Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Γυναικείο Επιχειρείν: Δημιουργώντας ένα σχέδιο δράσης

Σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα της Grant Thornton με τίτλο «Γυναικείο Επιχειρείν: Δημιουργώντας ένα σχέδιο δράσης», το ποσοστό των επιχειρήσεων με τουλάχιστον μια γυναίκα σε ανώτερες διοικητικές θέσεις ανήλθε στο 87%, καταγράφοντας αύξηση 12% τον τελευταίο χρόνο σε παγκόσμιο επίπεδο. Μπορεί οι γυναίκες συνολικά να απαρτίζουν μόνο το 29% των ανώτερων ηγετικών θέσεων σε παγκόσμιο επίπεδο, σημειώνοντας μια αύξηση του 10% τα τελευταία 15 χρόνια, ωστόσο το 5% αυτής της αύξησης έχει σημειωθεί μέσα στους 12 τελευταίους μήνες.
Η Χριστίνα Τσιρώνη, Assurance Partner, αναφέρει, «Φέτος η έρευνα μέτρησε ενδελεχώς τις ηγετικές δεξιότητες στελεχών σε διάφορους τομείς. Τα αποτελέσματα μας έκαναν να αλλάξουμε τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο γύρω μας, καθώς ανακαλύψαμε πολλές δυναμικές γυναίκες με ηγετικό προφίλ που δεν είχαν εκτιμηθεί όσο θα έπρεπε μέχρι πρότινος. Πλέον έχουμε εντοπίσει αυτές τις ικανότητες και έχουμε προχωρήσει στην αύξηση του αριθμού των γυναικών partners».

Καθώς ο αριθμός των γυναικών σε ανώτερες θέσεις αυξάνεται, η ανισορροπία στην ισότητα των δυο φύλων σε σχέση με τους διοικητικούς ρόλους στις επιχειρήσεις παραμένει. Μόνο το 15% των επιχειρήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο ηγείται από γυναίκες στελέχη στο ρόλο της Διευθύνουσας Συμβούλου.
Η Κατερίνα Κουλούρη, Partner, Head of People Experience & Culture, σχολιάζει πως «παρά τα ισχυρά επιχειρήματα υπέρ της πολυμορφίας των φύλων, η αλλαγή στα ανώτερα επίπεδα γίνεται με πολύ αργούς ρυθμούς μέχρι τώρα. Ευελπιστούμε πως η απότομη αύξηση στην εκπροσώπηση των γυναικών στις ανώτερες διοικητικές θέσεις που βλέπουμε φέτος δεν είναι απλώς μια αντανακλαστική αντίδραση στο κοινωνικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί και πως θα δούμε παρόμοια πρόοδο και τα επόμενα χρόνια».

Τα στοιχεία για την Ελλάδα
Πτώση της τάξης του 4% παρουσιάζει το ποσοστό των γυναικών που κατέχουν ανώτερες διοικητικές θέσεις στην Ελλάδα.
Αναλυτικά το ποσοστό των Ελληνίδων που κατέχουν ανώτερες διοικητικές θέσεις το 2019 ανέρχεται στο 22% σε σχέση με 26% πέρσι. Το ποσοστό αυτό είναι μικρότερο από το μέσο όρο των υπόλοιπων Ευρωπαϊκών χωρών κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ η χώρα μας μαζί με τη Σουηδία, την Πολωνία και την Ιταλία παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη μείωση στην Ευρώπη. Το μεγαλύτερο ποσοστό σε παγκόσμια κλίμακα καταγράφει η Νέα Ζηλανδία (44%), ενώ αντίθετα το χαμηλότερο εμφανίζει η Ιαπωνία (15%).
Ο Βασίλης Καζάς, Διευθύνων Σύμβουλος της Grant Thornton στην Ελλάδα αναφέρει χαρακτηριστικά ότι: «Φέτος στην Ελλάδα κάναμε ένα βήμα πίσω σε ό,τι αφορά στην πολυμορφία των δύο φύλων. Ειδικότερα, το ποσοστό των γυναικών που κατέχουν ανώτερες διοικητικές θέσεις στη χώρα μας ανέρχεται στο 22%, μειωμένο κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2018. Στην Grant Thornton, θέτουμε ως στόχο το περαιτέρω άνοιγμα του διαλόγου μέσα από την έρευνά μας και υποσχόμαστε να δημιουργήσουμε ένα σχέδιο δράσης το οποίο σταδιακά θα εκμηδενίσει την ανισορροπία των δύο φύλων στις ανώτερες διοικητικές θέσεις. Ήδη το 2019, το ποσοστό των γυναικών partner στην Grant Thornton στην Ελλάδα αυξήθηκε στο 32% σε σχέση με το 19% του προηγούμενου έτους».

