Connect with us

Τέχνη πολιτισμός

«Η ΑΣΚΗΤΙΚΗ ΤΟΥ ΒΛΕΜΜΑΤΟΣ»

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΕΡΕΣΤΕΤΖΗΣ

Μια ζωγραφική πορεία τριάντα χρόνων, με σταθερή αναφορά στο ανθρώπινο πρόσωπο, παρουσιάζει η αίθουσα τέχνης «Chalkos Gallery»  με πορτρέτα του Κωνσταντίνου Κερεστετζή.

Λάδια, σχέδια και ακουαρέλες φανερώνουν, όχι την εμμονή με την πιστότητα της αναπαράστασης αλλά το πώς ο δημιουργός συναντά μέσα από την απτή πραγματικότητα που έχει μπροστά του, μια άλλη, εσωτερική πραγματικότητα:  του μοντέλου και τη δική του. Εν είδει αναδρομικής, δείχνεται η σχέση του ζωγράφου με το πορτρέτο από τα χρόνια της σπουδής στην Αθήνα, αργότερα στο περίφημο μουσείο Πράδο της Ισπανίας, στους δρόμους του Φαναρίου, αλλά και μέσα στα κελιά των μοναχών του Αγίου Όρους.

Οι μορφές που έχει συνάξει γύρω του ο Κερεστετζής, όσες συνάντησε τυχαία, όσες θήρευσε και όσες αγάπησε μέσα από την τέχνη του, αιωρούνται μεταξύ φυσικού και ζωγραφικού, θέτοντας ερωτήματα γύρω από τα ζητήματα του ορατού και του πνευματικού στην τέχνη.

Τον πυρήνα της έκθεσης τον προσδιορίζει ο ίδιος ο Κερεστετζής:

«Μας μαθαίνουν ότι δεν χρειάζεται να «βλέπεις» γιατί το κάνει για σένα πλέον το κινητό, δεν χρειάζεται να σχεδιάσεις, γιατί το κάνει το pc. Μπορεί αναλογικά να είναι πιστό το ίχνος της εικόνας με το πρόσωπό σου, σε αυτό που θα καταγράψει η κάμερα. Εγώ, όμως, δεν θα γνωρίζω απολύτως  τίποτα για το πρόσωπό σου. Θα εξακολουθεί να μου είναι ξένο και άγνωστο.  Αν όμως καθίσω να το κοιτάξω και προσπαθήσω να το σχεδιάσω, τότε βρίσκομαι μπροστά σε ένα κόσμο τελείως διαφορετικό, που όμως κρύβει ένα εξαιρετικό ενδιαφέρον… όταν καταφέρνεις να συλλάβεις λεπτές ποιότητες από την ψυχοσύνθεση και τον χαρακτήρα του ανθρώπου που ποζάρει, τότε γίνεσαι ένας καθρέπτης που ο άλλος μπορεί να αναγνωρίσει και να συνειδητοποιήσει  κάτι για τον εαυτό του εκεί».

Οι φυσιογνωμίες των ανθρώπων που αποτύπωσε ο Κερεστετζής, τα βλέμματά τους που μας μιλάνε, είτε ως αυτοσχέδιες περιστασιακές, ακόμη και παιγνιώδεις, είτε ως επίσημες, «σοβαρές»,  συνιστούν μια ζωγραφική αυθύπαρκτη, που εν τέλει μας δίνουν τον ίδιο τον δημιουργό: « η αυτοπροσωπογραφία είναι μια σταθερή αναφορά για τον ζωγράφο που ασχολείται με το πορτραίτο. Είναι ένα θέμα στο οποίο συχνά πυκνά επιστρέφω ως συνθήκη συνάντησης με τον εαυτό. Η ίδια αναζήτηση όμως μεταφέρεται και σε κάθε άλλο πορτραίτο. Τον εαυτό μας ψάχνουμε τελικά, σε ό,τι κάνουμε».

