Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Ηλέκτρα Δουμά: «η ανάσα της φύσης»

Σε μια βόλτα στα πέριξ της Ακροπόλεως περνώντας από την οδό Λεμπέση, σταματήσαμε στην Γκαλερί «Τεχνοχώρος» για να ενημερωθούμε για τις νέες συνεργασίες της γκαλερί και για τα έργα που εκτίθενται.

Η Ηλέκτρα Δουμά, συνιδιοκτήτρια της γκαλερί μας υποδέχτηκε και μας μίλησε για την e-Art Athina 2020 και τους καλλιτέχνες που θα παρουσιάσει, καθώς και για τον τρόπο που ανταποκρίνεται ο χώρος τους στα νέα δεδομένα.

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος Art Gallery, στην Ακρόπολη, ανακαινίστηκε πλήρως το 2010, με πρωτοβουλία της Ηλέκτρας και του Πέτρου Δουμά σηματοδοτώντας την αρχή μίας νέας περιόδου, πιο διευρυμένου χαρακτήρα, καθώς από τον Οκτώβριο του 2003 αποτελούσε εκθεσιακό χώρο της Ένωσης Ελλήνων χαρακτών, προβάλλοντας αποκλειστικά έργα Ελλήνων και ξένων χαρακτών.

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Έργο της Ρένας Ανούση

-Ηλέκτρα, νέα δεδομένα. Πώς επηρεάζεται ο χώρος των Τεχνών από την απουσία κοινωνικών εκδηλώσεων, τις αποστάσεις, την αποφυγή διοργάνωση εγκαινίων;

-Ο χώρος των τεχνών μέχρι σήμερα λειτουργεί με βάση τις κοινωνικές εκδηλώσεις, τα εγκαίνια, την ανθρώπινη επαφή. Τώρα έρχονται τα «πάνω -κάτω» και πρέπει όλοι να προσαρμοστούμε στην νέα πραγματικότητα.

Δυστυχώς, οι άνθρωποι των τεχνών είναι για μία ακόμα φορά ίσως ο τελευταίος τροχός της αμάξης τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Ήδη βλέπουμε θέατρα και κινηματογράφους να κλείνουν, μουσεία και art fairs να ακυρώνουν το εκθεσιακό τους πρόγραμμα, συναυλίες και εκθέσεις να αναβάλλονται.

Για εμάς, στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος οι τελευταίοι μήνες ήταν μήνες περισυλλογής και οργάνωσης για τα επόμενα βήματα μας. Βλέποντας ολοένα και περισσότερους φορείς, μεγάλα μουσεία του εξωτερικού και σημαντικές art fairs να διοργανώνουν ψηφιακές εκθέσεις, έπρεπε να σκεφτούμε αν αυτό είναι η λύση και για εμάς και τους καλλιτέχνες μας.

Η ψηφιακή εποχή στην τέχνη δεν είναι για εμάς η λύση αλλά το «plan B» καθώς πιστεύουμε πως όσο σημαντική είναι σε μία έκθεση η προβολή των έργων, αντίστοιχα καίριο ρόλο έχει η επαφή του φιλότεχνου κοινού με τον καλλιτέχνη και τα έργα του.

Σε αυτό το πλαίσιο δημιουργούμε νέους τρόπους επικοινωνίας και διαφορετικά είδη εκδηλώσεων τηρώντας πάντα όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, μια που για εμάς το σημαντικότερο σήμερα είναι η ασφάλεια τόσο των συνεργατών όσο και των επισκεπτών μας.

Dream red duck III, Έλενα Προβατά

-Πώς μπορούν οι επαγγελματίες του χώρου της τέχνης να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις της νέας εποχής;

-Σίγουρα οι απαιτήσεις που δημιουργούνται είναι ένα μεγάλο στοίχημα για γκαλερί και καλλιτέχνες. Όπως είπαμε προηγουμένως, για εμάς, ο όλο και ποιο διαδεδομένος τρόπος έκφρασης μέσα από το διαδίκτυο, είναι μία λύση που θα θέλαμε να λειτουργήσει παράλληλα με την μέχρι τώρα λειτουργία της γκαλερί. Αυτό δεν σημαίνει ότι αφορίζουμε τις ψηφιακές εκθέσεις ούτε την προβολή των καλλιτεχνών μέσα από το ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

Εγώ προσωπικά κατά τη διάρκεια της καραντίνας είδα περισσότερο θέατρο απ’ όσο έχω δει τα τελευταία χρόνια, άκουσα πολλή και εξαιρετική μουσική από μουσικούς που έπαιζαν ζωντανά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και γνώρισα εικαστικούς εντός και εκτός Ελλάδος, όλα αυτά διαδικτυακά.

