Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Η Θέση των Γυναικών στον Ερευνητικό Χώρο

Τη συμμετοχή των γυναικών στον τομέα της Έρευνας & Ανάπτυξης στην Ελλάδα παρουσιάζει νέα έκδοση του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ). Με αναλυτικά στοιχεία και δείκτες καταγράφεται η ενισχυμένη θέση των γυναικών στον ακαδημαϊκό και ερευνητικό χώρο και στις επιχειρήσεις, αλλά και στα ευρωπαϊκά και εθνικά χρηματοδοτούμενα έργα. Ωστόσο, η «γυάλινη οροφή» είναι ακόμα στη θέση της, καθώς οι γυναίκες εξακολουθούν να υποεκπροσωπούνται στις υψηλότερες βαθμίδες και στα όργανα διοίκησης.

Τα κύρια ευρήματα της έκδοσης συνοψίζονται ως εξής:

  • Καταγράφεται απόλυτη ισότητα γυναικών και ανδρών στους διδάκτορες που αναγορεύονται κάθε χρόνο από τα ελληνικά Πανεπιστήμια, οι οποίοι αποτελούν το νεοεισερχόμενο ερευνητικό προσωπικό της χώρας (50,0% το 2018).
  • Στον ακαδημαϊκό χώρο, παρότι διαπιστώνεται διαχρονική αύξηση της συμμετοχής τους σε όλες τις βαθμίδες, οι γυναίκες εξακολουθούν να υπολείπονται των ανδρών, ιδιαίτερα στην υψηλότερη βαθμίδα, όπου το ποσοστό γυναικών το 2017 είναι μόλις 22,3%. Πολύ χαμηλή είναι επίσης η εκπροσώπηση των γυναικών στα ανώτατα όργανα διοίκησης των ΑΕΙ.
  • Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η συμμετοχή των γυναικών στο προσωπικό Έρευνας & Ανάπτυξης (E&A) στην Ελλάδα είναι υψηλή. Το 2017 απασχολούνταν σε δραστηριότητες E&A συνολικά 39.665 γυναίκες, περίπου 4 γυναίκες στα 10 άτομα προσωπικού Ε&Α, ποσοστό που κατατάσσει την Ελλάδα στην 8η θέση μεταξύ των χωρών της ΕΕ28. Υψηλή συγκριτικά με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο είναι η συμμετοχή των γυναικών στο ερευνητικό προσωπικό των επιχειρήσεων.
  • Οι γυναίκες καταγράφουν υψηλά ποσοστά (πάνω από 50%) στις δράσεις υποστήριξης υποψηφίων διδακτόρων, μεταδιδακτόρων και νέων ερευνητών, που χρηματοδοτήθηκαν σε εθνικό επίπεδο από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο τα τελευταία έτη. Μικρότερη είναι ωστόσο η συμμετοχή τους στις δράσεις νέων ερευνητών που χρηματοδοτήθηκαν από την ΕΕ, όπως οι δράσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Έρευνας (συμμετοχή γυναικών 24%) και Marie Skłodowska-Curie (συμμετοχή γυναικών 38,4%).

Το ΕΚΤ, υποστηρίζοντας ενεργά τον στόχο της ισότιμης συμμετοχής των γυναικών στον Ευρωπαϊκό Χώρο Έρευνας, αναπτύσσει σειρά δραστηριοτήτων και παρεμβάσεων προς την κατεύθυνση αυτή, έχοντας συμπεριλάβει από το 2020  για πρώτη φορά τις στατιστικές για τη συμμετοχή των γυναικών σε Ε&Α, στον κατάλογο των εθνικών στατιστικών που στο εξής θα δημοσιεύει. Η έκδοση «Η συμμετοχή των γυναικών στην Έρευνα & Ανάπτυξη στην Ελλάδα. Έκδοση 2020» (https://metrics.ekt.gr/publications/400) αποτελεί τμήμα της πολύχρονης ενασχόλησής του με θέματα που αφορούν την καταγραφή και αποτίμηση της θέσης των Ελληνίδων ερευνητριών. Αποτελεί δε συνεισφορά στον δημόσιο διάλογο για το ζήτημα της ισότητας των φύλων, κεντρικό ζητούμενο για μια δίκαιη και χωρίς αποκλεισμούς κοινωνία.

