Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Γεωργία Καρτσάνη: Woman Leader

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΑΠΑΝΤΟΥΝ – ΧΩΡΙΣ ΦΟΒΟ ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΑΘΟΣ – ΣΕ «ΑΛΗΘΙΝΕΣ» ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΠΟΥ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΚΑΡΙΕΡΑ. I D

 

ΗΓεωργίαΚαρτσάνηείναιπιστοποιημένη Master Coach από το Behavioral Coaching Institute (BCI)και μέλος του NeuroBusiness Group of Coaches των ΗΠΑΕπαγγελματίας με πλούσια εμπειρία από τους επιχειρηματικούς κλάδους των επαγγελματικών υπηρεσιών, της βιομηχανίας και της τεχνολογίας, στις αγορές της Ελλάδας, των ΗΠΑ και της Μέσης Ανατολής. Μέχρι τα μέσα του 2009 και για 10 χρόνια, ηγήθηκε του τομέα Executive Search της Stanton Chase Αθήνας και Dubai. Μετάλλαξε και ανάπτυξε τον οργανισμό κάνοντας την Stanton Chase έναν από τους κορυφαίους παίχτες της περιοχής, παρέχοντας στους πελάτες λύσεις για την βελτίωση της οργανωτικής δομής μέσω προσέλκυσης και προσάρτησης στη δομή τους των κατάλληλων στελεχών και σε στελέχη επιχειρήσεων career coaching, έτσι ώστε κάνουν αποτελεσματική την επόμενη επαγγελματική τους κίνηση. Η προηγούμενη εργασιακή της εμπειρία περιελάμβανε regional εμπορικές και ανώτατες διοικητικές θέσεις στην 3Μ και την Philip Morris με βάση την Ελλάδα και στην Kendall και την WR Grace με βάση τις ΗΠΑ. Τον Οκτώβριο του 2009 ίδρυσε το Ελληνικό Παράρτημα του CEO Clubs International, και αρχές του 2010 κάνει το επαγγελματικό της όνειρο πραγματικότητα – ιδρύει τη SARGIA Partners, συμβουλευτική εταιρεία που προσφέρει μοναδικές υπηρεσίες Leadership Coaching και Personal Branding σε πελάτες της στη ΝΑ Ευρώπη και στη Κύπρο. Είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και πρόεδρος της επιτροπής Women in Business του Ελληνο-Αμερικάνικου Εμπορικού Επιμελητηρίου. Κατέχει Bachelor και MSc ως Χημικός Μηχανικός από πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης των ΗΠΑ. Εξειδίκευση: C-Level Coaching, Executive Team Development,Women in Leadership, Neurocoaching. [email protected]__

 

Ποιο είναι το σημερινό προφίλ, οι δραστηριότητες και το μέγεθος του WIB COMMITTEE;

 

Η επιτροπή Women In Business (WIB) είναι μία από τις επιτροπές του Επιμελητηρίου που έχουν δημιουργηθεί για να βοηθούν στην διατύπωση των θέσεων και στην εκπόνηση στρατηγικής σε τομείς που δραστηριοποιούνται τα μέλη του Επιμελητηρίου. Κάθε επιτροπή πλαισιωμένη από εμπειρογνώμονες των ανάλογων τομέων συντονίζει δραστηριότητες, τοποθετείται σχετικά, προωθεί τις θέσεις των επιχειρήσεων-μελών του Επιμελητηρίου, ώστε να διευκολυνθεί ο διάλογος με τις κυβερνητικές θέσεις, με απώτερο σκοπό την ανάπτυξη και την εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων.

Την επιτροπή υποστηρίζουν με την παρουσία τους στις δραστηριότητές και στις εκδηλώσεις της, πάνω από 500 γυναίκες στελέχη επιχειρήσεων. Στα 3 χρόνια λειτουργίας του WIB έχουμε οργανώσει 2 Έρευνες Στατιστικές, 2 Επιχειρηματικά Γεύματα, και 3 Forums με διακεκριμένους διεθνείς και τοπικούς ομιλητές και με θέματα επίκαιρα και καυτά για τις γυναίκες managers όπως «A Case for Women onBoards», «The Rise of the Female Economy» και «The Brand Called You – Creating Impact &Influence».

