Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Ανακοινώθηκαν τα επόμενα βήματα για την υποστήριξη των γυναικών στο επιχειρείν

Ανακοινώθηκαν τα επόμενα βήματα για την υποστήριξη των γυναικών στο επιχειρείν, στο πλαίσιο των αποτελεσμάτων πανελλήνιας διαβούλευσης  

  • Εκδήλωση επίσημης ανακοίνωσης επομένων βημάτων που διοργάνωσε ο Δήμος Αμαρουσίου σε συνεργασία με το Γραφείο Ισότητας της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος.
  • Σύσκεψη με την Υφυπουργό Εσωτερικών κ. Μ. Χρυσοβελώνη και του οργανισμούς & φορείς της γυναικείας επιχειρηματικότητας

 

Γ. Πατούλης, Πρόεδρος ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Αμαρουσίου:

«Η Τοπική Αυτοδιοίκηση οφείλει και μπορεί να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στη προσπάθεια ανάπτυξης πρωτοβουλιών που θα συμβάλουν στην ενίσχυση των γυναικών στο επιχειρείν».

Σε αυτή την επισήμανση προχώρησε ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Αμαρουσίου  κ. Γιώργος Πατούλης στην εισήγησή του, κατά την εκδήλωση που διοργάνωσε ο Δήμος Αμαρουσίου σε συνεργασία με το Γραφείο Ισότητας της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος με θέμα: «Η Τοπική Αυτοδιοίκηση υποστηρίζει τις Γυναίκες στο Επιχειρείν», την Τετάρτη 3 Απριλίου 2019.

Παρουσία εκπροσώπων πανελλήνιων και παγκόσμιων φορέων γυναικών, οργανισμών επιχειρηματικότητας, εκπροσώπων του επιχειρηματικού κόσμου, καθώς και της κοινωνίας των πολιτών, ο Δήμαρχος Αμαρουσίου κ. Γιώργος Πατούλης υπογράμμισε τη σπουδαιότητα της πρωτοβουλίας της Πανελλήνιας Διαβούλευσης και ανακοίνωσε τα επόμενα βήματα για την υποστήριξη των γυναικών στο επιχειρείν.


«Με πρώτο σταθμό το Μαρούσι και ακολούθως σε όλους τους Δήμους της  Αττικής και όλης της Ελλάδας υλοποιούμε τα αποτελέσματα της Πανελλήνιας Διαβούλευσης για τη στήριξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας, στην οποία συμμετείχαν πανελλήνιοι και διεθνείς φορείς.

Τα επόμενα βήματα αφορούν στη λειτουργία help desk σε κάθε Δήμο, καθώς και στην ίδρυση business hub επιχειρηματικών υπηρεσιών για γυναίκες που επιθυμούν να επιχειρήσουν ή επιχειρούν ήδη, τα οποία θα παρέχουν τις κατάλληλες υπηρεσίες συμβουλευτικής, καθοδήγησης, ανάπτυξης, προώθησης, εκπαίδευσης, χρηματοδότησης και networking.

Είμαστε δίπλα σε κάθε γυναίκα του επιχειρείν και δεσμευόμαστε ότι θα στηρίξουμε την επαγγελματική της διαδρομή και τους πολλαπλούς ρόλους της στο κοινωνικό γίγνεσθαι και σήμερα και στο μέλλον» υπογράμμισε ο κ. Πατούλης.

Τον εναρκτήριο χαιρετισμό έκανε η υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων, Δημοτική Σύμβουλος κα Ρένα Χαλιώτη, η οποία ήταν αρωγός της πρωτοβουλίας από την έναρξη της στο Μαρούσι τον Ιούνιο του 2018, τονίζοντας την αναγκαιότητα της πρωτοβουλίας αυτής για την ενδυνάμωση και υποστήριξη της γυναίκας στην επαγγελματική της πορεία.

Χαιρετισμό απηύθυνε η επικεφαλής του Γραφείου Ισότητας της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας κα Φωτεινή Βρύνα, η οποία επισήμανε την καθοριστική συμβολή των γυναικών στην πολιτική σκηνή της χώρας.

