Επίκαιρα Πρόσωπα
Ηλέκτρα Δουμά: «η ανάσα της φύσης»

Σε μια βόλτα στα πέριξ της Ακροπόλεως περνώντας από την οδό Λεμπέση, σταματήσαμε στην Γκαλερί «Τεχνοχώρος» για να ενημερωθούμε για τις νέες συνεργασίες της γκαλερί και για τα έργα που εκτίθενται.
Η Ηλέκτρα Δουμά, συνιδιοκτήτρια της γκαλερί μας υποδέχτηκε και μας μίλησε για την e-Art Athina 2020 και τους καλλιτέχνες που θα παρουσιάσει, καθώς και για τον τρόπο που ανταποκρίνεται ο χώρος τους στα νέα δεδομένα.
Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος Art Gallery, στην Ακρόπολη, ανακαινίστηκε πλήρως το 2010, με πρωτοβουλία της Ηλέκτρας και του Πέτρου Δουμά σηματοδοτώντας την αρχή μίας νέας περιόδου, πιο διευρυμένου χαρακτήρα, καθώς από τον Οκτώβριο του 2003 αποτελούσε εκθεσιακό χώρο της Ένωσης Ελλήνων χαρακτών, προβάλλοντας αποκλειστικά έργα Ελλήνων και ξένων χαρακτών.
Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

-Ηλέκτρα, νέα δεδομένα. Πώς επηρεάζεται ο χώρος των Τεχνών από την απουσία κοινωνικών εκδηλώσεων, τις αποστάσεις, την αποφυγή διοργάνωση εγκαινίων;
-Ο χώρος των τεχνών μέχρι σήμερα λειτουργεί με βάση τις κοινωνικές εκδηλώσεις, τα εγκαίνια, την ανθρώπινη επαφή. Τώρα έρχονται τα «πάνω -κάτω» και πρέπει όλοι να προσαρμοστούμε στην νέα πραγματικότητα.
Δυστυχώς, οι άνθρωποι των τεχνών είναι για μία ακόμα φορά ίσως ο τελευταίος τροχός της αμάξης τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Ήδη βλέπουμε θέατρα και κινηματογράφους να κλείνουν, μουσεία και art fairs να ακυρώνουν το εκθεσιακό τους πρόγραμμα, συναυλίες και εκθέσεις να αναβάλλονται.
Για εμάς, στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος οι τελευταίοι μήνες ήταν μήνες περισυλλογής και οργάνωσης για τα επόμενα βήματα μας. Βλέποντας ολοένα και περισσότερους φορείς, μεγάλα μουσεία του εξωτερικού και σημαντικές art fairs να διοργανώνουν ψηφιακές εκθέσεις, έπρεπε να σκεφτούμε αν αυτό είναι η λύση και για εμάς και τους καλλιτέχνες μας.
Η ψηφιακή εποχή στην τέχνη δεν είναι για εμάς η λύση αλλά το «plan B» καθώς πιστεύουμε πως όσο σημαντική είναι σε μία έκθεση η προβολή των έργων, αντίστοιχα καίριο ρόλο έχει η επαφή του φιλότεχνου κοινού με τον καλλιτέχνη και τα έργα του.
Σε αυτό το πλαίσιο δημιουργούμε νέους τρόπους επικοινωνίας και διαφορετικά είδη εκδηλώσεων τηρώντας πάντα όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, μια που για εμάς το σημαντικότερο σήμερα είναι η ασφάλεια τόσο των συνεργατών όσο και των επισκεπτών μας.

-Πώς μπορούν οι επαγγελματίες του χώρου της τέχνης να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις της νέας εποχής;
-Σίγουρα οι απαιτήσεις που δημιουργούνται είναι ένα μεγάλο στοίχημα για γκαλερί και καλλιτέχνες. Όπως είπαμε προηγουμένως, για εμάς, ο όλο και ποιο διαδεδομένος τρόπος έκφρασης μέσα από το διαδίκτυο, είναι μία λύση που θα θέλαμε να λειτουργήσει παράλληλα με την μέχρι τώρα λειτουργία της γκαλερί. Αυτό δεν σημαίνει ότι αφορίζουμε τις ψηφιακές εκθέσεις ούτε την προβολή των καλλιτεχνών μέσα από το ηλεκτρονικές πλατφόρμες.
Εγώ προσωπικά κατά τη διάρκεια της καραντίνας είδα περισσότερο θέατρο απ’ όσο έχω δει τα τελευταία χρόνια, άκουσα πολλή και εξαιρετική μουσική από μουσικούς που έπαιζαν ζωντανά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και γνώρισα εικαστικούς εντός και εκτός Ελλάδος, όλα αυτά διαδικτυακά.
