Connect with us

Τέχνη πολιτισμός

Απολογισμός syroskidz2

Το syroskidz2 βρίσκεται σε εξέλιξη έχοντας ήδη πραγματοποιηθεί στη Σύρο στο τέλος του Ιουλίου και στην Κύθνο στις αρχές Αυγούστου. Στη συνέχεια του καλοκαιριού ταξιδεύει σε τέσσερα ακόμη νησιά των Κυκλάδων: Στην Κίμωλο στις 26 Αυγούστου, στη Σίφνο στις 27, στην Ηράκλεια στις 24 Σεπτεμβρίου και στη Δονούσα στις 25, με επιλεγμένες δράσεις του.
Όλο αυτό το διάστημα, από την προετοιμασία μέσα στο Τμήμα Πολιτισμού μέχρι την υλοποίηση στη Σύρο και την περιοδεία στα άλλα νησιά, η έγνοια είναι πάντα να βρει το Φεστιβάλ απήχηση στις παιδικές ψυχές. Και σε κάθε εκδήλωση, αυτή η έγνοια καταλαγιάζει, καθώς τα παιδιά τις υποδέχονται με αγάπη και προσμονή. Κάπως έτσι προχωράμε, σχεδιάζοντας τις επόμενες δράσεις του, που κάθε χρόνο διαφοροποιούνται, τις επόμενες συνεργασίες που διευρύνονται και την εφόρμηση του σε περισσότερα νησιά.
Φέτος, συνεργαστήκαμε και πάλι με το Animasyros-International Animation Festival+Agora που έκανε εργαστήρια σε διάφορα σημεία της Σύρου, ενώ το Eye’s Walk Digital Festival οργάνωσε παιχνίδια σε δημόσιους χώρους και το Λύκειο Ελληνίδων Σύρου έκανε θεματικά εργαστήρια σχετικά με την ελληνική παράδοση. Ακόμα, διοργανώσαμε εργαστήριο επιστημονικών πειραμάτων, την καθιερωμένη μας συναυλία παιδικών τραγουδιών, αθλητικές δραστηριότητες και δημιουργικές κατασκευές, αλλά και παραστάσεις παραμυθιού με ζωντανή μουσική και σε συνδυασμό με χοροκίνηση ή εικαστική διάδραση και βιωματικά εργαστήρια αφήγησης παραμυθιού για ενήλικες. Ναυαρχίδα των εκδηλώσεών μας, η Υπαίθρια Έκθεση Παιδικής Ζωγραφικής με εκατό και πλέον έργα παιδιών από τη Σύρο και τις Κυκλάδες που εκτέθηκαν στην παραλία της Βάρης. Η συνεργασία μας με την Παιδική Πινακοθήκη Ελλάδας μας έδωσε νέα ώθηση καθώς βραβευμένα έργα θα ταξιδέψουν στην Αθήνα όπου θα πάρουν μέρος στην Ολυμπιάδα Παιδικής Ζωγραφικής που διοργανώνεται για πρώτη φορά.
Στο Τμήμα Πολιτισμού Κυκλάδων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, το Παιδικό Φεστιβάλ το αγαπάμε σαν παιδί μας, που γεννήθηκε πέρυσι στη Σύρο και μεγαλώνει στις Κυκλάδες. Μεστώνει, εξελίσσεται και συγκεντρώνει περισσότερα βλέμματα και περισσότερες συμμετοχές ανθρώπων και φορέων. Πάντα με χαρακτήρα ψυχαγωγικό αλλά ταυτόχρονα με δράσεις εμπνευσμένες από τις τέχνες και τις επιστήμες, και πάντα γεμάτο αξίες, πληροφορία, γνώση, δημιουργικότητα, ολοκληρώνεται για αυτήν τη σεζόν στο τέλος Σεπτεμβρίου. Αμέσως μετά, ξεκινάμε το syroskidz3, που θα γίνει στη Σύρο στις 26 Ιουλίου 2019 και που σκοπεύουμε να ταξιδέψει σε πολλά ακόμα νησιά. Κάθε φορέας που επιθυμεί να συμμετέχει είναι ευπρόσδεκτος.