Το μέλλον για την προώθηση της τέχνης και πιο συγκεκριμένα των εικαστικών έργων που άπτεται του ενδιαφέροντος μας είναι κατά μεγάλο ποσοστό η χρήση του διαδικτύου.

Βλέποντας ένα έργο τέχνης από κοντά ή ακόμα και αγγίζοντας το, συνομιλώντας με τον δημιουργό του μας δημιουργούνται συναισθήματα τα οποία δεν μπορούν κατά τη γνώμη μου να έχουν την ίδια ένταση πίσω από μία οθόνη κινητού ή υπολογιστή, όσο και εάν το μηχάνημα που κρατάμε στα χέρια μας είναι τελευταίας τεχνολογίας.

The Gorila, Χριστίνα Τζάνη

-Βοηθά τελικά η διάδοση των Social Media και των online πωλήσεων;

-Τα Social Media και οι online πωλήσεις, είναι μία πραγματικότητα και πλέον απαραίτητο εργαλείο της δουλειάς μας, κυρίως όταν απευθυνόμαστε σε νεότερους ηλικιακά πελάτες.
Εννοείται όμως ότι είναι ένα ακόμα εργαλείο στα ήδη υπάρχοντα τα οποία δεν πρέπει να «βάλουμε στην άκρη».

-Ποια εργαλεία και ποιες δεξιότητες είναι απαραίτητες για την καλύτερη προβολή ενός πολιτιστικού φορέα στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης;

-Θεωρούμε ότι η προβολή του πολιτιστικού μας φορέα στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι έργο που πρέπει να το χειρίζονται επαγγελματίες της επικοινωνίας. Ο δικός μας ρόλος είναι υποστηρικτικός και ελεγκτικός και φροντίζουμε πάντα να τροφοδοτούμε τους ειδικούς με εκτενή και ορθά στοιχεία, τέλειες φωτογραφίες και άμεση ενημέρωση για τα δρώμενα μας.

Exodus, Θαλασσινή Δούμα

-Πώς ο χώρος των Τεχνών μπορεί να ανταποκριθεί σε συνθήκες που τον περιορίζουν σε αποκλειστικά on-line δράσεις; Τι σας λένε οι καλλιτέχνες που συνεργάζεστε;

-Αναμφίβολα δεν είναι δυνατόν ο χώρος των τεχνών να περιοριστεί αποκλειστικά σε online δράσεις.

Και εμείς και οι συνεργάτες μας προγραμματίζουμε διάφορες δράσεις προσαρμοσμένες στα «σημεία των καιρών», ώστε να μην χαθεί η φυσική επαφή μεταξύ πελάτη, καλλιτέχνη και γκαλερί.

-Art Athina 2020. Η πρώτη ηλεκτρονική Art Athina. Πώς την προσεγγίζετε;

-Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η art Athina παρουσιάζει τα έργα των εκθετών της μέσα από μία ηλεκτρονική πλατφόρμα, όπου η κάθε αίθουσα τέχνης θα έχει το δικό της «χώρο», να δείξει ένα μέγιστο αριθμό 15 έργων.

Αυτό βέβαια γίνεται τώρα σε όλο τον κόσμο, αλλά η καινοτομία που υπάρχει είναι ότι όποιες από τις συμμετέχουσες γκαλερί το επιθυμούν θα εκθέτουν ταυτόχρονα τα έργα στον φυσικό τους χώρο.

Εμείς φέτος αποφασίσαμε ο κοινός παρονομαστής στα έργα που θα εκθέσουμε να είναι το χρώμα και πιο συγκεκριμένα εκθέτουμε έργα σε άσπρο-μαύρο που αποδίδονται εξαιρετικά σε κάθε οθόνη.