Η έκδοση περιλαμβάνει στοιχεία για τη συμμετοχή των γυναικών στους νέους διδάκτορες, στο ακαδημαϊκό προσωπικό, στο προσωπικό Ε&Α, καθώς και τη συμμετοχή τους σε ευρωπαϊκά και εθνικά χρηματοδοτούμενα έργα. Τα στατιστικά αυτά στοιχεία και μετρικά δεδομένα συγκεντρώνονται από το ΕΚΤ, ως Εθνική Αρχή του Ελληνικού Στατιστικού Συστήματος, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του για τη μέτρηση και αποτύπωση του ελληνικού συστήματος Έρευνας και Καινοτομίας. Στόχος της έκδοσης είναι να λειτουργήσει συμπληρωματικά προς τις καθιερωμένες ευρωπαϊκές εκδόσεις, παρέχοντας μια διαχρονική εικόνα και ανάλυση των συναφών διαστάσεων και τάσεων σε εθνικό επίπεδο.

Ισοδύναμη συμμετοχή στους νέους διδάκτορες

Όσον αφορά τη συμμετοχή των γυναικών στους νέους διδάκτορες, τα δεδομένα (2015-2018) παρουσιάζουν μικρές διακυμάνσεις, καταλαμβάνοντας ποσοστά ελαφρώς μικρότερα από το 50%. Για το πιο πρόσφατο έτος (2018), η συμμετοχή των γυναικών ανέρχεται  στο 50%. Στη μελέτη παρουσιάζονται στοιχεία για τη συμμετοχή των γυναικών στους διδάκτορες που αναγορεύονται από τα ελληνικά Πανεπιστήμια. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζονται τα μερίδια των γυναικών στο σύνολο των διδακτόρων, την ηλικιακή ομάδα τους, το εκπαιδευτικό επίπεδο των γονέων τους, τη συμμετοχή τους στα επιμέρους επιστημονικά πεδία, καθώς και τη χρονική διάρκεια ολοκλήρωσης του διδακτορικού τους.

Ενδεικτικά, για το 2018 η υψηλότερη συμμετοχή των γυναικών σημειώνεται στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες (59%) και ακολουθούν τα επιστημονικά πεδία «Γεωργικές Επιστήμες και Κτηνιατρική» (58%), «Ιατρική και Επιστήμες Υγείας» (52%), «Φυσικές Επιστήμες» (49%). Η χαμηλότερη συμμετοχή καταγράφεται στο πεδίο «Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία» (34%).

Διαχρονική αύξηση των μεριδίων γυναικών σε όλες τις βαθμίδες ακαδημαϊκής εκπαίδευσης

Όσον αφορά τη συμμετοχή των γυναικών στο διδακτικό προσωπικό των ελληνικών ΑΕΙ, τα τελευταία έτη σημειώνεται αύξηση των μεριδίων των γυναικών σε όλες τις βαθμίδες. Συγκεκριμένα στη βαθμίδα Γ (Επίκουρος Καθηγητής) καταγράφεται αύξηση από 35,0% το 2012 σε 37,5% το 2017, στη βαθμίδα Β (Αναπληρωτής Καθηγητής) από 29,4% σε 32,5%, και στη βαθμίδα Α (Καθηγητής) από 19,6% σε 22,3%. Ωστόσο, όσο αυξάνει η βαθμίδα της ακαδημαϊκής ιεραρχίας τόσο μειώνεται το μερίδιο της συμμετοχής των γυναικών.

