Connect with us

Έρευνες

Έρευνα Προοπτικών Απασχόλησης.

Έρευνα Προοπτικών Απασχόλησης της ManpowerGroup για το Δ’ Τρίμηνο 2018

 

Το 21% των εργοδοτών προβλέπει αύξηση του αριθμού των απασχολούμενων

για τους επόμενους τρεις μήνες

 

Οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης[1] διαμορφώνονται στο +16%,

αποτελώντας τις υψηλότερες προοπτικές για 10 και πλέον χρόνια

και παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση

με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους

 

  • Οι Έλληνες εργοδότες αναμένουν αισιόδοξες προθέσεις προσλήψεων για το Δ’ Τρίμηνο του 2018. Το 21% των εργοδοτών προβλέπει αύξηση του αριθμού των απασχολούμενων, 9% αναμένει μείωση ενώ το 66% δεν αναμένει κάποια αλλαγή.
  • Η ισχυρότερη αγορά εργασίας αναμένεται να καταγραφεί στον τομέα του Εμπορίου (Λιανική & Χονδρική), όπου οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης ανέρχονται σε +21%. Παράλληλα, οι εργοδότες του τομέα Ηλεκτρισμού, Φυσικού Αερίου & Ύδρευσης καταγράφουν αισιόδοξα σχέδια προσλήψεων, με Προοπτικές της τάξης του +20%, ενώ οι Προοπτικές για τον τομέα των Χρηματοοικονομικών, Ασφαλειών, Ακίνητης Περιουσίας και Παροχής Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις ανέρχονται σε +19%.
  • Οι εργοδότες του τομέα της Γεωργίας καταγράφουν τις πιο επιφυλακτικές προθέσεις προσλήψεων, με Προοπτικές της τάξης του +5%.

 

  • Οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης στην Ευρύτερη Περιφέρεια Αττικής ανέρχονται σε +19%, ενώ οι εργοδότες στη Βόρεια Ελλάδα καταγράφουν Προοπτικές Απασχόλησης της τάξης του +13%.
  • Μεταξύ των προβλέψεων που αφορούν στο μέγεθος οργανισμού, οι ισχυρότερες προοπτικές προσλήψεων αναμένονται από τους εργοδότες των Μεγάλων επιχειρήσεων, με Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης της τάξης του +36%. Οι εργοδότες των Πολύ Μικρών επιχειρήσεων προβλέπουν μέτρια δραστηριότητα προσλήψεων, καταγράφοντας Προοπτικές της τάξης του +8%.

 

* Τα σχόλια αυτής της ενότητας βασίζονται σε εποχικά προσαρμοσμένα δεδομένα, όπου αυτά υπάρχουν. Τα δεδομένα για την Κροατία και την Πορτογαλία δεν είναι εποχικά προσαρμοσμένα.

** Η Κροατία εντάχθηκε στην έρευνα κατά το προηγούμενο τρίμηνο και δεν διατίθενται δεδομένα σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. 

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη ManpowerGroup Ελλάδας, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: www.manpowergroup.gr

 

 

[1] Εφεξής, όλα τα δεδομένα που σχολιάζονται είναι εποχικά προσαρμοσμένα, εκτός εάν σημειώνεται διαφορετικά.

* * Οι συμμετέχοντες εργοδότες χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες μεγέθους οργανισμού: Οι Πολύ Μικρές επιχειρήσεις με λιγότερους από 10 υπαλλήλους, οι Μικρές επιχειρήσεις με 10-49 υπαλλήλους, οι Μεσαίες επιχειρήσεις με 50-249 υπαλλήλους και οι Μεγάλες επιχειρήσεις με 250 ή περισσότερους υπαλλήλους.

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έρευνες

Σε πορεία ανάκαμψης ο κλάδος του Κλιματισμού

  • Σε πορεία ανάκαμψης εισήλθε ο κλάδος του Κλιματισμού από το 2015 και έπειτα.
  • H ανοδική πορεία του εκτιμάται ότι θα συνεχισθεί (κυρίως στην κατηγορία των split units) και την τριετία 2018-2020 με ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης της τάξεως του 6%-7% περίπου.

