Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Γυναικείο Επιχειρείν: Δημιουργώντας ένα σχέδιο δράσης

Σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα της Grant Thornton με τίτλο «Γυναικείο Επιχειρείν: Δημιουργώντας ένα σχέδιο δράσης», το ποσοστό των επιχειρήσεων με τουλάχιστον μια γυναίκα σε ανώτερες διοικητικές θέσεις ανήλθε στο 87%, καταγράφοντας αύξηση 12% τον τελευταίο χρόνο σε παγκόσμιο επίπεδο. Μπορεί οι γυναίκες συνολικά να απαρτίζουν μόνο το 29% των ανώτερων ηγετικών θέσεων σε παγκόσμιο επίπεδο, σημειώνοντας μια αύξηση του 10% τα τελευταία 15 χρόνια, ωστόσο το 5% αυτής της αύξησης έχει σημειωθεί μέσα στους 12 τελευταίους μήνες.
Η Χριστίνα Τσιρώνη, Assurance Partner, αναφέρει, «Φέτος η έρευνα μέτρησε ενδελεχώς τις ηγετικές δεξιότητες στελεχών σε διάφορους τομείς. Τα αποτελέσματα μας έκαναν να αλλάξουμε τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο γύρω μας, καθώς ανακαλύψαμε πολλές δυναμικές γυναίκες με ηγετικό προφίλ που δεν είχαν εκτιμηθεί όσο θα έπρεπε μέχρι πρότινος. Πλέον έχουμε εντοπίσει αυτές τις ικανότητες και έχουμε προχωρήσει στην αύξηση του αριθμού των γυναικών partners».

Καθώς ο αριθμός των γυναικών σε ανώτερες θέσεις αυξάνεται, η ανισορροπία στην ισότητα των δυο φύλων σε σχέση με τους διοικητικούς ρόλους στις επιχειρήσεις παραμένει. Μόνο το 15% των επιχειρήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο ηγείται από γυναίκες στελέχη στο ρόλο της Διευθύνουσας Συμβούλου.
Η Κατερίνα Κουλούρη, Partner, Head of People Experience & Culture, σχολιάζει πως «παρά τα ισχυρά επιχειρήματα υπέρ της πολυμορφίας των φύλων, η αλλαγή στα ανώτερα επίπεδα γίνεται με πολύ αργούς ρυθμούς μέχρι τώρα. Ευελπιστούμε πως η απότομη αύξηση στην εκπροσώπηση των γυναικών στις ανώτερες διοικητικές θέσεις που βλέπουμε φέτος δεν είναι απλώς μια αντανακλαστική αντίδραση στο κοινωνικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί και πως θα δούμε παρόμοια πρόοδο και τα επόμενα χρόνια».

Τα στοιχεία για την Ελλάδα
Πτώση της τάξης του 4% παρουσιάζει το ποσοστό των γυναικών που κατέχουν ανώτερες διοικητικές θέσεις στην Ελλάδα.
Αναλυτικά το ποσοστό των Ελληνίδων που κατέχουν ανώτερες διοικητικές θέσεις το 2019 ανέρχεται στο 22% σε σχέση με 26% πέρσι. Το ποσοστό αυτό είναι μικρότερο από το μέσο όρο των υπόλοιπων Ευρωπαϊκών χωρών κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ η χώρα μας μαζί με τη Σουηδία, την Πολωνία και την Ιταλία παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη μείωση στην Ευρώπη. Το μεγαλύτερο ποσοστό σε παγκόσμια κλίμακα καταγράφει η Νέα Ζηλανδία (44%), ενώ αντίθετα το χαμηλότερο εμφανίζει η Ιαπωνία (15%).
Ο Βασίλης Καζάς, Διευθύνων Σύμβουλος της Grant Thornton στην Ελλάδα αναφέρει χαρακτηριστικά ότι: «Φέτος στην Ελλάδα κάναμε ένα βήμα πίσω σε ό,τι αφορά στην πολυμορφία των δύο φύλων. Ειδικότερα, το ποσοστό των γυναικών που κατέχουν ανώτερες διοικητικές θέσεις στη χώρα μας ανέρχεται στο 22%, μειωμένο κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2018. Στην Grant Thornton, θέτουμε ως στόχο το περαιτέρω άνοιγμα του διαλόγου μέσα από την έρευνά μας και υποσχόμαστε να δημιουργήσουμε ένα σχέδιο δράσης το οποίο σταδιακά θα εκμηδενίσει την ανισορροπία των δύο φύλων στις ανώτερες διοικητικές θέσεις. Ήδη το 2019, το ποσοστό των γυναικών partner στην Grant Thornton στην Ελλάδα αυξήθηκε στο 32% σε σχέση με το 19% του προηγούμενου έτους».