Η υψηλότερη συγκέντρωση των γυναικών στις χαμηλότερες ακαδημαϊκές βαθμίδες καταγράφεται σε όλες τις χώρες της ΕΕ28 και είναι γνωστή ως «γυάλινη οροφή» (glass ceiling). Ως προς αυτό, και συγκριτικά με τη θέση της χώρας σε σχέση με τις άλλες χώρες μέλη, παρά το γεγονός ότι τα μερίδια των γυναικών στην Ελλάδα βρίσκονται κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε όλες τις βαθμίδες, το φαινόμενο της «γυάλινης οροφής» εμφανίζεται λιγότερο οξύ. Για το πιο πρόσφατο έτος (2016), η συμμετοχή των γυναικών στη βαθμίδα Γ ανέρχεται στο 37,2%, στη βαθμίδα Β στο 32,5%, και καταλήγει στο 21,6% στη βαθμίδα Α. Τα αντίστοιχα μερίδια του ευρωπαϊκού μέσου όρου είναι 46,4%, 40,5% και 23,7%, γεγονός που σημαίνει ότι οι γυναίκες που ανέρχονται στη βαθμίδα Α είναι υποδιπλάσιες αυτών που ξεκινούν στη βαθμίδα Γ.

Επίσης, έχει ενδιαφέρον να αναδειχθεί η ανάλυση για τη συμμετοχή αυτή στις τρείς ακαδημαϊκές βαθμίδες, ανά επιστημονικό πεδίο, όπου φαίνεται ότι τα υψηλότερα ποσοστά γυναικών καταγράφονται στις «Ανθρωπιστικές Επιστήμες & Τέχνες», τις «Κοινωνικές Επιστήμες» και την «Ιατρική και Επιστήμες Υγείας» και τα χαμηλότερα στις «Φυσικές Επιστήμες» και τις «Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία».

Yψηλή συμμετοχή των γυναικών στο προσωπικό Έρευνας & Ανάπτυξης, σε επίπεδο ΕΕ

Ως προς τη συμμετοχή των γυναικών στο προσωπικό Έρευνας και Ανάπτυξης (Ε&Α), με βάση τις δραστηριότητες Ε&Α σε όλους τους τομείς της οικονομίας, δηλαδή τις επιχειρήσεις, τον κρατικό τομέα, την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τον τομέα ιδιωτικών μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων, το συνολικό προσωπικό Ε&Α στη χώρα ανέρχεται σε 94.560 άτομα (στοιχεία για το έτος 2017). Από αυτά, οι 39.665 είναι γυναίκες, με το σχετικό ποσοστό να ανέρχεται σε 41,9% και την Ελλάδα να κατατάσσεται 8η μεταξύ των χωρών της ΕΕ28. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο μέσος όρος του ποσοστού των γυναικών στο προσωπικό Ε&Α στους τρείς τομείς για το 2017 διαμορφώνεται ως εξής: οι γυναίκες αποτελούν το 46,6% του συνολικού ανθρώπινου δυναμικού Ε&Α στον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, το 47,9% στον κρατικό τομέα και το 23,0% στον τομέα των επιχειρήσεων. Η Ελλάδα βρίσκεται στην 18η θέση στον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, στην 24η θέση στον κρατικό τομέα και στην 8η θέση στον τομέα των επιχειρήσεων.

 Αυξημένη συμμετοχή σε εθνικά έργα και δράσεις υποστήριξης νεών ερευνητών, μικρότερη συμμετοχή σε ευρωπαϊκό επίπεδο 

Η συμμετοχή των γυναικών σε εθνικά έργα και δράσεις υποστήριξης των νέων επιστημόνων κρίνεται επίσης ως ιδιαίτερα ικανοποιητική. Πρόκειται για δράσεις που χρηματοδοτούνται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση & Διά Βίου Μάθηση» (ΕΣΠΑ 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση-Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο). Συγκεκριμένα στις Δράσεις υποστήριξης υποψηφίων διδακτόρων, οι γυναίκες υπερτερούν σαφώς των ανδρών, καθώς καταγράφουν ποσοστά συμμετοχής 60,5%. Το ίδιο ισχύει και για την περίπτωση των Δράσεων ενίσχυσης μεταδιδακτόρων και νέων ερευνητών (51,9% και 51,7%, αντίστοιχα). Στην περίπτωση των Δράσεων ενίσχυσης διδακτικής εμπειρίας, οι γυναίκες υπολείπονται των ανδρών στα ακαδημαϊκά έτη (2016-2017, 2017-2018, 2018-2019) που υλοποιείται η συγκεκριμένη Δράση (41,5%, 40,4% και 41,1%, αντίστοιχα).

