Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Η Διήγηση Ιστοριών ως εργαλείο δημιουργίας εικόνας (Brand Storytelling)

Μια πρόσφατα ανερχόμενη διεθνή τάση στο χώρο των τροφίμων και των ποτών, είναι η επιστροφή σε παραδοσιακά, αγνά προϊόντα και γεύσεις, όπου οι καταναλωτές στρέφονται σε προϊόντα ζητώντας αυθεντικότητα. Οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής και ο φόβος ο οποίος έχει περάσει πλέον με διάφορες μορφές στην καθημερινότητά μας, σε συνδυασμό με το στρες, έχει δημιουργήσει μία συναισθηματική ανάγκη για επιστροφή στις ρίζες (back-to-basics), πίσω σε εκείνες τις μνήμες, τα αρώματα και τις γεύσεις, που μας κάνουν να νιώθουμε ασφαλείς και σίγουροι, αποτινάζοντας από πάνω μας όλη εκείνη την «ψευδαίσθηση του δήθεν». Τα παραδοσιακά προϊόντα διατροφής είναι προϊόντα που συνδέονται με τη διατροφική κουλτούρα ενός τόπου, και μέσω αυτής με την ιστορία, τα ήθη και τα έθιμά του. Ο παραδοσιακός χαρακτήρας των προϊόντων αυτών οφείλεται στην ιδιοτυπία των υλικών ή του τρόπου παρασκευής τους (συνταγή ή τεχνική), έχει ιστορία δεκαετιών ή και αιώνων και μεταδίδεται από γενιά σε γενιά.

Εξιστορώντας την ξεχασμένη «ταυτότητα των τοπικών μας προϊόντων»: Αυτή η αναζήτηση της «αλήθειας» φέρνει στην επιφάνεια και δίνει αξία στο κομμάτι της ελληνικής παράδοσης. Από τον κρόκο Κοζάνης μέχρι τα τυροπιτάκια Αλεξανδρούπολης κι από το ρακόμελο Αμοργού μέχρι τον καβουρμά Θράκης (ή σύγκλινο όπως το λένε στη Μάνη…), τα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα αποτελούν φορείς παράδοσης, κοινωνοί κουλτούρας και πρεσβευτές Ελληνικότητας. Η αυξημένη παγκόσμια ζήτηση για παραδοσιακά προϊόντα, αποτελεί μία από τις τελευταίες ευκαιρίες της Ελλάδας να αποκτήσει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που θα ξεπερνάει τα σύνορά μας με αξιώσεις και αυτοπεποίθηση. Η χώρα μας είναι γεμάτη από καταπληκτικά προϊόντα που συνδυάζουν ποιότητα, γεύση και διατροφικές αξίες, αποτελώντας μοναδικές προτάσεις προς τον Έλληνα αλλά και τον διεθνή καταναλωτή. Η σημασία της ανάδειξής τους, τόσο για τη διατήρηση της κληρονομιάς και της ιστορικής ταυτότητας μιας περιοχής, αλλά και την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας, είναι προφανής. Κατά παράδοση όμως, πολύ σπάνια διαθέτουν την κατάλληλη εικόνα που θα λειτουργήσει σαν δίαυλος επικοινωνίας προϊόντος – πελάτη εξασφαλίζοντας την πρώτη δοκιμή. Πρέπει να αναζητηθούν και να αναπτυχθούν νέοι τρόποι έτσι ώστε τα προϊόντα αυτά να εκμεταλλευθούν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα τους, έτσι ώστε να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του ξένου καταναλωτή.

