Connect with us

Τέχνη πολιτισμός

«Η ΑΣΚΗΤΙΚΗ ΤΟΥ ΒΛΕΜΜΑΤΟΣ»

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΕΡΕΣΤΕΤΖΗΣ

Μια ζωγραφική πορεία τριάντα χρόνων, με σταθερή αναφορά στο ανθρώπινο πρόσωπο, παρουσιάζει η αίθουσα τέχνης «Chalkos Gallery»  με πορτρέτα του Κωνσταντίνου Κερεστετζή.

Λάδια, σχέδια και ακουαρέλες φανερώνουν, όχι την εμμονή με την πιστότητα της αναπαράστασης αλλά το πώς ο δημιουργός συναντά μέσα από την απτή πραγματικότητα που έχει μπροστά του, μια άλλη, εσωτερική πραγματικότητα:  του μοντέλου και τη δική του. Εν είδει αναδρομικής, δείχνεται η σχέση του ζωγράφου με το πορτρέτο από τα χρόνια της σπουδής στην Αθήνα, αργότερα στο περίφημο μουσείο Πράδο της Ισπανίας, στους δρόμους του Φαναρίου, αλλά και μέσα στα κελιά των μοναχών του Αγίου Όρους.

Οι μορφές που έχει συνάξει γύρω του ο Κερεστετζής, όσες συνάντησε τυχαία, όσες θήρευσε και όσες αγάπησε μέσα από την τέχνη του, αιωρούνται μεταξύ φυσικού και ζωγραφικού, θέτοντας ερωτήματα γύρω από τα ζητήματα του ορατού και του πνευματικού στην τέχνη.

Τον πυρήνα της έκθεσης τον προσδιορίζει ο ίδιος ο Κερεστετζής:

«Μας μαθαίνουν ότι δεν χρειάζεται να «βλέπεις» γιατί το κάνει για σένα πλέον το κινητό, δεν χρειάζεται να σχεδιάσεις, γιατί το κάνει το pc. Μπορεί αναλογικά να είναι πιστό το ίχνος της εικόνας με το πρόσωπό σου, σε αυτό που θα καταγράψει η κάμερα. Εγώ, όμως, δεν θα γνωρίζω απολύτως  τίποτα για το πρόσωπό σου. Θα εξακολουθεί να μου είναι ξένο και άγνωστο.  Αν όμως καθίσω να το κοιτάξω και προσπαθήσω να το σχεδιάσω, τότε βρίσκομαι μπροστά σε ένα κόσμο τελείως διαφορετικό, που όμως κρύβει ένα εξαιρετικό ενδιαφέρον… όταν καταφέρνεις να συλλάβεις λεπτές ποιότητες από την ψυχοσύνθεση και τον χαρακτήρα του ανθρώπου που ποζάρει, τότε γίνεσαι ένας καθρέπτης που ο άλλος μπορεί να αναγνωρίσει και να συνειδητοποιήσει  κάτι για τον εαυτό του εκεί».

Οι φυσιογνωμίες των ανθρώπων που αποτύπωσε ο Κερεστετζής, τα βλέμματά τους που μας μιλάνε, είτε ως αυτοσχέδιες περιστασιακές, ακόμη και παιγνιώδεις, είτε ως επίσημες, «σοβαρές»,  συνιστούν μια ζωγραφική αυθύπαρκτη, που εν τέλει μας δίνουν τον ίδιο τον δημιουργό: « η αυτοπροσωπογραφία είναι μια σταθερή αναφορά για τον ζωγράφο που ασχολείται με το πορτραίτο. Είναι ένα θέμα στο οποίο συχνά πυκνά επιστρέφω ως συνθήκη συνάντησης με τον εαυτό. Η ίδια αναζήτηση όμως μεταφέρεται και σε κάθε άλλο πορτραίτο. Τον εαυτό μας ψάχνουμε τελικά, σε ό,τι κάνουμε».

