Connect with us

Υγεία

Η Άσκηση στη Ζωή μας

ΓΙΑΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ.

Τα άτομα που ασκούνται συστηματικά ζουν περισσότερα χρόνια, διατηρούνται σε καλύτερη φυσική κατάσταση και παρουσιάζουν μικρότερη επίπτωση δυσλειτουργιών όπως στυτικής δυσλειτουργίας, πτώσης ενέργειας, διαταραχών ύπνου.

Η άσκηση στην ζωή μας μπορεί να μην είναι οργανωμένη αλλά απλά ένα γρήγορο περπάτημα ημερησίως.Aν όμως αθλείστε υπάρχουν κάποιοι κανόνες όπως αυτοί που βλέπουμε παρακάτω Περισσότερα  γεύματα είναι προτιμότερα από λίγα. Τρώμε συνειδητά πάντα και με ηρεμία να μην ξεκινά η προπόνηση πριν περάσουν τουλάχιστον 1 ½ με 2 ώρες από το τελευταίο γεύμα, το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας. προσλαμβάνεται συνήθως στο πρώτο μισό  της ημέρας. 

Όταν η προπόνηση είναι πρωινές  ώρες τότε επιλέγουμε πλούσιο πρωινό και  μεσημεριανό  γεύμα. Οι πρωτεΐνες καλό είναι να προσλαμβάνονται στα γεύματα μετά την προπόνηση, μετά από μεγάλες  απώλειες ιδρώτα η έκκριση των πεπτικών υγρών είναι μειωμένη και  γι’ αυτό το λόγο η πέψη δεν γίνετε σωστά.

Ποιοι είναι όμως οι κανόνες που πρέπει να τηρούνται για την αποφυγή κακώσεων στην άσκηση μας; Πριν την ένταξη σε πρόγραμμα άσκησης πρέπει απαραιτήτως να προηγείται σοβαρή ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ κατά την οποία αξιολογείται η ικανότητα άσκησης, ο βαθμός έντασης που μπορεί να έχει ένα πρόγραμμα άσκησης και η περιοδικότητα της ιατρικής παρακολούθησης. Τα άτομα που κάνουν καθιστική ζωή, καλό είναι να εντάσσονται βαθμιαία και όχι απότομα σε συστηματικά προγράμματα άσκησης.

Στη περίπτωση αυτή συνιστάται σταδιακή και όχι απότομη αύξηση της έντασης του προγράμματος, εφαρμογή ασκήσεων stretching στο πρόγραμμα και σταδίων προθέρμανσης και αποθεραπείας πριν και μετά το κύριο πρόγραμμα άσκησης, κάτω από την καθοδήγηση εξειδικευμένου γυμναστή.

Ο αθλούμενος πρέπει να φροντίσει για καλά αθλητικά υποδήματα και να αυξήσει και την διάρκεια του καθημερινού βαδίσματος, δεν πρέπει να καπνίζει, για να μπορεί ο πνεύμονας να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες για οξυγόνο. Πρέπει να αποφεύγει τις  αλλαγές θερμοκρασίας, ιδρωμένος και τα ρεύματα.

Όχι  άσκηση αμέσως μετά το φαγητό αλλά τουλάχιστον τρεις ώρες μετά το γεύμα,oχι  στην άρση μεγάλων βαρών. Αιφνίδια άρση βάρους και η εφαρμογή ασκήσεων εδάφους χωρίς προθέρμανση και άριστη προετοιμασία, ενδέχεται να οδηγήσει σε μυϊκούς σπασμούς, διαστρέμματα, κήλες σπλάγχνων.     

Ο  υγιής αθλούμενος καλό είναι να κάνει σωστή διατροφή που να περιλαμβάνει καθημερινώς φρούτα, λαχανικά, σύνθετους υδατάνθρακες (π.χ. όσπρια, μαύρο ψωμί), φρέσκο λάδι, γαλακτοκομικά προϊόντα και να αποφεύγει την κατάχρηση πρωτεΐνης, λιπαρών ιδιαίτερα κορεσμένων, γλυκαντικών ουσιών και τυποποιημένων προϊόντων (κενές θερμίδες).