Πόσο σημαντική θεωρείτε την συμμετοχή των γυναικών σε παρόμοιους συνδέσμους/ επιτροπές;

Εξαιρετικά σημαντική γιατί τέτοιες ποιοτικές οργανώσεις παρέχουν στα στελέχη και επιχειρηματίες γυναίκες ευκαιρίες δικτύωσης, ανταλλαγής γνώσης και εμπειριών και διεθνών βέλτιστων πρακτικών, και ιδανικά μια φωνή προς τους opinion leaders της χώρας για θέματα κοινωνικών και οργανωτικών υποδομών που μπορούν να βελτιωθούν ώστε να στηρίξουν την ανέλιξη της γυναίκας στον επαγγελματικό χώρο. Μέσα σε τέτοιες οργανώσεις όπως το WIB, υπάρχουν γυναίκες επαγγελματίες καταξιωμένες που μπορούν και θέλουν να δρουν ως mentors σε νεώτερες φιλόδοξες γυναίκες– εμπλουτίζοντας την ζωή τους και παρέχοντάς τους σημαντικές συμβουλές σε κάθε στάδιο της καριέρας τους.

Περιγράψτε με τρεις λέξεις τη γυναίκα Καρτσάνη;

 

Την επαγγελματική μου πορεία την έχετε στο CV μου – και αυτή είναι μια ένδειξη του τι είμαι και τι πρεσβεύω. Από την άλλη, οι «τρεις» λέξεις που με χαρακτηρίζουν ως επαγγελματία είναι ότι πάντα πορεύομαι με ισχυρό προσωπικό όραμα, πάθος, ξεκάθαρες αξίες και προσωπική δέσμευση για την συνεχή μου ανάπτυξη και προσωπική υπεροχή – κάτι το οποίο φαίνεται να εμπνέει και τους γύρω μου.

Ποια είναι τα άμεσα σχέδιά σας;

Η συμβολή μου στην κοινωνία μας μέσω της ανάπτυξης των ηγετών της. Προς αυτό τον δρόμο κατευθύνονται και οι δύο επιχειρηματικές μου δραστηριότητες: Το CEO Clubs Greece, www.ceoclubsgreece.com που είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός αλλά και Μαθησιακός Οργανισμός, με σκοπό τη δημιουργία του κατάλληλου περιβάλλοντος για CEOs και επιχειρηματίες ώστε να βελτιώσουν την ποιότητα και την κερδοφορία των εταιριών τους μέσω της συνεχούς μάθησης και ανταλλαγής εμπειριών και γνώσεων και τη SARGIA Partners, www.sargiapartners.com που παρέχει για πρώτη φορά στην Ελλάδα υπηρεσίες Leadership Coaching, Leadership Team Alignment και PersonalBranding. Η καταξίωση σε τοπικό επίπεδο και η επέκταση των δραστηριοτήτων των δύο επιχειρήσεων σε διεθνές επίπεδο μέσω συνεργασιών – είναι στα άμεσα πλάνα μας.

Πιστεύετε ότι μία γυναίκα πρέπει να επιδιώξει μια καριέρα αν το επιθυμεί, με όποιο τίμημα και αν συνεπάγεται αυτό;

