Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Γυναικεία Επιχειρηματικότητα στον τομέα της Αγροδιατροφής

Εκδήλωση με θέμα «Γυναικεία Επιχειρηματικότητα στον τομέα της Αγροδιατροφής» θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2020, ώρα 18:00 από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Καινοτομίας και Τεχνολογίας (ΕΙΤ) σε συνεργασία με τους Industry Disruptors – Game Changers (IDGC). 

H εκδήλωση θα διεξαχθεί διαδικτυακά και θα μεταδοθεί ζωντανά από τα κανάλια των IDGC στο Facebook και στο ΥοuTube.

Στόχος της εκδήλωσης είναι να εμπνεύσει και να παρακινήσει γυναίκες, επιχειρηματίες ή μη, να αξιοποιήσουν τη δύναμή τους, να κατανοήσουν την έμφυτη δυνατότητα τους να πετύχουν και να ξεπεράσουν τυχόν εμπόδια. Οι βιωματικές εμπειρίες και τα παραδείγματα των ομιλητών από τον χώρο της καινοτόμου επιχειρηματικότητάς αναμένεται να ενδυναμώσουν το κοινό με κατάλληλες γνώσεις και παραδείγματα ώστε να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη βιώσιμων και επιτυχών επιχειρήσεων από γυναίκες. Επιπρόσθετα θα αναδειχθούν οι επιχειρηματικές ευκαιρίες που δημιουργεί η εφαρμογή της πολυετούς στρατηγικής «από το χωράφι στο αγρόκτημα» (From Farm to Fork) που διαλαμβάνεται στη νέα Πράσινης Συμφωνίας (Green Deal) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο της εκδήλωσης θα συζητηθεί το φαινόμενο του glass ceiling στον πρωτογενή τομέα. Σύμφωνα με το EIT Food, μόνο το 28% των γυναικών στον αγροδιατροφικό τομέα κατέχουν διευθυντική θέση ή έχουν υψηλού επιπέδου ευθύνες στις γεωργικές και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις στην Ευρωζώνη.

Στην εκδήλωση συμμετέχουν:

Η κα Carla Tanas, ιδρύτρια της πρωτοβουλίας Future Agro Challenge, η κα Αποστολίνα Τσαλνταμπάση, Γενική Διευθύντρια της OECON GROUP/ Συμβουλευτικής Στήριξης των επιχειρήσεων, η κα Έφη Λαζαρίδου, Διευθύνουσα Σύμβουλος του προγράμματος “Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά”, η κα Γεωργία Ντάτση, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Εργαστήριο Κηπευτικών Καλλιεργειών, η  κα Ευδοκία Κρυσταλλίδου, Γεωπόνος – Ζωοτέχνης, PhD, Project Leader Ζωικής Παραγωγής & Προϊόντων και η κα Ελένη Μαλούπα , Γεωπόνος, Δρ Βιολογίας και Φυσιολογίας Φυτών, Ερευνήτρια στο EΛΓΟ –ΔΗΜΗΤΡΑ.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης γυναίκες – ιδρύτριες νεοφυών επιχειρήσεων θα παρουσιάσουν σύντομα επιχειρηματικά παραδείγματα:

Η AGROAPPS |  κα Mάχη Συμεωνίδου | Αναπτύσσει εμπορικές εφαρμογές πληροφορικής στοχευμένες για τον τομέα της γεωργίας ακριβείας και άλλων αγροτικών θεμάτων.

Η THE BEE CAMP | κα Αγγελίνα Κανελοπούλου | Αποτελεί την πρώτη κοινωνική επιχείρηση στην Ελλάδα με στόχο την προστασία των μελισσών και της βιοποικιλότητας.

Η AGROLOGIES | κα Eλένη Καβαλιεράτου | Υποστηρίζει τους αγρότες να διαχειριστούν την άρδευση μέσω του smartphone τους, οπουδήποτε και οποτεδήποτε, με χρήση ασύρματων αισθητήρων και απομακρυσμένης τεχνολογίας.