Βασικές ομιλήτριες της εκδήλωσης ήταν:

·      Η Δρ. Αναστασία Ψωμιάδη, Ιδρύτρια και Πρόεδρος APSON CSR, και επικεφαλής του έργου « Η Τοπική Αυτοδιοίκηση υποστηρίζει της Γυναίκες του Επιχειρείν», παρουσίασε τα αποτελέσματα της πανελλήνιας διαβούλευσης, με στόχο την υιοθέτηση του προγράμματος από τους Δήμους και την ενίσχυση του προγράμματος με τη συμμετοχή εταιρειών- επιχειρήσεων, στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.

·      Η Σοφία Οικονομάκου Πρόεδρος Εθνικού Επιμελητηριακού Δικτύου Ελληνίδων Γυναικών Επιχειρηματιών, επεσήμανε τη σπουδαιότητα της ίδρυσης κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων από γυναίκες.

·      Η Μαρίνα Πατούλη- Σταυράκη Πρόεδρος του Ομίλου για την UNESCO Βορείων Προαστίων, εστίασε στην ομιλία της στα οφέλη  που προσφέρει η ένταξη στο πρόγραμμα επιχειρηματικότητας, τόσο για τις ίδιες τις γυναίκες στο επιχερείν, όσο και για την κοινωνία.

·      Η Μαίη Ζαννή, συνιδρύτρια του Women Act ανέδειξε την ανάγκη για προώθηση της γυναίκειας ηγεσίας στη δημόσια σφαίρα.

·      Η Δέσποινα Μεντεσίδου επιχειρηματίας, παρουσίασε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ως επιχειρηματίας.

·      Η Ιουλία Χαϊδά Αντιπρόεδρος IKTINOΣ HELLAS S.A. παρουσίασε τη διαδρομή της ως επιχειρηματίας, μέσα από το πρίσμα των πολλαπλών της ρόλων, παρουσία του πατέρας της, Προέδρου της IKTINOΣ HELLAS S.A.

Την εκδήλωση συντόνισε ο δημοσιογράφος Γιώργος Αυτιάς.                                                                    

  

Σύσκεψη με την Υφυπουργό Εσωτερικών κ. Μ. Χρυσοβελώνη

και του οργανισμούς & φορείς της γυναικείας επιχειρηματικότητας

 

Στο πλαίσιο της υλοποίησης των επομένων βημάτων για την εφαρμογή των λύσεων που προέκυψαν από την Πανελλήνια Διαβούλευση, πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Εσωτερικών ευρεία Σύσκεψη της υφυπουργού Μαρίνας Χρυσοβελώνη με εκπροσώπους Οργανισμών και Φορέων για θέματα γυναικείας επιχειρηματικότητας.

Στη συνάντηση έγινε συζήτηση για τους τρόπους συνεργασίας παραγόντων μικρομεσαίων επιχειρήσεων με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, την κεντρική κυβέρνηση και επιχειρήσεις με κοινωνικό πρόσημο από τον χώρο της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας.

Συζητήθηκε η ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία της ΚΕΔΕ για ίδρυση σε κάθε δήμο της χώρας που οι συνθήκες το απαιτούν, επιχειρηματικών κέντρων όπου θα μπορεί να απευθύνεται κάθε γυναίκα επιχειρηματίας για να βρει λύσεις σε επαγγελματικά θέματα, να ενισχύσει το networking της και να ενημερωθεί για τις νέες τεχνολογίες.

Συμφωνήθηκε η συνέργεια όλων με σκοπό τη μείωση της γυναικείας ανεργίας και την άρση του οικονομικού και κοινωνικού αποκλεισμού που βιώνουν κυρίως ευάλωτες γυναίκες όπως χρόνια άνεργες, μετανάστριες, πρόσφυγες ή θύματα έμφυλης βίας και διακρίσεων.