Δεν πρέπει να κάνει τίποτε αν δεν το θέλει βαθειά μέσα της. Η ζωή μας και συγκεκριμένα η επαγγελματική μας ζωή δεν είναι ένα τυχαίο συμβάν αλλά μια αλυσίδα από αποφάσεις, οι οποίες μας φέρνουν πιο κοντά στο στόχο μας. Η πρώτη απόφαση που χρειάζεται να πάρει κανείς και να δηλώσει στον ίδιο του τον εαυτό είναι: «Θέλω να γίνω μια γυναίκα ηγέτης μέσα στα επόμενα x χρόνια». Αμέσως μετά χρειάζεται ένα πλάνο για την επίτευξη αυτού του στόχου. Οι άντρες κινούνται πάντα βάσει κάποιου σχεδίου/ πλάνου, το οποίο και καθορίζουν από τα πρώτα στάδια της καριέρας τους. Θυμάμαι όταν ήμουν φοιτήτρια, οι άντρες συμφοιτητές μου γνώριζαν ακριβώς τι θέλουν να κάνουν, προς τα που θα κινηθούν και πότε – σε αντίθεση με τις γυναίκες συμφοιτήτριες οι οποίες σκέφτονταν βραχυπρόθεσμα! Η εσωτερική αναζήτηση, η βαθιά αναγνώριση του σκοπού και των αξιών αποτελεί το βασικότερο συντελεστή της ανάπτυξης μιας γυναίκας σήμερα. Η εστίαση στο ξεκάθαρο σκοπό της θα γίνει ο οδηγός για την εξέλιξή της. Είναι βασικό όμως να βρίσκεται πάντα σε διαδικασία αμφισβήτησης και κατάρριψης των περιοριστικών της αντιλήψεων που μπορεί να αποτελέσουν τροχοπέδη στην επιτυχία και ανέλιξή της. Αυτή η περίοδος καλό είναι να αφυπνίσει τα στελέχη γυναίκες στο τι ταλέντα ζητάνε σήμερα οι επιχειρήσεις και στο γεγονός ότι κρατάν στα χέρια τους την τύχη της καριέρας τους και την ευθύνη της προσωπικής τους υπεροχής – αποσαφηνίζοντας το προσωπικό τους όραμα και τις αξίες τους. Η επιτυχία της καριέρας τους θα έλθει από την βαθιά κατανόηση των μοναδικών τους ταλέντων, γνώσεων και εμπειριών που προσφέρουν αξία στους πελάτες τους, την εταιρία τους και την κοινωνία – αυτά που διαμορφώνουν την μοναδική υπόσχεση της προσωπικής τους ταυτότητας και φήμης ως επαγγελματίες.

Δημοσιεύτηκε :11 Μαΐου 2011

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επίκαιρα Πρόσωπα

Bleeps: «Η τέχνη παλεύει με τις αντιφάσεις και την τάση αυτοπροσδιορισμού μέσα στην ποικίλη υποκειμενικότητα της»

Με τον Bleeps, που πιστεύω πως δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, τόσο ο ίδιος όσο και τα έργα του, γνωριζόμαστε εδώ και αρκετά χρόνια. Τη δουλειά του στους δρόμους της Αθήνας τη γνωρίζω σχεδόν από τα πρώτα του βήματα στην Ελλάδα.

Γράφει η Λιάνα Ζωζά

Εκείνο, όμως που μου δίνει ιδιαίτερη χαρά είναι πως μαζί κάναμε την πρώτη “συνομιλία”, από τη δική μου πλευρά, όταν παράλληλα με τα άρθρα μου, στο In Fact, μου ζητήθηκε και η συγεκριμένη συνομιλία! Τον ευχαριστώ λοιπόν, για πρώτη φορά δημόσια, που μου έδωσε την ευκαιρία να κάνουμε παρέα μια εξαιρετική συνέντευξη, τότε, αλλά και που κάθε φορά που έχουμε να πούμε καινούρια πράγματα, είναι πάντα πρόθυμος για ενδιαφέρουσες συζητήσεις.

Επιπλέον, είναι για μένα, μεγάλη χαρά και τιμή, το ότι ξεκινάμε τη συνεργασία μας, με τη συμμετοχή του, στο επόμενο art project της Cube με τίτλο Tender is the Night!