 

Το Τμήμα Πολιτισμού Κυκλάδων

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Τέχνη πολιτισμός

Διάσημοι ζωγράφοι και τα μοντέλα τους

Ο τίτλος “The artist and his model”, όπως και ο αντίστοιχος του “The painter and his model”, αν και χρησιμοποιήθηκαν κατά κόρον από τον Pablo Picasso για ένα μεγάλο αριθμό έργων και σχεδίων του, σε όλη σχεδόν την καλλιτεχνική του πορεία, χαρακτηρίζουν μια ολόκληρη ενότητα έργων που δημιουργήθηκαν από γνωστούς και άγνωστους καλλιτέχνες που δεν αντιστάθηκαν στον πειρασμό της αναπαράστασής τους μαζί με το μοντέλο τους.

Γράφει η Λιάνα Ζωζά

Σε ένα από τα ομότιτλα έργα που δημιούργησε ο Picasso, κατά την παραμονή του στην Avignon τον Ιούνιο του 2014, το “Painter and his model”, βλέπουμε το ζωγράφο με το μοντέλο του στο στούντιο, με εμφανή τα στοιχεία που υποδεικνύουν το χώρο, όπως η παλέτα και ο μουσαμάς στο καβαλέτο.

Ο ζωγράφος καθισμένος, σε μια στάση που θυμίζει το έργο “The Smoker” του Cezanne, εξετάζει το μοντέλο, την ερωμένη του Eva Gouel, που δυστυχώς πέθανε το επόμενο έτος. Αυτό είναι το μόνο γνωστό πορτρέτο της, το οποίο ίσως εξηγεί και το γιατί δεν παρουσιάστηκε ποτέ δημόσια όσο βρισκόταν εν ζωή ο ζωγράφος.

Pablo Picasso, Artist and his model, 1926

Στο έργο Artist and is his model, 1926, o Pablo Picasso, προσπαθεί να εκφράσει την περιπλοκότητα των σχέσεων μεταξύ του ζωγράφου και του μοντέλου του. Με κυρίαρχο το γκρι χρώμα, οι φόρμες από τα αντικείμενα και τις φιγούρες συνδέονται μεταξύ τους με αλληλένδετες καμπύλες γραμμές. Ο καλλιτέχνης βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του έργου ενώ το μοντέλο στην αριστερή με αξιοσημείωτες τις εντυπωσιακές αναστροφές της προοπτικής που μεταβάλλουν τις αναλογίες του γυναικείου σώματος δημιουργώντας ακραίες μεταμορφώσεις.

Pablo Picasso, Painter and his model, 1963

Ο Pablo Picasso ήταν ήδη 83 ετών το 1963, όταν δημιούργησε τα τρία έργα της σειράς The Painter and his model (1963 – 1965), επανερχόμενος στο αγαπημένο του θέμα και αντιμετωπίζοντας το καθένα από αυτά με ιδιαίτερη ένταση. Το συγκεκριμένο θέμα απεικονίζεται τόσο στα πρώτα του κλασσικά έργα όσο και σε πολλά από τα επόμενα, σε διάφορες εκδοχές και διαφορετικό ύφος.

Η δημιουργική διαδικασία που ακολουθούσε όλα τα προηγούμενα χρόνια, χαρακτηριζόταν από μια εντατική, σχεδόν ψυχαναγκαστική παραγωγή έργων, που σήμαινε να ολοκληρώνει ο ζωγράφος δύο καμβάδες την ημέρα. Ο ίδιος συνέβαλλε στην επανάσταση στη σύγχρονη ζωγραφική, μέσα από έναν εικαστικό διάλογο που ο ίδιος καθιέρωσε με τους παλιούς δασκάλους για την εκπροσώπηση ενός κλασικού θέματος στην ιστορία της ευρωπαϊκής ζωγραφικής.

Μεταξύ 1963 και 1965, επικεντρώνεται στη δημιουργία μιας διαδικασίας που ουσιαστικά μιλάει για τη σχέση του καλλιτέχνη με τη ζωγραφική, τον ζωγράφο σε σχέση με την εκπροσώπηση του μοντέλου.

