Connect with us

Lifestyle

Ακύρωση εκδήλωσης Recycling Fashion

Σύμφωνα με τα νέα περιοριστικά μέτρα για την πανδημία και με γνώμονα πάντα και πρώτα, την ασφάλεια των παιδιών και όλων των συμμετεχόντων, η ομάδα του φιλανθρωπικού οργανισμού “Σκοπός Ζωής” αποφάσισε μετά λύπης την ακύρωση της εκδήλωσης “Recycling Fashion” που θα λάμβανε χώρα το ερχόμενο Σαββατοκύριακο 26-27 Σεπτεμβρίου στο Αίθριο στη ΧΑΝΘ.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Εκδηλώσεις

Οι ΑΓΡΟΤΙΣΣΕΣ προσκαλούν για το «ΟΡΑΜΑ 2040»

Την ΤΡΙΤΗ, 12 Ιαν 2021, στις 20.00 στην τακτική διαδικτυακή συζήτηση οι Αγρότισσες θα προετοιμάσουν το πρόγραμμα των συναντήσεων από 12/1/2021 έως 27/1/2021 για το ΟΡΑΜΑ 2040, με Γυναίκες της Υπαίθρου. 

Την Τετάρτη, 13 Ιαν 2021, στις 12.00, στον Κτηνοτροφικό Σύλλογο Αττικής θα γίνει διαδικτυακή Ανταλλαγή Ευχών, δημόσια στο facebook: Skywalker. 

Την Τρίτη, 5/1/2021, ευχές αντάλλαξαν οι: κα Μάγδα Κοντογιάννη (Γραμματέας Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής), κα Όλγα Σταυροπούλου (Πρόεδρος Ελλήνων Αυστρίας & Γραμματέας Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού), κα Δέσποινα Γαζωράκη (Χασιά), κα Αθηνά Μπρούζα (Ελασσόνα), κα Αργυρώ Λαγγουράνη (Λιδωρίκι), κα Μαρία Καραντάνη (Καλάβρυτα), κα Αθηνά-Ελπίδα Μιχαηλίδου (Μέγαρα), κα Ειρήνη Σερέτη (Πέλλα), κα Καίτη Καμηλάκη (π. Δ/ντρια Κέντρου Λαογραφίας), κα Μαρία-Χριστίνα Μακρανδρέου (Ελληνικό Αγροτικό Δίκτυο), κα Φωτεινή Τσιρογιάννου (Τιθορέα), κα Δήμητρα Χόντου (Σαρωνίδα), κα Κατερίνα Κοντογιάννη (Μενίδι), κα Μαρία Τέλιου (Βερδικούσα), κα Νότα Βογιατζή (Δράμα), κα Μαρίνα Μόσχου (Αχαρναί), κα Φιλλιώ Κρασσά (Γαλάτσι) & κα Λένα Χόντου-Καράτζαλου. 

Την βασιλόπιτα έκοψε η κα Μάγδα Κοντογιάννη (κτηνοτρόφος, 6932094231) με τυχερή της χρονιάς την κα Φιλλιώ Κρασσά (κτηνοτρόφος, Αττική) στην οποία κληρώθηκαν ζυμαρικά και ροδοζάχαρη από την οικοτεχνία «Ζυμαρικά ΧΕΛΜΟΣ» του κτηνοτρόφου, μέλος του Κτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Καλαβρύτων, Ανδρέα Καραμούζη (2692022424, [email protected]), που εξασφάλισε η κα Μ. Καραντάνη. Όλη η εκδήλωση των ΑΓΡΟΤΙΣΣΩΝ βρίσκεται στο video https://www.facebook.com/magda.kodogianni/videos/4018059214871224

Οι αγρότισσες συναντώνται διαδικτυακά κάθε Τρίτη, στις 20.00 και κάνουν μια ανοικτή διαδικτυακή εκδήλωση μια φορά τον μήνα, ενώ για τις καθημερινές επαφές δημιούργησαν στο facebook την Ομάδα ΓΥΝΑΙΚΕΣ της ΥΠΑΙΘΡΟΥ και καλούν όλες στο https://www.facebook.com/groups/1260404191008954.