Ο Κερεστετζής επιχειρεί να δείξει όχι μόνο όψεις του πορτρέτου, αλλά και να μοιραστεί το μυστήριο της ζωγραφικής εμπειρίας με το κοινό, έξω από την «ασφάλεια» του εργαστηρίου. Για ένα περίπου μήνα θα ζωγραφίσει τα πρόσωπα των ανθρώπων που θα συναντήσει στον χώρο της γκαλερί, παρουσία κοινού. Τα έργα αυτά θα εκτεθούν με τη σειρά τους, συμπληρώνοντας την ενότητα όσων ανήκουν πλέον σε συλλογές και παραχωρήθηκαν για να μπορέσει να πλαισιωθεί με πληρότητα η έκθεση.

Το γεγονός επιμελείται ο ιστορικός τέχνης Γιώργος Μυλωνάς.

Με σπουδές στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (1989-1994) – ζωγραφική με τον Χρόνη Μπότσογλου, χαρακτική με τον Θανάση Εξαρχόπουλο – και ουσιαστικό δάσκαλο τον Κώστα Παπατριανταφυλλόπουλο, ο Κωνσταντίνος Κερεστετζής ακολούθησε το παράδειγμα των παλιών μαστόρων και συνέχισε την σπουδή στα μεγάλα έργα του παρελθόντος, αρχικά στο Λούβρο και κατόπιν στο Πράδο. Από το 1993 έως το 1998 έκανε ελεύθερες σπουδές στην Ισπανία κι έζησε στο Τολέδο, επιχειρώντας μια ιδιότυπη «μαθητεία» στον Γκρέκο και στην πόλη που τον ανέδειξε. Το αποτέλεσμα αυτής της θητείας παρουσιάστηκε σε ατομική έκθεση στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο της Αθήνας, με τίτλο «Σπουδή στο Πράδο» (2009). Παθιασμένος ταξιδευτής ο Κερεστετζής, θέλησε να φιλοτεχνήσει και το «πρόσωπο» διάφορων πόλεων – από την Ευρώπη ως τη Λατινική Αμερική -, με κύρια την Κωνσταντινούπολη όπου έμεινε εφτά χρόνια (2010-2017). Γοητευμένος από το φως στον Κεράτιο κόλπο, επιχείρησε να σκάψει στη συλλογική μνήμη και να «αιχμαλωτίσει» στον καμβά του αναμνήσεις από τους δρόμους του Φαναρίου ως τα Πριγκηπόνησα κι από τα μοναδικά αρχοντικά ως τα πρόσωπα των λιγοστών Ελλήνων της Πόλης. Μετά τη μαθητεία του στους μεγάλους δασκάλους της Δύσης, τα τελευταία χρόνια ο Κερεστετζής αντλεί από την αγιορειτική παράδοση και την εμβολιάζει με τρόπο απρόσμενο κι ανανεωτικό. Έργα του ανήκουν σε πολλές ιδιωτικές συλλογές και μουσεία στην Ελλάδα και στην Ισπανία, την Αγγλία, την Τουρκία και τις Η.Π.Α.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Chalkos Gallery:  Ιουστινιανού 21 ||  Τηλέφωνο 2310 250956  ||  [email protected]

Εγκαίνια έκθεσης: Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου στις 21.00

Διάρκεια έκθεσης: από 14/12/2018 έως 19/1/2019

Ώρες λειτουργίας έκθεσης:  Τρίτη με Παρασκευή 11.00 με 15.00 και 18.00 με 21.00  ||  Σάββατο 11.00 με 15.00

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Θέατρο

«Η χαμένη αθωότητα της Άννας Φρανκ»

H θεατρική ομάδα Entremosotros, της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης, κλείνει την τρίχρονη επιτυχημένη πορεία του έργου «Η χαμένη αθωότητα της Άννας Φρανκ» με μία παράσταση στο Βασιλικό Θέατρο που θα πραγματοποιηθεί τη