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες Σοφία Δατσέρη με ελαιογραφίες, Θαλασσινή Δούμα με φωτογραφίες από την τελευταία σειρά της, Δημήτρης Καρλαφτόπουλος με σχέδια που σχολιάζουν την σύγχρονη πραγματικότητα, Έλενα Προβατά με την τελευταία χαρακτική της δουλειά, Γιάννης Ρουμπάνης με σχέδια με πενάκι και η Χριστίνα Τζάνη με νέα της έργα σε μικτής τεχνικής χαρτί.

Leave me alone, Δημήτρης Καρλαφτόπουλος

-Τι εκθέσεις προγραμματίζετε στο εγγύς μέλλον;

-Το εκθεσιακό μας πρόγραμμα ξεκινάει στις 26 Σεπτεμβρίου με την ατομική έκθεση της Ρένας Ανούση. Με περισσότερα από 60 χρόνια παρουσίας της στο εικαστικό γίγνεσθαι, με τεράστιο εικαστικό και διδακτικό έργο παρουσιάζει τις τελευταίες ακουαρέλες της.

Στη συνέχεια θα πάρει τη σκυτάλη ένας νέος και πολλά υποσχόμενος εικαστικός ο Θωμάς Μακινατζής, απόφοιτος της Σχολής Καλών τεχνών της Φλώρινας, παρουσιάζοντας την πρώτη ατομική του έκθεση στην Αθήνα.

Ανάμεσα στις προγραμματισμένες εκθέσεις μας, για τις αρχές του 2021 είναι η αναδρομική έκθεση της «Ελληνικής Ομάδας Οπτικής Ποίησης» σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Λένας Κοκκίνη.

-Πείτε μας δύο λόγια για την αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος που εκπροσωπείτε;

-Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος λειτουργεί στην Ακρόπολη από το 2010 έχοντας μία δραστηριότητα διευρυμένου χαρακτήρα στον χώρο όλων των εικαστικών τεχνών.

Καθρέφτης των εξελίξεων της σύγχρονης τέχνης, αποσκοπεί στην διαρκώς επίκαιρη παρουσία της στον συγκεκριμένο χώρο και στην ικανοποίηση των μεταβαλλόμενων απαιτήσεων του φιλότεχνου κοινού.

Ενεργώντας πάντα με συνέπεια και σεβασμό στην τέχνη και τους εκπροσώπους της, έχει ως στόχο την προβολή και την ανάδειξη νέων αλλά και ήδη καταξιωμένων καλλιτεχνών. Οργανώνοντας εκθέσεις με αντικείμενο τη ζωγραφική, τη γλυπτική, τη χαρακτική, τις εγκαταστάσεις, τις performances, το video και τη φωτογραφία, επιχειρεί να φέρει το κοινό σε επαφή με τις εικαστικές τέχνες και τις νέες τάσεις που κάνουν την εμφάνισή τους συνεχώς.

Έργο της Ρένας Ανούση

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Κρήτη επιχειρεί: Νατάσα Γρηγοράκη

Η Νατάσα Γρηγοράκη είναι συνιδιοκτήτρια ενός καταστήματος κινητής τηλεφωνίας “Γερμανός”, 15 χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης και συνιδρύτρια του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Women Do Business , τα τελευταία δύο χρόνια, που διαπραγματεύεται την επιχειρηματική ανισότητα στα δύο φύλα.

Είναι σύζυγος και μητέρα τριών αγοριών 20, 18 και 14 χρονών.

Είναι ένας συνδυασμός παραδοσιακής επιχείρησης, με μία κοινωνική επιχείρηση όπου και οι δύο έχουν στόχο τον άνθρωπο , την εξέλιξη και την επικοινωνία .

Η ενασχόληση της στο κατάστημα Γερμανός έχει πρωταρχικό σκοπό την εξυπηρέτηση των καταναλωτών σε λύσεις τεχνολογίας , νέων υπηρεσιών και προγραμμάτων επικοινωνίας .
Η δράση της στο Women Do Business, στοχεύει στην προαγωγή της γυναικείας επιχειρηματικότητας , στην διαχείριση της ανισότητας της, καθώς επίσης και στην κατάργηση των στερεοτύπων .
Πώς παντρεύτηκαν αυτά τα δύο?
Οι πολλαπλοί ρόλοι στους οποίους πρέπει να ανταπεξέλθει επιτυχημένα μία γυναίκα ( εργαζόμενη, επιχειρηματίας, σύντροφος, σύζυγος, μητέρα), βιώνοντας το προσωπικά, ως πρώην στέλεχος επιχειρήσης, αλλά και ως ιδιοκτήτρια επιχείρησης την ώθησαν στη δημιουργία του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Women Do Business, ως co- founder με την Έρη Παυλάκη ώστε να αλλάξει το ποσοστό της γυναικείας ένταξης στην επιχειρηματικότητα.