Τη συνέχεια του άρθρου θα τη βρείτε εδώ

 

 

 

 

Πηγή

Continue Reading

Θέατρο

Η ΝΕΡΑΙΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΛΗΚΑΡΙ ΣΤΟ RADIO CITY

Από Παρασκευή 29 Μαρτίου

ΦΟΥΡΤΟΥΝΑΚΗΔΕΣ ή ΒΡΟΝΤΑΚΗΔΕΣ;

Η μάχη φέτος θα είναι ανελέητη και θα έχει γέλιο μέχρι δακρύων…!

50 χρόνια μετά την ανεπανάληπτη αισθηματική κωμωδία της FINOS FILMS,   η «Η ΝΕΡΑΙΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΛΗΚΑΡΙ» για πρώτη φορά στο θέατρο σε διασκευή –σκηνοθεσία ΓΙΩΡΓΟΥ ΒΑΛΑΡΗ, με τους ΜΑΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΠΕΤΡΑΚΗ, την ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΔΙΑΒΑΤΗ στο ρόλο της μητέρας Φουρτουνάκη και τον ΓΙΩΡΓΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ στο ρόλο του πατέρα Φουρτουνάκη, σε μια υπερπαραγωγή με 30μελή θίασο, τον  Κρητικό Σύλλογο «Βρακοφόροι Δυτικής  Μακεδονίας» και τον δημοφιλή Κρητικό λυράρη ΝΙΚΟ ΖΩΙΔΑΚΗ με την ορχήστρα του να ερμηνεύει ζωντανά μαντινάδες και την παραδοσιακή   Κρητική μουσική της παράστασης.

Λίγα λόγια για την υπόθεση:

«Στην Κρήτη όπου διαδραματίζεται η ιστορία μας, οι βεντέτες έχουν την τιμητική τους. Έτσι λοιπόν οι δύο γνωστές και εύπορες οικογένειες οι Φουρτουνάκηδες και οι Βροντάκηδες, κρατώντας την παράδοση της βεντέτας ανά τους αιώνες,  είναι στα μαχαίρια. Δεν μιλούν, ούτε χαιρετούνται όταν ανταμώνουν και φυσικά προσπαθούν με κάθε τρόπο  να κρατήσουν μακριά τα μοναχοπαίδια τους μην τύχει και ειδωθούν και αγαπηθούν. Οι Βροντάκηδες έχουν ένα κανακάρη μορφονιό, τον Μανούσο (Παναγιώτη Πετράκη)  που σπουδάζει στην Αθήνα και οι Φουρτουνάκηδες επίσης έχουν μια μοναχοκόρη  το Κατερινιώ (Μαρία Κορινθίου), ένα αγοροκόριτσο μέν  «μπουκιά και συγχώριο» δε, που κρατάει την βεντέτα ζωντανή. Η προίκα εκείνη την εποχή επίσης είχε την τιμητική της… Έτσι οι Βροντάκηδες καλούν τον μοναχογιό τους στην Κρήτη να τον παντρέψουν με το Λενιώ, που είναι όσο «βαρέων βαρών» είναι και τα προικιά του. Οι Φουρτουνάκηδες από την άλλη, αρραβωνιάζουν το Κατερινιώ με τον ώριμο και μάλλον ασχημάντρα μεν, άρχοντα του χωριού δε, τον Καπετάν Σκανταλάκη και το ρίχνουν στο γλέντι. Σ’αυτό το γλέντι μέλλει να συναντηθούν για πρώτη φορά το Κατερινιώ με τον Μανούσο και εκεί με την πρώτη ματιά ανθίζει ένας έρωτας μεγάλος ως σύγχρονοι Ρωμαίος και Ιουλιέττα ! Όμως όλα αλλάζουν όταν αποκαλύπτεται η πραγματική ταυτότητα των δύο νέων, με ανατροπές, κωμικές εξελίξεις αλλά και δραματικές,  μέχρι να φθάσει η στιγμή που θα πούμε «και ζήσαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα»,  σε ένα κρητικό γλέντι με την λύρα και τη χαρακτηριστική σφραγίδα του δημοφιλούς Κρητικού καλλιτέχνη  Νίκου Ζωιδάκη!