Από τις πολύ αξιόλογες ευχές και σκέψεις που ακούσθηκαν καταγράφθηκαν:

  • Τα ήθη και έθιμα δημιουργούν την απαραίτητη για την βιωσιμότητα κοινωνική συνοχή, και θεματοφύλακες τους είναι συνήθως οι γυναίκες. 
  • Όλοι αντλούν κουράγιο από το ορατό παράδειγμα των αγροτισσών σε αυτήν την εποχή της βαθιάς οικονομικής, υγειονομικής και κοινωνικής κρίσης που θέτουν σε κίνδυνο την κοινωνική συνοχή και τα πολιτιστικά χαρακτηριστικά. 
  • Ο οικουμενικός ελληνισμός, βρίσκεται στο πλευρό των αγροτισσών, διότι είναι σημαντικός ο ρόλος τους για το μέλλον του ελληνισμού. 
  • Το μέλλον της αγροτικής Ευρώπης μπορεί να διαμορφωθεί μόνο τοπικά … 
  • Μπορούμε να σχεδιάσουμε κάτι για το μέλλον μόνο αν ξέρουμε τις ρίζες μας, και οι φροντιστές του περιβάλλοντος (φυσικού, κοινωνικού, τεχνολογικού, πολιτιστικού κλπ) είναι κυρίως οι αγρότισσες. 
  • Οι Αγρότισσες θα μπορούσαν να οργανώσουν μια εκδήλωση στους πρόποδες της Ακρόπολης των Αθηνών μέσα στο 2021, ή να συντονίσουν ομοειδείς τοπικές εκδηλώσεις την ίδια ημέρα σε όλη την Ελλάδα
  • Ο βαθύτερος συμβολισμός της βασιλόπιτας είναι η συμμετοχή και το κοινό  μοίρασμα του κοινού ψωμιού ανάμεσα σε όλα τα μέλη της οικογένειας, και σε μερικές περιοχές έβαζαν κομμάτι και για τα χωράφια, και έδινα βασιλόπιτα και στα μεγάλα αγροτικά ζώα. 
  • Παλαιότερα αντί για «φλουρί» έβαζαν κάτι από τον τρόπο ζωής τους, πχ από την σοδειά, από τα αμπέλια ή από τα ζωντανά τους, ή/& τρία τυχερά 
  • Ο ορθόδοξος Αη Βασίλης ήταν ξερακιανός, γεωργός, βοσκός, στην Καισάρεια με μαύρα μαλλιά, θεμελιωτής της φιλανθρωπίας, που ενώνει τους φτωχούς με τους πλούσιους, που ενώνει τους αγρότες με τους αστούς …
  • Ο κόσμος όλος έχει στραφεί στην τοπικότητα.
  • Οι γυναίκες είναι οι «δασκάλες» της επόμενης γενιάς μέσα στις οικογένειές τους, και είναι αυτές που προετοιμάζουν ακόμα και τις επαναστάσεις … 
  • Ο αγρότης και η αγρότισσα είναι «πολυεργαλείο». Δεν αρκεί να ξέρει μόνο για την καλλιέργεια των φυτών, ή μόνο για την εκτροφή ζώων, αλλά πρέπει να έχει και καλλιέργειες και εκτροφές, και να είναι μαραγκός, και ηλεκτροκολλητής, και υδραυλικός, και ηλεκτρολόγος, και συντηρητής μηχανών και σωστός διαχειριστής, και επιχειρηματίας, και να ξέρει καλές πρακτικές προστασίας περιβάλλοντος, και να μπορεί να δώσει πρώτες βοήθειες στα ζώα του ή σε όσους αγαπά, και να μπορεί να παρακολουθεί τις εξελίξεις, και να μετέχει της κοινωνικής δράσης, και τελευταία, και λογιστής, και κομπιουτεράς, και …. Οι αστοί συνήθως είναι εξειδικευμένοι σε ένα μόνο πράγμα …
  • Οι αγρότισσες είναι περισσότερο δεμένες με τον τόπο και με την οικογένεια και η πλατφόρμα zoom του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής δίνει μια διέξοδο για νέες γνωριμίες, για ανταλλαγή καλών πρακτικών και για άρση της απομόνωσης
  • Μερικές από τις συμμετέχουσες ήταν διαχειρίστριες σε ομάδες κτηνοτρόφων με 8.000 μέλη ή με 10.500 μέλη …
  • Με την πανδημία covid 19 μοιάζει να ξαναείδαμε τα τοπικά προϊόντα και ίσως να υπάρχουν περιθώρια να ιδωθεί η τοπική αγροτική παραγωγή με νέες προτεραιότητες, κυρίως προτεραιότητες αγροδιατροφικής αυτάρκειας ….
  • Ο αγρότης απαιτείται να συμμετέχει οικογενειακά στις εργασίες παραγωγής και στην ζωή, και να διαμένει στον χώρο της επαγγελματικής του δράσης …
  • Ο αγρότης πρέπει να μπορεί να παρακολουθεί τις εξελίξεις, τόσο της επιστήμης, όσο και της αγοράς για να προσαρμόζει την παραγωγή του κάθε φορά στην ζήτηση των καταναλωτών. 
  • Οι αγρότισσες που συμμετείχαν συνειδητοποίησαν την ανάγκη για εξωστρέφεια και για την ενημέρωση όλης της κοινωνίας για την ανάγκη σεβασμού όλων των συμπολιτών και των τοπικών οικοσυστημάτων, και οι ΓΥΝΑΙΚΕΣ της ΥΠΑΙΘΡΟΥ θα μπορούσαν να συμβάλλουν. 