-Πιστεύετε πως ο τομέας με τον οποίο ασχολείστε μπορεί να έχει εξέλιξη στο μέλλον;

Σίγουρα και οι δύο τομείς είναι εξελίξιμοι.

Οι τηλεπικοινωνίες, το διαδίκτυο, η τεχνολογία που στοχεύει στις έξυπνες λύσεις και εφαρμογές στην καθημερινότητα μας, στην εργασία ,στην ψυχαγωγία, στην έρευνα, καθώς επίσης και στην ανθρώπινη επικοινωνία, αποτελούν μία από τις πρωταρχικές ανάγκες του σημερινού/ ης επαγγελματίας και της σημερινής οικογένειας, προς εξοικονομήση του χρόνου και της ποιότητας ζωής τους.

Από την άλλη, η υποστήριξη, η ενδυνάμωση, η καθοδήγηση για την υλοποίηση της επιχειρηματικής ιδέας μιας γυναίκας- μέσω του Women Do Business- συνεισφέρει στην αύξηση της επιχειρηματικότητας με συνέπεια τη βελτίωση της οικονομίας μιας χώρας. Επιπλέον εξελίσσεται ο τομέας αυτός μεσω ευκαιριών που προκύπτουν με φρέσκες ιδέες και πρωτοποριακές κοινωνικές επιχειρήσεις όπου θα συμβάλουν σε λύσεις μεγάλων παγκόσμιων προβλημάτων.

-Πώς μπορούμε να ενισχύσουμε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα;

Η ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας στην Ελλαδα θεωρώ πως πρέπει να στοχεύει σε δύο παράγοντες..
Ο πρώτος παράγοντας αφορά την υποστήριξη σε γυναίκες- μητέρες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στο επιχειρείν και όχι μόνο, χωρίς να ψάχνουν λύσεις για τα παιδιά τους οι οποίες έπρεπε να θεωρούνται δεδομένες.
Περισσότεροι κρατικοί παιδικοί σταθμοί για να μπορέσει μία γυναίκα να αφοσιωθεί στην επιχείρηση της, αλλά και να έχει στελέχη εργαζόμενες γυναίκες- μητέρες, που δεν θα σταματήσουν να εργάζονται λόγω έλλειψης βοήθειας για τα παιδιά τους.
Επιδόματα στήριξης σε όλες τις γυναίκες ανάλογα με το οικονομικό τους πλαίσιο, κυρίως για τα πρώτα χρόνια ανατροφής των παιδιών και δημιουργία κατάλληλων εργασιακών χωρών που θα συνυπάρχουν οι γυναίκες επιχειρηματίες με τα παιδιά τους.

Ο δεύτερος παράγοντας που μπορεί να αποτελέσει γερό θεμέλιο για την αύξηση της γυναικείας επιχειρηματικότητας, είναι η ενημέρωση από το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα με σκοπό την κατάργηση των στερεοτύπων και την ενδυνάμωση των γυναικών. Αρχικά ενημέρωση για την επιχειρηματικότητα γενικά, τις ευκαιρίες που δίνονται μέσα από το επιχειρείν, την καινοτομία και τις νέες ιδέες με βιωματική προσέγγιση και ενσυναίσθηση . Στη συνέχεια την κατάργηση των στερεοτύπων από τη μικρή ηλικία και στα δύο φύλα ,ότι οι οικογενειακές υποχρεώσεις, η ανατροφή και ανάληψη ευθυνών του σπιτιού επιβαρύνει κατεξοχήν τη γυναίκα , ώστε η γυναίκα να έχει ακριβώς τις ίδιες ευκαιρίες και την ίδια δυναμική με τον άντρα, αλλά και ώστε το οικογενειακό περιβάλλον να είναι υποστηρικτικό στα επιχειρηματικά σχέδια της γυναίκας.