Τα εμπόδια
Οι Ελληνίδες που συμμετείχαν στην έρευνα απαριθμούν ως κυριότερα εμπόδια στην καριέρα τους: την ανεύρεση χρόνου για άλλες δραστηριότητες πέρα από τις επαγγελματικές (13%), τις οικογενειακές ευθύνες (17%), την έλλειψη δικτύωσης (1%), την έλλειψη ιδίων πόρων για εκπαίδευση και ανάπτυξη δεξιοτήτων (4%), την έλλειψη επενδυτικών κεφαλαίων από τους εργοδότες για εκπαίδευση και ανάπτυξη δεξιοτήτων (1%), την έλλειψη πρόσβασης σε ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης (3%).
Οι δράσεις, όμως, που ακολουθούν οι ελληνικές επιχειρήσεις για να αντιμετωπίσουν αυτά τα εμπόδια και να μειώσουν την ανισορροπία μεταξύ των δύο φύλων σύμφωνα με τις Ελληνίδες επαγγελματίες, βρίσκονται σε αρκετά εμβρυακό στάδιο. Βάσει των στοιχείων της έρευνας μόνο το 4% των Ελληνίδων απαντά πως η επιχείρηση για την οποία εργάζονται προσφέρει τη δυνατότητα ευέλικτης εργασίας, ενώ ακολουθούν και δράσεις όπως: η δημιουργία μιας κουλτούρας χωρίς αποκλεισμούς (4%), οι εκπαιδευτικές παροχές (1%) και η εξασφάλιση ισότιμης πρόσβασης στις επαγγελματικές ευκαιρίες ανάπτυξης (1%).

Ένα ελληνικό παράδοξο
Τα στοιχεία της έρευνας καταδεικνύουν ένα ενδιαφέρον παράδοξο για την Ελλάδα σε ό,τι αφορά στα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην ανέλιξή τους. Συγκεκριμένα, οι γυναίκες που συμμετείχαν στην έρευνα, στη συντριπτική τους πλειοψηφία (92%), θεωρούν ότι οι επιχειρήσεις για τις οποίες εργάζονται δεν έχουν λάβει κανένα μέτρο προκειμένου να αποτρέψουν την ανισορροπία μεταξύ των δύο φύλων. Ωστόσο, 63% των γυναικών δηλώνει πως κανένα εμπόδιο δεν πρόκειται να αναχαιτίσει την ανέλιξή τους.
Αντίθετα, μόνο το 25%, τόσο σε παγκόσμιο όσο και ευρωπαϊκό επίπεδο, θεωρεί ότι κανένα εμπόδιο δεν μπορεί να σταματήσει την ανέλιξή του σε μια εταιρεία. Αυτό καταδεικνύει ότι ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό Ελληνίδων επαγγελματιών παραμένει αισιόδοξο απέναντι στα στερεότυπα που αφορούν στους ρόλους των δύο φύλων, τα οποία συνεχίζουν να κατέχουν ισχυρή θέση στη χώρα μας.

Ηγεσία γένους θηλυκού
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας που διεκπόνησε η Grant Thornton, οι γυναίκες CEO στην Ελλάδα άγγιξαν το 11%, ενώ οι COO ανήλθαν στο 13% και οι CFO στο 17%. Το μεγαλύτερο ποσοστό γυναικών σε ανώτερες διοικητικές θέσεις (28%) σημειώνουν τόσο οι Human Resources Directors και οι Chief Marketing Officers (CMO), γεγονός που αποδεικνύει ότι πολλές γυναίκες συνεχίζουν να μην στρέφονται σε επαγγέλματα STEM.

Πηγή

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Φέτος στον Μασούτη είναι Κάθε Μέρα Πάσχα!

Γιατί κάθε μέρα τα σούπερ μάρκετ Μασούτης  γεμίζουν το πασχαλινό σας καλάθι με προσφορές και δώρα!

Η εταιρεία Μασούτης, πιστή  στη δέσμευσή της να προσφέρει σε κάθε οικογένεια και σε κάθε περίσταση, σας δίνει κάθε μέρα την ευκαιρία να κερδίζετε, κάνοντας τις αγορές σας από οποιοδήποτε κατάστημα Μασούτης αλλά και από το e-shop στο www.masoutis.gr από 15 Απριλίου έως 4 Μαΐου 2024.

Κάθε μέρα, 100 τυχεροί κερδίζουν 50€ σε πόντους στην mas card, ενώ κάθε εβδομάδα 14 τυχεροί κερδίζουν προϊόντα τεχνολογίας!

Αναλυτικότερα, με κάθε αγορά αξίας 20€ αποκτάτε και 1 συμμετοχή. Όσες περισσότερες συμμετοχές συγκεντρώνετε, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχετε να είστε μία/ένας από τις τυχερές/τους τυχερούς.