Δευτέρα 22 Απριλίου 2019 και ώρα 20:30

Παραθέτουμε στοιχεία για την ταυτότητα της παράστασης, που διοργανώνεται από την Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης και τον Ανεξάρτητο Τομέα Κοινωνικής Συνοχής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με την ευγενική υποστήριξη των: Σύνδεσμος Φιλίας Ελλάς-Κύπρος, Οικονομοτεχνική ΕΠΕ, Παιδικό Χωριό SOS Πλαγιαρίου και Λέσχη Lions Θεσσαλονίκη-Μακεδονία.

Συντελεστές:

Διανομή:

Στελίνα Ζακάρ……………………….. Άννα Φρανκ

Αλμπέρτο Σεβή……………………… Όττο Φρανκ

Αλίκη Άντζελ………………………… Έντιθ Φρανκ

Σαλίνα Μαϊρ………………………….. Μαργκό Φρανκ

Χριστίνα Χαρατσίδου……………… Πετρονέλλα Βαν Ντάαν

Αλμπέρτο Πέρεζ……………………. Χανς Βαν Ντάαν

Σολομών Γκερσών…………………. Πήτερ Βαν Ντάαν

Χρήστος Βυρώζης………………….. Γιαν Ντούσελ

Δαυίδ Ναχμίας……………………….. Κύριος Κράλερ

Βάλια Χρυσοχόου………………….. Μιπ Γκις

 

Σκηνοθεσία:……………………………………… Γιάννης Μαλλούχος

Βοηθός σκηνοθέτη:…………………………… Αλμπέρτο Σεβή

Σκηνικά:…………………………………………… Αλμπέρτο Σεβή & Κάρεν Απινιάν

Ενδυματολόγος:………………………………… Ρικέτα Ζακάρ

Μουσικοί:………………………………………… Ηλίας Ναχμίας & Μίνα Αμανατίδου

Φωτισμός:………………………………………… Εύα Σεβή

Ηχητική υποστήριξη:…………………………. Ηλιάνα Ερρέρα

Μακιγιάζ:…………………………………………. Σέλλη Βεντούρα

Κομμωτής:……………………………………….. Διονύσης Νικοπολίδης

Η παράσταση «Η χαμένη αθωότητα της Άννας Φρανκ» έχει παρουσιαστεί σε θεατρικές σκηνές στη Θεσσαλονίκη, το Σοχό, τους Αμπελόκηπους, το Παλαιόκαστρο, τη Λάρισα, το Βόλο, και το Άργος Ορεστικό αποσπώντας τα θερμότερα σχόλια του κοινού.

Σημειώνουμε ότι η παράσταση έχει φιλανθρωπικό χαρακτήρα. H είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη και όσοι επιθυμούν να ενισχύσουν τους σκοπούς των Παιδικών Χωριών S.O.S. μπορούν να φέρουν τρόφιμα μακράς διαρκείας, όπως μακαρόνια, ρύζι κ.λ.π. ή απορρυπαντικά.

Continue Reading

Τέχνη πολιτισμός

Christian Dior: «Ο σχεδιαστής των ονείρων» στο Victoria and Albert Museum στο Λονδίνο

Ο Christian Dior, δημιουργός του οίκου Dior, είχε μία ιδιαίτερη σχέση με την Μεγάλη Βρετανία. Ήταν δε τέτοια αυτή, που κάποια στιγμή δήλωσε «δεν υπάρχει καμία άλλη χώρα στον κόσμο εκτός από την δική μου, της οποίας ο τρόπος ζωής να μου αρέσει τόσο πολύ. Αγαπώ τις Αγγλικές παραδόσεις, την Αγγλική ευγένεια, την Αγγλική αρχιτεκτονική. Μου αρέσει μέχρι και η Αγγλική κουζίνα.»