Τα εμπόδια
Οι Ελληνίδες που συμμετείχαν στην έρευνα απαριθμούν ως κυριότερα εμπόδια στην καριέρα τους: την ανεύρεση χρόνου για άλλες δραστηριότητες πέρα από τις επαγγελματικές (13%), τις οικογενειακές ευθύνες (17%), την έλλειψη δικτύωσης (1%), την έλλειψη ιδίων πόρων για εκπαίδευση και ανάπτυξη δεξιοτήτων (4%), την έλλειψη επενδυτικών κεφαλαίων από τους εργοδότες για εκπαίδευση και ανάπτυξη δεξιοτήτων (1%), την έλλειψη πρόσβασης σε ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης (3%).
Οι δράσεις, όμως, που ακολουθούν οι ελληνικές επιχειρήσεις για να αντιμετωπίσουν αυτά τα εμπόδια και να μειώσουν την ανισορροπία μεταξύ των δύο φύλων σύμφωνα με τις Ελληνίδες επαγγελματίες, βρίσκονται σε αρκετά εμβρυακό στάδιο. Βάσει των στοιχείων της έρευνας μόνο το 4% των Ελληνίδων απαντά πως η επιχείρηση για την οποία εργάζονται προσφέρει τη δυνατότητα ευέλικτης εργασίας, ενώ ακολουθούν και δράσεις όπως: η δημιουργία μιας κουλτούρας χωρίς αποκλεισμούς (4%), οι εκπαιδευτικές παροχές (1%) και η εξασφάλιση ισότιμης πρόσβασης στις επαγγελματικές ευκαιρίες ανάπτυξης (1%).

Ένα ελληνικό παράδοξο
Τα στοιχεία της έρευνας καταδεικνύουν ένα ενδιαφέρον παράδοξο για την Ελλάδα σε ό,τι αφορά στα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην ανέλιξή τους. Συγκεκριμένα, οι γυναίκες που συμμετείχαν στην έρευνα, στη συντριπτική τους πλειοψηφία (92%), θεωρούν ότι οι επιχειρήσεις για τις οποίες εργάζονται δεν έχουν λάβει κανένα μέτρο προκειμένου να αποτρέψουν την ανισορροπία μεταξύ των δύο φύλων. Ωστόσο, 63% των γυναικών δηλώνει πως κανένα εμπόδιο δεν πρόκειται να αναχαιτίσει την ανέλιξή τους.
Αντίθετα, μόνο το 25%, τόσο σε παγκόσμιο όσο και ευρωπαϊκό επίπεδο, θεωρεί ότι κανένα εμπόδιο δεν μπορεί να σταματήσει την ανέλιξή του σε μια εταιρεία. Αυτό καταδεικνύει ότι ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό Ελληνίδων επαγγελματιών παραμένει αισιόδοξο απέναντι στα στερεότυπα που αφορούν στους ρόλους των δύο φύλων, τα οποία συνεχίζουν να κατέχουν ισχυρή θέση στη χώρα μας.

Ηγεσία γένους θηλυκού
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας που διεκπόνησε η Grant Thornton, οι γυναίκες CEO στην Ελλάδα άγγιξαν το 11%, ενώ οι COO ανήλθαν στο 13% και οι CFO στο 17%. Το μεγαλύτερο ποσοστό γυναικών σε ανώτερες διοικητικές θέσεις (28%) σημειώνουν τόσο οι Human Resources Directors και οι Chief Marketing Officers (CMO), γεγονός που αποδεικνύει ότι πολλές γυναίκες συνεχίζουν να μην στρέφονται σε επαγγέλματα STEM.

Πηγή

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επαγγέλματα με ζήτηση στον ευρύτερο κλάδο της θαλάσσιας βιοτεχνολογίας

Αυξανόμενη ζήτηση για δύτες, οδηγούς σκαφών, προσωπικό σε ενυδρεία και θαλάσσια πάρκα στον Οικοτουρισμό και την Ιχθυοκαλλιέργεια, καθώς και για Μηχανικούς Βιοπληροφορικής που είναι από τα επαγγέλματα του μέλλοντος.