Με αυτούς τους δύο τρόπους, μπορεί να ενισχυθεί η γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα εφόσον δύο από τους βασικούς λόγους που η γυναίκα δεν ξεκινάει στο επιχειρείν είναι οι οικογενειακές υποχρεώσεις και η έλλειψη αυτοπεποίθησης.
Σε αυτή τη συνθήκη, το Women Do Business με τις δράσεις του όπως 1)τα event διά ζωσης 2)τα online event και workshop 3) το mentoring – καθοδήγηση και 4)τη δικτύωση, στοχεύουν στην ενδυνάμωση της γυναίκας.

-Πιστεύετε ότι μία γυναίκα πρέπει να επιδιώξει μία καριέρα αν το επιθυμεί, με όποιο τίμημα και αν συνεπάγεται αυτό;

Ανεξάρτητα αν είσαι γυναίκα ή άντρας, η επιδίωξη μιας καριέρας με όποιο τίμημα και αν συνεπάγεται αυτό, έχει να κάνει με το “τι αντέχει ο καθένας” σαν προσωπικότητα και όχι ως φύλο.
Η επιδίωξη μιας καριέρας έχει να κάνει με προσωπικά κίνητρα, με την ταύτιση του οράματος από το οποίο εμπνέεσαι και με τη βιωσιμότητα που μπορεί να προσφέρει η καριέρα αυτή, ώστε να υπάρχει ισορροπία σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο.

-Πώς αντιμετωπίζω τα κακόβουλα σχόλια;

Αν και όταν, υπάρξουν κακόβουλα σχόλια τα αντιμετωπίζω με την κατάλληλη διερεύνηση γιατί δημιουργήθηκαν.
Αν υπάρχει υπόσταση γι’ αυτά -με στεναχωρουν- κάνοντας όμως την αξιολόγηση μου , επαναπροσδιορίζω τους στόχους μου, τις δράσεις μου και πιθανόυς τρόπους που θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί.
Αν δεν υπάρχει καμία υπόσταση ύπαρξης των κακόβουλων αυτών σχολίων, απλά τα προσπερνάω πατώντας γερά στα πόδια μου και συνεχίζοντας αυτό για το οποίο πιστεύω , αλλά και ελκύω με γνώμονα την αυθεντικότητα την αμεσότητα και την προσωπική σχέση που δημιουργώ με τους πελάτες και με τις γυναίκες του δικτύου μας.

-Ποια τα σχέδιά σας για το μέλλον?

Σε προσωπικό επίπεδο τα σχέδια μου για το μέλλον είναι να έχω περισσότερο χρόνο ποιοτικό για τον εαυτό μου και την οικογένειά μου κάτι που συνδέεται με τα σχέδιά μου και επαγγελματικά.

Θεωρώ θετική πρόκληση για μένα να δημιουργήσω μία ομάδα στο κατάστημα κινητής τηλεφωνίας που θα προσφέρει την καλύτερη εμπειρία εξυπηρέτησης στον καταναλωτή με μετρήσιμα αποτελέσματα και κατ’ επέκταση επίτευξη των στόχων της ομάδας.

Επίσης θέλω να αποκτήσω την πιστοποίηση για την εκπαίδευση ενηλίκων κυρίως στον τομέα της πώλησης.

Τα σχέδια μας στο Women Do Business είναι εν όψει των παραπάνω δυσκολιών στις οποίες έρχεται αντιμέτωπη η γυναίκα επιχειρηματίας, η δημιουργία ενός mom hub , καθώς επίσης και η έναρξη μιας καμπάνιας στα social media σε περιοχές της Κρήτης για την κατάργηση των στερεοτύπων από τις μικρές ηλικίες.
Τέλος η ύπαρξη Ακαδημίας για ενδυνάμωση της γυναικείας επιχειρηματικότητας και ηγεσίας σε μόνιμη βάση, καθώς επίσης και την εδραίωση του mentoring ως αναπόσπαστο πεδίο καθοδήγησης και έναρξης μιας επιχειρηματικής ιδέας με τους κατάλληλους συνεργάτες.

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Κρήτη επιχειρεί: Έφη Πούλη

H Έφη είναι δημιουργός του Workhub Chania, του πρώτου co-working space στα Χανιά το οποίο λειτουργεί και ως business center. Στις εγκαταστάσεις του υπάρχουν κοινόχρηστα και ιδιωτικά γραφεία, Skype rooms καθώς και ειδικά διαμορφωμένος συνεδριακός χώρος.