Όσον αφορά τη συμμετοχή των γυναικών σε ευρωπαϊκά προγράμματα, εξετάστηκαν δύο δράσεις του Ορίζοντα 2020, αυτές του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Έρευνας (European Research Council – ERC) και των Δράσεων Marie Skłodowska-Curie (MSCA), οι οποίες χρηματοδοτούν έργα υψηλής επιστημονικής αριστείας που υλοποιούνται είτε από μεμονωμένους ερευνητές είτε από ερευνητικές ομάδες με επικεφαλής έναν «βασικό ερευνητή».

Συνολικά στη διάρκεια της περιόδου 2014-2018,  από το ERC χρηματοδοτήθηκαν 104 ελληνικές προτάσεις/υπότροφοι, εκ των οποίων 25 γυναίκες. Διαχρονικά, το ποσοστό συμμετοχής των γυναικών διαμορφώνεται στο 24%. Για την ίδια περίοδο, στο πλαίσιο των Δράσεων MSCA χρηματοδοτήθηκαν 1.550 υπότροφοι από την Ελλάδα, εκ των οποίων 595 γυναίκες. Το συνολικό ποσοστό της συμμετοχής των γυναικών για την περίοδο 2014-2018 φθάνει σωρευτικά το 38,4%.

 Διευθύνσεις στο Διαδίκτυο
«Η συμμετοχή των γυναικών στην Έρευνα & Ανάπτυξη στην Ελλάδα. Έκδοση 2020» https://metrics.ekt.gr/publications/400

metricsEKT – Συμμετοχή των γυναικών σε Ε&Α https://metrics.ekt.gr/women-rd

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έρευνες

Ο COVID-19 ΚΑΙ Η ΕΠΙΡΡΟΗ ΤΟΥ ΣΤΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΜΑΣ

H τρυφερή σχέση με τα κατοικίδια μας μπαίνει σε νέους κανόνες καθώς κάθε μέρα η πανδημία του COVID-19 επηρεάζει τις ανθρώπινες κοινωνίες καταλυτικά και διαμορφώνει προτεραιότητες και αναγκαίες αποφάσεις.

Ωστόσο είναι απαραίτητη η συνεχής και επίκαιρη  πληροφόρηση μας, ώστε να διευκολύνεται η πρακτικότητα στην ζωή μας και οχυρώνεται  η ασφάλεια και ευμάρειά μας.

Παρακάτω σας δίνονται  πληροφορίες -κλειδιά, με τα μέχρι σήμερα δεδομένα όπως προκύπτουν από τις επίσημα αναγνωρισμένες Κτηνιατρικές Επιστημονικές Ενώσεις  για την συμπεριφορά του COVID-19 σε σχέση με τα κατοικίδια μας:

