Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Επιταγές: 7 πράγματα που πρέπει να αποφύγετε

Ακάλυπτη είναι η επιταγή που εμφανίστηκε νομοτύπως και δεν πληρώθηκε από
την τράπεζα επειδή δεν υπάρχουν ίδια διαθέσιμα του εκδότη. Ακάλυπτη,
είναι, όμως, και η επιταγή που έχει εκδοθεί με χρέωση σε λογαριασμό τρίτου
προσώπου και δεν πληρώθηκε επειδή δεν υπήρχαν διαθέσιμα στο λογαριασμό του
τρίτου που υπέδειξε ο εκδότης. Ο Άρειος Πάγος δέχεται παγίως πως η επιταγή
είναι ακάλυπτη, όταν εμφανισθεί και δεν πληρωθεί για έλλειψη κάλυψης, σε
οποιοδήποτε χρονικό σημείο από την ημέρα της πραγματικής εκδόσεως μέχρι
την πάροδο της προθεσμίας προς εμφάνιση, η οποία υπολογίζεται από την
επομένη της χρονολογίας εκδόσεως που αναγράφεται στην επιταγή.

Ο εκδότης ακάλυπτης επιταγής μπορεί να υποστεί τα κάτωθι:

Αναγγελία της επιταγής στον Τειρεσία. Με τη σφράγιση της επιταγής από
την τράπεζα, λόγω έλλειψης διαθεσίμων κεφαλαίων για την κάλυψη της αξίας
της στο λογαριασμό του εκδότη, η επιταγή αναγγέλλεται από το υποκατάστημα
στον Τειρεσία και ο εκδότης της εισάγεται απευθείας στη μαύρη λίστα του.

Παύση χορήγησης πίστωσης από τις Τράπεζες. Η ως άνω εγγραφή του εκδότη
της επιταγής στον Τειρεσία, γίνεται απευθείας γνωστή σε όλες της τράπεζες,
εφόσον ο Τειρεσίας είναι διατραπεζική εταιρία με στόχο την παροχή
πληροφοριών σε αυτές. Οι Τράπεζες μόλις λάβουν γνώση της σφράγισης παύουν
τη χορήγηση οποιαδήποτε πίστωσης στον εκδότη της επιταγής.

Συντηρητική κατάσχεση και απαγόρευση μεταβίβασης περιουσίας. Ο
δανειστής από την ακάλυπτη επιταγή, μπορεί, ύστερα από αίτησή του προς το
αρμόδιο δικαστήριο, η οποία δικάζεται κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών
μέτρων, να ζητήσει με δικαστική απόφαση, ακόμη και με την έκδοση
προσωρινής διαταγής από τον πρόεδρο υπηρεσίας, την συντηρητική κατάσχεση,
καθώς και την απαγόρευση της μεταβίβασης και την αλλαγή της νομικής και
πραγματικής κατάστασης κάθε κινητής και ακίνητης περιουσίας του οφειλέτη.

Έκδοση διαταγής πληρωμής. Ο δανειστής δύναται να ζητήσει με αίτησή του
την έκδοση διαταγής πληρωμής από το αρμόδιο δικαστήριο σε βάρος, όχι μόνο
του εκδότη της ακάλυπτης επιταγής, αλλά και όλων των υπολοίπων
οπισθογράφων της επιταγής, που το όνομά τους αναγράφεται επάνω από το δικό
του στη σειρά των οπισθογραφήσεων στο πίσω μέρος του σώματος της επιταγής.
Σε αυτή την περίπτωση σε δεινή θέση βρίσκεται ο ενδιάμεσος οπισθογράφος
της επιταγής ο οποίος, ενώ δεν έχει ενημερωθεί για τη σφράγιση της
επιταγής και πιστεύει ότι δεν οφείλει χρήματα, υποχρεούται σε καταβολή του
ποσού της επιταγής προς εκτέλεση στον δανειστή που του κοινοποίησε τη
διαταγή.