Ρεπορτάζ της Αριστέας Παναγιωτακοπούλου

Η έκθεση με τίτλο « Christian Dior : Ο σχεδιαστής των ονείρων», που πραγματοποιείται στο Victoria and Albert Museum στο Λονδίνο, έχει σαν θέμα, ξεκινώντας από το 1947 μέχρι σήμερα, την ιστορία και την επιρροή του στην μόδα, ενός από τους σημαντικότερους σχεδιαστές του 20ου αιώνα, εξερευνώντας την ανθεκτικά ηγετική θέση του συγκεκριμένου οίκου μόδας, όπως επίσης και την σχέση του ίδιου του Dior με την Μεγάλη Βρετανία.

Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ CHRISTIAN DIOR ΜΕ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΗΤΑΝ ΤΟΣΟ ΣΤΕΝΗ ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΙΧΕ ΠΡΟΣΦΕΡΘΕΙ ΠΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΓΙΑ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΜΟΔΑΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥ ΤΟΥ

Εντυπωσιακό, πως ένας Γάλλος γεννημένος στην Νορμανδία το 1905 και εν συνεχεία μεγαλωμένος στο Παρίσι εκληματίστηκε στην Μεγάλη Βρετανία με αυτό τον απόλυτο τρόπο!

Η σχέση του με την βασιλική οικογένεια ήταν τόσο στενή που του είχε προσφερθεί πύργος της βασιλικής οικογένειας για επίδειξη μόδας του οίκου του, στην οποία και παραβρέθηκε η πριγκίπισσα Μαργαρίτα. Βραδινή τουαλέτα του οίκου φορούσε επίσης η πριγκίπισσα Μαργαρίτα κατά τον εορτασμό των 21ων γενεθλίων της, με την οποία την βλέπουμε απαθανατισμένη από τον φακό του Σέσιλ Μπήτον.

Η Πριγκίπισσα Μαργαρίτα από τον φακό του Σέσιλ Μπήτον

 

 

 

Στην έκθεση αυτή είχαμε την χαρά να ξεναγηθούμε από τον κύριο Gumer del Olmo, Εκπρόσωπο του Οίκου, ο οποίος και διευκόλυνε το ρεπορτάζ μας σε συνεργασία με την κυρία Laura Mitchel του Victoria and Albert Museum, όπου είδαμε με ένα τρόπο μαγικά δοσμένο την ιστορία του οίκου από ιδρύσεώς του μέχρι σήμερα. Τα εισιτήρια ήταν sold out για μεγάλο χρονικό διάστημα και ήταν αυτός ο λόγος για τον οποίο η έκθεση παρατάθηκε μέχρι τον Σεπτέμβριο.

ΕΑΝ ΜΙΑ ΚΥΡΙΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΕΝΑ ΡΟΥΧΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΠΟΥΛΗΘΕΙ, ΤΟΤΕ Ο ΟΙΚΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙ Μ’ ΕΚΕΙΝΗ ΠΟΥ ΤΟ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΡΩΤΗΣΕΙ ΕΑΝ ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΟΥΝ ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ

Η Αριστέα Παναγιωτακοπούλου και ο Gumer del Olmo

Τη συνέχεια του άρθρου θα τη βρείτε εδώ

Continue Reading

Θέατρο

Πρόσκληση για καλό σκοπό!

Η Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης και η θεατρική Ομάδα «Entremosotros» παρουσιάζουν τη Δευτέρα 22 Απριλίου στις 20:30 στο Βασιλικό Θέατρο την παράσταση «1942 – Η χαμένη αθωότητα της Άννας Φράνκ».

Αντί εισιτηρίου θα συλλέγονται τρόφιμα μακράς διαρκείας, χαρτικά, απορρυπαντικά και άλλα είδη πρώτης ανάγκης, τα οποία θα διατεθούν στο Παιδικό χωριό SOS Πλαγιαρίου.

Continue Reading

Trending