  • Η μετάδοση του ιού προκύπτει από την γειτνίαση και την επαφή των ανθρώπων και έχουν καταμετρηθεί κρούσματα και θάνατοι σε όλες τις χώρες της Υφηλίου. Η μόλυνση και η ασθένεια   από τον ιό χαρακτηρίστηκε πλέον πανδημία και υπακούει σε διεθνείς κανόνες και πρωτόκολλά προστασίας. Η μετάδοση γίνεται κατά κύριο τρόπο με την επαφή ενός φορέα ή ασθενή μέσω των σωματικών υγρών και κυρίως το σίελο και τις βλέννες που εκτινάσσονται κατά τον βήχα και το φτέρνισμα. Η ανοσία και η ίαση στον άνθρωπο δεν έχουν  ακόμη εξακριβωθεί επαρκώς. Επίσης παρατηρήσεις δείχνουν ότι ο ιός μεταφέρεται μέσω επιφανειών και αντικειμένων καθώς φαίνεται να έχει αρκετή διάρκεια αντοχής . Για τον λόγο αυτό συστήνεται η επιμελής καθαριότητα των χεριών με απολυμαντικά, νερό και σαπούνι συχνά και η αποφυγή της επαφής του στόματός, της μύτης και των ματιών μας καθώς και των ανοιχτών πληγών στο σώμα μας.
  • Αν και παρατηρήθηκε  ότι ο ιός δυσκολεύεται να επιβιώσει σε πορώδη και ανώμαλες επιφάνειες, πρέπει να γίνουν περισσότερες διαπιστώσεις  για το πως συμπεριφέρεται στο τρίχωμα και το δέρμα των κατοικίδιων, λόγω της θερμότητας, του δερματικού σμήγματος και της υγρασίας.
  • Προς το παρόν έχουν αναφερθεί διεθνώς κατοικίδια και συγκεκριμένα 2 σκύλοι (Hong Kong) και μία γάτα (Belgium) που έχουν μολυνθεί από το κορονοιό SARS-CoV-2 που είναι ο COVID-19. Τα ζώα φαίνεται να μολύνθηκαν από την επαφή με τον ασθενή  ιδιοκτήτη τους. Μέχρι την ώρα που γράφεται το άρθρο αυτό οι επιστημονικές διεθνείς κτηνιατρικές και ιατρικές μελέτες δεν έχουν εντοπίσει ή ερευνήσει ένδειξη μόλυνσης κατοικίδιων μεταξύ τους ή μόλυνση ανθρώπων από κατοικίδια με τον COVID-19.
  • Ωστόσο η σύσταση των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών είναι να αντιμετωπίζονται τα κατοικίδια ως επιφάνειες μεταφοράς και να τηρούνται σχολαστικές συνθήκες καθαριότητας όταν χαϊδεύουμε ή αγκαλιάζουμε το ζώο μας ή τα ζώα άλλων ιδιοκτητών.
  • Η κατεύθυνση της προσοχής είναι διπλή. Ενδεχομένως τα κατοικίδια να μεταφέρουν σταγονίδια  ανθρώπων που νοσούν ή και είναι φορείς κατά την επαφή τους μαζί τους, ή αν εμείς είμαστε φορείς να τα μεταδώσουμε μέσω των δικών μας κατοικίδιων στους ανθρώπους που θα τα χαϊδέψουν ή θα έρθουν σε επαφή. 
  • Εφόσον είστε υγιείς συνεχίζετε κανονικά όλες τις δραστηριότητες με τα ζώα συντροφιάς (παιγνίδι, τάισμα, βόλτα ) αλλά τηρείτε σχολαστική καθαριότητα στο εαυτό σας πριν και μετά από κάθε επαφή με το κατοικίδιο σας, με απολυμαντικό και καλό πλύσιμο χεριών και ρούχων. Επίσης φροντίζεται να έχετε περιποιημένο και καθαρό το τρίχωμα , τα άκρα και τα νύχια του ζώου σας και επικοινωνείτε με τον Κτηνίατρο για κάθε ιδιαίτερη περίπτωση ( έκζεμα ζώου, ανοιχτές πληγές ή αν αυτό βρίσκεται σε φαρμακευτική αγωγή).
  • Αν κάποιο άτομο της οικογένειας ή του περιβάλλοντος σας νοσήσει και έχει κατοικίδιο , τότε απομακρύνεται το ζώο από αυτόν, απολυμάνετε τα αντικείμενα και ρούχα του ζώου και καθαρίζεται  το ίδιο καλά .
  • Η υπερβολική ίσως προσοχή είναι απαραίτητη μέχρις ότου υπάρξουν επαρκείς μελέτες για την συμπεριφορά του ιού με τα ζώα.
  • Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να είμαστε αυστηροί με τους κανόνες υγιεινής και να μην μεταφέρουμε τρόφιμα , σκεύη , αντικείμενα των ζώων μας ύστερα από την έξοδο και περίπατο, πάνω στα κρεβάτια , τα ρούχα ή την κουζίνα μας προτού πάρουμε προφυλάξεις.
  • Τα ζώα συντροφιάς ή τα ζώα ασφάλειας με κανένα τρόπο να μην παραμεληθούν  και να συνεχίζουν τακτικά τις επισκέψεις στον κτηνίατρο, ιδιαίτερα το διάστημα αυτό της εντατικοποίησης της προσοχής μας.
  • Θα πρέπει να είμαστε αυστηροί στην παρούσα φάση με τις υπηρεσίες pet sitting, ξενοδοχεία ζώων και άλλες υπηρεσίες, αν δεν διαπιστώσουμε ότι τηρούνται στο έπακρο οι κανόνες υγιεινής και δεν συνωστίζονται τα ζώα ούτε αποτελούν τόπο συγκέντρωσης ανθρώπων χωρίς έλεγχο.
  • Όλοι οι Διεθνείς Κτηνιατρικοί Οργανισμοί συστήνουν να υπάρχει πάντα εποπτεία και συμβουλή των Κτηνίατρων στα ζώα συντροφιάς, καθώς οι Κτηνίατροι ως επιστήμονες έχουν την αμεσότερη και καταλληλότερη σύγχρονη  ενημέρωση και την δυνατότητα να αντιμετωπίζουν τα σχετικά προβλήματα με την επάρκεια και την εμπειρία τους. Εκ της φύσεως δε της εργασίας τους, έχουν αποστειρωμένο και κατάλληλα εξοπλισμένο περιβάλλον ώστε να υπάρξει προφύλαξη και θεραπεία για την αγαστή και διαρκή συνέχεια στην σχέση μας με τους μικρούς μας φίλους αλλά και την ευμάρεια τόσο την δική τους όσο και την δική μας.