Το μέλλον για την προώθηση της τέχνης και πιο συγκεκριμένα των εικαστικών έργων που άπτεται του ενδιαφέροντος μας είναι κατά μεγάλο ποσοστό η χρήση του διαδικτύου.
Βλέποντας ένα έργο τέχνης από κοντά ή ακόμα και αγγίζοντας το, συνομιλώντας με τον δημιουργό του μας δημιουργούνται συναισθήματα τα οποία δεν μπορούν κατά τη γνώμη μου να έχουν την ίδια ένταση πίσω από μία οθόνη κινητού ή υπολογιστή, όσο και εάν το μηχάνημα που κρατάμε στα χέρια μας είναι τελευταίας τεχνολογίας.

-Βοηθά τελικά η διάδοση των Social Media και των online πωλήσεων;
-Τα Social Media και οι online πωλήσεις, είναι μία πραγματικότητα και πλέον απαραίτητο εργαλείο της δουλειάς μας, κυρίως όταν απευθυνόμαστε σε νεότερους ηλικιακά πελάτες.
Εννοείται όμως ότι είναι ένα ακόμα εργαλείο στα ήδη υπάρχοντα τα οποία δεν πρέπει να «βάλουμε στην άκρη».
-Ποια εργαλεία και ποιες δεξιότητες είναι απαραίτητες για την καλύτερη προβολή ενός πολιτιστικού φορέα στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης;
-Θεωρούμε ότι η προβολή του πολιτιστικού μας φορέα στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι έργο που πρέπει να το χειρίζονται επαγγελματίες της επικοινωνίας. Ο δικός μας ρόλος είναι υποστηρικτικός και ελεγκτικός και φροντίζουμε πάντα να τροφοδοτούμε τους ειδικούς με εκτενή και ορθά στοιχεία, τέλειες φωτογραφίες και άμεση ενημέρωση για τα δρώμενα μας.

-Πώς ο χώρος των Τεχνών μπορεί να ανταποκριθεί σε συνθήκες που τον περιορίζουν σε αποκλειστικά on-line δράσεις; Τι σας λένε οι καλλιτέχνες που συνεργάζεστε;
-Αναμφίβολα δεν είναι δυνατόν ο χώρος των τεχνών να περιοριστεί αποκλειστικά σε online δράσεις.
Και εμείς και οι συνεργάτες μας προγραμματίζουμε διάφορες δράσεις προσαρμοσμένες στα «σημεία των καιρών», ώστε να μην χαθεί η φυσική επαφή μεταξύ πελάτη, καλλιτέχνη και γκαλερί.
-Art Athina 2020. Η πρώτη ηλεκτρονική Art Athina. Πώς την προσεγγίζετε;
-Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η art Athina παρουσιάζει τα έργα των εκθετών της μέσα από μία ηλεκτρονική πλατφόρμα, όπου η κάθε αίθουσα τέχνης θα έχει το δικό της «χώρο», να δείξει ένα μέγιστο αριθμό 15 έργων.
Αυτό βέβαια γίνεται τώρα σε όλο τον κόσμο, αλλά η καινοτομία που υπάρχει είναι ότι όποιες από τις συμμετέχουσες γκαλερί το επιθυμούν θα εκθέτουν ταυτόχρονα τα έργα στον φυσικό τους χώρο.
Εμείς φέτος αποφασίσαμε ο κοινός παρονομαστής στα έργα που θα εκθέσουμε να είναι το χρώμα και πιο συγκεκριμένα εκθέτουμε έργα σε άσπρο-μαύρο που αποδίδονται εξαιρετικά σε κάθε οθόνη.
Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες Σοφία Δατσέρη με ελαιογραφίες, Θαλασσινή Δούμα με φωτογραφίες από την τελευταία σειρά της, Δημήτρης Καρλαφτόπουλος με σχέδια που σχολιάζουν την σύγχρονη πραγματικότητα, Έλενα Προβατά με την τελευταία χαρακτική της δουλειά, Γιάννης Ρουμπάνης με σχέδια με πενάκι και η Χριστίνα Τζάνη με νέα της έργα σε μικτής τεχνικής χαρτί.

-Τι εκθέσεις προγραμματίζετε στο εγγύς μέλλον;
-Το εκθεσιακό μας πρόγραμμα ξεκινάει στις 26 Σεπτεμβρίου με την ατομική έκθεση της Ρένας Ανούση. Με περισσότερα από 60 χρόνια παρουσίας της στο εικαστικό γίγνεσθαι, με τεράστιο εικαστικό και διδακτικό έργο παρουσιάζει τις τελευταίες ακουαρέλες της.