Η επιχείρηση απευθύνεται κυρίως σε ψηφιακούς νομάδες καθώς και επαγγελματίες που δεν έχουν τη δυνατότητα να μισθώσουν το δικό τους γραφείο. Ο χώρος του Workhub Chania φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα αλληλεπίδρασης και δημιουργικότητας μέσα από το οποίο τα μέλη του συνεργάζονται, δικτυώνονται και εν γένει στηρίζουν το ένα το άλλο.

Η μακρόχρονη παραμονή της στο εξωτερικό την έκανε να συνειδητοποιήσει ότι τα Χανιά αποτελούν ένα εν δυνάμει σημαντικό πόλο έλξης για ψηφιακούς νομάδες. Όταν πια επέστρεψε μόνιμα στην Ελλάδα διαπίστωσε ότι υπήρχε αυτό το κενό, επομένως  η επιλογή δημιουργίας ενός τέτοιου χώρου εργασίας ήταν για εκείνη μονόδρομος.

-Πως μπορούμε να ενισχύσουμε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα;

Κατά τη γνώμη μου, ο κυριότερος άξονας ενίσχυσης της γυναικείας επιχειρηματικότητας θα έπρεπε να είναι η ύπαρξη αντίστοιχων κρατικών δομών οι οποίες προσφέρουν εξειδικευμένες, υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, ειδικά σε επιχειρηματίες που κάνουν τα πρώτα τους βήματα.

Ευτυχώς υπάρχουν πολλές πρωτοβουλίες από ΜΚΟ και άλλες συναφείς οργανώσεις, οι οποίες προσπαθούν να βοηθήσουν και να στηρίξουν τη γυναίκα επιχειρηματία, προσφέροντας δωρεάν εκπαιδευτικά σεμινάρια, συμβουλές ειδικών, προβολή κ.α.

-Ποιο είναι το μότο σας;

Η δημιουργικότητα απαιτεί τόλμη, υπομονή και επιμονή

-Πιστεύετε πως ο τομέας με τον οποίο ασχολείστε μπορεί να έχει εξέλιξη στο μέλλον;

Νομίζω ότι η εξ αποστάσεως εργασία θα γίνει σταδιακά το κυρίαρχο μοντέλο εργασίας.

Τα τεχνολογικά επιτεύγματα της τελευταίας δεκαετίας έχουν καταστήσει τη φυσική παρουσία ενός εργαζομένου λιγότερο απαραίτητη επομένως δεν υπάρχει λόγος παραμονής του στην ίδια πόλη ή χώρα που εδρεύει η επιχείρηση στην οποία εργάζεται.

Σίγουρα η συγκεκριμένη τάση υπήρχε και προ κορωνοϊού απλώς τώρα γιγαντώθηκε η ανάγκη για τηλεεργασία.

-Ποια είναι για εσάς τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια επιχείρηση;

Θα μπορούσα να σκεφθώ τρεις παράγοντες οι οποίοι αυξάνουν τις πιθανότητες επιτυχίας μιας επιχείρησης.

Ο πρώτος (και ίσως πιο βασικός) είναι η αγάπη προς το αντικείμενο της επιχείρησης. Με δεδομένο ότι το επιχειρείν αποτελεί μια αρκετά δύσκολη και στρεσογόνο δραστηριότητα, αν δεν αγαπάς αυτό που κάνεις, πολύ απλά δεν θα μπορέσεις να αντεπεξέλθεις τις δυσκολίες και τα προβλήματα που θα συναντάς καθημερινά.

Ο δεύτερος παράγοντας σχετίζεται πάλι με το αντικείμενο μιας επιχείρησης: η ιδέα που θέλεις κάποιος να υλοποιήσει θα πρέπει να είναι καινοτόμος, να λύνει κάποιο πρόβλημα ή να καλύπτει ένα κενό της τοπικής ή ευρύτερης κοινωνίας.

Τέλος, καταλυτικό ρόλο σε όλα αυτά παίζει και το πόσο υποστηρικτικό ή όχι είναι το στενό περιβάλλον του ατόμου που επιχειρεί.