Το ΟΡΑΜΑ για την Ύπαιθρο 2040 που προσπαθεί να συνθέσει η Ευρ. Επιτροπή μέχρι την άνοιξη 2021 δέχεται προτάσεις από οργανωμένες συζητήσεις μέχρι τις 31 Ιαν 2021. 

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής σε εκδήλωση της 7/7/2018 με ομιλία του προέδρου του κ Γιάννη Κοντογιάννη, είχε δηλώσει: Οι Κτηνοτρόφοι της Αττικής επιβίωσαν αειφόρα στην Αττική επί αιώνες, μέχρι σήμερα, και επιθυμούν, μέσα σε κλίμα συνεννόησης και συμβίωσης, να συνδιαμορφώσουν, μαζί με τους νεοαφιχθέντες τα τελευταία 30-40 χρόνια συμπολίτες, ένα νέο «συμβόλαιο», που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις της ζωής, ώστε οι κοινωνίες μας να γίνουν βιώσιμες, με όλους τους συμπολίτες μαζί και να επιβιώσουν με τις καλύτερες δυνατές ωφέλειες για όλους. Και οι συζητήσεις για το ΟΡΑΜΑ για την Αττική ύπαιθρο 2040 που θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη, 27 Ιαν 2021, στις 12.00 είναι μια ακόμα ευκαιρία για εξομάλυνση της πίεσης που δέχεται η Αττική ύπαιθρος.

Continue Reading

Lifestyle

Ερωτικά Τρίγωνα: Μπορείς να Διαλέξεις Ανάμεσα σε Δύο Σχέσεις

Θα ξεκινήσω με ιστορίες παρμένες από τη ζωή (φυσικά τα ονόματα είναι αλλαγμένα).

Η Μαρία είναι παντρεμένη με τον Γιάννη εδώ και 6 χρόνια, αλλά έχει εξωσυζυγική σχέση με τον Φίλιππο.

