Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Βίκυ Σαμαρά, Samaras fur and leather

Η εταιρεία Samaras fur and leather δραστηριοποιείται δυναμικά στο χώρο παραγωγής της γούνας τόσο στην Ελλάδα, πιο συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη, όσο και στο εξωτερικό, στην Φλωρεντία και το Ντουμπάι. Η κυρία Βίκυ Σαμαρά μίλησε στο Business Woman για την οικογενειακή τους επιχείρηση, για το ξεκίνημα και τους μελλοντικούς τους στόχους.

Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με το χώρο της γούνας;

Η ενασχόληση των γονιών μου ήταν στον κλάδο της γουνοποιίας στη Σιάτιστα, ήταν επόμενο λοιπόν να το αγαπήσω και από πολύ μικρή να θέλω να ασχοληθώ με αυτό. Γνωρίζοντας το σύζυγο μου Ιωάννη Σαμαρά – κατά μια ευλογημένη σύμπτωση – ασχολιόταν πολύ επιτυχημένα με το ίδιο αντικείμενο γιατί και ο ίδιος κατάγεται από οικογένεια γουνοποιών. Έχοντας εκείνος μεγάλη εμπειρία από τις συναλλαγές με συνεργάτες του εξωτερικού άνοιξε το δρόμο των εξαγωγών και της επέκτασης του δικτύου μας σε ξένες χώρες.

Καταφέραμε κι ενώσαμε τις δυνάμεις  μας κληροδοτώντας σήμερα στα παιδιά μας Αγνή και Μάρκο  μια επιχείρηση πολλά υποσχόμενη με δυνατή εμπειρία και τεχνογνωσία. Ας μου επιτραπεί να πω, χωρίς να θεωρηθεί έλλειψη μετριοφροσύνης, ότι όλοι μαζί αποτελούμε μια πολύ καλή, δυναμική ομάδα.

Η δική μου ενασχόληση με τη γούνα  ήρθε λοιπόν σαν φυσικό γεγονός:  Αρχικά, λόγω (γεωγραφικής) παράδοσης αλλά και οικογενειοκρατίας. Αγαπούσα και θαύμαζα τη τέχνη και τη τεχνική της γούνας και ως γυναίκα λάτρευα και συνεχίζω να λατρεύω τη μόδα.

Πιστεύω ιδιαίτερα στη θηλυκότητα και στη φινέτσα που κάθε γυναίκα έχει και μπορεί να αναδείξει με ένα σωστό ρούχο, φορεμένο την κατάλληλη στιγμή.

Συνετέλεσαν, λοιπόν, πολλοί παράγοντες για να με οδηγήσουν εδώ που είμαι σήμερα κι η αλήθεια είναι πως  δεν έχω μετανιώσει ούτε μια στιγμή γιατί, πρώτα και πάνω από όλα, κάνω αυτό που αγαπώ.

Πότε ξεκίνησε η επιχείρησή μας;

Η επιχείρηση μας ξεκίνησε πριν πολλά χρόνια στη Σιάτιστα κάτι λιγότερο από έναν…αιώνα ιδρύθηκε από τον πεθερό μου Μάρκο Σαμαρά και στη συνέχεια πέρασε στο σύζυγό μου ο οποίος ανέλαβε την διοίκηση της εταιρείας.

Οι Έλληνες  γουνοποιοί θεωρούνται από τους καλύτερους του κόσμου και θεωρώ τον εαυτό μου πολύ τυχερό που βρέθηκα ανάμεσα στους καλύτερους τεχνίτες της εποχής μαθαίνοντας μαζί τους μικρά και μεγάλα ‘’μυστικά’’ και tips για την τέχνη της γούνας.

