Connect with us

Υγεία

Ζήσε σε ένα περιβάλλον που αγαπάει την καρδιά σου

Τα περισσότερα καρδιαγγειακά νοσήματα είναι αποτρέψιμα με την αλλαγή καθημερινών συνηθειών!

Φέτος, όπως και κάθε χρόνο στις 29 Σεπτεμβρίου, οργανισμοί από όλο τον κόσμο ενώνουν τις δυνάμεις τους για να υπενθυμίσουν σε όλους την παγκόσμια ανάγκη για τη φροντίδα της καρδιάς!

Το ήξερες ότι τα νοσήματα της καρδιάς είναι υπεύθυνα για πάνω από 17 εκατομμύρια θανάτους ανά τον κόσμο; Σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα, που παρουσιάζονται αναλυτικά στο παρακάτω infographic, απoτελούν τη νούμερο 1 αιτία θανάτων παγκοσμίως ενώ υπολογίζεται ότι έως το 2030 το νούμερο αυτό θα έχει αυξηθεί στα 23 εκατομμύρια. Αντίστοιχα για την Ελλάδα, βάσει στατιστικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το ποσοστό αυτό μεταφράζεται στο 41% των θανάτων συνολικά.

Τι εννοούμε όμως με τον όρο «νοσήματα της καρδιάς»;

Τα καρδιαγγειακά νοσήματα, όπως είναι η επίσημη ονομασία τους, αφορούν ένα ευρύ φάσμα διαταραχών στην καρδιά και τα αιμοφόρα αγγεία λόγω δημιουργίας αθηρωματικής πλάκας στα αγγεία, εμποδίζοντας έτσι τη φυσιολογική κυκλοφορία του αίματος. Τα πιο συχνά εμφανιζόμενα νοσήματα είναι η στεφανιαία νόσος και το αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο, τα οποία ευθύνονται για το 1/3 των γυναικείων θανάτων παγκοσμίως.

Το «κλειδί» είναι στην πρόληψη

Τα δεδομένα είναι σαφή και αρκετά συγκεκριμένα, αφού για την πρόληψη ή ακόμα και την αποτροπή των καρδιαγγειακών νοσημάτων είναι απαραίτητη η τροποποίηση καθημερινών συνηθειών …ακόμα και με μία μικρή αλλαγή τη φορά.

Τι σημαίνει πρακτικά αυτό;

Επίλεξε τρόφιμα που αγαπάνε την καρδιά σου!

Μία ισορροπημένη διατροφή αποτελεί το Α και το Ω στην φροντίδα της υγείας γενικότερα, αλλά και της υγείας της καρδιάς ειδικότερα. Bάλε τα φρούτα και τα λαχανικά στη διατροφή σου, μείωσε την κατανάλωση αλατιού και διάλεξε τρόφιμα πλούσια σε καλά λιπαρά, όπως τα ψάρια και οι ξηροί καρποί. Ταυτόχρονα, ακολούθησε τις συστάσεις για αντικατάσταση ζωικού λίπους (κορεσμένα λιπαρά) με φυτικό λίπος (ακόρεστα λιπαρά), για παράδειγμα το ζωικό βούτυρο με φυτική μαργαρίνη, πράγμα που θα βελτιώσει σημαντικά βιοχημικούς δείκτες που σχετίζονται με την καρδιά. Κάνε καθημερινά ένα μικρό βήμα και πλησίασε όλο και περισσότερο το Μεσογειακό πρότυπο διατροφής.

Καθημερινή άσκηση

Η άσκηση στην καθημερινότητά σου θα βοηθήσει, όχι μόνο την καρδιά σου, αλλά και την ψυχική σου υγεία. Ξεκίνα με 30 λεπτά περπάτημα την ημέρα και αύξησε σταδιακά το ρυθμό αυτό!