Ο Γιάννης είναι «καλό παιδί», οικογενειάρχης, εργατικός, μαζεμένος, ήρεμος, λιγάκι «βαρετός». Ο Φίλιππος πάλι είναι έντονη προσωπικότητα, κοινωνικός, εξωστρεφής και έχει την τέλεια σεξουαλική χημεία με τη Μαρία.

Η Μαρία έχει αισθήματα για τον Γιάννη, αλλά «πεθαίνει» για τον Φίλιππο, ο οποίος την πιέζει να πάρει διαζύγιο και να τον παντρευτεί. Η Μαρία δεν ξέρει τι να κάνει και αισθάνεται ότι έχει κολλήσει σε μία δύσκολη κατάσταση.

 

Ο Γιώργος είναι φρεσκοχωρισμένος σαραντάρης με ένα μικρό παιδί. Βγαίνει με δύο κοπέλες παράλληλα.

Η μία είναι συνάδελφος του, επίσης χωρισμένη και στην ίδια ηλικία. Η Ευγενία είναι η προσωποποίηση της σταθερότητας, της συναισθηματικής σιγουριάς και ασφάλειας. Ο Γιώργος αισθάνεται ότι επικοινωνούν υπέροχα, καταλαβαίνουν ο ένας τον άλλον και έχουν κοινούς στόχους.

Παράλληλα, και χωρίς να της το έχει πει, ο Γιώργος βγαίνει και με μία κοπέλα 17 χρόνια νεότερή του. Η Αμαλία μόλις πήρε το πτυχίο της, είναι ελεύθερο πνεύμα, θέλει να κάνει μεταπτυχιακό στο εξωτερικό, λατρεύει τα σπορ και την αδρεναλίνη στη ζωή της και θέλει να ζει μια έντονη ζωή χωρίς περιορισμούς από επάγγελμα, ωράρια και υποχρεώσεις.

Ο Γιώργος δεν ξέρει ποια γυναίκα και ποιο στυλ ζωής να προτιμήσει, αφού και τα δύο έχουν τα υπέρ και τα κατά τους. Καθώς παραμένει αναποφάσιστος, αντιλαμβάνεται ότι κινδυνεύει να τινάξει και τις δύο σχέσεις στον αέρα κάποια στιγμή.

Πρόκειται για περιπτώσεις ανθρώπων που βλέπω καθημερινά στο γραφείο μου, με διαφορετικές παραλλαγές, αλλά το ίδιο κοινό θέμα: άνθρωποι που είναι συναισθηματικά μπερδεμένοι, που βρίσκονται σε ένα σταυροδρόμι στην ερωτική τους ζωή και δεν ξέρουν ποιον δρόμο να διαλέξουν. Η επιλογή ανάμεσα σε δύο συντρόφους είναι δύσκολη και διστάζουν να πάρουν μία τελική απόφαση.

 

Αν έχεις κολλήσει σε ένα ερωτικό τρίγωνο αυτό προκαλεί άγχος, ψυχολογικό ζόρισμα αλλά και πόνο.
Συχνά οι άνθρωποι μπλέκουν σε ένα ερωτικό τρίγωνο θεωρώντας ότι αυτή είναι η λύση στο πρόβλημα που έχουν στο γάμο τους ή τη ζωή τους. Σύντομα όμως αντιλαμβάνονται ότι τελικά δημιούργησαν ένα πρόσθετο πρόβλημα.

Αν έχεις κολλήσει σε ένα ερωτικό τρίγωνο αυτό προκαλεί άγχος, ψυχολογικό ζόρισμα αλλά και πόνο.

Εδώ σου προτείνω τρεις ερωτήσεις που θα σε βοηθήσουν να σκεφτείς την τελική σου επιλογή, για να πάρεις μία απόφαση.

1. Σε ποια σχέση μπορώ να είμαι πραγματικά ο εαυτός μου και να νιώθω ότι καλύπτομαι από τον/τη σύντροφό μου;

Οι περισσότεροι άνθρωποι που έχουν δύο παράλληλες σχέσεις προσπαθούν να λύσουν το δίλημμα του ποια να διαλέξουν συγκρίνοντας τα υπέρ και τα κατά της κάθε σχέσης.