Στη συνέχεια θα πάρει τη σκυτάλη ένας νέος και πολλά υποσχόμενος εικαστικός ο Θωμάς Μακινατζής, απόφοιτος της Σχολής Καλών τεχνών της Φλώρινας, παρουσιάζοντας την πρώτη ατομική του έκθεση στην Αθήνα.
Ανάμεσα στις προγραμματισμένες εκθέσεις μας, για τις αρχές του 2021 είναι η αναδρομική έκθεση της «Ελληνικής Ομάδας Οπτικής Ποίησης» σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Λένας Κοκκίνη.
-Πείτε μας δύο λόγια για την αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος που εκπροσωπείτε;
-Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος λειτουργεί στην Ακρόπολη από το 2010 έχοντας μία δραστηριότητα διευρυμένου χαρακτήρα στον χώρο όλων των εικαστικών τεχνών.
Καθρέφτης των εξελίξεων της σύγχρονης τέχνης, αποσκοπεί στην διαρκώς επίκαιρη παρουσία της στον συγκεκριμένο χώρο και στην ικανοποίηση των μεταβαλλόμενων απαιτήσεων του φιλότεχνου κοινού.
Ενεργώντας πάντα με συνέπεια και σεβασμό στην τέχνη και τους εκπροσώπους της, έχει ως στόχο την προβολή και την ανάδειξη νέων αλλά και ήδη καταξιωμένων καλλιτεχνών. Οργανώνοντας εκθέσεις με αντικείμενο τη ζωγραφική, τη γλυπτική, τη χαρακτική, τις εγκαταστάσεις, τις performances, το video και τη φωτογραφία, επιχειρεί να φέρει το κοινό σε επαφή με τις εικαστικές τέχνες και τις νέες τάσεις που κάνουν την εμφάνισή τους συνεχώς.

Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριαλένα Μπακλατζή

Η Μαριαλένα Μπακλατζή είναι η ιδρύτρια της Ελληνικής εταιρείας οργανικών καλλυντικών προσώπου (cruelty-free) MIELĒV, και κατάγεται από την Λήμνο.
Κυρία Μπακλατζή μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τις σπουδές σας και την πορεία σας μέχρι τώρα;
Έχω κάνει προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές ως διεθνολόγος σε πανεπιστήμια της Ελλάδας και της Γαλλίας. Η ιδέα της δημιουργίας του δικού μου brand καλλυντικών προϋπήρχε από την παιδική μου κιόλας ηλικία, ωστόσο ως άνθρωπος που δεν αφήνει τίποτα ανολοκλήρωτο προτίμησα να ολοκληρώσω τον κύκλο σπουδών μου, ενώ δεν σας κρύβω ότι αρχικά ήμουν πεπεισμένη ότι θα ακολουθήσω αυτή την πορεία και επαγγελματικά. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών μου και παράλληλα με την δουλειά μου, η οποία μου προσέφερε σημαντική business-oriented επαγγελματική εμπειρία που ομολογουμένως δεν είχα έως τότε, άρχισα την έρευνα με σκοπό να δω πώς θα μπορούσα να ξεκινήσω την ενασχόλησή μου με αυτόν τον κλάδο. Ξεκίνησα αμέσως μαθήματα κοσμητολογίας και εργαστήρια παραγωγής φυσικών καλλυντικών και όσο περισσότερο καταπιανόμουν με αυτή την επιστήμη τόσο σιγουρευόμουν ότι θέλω να δημιουργήσω την δική μου εταιρεία καλλυντικών.
Ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;
Η δημιουργία της δικής μου σειράς κρεμικών καλλυντικών αποτελούσε ανέκαθεν παιδικό όνειρο για μένα. Η οικογένεια μου διατηρεί έναν κήπο με τριανταφυλλιές, από τα οποία η μητέρα μου κατά την παιδική μου ηλικία, συνήθιζε να φτιάχνει εκχυλίσματα και να τα χρησιμοποιεί ως lotion για προσωπική χρήση. Η μυρωδιά αυτή καθώς και η αγάπη της για τις κρέμες, μου έβαλαν από πολύ μικρή ηλικία την ιδέα να φτιάξω το δικό μου beauty brand εμπνευσμένο από τα χρώματα και τις μυρωδιές των λουλουδιών μας. Όταν λοιπόν μετά από χρόνια ξεκίνησα την ενασχόληση μου με τον τομέα της κοσμητολογίας και έφτιαξα την πρώτη μου κρέμα, ήταν η στιγμή που είδα καθαρά ότι αυτό είναι που πραγματικά αγαπώ και θέλω να κάνω. Άρχισα τότε να φτιάχνω κρέμες πρώτα για την οικογένεια μου και για τους φίλους μου και όλοι πίστευαν ότι θα έπρεπε να κάνω το επόμενο βήμα και να το προχωρήσω σε επίσημο πλέον εγχείρημα, το οποίο και προετοίμαζα ουσιαστικά για 3 χρόνια με τη βοήθεια πάντα διακεκριμένων χημικών κοσμητολόγων και δερματολόγων διεθνούς καταξίωσης. Έτσι λοιπόν γεννήθηκε η MIELĒV, ένα όραμα, μέσα στο οποίο θέλησα να εμφυσήσω όλες τις αρχές και τις αξίες που θα ήθελα και εγώ να με καθοδηγούν στη ζωή. Η MIELĒV αποτελεί ένα πρότυπο, περιγράφει μια γυναίκα δυναμική που αγαπά τον εαυτό της, αντιλαμβάνεται την ομορφιά μέσω της ψυχικής ανάτασης της και της αυτοφροντίδας.
Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;
Όσο κλισέ και να ακούγεται, πιστεύω ότι η αγάπη γι’ αυτό που κάνω και η ενέργεια που δίνω είναι και θα είναι πάντα η κινητήριος δύναμή μου, οπότε θα τους συμβούλευα να ξεκινήσουν μόνο αν πραγματικά αγαπούν τον τομέα στον οποίο θέλουν να δραστηριοποιηθούν και αν αυτός ο τομέας τους δίνει την όρεξη να συνεχίζουν και να θέτουν κάθε φορά υψηλότερους στόχους. Το επιχειρείν δεν είναι σε καμία περίπτωση εύκολη υπόθεση και πολλές φορές οι συνθήκες κάτω από τις οποίες αναπτύσσεις την επιχείρηση σου μπορεί να μην είναι οι ιδανικότερες, γι’αυτό και πάντα θα προκύπτει η ανάγκη να απαντάς στο γιατί το κάνεις και γιατί πιστεύεις τόσο πολύ σ αυτό με το οποίο καταπιάνεσαι.
Πως νιώθετε που η επιχείρηση σας ανταποκρίνεται κατά βάση σε γυναικείο κοινό;
Το γυναικείο κοινό είναι γενικότερα πολύ απαιτητικό, ειδικά όταν πρόκειται να αγοράσει προϊόντα που αφορούν την επιδερμίδα τους και το θεωρώ μάλιστα πολύ λογικό. Φανταστείτε λοιπόν το βαθμό δυσκολίας να πρέπει να ανταποκριθείς σωστά για να καλύψεις τις ανάγκες των γυναικών και ακόμα περισσότερο να τους δώσει τη λύση που αναζητούν. Απ΄την άλλη νιώθω παράλληλα και πολύ μεγάλη ικανοποίηση λαμβάνοντας καθημερινά τόση αγάπη και υποστήριξη από γυναίκες που δεν σε γνωρίζουν προσωπικά αλλά σε μαθαίνουν μέσα από αυτό που τους προσφέρεις. Άλλωστε η MIELĒV ήρθε στο προσκήνιο για όλες τις γυναίκες για να τις ανυψώσει και να αναδείξει τον καλύτερο τους εαυτό εσωτερικά και εξωτερικά. Νιώθω πολύ μεγάλη ευγνωμοσύνη που βλέπω να εκπληρώνεται ο στόχος αυτός.
Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;
Θα χρησιμοποιήσω μία φράση της νευροεπιστήμονα Dr.Caroline Leaf που απαντά πλήρως στην ερώτηση αυτή για μένα : «ο σκοπός σου δεν είναι αυτό που κάνεις. Ο σκοπός σου είναι αυτό που συμβαίνει στους άλλους όταν κάνεις αυτό που κάνεις»
Θεωρείτε σημαντική για την εταιρεία σας την ποικιλομορφία στο εργατικό δυναμικό και περιβάλλον;
Δύο δυνάμεις είναι καλύτερες από μία και όταν δύο ή περισσότερα άτομα προσπαθούν να βρουν μία λύση σε ένα πρόβλημα, τότε οι πιθανότητες να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή λύση είναι σίγουρα περισσότερες. Και ως προς το περιβάλλον μας αφορά επίσης να υπάρχει ποικιλομορφία καθώς η εταιρεία δεν έχει στηθεί αποκλειστικά και μόνο για την εγχώρια αγορά. Εξάγουμε ήδη σε χώρες του εξωτερικού, στην Ευρώπη, Αμερική και Καναδά, οπότε θεωρώ πολύ σημαντικό να υπάρχουν εργαζόμενοι από διαφορετικό υπόβαθρο και περιβάλλον που θα βοηθήσουν την εταιρεία να γίνει πιο καινοτόμα και επιτυχημένη.