Συντελεστές:

Κείμενο: Λάκης Μιχαηλίδης

Διασκευή- Σκηνοθεσία: Γιώργος Βάλαρης

Παραδοσιακή  Κρητική Μουσική

Σκηνικά: Λία Ασβεστά

Κοστούμια: Έλενα Παπανικολάου

Φωτισμοί: Βασίλης Πλατάκης

Φωτογράφος: Μάνθος Τσακιρίδης

Video trailer:  Φώτης Φωτόπουλος

Βοηθός σκηνοθέτης: Κων/νος Φρίγγας

Διεύθυνση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα

Βοηθός παραγωγής: Μαριάνθη Μπαϊρακτάρη

Πρωταγωνιστούν: Μαρία Κορινθίου (Κατερινιώ), Παναγιώτης Πετράκης (Μανούσος), Σταύρος Νικολαίδης (Ενωμοτάρχης), Σπύρος Μεριανός (Ιερέας), Ευτυχία Φαναριώτη (Λενιώ), Ανδρέας Κωνσταντινίδης (Μανολιός)  και στον ρόλο του Βροντάκη ο Κοσμάς Ζαχάρωφ.

Φιλική συμμετοχή:  Πέτρος Ξεκούκης

Στον ρόλο της μητέρας Φουρτουνάκη η Χρυσούλα Διαβάτη

Στον ρόλο του πατέρα  Φουρτουνάκη ο  Γιώργος Κωνσταντίνου

Συμμετέχουν: Κων/νος Φρίγγας, Χρήστος Ιντζέογλου (χωροφύλακας), Άρης Δελαγραμμάτικας (Μαθιός) και ο Κρητικός χορευτικός Σύλλογος «Βρακοφόροι Δυτικής  Μακεδονίας»

Πηγή

Continue Reading

Τέχνη πολιτισμός

“Κίτρινο”: Το αγαπημένο χρώμα των μεγάλων ζωγράφων

Γράφει η Λιάνα Ζωζά

“Μιρό, σου χρωστάω αυτά τα δυο ανόμοια-όμοια χρώματα στην πάνω αριστερή γωνία του αόρατου κίτρινου (όχι κίτρινο, μάλλον αχνά πορτοκαλί- όπως είναι το αόρατο πάντα) και το φτωχό βαζάκι της μουστάρδας, που σηκώθηκε η μητέρα, άρρωστη, με 40 πυρετό, όταν έλειπαν όλοι, κι έβαλε μέσα δυο ερημικά λουλούδια, κι άξαφνα τα λουλούδια πολλαπλασιάστηκαν, ευώδιασε το σπίτι ολόκληρο ως έξω στον πολυάσχολο δρόμο, γιατί ‘ταν η λησμονημένη εορτή των Ηρώων και των Μαρτύρων.”

Γιάννης Ρίτσος, “Οκτώ Οκτάστιχα για τον Μιρό”, 1993 

Ο Γιάννης Ρίτσος έγραψε τα “Οκτώ Οκτάστιχα για τον Μιρό”, 1993, κάνοντας έναν ιδιαίτερο και μαζί ενδιαφέροντα διάλογο με τη δουλειά του Ισπανού υπερρεαλιστή ζωγράφου Joan Miro. Η ποίηση συναντά τη ζωγραφική ανατρέποντας τους κανόνες και συνομιλεί με τις εικόνες δημιουργώντας καινούριες φανταστικές. Σε ένα από τα οκτάστιχά του, ο Γιάννης Ρίτσος εμπνέεται από το κίτρινο του Miro. Πηγή έμπνευσης για τον ποιητή θα μπορούσε σίγουρα να είναι το “κατακίτρινο” έργο Catalan Landscape, 1924.

Joan Miro, Catalan Landscape, 1924, Museum of Modern Art (MoMA), New York

Το συγκεκριμένο έργο, μαζί με άλλα 27 έργα του Miro, τέθηκαν σε πλειστηριασμό (2015) από τον Οίκο Cristie’s στο Λονδίνο. Ο ιδιοκτήτης των έργων που δεν είναι άλλος από τον εγγονό του ζωγράφου που αποφάσισε να δωρίσει τη συλλογή και τα έσοδα από την πώλησή τους να διατεθούν στο Ερυθρό Σταυρό για την αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης.