Λίγα Λόγια για το EIT και το ΕΙΤ Food 

Το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Καινοτομίας και Τεχνολογίας (EIT) είναι ένας οργανισμός της ΕΕ που ιδρύθηκε με στόχο την ενίσχυση της ικανότητας για ανάπτυξη καινοτομίας στην Ευρώπη. Το ΕΙΤ προωθεί την καινοτομία μέσω της διασύνδεσης των επιχειρήσεων με την ακαδημαϊκή εκπαίδευση και την επιστημονική έρευνας με στόχο την ανάπτυξη λύσεων που απαντούν σε επείγουσες παγκόσμιες περιβαλλοντικές προκλήσεις. Το EIT Food είναι μία από τις 8 (Climate, Innovation Communities, Digital, Health, InnoEnergy, Manufacturing, RawMaterials, UrbanMobility) κοινότητες καινοτομίας του ΕΙΤ και εστιάζει στην καινοτομία στον τομέα τροφίμων. Στην Ελλάδα το ΕΙΤ Food εκπροσωπείται από τον οργανισμό  Industry Disruptors – Game Changers που αποτελούν το τοπικό EIT Food HUB.

Προγράμματα

Παπαστράτος: Στηρίζει τα Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (Κ.Η.Φ.Η) του Δήμου Θεσσαλονίκης

Παπαστράτος: Στηρίζει τα Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (Κ.Η.Φ.Η) του Δήμου Θεσσαλονίκης

  • Δωρεά για τη δημιουργία του νέου Κέντρου Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (Κ.Η.Φ.Η) στη Θεσσαλονίκη
  • Αναβάθμιση του εξοπλισμού του, ήδη, υπάρχοντος Κ.Η.Φ.Η.
  • Ενίσχυση της ποιότητας ζωής των ηλικιωμένων και των οικογενειών τους

Η Παπαστράτος, σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, ανακοίνωσε τη νέα της δράση, η οποία αφορά τη στήριξη των ανθρώπων της τρίτης ηλικίας. Στην εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε
σήμερα στο εταιρικό περίπτερο της Παπαστράτος, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της
εταιρείας κ. Γιώργος Μαργώνης και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Στέλιος Αγγελούδης ανακοίνωσαν
τη δωρεά της Παπαστράτος για τη δημιουργία ενός νέου Κέντρου Ημερήσιας Φροντίδας
Ηλικιωμένων (Κ.Η.Φ.Η.) και την αναβάθμιση του, ήδη, υπάρχοντος. Παρών στην εκδήλωση ήταν και
ο κ. Λάζαρος Ζαχαριάδης, Αντιδήμαρχος Μέριμνας για την τρίτη ηλικία.
Η Παπαστράτος ανέλαβε να χρηματοδοτήσει τη διαμόρφωση του χώρου και τον εξοπλισμό του
νέου Κ.Η.Φ.Η. που θα λειτουργήσει στην ανατολική πλευρά της Θεσσαλονίκης, καθώς και την
αναβάθμιση του εξοπλισμού του, ήδη, υπάρχοντος Κ.Η.Φ.Η. στη δυτική πλευρά. Παράλληλα, μέσω
της δωρεάς θα καλυφθούν και οι ανάγκες σε αναλώσιμα υλικά και για τις δύο δομές για έναν
χρόνο.
Τα Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (Κ.Η.Φ.Η) εξυπηρετούν τις ανάγκες των ηλικιωμένων
πολιτών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες αυτοεξυπηρέτησης, καθώς και των οικογενειών τους.
Παρέχουν υπηρεσίες, όπως νοσηλευτική φροντίδα, σίτιση, θεραπευτικές παρεμβάσεις και
ψυχαγωγικές δραστηριότητες, ενισχύοντας τη σωματική και ψυχική υγεία των ηλικιωμένων, ενώ,
παράλληλα, υποστηρίζουν τις οικογένειές τους σε περιόδους αδυναμίας.
Ο κ. Γιώργος Μαργώνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Παπαστράτος, δήλωσε σχετικά:
«Η Παπαστράτος βρίσκεται σταθερά στο πλευρό όλων των κοινωνικών ομάδων, επιβεβαιώνοντας
πως είναι ΕΔΩ στην Πράξη. Μέσω της συνεργασίας μας με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, στηρίζουμε
έμπρακτα τη δημιουργία δομών που ενδυναμώνουν την κοινωνική συνοχή και ενισχύουν την
ποιότητα ζωής, τόσο των ηλικιωμένων ανθρώπων που το έχουν ανάγκη, όσο και των οικογενειών
τους. Στην Παπαστράτος, κάθε μας πρωτοβουλία στοχεύει στην ουσιαστική πρόοδο των τοπικών
κοινωνιών και των κοινωνικών ομάδων, που τις απαρτίζουν.»