Ο Κερεστετζής επιχειρεί να δείξει όχι μόνο όψεις του πορτρέτου, αλλά και να μοιραστεί το μυστήριο της ζωγραφικής εμπειρίας με το κοινό, έξω από την «ασφάλεια» του εργαστηρίου. Για ένα περίπου μήνα θα ζωγραφίσει τα πρόσωπα των ανθρώπων που θα συναντήσει στον χώρο της γκαλερί, παρουσία κοινού. Τα έργα αυτά θα εκτεθούν με τη σειρά τους, συμπληρώνοντας την ενότητα όσων ανήκουν πλέον σε συλλογές και παραχωρήθηκαν για να μπορέσει να πλαισιωθεί με πληρότητα η έκθεση.

Το γεγονός επιμελείται ο ιστορικός τέχνης Γιώργος Μυλωνάς.

Με σπουδές στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (1989-1994) – ζωγραφική με τον Χρόνη Μπότσογλου, χαρακτική με τον Θανάση Εξαρχόπουλο – και ουσιαστικό δάσκαλο τον Κώστα Παπατριανταφυλλόπουλο, ο Κωνσταντίνος Κερεστετζής ακολούθησε το παράδειγμα των παλιών μαστόρων και συνέχισε την σπουδή στα μεγάλα έργα του παρελθόντος, αρχικά στο Λούβρο και κατόπιν στο Πράδο. Από το 1993 έως το 1998 έκανε ελεύθερες σπουδές στην Ισπανία κι έζησε στο Τολέδο, επιχειρώντας μια ιδιότυπη «μαθητεία» στον Γκρέκο και στην πόλη που τον ανέδειξε. Το αποτέλεσμα αυτής της θητείας παρουσιάστηκε σε ατομική έκθεση στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο της Αθήνας, με τίτλο «Σπουδή στο Πράδο» (2009). Παθιασμένος ταξιδευτής ο Κερεστετζής, θέλησε να φιλοτεχνήσει και το «πρόσωπο» διάφορων πόλεων – από την Ευρώπη ως τη Λατινική Αμερική -, με κύρια την Κωνσταντινούπολη όπου έμεινε εφτά χρόνια (2010-2017). Γοητευμένος από το φως στον Κεράτιο κόλπο, επιχείρησε να σκάψει στη συλλογική μνήμη και να «αιχμαλωτίσει» στον καμβά του αναμνήσεις από τους δρόμους του Φαναρίου ως τα Πριγκηπόνησα κι από τα μοναδικά αρχοντικά ως τα πρόσωπα των λιγοστών Ελλήνων της Πόλης. Μετά τη μαθητεία του στους μεγάλους δασκάλους της Δύσης, τα τελευταία χρόνια ο Κερεστετζής αντλεί από την αγιορειτική παράδοση και την εμβολιάζει με τρόπο απρόσμενο κι ανανεωτικό. Έργα του ανήκουν σε πολλές ιδιωτικές συλλογές και μουσεία στην Ελλάδα και στην Ισπανία, την Αγγλία, την Τουρκία και τις Η.Π.Α.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Chalkos Gallery:  Ιουστινιανού 21 ||  Τηλέφωνο 2310 250956  ||  [email protected]

Εγκαίνια έκθεσης: Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου στις 21.00

Διάρκεια έκθεσης: από 14/12/2018 έως 19/1/2019

Ώρες λειτουργίας έκθεσης:  Τρίτη με Παρασκευή 11.00 με 15.00 και 18.00 με 21.00  ||  Σάββατο 11.00 με 15.00

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Βιβλία

4+1 Διηγήματα για εσένα που δεν έχεις χρόνο!

Σου αρέσει πολύ το διάβασμα και θα ήθελες στο Σαββατοκύριακο να περιλαμβάνεται άλλη μία μέρα, ώστε να προλαβαίνεις και να φέρνεις εις πέρας τις υποχρεώσεις σου, και να διασκεδάζεις με τους φίλους σου αλλά και να χαλαρώνεις στην πολυθρόνα σου διαβάζοντας ένα βιβλίο.

Το να επιλέξεις ένα πολυσέλιδο μυθιστόρημα σου μοιάζει με δέσμευση που σε τρομάζει.Άλλωστε, μια χαλαρωτική δραστηριότητα δεν θα έπρεπε με κανέναν τρόπο να εμπεριέχει πίεση.