Brand Storytellers: «Έναν μύθο θα σας πω…»: Πολύτιμος σύμμαχος στην προσπάθεια αυτή είναι η λειτουργία του Branding, που καλείται να «ντύσει» επικοινωνιακά τα προϊόντα, δημιουργώντας τον «σαφή και πιστευτό Μύθο» που περικλείει όλες εκείνες τις αξίες που κάνουν το προϊόν μοναδικό, δίνοντας επιχειρήματα επιλογής στον καταναλωτή που τα πρωτογνωρίζει και μπαίνει στο πειρασμό να τα ανακαλύψει. Ένα από τα βασικότερα σύγχρονα εργαλεία που θα συνθέσουν και θα οπτικοποιήσουν όλα τα παραπάνω, κτίζοντας ένα στιβαρό και δυναμικό brand, είναι η διήγηση της ξεχωριστής ιστορίας του κάθε προϊόντος-υπηρεσίας-τόπου, στον καταναλωτή. Σύμφωνα με τη νέα παγκόσμια τάση, κάθε διαφημιστική προσπάθεια διηγείται μια ιστορία. Η Εξιστόρηση αυτή, είναι ο πλέον πειστικός και ελκυστικός τρόπος προώθησης που χρησιμοποιείται σήμερα. Οι σύγχρονες θεωρίες της επικοινωνίας πρεσβεύουν ότι οι καταναλωτές δεν αγοράζουν πλέον προϊόντα, αλλά τις ιστορίες που αυτά «διηγούνται». Δεν αγοράζουν μάρκες, αλλά τους μύθους και τα αρχέτυπα που αυτές οι μάρκες συμβολίζουν. Εδώ και αρκετά χρόνια οι μεγαλύτερες εταιρίες παγκοσμίως έχουν βάλει μπροστά τις αφηγηματικές ανοικοδομήσεις τους. Οι αφηγηματικές σκηνές αντικατέστησαν τις διαφημιστικές καμπάνιες. Η εικόνα της μάρκας (Brand Image) αντικαταστάθηκε από την ιστορία της μάρκας (Brand Story). Έχουμε περάσει στην εποχή της αφήγησης, όπου η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις είναι πώς να μιλούν για την ιστορία τους κατά τον πιό αποτελεσματικό και αξιόπιστο τρόπο. Το Εξιστορείν αποτελεί το πιο χρήσιμο εργαλείο σε αυτή την προσπάθεια, διότι έχει την ικανότητα να προσελκύει εύκολα την προσοχή του κοινού, εκπέμποντας μηνύματα τα οποία διεισδύουν αποτελεσματικά στον συναισθηματικό κόσμο του στοχευμένου κοινού.

Η αφήγηση παλιών τοπικών παραδοσιακών ιστοριών, διεγείρει τη φαντασία των καταναλωτών σε σχέση με την παράδοση και τα Ελληνικά ήθη και έθιμα (Heritage Branding), αναδεικνύοντας ένα – εγκαταλειμμένο έως χθες Εθνικό Κεφάλαιο, που είναι ικανό να οδηγήσει τις Ελληνικές Επιχειρήσεις και την Τοπική Αυτοδιοίκηση σε μια δυναμική παρουσία στο νέο χώρο της «ιστορίας της μάρκας» (Brand Storytelling), ενισχύοντας τον αγώνα τους για εξωστρέφεια και στόχευσης σε συγκεκριμένες ανταγωνιστικές αγορές.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να συμμετέχετε στα σεμινάρια Brand Storytelling που διοργανώνει το New York College, στα οποία θα μάθετε για τη δύναμη της Αφήγησης και για το πώς μπορεί να διαμορφώσει τις πεποιθήσεις και τη καταναλωτική συμπεριφορά.

  • Θα μάθετε για τη δύναμη των Μύθων και τα Αρχέτυπα ιστοριών που διαπερνούν όλους τους πολιτισμούς και διαμορφώνουν τον τρόπο που επικοινωνούμε,
  • Θα κατανοήσετε τον τρόπο με τον οποίο οι ιστορίες μπορούν να παρακινήσουν τους καταναλωτές,
  • Θα ανακαλύψτε πώς να θέσετε σε λειτουργία αυτές τις ιστορίες σε δικές σας Επιχειρήσεις ή Οργανισμούς.

Χαράλαμπος Μιχαηλίδης

Διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων στο New York College Θεσσαλονίκης

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Όραμα και αλληλεγγύη απαιτούν οι πολίτες από τους ηγέτες της ΕΕ.