Από την πλευρά του, ο κ. Στέλιος Αγγελούδης, Δήμαρχος Θεσσαλονίκης σημείωσε: «Θέλω να
ευχαριστήσω και να συγχαρώ την Παπαστράτος για την άμεση ανταπόκρισή της στο κάλεσμα που
απευθύναμε για την προαγωγή της ευημερίας στην τρίτη ηλικία. Η πρωτοβουλία που αναλαμβάνει
για τη δημιουργία ενός νέου, υπερσύγχρονου Κέντρου Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων στο
Δήμο μας και την αναβάθμιση του υφιστάμενου κέντρου επιβεβαιώνει το έμπρακτο, διαρκές
ενδιαφέρον της για την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και τη διαμόρφωση ενός πλέγματος
προστασίας των συμπολιτών μας, με κορυφαίο σημείο αναφοράς τη διασφάλιση της αξιοπρεπούς
διαβίωσής τους. Η Παπαστράτος παραδίδει μέσα από το πολύπλευρο έργο της μαθήματα
κοινωνικής υπευθυνότητας, αναδεικνύοντας την κορυφαία σημασία της ενεργοποίησης του
ιδιωτικού τομέα προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Για το Δήμο Θεσσαλονίκης η τρίτη ηλικία
είναι πρώτη προτεραιότητα. Και είμαστε ευγνώμονες, γιατί δεν είμαστε μόνοι μας στην
προσπάθεια να εξασφαλίσουμε για τους συμπολίτες μια καλύτερη ποιότητα ζωής.»

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Πώς να Μετατρέψετε Κάθε Πελάτη σε Πιστό Οπαδό: Τα Μυστικά της Απόλυτης Εμπειρίας Πελάτη”

Στη σημερινή ανταγωνιστική αγορά, η εξαιρετική Εμπειρία Πελατών (CX) μπορεί να
διαφοροποιήσει μια επιχείρηση από τους ανταγωνιστές της. Εδώ είναι δέκα κρίσιμα σημεία
για να επικεντρωθείτε ώστε να βελτιώσετε την αγοραστική Εμπειρία Πελατών σας:

  1. Κατανοήστε τον Πελάτη σας
    Ενσυναίσθηση: Για να δημιουργήσετε μια αξέχαστη αγοραστική Εμπειρία Πελατών, πρέπει
    πρώτα να κατανοήσετε τις ανάγκες, τις προτιμήσεις και τα προβλήματα που
    αντιμετωπίζουν οι Πελάτες σας. Χρησιμοποιήστε ανάλυση δεδομένων, ανατροφοδότηση
    Πελατών και έρευνα αγοράς για να δημιουργήσετε λεπτομερή προφίλ Πελατών
  2. Προσωποποιήστε την Αγοραστική Εμπειρία των Πελατών σας
    Εξατομίκευση: Η εξατομίκευση είναι ένα ισχυρό εργαλείο στην αγοραστική Εμπειρία
    Πελατών. Χρησιμοποιήστε δεδομένα Πελατών για να προσφέρετε εξατομικευμένες
    προτάσεις, στοχευμένο μάρκετινγκ και προσαρμοσμένες υπηρεσίες. Αυτό μπορεί να
    κυμαίνεται από την προσφώνηση των Πελατών με τα ονόματά τους στις επικοινωνίες έως
    την πρόταση προϊόντων βάσει προηγούμενων αγορών ή ιστορικού περιήγησης.
  3. Διασφαλίστε την Ποιότητα και την Αξιοπιστία για τον Πελάτη σας
    Αξιοπιστία: Η συνέπεια στην ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών είναι θεμελιώδης.
    Οι Πελάτες πρέπει να γνωρίζουν ότι μπορούν να βασίζονται στην επιχείρησή σας για την
    παροχή του ίδιου υψηλού επιπέδου υπηρεσίας κάθε φορά. Αυτό δημιουργεί Εμπιστοσύνη
    και Ενθαρρύνει την επαναλαμβανόμενη αγορά.
  4. Παρέχετε Omni-Channel Υποστήριξη και Προσβασιμότητα
    Προσβασιμότητα: Οι Πελάτες αναμένουν να αλληλεπιδρούν με τις Επιχειρήσεις μέσω
    διαφόρων καναλιών, συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικών μέσων, του email, της
    ζωντανής συνομιλίας και του τηλεφώνου. Διασφαλίστε ότι η υποστήριξή σας είναι

Προσβάσιμη σε πολλές πλατφόρμες και ότι οι Πελάτες λαμβάνουν συνεπή και
αποτελεσματική Αγοραστική Εμπειρία ανεξάρτητα από το κανάλι που επιλέγουν.

  1. Εκπαιδεύστε τους Εργαζομένους σας
    Ικανότητα: Οι υπάλληλοί σας είναι το Πρόσωπο της Επιχείρησής σας. Επενδύστε σε
    προγράμματα εκπαίδευσης για να διασφαλίσετε ότι έχουν τις δεξιότητες και τις γνώσεις να
    παρέχουν Εξαιρετική Aγοραστική Εμπειρία Πελατών. Εκπαιδεύστε τους να παίρνουν
    αποφάσεις που μπορούν να επιλύσουν τα προβλήματα των Πελατών γρήγορα και
    αποτελεσματικά.
  2. Ανατροφοδότηση
    Ανταποκρισιμότητα: Ζητήστε τακτικά ανατροφοδότηση από τους Πελάτες σας για να
    κατανοήσετε τα επίπεδα ικανοποίησής τους και να εντοπίσετε τομείς για βελτίωση.
    Χρησιμοποιήστε έρευνες, κριτικές και άμεση ανατροφοδότηση.
  3. Απλοποιήστε το Ταξίδι του Πελάτη
    Αποδοτικότητα: Απλοποιήστε το ταξίδι του Πελάτη από το πρώτο σημείο επαφής έως την
    παρακολούθηση μετά την αγορά. Αφαιρέστε οποιαδήποτε περιττά βήματα ή εμπόδια που
    θα μπορούσαν να προκαλέσουν απογοήτευση.
  4. Αλληλεπιδράστε με τους Πελάτες σας
    Η δημιουργία μιας συναισθηματικής σύνδεσης με τους Πελάτες σας μπορεί να ενισχύσει
    σημαντικά την αφοσίωσή τους. Αλληλεπιδράστε με τους Πελάτες σε προσωπικό επίπεδο
    μέσω ουσιαστικών επιικοινωνιών και δείξτε εκτίμηση για την αφοσίωσή τους.
  5. Εφαρμόστε την Τεχνολογία όπου μπορείτε
    Χρησιμοποιήστε την τεχνολογία για να βελτιώσετε την Εμπειρία Πελατών. Αυτό μπορεί να
    περιλαμβάνει τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης για εξατομικευμένες προτάσεις, chatbots για
    24/7 υποστήριξη ή συστήματα CRM για τη διαχείριση των αλληλεπιδράσεων με τους
    Πελάτες.
  6. Συνεχής Βελτίωση για την Αγοραστική Εμπειρία των Πελατών σας
    Παρακολουθείτε συνεχώς βασικούς δείκτες απόδοσης (KPIs) όπως τα επίπεδα
    ικανοποίησης πελατών, τα Net Promoter Scores (NPS).
    Χρησιμοποιήστε αυτά τα δεδομένα για να βελτιώνετε συνεχώς και να βελτιστοποιείτε τις
    στρατηγικές και τις διαδικασίες που αφορούν την Εμπειρία των Πελατών σας.