Bleeps Irakleia work

-Σπουδάζεις στο Bristol, όπου και έρχεσαι σε άμεση επαφή με την “τοπική” street art σκηνή, η οποία σίγουρα δεν περιλαμβάνει μόνο τον Banksy, αλλά και άλλους street artists με αξιόλογη πορεία, όπως ο Inkie, ίσως και εφάμιλος του Banksy, o JPS, ο Nick Walker, o Cheba, ο Stinkfish και ο John5 … η επιλογή τους είναι εντελώς υποκειμενική και κάποιοι από αυτούς εμφανίστηκαν μόλις τα τελευταία χρόνια με εντυπωσιακή όμως παρουσία.

Μπόρεσες να συνυπάρξεις εύκολα στους δρόμους του Bristol μαζί τους και υπάρχει ίσως η επιθυμία μιας μικρής ή μεγαλύτερης επιστροφής εκεί?

-Στο Bristol έκανα επιπλέον σπουδές στην τέχνη. Ένα foundation, γιατί με ενδιέφερε διαχρονικά το πεδίο της τέχνης. Μην ξεχνάμε ότι η Αγγλία έχει οργανωμένη βιομηχανία τέχνης. Αυτό που φτάνει σε μας ως κάτι «υπερβολικό» ή και «σταρ» είναι απλά το προϊόν μιας καλά θεμελιωμένης βιομηχανίας.

Για μένα λοιπόν σε κείνη την πρώιμη φάση ενασχόλησης με τη street art δεν υπήρχε κάποιου τύπου ανταγωνισμός ή και αίσθημα κατωτερότητας, εφόσον ήμουν προσανατολισμένος στην αφομοίωση των στοιχείων που λάμβανα εκεί και στην υλοποίηση των προσωπικών επιδιώξεων διαλεκτικής στο δημόσιο χώρο μέσα από μια «ελληνική» οπτική. Σίγουρα έχω βέβαια δεχθεί επιρροές.

Η Αγγλία πάντα με γοητεύει και τη θυμάμαι με θετικό τρόπο. Θα μπορούσα να γυρίσω μάλλον μόνο στα πλαίσια μιας ατομικής ή συλλογικής έκθεσης, ή και δημιουργίας στο δημόσιο χώρο όχι όμως ως κομισσάριος κάποιου εμπορικού φαστιβάλ.

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΟΤΕ ΜΥΣΤΙΚΟ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ, ΑΠΛΑ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΜΠΗΚΑΝ ΣΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΜΕ ΡΩΤΗΣΟΥΝ

Bleeps – check out

-Επιστρέφεις στην Ελλάδα, σχεδόν παράλληλα με την αρχή της κρίσης και κάνεις τη διαφορά με έργα αμειγώς πολιτικά και σε εντελώς προσωπικό ύφος το οποίο και διατηρείς.

Ποιές ήταν οι πρώτες αντιδράσεις τόσο της εδώ street art σκηνής, όσο και των θεατών της δουλειάς σου?

-Η εγχώρια σκηνή με αποδέχθηκε ποικιλοτρόπως. Υπήρξαν καλλιτέχνες που δημιούργησαν κριτικό διάλογο μαζί μου, σεβόμενοι ο ένας τη δουλειά του άλλου. Δυστυχώς όμως υπάρχουν οι εγχώριοι «καταστροφολάγνοι», οι οποίοι λειτουργούν διαχρονικά προωθώντας τη λογική της κακοποίησης και ασυδοσίας. Αυτοί αποτέλεσαν και τους καταστροφείς των έργων μου.

Bleeps pieta

-Πόσο καιρό σου πήρε να συστηθείς δημόσια και πως επέλεξες να το κάνεις? Γνωρίζω πως δούλευες για αρκετό καιρό χωρίς να αποκαλύπτεις την ταυτότητά σου και ποιός πραγματικά είναι ο Bleeps,  ψευδώνυμο που περιγράφει έναν ενοχλητικό μάλλον ήχο.

Τη συνέχεια της συνέντευξης θα τη βρείτε εδώ

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

O Σαλβαντόρ Νταλί μέσα από χαρακτηριστικά του έργα

Γράφει η Μαράη Γεωργούση*

Ποιος ήταν άραγε αυτός ο καλλιτέχνης της ονειρικής παραίσθησης και της αλληγορικής εικόνας;

Από την μικρή πόλη της Καταλωνίας βρέθηκε στους καλλιτεχνικούς κύκλους του Παρισιού και μετέπειτα της Αμερικής. Η ζωή του γεμάτη πάθη και καθαρά μυθιστορηματική πλοκή.