Και ενώ αυτό φαίνεται λογικό, στην πραγματικότητα είναι αδιέξοδο. Και οι δύο σχέσεις έχουν προφανώς υπέρ και κατά και, φυσικά, δεν είναι δυνατόν να προβλέψει κανείς το μέλλον με τον έναν ή τον άλλο άνθρωπο.

Η προσέγγιση αυτή είναι περιορισμένη και περιοριστική και αφήνει έναν καθοριστικό παράγοντα έξω από την εξίσωση- εσένα!

Γιατί σε τελική ΕΣΥ + το ΑΛΛΟ ΑΤΟΜΟ δημιουργείτε τη σχέση και όχι το άλλο άτομο μόνο του!

Άρα είναι σημαντικό να εξετάσεις το πώς είσαι εσύ μέσα στη σχέση.

Όχι το πώς περνάς, αλλά πώς νιώθεις τον εαυτό σου μέσα στη σχέση. Προφανώς και είσαι το ίδιο άτομο, αλλά στην κάθε σχέση «εμφανίζεσαι» διαφορετικά: στη μία, όπως η Μαρία μπορεί να βαριέσαι και στην άλλη να αισθάνεσαι ότι ξεχειλίζεις από ενθουσιασμό και έρωτα.

Στη μία σχέση μπορεί να νιώθεις ότι είσαι ο συνηθισμένος, προβλέψιμος εαυτός, ενώ στην άλλη παίρνεις ρίσκα, ενθουσιάζεσαι, δείχνεις το πώς είσαι βαθιά μέσα σου.

Αν ρωτήσεις τον εαυτό σου «σε ποια σχέση νιώθω πιο άνετα να εκφραστώ και να είμαι ο αληθινός μου εαυτός;», η απάντηση που θα δώσεις θα σε ξεμπλοκάρει και θα σου επιτρέψει να κάνεις την επιλογή σου.

Γιατί σε τελική ΕΣΥ + το ΑΛΛΟ ΑΤΟΜΟ δημιουργείτε τη σχέση και όχι το άλλο άτομο μόνο του!

2. Τι με εμποδίζει να επιλέξω;

Αυτή είναι άλλη μία σημαντική ερώτηση! Πρόσεξε όμως! Συνήθως οι άνθρωποι αναρωτιούνται:
«Γιατί δε μπορώ να διαλέξω;»
Εγώ σου επισημαίνω εδώ τη λεπτή διαφορά που υπάρχει στην εξής ερώτηση:
«Τι με εμποδίζει από το να διαλέξω;»

 

Στην ερώτηση «Γιατί δε μπορώ να διαλέξω;» καλείσαι να δώσεις μία απάντηση τύπου «επειδή αυτό και αυτό». Και σε όποια απάντηση δώσεις θα υπάρχει σίγουρα μια δόση αυτοκατηγορίας ή ντροπής.

Ντροπή επειδή «νιώθω δειλή/φοβάμαι/δεν έχω λεφτά/έχω μικρά παιδιά».

Αυτοκατηγορία «τι άνθρωπος είμαι να σηκωθώ να φύγω και να αφήσω τα παιδιά μου/βλακεία μου που δε δουλεύω και δεν έχω οικονομική ανεξαρτησία/ αν φύγω και με εγκαταλείψει στη συνέχεια, θα αποδειχτεί ότι είμαι εντελώς βλάκας. Κλπ.

Στη δεύτερη ερώτηση όμως, στο «Τι με εμποδίζει από το να διαλέξω;» αναγκάζεσαι να σκεφτείς με διαφορετικό τρόπο.

Να αντικρίσεις με περιέργεια την κατάσταση σου και να αναζητήσεις το κρυμμένο εμπόδιο που σε σταματάει.

