Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Γνωρίστε την Ελένη Σιβρή μια αγρότισσα αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών !

Σε ένα ορεινό χωριό της Λέσβου, την Φίλια , σε ηφαιστιογενή εδάφη, η Ελένη καλλιεργεί με αγροοικολογικές μεθόδους  σε αναβαθμίδες , ενδημικές ποικιλίες σύκου , σταφυλιού και τριαντάφυλλου. Από αυτή την υπέροχη και πλούσια πρώτη ύλη, παράγει στο εργαστήριο οικοτεχνίας που ίδρυσε, με παραδοσιακές μεθόδους, πετιμέζι σύκου με εκχύλισμα αρμπαρόριζας αλλά και πετιμέζι σταφυλιού, ξύδι με τριαντάφυλλο, ροδόνερο διπλής απόσταξης με ροδέλαιο και το μοναδικό (για τον τρόπο παραγωγής του-πατέντα) ροδόσταγμα.

  • Τι θα συμβουλεύατε σε μια νέα γυναίκα που φιλοδοξεί να ασχοληθεί με τον επιχειρηματικό τομέα;

Θα έλεγα ότι αυτό που απαιτείται είναι η στοχοπροσήλωση. Χρειάζεται πάθος, επαγγελματισμός, συνέπεια και συνεχή επιμόρφωση στο αντικείμενο του ενδιαφέροντος.

  • Ποιους κλάδους προβλέπετε ότι θα κατακτήσουν ή σε ποιους εκτιμάτε ότι θα διαπρέψουν οι γυναίκες εργαζόμενες στο μέλλον;

Ανέκαθεν οι γυναίκες , στην ενήλικη ζωή τους, διαδραμάτιζαν πολλούς ρόλους με μεγάλη επιτυχία! Θεωρώ, λοιπόν, πως δεν υπάρχει χώρος που δεν μπορούν να κατακτήσουν! Sky is our limit…Προσωπικά θα ήθελα να τις δω να διαπρέπουν στην πολιτική σκηνή, γιατί αυτό θα δώσει την δυνατότητα να διορθωθούν πολλά κακώς κείμενα.

  • Τι θα συμβουλεύατε σε μια νέα επιχειρηματία που θα επιθυμούσε να ασχοληθεί με το αντικείμενο σας. Ποιες δυσκολίες και προκλήσεις καλείτε να αντιμετωπίσει;

Βασική προϋπόθεση είναι να αγαπήσει βαθιά το χώμα .. Εγώ αγάπησα βαθιά το τριαντάφυλλο της γιαγιάς μου…Χρειάζεται όραμα, γιατί στην αρχή του εγχειρήματος , οι περισσότερες φωνές που ακούς είναι αυτές που σε αποθαρρύνουν.. Απαιτείται υπομονή, συνεχή επιμόρφωση σε όλους τους τομείς, δηλαδή καλλιεργητικές πρακτικές, τρόποι επεξεργασίας, marketing, λογιστική, logistics..ο κατάλογος είναι ατελείωτος!  Πρέπει να έχει λύσει το βιοποριστικό της πρόβλημα στα πρώτα της βήματα, γιατί είναι προσπάθειες που απαιτούν χρόνο για να ευοδωθούν. Επιπλέον, θα συμβούλευα να είναι ανοιχτή σε συνέργιες και πολύ επικοινωνιακή! Νομίζω πως είναι προαπαιτούμενο..  

  • Με ποια πλευρά της δουλειάς σας παθιάζεστε;

Οι ώρες που δέχομαι επισκέπτες , ιδίως όταν πρόκειται για επαγγελματίες, και τους ξεναγώ , δείχνοντάς τους πώς προσπάθησα να εκσυγχρονίσω –ουσιαστικά- παραδοσιακές τεχνικές και προϊόντα. Επίσης , οι στιγμές που τυχαίνει να είμαι παρούσα όταν ένας αγοραστής ανοίγει το προϊόν –ειδικά το ροδόσταγμα- και η μυρωδιά είναι τόσο έντονη που δημιουργεί ανάκληση από την μνήμη, παιδικών του χρόνων με την γιαγιά.. Νομίζω με συγκινεί βαθιά και αισθάνομαι ότι έχω επιτύχει τον στόχο μου!

  • Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

Να αναπαλαιώσω την αγροικία του παππού που βρίσκεται στο χωράφι μας και μαζί με άλλες εξωραϊστικές παρεμβάσεις και έργα συντήρησης , να το καταστήσω επισκέψιμο και ικανό να φιλοξενήσει επισκέπτες για βιωματικές δράσεις που θα τους φέρουν σε στενότερη επαφή με το τελικό προϊόν .

Επίκαιρα Πρόσωπα

 Η Μαρία Ανθη μιλάει στο Business Woman

Συνέντευξη με τη συγγραφέα  Μαρία Σ. Άνθη 

«Για καφέ στο Μανχάταν», το νέο βιβλίο της Μαρίας Άνθη 

« Μαρία Άνθη: Το χρήμα κυβερνάει και η λογική  θα σε βγάλει από κάθε κρυμμένο συμφέρον, δεν ανήκει η λογική στο ψεύδος»

Όταν η ζωή σβήνει τα χνάρια από ανεμοθύελλα που έξαφνα σηκώνει, τότε το δρόμο το ξαναφτιάχνουμε όπως και η Καρόλ η ηρωίδα του βιβλίου «ΓΙΑ ΚΑΦΕ ΣΤΟ ΜΑΝΧΑΤΑΝ», από τις εκδόσεις Λεξίτυπον. Η συγγραφέας Μαρία Άνθη, μας μιλάει για την ιστορία της νουβέλας 172 σελίδων, που έγραψε και πώς αυτή προέκυψε. 

Κα Άνθη συνήθως εκδίδεται βιβλία φιλοσοφικού περιεχομένου, έχετε βγάλει κι άλλα βιβλία λογοτεχνικά αλλά αυτό διαφέρει, σε ποιους απευθύνεται; 

Ναι, έχω εκδώσει κυρίως θεωρητικά βιβλία και κάποια λογοτεχνικά, αυτό είναι το δέκατο βιβλίο μου, απευθύνεται στο ευρύ κοινό, έχει μια φιλοσοφική διάθεση η γραφή αυτή, σχεδόν ανεπαίσθητη όμως, ίσως γιατί η φιλοσοφία είναι καθημερινή υπόθεση έτσι το βιβλίο αυτό δεν είναι για λίγους ή μερικούς μόνο αναγνώστες. Αυτή είναι η δεύτερη νουβέλα που έχω εκδώσει. 

  • Μιλήστε μας λίγο για την υπόθεση της νέας σας νουβέλας πώς αποφασίσατε να γράψετε  ένα βιβλίο τελείως διαφορετικό σε ύφος  από όσα έχετε γράψει μέχρι τώρα;    

Ήθελα να δείξω πόσο ρευστά είναι όσα κι αν κατακτήσουμε στη ζωή μας.  Η υπόθεση κυρίως διαδραματίζεται στο Παρίσι όπου η νεαρή Καρόλ, φεύγει από το Μπορντώ για να πραγματοποιήσει τα όνειρά της. Μένει στην Σανζ Ελιζέ και όλη η ιστορία διαδραματίζεται σε μεγάλους οίκους μόδας, εκεί όπου υπάρχει κόπος πολύς, αλλά και λάμψη και χλιδή με όλα τα θετικά και τα αρνητικά της περιπέτειας της Καρόλ, προκειμένου να φθάσει μια μέρα να καταξιώνεται. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό, είναι ο τρόπος που συμβαίνουν όλα. Όπου εκεί υπάρχουν οι σκληρές διαπραγματεύσεις, οι μεγάλες βιομηχανίες μόδας, η κουλτούρα μιας συναναστροφής ανθρώπων μετρ, στο είδος τους και άλλων όμως, ικανών όπως διαφημιστών και εταιριών πολυεθνικών με προϊόντα στη διαφήμιση. Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει αυτό το ιδιαίτερο πρόσωπο της κοινωνίας μέσα σε αυτά τα περιβάλλοντα, με τα πάθη και το έντονο ερωτικό στοιχείο.  