Εφόσον δεν έχεις χρόνο, γιατί να μην επιλέξεις κάποιο βιβλίο ευκολοδιάβαστο, όπως μια συλλογή διηγημάτων; Σύντομες ιστορίες για πριν τον ύπνο ή ως συντροφιά στο λεωφορείο μέχρι να φτάσεις στον προορισμό σου που δεν απαιτούν συστηματική ανάγνωση προκειμένου να συμβαδίζεις με την πλοκή.

Ιδού λοιπόν κάποια βιβλία διηγημάτων για όλα τα γούστα!

Το συγκινητικό: Ζητείται ελπίς, Αντώνης Σαμαράκης

Ένα βιβλίο με δώδεκα ιστορίες κοινωνικέςελπιδοφόρες και συγκινητικές. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο άνθρωπος και οι δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει όπως η μοναξιά, η φτώχεια, η απόγνωση, ο εσωτερικός διχασμός. Η γραφή του Σαμαράκη, λιτή αλλά με τέτοια εκφραστική δύναμη, που θα σε συνεπάρει!

Ένα βιβλίο, που αν και κλείνει 64 χρόνια ζωής είναι πάντα επίκαιρο όπως και οι αξίες που προβάλει. Βρίσκεται στη λίστα με τα 100 καλύτερα βιβλία της νεοελληνικής λογοτεχνίας, σύμφωνα με τις επιλογές 120 συγγραφέων.

Το νοσταλγικό: Με μια χιλιάρα Καβασάκι, Βαγγέλης Σιαφάκας

Με φόντο την πόλη των Ιωαννίνων αλλά και την Ιταλία, ξεδιπλώνονται με τρόπο μελαγχολικό και νοσταλγικό οι ιστορίες μαθητών και νεαρών που μεγαλώνουν, ονειρεύονται, ερωτεύονται, μπλέκουν σε μπελάδες, και ως ενήλικεςδιαψεύδονται μέσα στα μεταπολεμικά χρόνια και αργότερα κατά τη μεταπολίτευση.

Ένα ταξίδι, σε μέρη και γεγονότα, μάλλον άγνωστα για πολλούς από τους αναγνώστες, μέσα από μια καταγραφή που μοιάζει περισσότερο με χαλαρή συζήτηση που βρίθει ρεαλισμού και σαρκαστικής διάθεσης.

Το αστυνομικό: Τριημερία και άλλα διηγήματα, Πέτρος Μάρκαρης

Για τους λάτρεις του μυστηρίου και της αγωνίας, τι καλύτερο από μια σειρά διηγημάτων του μετρ του ελληνικού αστυνομικού μυθιστορήματος; Με πρωταγωνιστές τον διάσημο αστυνόμο Χαρίτο και πρωτοεμφανιζόμενες φιγούρες, η δράση μεταφέρεται στηΓερμανία και την Τουρκία. Ο συγγραφέας αφουγκράζεται το κοινωνικό γίγνεσθαι της εποχής και το αποτυπώνει στις ιστορίες του ανανεώνοντας έτσι την αστυνομική λογοτεχνία με μια σύγχρονη ματιά.

Το χιουμοριστικό: Φωτιά στα σαββατόπαχα, Αύγουστος Κορτώ

Τα ευθυμογραφήματα του Κορτώ είναι η ιδανικότερη επιλογή για να σε αποφορτίσει από την κούραση της ημέρας. Με μότο ότι «το γέλιο είναι το μόνο αντίδοτο στο σκοτάδι που μας περιβάλλει», ο συγγραφέας μας δίνει απαντήσεις σε φλέγοντα ερωτήματα όπως το «Αν μια απλή σοκολάτα μπορεί να κάνει θαύματα» και χαρίζει στην επιστήμη την πολύτιμη μελέτη του περί φεϊσμπουκικής ψυχιατρικής.  