Οι άνθρωποι δεν επιλέγουν όταν υπάρχει μία κρυφή ανταμοιβή. Για παράδειγμα, μπορεί να μη διαλέγεις επειδή φοβάσαι μήπως πληγωθείς, οπότε το ερωτικό τρίγωνο που δημιούργησες ικανοποιεί την ανάγκη της ασφάλειας και σιγουρεύει ότι δε θα πληγωθείς (αφού μένεις στον γάμο).

 

3. Αν η/ο καλύτερη/ος μου φίλη/ος ήταν σε αυτή τη θέση, τι συμβουλή θα του έδινα;

Η αλήθεια είναι ότι οι άνθρωποι κρίνουν τον εαυτό τους διαφορετικά απ’ ότι κρίνουν τους αγαπημένους φίλους τους.

Μπορεί να είσαι ιδιαίτερα σκληρή και επικριτική με τον εαυτό σου, ενώ είσαι πιο επιεικής και δείχνεις περισσότερη κατανόηση στους φίλους σου.

Ρόλος των φίλων στις δύσκολες συζητήσεις δεν είναι να καταδικάσουν, αλλά να βοηθήσουν τον φίλο τους να δείξει τον καλύτερο εαυτό του και να πάρει την ευθύνη των πράξεων του.

Αυτό λοιπόν που θα έκανε ένας φίλος σε εσένα, τώρα πρέπει να το κάνεις εσύ στον εαυτό σου.

Τι να κάνω αν είμαι σε ερωτικό τρίγωνο;

Το συμπέρασμα είναι ότι οι ανθρώπινες σχέσεις είναι μπερδεμένες και δύσκολες!

Αυτές οι τρείς ερωτήσεις σε βοηθάνε να δεις τα πράγματα από άλλη οπτική γωνία, να κοιτάξεις μέσα σου αντί για γύρω σου. Αυτές οι ερωτήσεις αποτελούν μονοπάτια για να εξερευνήσεις τον εσωτερικό σου κόσμο και να βρεις μέσα σου τις απαντήσεις που χρειάζεσαι.

Continue Reading

Lifestyle

Τα «Food Forest» στο facebook

Την Τετάρτη, 16 Δεκ 2020, στις 12.00, η τακτική δημόσια διαδικτυακή συζήτηση του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής προσεγγίζει τα διεθνώς ονομαζόμενα «Food Forest» ή Καρποί του Δάσους.

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Περιφέρειας Αττικής «Άγιος Γεώργιος» ξεκίνησε στις 2/6/2020, στις 12.00 τις τακτικές δημόσιες διαδικτυακές συζητήσεις με ζητήματα που απασχολούν τους κτηνοτρόφους αλλά και άλλα επίκαιρα θέματα, οι οποίες με την υποστήριξη του Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα γίνονται κάθε Τετάρτη, στις 12.00 και προβάλλονται ταυτόχρονα στο facebook όπου δέχονται σχόλια και ερωτήσεις από οποιονδήποτε συνεννοείται στην ελληνική γλώσσα.

Η κα Μάγδα Κοντογιάννη (6932094231, κτηνοτρόφος) ενημέρωσε ότι οι μέχρι σήμερα είκοσι δύο (22) δημόσιες συζητήσεις κάθε Τετάρτη, 12.00, του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής βρίσκονται σε video στην σελίδα Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα για όποιον επιθυμεί να δει κάποιο θέμα από όσα έγιναν στις 2/6/2020, 26/6/20220, 3/7/2020, 10/7/2020, 22/7/2020, 19/8/20, 26/8/20, 2/9/20, 9/9/20, 16/9/20, 23/9/20, 30/9/20, 30/9/20, 7/10/20, 14/10/2020, 21/10/2020, 4/11/2020, 11/11/2020, 18/11/2020, 25/11/2020, 2/12/2020 & 9/12/2020.