Αναγγελία της διαταγής πληρωμής στον Τειρεσία. Ακολούθως, η διαταγή
πληρωμής αναγγέλλεται στον Τειρεσία. Η διαταγή πληρωμής καταχωρίζεται στη
λίστα της εταιρείας, με τα στοιχεία αυτών κατά των οποίων στρέφεται, μόνο
όμως εφόσον ελεγθεί ότι επιδόθηκε η διαταγή πληρωμής σε αυτούς. Αφού
επιδοθεί αντίγραφο από το εκτελεστό απόγραφο της διαταγής πληρωμής σε
αυτούς κατά των οποίων στρέφεται με επιταγή προς εκτέλεση, ύστερα από την
παρέλευση τριών (3) εργασίμων ημερών, ο δανειστής μπορεί να προβεί σε
κατάσχεση κάθε κινητής και ακίνητης περιουσίας αυτών.

Έγκληση κατά του εκδότη της επιταγής. Ο κομιστής της επιταγής,
ενδιάμεσος ή και τελευταίος, δύναται να υποβάλλει κατά του εκδότη της
έγκλησης στον αρμόδιο Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών εντός τριών (3) μηνών από
τη σφράγισή της. Με την έγκληση, δεν επιδιώκεται η είσπραξη του ποσού της
επιταγής, αλλά η ποινική τιμωρία του εκδότη της, με την απαγγελία
φυλάκισης. Η πλήρης αποζημίωση του κομιστή εκ μέρους του υπαιτίου
εξαλείφει το αξιόποινο της έκδοσης ακάλυπτης επιταγής.

Αγωγή αδικοπραξίας κατά του εκδότη της επιταγής. Τέλος, ο οφειλέτης
υπέχει αστική ευθύνη και ο κομιστής δύναται να ασκήσει αγωγή αποζημίωσης
από την αδικοπραξία της έκδοσης ακάλυπτης επιταγής. Η αγωγή από
αδικοπραξία προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα στον κομιστή. Έτσι, αν η αξίωσή
του από την επιταγή έχει παραγραφεί, τρέχει ακόμη η πενταετής παραγραφή
από την αδικοπραξία. Επίσης, αν ο εκδότης δεν είναι έμπορος, ο κομιστής
μπορεί να ζητήσει την προσωπική του κράτηση.

Από την Πάλλα Όλγα-Ειρήνη,

Απόφοιτος νομικής ΑΠΘ, Δικηγόρος,

Μετεκπαιδευθείσα στο Διεθνές Οικονομικό Δίκαιο

Επιχειρηματικότητα

5 χρόνια project management & service design στην Ελλάδα

Ο οργανισμός καινοτομίας Youthnest κλείνει 5 χρόνια δραστηριοποίησης στην Ελλάδα, προσφέροντας υπηρεσίες διαχείρισης έργων (project management), σχεδιασμού υπηρεσιών (service design) και διεξαγωγής εκπαιδεύσεων (workshop & facilitation) σε περισσότερους από 31.122 ανθρώπους, 82+ συνεργάτες, 10+ χώρες και με 96% θετικά σχόλια.

Ο λόγος που δημιουργήθηκε οργανισμός ήταν να μελετήσουμε πιο συστημικά τις ρίζες των κοινωνικών προβλημάτων στην Ελλάδα, να αναζητήσουμε ουσιαστικές λύσεις εκσυγχρονίζοντας τον τρόπο που στήνουμε projects και ανθρωποκεντρικές υπηρεσίες, εκπαιδεύοντας παράλληλα πάνω από 2.000 ανθρώπους σε μεθοδολογίες που μπορούν να κάνουν την δουλειά τους και την ζωή τους καλύτερη. Από περιβαλλοντικές δράσεις μέχρι υπηρεσίες υγείας, αλλάζουμε τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις κοινωνικές προκλήσεις, μειώνοντας το κόστος και αυξάνοντας τον αντίκτυπο κάθε κοινωνικής δράσης που οργανώνει ένας Δήμος, μια Περιφέρεια, ένα τμήμα CSR, ένα ερευνητικό κέντρο, ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα ή μια οργάνωση.