Το φιλοσοφικό: Μικρή ιστορία της Φιλοσοφίας, Nigel Warburton

Ένα βιβλίο που παρουσιάζει με τον πλέον εύληπτο τρόπο τους στοχαστές της δυτικής φιλοσοφίας και τις φιλοσοφικές θεωρίες τους στον άξονα του χρόνου. Η φιλοσοφία από κάτι άπιαστο και ακατανόητο γίνεται προσιτή για τους αναγνώστες κάθε ηλικίας, μέσα από μια συναρπαστική αφήγηση που μας καλεί να θαυμάσουμε τα ευρήματα της ανθρώπινης διάνοιας, να τα κατανοήσουμε και να τα καταστήσουμε τροφή για σκέψη.

 

 

Πηγή

Continue Reading

Θέατρο

Η ΝΕΡΑΙΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΛΗΚΑΡΙ ΣΤΟ RADIO CITY

Από Παρασκευή 29 Μαρτίου

ΦΟΥΡΤΟΥΝΑΚΗΔΕΣ ή ΒΡΟΝΤΑΚΗΔΕΣ;

Η μάχη φέτος θα είναι ανελέητη και θα έχει γέλιο μέχρι δακρύων…!

50 χρόνια μετά την ανεπανάληπτη αισθηματική κωμωδία της FINOS FILMS,   η «Η ΝΕΡΑΙΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΛΗΚΑΡΙ» για πρώτη φορά στο θέατρο σε διασκευή –σκηνοθεσία ΓΙΩΡΓΟΥ ΒΑΛΑΡΗ, με τους ΜΑΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΠΕΤΡΑΚΗ, την ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΔΙΑΒΑΤΗ στο ρόλο της μητέρας Φουρτουνάκη και τον ΓΙΩΡΓΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ στο ρόλο του πατέρα Φουρτουνάκη, σε μια υπερπαραγωγή με 30μελή θίασο, τον  Κρητικό χορευτικό σύλλογο του Αντώνη Βασσάλου και τον δημοφιλή Κρητικό λυράρη ΝΙΚΟ ΖΩΙΔΑΚΗ με την ορχήστρα του να ερμηνεύει ζωντανά μαντινάδες και την παραδοσιακή   Κρητική μουσική της παράστασης.

Λίγα λόγια για την υπόθεση:

«Στην Κρήτη όπου διαδραματίζεται η ιστορία μας, οι βεντέτες έχουν την τιμητική τους. Έτσι λοιπόν οι δύο γνωστές και εύπορες οικογένειες οι Φουρτουνάκηδες και οι Βροντάκηδες, κρατώντας την παράδοση της βεντέτας ανά τους αιώνες,  είναι στα μαχαίρια. Δεν μιλούν, ούτε χαιρετούνται όταν ανταμώνουν και φυσικά προσπαθούν με κάθε τρόπο  να κρατήσουν μακριά τα μοναχοπαίδια τους μην τύχει και ειδωθούν και αγαπηθούν. Οι Βροντάκηδες έχουν ένα κανακάρη μορφονιό, τον Μανούσο (Παναγιώτη Πετράκη)  που σπουδάζει στην Αθήνα και οι Φουρτουνάκηδες επίσης έχουν μια μοναχοκόρη  το Κατερινιώ (Μαρία Κορινθίου), ένα αγοροκόριτσο μέν  «μπουκιά και συγχώριο» δε, που κρατάει την βεντέτα ζωντανή. Η προίκα εκείνη την εποχή επίσης είχε την τιμητική της… Έτσι οι Βροντάκηδες καλούν τον μοναχογιό τους στην Κρήτη να τον παντρέψουν με το Λενιώ, που είναι όσο «βαρέων βαρών» είναι και τα προικιά του. Οι Φουρτουνάκηδες από την άλλη, αρραβωνιάζουν το Κατερινιώ με τον ώριμο και μάλλον ασχημάντρα μεν, άρχοντα του χωριού δε, τον Καπετάν Σκανταλάκη και το ρίχνουν στο γλέντι. Σ’αυτό το γλέντι μέλλει να συναντηθούν για πρώτη φορά το Κατερινιώ με τον Μανούσο και εκεί με την πρώτη ματιά ανθίζει ένας έρωτας μεγάλος ως σύγχρονοι Ρωμαίος και Ιουλιέττα ! Όμως όλα αλλάζουν όταν αποκαλύπτεται η πραγματική ταυτότητα των δύο νέων, με ανατροπές, κωμικές εξελίξεις αλλά και δραματικές,  μέχρι να φθάσει η στιγμή που θα πούμε «και ζήσαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα»,  σε ένα κρητικό γλέντι με την λύρα και τη χαρακτηριστική σφραγίδα του δημοφιλούς Κρητικού καλλιτέχνη  Νίκου Ζωιδάκη!