Η ελληνική αγορά του Κλιματισμού χαρακτηρίζεται από την παρουσία αξιόλογου αριθμού εισαγωγικών εταιρειών, ενώ στον παραγωγικό τομέα του κλάδου δραστηριοποιούνται λίγες εταιρείες. Μεταξύ αυτών, παρατηρούνται σημαντικές διαφοροποιήσεις, τόσο ως προς το μέγεθός τους, όσο και ως προς το βαθμό δραστηριοποίησής τους στον κλιματισμό. Αρκετές από τις εισαγωγικές επιχειρήσεις ασχολούνται παράλληλα με την εισαγωγή και εμπορία και άλλων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών. Εντούτοις, στον κλάδο δραστηριοποιούνται και εταιρείες οι οποίες έχουν ως αποκλειστική δραστηριότητα την εισαγωγή και εμπορία κλιματιστικών μηχανημάτων. Αρκετές εισαγωγικές επιχειρήσεις αποτελούν θυγατρικές πολυεθνικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται διεθνώς είτε στον τομέα του Κλιματισμού είτε στον ευρύτερο κλάδο των ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών συσκευών και προϊόντων τεχνολογίας. Οι πρόσφατες εξελίξεις του κλάδου επισημαίνονται στην τελευταία έκδοση της σχετικής κλαδικής μελέτης που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group.

Οι κλιματιστικές μονάδες ανάλογα με την έκταση των χώρων που εξυπηρετούν μπορούν να διακριθούν στις εξής ευρύτερες κατηγορίες:

  • Κλιματιστικές μονάδες δωματίου (split units και αντλίες θερμότητας)
  • Ημικεντρικές μονάδες Κλιματισμού (διαιρούμενου τύπου ή αυτοτελείς μονάδες)
  • Συστήματα Κεντρικού Κλιματισμού (ψύκτες, κεντρικές κλιματιστικές μονάδες, fan coils)

Βασικό στοιχείο που χαρακτηρίζει τη ζήτηση για τα προϊόντα κλιματισμού είναι η εποχικότητα. Το μεγαλύτερο μέρος των αγορών, ιδίως όσον αφορά στα κλιματιστικά που προορίζονται για κατοικίες, πραγματοποιείται τους θερινούς μήνες, η δε ζήτηση γνωρίζει ιδιαίτερη αύξηση κατά τις περιόδους καύσωνα. Το συγκεκριμένο γεγονός αποδίδεται και στο ότι η αγορά ενός κλιματιστικού συνήθως δεν προγραμματίζεται εκ των προτέρων, καθώς η συγκεκριμένη ανάγκη γίνεται εμφανής μόνο κατά τις περιόδους ζέστης, σε αντίθεση με άλλες ηλεκτρικές συσκευές «πρώτης ανάγκης», όπως πχ. το ψυγείο ή η κουζίνα.

Το γεγονός αυτό δημιουργεί ορισμένα προβλήματα στις επιχειρήσεις του κλάδου, καθώς πρέπει να ανταποκρίνονται στη ζήτηση άμεσα, γεγονός που εγκυμονεί τον κίνδυνο απώλειας κάποιων πωλήσεων, εάν δεν διαθέτουν απόθεμα κλιματιστικών.

Σύμφωνα με τον Νίκο Ταβουλάρη, Senior Consultant Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, ο οποίος επιμελήθηκε της συγκεκριμένης μελέτης, η οικοδομική και γενικότερα η κατασκευαστική δραστηριότητα είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει, ως ένα βαθμό και με κάποια χρονική υστέρηση, την εξέλιξη της ζήτησης των κλιματιστικών μηχανημάτων. Συγκεκριμένα, ο ακαθάριστος σχηματισμός παγίου κεφαλαίου εμφάνισε πολύ μεγάλη μείωση την περίοδο από το 2007 έως και το 2015 (με εξαίρεση το 2014), εμφανίζοντας σωρευτική μείωση κατά 72,6%. Εντούτοις, το 2016 και το 2017 εμφάνισε αυξητικές τάσεις (2016/15: +6,8% 2017/16: +12,8%).