Οι τυχερές/οί προκύπτουν έπειτα από ηλεκτρονικές κληρώσεις που πραγματοποιούνται καθημερινά.

*Από την ενέργεια εξαιρούνται οι αγορές σε καύσιμα, είδη καπνού, κενές φιάλες, τύπος (εφημερίδες/ περιοδικά), κάρτες χρόνου ομιλίας/internet.

Τα σούπερ μάρκετ Μασούτης είναι δίπλα σας για να σας προσφέρουν όλα όσα επιθυμείτε για το πασχαλινό σας τραπέζι μαζί με πολλές προσφορές και δώρα!

Με 400 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα τα σούπερ μάρκετ Μασούτης είναι πάντα δίπλα στον καταναλωτή και ανταποκρίνονται στις ανάγκες κάθε οικογένειας προσφέροντας  «οικονομικά και ελληνικά προϊόντα».

Σας προσφέρουν ελληνικό αρνί και κατσίκι στην πιο ανταγωνιστική τιμή της αγοράς!

Εκλεκτή  ποιότητα και ελληνικότητα στην πιο οικονομική τιμή! Και αμέτρητες άλλες προσφορές για τις εορταστικές αγορές!

Γιατί στα σούπερ μάρκετ Μασούτης, είναι Κάθε Μέρα Πάσχα!

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Εργασιακή απόδοση & ηγετικό προφίλ

Οι αναποτελεσματικοί ηγέτες επηρεάζουν αρνητικά την απόδοση των μελών της ομάδας τους.

Πολλές φορές στην προσπάθειά μας να αναζητήσουμε τις αιτίες που μας κάνουν μη αποδοτικούς στην εργασία μας στρέφουμε την προσοχή μας στις δικές μας πράξεις και στα δικά μας λάθη. Σπάνια, θεωρούμε ότι η μη ικανοποιητική απόδοσή μας οφείλεται κατά πολύ στην ηγετική συμπεριφορά του διευθυντή ή γενικά του υπευθύνου της ομάδδας στην οποία ανήκουμε.

Κατά γενική ομολογία, σε κάθε επιχείρηση ή οργανισμό υπάρχουν κάποιοι κακοί ή αναποτελεσματικοί ηγέτες, οι οποίοι συνγκεντρώνουν χαρακτηριστικά που προσδιορίζουν το συγκεκριμένο προφίλ.
Μερικά από αυτά είναι:

  • Αξιολογούν τους υφισταμένους τους τονίζοντας μόνο τα αρνητικά σημεία της συμπεριφοράς και της εργασιακής τους απόδοσης, ενώ ποτέ δεν αμείβουν ή έστω προσπαθούν να ανακαλύψουν τα θετικά σημεία τους
  • Κάνουν διακρίσεις και προτιμούν αυτούς που είναι πρόθυμοι να τους δίνουν, συνήθως όχι καλές, πληροφορίες για τα ικανά μέλη της ομάδας, ενώ αυτοί οι πληροφοριοδότες απολαμβάνουν την εύνοια των διευθυντών κυρίως σε θέματα συγκάλυψης των αδυναμιών τους
  • Αδυνατούν να επικοινωνήσουν σωστά και να θέτουν στο χους τους οποίους θα τηρήσουν, γιατί είναι οι ίδιοι τους πολύ ευμετάβλητοι στις σκέψεις και τις αποφάσεις τους δημιουργώντας έτσι καταστάσεις ανισορροπίας στα μέλη της ομάδας τους
  • Χρεώνουν τις αποτυχίες στους άλλους, ενώ διεκδικούν πίσ στωση στην επιτυχία
  • Υστερούν σε ηγετικές ικανότητες ή αξιόλογη εμπειρία, αλλά διαλέγουν την πειθαρχία μέσω του εκφοβισμού ή της και τάχρησης της εξουσίας για να φαίνονται αποτελεσματικοί
  • Δεν αφήνουν χώρο για δράση και αγνοούν τους συνεργάτες τους και όταν προκύψει πρόβλημα τους επιτίθενται αιφνιδιαστικά
  • Είναι κακοί διαχειριστές του χρόνου και δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν τα δύσκολα, ενώ εύκολα δικαιολογούν τις καθυστερήσεις και τις αδυναμίες τους

Είναι λοιπόν εύλογο, ότι αν ο ηγέτης μιας ομάδας έχει μερικά από αυτά τα χαρακτηριστικά επηρεάζει αρνητικά την απόδοση των μελών της ομάδας του και κατ’ επέκταση τη συνολική παραγωγικότητά της.