Το ψάρι και το άπαχο κρέας εφοδιάζουν το σώμα με υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη και πρέπει να είναι συστατικά μιας σωστής ισορροπημένης διατροφής. Πολλές φορές παρατηρούμε Τα αυξημένα επίπεδα ινσουλίνης ενισχύουν τη πείνα μας και μας ωθούν προς την αναζήτηση τροφής. Όσο υψηλότερα τα επίπεδα ινσουλίνης, τόσο μειώνονται οι καύσεις του λίπους και τόσο αυξάνεται η όρεξη μας..
Η αδυναμία καύσης λίπους αναγκάζει το σώμα μας να στραφεί στις ορμόνες του στρες όπως η αδρεναλίνη και η κορτιζόλη. Για κάποιο χρονικό διάστημα, που μπορεί να είναι μήνες ή χρόνια, ανάλογα με τα αποθέματα του κάθε οργανισμού, ο οργανισμός μας «μπαλώνει» το πρόβλημα μέσα από την αυξημένη παραγωγή αυτών των ορμονών.
Το τίμημα βέβαια είναι επιπλέον στρες και άγχος που προστίθενται στη διέγερση της ινσουλίνης. Περισσότερη κορτιζόλη και αδρεναλίνη μειώνουν περαιτέρω την αποτελεσματικότητα της ινσουλίνης.  Ένα από τα χαρακτηριστικά συμπτώματα της συγκεκριμένης μεταβολικής φάσης είναι μειωμένη αντίληψη της κούρασης και λιγότερες ώρες ύπνου.

Σπάνια είναι απαραίτητα ορισμένα συμπληρώματα διατροφής που πρέπει πάντα να χορηγούνται κάτω από ιατρική παρακολούθηση.

 Eπομένως οι πιο σημαντικές ενέργειες για την υγεία μας είναι:

  • Η άσκηση
  • Η σωστή διατροφή
  • Η διατήρηση φυσιολογικού βάρους
  • Η κάλυψη των ελλείψεων σε μικροθρεπτικά συστατικά
  • Η λήψη επαρκής ποσότητας νερού καθημερινά
  • Ο καλός ύπνος
  • Η μείωση του τοξικού φορτίου
  • Ένας ισορροπημένος τρόπος ζωής με διαχείριση τους στρες    

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥ ΖΗΝ

Επιμέλεια άρθρου 

Πετκάκη Πωλινα

Δημοσιογράφος- Επικοινωνιολόγος

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Υγεία

Παγκόσμια Ημέρα Αλλεργίας

Σήμερα, 8 Ιουλίου, γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Αλλεργίας με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τις συνέπειες των αλλεργιών στην ανθρώπινη υγεία. Με αφορμή λοιπόν αυτή την ημέρα το mednutrition.gr μας προτείνει να:

– Ενημερωθούμε πλήρως για τις αλλεργίες που συνδέονται με την κατανάλωση τροφής από το άρθρο «Τροφική Αλλεργία»: Τροφές που κοιμίζουν ή βοηθούν στις αλλεργίες

– Λάβετε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε για την τροφική δυσανεξία μέσω του άρθρου «Μύθοι και Αλήθειες για την τροφική δυσανεξία»: Μύθοι και Αλήθειες για την τροφική δυσανεξία

– και να μάθετε τις διαφορές μεταξύ των δύο παραπάνω αντιδράσεων του οργανισμού από το άρθρο: «Τροφική αλλεργία ή τροφική δυσανεξία;»: Τροφική Αλλεργία ή Τροφική Δυσανεξία;

medNutrition.gr

Continue Reading

Υγεία

Πως αντιδρά η γυναίκα στη στυτική δυσλειτουργία του συντρόφου της;