H Υφυπουργός Εσωτερικών ενημέρωσε για θέματα αρμοδιότητάς της, το νέο νομοθετικό πλαίσιο για την ισότητα των φύλων που ψηφίστηκε πρόσφατα, τις Συμφωνίες Συνεργασίας με την ΚΕΔΕ και την ΕΝΠΕ για την εφαρμογή πολιτικών ισότητας στους Δήμους και τις Περιφέρειες από τους νέους αιρετούς που θα προκύψουν στις εκλογές του Μαΐου, καθώς και για σειρά επαφών σχετικά με τις δυνατότητες και τις προοπτικές της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας και των γυναικείων Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων.

Όλοι οι μετέχοντες συμφώνησαν να υποβληθεί  μία πρόταση, η οποία θα συμπεριλαμβάνει τις προτάσεις και τη δράση κάθε φορέα, ώστε να διαμορφωθεί μια σταθερή «εργαλειοθήκη» που θα ταξιδέψει σε όλη τη χώρα παρέχοντας -σε γυναίκες επιχειρηματίες ή νέες επιχειρηματίες που ξεκινούν ή πρόκειται να ξεκινήσουν την επιχειρηματική τους προσπάθεια- πληροφορίες και συμβουλευτική με βάση την ήδη κατακτημένη εμπειρία.

Στην σύσκεψη συμμετείχαν οι :

-η Δρ. Α. Ψωμιάδη,  Ιδρύτρια και Πρόεδρος «APSON Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη», Επικεφαλής Έργου « Η Τοπική Αυτοδιοίκηση Υποστηρίζει τις Γυναίκες στο Επιχειρείν»

η κ.ΚΙωακείμ, COVERSTORY.gr

-ο κ. Στ. Πουλίδης, εκπρόσωπος Me XOXO (MKO)

-η κ. Δ. Πεζαντάκου, Πρόεδρος iforYou (Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο)

-η κ. Κ. Περηφάνου, Οικονομική Επόπτρια Σ.Ε.Γ.Ε

-η κ. Β. Αθανάσογλου, Δικηγόρος, Αντιπρόεδρος ΤΟΓΜΕ/εεδε

η κΦΕμπέογλουεκπρόσωπος Business Professional Women Athens

-ο κ. Ν. Μπαλτάς, Πρόεδρος της ΑΜΚΕ ΙΑΣΙΣ

-η κ. Αθηνά Πηλιτζίδου, Υπεύθυνη Επικοινωνίας της ΑΜΚΕ ΙΑΣΙΣ

Η Πανελλήνια Διαβούλευση με θέμα «Πώς η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα Υποστηρίξει τις Γυναίκες στο Επιχειρείν» τελεί υπό την αιγίδα της ΚΕΔΕ και του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, και αποτελεί μία πρωτοβουλία του Προέδρου της ΚΕΔΕ κου Γιώργου Πατούλη. Για πρώτη φορά συμπράττει η Τοπική Αυτοδιοίκηση με τους Πανελλήνιους Φορείς της Γυναικείας Επιχειρηματικότητας αλλά και με κάθε φορέα και μονάδα για την προώθηση της γυναίκας στο επιχειρείν, προτείνοντας συγκεκριμένες λύσεις και υλοποιώντας προγράμματα ανάλογα με τις ανάγκες και τη φυσιογνωμία των τοπικών κοινωνιών.

Πηγή

Continue Reading

Εκδηλώσεις

Νέα Γεωργία Νέα Γενιά: Πρόγραμμα Trophy/Τροφή

Η DS Smith Hellas συμβάλλει στην ενίσχυση του μέλλοντος του αγροδιατροφικού τομέα
μέσω της υποστήριξης του προγράμματος Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα
Γενιά

Η DS Smith, κορυφαίος κατασκευαστής λύσεων βιώσιμης συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι
στην Ελλάδα, συνεισφέρει έμπρακτα στην αναβάθμιση του αγροδιατροφικού τομέα της χώρας
συμμαχώντας για δεύτερη συναπτή χρονιά με τον οργανισμό «Νέα Γεωργία Νέα Γενιά» για την
ενίσχυση του κλάδου, υποστηρίζοντας αυτήν τη φορά το πρόγραμμα Trophy/Τροφή. Πιο
συγκεκριμένα, η DS Smith Hellas θα στηρίξει τρία Μeet-up του προγράμματος με κύρια θεματική
τη «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον κλάδο της αγροδιατροφής», τα οποία θα
πραγματοποιηθούν σε τρία πανεπιστήμια της χώρας.