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Κρήτη επιχειρεί: Έρη Παυλάκη

Η Έρη είναι συνιδρύτρια (co founder) και Project Manager στην μη κερδοσκοπική οργάνωση Women Do Business. Ο ρόλος της, είναι πολλαπλός από την σύλληψη της ιδέας τον Μάρτιο του 2019, ως σήμερα με τον  στρατηγικό σχεδιασμό, την υλοποίηση, την συνεχή εκπαίδευση, τον συντονισμό των δράσεων και της ομάδας. Αγαπάει αυτό που κάνει, το όραμα και τον σκοπό που υπηρετούμε και έτσι οι ώρες καθημερινά απλά τρέχουν χωρίς να το καταλαβαίνει. Για χρόνια έψαχνε να βιώσει αυτό το συναίσθημα στον εργασιακό της χώρο. Το μεταπτυχιακό της είναι πάνω στο “Διεθνές Δίκαιο, Διπλωματικές Σπουδές & Ανθρώπινα Δικαιώματα” στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, ενώ η επαγγελματική της ενασχόληση σε διάφορους κλάδους της προσέφερε καλύτερη κατανόηση της αγοράς εργασίας και του επιχειρείν. 

  • Μιλήστε μας για τη δραστηριότητα και την φιλοσοφία της οργάνωσης σας.

Η μη κερδοσκοπική οργάνωση Women Do Business δραστηριοποιείται από τον Μάιο 2019 έως σήμερα, επιδιώκοντας την προαγωγή της γυναικείας επιχειρηματικότητας, κυρίως στην περιφέρεια της Κρήτης και στην πορεία, εκτός αυτής. Σκοπός μας είναι να υποστηρίξουμε γυναίκες που θέλουν να υλοποιήσουν μία ιδέα ως επιχείρηση, ώστε ν’ αλλάξουμε περιοριστικές πεποιθήσεις αλλά και στερεότυπα γύρω από τη θέση της γυναίκας στον τομέα της επιχειρηματικότητας.

Μέσα σε 1,5 χρόνο που ξεκινήσαμε τις δράσεις μας, πάνω από 1214 γυναίκες έχουν συμμετέχει σε δράσεις μας,ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα έχουμε αναπτύξει δεσμούς χρηματοδότησης και συνεργασίας με το Ίδρυμα Vodafone, τα Hondos Center, τη Unilever, το HIGGS, την Action Finance Initiative (AFI) και την InterMediaKT.

Η υποστήριξή μας γίνεται σε τέσσερις πυλώνες: 

  • Εκδηλώσεις Έμπνευσης-Παρακίνησης 
  • Εκπαιδευτικά Workshops (Online & Δια ζώσης) 
  • Καθοδήγηση-Mentoring 
  • Δικτύωση

Στους νέους στόχους του 2021 εντάσσεται η δημιουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ,’Koinoniko-Epixeiro” για Κοινωνικούς Επιχειρηματίες με την υποστήριξη του Ιδρύματος Vodafone.

Η φιλοσοφία μας είναι στηρίζεται στην αυθεντικότητα, στην αμεσότητα και στην προσωπική σχέση που χτίζουμε με την καθεμία και τον καθένα που είναι μέρος του οράματος μας.

  • Ποιο είναι το μότο σας; 

  Της οργάνωσης : “Κάθε γυναίκα που το επιθυμεί, μπορεί και αξίζει να έχει την δική της επιχείρηση”.      Το δικό μου : “Φτάσε όπου δεν μπορείς…”.

  • Πως μπορούμε να ενισχύσουμε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στην
    Ελλάδα; 

Η βάση όλων είναι η ενδυνάμωση, καθότι ακόμα και η πιο δυναμική γυναίκα, ίσως σε κάποιο τομέα της ζωής της να κρύβει μία ανασφάλεια που την σταματάει. Εκεί επενδύουμε αρχικά, προκειμένου να καμφθούν οι περιοριστικές πεποιθήσεις. Ρίζα όλων αυτών είναι τα στερεότυπα που έχουν ποτίσει την κουλτούρα μας γύρω από την γυναίκα, όπως : “Γυναίκα για σπίτι”, “Oι γυναίκες δεν είναι καλές στα οικονομικά”, “Δεν κάνουν για μαγαζιά” και άλλα πολλά που εργαζόμαστε καθημερινά να εξαλείψουμε.Θα πρέπει να τα αναδείξουμε και να αρχίσουμε ως κοινωνία να τα αντιλαμβανόμαστε προκειμένου να υποστηρίξουμε την γυναικεία επιχειρηματικότητα. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί η εκπαίδευση, οι γυναίκες θέλουν να νιώθουν σίγουρες για τα βήματα που κάνουν και από θεωρητικές γνώσεις. Για αυτό και ως οργάνωση κάνουμε σχεδόν κάθε εβδομάδα δωρεάν διαδικτυακά σεμινάρια με αξιόλογους-ες εισηγητές-τριες για την Κοινότητα μας. Ακολουθεί το Μέντορινγκ που θεωρώ αναπόσπαστο κομμάτι της εξέλιξης μιας επιχειρηματικής ιδέας. Κι εφόσον υπάρχει η καθοδήγηση και η γνώση , όχι μόνο μέσα από εμάς, αλλά από τόσους φορείς, γιατί να μην την αξιοποιήσουμε? Άλλωστε θα γλιτώσουμε χρόνο, κόπο και χρήμα. 