Πιστεύω ότι στην Νέα Εποχή η δημιουργία μιας εξαιρετικής Αγοραστική Εμπειρίας Πελατών
απαιτεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που ενσωματώνει την ενσυναίσθηση, την
εξατομίκευση, τη συνέπεια, την προσβασιμότητα και τη συνεχή βελτίωση. Εστιάζοντας σε
αυτά τα δέκα βασικά σημεία, οι Επιχειρήσεις μπορούν να καλλιεργήσουν ισχυρότερες
σχέσεις με τους Πελάτες, να ενισχύσουν την αφοσίωση και να επιτύχουν μακροπρόθεσμη
επιτυχία σε ένα μεταβαλλόμενο Περιβάλλον.

Χάτζη Σκευοφύλακα CEO και Founder της HATZI FILAX GROUP.

Continue Reading

Παρουσίαση

Η ενεργειακή ασφάλεια συνδέεται με την παγκόσμια σταθερότητα, την οικονομική ανθεκτικότητα και την κλιματική κρίση

«Ο ρόλος της πολιτικής δεν μπορεί να υπερεκτιμηθεί. Τα πλαίσια που καθιερώνουμε, από τους τοπικούς κανονισμούς έως τις διεθνείς συμφωνίες, θα καθορίσουν τον ρυθμό και την επιτυχία της ενεργειακής μας μετάβασης. Καθώς διερευνούμε νέες ευκαιρίες, όπως οι διασυνδέσεις ηλεκτρικής ενέργειας και η ενσωμάτωση της αποθήκευσης ενέργειας, πρέπει επίσης να παραμένουμε σε επαγρύπνηση για την αντιμετώπιση των κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεων αυτής της μετάβασης. Είναι επιτακτική ανάγκη να διασφαλίσουμε μια δίκαιη μετάβαση — μια που να μην αφήνει
καμία κοινότητα πίσω και να ενθαρρύνει την ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς. Tο γεωπολιτικό τοπίο έχει προσθέσει ένα νέο επίπεδο πολυπλοκότητας στις συζητήσεις μας για την ενέργεια. Η ενεργειακή ασφάλεια, που κάποτε ήταν θέμα διαθεσιμότητας πόρων, τώρα συνδέεται περίπλοκα με την παγκόσμια σταθερότητα, την οικονομική ανθεκτικότητα και την κλιματική κρίση. Σε αυτό το πλαίσιο, η Ανατολική Μεσόγειος έχει αναδειχθεί ως κρίσιμος παίκτης – μια περιοχή που μπορεί είτε να αποτελέσει παράδειγμα των πλεονεκτημάτων της συνεργασίας είτε να απεικονίσει τους κινδύνους συγκρούσεων και
κατακερματισμού», σημείωσε στην εισήγηση του ο Πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού
Εμπορικού Επιμελητηρίου κ. Νικόλαος Μπακατσέλος στο 8 ο Southeast Europe Energy Forum που διοργάνωσε το  Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο με την Ελληνική Ένωση για την Ενεργειακή Οικονομία , σε συνεργασία με την  Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Ελλάδα , σε στρατηγική συνεργασία με το  Atlantic Council  και το  Global Energy Institute του Εμπορικού Επιμελητηρίου των ΗΠΑ,  για 8η συνεχή χρονιά, στο  ξενοδοχείο MET  στη Θεσσαλονίκη. 