Τι είναι όμως τo Trophy/Τροφή;

Το Trophy/Τροφή είναι ένα πρωτοποριακό εγχείρημα, το οποίο αναδεικνύει και επιβραβεύει
καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες και νεοφυείς επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στους τομείς
της αγροτεχνολογίας, της τεχνολογίας τροφίμων και των agrologistic, με προϊόντα και υπηρεσίες
που χρησιμοποιούν καινοτόμες τεχνολογίες, ακόμη και σε αρχικά στάδια ανάπτυξης (pre seed).
Μέχρι σήμερα, χάρη στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, έχουν ήδη στηριχθεί 122 νεοφυείς επιχειρήσεις
από τον συγκεκριμένο τομέα.

Τα Μeet-up είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Trophy/Τροφή. Εκεί, φοιτητές, startupper, νέοι
επιχειρηματίες και ερευνητές έρχονται σε επαφή με ερευνητικά ιδρύματα, επενδυτές, μέντορες και
εταιρείες και μαζί αναπτύσσουν νέες πρωτοποριακές ιδέες, στο πλαίσιο βιωματικών εργαστηρίων.
Για την DS Smith, η υιοθέτηση πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης και κυκλικής οικονομίας βρίσκεται
στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της και ο μετασχηματισμός του αγροδιατροφικού κλάδου μπορεί
να πλαισιωθεί από καινοτόμες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις συσκευασίας, που θα
αυξήσουν την προστιθέμενη αξία των τελικών προϊόντων. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία
υποστηρίζει στα τρία meet-up τη θεματική ενότητα με τίτλο: «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον
κλάδο της αγροδιατροφής».

Ο κ. Γιώργος Φιλιππόγλου, DS Smith Managing Director για το cluster της Ελλάδας δήλωσε:
«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που για μία ακόμη χρονιά βρισκόμαστε στο πλευρό της Νέας
Γεωργίας Νέας Γενιάς, καθώς μέσα από αυτή τη συνεργασία έχουμε συνεισφέρει στην
ενδυνάμωση του αγροδιατροφικού τομέα, αναδεικνύοντας παράλληλα τον κομβικό ρόλο που
διαδραματίζει η συσκευασία από κυματοειδές χαρτόνι στην ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης της
χώρας».

Τα τρία Meet-up με τη στήριξη της DS Smith Hellas, είναι τα ακόλουθα :
-TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Η κα Έφη Λαζαρίδου, CEO του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά δήλωσε: «Τo Trophy/Τροφή
είναι μία ουσιαστική πρωτοβουλία που διασυνδέει την πανεπιστημιακή κοινότητα με τη βιομηχανία
και την αγορά στον κρίσιμο κλάδο της αγροδιατροφής. Κάθε χρόνο φέρνει εκατοντάδες φοιτητές και
ερευνητές σε επαφή με καινοτόμες επιχειρήσεις μέσα από τα Trophy/Τροφή meetup που
διεξάγονται σε πανεπιστήμια σε όλη την Ελλάδα και αποτελούν μία αποτελεσματική πλατφόρμα
ανταλλαγής επιχειρηματικών ιδεών και εμπειριών. Πάνω από 700 φοιτητές έχουν συμμετάσχει τα
τελευταία δύο χρόνια στα meetup του προγράμματος, εργάστηκαν στην ανάπτυξη καινοτόμων
λύσεων και ξεκίνησαν να σχεδιάσουν τα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα. Η DS Smith, μία
πρωτοπόρος εταιρεία στον κλάδο της συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι που επενδύει σε
βιώσιμες πρακτικές υποστηρίζει από την πλευρά της 3 meetup, εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο
της πρωτοβουλίας Trophy/Τροφή».