Αυτά είναι μερικά από τα σημεία που ανέδειξε το δεύτερο #blueTALK για τη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία, παρουσιάζοντας τις εφαρμογές, τα χρηματοδοτικά εργαλεία και τις προοπτικές απασχόλησης, τόσο για ερευνητικό προσωπικό, όσο και για νέους και νέες χωρίς επιστημονική εξειδίκευση.

Τα blueTALKS, μια σειρά διαδικτυακών συζητήσεων με διακεκριμένους εμπειρογνώμονες στη Γαλάζια Οικονομία, είναι μια ακόμα καινοτόμος πρωτοβουλία της Μίλητος Συμβουλευτική που ενημερώνει και καθοδηγεί δωρεάν νέους 15-29 ετών για τα «Επαγγέλματα της Θάλασσας». Για ακόμα μια φορά, διοργανώθηκε (30/6/2021) υπό την αιγίδα του Junior Achievement Greece, με μεγάλη επιτυχία και απήχηση, σε ζωντανή αναμετάδοση, σε περισσότερες από 10 σελίδες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας BlueGenerationProjectGreece.

Η Δρ. Ευθαλία Αρβανίτη, Program manager SUBMARINER Network for Blue Growth EEIG, ανέδειξε εφαρμογές της Θαλάσσιας Βιοτεχνολογίας, όπως τα Συμπληρώματα Διατροφής, Φαρμακευτικά Προϊόντα, Λιπάσματα, Καλλυντικά, Βιοκαύσιμα και παρότρυνε τους νέους που έχουν μια καινοτόμο ιδέα να έρθουν σε επαφή μαζί της για να λάβουν καθοδήγηση και να την κάνουν πράξη.

Ο Δρ. Πάνος Καλατζής, Regional Aqua manager Europe, Bluestar Adisseo, τόνισε ότι η συνεργασία μεταξύ επιστημόνων, φορέων και επιχειρήσεων είναι προϋπόθεση για την επιτυχία μια νεοφυούς επιχείρησης (startup) στη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία. Στην Ελλάδα προοπτικές για συνεργασία προσφέρουν ενδεικτικά ο Παράκτιος Τουρισμός, η Αλιεία και η Ιχθυοκαλλιέργεια.

Ο Δρ. Γεράσιμος Ροδοθεάτος, ειδικός στη Διακυβέρνηση των Ωκεανών, Ερευνητής ΕΚεΠΕΚ, Πάντειο Πανεπιστήμιο, αναφέρθηκε στα ελληνικά Πανεπιστημιακά τμήματα, που παρέχουν σπουδές σε κλάδους, όπως η Θαλάσσια Βιολογία, Ιχθυολογία, Ωκεανογραφία, και σε δύο σημαντικά ερευνητικά ινστιτούτα διεθνούς εμβέλειας, το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.) και το Ινστιτούτο Αλιευτικής Έρευνας (ΙΝΑΛΕ), που εκπονούν έρευνα στο θαλάσσιο περιβάλλον και απασχολούν ερευνητικό, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό.

Ο Δρ. Αντώνιος Γυπάκης, Προϊστάμενος Τμημ. Σχεδιασμού & Προγραμματισμού της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας, ανέδειξε την εθνική στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης με στόχο την παραγωγή υψηλής προστιθέμενης αξίας προϊόντων και υπηρεσιών, και παρουσίασε χρηματοδοτικά εργαλεία για την υποστήριξη νέων εταιριών στη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία.

Το ακροατήριο συμμετείχε ενεργά και έλαβε επιτόπου απαντήσεις σε ερωτήματα που απασχολούν τους νέους/νέες σήμερα, όπως «πώς μπορώ να βρω εργασία σε αυτό τον κλάδο» και «υπάρχει επαγγελματική κατάρτιση στην Ελλάδα, που να οδηγεί σε απασχόληση στη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία».

Σε αυτό το πλαίσιο, και με άδεια του Υπουργείου Παιδείας, το Blue Generation Project, φέρνει τους νέους σε επαφή με όλους τους κλάδους της Γαλάζιας Ανάπτυξης, μέσα από διαδικτυακές παρουσιάσεις σε σχολεία, ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και σχετικούς φορείς. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα για δωρεάν mentoring επαγγελματικού προσανατολισμού, καθώς και επίσκεψης σε εγκαταστάσεις επιχειρήσεων (studyvisits) του κλάδου. Επίσης, έχουν αναπτυχθεί Δωρεάν ψηφιακά εργαλεία που διευκολύνουν την πρόσβαση των νέων στη Γαλάζια Οικονομία: Οδηγός Καριέρας και το Blue Career job platform στην οποία οι εργοδότες αναρτούν δωρεάν αγγελίες για ζήτηση ανθρώπινου δυναμικού.