Μπορείτε να μοιραστείτε τυχόν επερχόμενα σχέδια ή πρωτοβουλίες για την εταιρεία σας;
Τα σχέδια μας είναι πολλά και πιστεύω πως κρύβουν ευχάριστες εκπλήξεις και εξελίξεις. Έχω πολλές ιδέες και ενώ εκ φύσεως είμαι πολύ ενθουσιώδης σαν χαρακτήρας τελικά προτιμώ να κινούμαι αργά και σταθερά. Αυτό που με σιγουριά μπορώ να σας πω είναι ότι στα μελλοντικά πλάνα συμπεριλαμβάνεται το λανσάρισμα νέων, καινοτόμων προϊόντων, βασισμένα πάντα στις αρχές και την φιλοσοφία της MIELĒV. Για την επίτευξη του στόχου αυτού, θέτουμε στο επίκεντρο τον πελάτη προσπαθώντας να λαμβάνουμε πάντοτε τη γνώμη του για τα προϊόντα και την συνολική εμπειρία του από την MIELĒV . Είναι ένας τρόπος να επιβεβαιώνουμε κάθε φορά ότι κινούμαστε προς την σωστή κατεύθυνση για να κάνουμε το επόμενο βήμα.
Website: https://mielev.com/
Μαριαλένα Μπακλατζή – Founder & CEO της Mielev
Επίκαιρα Πρόσωπα
Βιβή Καραφωτίου | Συνιδρύτρια – Υπεύθυνη Ανάπτυξης της Οικοτεχνίας Τσομπανούδη

Η κυρία Βιβή Καραφωτίου είναι Συνιδρύτρια και Υπεύθυνη Ανάπτυξης της Οικοτεχνίας Τσομπανούδη στο Ασπρονέρι Έβρου. Με υπόβαθρο στις κοινωνικές επιστήμες και βαθιά αγάπη για τη γη και τα φυσικά προϊόντα, δημιούργησε με τον σύζυγό της μια πρότυπη οικοτεχνία βασισμένη στην αυθεντικότητα, τη βιωσιμότητα και την τοπική παράδοση.
Κυρία Καραφωτίου μπορείτε να μας πείτε ποιο ήταν το υπόβαθρο σας πριν ασχοληθείτε με την αγροδιατροφή;
Πριν ασχοληθώ με την αγροδιατροφή, η επαγγελματική μου πορεία ήταν αποκλειστικά στον χώρο των κοινωνικών επιστημών. Ωστόσο, η βαθιά μου σύνδεση με τη γη – καθώς ο σύζυγός μου καλλιεργεί αμυγδαλιές, εβρίτικο σουσάμι (μια τοπική ποικιλία) και όσπρια – σε συνδυασμό με την αγάπη μου για τις αγνές, φυσικές τροφές χωρίς πρόσθετα ή επεξεργασίες που αλλοιώνουν τη θρεπτική τους αξία, μας οδήγησαν σε ένα νέο μονοπάτι. Η επιθυμία μας λοιπόν να δημιουργήσουμε κάτι δικό μας και να μοιραστούμε αυτή την αυθεντική εμπειρία με περισσότερους ανθρώπους μάς ώθησε να κάνουμε πραγματικότητα το όραμά μας: τη δική μας οικοτεχνία.
Τι σας ώθησε να δημιουργήσετε καινοτόμα αγροδιατροφικά προϊόντα;
Η ανάγκη για αυθεντικά, ποιοτικά προϊόντα που σέβονται τόσο τη φύση όσο και τον καταναλωτή ήταν η βασική μας κινητήρια δύναμη. Παρατηρήσαμε ότι η αγορά αναζητούσε πιο φυσικές και αγνές γεύσεις, προϊόντα με διατροφική αξία και βιώσιμο αποτύπωμα. Θέλαμε, όμως, να πάμε ένα βήμα παραπέρα, επενδύοντας σε παραδοσιακές μεθόδους που συναντούν τη σύγχρονη γνώση, ώστε να δημιουργήσουμε προϊόντα που αφηγούνται μια ιστορία – την ιστορία της γης μας, του πολιτισμού μας και της δέσμευσής μας στη βιωσιμότητα.