Η DS Smith παγκοσμίως έχει έδρα το Λονδίνο και είναι μέλος του FTSE 100, ενώ
δραστηριοποιείται σε 34 χώρες απασχολώντας περίπου 30.000 άτομα με την ιστορία της να
ανάγεται στις επιχειρήσεις παραγωγής συσκευασιών από το 1940. Στην Ελλάδα, η εταιρεία έχει
παρουσία τα τελευταία 65 χρόνια με εργοστάσια στην Κόρινθο, τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη,
απασχολώντας συνολικά πάνω από 400 εργαζομένους. Η DS Smith Hellas υποστηρίζει έμπρακτα
την πρωτοβουλία του Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, με στόχο να
ενισχύσει την καινοτομία και τη βιωσιμότητα στο ελληνικό οικοσύστημα της αγροδιατροφής, με ένα
ουσιαστικό και αξιόπιστο εγχείρημα επιτάχυνσης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.
Το Trophy/Τροφή υλοποιεί με επιτυχία ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, μέσα
από την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επιχειρηματική ευελιξία υψηλόβαθμα στελέχη

Είναι τα υψηλόβαθμα στελέχη σε συνεχή ετοιμότητα;

Επιχειρήσεις και οργανισμοί έχουν επενδύσει σε ανθρώπους με υψηλές προδιαγραφές, που συνήθως έχουν το ανώτατο επίπεδο γνώσεων (επιθυμητό προσόν: μεταπτυχιακός τίτλος ή σε ελάχιστες περιπτώσεις διδακτορικό), πολυετή εμπειρία στην ίδια ή σε συναφή δραστηριότητα, με την οποία ασχολούνται στην παρούσα επιχείρηση ή οργανισμό, και ειδικές ανά περίπτωση δεξιότητες.

Αναφερόμαστε στα υψηλόβαθμα στελέχη με μεγάλες αποδοχές, ικανοποιητικό πακέτο επιπρόσθετων παροχών (-bonus-) με τη μορφή οικονομικής ενίσχυσης, ακόμη και με παροχή επαυξημένου ποσοστού επί των πραγματοποιούμενων πωλήσεων, προσφοράς κινητού τηλεφώνου, επαγγελματικού αυτοκινήτου με ορισμένη χρήση καυσίμων, δικαιώματος ελεύθερης χρήσης του διαδικτύου με χρέωση της εταιρείας ή προσφοράς ενός φορητού προσωπικού υπολογιστή, κ.λ.π.

Είναι αλήθεια, ότι η επιβίωση και ανάπτυξη των επιχειρήσεων ή των οργανισμών στην υπάρχουσα παγκοσμιοποιημένη ανταγωνιστική αγορά απαιτεί από την επιχείρηση ευελιξία, ετοιμότητα και δράση με υψηλή αποτελεσματικότητα. Η στασιμότητα είναι ανεπίτρεπτη. Απεναντίας, η ταχύτητα προσαρμογής και η σωστή δράση βοηθά τις επιχειρήσεις να διαχειριστούν τις αλλαγές με επιτυχία υιοθετώντας  σύγχρονες μεθόδους και αρχές. Σε όλα αυτά, κυρίαρχος είναι ο ρόλος των υψηλόβαθμων στελεχών. Είναι άραγε αυτά τα στελέχη, ανά πάσα στιγμή, σε ετοιμότητα για να αντιμετωπίσουν δύσκολες καταστάσεις, να διαχειριστούν αλλαγές ή κρίσεις προς όφελος της επιχείρησης ή του οργανισμού;

Πολλές είναι οι περιπτώσεις στελεχών, που δε διέγνωσαν έγκαιρα την κρίση που πλησίαζε την επιχείρηση ή δεν μπόρεσαν να δράσουν έγκαιρα στις αναμενόμενες και αναγκαίες αλλαγές πριν έρθει η κρίση στην επιχείρηση.

Ένας από τους λόγους είναι ότι πολλά στελέχη εγκλωβίζονται στις δικές τους απόψεις και εκτιμήσεις και συχνά αρνούνται να αποδεχτούν και δυσκολότερα να πιστέψουν στη χρήσιμη πληροφορία, που κυκλοφορεί μέσα στην επιχείρηση από τους ανθρώπους της που είναι πιο κοντά στις αγορές, στους πελάτες, στους προμηθευτές, στους ανταγωνιστές και μάλιστα σε ημερήσια βάση.