Είναι γεγονός πως η στυτική δυσλειτουργία επηρεάζει πρακτικά τον άνδρα αλλά και ψυχολογικά τη γυναίκα ενώ μπορεί να αποτελέσει πηγή πολλών εντάσεων ακόμα και οριστικής ρήξης για ένα ζευγάρι. Η γυναικεία αντίδραση μπορεί να πάρει πολλές μορφές, από την πλήρη κατανόηση και υποστηρικτικότητα, έως την απόλυτη απαξίωση και τον χλευασμό. Ο τρόπος με τον οποίο θα αντιμετωπίσει μια γυναίκα τη στυτική δυσλειτουργία του συντρόφου της μπορεί να καθορίσει σε σημαντικό βαθμό την επιτυχή ή μη θεραπεία της διαταραχής. Ο άνδρας, νιώθοντας ήδη τις ενοχές και την απογοήτευση που συνοδεύουν την αδυναμία να αποδείξει την αρρενωπότητά του, καταρρακώνεται ακόμα περισσότερο όταν η σύντροφός του επιρρίπτει ευθύνες για την κατάσταση αυτή. Μπλέκεται επομένως σε έναν φαύλο κύκλο όχι μόνο αυτομομφής και αυτοακύρωσης αλλά και υποτίμησης από την γυναίκα.

Τι είναι η στυτική δυσλειτουργία;

Ως στυτική δυσλειτουργία ορίζουμε την αδυναμία του άνδρα να αποκτήσει ή να διατηρήσει για επαρκή χρόνο την στύση που απαιτείται ώστε να πραγματοποιηθεί η σεξουαλική πράξη. Σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες, είναι η πιο συχνά εμφανιζόμενη σεξουαλική διαταραχή για τον άνδρα. Τα αίτια της στυτικής δυσλειτουργίας μπορούν να είναι ψυχογενή, οργανικά ή και τα δύο ταυτόχρονα.

Πως αισθάνεται η γυναίκα εισπράττοντας την στυτική δυσλειτουργία του συντρόφου της;

Από την πλευρά της η γυναίκα αισθάνεται ότι αδυνατεί να ικανοποιήσει τον σύντροφό της ενώ μπαίνει στην διαδικασία να αμφισβητήσει και την θηλυκότητα της θεωρώντας την στυτική δυσλειτουργία ένδειξη έλλειψης επιθυμίας. Για την γυναίκα η σκληρότητα και η διάρκεια της στύσης του άνδρα είναι η μεγαλύτερη ένδειξη της ερωτικής του επιθυμίας για εκείνη. Οπότε βαθμιαία αρχίζει να ανησυχεί για το ενδεχόμενο ύπαρξης μιας παράλληλης σχέσης στην οποία εμπλέκεται ο σύντροφός της και του επιτίθεται. Η ποιότητα της σχέσης αλλά και της επικοινωνίας που έχει αναπτυχθεί το προηγούμενο διάστημα τίθεται επί τάπητος και δοκιμάζεται έντονα σε περιπτώσεις στυτικής δυσλειτουργίας.

Οι ενοχές είναι ίσως η πιο συχνή αντίδραση μιας γυναίκας στο στυτικό πρόβλημα του συντρόφου της. Η χαμηλή αυτοεκτίμηση και η εξαρτητική διάθεση μιας γυναίκας μπορούν να τη γεμίσουν αμφιβολίες για το κατά πόσο μπορεί να ικανοποιήσει τον άνδρα. Η στυτική δυσλειτουργία ταυτίζεται με την έλλειψη επιθυμίας και οι ευθύνες για αυτή την υποθετική κρίση στη σχέση βαρύνουν αποκλειστικά εκείνη η οποία με κάποιο τρόπο σταμάτησε να είναι το αντικείμενο πόθου για το συντρόφου. Αποτέλεσμα της αντίδρασης αυτής είναι η απομάκρυνση του ζευγαριού τόσο συναισθηματικά όσο και σεξουαλικά και ο εγκλωβισμός του καθενός σε μια αέναη μάχη με τον εαυτό του. Πολλές φορές η αποστασιοποίηση αυτή οδηγεί τη γυναίκα σε μια παθητικότητα που ερμηνεύεται από τον άνδρα ως αδιαφορία ενώ επί της ουσίας είναι η αδυναμία της συντρόφου να διαχειριστεί με τρόπο γόνιμο τη σεξουαλικότητά της.