Ο διάλογος για το «Μέλλον της Ευρώπης» είναι μια μεγάλη πρόκληση για τα κράτη-μέλη  και συνάμα ευκαιρία για να εκφραστούν απόψεις και να αναληφθούν πρωτοβουλίες που θα φέρουν τους πολίτες πιο κοντά στην ευρωπαϊκή ιδέα.

Η έναρξη του διαλόγου τον προσεχή Μάιο, συμπίπτει χρονικά με την επέτειο των 40 χρόνων από την ένταξη της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης είναι μια πρόταση πανευρωπαϊκής διαβούλευσης για το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης με πρωτοβουλία των τριών θεσμικών οργάνων της Ε.Ε. (Επιτροπή, Ευρωκοινοβούλιο, Συμβούλιο) η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2022, επί Γαλλικής Προεδρίας.

Σημαντικό ρόλο καλούνται να διαδραματίσουν τα Εθνικά Κοινοβούλια και ειδικότερα η Ελληνική Βουλή, στον πανευρωπαϊκό διάλογο για την νέα  πορεία που θα χαραχθεί.


Τους 6+1 άξονες της εθνικής συμμετοχής στη Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης, παρουσίασε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών και αρμόδιος επί των Ευρωπαϊκών Θεμάτων, κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης

Οι άξονες της Ελληνικής πρότασης περιλαμβάνουν: Το ευρωπαϊκό πλαίσιο άμυνας και ασφάλειας, τις ευρωπαϊκές πολιτικές συνοχής, το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή, το μεταναστευτικό, την έρευνα και την καινοτομία με έμφαση στο ρόλο της νεολαίας, τη στρατηγική εμβάθυνσης της ΟΝΕ και το τρίπτυχο «Κράτος Δικαίου-Δημοκρατία-Ανθρώπινα Δικαιώματα.» 

Ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε τον πρωταγωνιστικό ρόλο που καλείται να διαδραματίσει η Ελλάδα και οι έλληνες πολίτες στη διάσκεψη. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, η «διάσκεψη αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για την Ελλάδα να συμμετάσχει ενεργά σε αυτήν τη συζήτηση τόσο ως κράτος όσο και ως κοινωνία, αφενός για να επιβεβαιώσει τη θέση της στον πυρήνα του ευρωπαϊκού οικοδομήματος, και αφετέρου για να ενισχύσει τη θέση της Ελλάδας στη θεσμική εμβάθυνση της ΕΕ του αύριο».

Αναλύοντας την ελληνική συμμετοχή, ο ΑΝΥΠΕΞ, επεσήμανε ότι κεντρικό στοιχείο θα είναι μια  εθνική διαβούλευση, τα πορίσματα της οποίας θα επεξεργαστεί ακαδημαϊκή επιτροπή σοφών (Advisory Group) σε συνεργασία με την ομάδα έργου και διυπουργικού συντονισμού (Task Force) του υπουργείου Εξωτερικών, υπό την ευθύνη του ιδίου.

Στόχος της διαβούλευσης είναι να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά στην άρθρωση προτάσεων από πολίτες για τον μελλοντικό προσανατολισμό της Ε.Ε, εισάγοντας στη δημόσια συζήτηση την ευρωπαϊκή ατζέντα και κινητοποιώντας τους πολίτες μέσα από μια συμμετοχική διαδικασία «από τα κάτω προς τα πάνω» (bottom-up process).

Την ελληνική πρόταση, ενόψει της διάσκεψης για το «Μέλλον της Ευρώπης», παρουσίασε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών, σε τηλεδιάσκεψη, με τους πρέσβεις των κρατών – μελών της ΕΕ και τους κάλεσε να συνεισφέρουν με ιδέες και προτάσεις  στο πλαίσιο της ελληνικής συμμετοχής. 

Στην τοποθέτησή του, αναφέρθηκε στις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ΕΕ λόγω της πανδημίας και στην πρωτόγνωρη απόφαση να θωρακίσει την ευρωπαϊκή οικονομία με το Ταμείο Ανάκαμψης, σημειώνοντας παράλληλα ότι η πρόταση του Πρωθυπουργού για το ευρωπαϊκό πιστοποιητικό εμβολιασμού είναι ιδιαίτερα σημαντική ενόψει της τουριστικής περιόδου.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην κινητοποίηση της νεολαίας, καθώς πρόκειται για «την επόμενη γενιά ανθρώπων που θα ηγηθούν της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θέλουμε να στρώσουμε το έδαφος πάνω στο οποίο θα δουλέψουν και θα διαπρέψουν». 