Ο κύριος «Avida Dollars” «Απληστοδόλαρος» όπως τον χαρακτήρισε ο Αντρέ Μπρετόν,  δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει το παρατσούκλι αυτό ευθαρσώς για την προβολή του. Ο Σαλβαντόρ Νταλί υπονοούσε συχνά πως ήταν γεννημένος για να γίνει σουρεαλιστής ζωγράφος. Έλεγε πως η μόνη διαφορά με τους άλλους σουρεαλιστές είναι πως αυτός είναι σουρεαλιστής. Υπήρξε προκλητικός και εκκεντρικός πάντα, τόσο στις εμφανίσεις του όσο και στις δηλώσεις του.

Στον προσωπικό του έλεγχο επιδόσεων βαθμολόγησε τον εαυτό του με 16,4 και στον Mondrian έδωσε μόλις 0,6 ! Ο Manet πήρε  4,1, ενώ το alter ego του ο Πικάσο πήρε 11,9, εξάλλου ο Νταλί πάντα δήλωνε πως ήταν καλύτερος από εκείνον, τουλάχιστον έδωσε στον Ντα Βίντσι 18,4 δηλαδή μόνο δύο μονάδες πάνω από τον εαυτό του.

ΤΟ 1955 ΠΗΓΕ ΣΤΗ ΣΟΡΒΟΝΝΗ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΜΙΑ ΘΡΙΑΜΒΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΛΕΞΗ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΝΟΪΚΟ-ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ» ΕΦΤΑΣΕ ΜΕ ΜΙΑ ΑΣΠΡΗ ROLLS ROYCE ΔΙΑΚΟΣΜΗΜΕΝΗ ΜΕ ΚΟΥΝΟΥΠΙΔΙΑ, ΕΝΩ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΜΕ ΤΟ ΕΝΑ ΠΟΔΙ ΤΟΥ ΞΥΠΟΛΗΤΟ ΚΑΙ ΒΥΘΙΣΜΕΝΟ ΣΕ ΜΙΑ ΛΕΚΑΝΗ ΜΕ ΓΑΛΑ.

Σε ηλικία έξι ετών ο Σαλβαντόρ Νταλί είχε αποφασίσει να γίνει μάγειρας, άλλαξε γνώμη στα επτά του έτη, καθώς η ιδέα να γίνει Ναπολέων του είχε φανεί καλύτερη. Στην ηλικία αυτή ήταν που έκανε και την πρώτη του ζωγραφιά, μετά η πορεία του ήταν συνεχώς ανοδική. Μόλις έκλεισε τα δέκα ανακάλυψε τους ιμπρεσιονιστές, ενώ στα δεκατέσσερα τους ακαδημαϊκούς ζωγράφους. Σε ηλικία μόλις δεκαπέντε ετών συμμετείχε σε συλλογική έκθεση του Δημοτικού Θεάτρου του Φιγκέρες.

Το 1929 γνώρισε την Γκαλά Ελυάρ σύζυγο τότε του ποιητή Πωλ Ελυάρ, που μετέπειτα έγινε μούσα και σύζυγος δική του. Για τον λόγο αυτό ήρθε σε οριστική ρήξη με τον πατέρα του. Στην καλλιτεχνική του πορεία πειραματίστηκε, οραματίστηκε, άνοιξε νέους δρόμους. Σήμερα ανήκει στην κατηγορία των πλέον αναγνωρισμένων και αναγνωρίσιμων καλλιτεχνών παγκοσμίως.

Οπτασία προσώπου και φρουτιέρας σε μια παραλία, 1938, Wadsworth Atheneum, Hartford.