Στις περιπτώσεις όπου η γυναίκα έχει έναν αρχηγικό ρόλο στη σχέση, οπότε έχουμε να κάνουμε με έναν άνδρα εξαρτητικό και αδύναμο σαν χαρακτήρα, η πιο πιθανή αντίδραση από μέρους της είναι η επικριτικότητα και δευτερευόντως η καχυποψία. Η γυναίκα σχολιάζει αρνητικά την αδυναμία του συντρόφου της να επιτύχει μια δυνατή στύση και ενδεχομένως να φτάνει και στο σημείο να τον συγκρίνει με προηγούμενες σχέσεις της. Η αντίδραση αυτή πλημμυρίζει τον άνδρα με ακόμα μεγαλύτερο άγχος και αίσθημα ανεπάρκειας καθώς πλέον έχει να ανταγωνιστεί και τους προηγούμενους συντρόφους εκτός από τον ίδιο του τον εαυτό. Ωστόσο, δεδομένου ότι μια γυναίκα με αρχηγικό χαρακτήρα στη σχέση έχει και πολλά ναρκισσιστικά στοιχεία στην προσωπικότητά της δεν θα μπορούσε να μην επιδείξει και καχυποψία ως προς το ενδεχόμενο να υπάρχει κάποια παράλληλη σχέση που δεν την γνωρίζει. 

Βοηθά η θετική γυναικεία στάση στην αντιμετώπιση της ανδρικής στυτικής δυσλειτουργίας;

Η θετική στάση της γυναίκας, η οποία είναι και το ζητούμενο σε τέτοιες περιπτώσεις, θα λειτουργήσει ευεργετικά στη θεραπεία, θα αποφορτίσει τον άνδρα από το άγχος και τις ενοχές και θα εξασφαλίσει ταχύτερα αποτελέσματα. Βασική προϋπόθεση είναι η ουσιαστική δέσμευσή της να συνδράμει στη θεραπεία του συντρόφου ανεξάρτητα από προσωπικές αξίες, ταμπού και περιορισμούς. Αυτό που έχει κατά κύριο λόγο ανάγκη ο άνδρας είναι να μπορεί να «δει» στα μάτια της συντρόφου του ότι το πρόβλημα που έχει δεν απειλεί τη σχέση τους. Με αυτό ως παρακαταθήκη θα διεκδικήσουν από κοινού την σεξουαλική υγεία και απόλαυση.

Μαρίνα Μόσχα

Continue Reading

Υγεία

Ενσυνείδητη Διατροφή

Η υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών βασίζεται στην αλλαγή της φιλοσοφίας μας. Είναι σημαντικό να μάθουμε να σεβόμαστε το σώμα μας και τις ανάγκες του. Ο Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, M.Sc., Συγγραφέας & Ιδρυτής του medNutrition.gr, Πάρης Παπαχρήστος στο άρθρο του:
Η Ενσυνείδητη Διατροφή ξεκινά με το πρώτο Γεύμα της ημέρας μας παρέχει χρήσιμες συμβουλές για το πως μπορεί αυτή η φιλοσοφία να γίνει εύκολα πράξη και τρόπος ζωής από το πρώτο γεύμα κάθε μέρας.

Στο συγκεκριμένο κείμενο θα διαβάσετε για:
– τη σημασία του ήρεμου περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια ενός γεύματος
– την αξία της γευστικής ικανοποίησης
– τη σωματική πείνα

Πηγή: mednutrition.gr

 

Continue Reading

Trending