Ποια είναι η ταυτότητα των προϊόντων σας και πώς ξεχωρίζουν στην αγορά;
Η ταυτότητα των προϊόντων μας βασίζεται στην αυθεντικότητα και την ποιότητα, με σεβασμό στην τοπική παράδοση. Το ταχίνι μας παράγεται από μια μοναδική τοπική ποικιλία εβρίτικου σουσαμιού, το οποίο συλλέγεται με παραδοσιακό, χειρονακτικό τρόπο για να διασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή ποιότητα. Το αμυγδαλοβούτυροo μας παρασκευάζεται πάντα φρέσκο, σε μικρές ποσότητες, διατηρώντας όλα τα θρεπτικά συστατικά του αμυγδάλου. Επίσης, τα όσπρια μας, που καλλιεργούνται σε ευνοϊκά εδάφη, ξεχωρίζουν για τη γεύση και την ποιότητά τους. Τα προϊόντα μας ξεχωρίζουν στην αγορά για τη σύνδεσή τους με την παράδοση και την αγνότητα των φυσικών συστατικών, καλύπτοντας τις ανάγκες καταναλωτών που αναζητούν υγιεινές, φυσικές τροφές χωρίς πρόσθετα και συντηρητικά.
Αναβιώνοντας μια τοπική ποικιλία σουσαμιού που είχε εγκαταλειφθεί, επαναφέρουμε γεύσεις που συνδέουν το παρελθόν με το παρόν. Η χειρωνακτική συγκομιδή και η φυσική ξήρανση δεν είναι απλώς τεχνικές – είναι τρόποι να διατηρήσουμε την κληρονομιά μας, δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα καινοτόμο προϊόν που σέβεται τη βιοποικιλότητα, την παράδοση και τις σύγχρονες διατροφικές ανάγκες.


Ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε και πώς τη λύσατε;
Όπως σε κάθε νέο εγχείρημα, η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίσαμε ήταν η αρχική χρηματοδότηση και η έλλειψη εξειδικευμένων γνώσεων, απαραίτητων για την ανάπτυξη της επιχείρησής μας. Ωστόσο, η βαθιά πίστη στη φιλοσοφία μας, η συνεχής μάθηση και η επιμονή μας να προσφέρουμε ένα αυθεντικό προϊόν, μάς έδωσαν τη δύναμη να ξεπεράσουμε κάθε εμπόδιο. Επενδύσαμε σε εκπαίδευση και επιμόρφωση, αποκτώντας τις απαραίτητες γνώσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη της επιχείρησης. Παράλληλα, ενταχθήκαμε σε πρόγραμμα υποστήριξης που προωθεί την τοπική ανάπτυξη και την ενίσχυση των αγροτικών επιχειρήσεων, παρέχοντας χρηματοδοτική στήριξη. Μέσω αυτού του προγράμματος, είχαμε την ευκαιρία να επενδύσουμε σε σύγχρονο εξοπλισμό, να βελτιώσουμε τις διαδικασίες παραγωγής μας και να ενισχύσουμε την ποιότητα των προϊόντων μας.
Πώς φαντάζεστε την εξέλιξη της ελληνικής αγροδιατροφής και τι απαιτείται για περισσότερη καινοτομία;
Η ελληνική αγροδιατροφή έχει τεράστιες προοπτικές, καθώς διαθέτει μοναδικές πρώτες ύλες και μια πλούσια γαστρονομική παράδοση. Για να εξελιχθεί, όμως, απαιτείται επένδυση στη γνώση, στη βιώσιμη ανάπτυξη και στην αξιοποίηση της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Η καινοτομία δεν είναι μόνο τεχνολογία – είναι και επιστροφή στις ρίζες με την αξιοποίηση σοφών παραδοσιακών μεθόδων με σύγχρονα εργαλεία. Όσοι επενδύσουν σε αυτή τη φιλοσοφία θα είναι οι πρωτοπόροι του μέλλοντος.
Πώς παράγοντες όπως η βιωσιμότητα και η βιολογική καλλιέργεια διαμορφώνουν τη στρατηγική σας;
Η βιωσιμότητα δεν είναι απλώς μια τάση, αλλά μια αναγκαιότητα. Στην παραγωγή μας, φροντίζουμε να ελαχιστοποιούμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα καλλιεργώντας μια τοπική ποικιλία σουσαμιού με φυσικές μεθόδους, επιλέγοντας τη χειρονακτική συγκομιδή και τη φυσική ξήρανση στον ήλιο. Οι καλλιέργειες μας βρίσκονται σε περιοχή Natura, γεγονός που μας καθιστά ακόμα πιο υπεύθυνους στη διαχείριση των φυσικών πόρων και στη διατήρηση της ισορροπίας του οικοσυστήματος. Επιπλέον, αξιοποιούμε τα παραπροϊόντα μας, χρησιμοποιώντας τα κελύφη των αμυγδάλων ως βιομάζα για θέρμανση, μειώνοντας έτσι τη σπατάλη πόρων. Ενώ, παράγουμε σε μικρή κλίμακα, δίνοντας προτεραιότητα στην ποιότητα και τη βιωσιμότητα.