Πόσο εύκολο είναι για τη σύγχρονη εργαζόμενη  γυναίκα να συνδυάζει επάγγελμα και οικογενειακές υποχρεώσεις;

 Τίποτα δεν είναι δύσκολο, εάν το αγαπάς. Άλλωστε είμαι υπέρμαχος της θεωρίας της αρμονίας και πιστεύω ότι και οι γυναίκες έχουν δικαίωμα στο επιχειρείν, πως ο ρόλος μας ως σύγχρονες γυναίκες  είναι πολυδιάστατος και πως ολοκληρωμένη γυναίκα είναι αυτή που μοιράζει ισότιμα όλους τους τομείς της ζωής της ( προσωπικό , κοινωνικό, επαγγελματικό, οικογενειακό.

Το ότι έγινα επιχειρηματίας ενίσχυσε το δυναμισμό μου και βοήθησε στην αυτοεκτίμηση μου.

Πάντα σκεφτόμουν ..’’ Εάν δεν το τολμήσω πως γίνεται να περιμένω αποτελέσματα; Σε κάθε περίπτωση έχω 50% ποσοστό επιτυχίας ‘’ ενώ η αισιοδοξία μου και το πείσμα με κινητοποιούν και κάνω συνεχώς πράγματα.  Έτσι η επιχειρηματική σκέψη πέρασε και στους υπόλοιπους τομείς της ζωής μου και ,μάλλον, μου βγήκε σε καλό.

 

 

Πώς σας φαίνεται η συνεργασία σας με το εξωτερικό;

 Έχουμε καταστήματα σε 2 άλλες χώρες, στη Φλωρεντία και το Ντουμπάι. Η δουλειά μας, είναι τόσο με το εσωτερικό, με τους καταπληκτικούς δεξιοτέχνες της γούνας στη Καστοριά και με εργαστήριο παράγωγης στη Σιάτιστα, όσο και με το εξωτερικό που βρίσκονται αφενός οι  ευφάνταστοι Ιταλοί σχεδιαστές γούνας όπως ο παγκοσμίου φήμης οίκος γούνας Μala Mati και η εξαιρετική εταιρεία με πολυτελή μπουφάν και δερμάτινα Marco Del Forte όσο και οι μεγάλοι πελάτες μας, τα καταστήματα χονδρικής και λιανικής κ.α. Το τελευταίο, μας βοηθάει και στην ελληνική αγορά. Οι πελάτισσες μας φαίνεται να αναγνωρίζουν έμπρακτα σε μας τόσο τις ανταγωνιστικές τιμές, όσο και τα μοντέρνα σχέδια καθώς και τις προχωρημένες χρωματικές παραλλαγές.

Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το μέλλον;

Δημιουργούμε ένα παγκόσμιο e-shop, πολύγλωσσο με γούνες και αξεσουάρ όπου θα απευθυνόμαστε τόσο σε χονδρέμπορους του εξωτερικού  όσο και σε όλες τις γυναίκες της υφηλίου που ενδιαφέρονται να φορέσουν έστω μια φορά στη ζωή τους  γούνα. Επίσης θα θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα ακόμη φυσικό κατάστημα σε μεγάλης επισκεψιμότητας τουριστική περιοχή. Τέλος θα συνεχίσουμε με πάθος και ένταση να προβάλουμε την ελληνική γούνα, το θεωρούμε καθήκον, κατά μία έννοια και να συνεισφέρουμε στην τοπική κοινωνία με κοινωνικές δράσεις.

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα

Η κυρία Πατέρα Μαριλένα έχει σπουδάσει διοίκηση επιχειρήσεων και έχει εκπαιδευτεί στο Styling – Ενδυματολόγία καθώς και στα Ναυτιλιακά. Έχει προϋπηρεσία 10 χρόνια στον χώρο της μόδας και ειδικότερα ως Visual Merchandiser και Fashion and Content Specialist (όμιλος AXF SA) και 5 χρόνια στα Ναυτιλιακά όπου ξεκίνησε ως PA και εξελίχθηκε σε Operations and Crew Assistant.