Διακοπή του καπνίσματος

Η διακοπή του καπνίσματος θεωρείται από τα πιο αποτελεσματικά μέτρα για τη μείωση και πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Ζήτα υποστήριξη από έναν ειδικό και μην ξεχνάς το παθητικό κάπνισμα… γιατί μπορεί να καπνίζεις χωρίς να το αντιλαμβάνεσαι άμεσα.

Υπολόγισε το ΔΜΣ

Υπολόγισε το Δείκτη Μάζας Σώματός (ΔΜΣ) σου –μία απλή συνάρτηση του ύψους και του βάρους σου. Έχει φανεί ότι χαμηλότερο κίνδυνο για εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων παρουσιάζουν άτομα με ΔΜΣ μεταξύ 20-25kg/m2. Εάν επομένως βρίσκεσαι εκτός αυτών των ορίων μη διστάσεις να ζητήσεις την καθοδήγηση ενός ειδικού, ώστε να στοχεύσεις ένα υγιές σωματικό –για εσένα- βάρος και μία καλύτερη ποιότητα ζωής.

Ξεκίνα από σήμερα κιόλας… φρόντισε την καρδιά σου, φρόντισε τον εαυτό σου!

Πηγή

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Υγεία

500 κολυμβητές στον ιστορικό Χειμερινό Διάπλου του Ναυτικού Ομίλου Βουλιαγμένης!

Τεράστια επιτυχία σημείωσε ο 16ο Χειμερινός Διάπλου του Ναυτικού Ομίλου Βουλιαγμένης, με τον ιστορικό αγώνα να γίνεται sold out συγκεντρώνοντας 500 χειμερινούς κολυμβητές! 

Την Κυριακή 24 Νοεμβρίου, η καρδιά της Αθηναϊκής Ριβιέρας γέμισε με λάτρεις της κολύμβησης στη μοναδική ανοιχτή γιορτή για τη θάλασσα. Ο κόσμος ανταποκρίθηκε με μεγάλο ενθουσιασμό στο κάλεσμα του Ν.Ο.Β. στο ιστορικό γεγονός, που από το 2002, «κλείνει» τη σεζόν αγώνων open water. 

Ο Χειμερινός Διάπλους του Ν.Ο.Β. με Χρυσό Χορηγό την Protergia, έφερε κοντά Olympians, πρωταθλητές και ερασιτέχνες κολυμβητές με μοναδικό στόχο να κολυμπήσουν και να μεταδώσουν το μήνυμα για άθληση, ενεργοποίηση και έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Με αυτό το όραμα ο Διάπλους ξεκίνησε από μία παρέα Μελών του Ομίλου το 2002 με πρωτεργάτη την Λίλα Κολοκοτρώνη, προς τιμήν της οποίας διεξήχθη ο φετινός αγώνας. Άλλωστε, ο στόχος του Χειμερινού Διάπλου συνάδει απόλυτα με το καταστατικό του Ν.Ο.Β. που αφορά στη διάδοση του ναυταθλητισμού και την προσέλκυση κόσμου σε αθλήματα του νερού. 

Οι κολυμβητές επέλεξαν μία από τις τρεις εναλλακτικές διαδρομές στα 750, 1.500 και 3.000 μέτρα, με ή χωρίς στολή, εντός του κόλπου της Βουλιαγμένης. Για την ασφάλειά τους εντός νερού μερίμνησαν 25 έμπειροι ναυαγοσώστες  της Lifeguard Hellas σε πλωτά μέσα του Ομίλου. 

Ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λευτέρης Αυγενάκης χαιρέτησε την εκδήλωση αναφέροντας: «… Για δεκαέξι συναπτά έτη, ο Ναυτικός Όμιλος Βουλιαγμένης, έχει κατορθώσει να καθιερώσει τη διοργάνωση, ως έναν θεσμό στη συνείδηση του χειμερινού κολυμβητή και χρόνο με το χρόνο να εδραιώνει το μέγεθός της και την αξία της. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Όταν οι συμμετοχές υπερβαίνουν τους 500 κολυμβητές, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία, τότε είμαστε βέβαιοι πως ο Ναυτικός Όμιλος Βουλιαγμένης πραγματοποιεί εξαιρετικό έργο και του αξίζουν συγχαρητήρια…».