Για εμάς, η αειφόρος παραγωγή δεν είναι μόνο μια επιλογή, αλλά μια δέσμευση απέναντι στη γη, στον καταναλωτή και στις επόμενες γενιές.
Καραφωτίου Βιβή | Συνιδρύτρια – Υπεύθυνη Ανάπτυξης Οικοτεχνία Τσομπανούδη Ασπρονέρι – Έβρου
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας… Γιατί η Γυναίκα Είναι Γένος Θηλυκού

Η κυρία Τάνια Κιουμουρτζίδου είναι μητέρα, εργαζόμενη και πολιτεύτρια Α’ Θεσσαλονίκης με τη Νέα Δημοκρατία. Διατηρεί ενεργό ρόλο στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπου υπηρετεί ως Συντονίστρια της Γραμματείας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής της Ν.Δ., καθώς και ως Υπεύθυνη για την Προστασία Αρχαιολογικών Μνημείων από την Κλιματική Κρίση. Παράλληλα, έχει σημαντική εμπειρία στην τοπική αυτοδιοίκηση και μεγάλη αγάπη για την ενασχόληση με τα κοινά.
Κυρία Κιουμουρτζίδου μπορείτε να μας πείτε ποια είναι η σημασία της Παγκόσμιας
Ημέρας της Γυναίκας για εσάς;
Για εμένα προσωπικά, αυτή η ημέρα δεν είναι απλώς μια επέτειος, αλλά μια υπενθύμιση
ενός αδιάκοπου αγώνα των γυναικών. Είναι μια αφορμή που μας καλεί να αναλογιστούμε τη
συνεχή προσπάθεια προόδου της γυναίκας σε όλα τα πεδία.
Η γυναίκα εξελίχθηκε, μεταβάλλεται και συνεχίζει αδιάλειπτα να προχωρά μπροστά. Μόνο
μπροστά, αλλά χωρίς να ξεχνά το παρελθόν, με τα σφάλματα και τις παραλείψεις του.
Σήμερα, η γυναίκα κατακτά διαρκώς νέες κορυφές, φτάνοντας τον άνδρα και, σε πολλές
περιπτώσεις, τον ξεπερνά. Ωστόσο, αυτό δεν πρέπει να οδηγεί σε ανταγωνισμό, αλλά σε μια
ισορροπημένη συνύπαρξη. Ο άνδρας έχει τον δικό του σπουδαίο ρόλο, ως υποστηρικτής και
συνοδοιπόρος. Δεν πρέπει να αντιμετωπίζουμε αυτή την εξέλιξη ως αντιπαλότητα, ούτε να
υποβαθμίζουμε τον άνδρα, αλλά να προχωρούμε μαζί προς ένα πιο ισότιμο μέλλον.
Η γυναικεία ψυχή είναι ένας απαλός άνεμος που ανακουφίζει όταν απαιτείται, αλλά και μια
θύελλα όταν πληγώνεται. Είναι φλόγα που μπορεί να καταστρέψει τα πάντα στο διάβα της,
αλλά και να ζεστάνει όσους αγαπά.
Ποια είναι η θέση της γυναίκας σήμερα κατά την γνώμη σας;
Η θέση της γυναίκας σήμερα δεν είναι σταθερή. Υπάρχουν εναλλαγές, επιτυχίες και
απογοητεύσεις, αλλά αυτός είναι ο δρόμος της προόδου. Δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε
στις νίκες μας, ούτε να αποκαρδιωνόμαστε στις ήττες μας.
Η γυναίκα έχει δώσει σκληρές μάχες, αλλά ο αγώνας συνεχίζεται. Οι καθημερινές
προκλήσεις στην εργασία, την οικογένεια, τη μητρότητα, τις κοινωνικές σχέσεις και την
αποδοχή της συνεχίζονται αδιάκοπα.
Στη δύσκολη εποχή που διανύουμε, αξίζει να αναγνωρίσουμε τον ρόλο όλων των γυναικών. Γιατροί, νοσηλεύτριες, δασκάλες, καθαρίστριες, εργαζόμενες σε σούπερ μάρκετ – όλες τους είναι πραγματικές ηρωίδες της καθημερινότητας.
Ποιος είναι ο πολλαπλός ρόλος της γυναίκας;
Η γυναίκα είναι ταυτόχρονα επαγγελματίας, μητέρα, σύζυγος, ενεργό μέλος της κοινωνίας.