Άλλος λόγος είναι η αδυναμία ύπαρξης ενός συστήματος που να απεγκλωβίζει τα υψηλόβαθμα στελέχη από τις πεποιθήσεις τους και να τους θέτει σε διαρκή επαγρύπνηση και ετοιμότητα. Αυτό θα οδηγήσει στην αναγνώριση του κινδύνου και την εφαρμογή μιας προληπτικής ή διορθωτικής ενέργειας πολύ πριν η κρίση πλησιάσει την επιχείρηση ή η επίδοση της επιχείρησης ακολουθήσει πτωτική πορεία. Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο που μέτοχοι, επενδυτές, εργαζόμενοι αλλά και πελάτες, απορροφούν, σε μικρό ή μεγάλο ποσοστό, τον κακό χειρισμό των καταστάσεων από τα υψηλόβαθμα στελέχη, τα οποία κατά κύριο λόγο έχουν το βάρος των ευθυνών που απορρέουν από τις αποφάσεις τους σε στρατηγικό επίπεδο.

Πως λοιπόν θα διεγερθούν τα υψηλόβαθμα στελέχη να βρίσκονται σε συνεχή και πλήρη ετοιμότητα προς κάθε κατεύθυνση και μπροστά σε κάθε απειλή ή κίνδυνο; Είναι οι επιπρόσθετες παροχές που θα υποκινήσουν ανώτατα, ανώτερα ή μεσαία στελέχη; Είναι χρήσιμη η εκτίμηση αποδοτικότητας στελέχους σε συσχετισμό με το ποσοστό  χρήσης της επιπρόσθετης παροχής;

Η έρευνα και ο έλεγχος για το αν οι επιπρόσθετες παροχές συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των υψηλόβαθμων στελεχών εκτός εργασίας περισσότερο από το να τους υποκινούν να λειτουργούν ως εργαλεία για την αύξηση της αποδοτικότητάς τους,  πιθανόν να βοηθήσουν την επιχείρηση ή τον οργανισμό σε μια πιο ορθολογική παροχή των ειδικών αμοιβών.

Πράγματι, η ετοιμότητα των υψηλόβαθμων στελεχών σε κάθε κίνδυνο ή απαίτηση αλλαγής μπορεί να αναπτυχθεί και να βελτιώνεται διαρκώς, αν τα στελέχη έχουν το ενδιαφέρον και η επιχείρηση τα υποκινεί και αξιολογεί την απόδοσή τους, σε συνάρτηση με τις υψηλές αμοιβές και παροχές και τον βαθμό που αυτές χρησιμοποιούνται για την βελτίωση της επίδοσης της επιχείρησης ή του οργανισμού.

Της Στέλλας Γκιώση,

Οικονομολόγου MBA, EXECUTIVE

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

8+1 Συμβουλές για Καλύτερη Προώθηση Προϊόντων και Υπηρεσιών

Η προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχία κάθε επιχείρησης. Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις επικοινωνούν την αξία και τα οφέλη των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους στους καταναλωτές, επηρεάζοντας την απόφαση αγοράς. Χωρίς κατάλληλη προώθηση, ακόμη και το πιο καινοτόμο προϊόν μπορεί να παραμείνει άγνωστο στο κοινό και να μην αποδώσει τα αναμενόμενα κέρδη. Σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός είναι έντονος και οι καταναλωτές έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ, η ανάγκη για αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ γίνεται επιτακτική. Οι καταναλωτές σήμερα έχουν πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και είναι πιο ενημερωμένοι και απαιτητικοί.