Κυρία Μαριλένα Πατέρα, μπορείτε να μας πείτε ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Απο μικρή είχα εντοπίσει ότι δεν μπορώ να λειτουργήσω μέσα σε έναν ανοργάνωτο χώρο. Ξεκινώντας ως Visual merchandiser επηρεάστηκα και ξεκίνησα να οργανώνω την ντουλάπα μου με βάση το είδος, το χρώμα και να βρίσκω λειτουργικές λύσεις για να βρίσκω εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνω. Αυτό άλλαξε την καθημερινότητα μου. Έτσι το 2011 σκέφτηκα να ξεκινήσω μια υπηρεσία styling και οργάνωσης ντουλάπας. Μετά ήρθε η οικονομική κρίση και αποφάσισα να μεταπηδήσω στον κλάδο της Ναυτιλίας για ασφάλεια. Εκεί έμαθα πολλά γύρω από την οργάνωση γραφείου, την αρχειοθέτηση τόσο σε hard copies όσο και digital.

Όλα τα παραπάνω με οδήγησαν το 2018 να επικοινωνήσω με κάποιον marketer για να μοιραστώ την ιδέα που είχα προ κρίσης. Τότε έμαθα για τους Professional Organizers που διέπρεπαν στο εξωτερικό. Είδα τις σειρές Tidying Up και The Home Edit και έτσι δημιουργήθηκε το πρώτο μου brand, το Walking Closet. Το 2019, λάνσαρα το The Tidy Guru αναλαμβάνοντας πλέον την οργάνωση όχι μόνο ντουλαπών αλλά και ολόκληρου του σπιτιού ενώ λανσάραμε και B2B υπηρεσίες οργάνωσης αλλά και training.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Να ρισκάρουν, να μην φοβηθούν και να βρουν ανθρώπους στο περιβάλλον τους που να μπορούν να τους καθοδηγήσουν από την εμπειρία τους για τα πρώτα βήματα που πρέπει να κάνουν. Όλοι μας έχουμε ανθρώπους από την οικογένεια μας ή φίλους που θαυμάζουμε για ότι έχουν πετύχει και αυτοί μπορούν να είναι οι πρώτοι μας μέντορες. Επίσης είναι σημαντικό να αναγνωρίζεις μέχρι που μπορείς να φτάσεις και ποια γνώση έχεις! Ότι δεν γνωρίζεις καλό είναι να ζητάς την συμβουλή ειδικών.


Πιστεύετε πως η επιχείρηση σας ανταποκρίνεται κατα βάση σε γυναικείο κοινό;

Οι υπηρεσίες οργάνωσης απευθύνονται τόσο σε γυναίκες όσο και άντρες, ιδιώτες ή επαγγελματίες. Μέχρι σήμερα τα ποσοστά μεταξύ γυναικών και αντρών πελατών είναι 70 – 30. Θεωρώ ότι αυτό συμβαίνει γιατί στην Ελλάδα υπεύθυνες για τα περισσότερα νοικοκυριά είναι οι γυναίκες, πράγμα που βλέπω ότι σταδιακά πάει να αλλάξει. Επίσης παρατηρώ ότι οι γυναίκες τείνουν να είναι περισσότερο συγκεντρωτικές αλλά και συναισθηματικές με τα αντικείμενα, έτσι χρειάζονται μεγαλύτερη βοήθεια τόσο στο να ξεκαθαρίσουν και να αποχωριστούν πράγματα όσο και στο να οργανώσουν το χώρο τους.

Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

Η φράση που μου δίνει κουράγιο είναι σίγουρα η φράση “Η υπομονή είναι αρετή”. Δεν θα μπορούσα να κάνω αυτό το επάγγελμα αν δεν είχα υπομονή. Η έμπνευση μου όμως, όπως λέει και το tag line του The Tidy Guru, κρύβεται στην φράση “an organized space leads to a happy face”, δηλαδή ένας οργανωμένος χώρος μπορεί να μας κάνει να χαμογελάμε! Συνεχίζω να κάνω αυτό που κάνω γιατί η μεγαλύτερη ανταμοιβή μου είναι το χαμόγελο στο πρόσωπο των πελατών μου όταν βλέπουν τον χώρο τους οργανωμένο και τα λόγια ευγνωμοσύνης όταν επικοινωνούμε και πάλι, μετά από καιρό, για την αλλαγή που βλέπουν στην ζωή τους.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;
Το όραμα μου είναι η ολιστική προσέγγιση της οργάνωσης τόσο από την πλευρά της υπηρεσίας όσο και από την πλευρά του προϊόντος. Στόχος μου είναι σύντομα, ο πελάτης να μπορεί μέσω του thetidyguru.gr να μπορεί να επιλέξει τον κατάλληλο επαγγελματία αλλά και να βρει τα κατάλληλα εργαλεία για να οργανώσει τον χώρο του.

Πατέρα Μαριλένα – The Tidy Guru
Professional Organizer / Επαγγελματίας Οργάνωσης


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου

Το Stefmagnet μία καινοτόμος ευρεσιτεχνία, αλλάζει τον τρόπο που χρησιμοποιεί κανείς τα γυαλιά του, δημιουργώντας ένα άνετο θυλάκι που λειτουργεί ως κούμπωμα ή κουμπί εκεί που δεν υπάρχει. Με τη βοήθεια των μαγνητών, τα γυαλιά ή και τα ακουστικά παραμένουν ασφαλή, ακόμη και κατά τη διάρκεια δραστηριοτήτων. Επίσης χρησιμοποιείται για να σταθεροποιηθούν φουλάρια, μαντήλια χωρίς αντιαισθητικού κόμπους. Ακόμα και η γραβάτα. Είναι εύκολο στο να μαγνητίσει κανείς καρφίτσες, πρόκες και να τις έχει πάνω του όταν χρειαστεί, ή ενδεχομένως κάποιο μαχαίρι ή ψαλίδι το οποίο είναι πιο εύκολο να υπάρχει πάνω του, αντί να το ακουμπήσουμε γύρω του ενώ δουλεύει. Είναι λοιπόν ένα αξεσουάρ που μαζί του η καθημερινότητα απλοποιείται!
Η σκέψη κατα τη σχεδίαση του προϊόντος ήταν ο σημερινός πολυάσχολος άνθρωπος που με ένα αξεσουάρ μόλις τρεισήμισι εκατοστών κάνει πολύ πιο εύκολη την ζωή του.

Στεφανία Φράρου

Δημιουργός StefMagnet


Παρουσίαση από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Αλεξία Ζαραδούκα

Κυρία Αλεξία Ζαραδούκα: Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τις σπουδές σας και την πορεία σας μέχρι τώρα;

Οι σπουδές μου αφορούν στις Δημόσιες Σχέσεις και Επικοινωνία, παρόλα αυτά είμαι στο “μεροκάματο” από μικρή μιας και η πρώτη μου δουλειά ήταν στη λαϊκή αγορά ως έφηβη, παράλληλα με το σχολείο. Εργάστηκα αρκετά χρόνια στις πωλήσεις και μετά τις σπουδές μου με βάση τον κλάδο μπήκα σε διάφορους οργανισμούς και κομμάτια της τοπικής αυτοδιοϊκησης. Πριν 12 χρόνια αποφάσισα να ασχοληθώ με τα social media στα οποία εξελίχθηκα ως influencer ενώ το 2019 δημιούργησα τους επαναχρησιμοποιούμενους δίσκους ντεμακιγιάζ abeauty οι οποίοι το 2024 έλαβαν επένδυση από το Dragons’ Den.


Ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;
Μέσω της ενασχόλησής μου με το beauty στα social media εντόπισα ποιο είναι το πιο βαρετό και χρονοβόρο βήμα στη ρουτίνα περιποίησης των γυναικών και συνειδητοποίησα ότι είναι και το πιο βλαβερό για το περιβάλλον! Έτσι αποφάσισα να δημιουργήσω την πιο υψηλής ποιότητας λύση στο πρόβλημα του ντεμακιγιάζ και του περιβάλλοντος δημιουργώντας τα abeauty pads που είναι πραγματικά “εθιστικά”!


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;
Να κατεβάσουν το “εγώ” τους και να είναι ανοιχτοί και δεκτικοί στο feedback. Επίσης είμαι της λογικής “θα ξεκινήσω ακόμη και αν δεν ξέρω κάτι και θα βρω πώς θα το κάνω προσπαθώντας” επομένως προτείνω να μπουν στο επιχειρείν ακόμη και αν δεν έχουν το τέλειο πλάνο ή όλη την πληροφορία που χρειάζονται. Μπορεί να ακούγεται ριψοκίνδυνο όμως τίποτα πραγματικά σπουδαίο δεν βγήκε όσο επιλέγεις να χτίζεις τη στρατηγική σου μέσα από το comfort zone σου.


Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;
Δεν αισθάνομαι ότι έχω καταφέρει κάτι σπουδαίο, απλώς κυνηγώ το όνειρό μου. Κουράγιο παίρνω από Τον Θεό που είναι πάντα δίπλα μου.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;
Ο χώρος του φαρμακείου στην Ελλάδα, επιτέλους αλλάζει. Ο φαρμακοποιός χρειάζεται hype brands που θα ενισχύσουν την ικανοποίηση του καταναλωτικού κοινού και θα καλύψουν τις όλο και πιο απαιτητικές ανάγκες των γυναικών για υψηλής ποιότητας καινοτόμα προϊόντα που σου φτιάχνουν τη διάθεση και εντάσσονται στο lifestyle σου και ακριβώς εκεί έρχεται το πλάνο με τα abeauty! Φιλοδοξώ να δημιουργήσουμε interactive και fun experience με τον καταναλωτή εντός του χώρου του φαρμακείου με τα προϊόντα μας και να τα επιλέγουν όχι μόνο επειδή είναι κορυφαία στο είδος τους αλλά και επειδή ως καταναλωτές εκπαιδεύονται σχετικά με τη συνειδητότητα για το περιβάλλον, την skincare ρουτίνα τους και να τις εφοδιάσουμε με τα κατάλληλα προϊόντα για αυτή τη στιγμή αυτοφροντίδας που περνούν με τον εαυτό τους κάνοντας skincare.

Θέλω να κάνω την ελληνική φύση τάση στους νέους, έχουμε σπουδαία είδη προϊόντων έτοιμα να λανσαριστούν που είναι συνυφασμένα με παλαιότερες γενιές όμως εμείς τους δίνουμε ένα σύγχρονο twist και βλέπουμε πέρα από τα “κουτάκια”! Επίσης στις άμεσες προτεραιότητές μας είναι η ενσωμάτωση της κυκλικής οικονομίας τόσο στις φόρμουλές μας όσο και στη χρήση υλικών ενώ έχω σχεδιάσει μια νέα καινοτόμα σειρά με εργαλεία ομορφιάς με υλικά βασισμένα στα παράγωγα της κυκλικής οικονομίας και φιλοδοξώ να την κάνω το νέο it-thing! To skincare θα πρέπει να διεγείρει τις αισθήσεις σου αλλά και το μυαλό σου και εμείς θέλουμε οι γυναίκες να ταυτίζονται μαζί μας γιατί ως brand τους προσφέρουμε κάτι παραπάνω: το motivation να αντιμετωπίζουν τη μέρα τους ως η πιο αυθεντική εκδοχή του εαυτού τους.

Αλεξία Ζαραδούκα

Influencer & CEO abeauty.skincare


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Trending