Στη σημασία των νέων συνεργασιών μεταξύ της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και των ΗΠΑ, ως
απαραίτητου συστατικού για ενεργειακή ασφάλεια στην Ευρώπη αλλά και για προσιτές
τιμές ενέργειας, καθώς και τον σημαντικό ρόλο της ΔΕΗ στην ευρύτερη περιοχή
επικεντρώθηκε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΔΕΗ, κ. Γιώργος
Στάσσης κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο 8ο Southeast Europe Energy Forum. 

Συνεχίζοντας επισήμανε: «Για την οικοδόμηση ενός ασφαλούς ενεργειακού συστήματος
στην περιοχή μας απαιτούνται ισχυρές συνεργασίες και η συνεργασία μεταξύ της
Νοτιοανατολικής Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών είναι κρίσιμη. Σε αυτή τη νέα
εποχή, δεν είναι έκκληση για προστατευτισμό. Είναι ένα κάλεσμα για τη δημιουργία νέων
συνεργασιών» ανέφερε χαρακτηριστικά. «Στη ΔΕΗ έχουμε δεσμευτεί να είμαστε μια
δύναμη σταθερότητας, ενώ παράλληλα οδηγούμε την ενεργειακή μετάβαση προς τα
εμπρός» συμπλήρωσε.

Στη συζήτηση που ακολούθησε την ομιλία του επικεφαλής της ΔΕΗ, ο Διευθυντής
ενεργειακής ασφάλειας και κλιματικής αλλαγής του Κέντρου Στρατηγικών και Διεθνών
Μελετών -CSIS, κ. Joseph Majkut, και η Γενική Διευθύντρια Στρατηγικής Ομίλου ΔΕΗ, κα.
Έλενα Γιαννακοπούλου, επικεντρώθηκαν  στα στοιχεία που συνθέτουν την ενεργειακή
ασφάλεια και ιδιαίτερα στην ανθεκτικότητα, την ευελιξία, τη συνεννόηση και τη
συνεργασία. Έναυσμα για τη συζήτηση ήταν η νέα έρευνα του αμερικανικού ινστιτούτου με
τίτλο «Power Plays – Η απάντηση της Ευρώπης στην ενεργειακή κρίση» που παρουσιάστηκε
πριν λίγες μέρες.
Σύμφωνα με την έρευνα, ενώ η Ευρώπη βγήκε από την κρίση ως ισχυρότερος ενεργειακός
παράγοντας, εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις σε τομείς όπως η μεταρρύθμιση της
αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, η διπλωματία του υδρογόνου και η προστασία των κρίσιμων
υποθαλάσσιων υποδομών. Από την άποψη της διαφοροποίησης, η Ευρώπη έχει βρει τον
τρόπο να αντικαταστήσει το ρωσικό αέριο. Αλλά αυτή η ενέργεια προέρχεται σε μεγάλο
βαθμό από πηγές εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έτσι, το κόστος αυτών των εναλλακτικών
πηγών θα είναι υψηλότερο και, συνεπώς, θα επηρεάσει την ανταγωνιστικότητα της
Ευρώπης. Επιπλέον, καθώς η Ευρώπη επιταχύνει την πράσινη μετάβασή της, πρέπει να
αντιμετωπίσει τον κίνδυνο που ενέχει η αύξηση της εξάρτησης από τις εισαγωγές για
τεχνολογίες καθαρής ενέργειας, ιδιαίτερα από την Κίνα.