Ο ζωγράφος είχε βρεθεί εξόριστος στο Παρίσι στη διάρκεια του ισπανικού εμφυλίου (1936 –  1939) και είχε παρακολουθήσει από κοντά την τύχη των ισπανών προσφύγων που διέφευγαν από το καθεστώς του Φράνκο. Σύμφωνα με τον εγγονό του:” Ήθελε πάντα να βοηθάει τους αδύναμους, τους πρόσφυγες και τους εξόριστους. Αν ήταν ακόμη στη ζωή, θα θεωρούσε πως όλο αυτό που συμβαίνει σήμερα στη Συρία, θα μπορούσε να συμβεί αύριο στην Ισπανία”

Vincent van Gogh, Café Terrace at Night, 1888,    Kröller-Müller Museum, Otterlo

Vincent Van Gogh, χρησιμοποίησε το κίτρινο χρώμα σε πολλά έργα του και διαφορετικές αποχρώσεις του. Αν και οι σειρές των έργων του με τα ηλιοτρόπια είναι χαρακτηριστικές για τη χρήση του κίτρινου, επιλέγω το έργο Café Terrace at Night, 1888, για τη ιδιαίτερη θέση που κατέχει το κίτρινο χώμα σε αυτό.

Το έργο δημιουργήθηκε στην Arles και είναι ανυπόγραφο, αν και αναφέρεται σε τρία από τα γράμματα που συνήθιζε να στέλνει στον αδελφό του. Υπάρχει, επίσης και ένα μεγάλο προσχέδιο του έργου με πένα.  

View this post on Instagram

Vincent Willem van Gogh (30 March 1853 – 29 July 1890) was a Dutch Post-Impressionist painter who is among the most famous and influential figures in the history of Western art. In just over a decade he created about 2,100 artworks, including around 860 oil paintings, most of them in the last two years of his life. They include landscapes, still lifes, portraits and self-portraits, and are characterised by bold colours and dramatic, impulsive and expressive brushwork that contributed to the foundations of modern art. However, he was not commercially successful and his suicide at 37 followed years of mental illness and poverty O Βίνσεντ βαν Γκογκ ήταν Ολλανδός ζωγράφος. Εν ζωή, το έργο του δεν σημείωσε επιτυχία ούτε ο ίδιος αναγνωρίστηκε ως σημαντικός καλλιτέχνης. Ωστόσο, μετά το θάνατό του, η φήμη του εξαπλώθηκε πολύ γρήγορα και σήμερα αναγνωρίζεται ως ένας από τους σημαντικότερους ζωγράφους όλων των εποχών.#vangogh #vangoghmuseum #vangoghsunflowers #vangohgmuseum #sunflower #sunflowerfield #paintings #artoftoday #impressionism #dutchpainter#impressionism #impressionistart #ear #portait #selfportrait #vangoghmovie #amsterdam #artlover #artportal #artviews #artviewsgr #night #canvaspainting #dramatic #brushcolor #vincentvangogh #vincentvangoghmuseum #vincentvangogh #dutchart #dutchartist @vincent_van_gogh_love @vincentvangogh_official @vincentvangogh_official @vincent_van_gogh_museum @tate

A post shared by art, culture, well-being (@artviews.gr) on

Susan Watkins, Lady in Yellow, 1902, Chrysler Museum of Art

Αν και η καριέρα της Susan Watkins (1875 – 1913) ήταν σύντομη λόγω του ότι πέθανε αρκετά νέα, μόλις στα 37 της, μέσα από τη συλλογή των έργων της που βρίσκεται στο Μουσείο Chrysler,  επιβεβαιώνεται ως επαγγελματίας ζωγράφος τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική.

Επίσης, το ότι η Watkins, κατάφερε όχι μόνο να σπουδάσει ζωγραφική, αλλά και να αναγνωριστεί σαν ανερχόμενη ζωγράφος αποτελέσε μέρος των θεμελιωδών αλλαγών που ξεκινούν εκείνη την εποχή στον τομέα της τέχνης. Γύρω στο 1900, ταλαντούχες καλλιτέχνες όπως η Mary Cassatt, η Cecilia Beaux και η Susan Watkins μπορούν επιτέλους να σταθούν ισότιμες σε ένα χώρο που κυριαρχείται από τους άνδρες και να καταφέρουν να δημιουργήσουν διακεκριμένες καριέρες σαν επαγγελματίες ζωγράφοι.

Τη συνέχεια του άρθρου θα τη βρείτε εδώ

 

 

 

 

Πηγή

 

Continue Reading

Trending