Την ευρωπαϊκή αυτή πρωτοβουλία, υποστηρίζουν ολοένα και περισσότεροι φορείς, με κεντρικό μήνυμα “I am on board”. Ενδεικτικά αναφέρονται: Junior Achievement Greece, Εκπαιδευτικός Σύνδεσμος Αθηνών «Ο ‘Ήφαιστος», Σχολές ΩΜΕΓΑ, Κοινωνική Επιχείρηση Knowl διά βίου μάθησης, Ευρωπαϊκό Κέντρο Περιβαλλοντικής Έρευνας και Κατάρτισης (E.Kε.Π.Ε.Κ.), Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών (Ο.Ε.ΣΥ.Ν.Ε), Academy of Entrepreneurship, PremiumConsulting, Aephoria.net, BlueGrowth, Blog Great Greek Big Blue, YOUTHshare project, EviaIsland Κοιν. Σ. Επ., neolaia.gr, epixeiro.gr, Greek Travel Pages, yourpulses.com, insider.gr.

Περισσότερες Πληροφορίες

Website: Blue Generation Facebook: Blue Generation project

Instagram: blue_generation_project LinkedIn: Blue Generation project

Twitter: BlueGeneration

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Το Women TechEU στηρίζει τις νεοφυείς επιχειρήσεις υπερπροηγμένης τεχνολογίας.

Η νόσος covid-19 έχει διαταράξει την επαγγελματική και κοινωνική ζωή όλων μας. Ανησυχία και έντονος προβληματισμός σε όλα τα επίπεδα. Η επιχειρηματικότητα πάει με αργούς ρυθμούς και οι «συστημικές» τράπεζες εξακολουθούν  να μην στηρίζουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. 

Το ελληνικό σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» των 30,5 δισ. ευρώ ενέκρινε το συμβούλιο των υπουργών Οικονομικών της ΕΕ (ECOFIN) μαζί με τα αντίστοιχα σχέδια άλλων 11 κρατών-μελών.

Μαζί με το ελληνικό πρόγραμμα εγκρίθηκαν και αυτά της Αυστρίας, του Βελγίου, της Δανίας, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Λετονίας, του Λουξεμβούργου, της Σλοβακίας, της Πορτογαλίας και της Ισπανίας.

Η Ελλάδα θα ενισχυθεί με συνολικά 30,5 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα πρώτα 4 δισ. ευρώ αναμένεται να εκταμιευθούν έως το τέλος Ιουλίου, ενώ το συνολικό ύψος των διαθέσιμων πόρων έως το τέλος του έτους, προβλέπεται να φθάσει τα 7,5 δισ. ευρώ.

Το σχέδιο αναμένεται να κινητοποιήσει πόρους ύψους 60 δισ. ευρώ σε 106 μεγάλες επενδύσεις και 68 μεταρρυθμίσεις και βρίσκεται ήδη στη φάση της εφαρμογής, με κάποια από τα έργα και τις μεταρρυθμίσεις να βρίσκονται σε φάση υλοποίησης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινίασε την πρωτοβουλία «Women TechEU» ένα νέο πρόγραμμα της ΕΕ που στηρίζει τις νεοφυείς επιχειρήσεις υπερπροηγμένης τεχνολογίας που διοικούνται από γυναίκες και παρέχει βοήθεια ώστε οι εν λόγω επιχειρήσεις να πρωταγωνιστήσουν στον τομέα της υπερπροηγμένης τεχνολογίας του αύριο.