Θα πρέπει να τονιστεί ότι η συνολική εγχώρια παραγωγή κλιματιστικών μηχανημάτων έχει μειωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι σε σχέση με το 2008, η σωρευτική μείωση ανήλθε σε 90,2% το 2017.

Ο κος Ταβουλάρης επισημαίνει επίσης ότι η εγχώρια αγορά των κλιματιστικών μηχανημάτων (ψύκτες, κεντρικές κλιματιστικές μονάδες, fan coils, split units,   ημικεντρικά συστήματα) παρουσίασε σημαντική μείωση των μεγεθών της την περίοδο 2008-2014 (μείωση 2014/08: -62,8%). Εντούτοις, από το 2015 και έπειτα εμφανίζει ανοδική πορεία (2015/14: +11,4%, 2016/15: +8,1%, 2017/16: +8,8%).

Όσον αφορά τον ομαδοποιημένο ισολογισμό των επιχειρήσεων του κλάδου των εισαγωγικών επιχειρήσεων (δείγμα 4 εταιρείες με δημοσιευμένο ισολογισμό την  περίοδο 2013-2017) παρατηρείται ότι το σύνολο του ενεργητικού των εταιρειών του δείγματος αυξήθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό την εξεταζόμενη περίοδο και διαμορφώθηκε σε €84,4 εκατ. το 2017 (από 38,2 εκατ. το 2013). Αντίστοιχα, τα ίδια κεφάλαια ανήλθαν στα €34,7 εκατ. αυξημένα κατά 64% σε σχέση με το 2013. Οι μεσομακροπρόθεσμες υποχρεώσεις και προβλέψεις παρουσίασαν σημαντικές αυξομειώσεις, ενώ οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 169% περίπου την ίδια περίοδο.

Οι συνολικές πωλήσεις των εταιρειών υπερδιπλασιάστηκαν (+117%), όπως και τα μικτά κέρδη (2017/13: +162%) και η εξέλιξη αυτή επηρέασε σημαντικά τα λειτουργικά αποτελέσματα (2017/13: +341%).  Αντιστοίχως, τα καθαρά κέρδη και τα EBITDA κινήθηκαν έντονα ανοδικά για τις τέσσερις εταιρείες του δείγματος την πενταετία 2013-2017.

Οι δείκτες κερδοφορίας του κλάδου των εισαγωγικών επιχειρήσεων (19 εταιρείες) παρουσίασαν μεγάλες διακυμάνσεις. Τόσο το λειτουργικό κέρδος, όσο και τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε αρνητικά επίπεδα, αλλά θα πρέπει να τονιστεί ότι ορισμένες εταιρείες επηρεάζουν σημαντικά τη διαμόρφωση των δεικτών διότι εμφανίζουν ακραίες αρνητικές τιμές.

Όσον αφορά την παγκόσμια αγορά κλιματιστικών η ζήτηση τους διαμορφώθηκε σε 110,6 εκατ. τεμάχια το 2017, αυξημένη κατά 8,1% σε σχέση με το 2016. Η Ασία αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως καθώς το 66% της συνολικής παγκόσμιας ζήτησης κλιματιστικών προέρχεται από την ασιατική ήπειρο. Ακολουθεί η αγορά της Βόρειας Αμερικής με μερίδιο 13,9% και η αγορά της Κεντρικής και Νότιας Αμερικής με μερίδιο 6,1%.

Περισσότερες Πληροφορίες

 

Continue Reading

Έρευνες

Τα εννέα χαρακτηριστικά των καινοτόμων εταιριών.

Η ManpowerGroup εντοπίζει τα εννέα χαρακτηριστικά των καινοτόμων εταιριών

Η νέα έκθεση της ManpowerGroup βοηθά τις εταιρίες να δημιουργήσουν κουλτούρα

επιτάχυνσης καινοτομίας και να μεγιστοποιήσουν την απόδοση επένδυσης

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός πραγματοποιείται με έναν πρωτοφανή ρυθμό. Σήμερα η επιτυχία μιας επιχείρησης εξαρτάται περισσότερο από την ικανότητά της να καινοτομεί και τις δεξιότητες των εργαζομένων της παρά από τα περιουσιακά της στοιχεία. Για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να επιταχύνουν την καινοτομία και να πραγματοποιήσουν μεγαλύτερη απόδοση επένδυσης στις ψηφιακές τους επενδύσεις, η ManpowerGroup [NYSE: MAN] προσδιορίζει τα εννέα βασικά χαρακτηριστικά που καθορίζουν την ετοιμότητα της εταιρίας για καινοτομία. Αυτά τα βασικά χαρακτηριστικά παρέχουν ένα σχέδιο δράσης καλλιέργειας συμπεριφορών προκειμένου να καλλιεργηθούν στην ψηφιακή εποχή και μεγιστοποιήσουν την αξία.