  • Βλέπουμε δηλαδή κάποιες συμπεριφορές που προσπαθεί να αντιμετωπίσει και να εξηγήσει η ίδια η ηρωίδα; 

Ναι, και να τις αντιμετωπίσει και να τις ερμηνεύσει. Αλλά πολλές είναι κρυμμένες, η φύση του ανθρώπου είναι τέτοια. Έχει τόσο λεπτοφυή πεδία που στο τέλος πολλά τα βλέπεις ότι έχουν στο παρελθόν την αιτία. Επομένως δείχνω αυτά που φαίνονται και δεν υπάρχουν ή αυτά που ναι, υπάρχουν και δεν φαίνονται.  Είναι η πραγματικότητα, οι υποστάσεις οι ανθρώπινες αλλά δεν μπορούμε να τις δούμε καθόλου. Αδυνατούμε να τις καταλάβουμε, το ίδιο κι Καρόλ και ο περίγυρος της.  Εκεί πάνω έρχεται το ερωτικό στοιχείο που καμιά φορά το ένστικτο, σου δείχνει τα χνάρια σου. που ξεπερνάει κάθε λογική. 

  • Τα χνάρια αυτά, είναι ο δρόμος του καθενός, μέσα στην πλοκή του έργου σας; 

Ακριβώς, τα χνάρια είναι ο δρόμος σου. Υπάρχει λοιπόν, ένας κόσμος κι ένα πρότυπο που οι αξίες έχουν άλλο νόημα, όχι ότι αυτές δεν υπάρχουν ως αξίες.  Πρόκειται για έναν άλλο τρόπο ζωής που όσο καλός κι αν είναι και ό, τι και να σου εξασφαλίζει σου ‘ρχεται να τα γκρεμίσεις όλα και να ξεκινήσεις πάλι από την αρχή. Ακόμη και η προσφορά που κάνει η σοφή Γκούντρουν στην Καρόλ που αποφασίζει να αποσυρθεί πλέον και να της δώσει έναν κολοσσό δικό της, τον οίκο Ντρέσοργκ, με τον ιδανικό σύζυγο το γιό της Ζαν, και μάλιστα με τη σύμφωνη γνώμη του, που τίποτα δεν του λείπει αυτού του άνδρα, για κάποιο λόγο όμως οι συσχετισμοί του χρόνου τα φέρνουν έτσι κι αυτό δεν γίνεται και μάλιστα διαδραματίζεται αθόρυβα. Δεν πραγματοποιείται η επιθυμία της Γκούντρουν  και του γιου, ωστόσο δεν υπάρχει κάτι που να τους αναστατώνει. Γίνεται  αθόρυβα, ενώ άλλα περιστατικά έχουν το έντονο στοιχείο και τον έντονο διάλογο μέσα. 

  • Γιατί το λέτε αυτό, το  τέλειο δεν έχει καμιά θέση στη νουβέλα σας; 

Έχει αλλά το τέλειο είναι μαζί με τη λέξη  θέλω, μαζί με κάτι άλλο όπου η λογική έρχεται να βάλει τα πράγματα με έναν ανεξήγητο λόγο σε τάξη. Η αξία της ζωής δεν είναι η άνεση για τη Καρόλ, αυτήν μπορεί και μόνη της να τη κερδίσει, το όνομα και τα μεγαλεία κι αυτά μπόρεσε να τα κερδίσει, είδε τη ζωή στα μεγάλα πάρτι και πώς ευτελίζεται από κάποιους επειδή δεν ήταν η ζωή τους, ακριβώς αυτή που ήθελαν να έχουν.  Όμως, κάποια στιγμή όλα τελειώνουν. 

  • Κατά τη γνώμη σας, συμβαίνει πάντοτε, ό,τι έχει αρχή να έχει και τέλος; 

Εξαρτάται αν κάποιος στη ζωή του είναι ανερμάτιστος είναι ένα πρόβλημα να βρει αυτό που αναζητά, αν ξέρει ποιος είναι και που πάει θα πετύχει τους στόχους του σε ό,τι θελήσει.