Η Ελλάδα κινείται σε σταθερές ευρωπαϊκές βάσεις και προετοιμάζεται ενεργά για την συζήτηση που ανοίγει για την Ευρώπη του μέλλοντος. Οι πολίτες απαιτούν αλληλεγγύη, σταθερότητα, ασφάλεια και ταχύτατη υλοποίηση των αποφάσεων που λαμβάνονται. 

Οι ηγεσίες των κρατών-μελών καλούνται να ανταποκριθούν στις υψηλές προκλήσεις και να δώσουν όραμα στις αποφάσεις τους. 

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

5 χρόνια project management & service design στην Ελλάδα

Ο οργανισμός καινοτομίας Youthnest κλείνει 5 χρόνια δραστηριοποίησης στην Ελλάδα, προσφέροντας υπηρεσίες διαχείρισης έργων (project management), σχεδιασμού υπηρεσιών (service design) και διεξαγωγής εκπαιδεύσεων (workshop & facilitation) σε περισσότερους από 31.122 ανθρώπους, 82+ συνεργάτες, 10+ χώρες και με 96% θετικά σχόλια.

Ο λόγος που δημιουργήθηκε οργανισμός ήταν να μελετήσουμε πιο συστημικά τις ρίζες των κοινωνικών προβλημάτων στην Ελλάδα, να αναζητήσουμε ουσιαστικές λύσεις εκσυγχρονίζοντας τον τρόπο που στήνουμε projects και ανθρωποκεντρικές υπηρεσίες, εκπαιδεύοντας παράλληλα πάνω από 2.000 ανθρώπους σε μεθοδολογίες που μπορούν να κάνουν την δουλειά τους και την ζωή τους καλύτερη. Από περιβαλλοντικές δράσεις μέχρι υπηρεσίες υγείας, αλλάζουμε τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις κοινωνικές προκλήσεις, μειώνοντας το κόστος και αυξάνοντας τον αντίκτυπο κάθε κοινωνικής δράσης που οργανώνει ένας Δήμος, μια Περιφέρεια, ένα τμήμα CSR, ένα ερευνητικό κέντρο, ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα ή μια οργάνωση.

Για να γιορτάσουμε τα δικά μας γενέθλια, σχεδιάσαμε μια σειρά δράσεων, προωθώντας ανοιχτά όσα μάθαμε τόσα χρόνια σε όλους και όλες ανεξαιρέτως: Τον Μάρτιο ολοκληρώσαμε την εκπαίδευση στο ουσιαστικό Project management, ενώ τον Απρίλιο εστιάζουμε στον ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό υπηρεσιών (Service Design) και τον Μάιο σε αποτελεσματικά Workshop & Facilitating.

Απρίλιος-Service Design

  1. Event: Ο (ανα)σχεδιασμός κοινωνικών υπηρεσιών στην Ελλάδα (Service Design) (Δευτέρα 19 Απριλίου 2021, 18.00-19.30) Εγγραφείτε σήμερα δωρεάν.
  1. 2ήμερο εργαστήριο: Μάθε πώς να στήνεις σωστά μια υπηρεσία (Service design) 

(26 & 28 Απριλίου, 18.00-21.00) Διαβάστε περισσότερα και εγγραφείτε στο link

Μάιος-Workshop & Facilitation

  1. Event: Η ψηφιακή εκπαίδευση στην μετά COVID-19 εποχή (Δευτέρα 10 Μαΐου 2021, 18.00-19.30) Εγγραφείτε σήμερα δωρεάν.
  1. 2ήμερο εργαστήριο: Πώς συντονίζεις ψηφιακά εκπαιδεύσεις & μαθήματα (24 & 26 Μαΐου 2021, 18.00-21.00) Διαβάστε περισσότερα και εγγραφείτε στο link