Συμπερασματικά, όταν η δικαιοσύνη της αδικίας, η μεροληπτική αντιμετώπιση των ατόμων της ομάδας και ο παραγκωνιασμός αξιόλογων υπαλλήλων υπερισχύουν της αντιμετώπισης υπερισχύουν της αντιμετώπισης κάθε εργαζόμενου ως μοναδικού ατόμου με ξεχωριστά ταλέντα και ικανότητες, τότε υπονομεύεται τόσο η απόδοση όσο και η ύπαρξη ισορροπίας στην επαγγελματική και προσωπική ζωή όλων των μελών της ομάδας.


Άρθρο αρχείου

Στέλλα Γκιώση

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Διαφορετικότητα και απόδοση εργασίας

Η απειλή συρρίκνωσης του απασχολούμενου προσωπικού, η ανάγκη για υψηλή απόδοση των εργαζομένων προς όφελος του πελάτη αλλά και της επιχείρησης ή του οργανισμού οδηγούν τους επιχειρηματίες ή τους διοικούντες κάποιου οργανισμού να προβληματίζονται στο να βρουν τρόπο να δεσμεύσουν το προσωπικό τους σε παροχή συνεχούς και ποιοτικής εργασίας.

Τις περισσότερες φορές ισχυρό κίνητρο για την απόδοση εργασίας αποτελεί η χρηματική αμοιβή. Αν και η χρηματική αμοιβή  αποτελεί τον πρώτο και άμεσα συνδεόμενο με την ανάληψη εργασίας συνειρμό, δεν είναι όμως και ο αποτελεσματικότερος υποκινητής υψηλής απόδοσης στην εργασία.

Η οικονομική κρίση σε παγκόσμιο επίπεδο, η αλλαγή του τρόπου ζωής του σύγχρονου ανθρώπου, οι απαιτήσεις διαβίωσης και επιβίωσης του ανθρώπου σε ανταγωνιστικά περιβάλλοντα διαφοροποιεί τη διάσταση της χρηματικής αμοιβής, ενώ υποβιβάζει τη σειρά κατάταξής της σε χαμηλότερο ή χαμηλό επίπεδο ανάλογο με τις αξίες του κάθε ατόμου στο οποίο αναφέρεται.

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι η χρηματική αμοιβή μπορεί να είναι ένας ισχυρός υποκινητής, αλλά υπάρχουν άλλοι ισχυρότεροι και πιο σημαντικοί. Σε αυτούς ανήκουν:

  • η δύναμη του επιτεύγματος
  • η πεποίθηση ότι η δουλειά έχει αξία
  • η αναγνώριση από αξιόλογους ανθρώπους που εκτιμούμε
  • η αίσθηση ότι είμαστε και κάνουμε κάτι διαφορετικό
  • η πεποίθηση ότι αποτελούμε μέλος ομάδας
  • η εμπλοκή μας στους στόχους της επιχείρησης ή του οργανισμού

Εκτός από αυτούς, υπάρχουν πολλοί άλλοι υποκινητές εργασίας, αλλά αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι ο καθένας έχει διαφορετική σημασία και επίδραση σε κάθε άτομο. Αυτή την ιδιαιτερότητα πρέπει να τη λάβει υπόψη του ο υπεύθυνος διαχείρισης ανθρώπινων πόρων επιχείρησης ή οργανισμού ώστε να επιλέξει το σωστό και κατάλληλο τρόπο για να παρακινήσει το προσωπικό του σε υψηλή απόδοση εργασίας.

Επιλέγοντας μια πρότυπη απόδοση εργασίας ή ενθαρρύνοντας το προσωπικό να αναπτύξει τη δική του προσέγγιση στο θέμα της απόδοσης είναι ένα δίλημμα που απασχολεί πολύ και συχνά τους αρμόδιους διαχείρισης προσωπικού.

Η πρώτη προσέγγιση υπαγορεύει πως το προσωπικό έχει μια στοιχειώδη παρακίνηση και αναγνώριση της ποιότητας στην εργασία και στην περίπτωση που δεν την έχει δεν μπορούμε να έχουμε αποτελέσματα αναφορικά με την απόδοση εργασίας.

Η δεύτερη προσέγγιση θεωρεί το άτομο ικανό και ώριμο να αναπτύξει το δικό του πλαίσιο απόδοσης, το οποίο όμως θα πρέπει να υπαγορεύεται από κάποιο πρότυπο, το οποίο θα απαιτεί τη δέσμευση του ατόμου σε αυτό.

Κανείς δεν μπορεί να θεωρήσει την πρώτη ή τη δεύτερη προσέγγιση απόδοσης εργασίας ως καλύτερη. Εκείνο όμως που έχει βαρύτητα και στις δύο προσεγγίσεις είναι η αναγνώριση της διαφορετικότητας του ατόμου και του μοναδικού του πλέγματος εμπειριών που θα καθορίσει τη στάση του στην εργασία και την απόδοσή του σε αυτήν.


Άρθρο αρχείου

Στέλλα Γκιώση

Continue Reading

Trending