  • Τι θέλει ουσιαστικά η Καρόλ, η τόσο πετυχημένη σχεδιάστρια μόδας και γιατί μετά πάει στο Μανχάταν για καφέ,  κάπως έτσι τελειώνει η νουβέλα που γράψατε.

Θέλει να γίνει ευτυχισμένη, δεν είχε τη δύναμη κανείς να την κάνει ευτυχισμένη, να συμβαδίσει συντροφικά μαζί της, παρόλο που ζει τη μεγάλη ζωή. Έχει πάει στο Μανχάταν γιατί θα έκανε μια παύση. Μια ανάπαυλα ήταν από όλα όσα είχαν συμβεί, στην έντονη αυτή ζωή της. Είδε ότι ήταν όλα μια απαξία ζωής, κι αυτό θα σκεφτεί κυρίως.  Όμως θα ξαναγυρίσει πίσω στο Μπορντώ και στο σπίτι της στη Σανζ Ελιζέ. Εκεί στο Μανχάταν ουσιαστικά κλείνει ο κύκλος γιατί βλέπει και κάποιους που εργάστηκαν μαζί κι έναν πίνακα που την είχε ζωγραφίσει ένας σπουδαίος ζωγράφος, αλλά να μην σας τα πω όλα. 

  • Το κεντρικό νόημα ποιο είναι; 

Το κεντρικό νόημα είναι ότι όσα κι αν έχεις θέλεις την ανιδιοτέλεια. Το να σε νοιάζονται, την αγνότητα από τους άλλους θέλεις, τη χαρά, είναι πολύ βασικό το αγαθό αυτό. Σήμερα υπάρχει το συμφέρον παντού όσο ποτέ άλλοτε. Υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει, δεν υπάρχει ανταπόκριση. Μα  αυτό όμως αν το ψάξεις, θα βρεις το καλά κρυμμένο λεπτοφυές συμφέρον που φέρνει πόνο στο τέλος ότι κι αν γίνει θα σου κάνει χαλάστρα. Υπάρχει  εκ των προτέρων, έχει κρατήσει θέση. Και λέω μέσα στο κείμενο στο τέλος, το γράφω πόσες είναι σαν τη Καρόλ ανάμεσά μας και γι’ αυτές ποιος νοιάστηκε; Θα φύγεις μόνος σου από το ψεύδος αν είσαι εκεί, και θα πας αλλού που θα σου ταιριάζει μπορεί να αργήσεις αλλά θα πας, με όποια μέσα όπως και η Καρόλ. 

  • Τι είναι συμφέρον για εσάς; 

Συμφέρον είναι στην προκειμένη περίπτωση το χρήμα και αυτό τελικά κυβερνάει. Το χρήμα κυβερνάει και η λογική θα σε βγάλει από κάθε κρυμμένο συμφέρον, το συμφέρον του άλλου, η απληστία το κακώς εννοούμενο, διότι δεν ανήκει η λογική στο ψεύδος. Το ψεύδος, το τίποτα, θα πάει στο τίποτα. Αυτό που λέμε όλοι, καμιά φορά – τόσοι αγώνες και δεν δικαιώθηκα –  ήταν δίχως αποτέλεσμα, γι’  αυτό,  τι σημασία έχει πόσο αγωνίστηκες, γι’ αυτό το ψεύτικο ιδανικό, μπορεί και τη μισή σου ζωή. Δεν ήταν όσα έκανες κοντά στην αλήθεια κι εκεί το τίμημα είναι μεγάλο γι’ αυτό που έκανες που είχες ροπή στο ψεύδος …

  • Πώς να ξεχωρίσουμε την αλήθεια από το ψεύδος, εδώ μοιάζει λίγο Αριστοτελικό αυτό που λέτε

Είναι ο Αριστοτέλης εν μέρει,  που έρχεται να σου πει τι είναι και τι δεν είναι αληθινό, τι είναι κάλπικο. Κι η Καρόλ το νιώθει αυτό, δεν γνωρίζει καμία φιλοσοφία, το ψεύδος το νιώθει βαθιά μέσα της όπως ο κάθε άνθρωπος και στο τέλος φεύγει, γυρνάει πίσω εκεί απ΄ όπου ξεκίνησε.

