατάξεις» και συγκεκριμένα με το Άρθρο 28 «Η λειτουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων φαρμακείων στο διαδίκτυο επιτρέπεται μόνο σε φαρμακοποιούς με άδεια ιδρύσεως και λειτουργίας φαρμακείου. Τα ως άνω ηλεκτρονικά καταστήματα υπόκεινται σε έλεγχο και πιστοποίηση από τον Φορέα πιστοποίησης του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου».

Κάθε φαρμακοποιός με άδεια ιδρύσεως και λειτουργίας φαρμακείου που διατηρεί ηλεκτρονικό κατάστημα, οφείλει να τηρεί την κείμενη νομοθεσία περί διάθεσης φαρμακευτικών και παραφαρμακευτικών ειδών, ως και τη νομοθεσία περί ηλεκτρονικού εμπορίου. Κυρίως δεν επιτρέπεται σε ένα online φαρμακείο να εμπορεύεται φάρμακα και να δέχεται συνταγές.

Για την πληρέστερη προστασία των καταναλωτών, στις 24 Ιουνίου 2014 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υιοθέτησε ένα κοινό λογότυπο για την λειτουργία όλων των ηλεκτρονικών φαρμακείων που δραστηριοποιούνται εντός της κοινότητας. Από 1η Ιουλίου 2015 κάθε ηλεκτρονικό φαρμακείο είναι υποχρεωμένο να εμφανίζει στην αρχική σελίδα του το εν λόγω λογότυπο με το κείμενο «Κάντε κλικ εδώ για να βεβαιωθείτε ότι αυτός ο δικτυακός τόπος λειτουργεί νόμιμα».

Πέραν όμως από το ζήτημα του πλαισίου αδειοδότησης και του ειδικού σήματος, ο επισκέπτης ενός ηλεκτρονικού φαρμακείου πρέπει να επιστήσει την προσοχή του και στα κάτωθι σημεία που αφορούν και την ασφάλεια των ηλεκτρονικών αγορών εν γένει:
 Αναφορά του ονόματος του φαρμακοποιού με άδεια λειτουργίας φαρμακείου σε ευανάγνωστη θέση στην ιστοσελίδα.

 Επισήμανση σε ευανάγνωστη και προσιτή για τον επισκέπτη θέση της πληροφορίας ότι «Σύμφωνα με τον ελληνικό νόμο δεν πραγματοποιούνται πωλήσεις φαρμάκων μέσω διαδικτύου, ούτε μπορούμε να παραλάβουμε και να εκτελέσουμε συνταγές».

 Σαφείς και ευανάγνωστοι όροι χρήσης σύμφωνα με την νέα νομοθεσία για το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις εξ’αποστάσεως συμβάσεις (Ν. 4242/2014) όπως ενδεικτικά:

• Να αναφέρονται σε σημείο άμεσα προσιτό στον επισκέπτη της ιστοσελίδας τα χαρακτηριστικά του προϊόντος, ο κατασκευαστής και τα βασικά στοιχεία της συναλλαγής (τρόπος αποστολής, χρεώσεις, τρόποι πληρωμής, το συνολικό κόστος του προϊόντος συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α και κάθε άλλης πρόσθετης δαπάνης καθώς επίσης και όλες τις πρόσθετες επιβαρύνσεις αποστολής, και στοιχεία επικοινωνίας για οποιαδήποτε ανάγκη του καταναλωτή).

• Να αναφέρεται ρητά η προβλεπόμενη από το Νόμο προθεσμία των 14 ημερών εάν ο καταναλωτής αλλάξει γνώμη ή δε μείνει ικανοποιημένος και θελήσει να επιστρέψει το προϊόν. Οι 14 ημέρες μετρώνται από την ημέρα της αγοράς. Όμως αν η ιστοσελίδα περιέχει ελλιπή η καθόλου πληροφόρηση σχετικά με το ως άνω δικαίωμα η προθεσμία αυτή παρατείνεται κατά ένα έτος. Σε περίπτωση επιστροφής πρέπει να προβλέπεται φυσικά ότι εντός της ίδιας προθεσμίας επιστρέφονται και τα χρήματα καθώς και ο τρόπος επιστροφής.

• Απαγορεύεται να επιβαρύνεται ο καταναλωτής με επιπλέον κόστος σε περίπτωση πληρωμής με πιστωτική κάρτα.

• Η παράδοση πρέπει να γίνεται σε 30 ημέρες από την παραγγελία.

• Κακή χρήση του προϊόντος που μπορεί να επηρεάσει το δικαίωμα υπαναχώρησης ΔΕΝ συνιστά το να ανοίξει ο αγοραστής το πακέτο για να ελέγξει το προϊόν.

Σοφία Γεωργιάδη
Δικηγόρος, L.L.M. Εμπορικού Δικαίου

Continue Reading

Trending