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής προσκαλεί όλες και όλους τους φίλους στην διαδικτυακή δημόσια «ανταλλαγή ευχών για ένα καλύτερο 2021» την Τετάρτη, 13 Ιαν 2021, στις 12.00.

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής επίσης καθιέρωσε τις συναντήσεις αγροτισσών στο διαδίκτυο κάθε Τρίτη, στις 20.00 μετά από μια πρόταση κατά την συζήτηση στην Παγκόσμια Ημέρα της Αγρότισσας 2020 για να γεφυρώσει τις αγρότισσες στην Ελλάδα, με την επόμενη συνάντηση να είναι την Τρίτη, 15 Δεκ 2020, στις 20.00 με την κα Αικατερίνη Καμηλάκη, πρώην Διευθύντρια στο Κέντρο Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών να συζητά για «τα ήθη και έθιμα για τον Άγιο Μόδεστο», προστάτη των αγροτικών ζώων. Η μεθεπόμενη διαδικτυακή συνάντηση των αγροτισσών θα γίνει την Τρίτη, 5 Ιαν 2021, στις 20.00 με συμβολικό διαδικτυακό «κόψιμο βασιλόπιτας».

Εντοπίσαμε τον όρο «Food Forest» σε σχόλιο του κ Σ. Σεκλιζιώτη σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης και ξαναζωντάνεψε μνήμες από παλαιότερες εποχές με πιο ισορροπημένο -βιώσιμο (αειφόρο)- περιβάλλον, κυρίως φυσικό, αλλά και κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον.

Στην ουσία ξανασυνειδητοποιήσαμε ότι στα διάφορα οικοσυστήματα η επιβίωση είναι θέμα ισορροπίας και θέμα συμβίωσης της πλούσιας βιοποικιλότητας, όπως αποτυπωνόταν στα ήθη και έθιμα της κάθε κοινωνίας.

Μερικά από τα δένδρα και τους θάμνους που ανέφερε ο  κ Σ. Σεκλιζιώτης είναι: Καρυδιές, Καστανιές, Φουντουκιές (Corylus avellana), Αγριοφουντουκιές ή Κόρυλος (Corylus colurna), Κουμαριές, Κρανιές (Cornus mas), Κράταιγοι, Βελανιδιές, Κυδωνιές, Γκορτσιές (Pyrus amygdaliformis), Χαρουπιές, Μηλιές, Μουριές, Αχλαδιές, Δαμασκηνιές, Κορομηλιές (τζανεριές), Βανίλιες, Κερασιές, Αμπέλια, Αρώνια η µελανόκαρπη (Aronia melanocarpa), Τσουκνιδόδενδρα (Celtis australis), Βατομουριές (Rubus sanctus), Μύρτιλα (Vaccinium myrtillus), Κόκκινο μύρτιλο (Vaccinium vitis-idaea), Τσαπουρνιά (Prunus spinosa), Σμέουρα ή φραμπουάζ ή red raspberry (Rubus idaeus), Σουμάκι ή Ρούδι (Rhus coriana), Σαμπούκος (Sambucus nigra), Αμελάγχιον το ωοειδές (Amelanchier ovalis), Σουρβιά Σορβιά (Sorbus domestica), Prunus cocomilia Αγριοκορομηλιά, Σκλήθρο (Alnus glutinosa), Λαγοκέρασο (Ribes uva-crispa), Τίλιες, Αγριοκερασιές (Prunus avium), Αγριοτριανταφυλλιά (Rosa Canina).

Ο Δρ Δημήτριος Φωτάκης εκτιμά ότι απαιτείται να γίνει αειφορική κάρπωση, των δασικών, μη ξυλωδών προϊόντων. Μέχρι σήμερα στα έσοδα από τα δάση καατγράφονταν μόνο στην παραγωγή ξυλείας. Ίσως εάν γίνει επαρκής έρευνα να μποεί να φανεί η συμβολή του δάσους και σε τρόφιμα από το δάσος τόσο για άνθρώπινη χρήση, όσο και σαν συμβολή στην κτηνοτροφία (κυρίως στην αγελαδοτροφία και στην προβατοτροφία). Και βέβαια είναι μια ακόμα σημαντική δυνατότητα η καλλιέργεια «καρπών του δάσους» σε παρακείμενους χώρους και η εξασφάλιση εισοδήματος στους κατοίκους της υπαίθρου από τους συνήθως super foods καρπούς του δάσους.