Το πρόγραμμα αυτό εντάσσεται στο νέο  πρόγραμμα για τα οικοσυστήματα καινοτομίας  του προγράμματος «Ορίζων Ευρώπη», με τη συμβολή του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Καινοτομίας (ΕΣΚ). Τα στοιχεία δείχνουν ότι μόνο το 15% των καινοτόμων νεοφυών επιχειρήσεων ιδρύονται ή συνιδρύονται από γυναίκες, ενώ μόλις το 6% έχουν ιδρυτικές ομάδες που αποτελούνται μόνο από γυναίκες. Οι εν λόγω επιχειρήσεις που διοικούνται από γυναίκες αντλούν λιγότερα επιχειρηματικά κεφάλαια απ’ ότι οι αντίστοιχες επιχειρήσεις που αποτελούνται αποκλειστικά από άνδρες, συμπεριλαμβανομένων των κεφαλαίων για επενδύσεις ζωτικής σημασίας στα αρχικά στάδια, ενώ και τα ποσά που συγκεντρώνουν συνήθως είναι χαμηλότερα. Σε όλη την Ευρώπη μόνο το 5% περίπου των επιχειρηματικών κεφαλαίων διοχετεύεται σε μικτές ομάδες και μόλις το 2% σε ομάδες που αποτελούνται μόνο από γυναίκες.

Η πρωτοβουλία «Women TechEU» αντιμετωπίζει αυτό το χάσμα μεταξύ των φύλων όσον αφορά την καινοτομία, στηρίζοντας τις νεοφυείς επιχειρήσεις υπερπροηγμένης τεχνολογίας που διοικούνται από γυναίκες στα αρχικά στάδια που παρουσιάζουν τον υψηλότερο κίνδυνο. Το πρόγραμμα θα προσφέρει χρηματοδοτική στήριξη σε νεοφυείς επιχειρήσεις που διοικούνται από γυναίκες με επιχορηγήσεις ύψους 75.000 ευρώ.

Η κα. Μαρίγια Γκαμπριέλ, Επίτροπος Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας τόνισε: «Μέσω της πρωτοβουλίας «Women TechEU», θέλουμε να αυξήσουμε τον αριθμό των νεοφυών επιχειρήσεων που διοικούνται από γυναίκες και να δημιουργήσουμε ένα ευρωπαϊκό οικοσύστημα υπερπροηγμένης τεχνολογίας με περισσότερη δικαιοσύνη και ευημερία. Πιστεύουμε ότι η σημερινή στήριξη σε γυναίκες στον τομέα της υπερπροηγμένης τεχνολογίας θα αυξήσει τις πιθανότητές τους για επιτυχία και θα τονώσει το συνολικό ευρωπαϊκό οικοσύστημα καινοτομίας, ελκύοντας περισσότερα γυναικεία ταλέντα.»

Υπολογίζεται έως 50 ελπιδοφόρες νεοφυείς επιχειρήσεις στον τομέα της υπερπροηγμένης τεχνολογίας από τα κράτη-μέλη της ΕΕ και τις συνδεδεμένες χώρες να χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο της πρώτης πιλοτικής πρόσκλησης υποβολής προτάσεων της πρωτοβουλίας «Women TechEU», η οποία θα ολοκληρωθεί στις 10 Νοεμβρίου 2021.

Υπάρχουν ευκαιρίες χρηματοδότησης και θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την  σύγχρονη και ευρωπαϊκή Ελλάδα του μέλλοντος.

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Hatzi Filax Group for Α. Χατζόπουλος Α.Ε.: Customer Experience Project

Η εταιρία Α. ΧατζόπουλοςΑ.Ε., η οποία εξειδικεύεται στην παροχή λύσεων εύκαμπτης συσκευασίας για τις βιομηχανίες τροφίμων & ποτών, καλλυντικών, χημικών και φαρμακευτικών προϊόντων, στοχεύοντας στην επιτυχή εξέλιξή της, προχώρησε στην υλοποίηση ενός προγράμματος ανάπτυξης Customer Experience B2B. 

Το πρόγραμμα Customer Experience ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία από τη Hatzi Filax Group -Consulting | Training | Technology, υπό την καθοδήγηση της κ. Χάτζη Σκευοφύλακα, προσφέροντας τις κατάλληλες κατευθύνσεις και εργαλεία που να ανταποκρίνονται στο όραμα της εταιρίας.


Η Hatzi Filax Group σχεδίασε και υλοποίησε το πρόγραμμα Customer Experience B2B για την ομάδα της Α. Χατζόπουλος Α.Ε., με διαδραστικό και ευέλικτο τρόπο, ενώ οι εκπαιδεύσεις έγιναν εξ’ αποστάσεως. Στόχος του προγράμματος ήταν η μετάβαση της εταιρικής κουλτούρας από την εξυπηρέτηση στην νέα εποχή παροχής Εμπειρίας στον Πελάτη.

www.hatzifilax.com

Continue Reading

Trending