Για να γιορτάσουμε τα δικά μας γενέθλια, σχεδιάσαμε μια σειρά δράσεων, προωθώντας ανοιχτά όσα μάθαμε τόσα χρόνια σε όλους και όλες ανεξαιρέτως: Τον Μάρτιο ολοκληρώσαμε την εκπαίδευση στο ουσιαστικό Project management, ενώ τον Απρίλιο εστιάζουμε στον ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό υπηρεσιών (Service Design) και τον Μάιο σε αποτελεσματικά Workshop & Facilitating.

Απρίλιος-Service Design

  1. Event: Ο (ανα)σχεδιασμός κοινωνικών υπηρεσιών στην Ελλάδα (Service Design) (Δευτέρα 19 Απριλίου 2021, 18.00-19.30) Εγγραφείτε σήμερα δωρεάν.
  1. 2ήμερο εργαστήριο: Μάθε πώς να στήνεις σωστά μια υπηρεσία (Service design) 

(26 & 28 Απριλίου, 18.00-21.00) Διαβάστε περισσότερα και εγγραφείτε στο link

Μάιος-Workshop & Facilitation

  1. Event: Η ψηφιακή εκπαίδευση στην μετά COVID-19 εποχή (Δευτέρα 10 Μαΐου 2021, 18.00-19.30) Εγγραφείτε σήμερα δωρεάν.
  1. 2ήμερο εργαστήριο: Πώς συντονίζεις ψηφιακά εκπαιδεύσεις & μαθήματα (24 & 26 Μαΐου 2021, 18.00-21.00) Διαβάστε περισσότερα και εγγραφείτε στο link

Έχετε ερωτήσεις; 

Επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]

Continue Reading

Προγράμματα

Πάρε μέρος στο νέο πρόγραμμα του Ελληνικού Κέντρου Συναισθημάτων

Το Ελληνικό κέντρο Συναισθημάτων με χαρά σας προσκαλεί σε ένα από τα μεγαλύτερα φιλανθρωπικά προγράμματα που έχει παρουσιάσει, την 2η δράση Κοινωνικής Ενδυνάμωσης (www.drasi.eu). Ο εμπνευστής αυτού του προγράμματος είναι ο Αργύρης Σ. Μάρδας και μέσω αυτού, στοχεύει στη ανατροπή των δυσοίωνων προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας ,σχετικά με τις ψυχικές επιπτώσεις του COVID-19,περιλαμβάνοντας δράσεις με ουσιαστικό νόημα όπως: Θεραπείες για καταπολέμηση τραυμάτων και ψυχικής αποφόρτισης, εκπαιδευτικές πρακτικές συναισθηματικής νοημοσύνης και τέλος, υποτροφίες που καλύπτουν το σύνολο της κοινωνίας.

Πάρε μέρος και εσύ :

Η πανδημία μας χτύπησε όλους ανεξαιρέτως, χωρίς διακρίσεις. Έτσι και στην 2η Δράση Κοινωνικής Ενδυνάμωσης μπορούν να πάρουν μέρος όλοι, αρκεί να μιλούν Ελληνικά και ζουν στην Ελλάδα. 

Για πληφορορίες και για να πάρετε μέρος πατήστε εδώ: https://drasi.eu/pare-meros/ 

Τι περιλαμβάνει;

Η Φιλανθρωπική Δράση του Ελληνικού Κέντρου Συναισθημάτων περιλαμβάνει:

  • Πάνω από 400 δωρεάν θεραπευτικές εφαρμογές ψυχικής αποφόρτισης Expansion Method σε: 
    • Καρκινοπαθείς.
    • Ιατρούς και Νοσηλευτές της πρώτης γραμμής. 
    • σε ανθρώπους που έχουν δεχτεί bullying
    • σε ανθρώπους που παρουσίασαν κρίσεις πανικού κατα την διάρκεια του Covid-19.
  • 10.000 Υποτροφίες από 90% έως 100% στο πρόγραμμα Βελτίωσης Συναισθηματικής Νοημοσύνης.
  • Έως και 100 Υποτροφίες σε διορισμένους εκπαιδευτικούς στα προγράμματα Συμβούλων Κοινωνικής Συναισθηματικής Μάθησης και σε ψυχολόγους στα προγράμματα Ψυχικής Αποφόρτισης (Σύμβουλοι PdC – Expansion Method) με κάλυψη 100% του κόστους σπουδών.