Η αγροτική ύπαιθρος έχει ενσωματωμένη στην επιβίωσή της τους καρπούς του δάσους, οι οποίοι στην ουσία αποτελούν κομμάτι της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς που σχετίζεται με εθνοβοτανικές πρακτικές και τη διασύνδεση φυτών με την ιστορία και τη μυθολογία της κάθε περιοχής.

Και πάντα θυμόμαστε ότι ο βραβευθείς από την ΚΙΒΩΤΟ του ΚΟΣΜΟΥ κ Δήμος Δήμου, από τα Τρίκαλα, με τα αυτόχθονα αγροτικά ζώα, πάντα επιμένει ότι στην Ελλάδα ο φυσικός χώρος συμβιωτικής διαβίωσης των ελληνικών φυλών είναι το δάσος και οι καρποί του δάσους. Πχ τα βελανίδια θα μπορούσαν να ξαναδώσουν κομμάτι από την απαραίτητη πλούσια ζωοτροφή.

Και στο facebook από τον Stamati Seklizioti βρίσκουμε γραμμένα: Πολλά τα καλλιεργούμενα από τους καρπούς του δάσους για καρποφορία, χυμούς, φλοιούς & ιστούς, χρήσιμα στην διατροφή, την παραγωγή υπερτροφών, αιθέριων ελαίων, στην ζαχαροπλαστική, στην φαρμακευτική, στον χρωματισμό οινοπνευματωδών ποτών καθώς και στην βαφή υφασμάτων, πολλά από αυτά σημαντικά μελισσοκομικά φυτά, σπουδαίοι συντελεστές και ισχυροί κρίκοι συνοχής του φυσικού μας χώρου και των κατά τόπους δασικών οικοσυστημάτων.

Τα περισσότερα απ’ αυτά τα φυτά συμβάλουν στην αντιπυρική άμυνα και με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αισθητικής προσφέρουν στο τοπίο, στις εποχικές τους εμφανίσεις και φάσεις (ανθοφορίας, καρποφορίας, εποχικές αλλαγές χρωμάτων φυλλώματος για τα φυλλοβόλα, γυμνές σιλουέτες στα χειμωνιάτικα ξημερώματα και σούρουπα….). Τα φυτά αυτά αποτελούν φυσική αλλά και “αγροδασοπονικού” χαρακτήρα βιοποικιλότητα και συνεπώς μια τεράστια τράπεζα γενετικού υλικού και βιοαποθέματος που παραμένει περιθωριοποιημένη και αναξιοποίητη στη χώρα μας.

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής θεωρεί σημαντικό να γίνει από όλους (και κυρίως από τους Δημόσιους υπαλλήλους-Δασάρχες) κατανοητό και αποδεκτό ότι η κτηνοτροφία, με κανόνες, και τα δάση μας είναι απολύτως συμβιωτικά δια μέσου των αιώνων, και ότι τα δάση της Ελλάδος μας δεν είναι μόνο για ξυλεία και μισθοδοσίες. Και η δημόσια συζήτηση της Τετάρτης, 16 Δεκ 2020, στις 12.00, στο facebook: Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα ελπίζεται ότι θα υποδείξει και άλλες δυνατότητες συμβιωτικής βιώσιμης διαδικασίας και αξιοποίησης με καλλιέργειες, εκεί πλησίον, της τεράστιος βιοποικιλότητας της Ελλάδος και των ελληνικών δασών, των καρπών του δάσους, του Food Forest …

Continue Reading

Trending