ΠΗΓΈΣ: WHO,FVE,AVMA resources

Μαριαννα Τσουλιά Κτηνίατρος – ΑΠΘ

Continue Reading

Έρευνες

Θετικές Προοπτικές Προσλήψεων

Έρευνα Προοπτικών Απασχόλησης της ManpowerGroup για το Β’ Τρίμηνο 2020:

Οι Έλληνες εργοδότες αναφέρουν σταθερά θετικές προοπτικές προσλήψεων για το προσεχές τρίμηνο

  • Οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης διαμορφώνονται στο +24%, βελτιωμένες κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.
  • Οι ισχυρότερες προθέσεις προσλήψεων αναμένεται να καταγράφουν στον τομέα των Χρηματοοικονομικών, Ασφαλειών, Ακίνητης Περιουσίας και Παροχής Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις, όπου οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης ανέρχονται σε +31%. Παράλληλα, οι εργοδότες αναμένουν υγιή δραστηριότητα προσλήψεων στον τομέα της Πρωτογενούς Παραγωγής (Βιομηχανία Εξόρυξης, Γεωργία, Ηλεκτρισμός, Φυσικό Αέριο και Ύδρευση) και της Βιομηχανίας/Παραγωγής, με Προοπτικές της τάξης του +27% και +25% αντίστοιχα.
  • Η πιο αδύναμες προθέσεις προσλήψεων καταγράφονται στον τομέα του Τουρισμού, όπου οι Προοπτικές ανέρχονται σε +17%.
  • Οι εργοδότες στην Ευρύτερη Περιφέρεια Αττικής αναμένουν έναν αισιόδοξο ρυθμό προσλήψεων, αναφέροντας Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης της τάξης του +26%, ενώ οι Προοπτικές ύψους +20% στη Βόρεια Ελλάδα αντανακλούν αισιόδοξα σχέδια προσλήψεων.

 Αθήνα, 10 Μαρτίου 2020 – Οι εργοδότες στην Ελλάδα καταγράφουν σταθερά θετικές προοπτικές προσλήψεων για το χρονικό διάστημα από τον Απρίλιο έως και τον Ιούνιο. Με το 34% των εργοδοτών να αναμένει αύξηση του αριθμού των απασχολουμένων, το 3% να προβλέπει μείωση και το 62% να μην προβλέπει κάποια αλλαγή. Μετά από την εποχική προσαρμογή των δεδομένων, οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης ανέρχονται σε +24%. Οι προθέσεις προσλήψεων διατηρούνται σχετικά σταθερές σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο και βελτιώνονται κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.