Ο Δήμαρχος του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης κος Γρηγόρης Κωνσταντέλλος δήλωσε σχετικά: «Αθλητικές εκδηλώσεις υψηλού επιπέδου όπως ο 16ος Χειμερινός διάπλους του Ναυτικού Ομίλου Βουλιαγμένης τιμούν την πόλη μας και ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης θα στέκεται αρωγός σε κάθε τέτοια πρωτοβουλία.
Συγχαρητήρια στους διοργανωτές για την άριστη εκδήλωση και τη γενικότερη προσφορά τους στον αθλητισμό της πόλης μας.»

Η Πρόεδρος του Ναυτικού Ομίλου Βουλιαγμένης κα Στέλλα Λαζάρου δήλωσε: «16ος χρόνος για τον ιστορικό πλέον Χειμερινό Διάπλου του Ν.Ο.Β. και βλέπω με συγκίνηση 500 συνάνθρωποί μας, καταξιωμένους αθλητές που έχουν φτάσει σε Ολυμπιακό επίπεδο, πρωταθλητές και ερασιτέχνες κολυμβητές να κολυμπούν μαζί σε αυτή τη μεγάλη γιορτή μαζικού αθλητισμού στην όμορφη Βουλιαγμένη. Ευχαριστώ όλους που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Ομίλου για άθληση, ευχαριστώ τους χορηγούς μας που μας στήριξαν με εμπιστοσύνη και εύχομαι και του χρόνου!»

Τα έσοδα του Διάπλου θα διατεθούν για την ενίσχυση των σκοπών του μη κερδοσκοπικού ναυταθλητικού σωματείου Ν.Ο.Β., και συγκεκριμένα των Αθλητικών Σχολών του, που προάγουν τον αθλητισμό του υγρού στίβου στα παιδιά.  


Continue Reading

Υγεία

Φτάνει το νερό όταν αθλούμαι για να ενυδατωθώ;

– Αρκεί λοιπόν μόνο το νερό για την ενυδάτωσή μας κατά την άσκηση;
– Όταν ιδρώνουμε χάνουμε μόνο νερό από το σώμα μας;
– Τι αλλάζει όταν ασκείσαι πάνω από 60-90 λεπτά;

Σε αυτές και πολλές ακόμη απορίες μας απαντά διεξοδικά ο διαιτολόγος-διατροφολόγος Πάρης Παπαχρήστου στο άρθρο του που ακολουθεί εδώ: https://www.fmh.gr/ftanei-to-nero-otan-athloymai-gia-na-enydatotho/

Continue Reading

Υγεία

Οι 10 καλύτερες εφαρμογές για άτομα με διαβήτη

Πλήθος εκδηλώσεων και ομιλιών διοργανώθηκαν με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη (14 Νοεμβρίου). Ασθενείς και επιστήμονες συζήτησαν για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί η πάθηση να μην επηρεάζει την καθημερινότητα. Στο παρακάτω άρθρο, η διαιτολόγος Αναστασία Κόκαλη προτείνει 10 εφαρμογές για κινητά και tablet που περιλαμβάνουν καταμέτρηση, ανάλυση των προσωπικών δεδομένων,αλλά και νόστιμες συνταγές για όλη την οικογένεια!

Βρείτε την κατάλληλη για εσάς εδώ: https://www.mednutrition.gr/portal/ygeia/diavitis/16515-efarmoges-kinitoy-gia-diaviti?utm_source=newsletter_1496&utm_medium=email&utm_campaign=10-top&acm=39140_1496

Continue Reading

Trending