  • Πιστεύετε ότι μία γυναίκα πρέπει να επιδιώξει μια καριέρα αν το επιθυμεί, με όποιο τίμημα και αν συνεπάγεται αυτό;

     Το ζήτημα είναι τι σημαίνει “με όποιο τίμημα”; Τελικά, είναι ένα δίλημμα που αντιμετωπίζουν μόνο οι γυναίκες; Πιστεύω πως οποιοσδήποτε άνθρωπος, ανεξαρτήτως φύλου ή προσανατολισμού,αν θέλει να πετύχει κάτι θυσιάζει ή καλύτερα επενδύει σε κάτι άλλο. Είτε πρόκειται για χρόνο, χρήματα, εκπαίδευση, εργασία, προπονήσεις, οικογένεια. Είναι απλώς το μέσο για να αποκτήσεις αυτό που επιθυμείς. Η γυναίκα του σήμερα έχει αποδείξει ότι μπορεί να ισορροπεί σε πολλούς ρόλους με μεγάλη επιδεξιότητα. 

  • Πως αντιμετωπίζετε τα κακόβουλα σχόλια; Σας επηρεάζουν  αρνητικά στην ψυχολογία σας;

   Η αλήθεια είναι δεν είναι κάτι που συναντάμε συχνά. Ίσως διότι στο Women Do Business έχουμε ταχθεί στο να υποστηρίζουμε τις γυναίκες που θέλουν να υλοποιήσουν τα όνειρα τους. Έτσι μας επιστρέφεται με περίσση αγάπη και αποδοχή. Άλλωστε τα πάντα είναι θέμα ερμηνείας και οπτικής. Όταν έχεις τόσα θετικά σχόλια γιατί να επικεντρωθείς στα αρνητικά; 

  • Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον; 

Ήδη σχεδίαζουμε τα επόμενα 2-3 χρόνια, με δράσεις και έργα για την γυναικεία επιχειρηματικότητα και την προαγωγή της ισότητας των φύλλων. Ένα από αυτά, η δημιουργία του 1ου  MomHub στην Ελλάδα, ενός συνεργατικού χώρου για μητέρες & έγκυες αρχικά στο Ηράκλειο Κρήτης, έπειτα οι εκπαιδεύσεις γυναικών & κοριτσιών σε STEM, μία διαδικτυακή καμπάνια ενημέρωσης για τα στερεότυπα μέσω καλλιτεχνών, όπως και η δημιουργία ενός δικτύου όλων των γυναικείων οργανώσεων της Κρήτης . Κι αυτά είναι μόνο η αρχή για εμάς, καθώς είμαστε συνεχώς σε φάσεις δημιουργίας και υλοποίησης. 

Σαν άτομο δεν σταματώ να εξελίσσομαι, είναι αναγκαίο συστατικό της ζωής μου. Έτσι σκέφτομαι την διδακτορική διατριβή γύρω από την ισότητα των φύλων, που είναι και αντικείμενο αμιγώς σχετιζόμενο με την δραστηριότητα μας. Παράλληλα, μόλις ολοκλήρωσα κύκλο εκπαίδευσης ως εισηγήτρια βιωματικών εκπαιδεύσεων προσωπικής ανάπτυξης της “Μεταμόρφωσης”, όπως και εκπαιδεύτρια Ενηλίκων. 


Έρη Παυλάκη Co founder – Director @Women Do Business

Continue Reading

Trending