  • Είναι πρότυπο πετυχημένης γυναίκας η Καρόλ;

Είναι πρότυπο πετυχημένης γυναίκα και μάλιστα της σύγχρονης γυναίκας που αντιμετωπίζει όλες αυτές τις προκλήσεις μέσα στην κοινωνία και καλείται να πάρει αποφάσεις για εκείνην κυρίως και τους άλλους. Είναι η γυναίκα που ξέρει να πατάει στα πόδια της και όταν είσαι έτσι, προχωράς μπροστά τα παραμερίζεις  όλα. Αν ξέρεις που πας και τι θέλεις οι πόρτες ανοίγουν να περάσεις. Πρέπει όμως να ξέρεις…

Σύντομο βιογραφικό    

Η Μαρία Σ. Άνθη είναι δημοσιογράφος και μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Ελλάδος (Ε.Σ.Η.Ε.Α). Είναι απόφοιτη του Εργαστηρίου Επαγγελματικής Δημοσιογραφίας. Φοίτησε στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών.

Έχει εργασθεί επί σειρά ετών στην έντυπη και την ηλεκτρονική δημοσιογραφία. Ως συγγραφέας έχει αφιερώσει πολλά χρόνια στην έρευνα. Τον Οκτώβριο του 2019, τιμήθηκε από το World Philosophical Forum για τη πρωτότυπη εργασία της, για το βιβλίο της «Απωστικές Δυνάμεις Ιπτάμενων Δίσκων» εκδ. Λεξίτυπον, της απονεμήθηκε ο τίτλος Πολίτης της γης, 21ος αιώνας από τον Πρόεδρο Igor Kondrashin.

Έχει δώσει διαλέξεις για τον Αριστοτέλη και τη Φιλοσοφία του. Το βιβλίο της το 2021 «Αριστοτελικό Σύμπαν», από τις εκδόσεις Λεξίτυπον, αποτελεί μια νέα μελέτη πάνω στην κοσμολογία και τα Μετά τα Φυσικά του Αριστοτέλη. Άλλα βιβλία που έχει εκδόσει: «Επιστημονικές Εργασίες Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης», εκδ. Μ. Σιδέρη (2012). «Η Επανάληψη… Το Άνοιγμα των Πυλών», εκδ. Δεσμός (2013).

«Η Ζωή Ξανά», εκδ. Λεξίτυπον (2014). «Ο Αιθέρας Θεός», εκδ. Λεξίτυπον (2015). «Λουΐζα και Αντώνιος», εκδ. Λεξίτυπον (2016). «Ως διά μαγείας… και κατά γράμμα», εκδ. Λεξίτυπον (2019). «Η κόρη της Κίρκης», εκδ. Ηρόδοτος (2019).

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Γνωρίστε την Χημικό Αναστασία Κρητικού

Η Αναστασία είναι Χημικός αλλά και Υποψήφια Διδάκτορας Αναλυτικής Χημείας στο ΕΚΠΑ με ειδίκευση στην ανάπτυξη μεθοδολογιών για την τεκμηρίωση αυθεντικότητας τροφίμων και είμαι μέλος της Track4Value.

-Μιλήστε μας λίγο για την εταιρία σας, ποια τυχόν προβλήματα υπάρχουν και 
ποια εφόδια πρέπει να έχει μια γυναίκα για να προχωρήσει; 

H Track4Value αποτελεί μία νεοσυσταθείσα εταιρία με στόχο την τεκμηρίωση αυθεντικότητας και διασφάλιση της ποιότητας του τελικού προϊόντος που φτάνει στον καταναλωτή, μέσω ολοκληρωμένου συστήματος καταγραφής και παρακολούθησης παραγωγής και διακίνησης πρώτων υλών και προϊόντων τροφίμων.

Η ιδέα της Track4Value πηγάζει από τα ερωτήματα που καλούμαστε να απαντήσουμε ερευνητικά με σκοπό την κάλυψη των αναγκών που υπάρχουν στη βιομηχανία τροφίμων. Μαζί με την Υποψήφια Διδάκτορα Σοφία Δρακοπούλου και τον Καθηγητή μας Νικόλαο Θωμαΐδη αφουγκραστήκαμε αυτές τις ανάγκες που υπάρχουν και προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε ένα ενιαίο σύστημα διασφάλισης της αλυσίδας παραγωγής ενός τροφίμου.