 «Οι προοπτικές προσλήψεων των εργοδοτών για το Β’ τρίμηνο του 2020 παραμένουν σταθερά σε υψηλό επίπεδο σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Η αγορά της Χρηματοοικονομικών και ειδικά της Ακίνητης περιουσίας εμφανίζει υψηλά ποσοστά προθέσεων απασχόλησης γεγονός που αποδεικνύεται και από την μεγάλη άνοδο σε εγγραφές μεσιτών ακινήτων. Ο κλάδος της Πρωτογενούς παραγωγής εμφανίζεται ισχυρός σε ότι αφορά τις προθέσεις προσλήψεων λόγω της εποχικής υψηλής παραγωγής στον τομέα της Γεωργίας αλλά κυρίως στον τομέα της Ενέργειας όπου ο μετασχηματισμός που υφίσταται (ψηφιοποίηση, πλάνο απανθρακοποίησης, δραστηριοποίηση νέων εταιρειών) κινείται σε υψηλούς ρυθμούς και απαιτεί ανθρώπινο δυναμικό. Παρόλο αυτά, η έλλειψη ταλέντου παραμένει η βασική πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις- η Ελλάδα για το 2019 κατείχε την 3η θέση σε δυσκολία κάλυψης ταλέντων και είναι πιο σημαντικό από ποτέ να ακολουθήσουν  μια ολοκληρωμένη στρατηγική ανθρώπινου δυναμικού που περιλαμβάνει την ανάπτυξη ταλέντων και δεξιοτήτων», δηλώνει ο Χαράλαμπος Καζαντζίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της ManpowerGroup Ελλάδος.

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ: https://www.manpowergroup.com/workforce-insights/data-driven-workforce-insights/manpowergroup-employment-outlook-survey-results#%20

 

Continue Reading

Προγράμματα

Το εργαστήριο αυτό είναι για σένα!

Η καλλιέργεια μιας προσωπικής μάρκας (personal branding) έχει γίνει πιο σημαντική από ποτέ! Στο Youthnest σχεδιάσαμε το εργαστήριο με θέμα “ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΟΥ  BRAND”, που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 18.03.20, στις 18:00-21:00, στον χώρο της ΔΕΘ (περίπτερο 15).

Είσαι εργαζόμενος, επιχειρηματίας, εργοδότης ή freelancer; Τότε το εργαστήριο αυτό είναι για σένα!

Είσαι εργαζόμενος ή επιχειρηματίας;

Ένας βασικός λόγος είναι ότι πλέον είναι πολύ δημοφιλές για τους εργοδότες να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αναζητήσουν τους κατάλληλους εργαζόμενους! Σύμφωνα με έρευνα του CareerBuilder του 2018, το 70% των εργοδοτών χρησιμοποιεί τα κοινωνικά μέσα για να ελέγξει τους υποψηφίους κατά τη διαδικασία πρόσληψης και το 43% των εργοδοτών χρησιμοποιεί τα social media για να ελέγξει τους υπαλλήλους τους!

Είσαι εργοδότης;

Η ανάπτυξη της προσωπικής μάρκας (personal branding) είναι φοβερά ωφέλιμη αν είσαι εσύ ο εργοδότης. Οι εταιρείες πρέπει να ενθαρρύνουν τους εργαζόμενους να δημιουργούν ισχυρό προσωπικό branding, επειδή είναι καλή πρακτική και για τις ίδιες! Όταν οι εργαζόμενοι εκπροσωπούν την επιχείρησή τους σε συνέδρια ή εκδηλώσεις, παρέχουν και στον οργανισμό μεγαλύτερη έκθεση. Οι εργαζόμενοι μπορούν να βοηθήσουν στην απόκτηση νέων πελατών και να διατηρήσουν τους υπάρχοντες όταν θεωρούνται αξιόπιστοι από τους καλύτερους παίκτες της εκάστοτε αγοράς.