Οπτασία προσώπου και φρουτιέρας σε μια παραλία (Apparition of Face and Fruit Dish on a Beach)

Στον πίνακα αυτό η αμμουδιά μετατρέπεται σε τραπέζι πάνω στo οποίo τοποθετείται μια ιδιότυπη νεκρή φύση, προσφέροντας την δυνατότητα  πολλαπλών ερμηνειών της υπάρχουσας σύνθεσης. Το κεφάλι του σκύλου ταυτόχρονα μετατρέπεται και σε βράχια, τα μάτια του γίνονται τούνελ που μπορεί κάποιος να δει μέσα από αυτά τμήμα του τοπίου, ενώ το κολάρο έχει την μορφή ενός αρχαίου υδραγωγείου. Αντίστοιχα στο κεντρικό τμήμα του πίνακα το πρόσωπο που διαγράφεται απαρτίζεται από διακριτά αντικείμενα: το αριστερό μάτι είναι το στόμιο μιας στάμνας, η μύτη, το στόμα και το πηγούνι σχηματίζονται από ένα φρούτο και το πίσω μέρος μιας καθιστής μορφής. Το μέτωπο του προσώπου παίρνει το σχήμα φρουτιέρας, ενώ τα μαλλιά είναι ταυτόχρονα αχλάδια και μέρος της πλάτης του σκύλου.

Τηλέφωνο «Αστακός», 1936.

Τηλέφωνο «Αστακός»

Το αφροδισιακό τηλέφωνο εκτέθηκε και στο Centre Georges Pompidou το 2002, μάλιστα πέρασαν να το δουν 900.000 επισκέπτες που σημαίνει 8.000 επισκέπτες κάθε ημέρα! Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Διεθνή Έκθεση του σουρεαλισμού το 1938. Είναι ένα από τα πιο γνωστά σουρεαλιστικά αντικείμενα που κατασκεύασε ο Νταλί σε τρείς εκδοχές. Είναι εμφανείς οι νύξεις και τα υπονοούμενα σε αυτό το έργο για την σχέση του φαγητού με την γενετήσια πράξη.

Τη συνέχεια του άρθρου θα τη βρείτε εδώ

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Αλέξανδρος Μαγκανιώτης: «Η μετανάστευση και η φιλοξενία στον καμβά»

Με την ευκαιρία της νέας θεματικής έκθεσης με τίτλο «Καλωσορίσατε–Η Ευρωπαϊκή Φιλοξενία και τα Σύνορά της» που διοργανώνεται στην The Project Gallery σε συνεργασία με το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Χανίων – Ελαιουργείον σε επιμέλεια Μεγακλή Ρογκάκου και Ιωάννη Ν. Αρχοντάκη συναντήσαμε τον εικαστικό και διευθυντή του χώρου Αλέξανδρο Μαγκανιώτη και μιλήσαμε τόσο για τις εικαστικές του δραστηριότητες, όσο και για την γκαλερί που διευθύνει τον τελευταίο καιρό.

Η έκθεση αυτή που εγκαινιάστηκε πριν λίγες μέρες και θα διαρκέσει ως τις 8 Ιουνίου  ανταποκρίνεται στην ιδέα της φιλοξενίας και της μετανάστευσης καλύπτοντας από διαφορετικές οπτικές γωνίες το θέμα.

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Αλέξανδρος Μαγκανιώτης Gemeinsam

-Αλέξανδρε, είστε αρχιτέκτονας και εικαστικός. Συνδυασμός πολύ δημιουργικός Πώς ξεκινήσατε να ασχολείστε με την τέχνη;

-Από μικρός πάντα κάτι έφτιαχνα από ζωγραφική, κολάζ, μέχρι μικρογλυπτά και κατασκευές. Μετέπειτα στην διάρκεια των σπουδών μου στο Πολυτεχνείο παρακολουθούσα με δίψα όλα τα μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής.