Ολόκληρη η έρευνα είναι διαθέσιμη στο https://www.csis.org/analysis/power-plays.
Στην ομιλία του ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας κ. Παύλος Μυλωνάς
τόνισε: «Η Ελλάδα έχει κάνει μεγάλα βήματα στις ΑΠΕ, καλύπτοντας περίπου το 50% της
παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο, η ραγδαία ανάπτυξη των ΑΠΕ έχει αποκαλύψει
ορισμένες προκλήσεις ως προς την αποτελεσματική ανάπτυξη, απαιτώντας:

α) επέκταση του δικτύου και διασυνδεσιμότητα και

β) δυνατότητες βέλτιστης αποθήκευσης.

Οι ελληνικές τράπεζες διαθέτουν τόσο τα κεφάλαια, όσο και τη ρευστότητα για να στηρίξουν τη χρηματοδότηση της ενεργειακής μετάβασης. Είναι επίσης αναγκαία η δημιουργία εξειδικευμένων ομάδων χρηματοδότησης έργων και στην Εθνική Τράπεζα είμαστε
περήφανοι που έχουμε ηγετικό ρόλο στο συγκεκριμένο πεδίο. Μάλιστα πρόσφατα
δημιουργήσαμε και διαθέτουμε ένα νέο καινοτόμο ενεργειακό προϊόν, το οποίο προσφέρει
σταθερές τιμές ενέργειας, τόσο σε καταναλωτές όσο και σε παραγωγούς ενέργειας,
μειώνοντας έτσι την αβεβαιότητα σε ό,τι αφορά τις ταμειακές τους ροές.»
Στην εναρκτήρια ομιλία του ο Γενικός Διευθυντής του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού
Επιμελητηρίου κ. Ηλίας Σπυρτούνιας τόνισε ότι «Η περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης
είναι πλούσια σε πόρους, γεγονός που την καθιστά ιδανικό ηγέτη στη μετάβαση σε ένα
βιώσιμο, πράσινο μέλλον», με τον Δρα. Σπύρο Παπαευθυμίου, Πρόεδρος ΗΑΕΕ, Καθηγητή
Πολυτεχνείου Κρήτης να αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «Καθώς το παγκόσμιο ενεργειακό
τοπίο εξελίσσεται, πρέπει να επανεξετάσουμε τις παραδοσιακές έννοιες της ενεργειακής
ασφάλειας, στηρίζοντας τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την αποκέντρωση και την
ανθεκτικότητα στις υποδομές. Η Ελλάδα ηγείται της προσπάθειας αυτής στη
Νοτιοανατολική Ευρώπη, με στόχο το 77% της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες
πηγές, με τη στήριξη σημαντικών επενδύσεων στην αποθήκευση ενέργειας και
τον εκσυγχρονισμό του δικτύου. Εστιάζοντας στην αναδιάρθρωση της αγοράς, στα
καινοτόμα πλαίσια πολιτικής και στην περιφερειακή συνεργασία, μπορούμε να ανοίξουμε
το δρόμο για βιώσιμη ανάπτυξη».
Τέλος, ο Δρ Κώστας Ανδριοσόπουλος, Πρόεδρος της Επιτροπής Ενέργειας του Ελληνο-
Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητήριου σημείωσε πως «Η ενεργειακή ασφάλεια
αποτελεί βασική προτεραιότητα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και η Ελλάδα βρίσκεται στην
πρώτη γραμμή για την ενίσχυση του ενεργειακού τοπίου της περιοχής με τη λειτουργία του
FSRU στην Αλεξανδρούπολη σε λίγες εβδομάδες. Ως βασικός ενεργειακός κόμβος, η Ελλάδα
διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη διευκόλυνση της διασυνοριακής ενεργειακής υποδομής και
στην επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η προσέλκυση επενδύσεων σε
υποδομές καθαρής ενέργειας όχι μόνο θα συμβάλλει στην κάλυψη της μελλοντικής
ενεργειακής ζήτησης, αλλά και θα εδραιώσει τον ρόλο της Ελλάδας ως μοχλού αειφορίας
στην περιοχή.»

Continue Reading

Trending