Είσαι ελεύθερος επαγγελματίας (freelancer);

Ένας άλλος λόγος για τον οποίο η προσωπική μάρκα είναι πολύτιμη είναι ότι η οικονομία των ελεύθερων επαγγελματιών δεν πρόκειται να υποχωρήσει σύντομα. Ο μέσος άνθρωπος μετακινείται σε θέσεις εργασίας κάθε δύο έως τρία χρόνια (είτε εσωτερικά σε μία εταιρεία είτε σε άλλες εταιρείες). Ενώ, μέχρι το 2020, οι ελεύθεροι επαγγελματίες που εργάζονται στο εξωτερικό και οι σύμβουλοι θα ανέρχονται στο 43% του εργατικού δυναμικού των ΗΠΑ.

Σε ποιους απευθύνεται:

Το εργαστήριο “Το προσωπικό σου Brand” απευθύνεται σε όποιον θέλει να εξελιχθεί προσωπικά και επαγγελματικά, ανεξαρτήτως αντικειμένου σπουδών ή ενασχόλησης: νέοι επαγγελματίες του ιδιωτικού/δημόσιου τομέα, νέοι επιχειρηματίες, φοιτητές, και γενικότερα σε όποιον θέλει να ακολουθεί τις παγκόσμιες εργασιακές τάσεις, να ενημερώνεται και να εξελίσσεται.

Τι θα μάθεις;

Μέσα από το διαδραστικό εργαστήριο θα εξερευνήσεις τις πτυχές του χαρακτήρα σου που ενδυναμώνουν το προσωπικό σου brand. Θα μελετήσουμε τους τύπους προσωπικού brand, θα μάθεις πώς συνδυάζεται η συναισθηματική νοημοσύνη με το προσωπικό brand, καθώς επίσης και πώς επικοινωνείς πιο αποδοτικά αυτό με το οποίο ασχολείσαι. Τέλος, θα δείς χρήσιμα παραδείγματα από την αγορά και τις σύγχρονες τάσεις που ακολουθούν οι μεγάλες εταιρίες.  Συγκεκριμένα, θα μάθεις:

  • Πώς να παρουσιάζεις επιτυχημένα τον εαυτό σου
  • Πώς να εντοπίσεις και να περιγράψεις χαρακτηριστικά του εαυτού σου
  • Μέσα αυτοπαρουσίασης
  • Τι σημαίνει προσωπική μάρκα (personal brand)

Γιατί να πάρεις μέρος στα εργαστήρια;

  • Θα επενδύσεις στον εαυτό σου και στην καριέρα σου
  • Θα βιώσεις ένα διαδραστικό εργαστήριο, με τη δυνατότητα να λάβεις άμεσο feedback και να συζητήσεις τους προβληματισμούς σου​
  • Θα αυξήσεις την αυτοπεποίθησή σου, εξασκώντας τις πιο δημοφιλείς δεξιότητες στην αγορά σε ένα φιλόξενο και υποστηρικτικό περιβάλλον.
  • Θα έρθεις σε επαφή με άλλους συμμετέχοντες που μοιράζονται τις ίδιες ανάγκες με σένα

Διαδικασία συμμετοχής:

Διάβασε περισσότερες πληροφορίες και συμπλήρωσε την φόρμα συμμετοχής και θα επικοινωνήσουμε μαζί σου για τις λεπτομέρειες. Θα χαρούμε να σας δούμε στο εργαστήριο μας!

  •  Τιμή εισόδου για ένα εργαστήριο:

30€ γενική είσοδος | 25€ μειωμένη είσοδος (φοιτητές, άνεργοι)

  • Πακέτο εισόδου και για τα 4 εργαστήρια:

100€ γενική είσοδος | 80€ μειωμένη είσοδος (φοιτητές, άνεργοι)

 Περιλαμβάνεται καφές και ελαφρύ σνακ. Θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης

Ερωτήσεις; Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο [email protected]

Continue Reading

Trending