Κατά την διάρκεια των μεταπτυχιακών μου σπουδών στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό στο Λονδίνο, μια τεκτονική αλλαγή στον τρόπο σκέψης μου συντελέστηκε. Το περιβάλλον εκεί πολύ πιο ελεύθερο και δημιουργικό, με ώθησε στην προσωπική έκφραση και την αναζήτηση ενός δικού μου σεναρίου, επιμένοντας πολύ στην έννοια του concept. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα και παράλληλα με την εργασία μου σε αρχιτεκτονικά γραφεία, αρχίζω να συμμετέχω σε εκθέσεις και να γνωρίζω τον εικαστικό χώρο.

Αλέξανδρος Μαγκανιώτης

-Μιλήστε μας για τις θεματικές που έχετε ασχοληθεί ως σήμερα.

-Η ενότητα με την Αλφάβητο ξεκίνησε το 2011,πρόκειται για 24 σχέδια, ένα για κάθε γράμμα της αλφαβήτου όπου για κάθε γράμμα εξεικονίζεται μια λέξη από ένα ζώο ή φυτό. Οι εικόνες προκύπτουν σαν κολάζ, φυτά και κεφάλια ζώων ξεπροβάλλουν μέσα από ανθρώπινα ρούχα ή ακόμα και παπούτσια. Ο ανθρώπινος χαρακτήρας που δηλώνουν τα ρούχα μπλέκεται με αυτόν του ζώου και ένα νέο υβρίδιο προκύπτει. Ένα σχόλιο για τις συμπεριφορές και τους ρόλους που όλοι παίρνουμε καθημερινά.

Το 2014 παρουσίασα στα Rooms της γκαλερί Καππάτος στο ξενοδοχείο St. George Lycabettus την θεματική «Μια διαταραχή της Μνήμης». Κυρίαρχο έργο, ένα σχέδιο που απεικονίζει τον ιερό βράχο της Ακρόπολης σε μια φανταστική εκδοχή εμπνευσμένη από την οριακή και ακραία σήμερα, πρόταση του K. F. Schinkel για την ανέγερση των ανακτόρων του Όθωνα πάνω στην Ακρόπολη. Μια απόπειρα να εκφραστεί η προσωπική μου αγωνία ως νεοέλληνα, σε αναζήτηση της ταυτότητας μου, μέσα ένα περιβάλλον γενικευμένης κρίσης επαγγελματικής και υπαρξιακής, υπό την απειλή μιας αναγκαστικής μετανάστευσης στην Γερμανία.

Αλλά τελικά η μετάβαση δεν θα πραγματοποιηθεί, η δική μου Ιθάκη είναι η Αθήνα και με οδηγό το κείμενο του Όμηρου, ξεκινάω για την επόμενη μου θεματική.

«Η ενότητα «Αναζητώντας τον Οδυσσέα» συγκροτεί μια ολότελα προσωπική, ερμηνευτική προσέγγιση σε γόνιμη διαλεκτική σχέση με το ομηρικό έπος, στην προέκταση του ποιητικού λόγου, των δοκιμασιών, των αντοχών, των αντιστάσεων και των προκλήσεων του αρχετυπικού ήρωα-ταξιδευτή στο μεταίχμιο της ζωής και του θανάτου.

Η περιγραφή, λιτή, ακέραιη και αφαιρετική, στοχεύει στον πυρήνα του αφηγηματικού υλικού, εικονοποιεί συναισθηματικές και ψυχικές καταστάσεις, αποκρυσταλλώνει τις έννοιες της περιπλάνησης, της αναζήτησης και του κινδύνου πέρα από τους γνωστούς ορίζοντες, της ανθρώπινης θέλησης που ξεπερνά τα όρια, της γνώσης και της απώλειας, του νόστου, του ακατανίκητου πόθου του γυρισμού στην προγονική εστία.» Όπως γράφει χαρακτηριστικά και ο ιστορικός της τέχνης Γιάννης Μπόλης στον κατάλογο για την έκθεσή μου.

Αλέξανδρος Μαγκανιώτης Kanenas

-Που έχετε παρουσιάσει δουλειά σας και που μπορεί κάποιος να θαυμάσει έργα σας; 

Τη συνέχεια της συνέντευξης μπορείτε να τη δείτε εδώ

Continue Reading

Trending