Πώς μπορώ να πάρω μέρος;

Μπορείς να πάρεις μέρος ως Δικαιούχος, ως Εθελοντής και ως Χορηγός. 

Οι Δικαιούχοι είναι όλοι επωφελούνται από τις θεραπείες και τα προγράμματά μας. Περισσότερα εδώ: https://drasi.eu/pare-meros

Οι Εθελοντές είναι όλοι όσοι θέλουν να μας βοηθήσουν να φέρουμε εις πέρας το αισιόδοξο όραμά μας. Μια κοινωνία που θα ανακάμψει πολύ γρήγορα από τις ψυχικές επιπτώσεις της πανδημίας. Περισσότερα εδώ: https://drasi.eu/volunteer

Οι Χορηγοί είναι εταιρείες που μπορούν να προσφέρουν είτε χρηματα είτε προϊόντα που εξυπηρετούν τους σκοπούς μας και όλοι όσοι συνδράμουν στα προγράμματα του Ελληνικού Κέντρου Συναισθημάτων. Περισσότερα στο 21019841088.

Για συνεντεύξεις καλέστε στο 2109841088, Αργύρης Σ. Μάρδας, πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Συναισθημάτων, εμπνευστής 2ης Δράσης Κοινωνικής Ενδυνάμωσης. 

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Πάρε μέρος και εκπαιδεύσου στο service design

Τα πέντε του χρόνια δραστηριότητας στην Ελλάδα κλείνει ο οργανισμός καινοτομίας,Youthnest, ο οποίος προσφέρει τις υπηρεσίες του πάνω στη διαχείρηση έργων (project management), στο σχεδιασμό υπηρεσιών (service design) και στη διεξαγωγή εκπαιδεύσεων  (workshop & facilitation), σε πάνω από 31.122 ανθρώπους, μαζί με 82+ συνεργάτες, σε πάνω από 10 χώρες , καταφέρνοντας να συγκεντρώσει το ποσοστό του 96% σε θετικά σχόλια.  

 Για τον εορτασμό των γενεθλίων μας, σχεδιάσαμε μία σειρά από δράσεις με σκοπό την προώθηση των όσων μάθαμε σε όλους και σε όλες αυτά τα χρόνια. Τον μήνα Μάρτιο καταφέραμε και ολοκληρώσαμε την εκπαίδευση στο ουσιαστικό Project management, ενώ τον Απρίλιο εστιάζουμε στον ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό υπηρεσιών (Service Design) ,και εν συνεχεία τον Μάιο , εστιάζουμε σε αποτελεσματικά Workshop & Facilitating.

Στις 26 και 28 Απριλίου θα υλοποιηθεί ένα 2ήμερο ψηφιακό εργαστήριο που θα αποτελέσει μια ολοκληρωμένη και διαδραστική εκπαίδευση. Στόχος του εργαστηρίου είναι να συμβάλλει στην αλλαγή του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζετε την εργασία σας και θα σας μάθει όλες τις αρχές του σωστού σχεδιασμού μιας υπηρεσίας (service design). 

Τι εννοούμε με τον όρο “υπηρεσία’’; Έχετε αναρωτηθεί ποτέ τι κρύβεται πίσω από μια επιτυχημένη υπηρεσία; Ένα φροντιστήριο, ένα εστιατόριο, ένα ξενοδοχείο, ένα e-shop, μια online παραγγελία, ένα σύστημα delivery, ένα γραφείο marketing, αποτελούν παραδείγματα διαφορετικών υπηρεσιών. 