Έχετε ερωτήσεις; 

Επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]

Continue Reading

Προγράμματα

Πάρε μέρος στο νέο πρόγραμμα του Ελληνικού Κέντρου Συναισθημάτων

Το Ελληνικό κέντρο Συναισθημάτων με χαρά σας προσκαλεί σε ένα από τα μεγαλύτερα φιλανθρωπικά προγράμματα που έχει παρουσιάσει, την 2η δράση Κοινωνικής Ενδυνάμωσης (www.drasi.eu). Ο εμπνευστής αυτού του προγράμματος είναι ο Αργύρης Σ. Μάρδας και μέσω αυτού, στοχεύει στη ανατροπή των δυσοίωνων προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας ,σχετικά με τις ψυχικές επιπτώσεις του COVID-19,περιλαμβάνοντας δράσεις με ουσιαστικό νόημα όπως: Θεραπείες για καταπολέμηση τραυμάτων και ψυχικής αποφόρτισης, εκπαιδευτικές πρακτικές συναισθηματικής νοημοσύνης και τέλος, υποτροφίες που καλύπτουν το σύνολο της κοινωνίας.

Πάρε μέρος και εσύ :

Η πανδημία μας χτύπησε όλους ανεξαιρέτως, χωρίς διακρίσεις. Έτσι και στην 2η Δράση Κοινωνικής Ενδυνάμωσης μπορούν να πάρουν μέρος όλοι, αρκεί να μιλούν Ελληνικά και ζουν στην Ελλάδα. 

Για πληφορορίες και για να πάρετε μέρος πατήστε εδώ: https://drasi.eu/pare-meros/ 

Τι περιλαμβάνει;

Η Φιλανθρωπική Δράση του Ελληνικού Κέντρου Συναισθημάτων περιλαμβάνει:

  • Πάνω από 400 δωρεάν θεραπευτικές εφαρμογές ψυχικής αποφόρτισης Expansion Method σε: 
    • Καρκινοπαθείς.
    • Ιατρούς και Νοσηλευτές της πρώτης γραμμής. 
    • σε ανθρώπους που έχουν δεχτεί bullying
    • σε ανθρώπους που παρουσίασαν κρίσεις πανικού κατα την διάρκεια του Covid-19.
  • 10.000 Υποτροφίες από 90% έως 100% στο πρόγραμμα Βελτίωσης Συναισθηματικής Νοημοσύνης.
  • Έως και 100 Υποτροφίες σε διορισμένους εκπαιδευτικούς στα προγράμματα Συμβούλων Κοινωνικής Συναισθηματικής Μάθησης και σε ψυχολόγους στα προγράμματα Ψυχικής Αποφόρτισης (Σύμβουλοι PdC – Expansion Method) με κάλυψη 100% του κόστους σπουδών.

Πώς μπορώ να πάρω μέρος;

Μπορείς να πάρεις μέρος ως Δικαιούχος, ως Εθελοντής και ως Χορηγός. 

Οι Δικαιούχοι είναι όλοι επωφελούνται από τις θεραπείες και τα προγράμματά μας. Περισσότερα εδώ: https://drasi.eu/pare-meros

Οι Εθελοντές είναι όλοι όσοι θέλουν να μας βοηθήσουν να φέρουμε εις πέρας το αισιόδοξο όραμά μας. Μια κοινωνία που θα ανακάμψει πολύ γρήγορα από τις ψυχικές επιπτώσεις της πανδημίας. Περισσότερα εδώ: https://drasi.eu/volunteer

Οι Χορηγοί είναι εταιρείες που μπορούν να προσφέρουν είτε χρηματα είτε προϊόντα που εξυπηρετούν τους σκοπούς μας και όλοι όσοι συνδράμουν στα προγράμματα του Ελληνικού Κέντρου Συναισθημάτων. Περισσότερα στο 21019841088.

Για συνεντεύξεις καλέστε στο 2109841088, Αργύρης Σ. Μάρδας, πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Συναισθημάτων, εμπνευστής 2ης Δράσης Κοινωνικής Ενδυνάμωσης. 

Continue Reading

Trending