Δεν θεωρώ ότι στις ημέρες μας υπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε ως γυναίκες στο χώρο της επιχειρηματικότητας. Είμαστε μεν η μειοψηφία, αλλά υπάρχει αποδοχή και ενίσχυση των δράσεων μας.

Για να προχωρήσει μία γυναίκα αυτό που χρειάζεται είναι προσπάθεια, επιμονή και στόχοι.

-Τι θα προτείνατε σε μια νέα γυναίκα επιχειρηματία που κάνει τώρα τα 
πρώτα της βήματα στον χώρο.

Αυτό που θα πρότεινα είναι να το αντιμετωπίσει ως μία πρόκληση και όχι ως μία ανάγκη. Το επιχειρείν απαιτεί ψυχραιμία, επιμονή και σκληρή δουλειά.

-Ποια πιστεύετε ότι είναι η μεγαλύτερη πρόκληση στην οποία καλούνται να 
ανταποκριθούν σήμερα οι ελληνικές επιχειρήσεις.

Για εμένα οι προκλήσεις είναι δύο. Το να υπάρχει πραγματική ανάγκη αγοράς του προϊόντος/υπηρεσίας που προσφέρει μία ελληνική επιχείρηση αλλά και η στρατηγική που θα ακολουθήσει για να διατηρήσει και να αυξήσει τις πωλήσεις της.

-Ποια είναι για εσάς τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια επιχείρηση;

Τα βασικά στοιχεία είναι η επιλογή σωστής ομάδας, η συνεργασία και η θέσπιση κοινών στόχων από όλα τα μέλη της ομάδας. Είναι πολύ σημαντικό οι άνθρωποι που συνεργάζονται να έχουν κοινό όραμα. Σίγουρα αυτό είναι και το μεγαλύτερο στοίχημα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι start-up εταιρείες, να μπορέσουν δηλαδή να αντέξουν μακροπρόθεσμα τις πιέσεις και τις απαιτήσεις του συγκεκριμένου κλάδου.

-Ποια είναι τα σχέδια σας για το άμεσο μέλλον;

Tα σχέδια μου για το άμεσο μέλλον είναι η ολοκλήρωση της διδακτορικής μου διατριβής με σκοπό την αφοσίωση στην υλοποίηση της Track4Value.

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Ελληνίδες της Ελβετίας:Μαρία Σκιαδά

Το 2017 η Μαρία ίδρυσε στη Ζυρίχη το Σχολείο Ελληνικού Πολιτισμού (Hellenic Culture School), όπου έχει  την επιστημονική ευθύνη και δραστηριοποιούμαι ως καθηγήτρια της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας. Γενικά, το HCS προσφέρει μαθήματα ελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας (δια ζώσης και διαδικτυακά) σε αλλόγλωσσους ενήλικες  κάθε επιπέδου σπουδών σε μικρές ομάδες ή ατομικά. Η γλωσσική διδασκαλία βασίζεται σε μία μέθοδο που ενθαρρύνει την αξιοποίηση αυθεντικών -καθημερινών ή λογοτεχνικών – κειμένων και αναδεικνύει την συμβιωτική σχέση μεταξύ γλώσσας και πολιτισμού. Εκτός από τα γλωσσικά μαθήματα οργανώνονται πολιτιστικές δραστηριότητες, όπως: βραδιές κινηματογράφου ή ανάγνωσης, διαλέξεις, αλλά και επιμορφωτικά σεμινάρια που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς. Ετησίως, το σχολείο διοργανώνει ένα σεμινάριο γλώσσας και πολιτισμού στην Ελλάδα (Αθήνα, Τήνο, Σαντορίνη), όπου οι μαθητές οικειοποιούνται την εμπειρία εκμάθησης της γλώσσας-στόχου στο περιβάλλον όπου αυτή μιλιέται φυσικά, μέσα από την διάδραση με τους φυσικούς ομιλητές για να καλύψουν πραγματικές επικοινωνιακές τους ανάγκες.