Έτσι, η ανάπτυξη μιας ισχυρής στρατηγικής προώθησης μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

  1. Γνωρίστε τους Πελάτες σας – Τα χαρακτηριστικά των πελατών σας (ηλικία, εισοδήματα, φύλο, εκπαίδευση, οικογενειακή κατάσταση, επάγγελμα, τόπος κατοικίας) πρέπει να αποτελούν τον οδηγό της επιλογής των μεθόδων προώθησης που θα επιλέξετε: ηλεκτρονική ή έντυπη αλληλογραφία, προβολή σε εφημερίδες και περιοδικά, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο, κ.α.
  2. Προϋπολογίστε – Εξετάστε τον προϋπολογισμό σας και καθορίσετε τι μπορείτε να διαθέσετε στην προώθηση. Εξετάστε τις κινήσεις των ανταγωνιστών σας και υπολογίστε πόσο ξοδεύουν για το μάρκετινγκ τους.  Ζητήστε από τις διαφημιστικές εταιρείες να σας δώσουν αναλυτικά στοιχεία απόδοσης διαφημίσεων ανά κλάδο και γεωγραφική περιοχή.
  3. Μοιράστε τα Χρήματά σας – Επιλέξτε περισσότερες από μια μεθόδους για την προσέγγιση των ομάδων και της αγοράς που στοχεύετε.  Επιστολές, έντυπη και ηλεκτρονική διαφήμιση, ραδιόφωνο, κ.α. λειτουργούν συνδυαστικά για την ενίσχυση του μηνύματος. Το βασικό στοιχείο είναι η επανάληψη.
  4. Σκεφτείτε Δημιουργικά – Μερικές φορές οι καλύτερες ιδέες απαιτούν περισσότερη έμπνευση παρά χρήματα. Σκεφτείτε νέες μεθόδους προώθησης της επωνυμίας σας:  σε χαρτί περιτυλίγματος, σε ποντίκια των υπολογιστών, κλπ.
  5. Προωθήστε το Προφίλ σας – Η προώθηση του προφίλ σας διαφημίζει το όνομα σας, το τι είστε ή το βασικό σας μήνυμα, δημιουργεί και διατηρεί την παρουσία σας στην αγορά. Η διαφήμιση προϊόντων αποσκοπεί σε άμεσες ενέργειες, όπως η προώθηση κάποιας ειδικής έκπτωσης, ή το να πείσετε τους πελάτες να τηλεφωνούν για περισσότερες πληροφορίες.
  6. Μετρήστε το Αποτέλεσμα – Χρησιμοποιήστε μια ειδική προσφορά, ή το όνομα ενός πωλητή σας για να διευκολυνθείτε στη μέτρηση της επιτυχίας ή αποτυχίας κάποιας συγκεκριμένης διαφήμισης.
  7. Αξιολογήστε και Εκτιμήστε – Αφιερώστε χρόνο με τους πελάτες σας για να προσδιορίστε γιατί είναι ικανοποιημένοι ή όχι. Ετοιμάστε ένα σύντομο ερωτηματολόγιο για τον προσδιορισμό του τρόπου ζωής τους και το κίνητρο των αγορών τους.
  8. Μην το παραμελείτε – Πολλές επιχειρήσεις δεν θεωρούν τη διαφήμιση ως ένα πάγιο έξοδο. Αν δεν επενδύετε χρήματα στη διαφήμιση οι πωλήσεις γενικώς θα πέσουν. Καθορίστε τα έξοδα διαφήμισης μέσα στον προϋπολογισμό σας και ακολουθήστε το σχέδιο σας σε καλές και κακές οικονομικές περιόδους.
  9. Μη γίνεστε ο Διαφημιστής σας – Πολλές επιχειρήσεις αγωνίζονται για την αύξηση των πωλήσεών τους χωρίς να ξοδεύουν χρήματα στη διαφήμιση. Είναι αποτελεσματικότερο το να ξοδέψετε κάτι παραπάνω και να συνεργαστείτε με κάποια διαφημιστική εταιρεία ή έναν ειδικό σύμβουλο, παρά να προσπαθείτε μόνοι σας να παράγετε τη διαφήμισή σας. Οι διαφημίσεις που δεν σχεδιάζονται επαγγελματικά μπορεί να μην αποφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και πολλές φορές να δώσουν κακή εικόνα της επιχείρησής σας.
Continue Reading

Trending