Συμμετέχει στα κοινά, την επιστήμη, την πολιτική, αγωνίζεται για έναν κόσμο πιο δίκαιο, με
ίσες ευκαιρίες και λιγότερη βία. Είναι μια αδιάκοπη προσπάθεια για ένα καλύτερο αύριο.
Κόρη, μητέρα, σύζυγος, εργαζόμενη, πολιτεύτρια, ποια είναι η ιεράρχηση των προτεραιοτήτων
σας;
Δύσκολη ερώτηση ! Τόσο να την απαντήσεις μα κυρίως να ιεραρχήσεις τους πολλαπλούς
ρόλους που έχω αλλά και έχουμε επωμιστεί οι περισσότερες γυναίκες σαν εμένα. Να σας
πω πάντως ειλικρινά, η ιεράρχιση γίνεται κατά περίπτωση. Όλοι αυτοί οι ρόλοι που
αναφέρατε δεν είναι ξεκομμένοι και διαφορετικοί ο ένας από τον άλλο. Είναι αλληλένδετοι
και συνυπάρχουν αρμονικά όσο είναι αυτό εφικτό.
Πίσω από όλη αυτή την προσπάθεια να τα βάλεις όλα σε μια τάξη και να τα ιεραρχήσεις,
κρύβονται ατέλειωτες ώρες εργασίας, με άγχος, ψυχική και σωματική καταπόνηση και σε
βάρος της προσωπικής και οικογενειακής ζωής κάποιες φορές. Δεν σας κρύβω πως κάποιες
φορές νιώθω ενοχές που «χάνω» και «χάνουμε» οικογενειακές στιγμές με το σύζυγο και τα
παιδιά μου, λόγω της ενασχόλησης με τα κοινά. Αλλά το τελικό αποτέλεσμα και οι καρποί
που βγαίνουν, μας δικαιώνουν και μας δίνουν κουράγιο να συνεχίσουμε.
Πώς σχολιάζετε το φαινόμενο των γυναικοκτονιών;
Ζούμε σε μια εποχή όπου η οργή ξεχειλίζει για τα πάντα – την οικονομία, τις κοινωνικές
ανισότητες, τις σχέσεις, τη διαφορετικότητα. Δεν αρκεί να λέμε ότι χρειαζόμαστε εκπαίδευση.
Πρέπει να σπάσουμε τη σιωπή μας, να μιλήσουμε ανοιχτά, να καλλιεργήσουμε σεβασμό και
αποδοχή. Η αλλαγή πρέπει να ξεκινήσει από εμάς. Τα παιδιά δεν ακούνε αυτά που τους λέμε, αλλά
παρατηρούν αυτά που κάνουμε. Και μας κρίνουν. Οφείλουμε να τους δώσουμε ένα καλύτερο
πρότυπο, ώστε να μεγαλώσουν σε έναν κόσμο όπου η βία δεν έχει θέση.
Ποια είναι η δική σας οπτική για τη σύγχρονη γυναίκα;
Η σημερινή γυναίκα είναι περισσότερο σαγηνευτική, εκτυφλωτική, αισιόδοξη. Έχει αυτοπεποίθηση, νιώθει περισσότερο δυνατή, αγαπά πιο πολύ τον εαυτό της, έχει διάθεση να παλέψει για ότι δικαιούται και ότι της ανήκει.
Η σημερινή γυναίκα συμμετέχει στα κοινά, τον πολιτισμό, επιστήμη, πολιτική, αγωνίζεται με λύσσα να γίνει ο κόσμος μας λίγο καλύτερος, λιγότερο βίαιος, με περισσότερη δικαιοσύνη και ίσες ευκαιρίες για όλους.
Να συνεχίσουμε όλες μας με αισιοδοξία, δύναμη και με το κεφάλι ψηλά. Έχουμε τη δύναμη οι γυναίκες για πολλά πράγματα… αρκεί να το πιστεύουμε!
-
Επιχειρηματικότητα
Golden Rule vs Platinum Rule
-
Lifestyle
Πέγκυ Μουζάκη | Δεν έχω αυτοπεποίθηση!
-
Ψυχολογία
Συναισθηματική Νοημοσύνη ή Νοημοσύνη Της Καρδιάς :
-
Ψυχολογία
Αντιμετωπίστε την κρίση με… αισιοδοξία
-
Τουρισμός
Ιατρικός Τουρισμός στην Ελλάδα: Η Αναδυόμενη Προοπτική
-
Οικογένεια
Πώς να αναπτύξετε τη συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών σας
-
Οικογένεια
Τα Ψυχολογικά Χαρακτηριστικά Της Εφηβικής Ηλικίας
-
Υγεία
Οδηγός Ευεξίας για το Καλοκαίρι από την Affidea