Σε ποιους απευθύνεται 

Ανεξαρτήτως ενασχόλησης ή αντικειμένου σπουδών, το εργαστήριο απευθύνεται σε επαγγελματίες του ιδιωτικού ή δημόσιου τομέα, νέους επιχειρηματίες, start-upers, φοιτητές

και γενικότερα σε όποιον επιθυμεί να εξελίξει τις εργασιακές του δεξιότητες πάνω στον σχεδιασμό σωστών υπηρεσιών. 

1)Γιατί να πάρετε μέρος στο διήμερο ψηφιακό εργαστήριο “Μάθε πώς να στήνεις σωστά μια υπηρεσία (Service design)’’: 

Στο Youthnest κάνουμε την καινοτομία προσιτή και κατανοητή σε όλους μέσα από την προώθηση των πιο σύγχρονων εργαλείων. Μέσα από το εργαστήριο “Μάθε πώς να στήνεις σωστά μια υπηρεσία (Service design)” θα μάθετε: 

– Παραδείγματα επιτυχημένων υπηρεσιών (π.χ. Νetflix) 

– Να αντιλαμβάνεστε ολιστικά την υπηρεσίας σας αλλά και να αναγνωρίζετε τα διακριτά μέρη της υπηρεσίας που παρέχετε 

– Να “μπαίνετε στη θέση” του χρήστη της υπηρεσίας σας και να αναγνωρίζετε τη διάθεση του 

– Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την επιτυχία υπηρεσία σας 

– Πώς να οργανώνετε τις ροές εργασίας 

– Πώς να επικοινωνείτε σωστά τις παροχές που προσφέρει η υπηρεσία σας – Επιπλέον πηγές, όπως βιβλία, online courses, video κ.λπ. 

– Θα επενδύσετε στον εαυτό σας και στην καριέρα σας μέσα σε ένα φιλόξενο και υποστηρικτικό περιβάλλον 

– Θα ζήσετε ένα διαδραστικό εργαστήριο, με τη δυνατότητα να λάβετε άμεσο feedback και να συζητήσετε τους προβληματισμούς σας 

– Θα δικτυωθείτε με άλλους επαγγελματίες που μοιράζονται τις ίδιες ανάγκες με εσάς 

Πρόγραμμα εργαστηρίου “Μάθε πώς να στήνεις σωστά μια υπηρεσία (Service design)’’: 

Δευτέρα 26/04 

18:00-18:30 Εισαγωγή στο σχεδιασμό υπηρεσιών 

18:30-19:30 Η δομή μιας σωστής υπηρεσίας (Service Design) 

19:30-20:00 Πώς σχεδιάζετε μια υπηρεσία με βάση τις ανάγκες σας 

20:00-21:00 Η προσέγγιση του χρήστη της υπηρεσίας σας (User research) 

Τετάρτη 28/04 

18:00-18:30 Το ταξίδι του χρήστη σας (User Journey) 

18:30-19:30 Ανάλυση των πτυχών της υπηρεσίας (Service Blueprint) 

19:30-20:30 Δοκιμές και βελτιώσεις της υπηρεσίας σας (Prototyping) 

20:30-21:00 Θεωρία και κλείσιμο 

Διαδικασία συμμετοχής 

Το 2ήμερο ψηφιακό εργαστήριο “Μάθε πώς να στήνεις σωστά μια υπηρεσία (Service design)’’ θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 26/04 (18:00-21:00) και την Τετάρτη 28/04 (18:00-21:00) μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Zoom.

Οι θέσεις για το bootcamp είναι περιορισμένες! Για να διασφαλίσεις μια από αυτές, συμπλήρωσε τη φόρμα συμμετοχής και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας για τα επόμενα βήματα. 

Θα χαρούμε να σας δούμε στο Bootcamp μας! 

60€ γενική είσοδος 

50€ μειωμένη είσοδος (φοιτητές, άνεργοι) (Με επίδειξη φοιτητικής ταυτότητας ή κάρτας ΟΑΕΔ) 

Θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης 

Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο μας! 

Ερωτήσεις; Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο [email protected]

Continue Reading

Trending