Συντελεστές:

Κείμενο: Λάκης Μιχαηλίδης

Διασκευή- Σκηνοθεσία: Γιώργος Βάλαρης

Παραδοσιακή  Κρητική Μουσική

Σκηνικά: Λία Ασβεστά

Κοστούμια: Έλενα Παπανικολάου

Φωτισμοί: Βασίλης Πλατάκης

Φωτογράφος: Μάνθος Τσακιρίδης

Video trailer:  Φώτης Φωτόπουλος

Βοηθός σκηνοθέτης: Κων/νος Φρίγγας

Διεύθυνση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα

Βοηθός παραγωγής: Μαριάνθη Μπαϊρακτάρη

Πρωταγωνιστούν: Μαρία Κορινθίου (Κατερινιώ), Παναγιώτης Πετράκης (Μανούσος), Σταύρος Νικολαίδης (Ενωμοτάρχης), Σπύρος Μεριανός (Ιερέας), Ευτυχία Φαναριώτη (Λενιώ), Ανδρέας Κωνσταντινίδης (Μανολιός)  και στον ρόλο του Βροντάκη ο Κοσμάς Ζαχάρωφ.

Φιλική συμμετοχή:  Πέτρος Ξεκούκης

Στον ρόλο της μητέρας Φουρτουνάκη η Χρυσούλα Διαβάτη

Στον ρόλο του πατέρα  Φουρτουνάκη ο  Γιώργος Κωνσταντίνου

Συμμετέχουν: Κων/νος Φρίγγας, Χρήστος Ιντζέογλου (χωροφύλακας), Άρης Δελαγραμμάτικας (Μαθιός) και ο Κρητικός χορευτικός Σύλλογος «Βρακοφόροι Δυτικής  Μακεδονίας»

Πρόγραμμα παραστάσεων: 

Παρασκευή 29 Μαρτίου 9μμ

Σάββατο 30 Μαρτίου 6μμ & 9μμ

Κυριακή 31 Μαρτίου 7μμ

Τετάρτη 3 Απριλίου 7μμ

Πέμπτη 4 Απριλίου 9μμ

Παρασκευή 5 Απριλίου 9μμ

Σάββατο 6 Απριλίου 6μμ & 9μμ

Κυριακή 7 Απριλίου 7μμ

Πηγή

Continue Reading

Τέχνη πολιτισμός

«Η Ασκητική του βλέμματος»

Σε φιλοσοφική βραδιά με πλήθος κόσμου εξελίχθηκαν τα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής «Η Ασκητική του βλέμματος» του Κωνσταντίνου Κερεστετζή στην αίθουσα τέχνης Chalkos Gallery.

Ο καλλιτέχνης καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης, έχει μεταφέρει το εργαστήρι του στην Chalkos Gallery. Οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να τον απολαύσουν εν ώρα εργασίας αλλά και να κλείσουν προσωπικό ραντεβού για το πορτρέτο τους.

Η έκθεση θα φιλοξενηθεί από την Gallery έως τις 16 Φεβρουαρίου.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Διάρκεια έκθεσης: από 14/12/2018 έως 19/1/2019 Παράταση: έως 16 Φεβρουαρίου

Ώρες λειτουργίας έκθεσης:  Τρίτη με Παρασκευή 11.00 με 15.00 και 18.00 με 21.00  ||  Σάββατο 11.00 με 15.00

Continue Reading

Trending