«Η κουλτούρα καινοτομίας χαρακτηρίζει ένα εργασιακό περιβάλλον όπου οι ηγέτες καλλιεργούν νέες ιδέες, εφαρμόζουν νέες διαδικασίες και ενθαρρύνουν την καινοτομία ως μακροπρόθεσμη αξία για την επιχείρηση», αναφέρει ο Μπάμπης Καζαντζίδης, Εμπορικός Διευθυντής της ManpowerGroup Ελλάδας. «Ως αντίποδα στη συνεχή αλλαγή, η καινοτομία και η προσαρμογή αποτελούν το σημείο αναφοράς. Η δημιουργία κουλτούρας καινοτομίας είναι μια κρίσιμη επένδυση για το μέλλον μιας εταιρίας. Στο τέλος, η επιχειρησιακή κουλτούρα εκτός από μια αφηρημένη αντίληψη οφείλει να παράγει μετρήσιμες αλλαγές. Όταν η καινοτομία και η κουλτούρα βαίνουν καλώς, οι εργοδότες μπορούν να αναμένουν μια σημαντική και γρήγορη απόδοση”.

Εάν ένας οργανισμός καλλιεργεί κουλτούρα που περιλαμβάνει κάθε ένα από τα παρακάτω χαρακτηριστικά, είναι πιθανό να είναι έτοιμος για καινοτομία.

  • Εμπιστοσύνη: είναι το δίχτυ ασφαλείας που επιτρέπει τις νέες ιδέες και καθιστά δυνατή την καινοτομία, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα που επιτρέπει και δικαιολογεί τα αναπόφευκτα λάθη.
  • Περιέργεια: είναι η κινητήρια δύναμη της δημιουργικότητας. Για να οικοδομήσουμε μια κουλτούρα καινοτομίας, οι επιχειρήσεις πρέπει να δημιουργήσουν ένα κλίμα που να καλλιεργεί την κριτική σκέψη, όπου ενθαρρύνεται η «αμφισβήτηση» του κατεστημένου, ακόμα και εάν αυτό σημαίνει δημιουργία διαφωνιών.
  • Πειραματισμός: Οι επιχειρήσεις επιτυγχάνουν όταν συνεχίζουν να πειραματίζονται εστιάζοντας στον ορίζοντα όπου μεταβάλλεται συνεχώς.
  • Επιμονή: Μια επιτυχημένη εταιρία παρέχει υποστήριξη, καθοδηγεί και προσαρμόζεται στα ζητήματα που προκύπτουν.
  • Πυγμή: Οι άνθρωποι με πυγμή δείχνουν θάρρος, δύναμη χαρακτήρα και επιμονή κατά τη διάρκεια αναπόφευκτων δυσκολιών, καθιστώντας με τον τρόπο αυτό ένα βασικό παράγοντα διαφοροποίησης στη σημερινή αγορά.
  • Συλλογικότητα: Η παρακολούθηση της ισορροπίας ρόλων σε μια ομάδα προσφέρει μια διορατικότητα στη δυναμική της. Υποδεικνύει επίσης την πιθανότητα επιτυχίας ή αποτυχίας για μια ανατιθεμένη εργασία.
  • Διαφορετικότητα: Για να προκύψει η καινοτομία χρειάζεται διαφορετικές προοπτικές για την περιήγηση σε έναν ταχέως εξελισσόμενο κόσμο.
  • Ευμάθεια: Αυτό που γνωρίζετε ήδη είναι λιγότερο σχετικό με αυτό που μπορείτε να μάθετε. Γνωρίζοντας τις απαντήσεις στις ερωτήσεις είναι λιγότερο σημαντικό από το να έχετε τη δυνατότητα να υποβάλετε τις σωστές ερωτήσεις στη σωστή στιγμή.
  • Επικοινωνία: H καινοτομία καθοδηγείται από ένα σαφές όραμα και σκοπό. Οι ηγέτες πρέπει να το διατυπώνουν ανοιχτά και να το επικοινωνούν σε τακτική βάση έτσι ώστε να ορίζονται οι παράμετροι για τις νέες ιδέες. Η επικοινωνία σημαίνει επίσης ανταλλαγή ιδεών και κατανόηση των διαφορετικών απόψεων.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη ManpowerGroup Ελλάδας, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: www.manpowergroup.gr