Ποιες ήταν οι σπουδές που ακολουθήσατε και κατά πόσο σας βοήθησαν στην εξέλιξη της επαγγελματικής σας καριέρας;

Με την αποφοίτησή μου από τη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών, παρακολούθησα ένα διετές Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών με θέμα την Διδακτική και την Αξιολόγηση και, αργότερα, εκπόνησα στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης, τη διδακτορική μου διατριβή στο πεδίο διδακτικής μεθοδολογίας των ξένων γλωσσών. Συγκεκριμένα ερεύνησα την παιδαγωγική ενσωμάτωση των αυθεντικών κειμένων στις γλωσσικές τάξεις ενηλίκων.  Στην ουσία, λοιπόν,  οι σπουδές μου, με τον κατεξοχήν παιδαγωγικό, διδακτικό και γλωσσολογικό τους προσανατολισμό, είναι αυτές που με οδήγησαν σταδιακά σε συγκεκριμένες επαγγελματικές επιλογές, που καθόρισαν την επαγγελματική μου εξέλιξη και συνεχίζουν να την ενισχύουν επιστημονικά.  Θεωρώ, επίσης, ότι η δραστηριοποίησή μου στην ακαδημαϊκή κοινότητα του ΕΑΠ, στο πεδίο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, ως πηγή νέων επιστημονικών γνώσεων και εμπειριών, τροφοδοτεί και εμπλουτίζει το διδακτικό μου έργο.

Τι θα συμβουλεύατε σε μια νέα γυναίκα που φιλοδοξεί να ασχοληθεί με τον επιχειρηματικό τομέα;

Πολύ σημαντικό είναι το κίνητρο. Το σημείο εκκίνησης της δράσης θα πρέπει να είναι ένα γνήσιο, ουσιαστικό  ενδιαφέρον, μία  πραγματική επιστημονική, ερευνητική ή άλλη αναζήτηση και όχι μία πρόσκαιρη διέξοδος. Μόνο έτσι θα θεμελιωθεί σε στέρεη βάση και θα μπορέσει να  ανταποκριθεί στις προκλήσεις και τις δυσκολίες που, νομοτελειακά, θα ανακύψουν. 

Πώς ξεκινήσατε την καριέρα σας στο χώρο αυτό;

Ξεκίνησα ως καθηγήτρια της ελληνικής ως ξένης γλώσσας στο Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού, στο πρότυπο του οποίου δομήθηκε και λειτουργεί σήμερα το σχολείο στη Ζυρίχη και στη συνέχεια συνέχισα να διδάσκω ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία σε ενήλικες σε εκπαιδευτικά ιδρύματα και δομές εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα και στην Ελβετία. 

Ποια θα χαρακτηρίζατε κομψή γυναίκα;

H κομψότητα δεν είναι θέμα εξωτερικής αισθητικής. Είναι περισσότερο ενέργεια εσωτερική, που εκπέμπεται προς τα έξω και έχει να κάνει με τον τρόπο συγκρότησης της προσωπικότητας, την αυτοπεποίθηση, την ικανότητα αυτοπροσδιορισμού. Κομψή θα χαρακτήριζα, επίσης, μία γυναίκα που αντιμετωπίζει με χιούμορ και διάθεση αυτοσαρκασμού τα λάθη και τις ήττες της.

Ποιοι είναι οι στόχοι και τα μελλοντικά σχέδια σας;

Με τον καιρό, προσδοκώ να μεγαλώσει η εμβέλεια του σχολείου, να αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών και των φίλων του, να  δημιουργηθεί στη Ζυρίχη μία κοινότητα ενηλίκων που μελετούν την ελληνική γλώσσα και τον πολιτισμό. Προσδοκώ επίσης την διαρκή ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, την ενσωμάτωση καινοτόμων διδακτικών μεθόδων και πρακτικών, την συμπόρευση της επαγγελματικής δράσης με την επιστημονική έρευνα, την προσαρμογή του διδακτικού έργου  στις σύγχρονες ανάγκες και συνθήκες διδασκαλίας. 

Continue Reading

Trending