Continue Reading

Έρευνες

ManpowerGroup: Ευχαριστημένοι υποψήφιοι, ικανοποιημένοι πελάτες.

Νέα έρευνα ManpowerGroup

Η εμπειρία που λαμβάνει ο υποψήφιος κατά τη διαδικασία επιλογής

από μια εταιρία επηρεάζει άμεσα την μελλοντική του συμπεριφορά

 ως καταναλωτής

 

Η νέα έρευνα της ManpowerGroup [NYSE: MAN]  η οποία πραγματοποιήθηκε σε σχεδόν 18.000 υποψηφίους σε 24 χώρες καταδεικνύει ότι οι εργοδότες έχουν την ευκαιρία να καλλιεργήσουν πιστούς καταναλωτές των προϊόντων ή των υπηρεσιών της εταιρείας τους, κατά τη διαδικασία επιλογής υποψηφίων. Περισσότεροι από τους μισούς υποψηφίους (54%) αναφέρουν ότι η εμπειρία τους επηρεάζει άμεσα την αγοραστική τους πρόθεση, δηλαδή είτε να αγοράσουν ή όχι τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μιας εταιρίας.

«Οι υποψήφιοι αξιολογούν όλο και περισσότερο τις εμπειρίες τους χρησιμοποιώντας τα ίδια κριτήρια που ακολουθούν για την διαδικτυακή αγορά προϊόντων και υπηρεσιών”, δηλώνει ο Μπάμπης Καζαντζίδης, Εμπορικής Διευθυντής της ManpowerGroup. «Η ανάπτυξη μιας δυναμικής στρατηγικής προσέλκυσης υποψηφίων σε κάθε στάδιο της διαδικασίας ανθρώπινου δυναμικού, αποτελεί ζωτικής σημασίας για την προσέλκυση των εξαίρετων και καλύτερων ταλέντων καθώς και για την ανάπτυξη υφιστάμενων ή μελλοντικών καταναλωτών. «Η διαφάνεια στις περιγραφές των θέσεων εργασίας, οι σαφείς αξίες και η διασφάλιση μιας θετικής εμπειρίας συνέντευξης επηρεάζουν τελικά εάν ένας υποψήφιος θα αποδεχτεί την προσφορά μιας θέσης ή θα επιλέξει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας”.

Η ξεκάθαρη αποστολή της εταιρίας, η ελκυστική κουλτούρα καθώς και η δέσμευσή της για την κοινωνική ευθύνη αποτιμώνται θετικά από τους υποψηφίους. Ωστόσο, η έλλειψη διαφάνειας των μισθών ή η έλλειψη ανταπόκρισης στην υποβολή αίτησης είναι πολύ πιθανό να επηρεάσει αρνητικά την πρόθεση αγοράς των καταναλωτών – ιδιαίτερα στην περίπτωση απόρριψης μετά από συνέντευξη.

Η έρευνα περιέχει προτάσεις προς τις εταιρείες για

  • Τη βελτίωση της εμπειρίας υποψηφίου, συμπεριλαμβάνοντας την αξιολόγηση σε όλα τα στάδια της διαδικασίας πρόσληψης,
  • Τη δημιουργία διαφάνειας και της ανταπόκρισης σε όλα τα στάδια επικοινωνίας και
  • Την ανάπτυξη ενός ελκυστικού “brand name” ευθυγραμμισμένο με τις ανάγκες των καταναλωτών.

Για περισσότερες πληροφορίες: www.manpowergroup.gr

 

Continue Reading

Trending