Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Η σπάνια συλλογή των έργων του Κερκυραίου Νικολάου Βεντούρα

Συνέντευξη του Γρηγόρη Καρύδη,

εγγονού και διαχειριστή της συλλογής στη Ζέτα Τζιώτη

Ο Νικόλαος Βεντούρας ήταν από τους σημαντικότερους Έλληνες χαράκτες με έργο που εκτείνεται χρονικά σε περισσότερο από μισό αιώνα. Γεννημένος στην Κέρκυρα το 1899, από αρχοντική οικογένεια της ευρύτερης περιοχής της Βενετίας, που συμπεριλαμβανόταν στο Libro d’ oro εγκαταστάθηκε στο νησί γύρω στα 1730.

Μάλιστα μία από τις προγόνους του υπήρξε η συγγραφέας Isabella Teotochi Albrizzi και μεγάλος θείος του, ο Ιωάννης Καποδίστριας. Οι σπουδές του στη χημεία τον οδήγησαν σε εύστοχους πρωτοποριακούς πειραματισμούς στη χαρακτική.

Gregory Καρύδης

Συναντήσαμε τον εγγονό του, Γρηγόρη Καρύδη, κάτοχο της σπάνιας αυτής συλλογής και μιλήσαμε μαζί του για τον ταλαντούχο παππού του.

– Γρηγόρη, η ιστορία του παππού σου έχει ενδιαφέρον; Θα ήθελες να αναφερθείς περιληπτικά στη ζωή του;

– Ο παππούς μου ήταν ένας αξιοθαύμαστος άνθρωπος και αισθάνομαι πραγματικά υπερήφανος. Χαράκτης, επιστήμονας και καλλιτέχνης, ο Νικόλαος Βεντούρας, ο παππούς μου, γεννήθηκε στην Κέρκυρα το 1899 με ρίζες από το Βένετο της Ιταλίας. Μαζί με τον κατά κάτι χρόνια μεγαλύτερο αδερφό του μεγάλωσαν με αυστριακές νταντάδες (όπως συνηθιζόταν τότε) και σε σχετικά νεαρή ηλικία έχασαν τον πατέρα τους, με αποτέλεσμα να αρχίσουν να ασχολούνται με την τεράστια –τότε– περιουσία.

 

 

Φωτογραφική Μηχανή Νικολάου Βεντούρα

 

Το 1916 ξεκίνησε σπουδές Βιομηχανικής Χημείας στην ιδιωτική Βιομηχανική και Εμπορική Ακαδημία στον Πειραιά. «Ήδη από τας πολύ μικράς τάξεως του δημοτικού εδιδάχθη ιχνογραφίαν» όπως σημειώνει ο ίδιος.

 

 

Πειραιεύς, Θειαφένια Δύσις – 1966 Χαλκογραφία 31,5*43

Με μια φωτογραφική μηχανή στο χέρι του κατέγραφε τις φορεσιές των ανθρώπων της υπαίθρου, την παλαιά πόλη της Κέρκυρας και πολλά καράβια! Το National Geographic έχει δημοσιεύσει κάποιες από αυτές.

Λίγα χρόνια αργότερα θα παρακολουθήσει μαθήματα υδατογραφίας με τον Άγγελο Γιαλλινά. Τον κερδίζει όμως η χαρακτική που εκεί, αυτοδίδακτος πια, βρήκε τον ιδανικό για εκείνο τρόπο έκφρασης. Χάρη στις γνώσεις του στη χημεία μπόρεσε να εξελίξει την τέχνη της χαρακτικής και να δημιουργήσει έργα που μισό αιώνα αργότερα είναι ακόμα σύγχρονα.

ΜΕ ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΚΑΤΕΓΡΑΦΕ ΤΙΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΗΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ, ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΚΑΡΑΒΙΑ

– Ποιες ήταν οι κύριες θεματολογίες των έργων του;

– Ως επάγγελμα δήλωνε κτηματίας κι έτσι ξόδευε ως επί το πλείστον τον χρόνο του. Έτσι, στα έργα του θα συναντήσουμε την ύπαιθρο της Κέρκυρας, καθώς επισκεπτόταν τα κτήματα για το μάζεμα των ελιών ή άλλες εργασίες, πάντα με τα απαραίτητα εργαλεία για ένα γρήγορο σκίτσο ή μία υδατογραφία επιτόπου.

Σκίτσο με μολύβι -Νικολάου Βεντούρα 1964

Ταξίδευε πολύ και ένα άλλο αγαπημένο του θέμα ήταν τα καράβια. Πολεμικά, φορτηγά ή αλιευτικά, όλα έδιναν έμπνευση για τα έργα του.

Μία άλλη μεγάλη ενότητα αποτελούν τα αφηρημένα έργα του με την Ελένη Βακαλό να λέει «τολμώ να πω πως ίσως και αν ακόμη δεν υπήρχε αφηρημένη τέχνη, ο Βεντούρας θα την είχε ανακαλύψει».

Τρέφοντας μία ιδιαίτερη αγάπη για τη Βενετία δεν θα μπορούσε ούτε αυτή να λείψει από τη θεματολογία του.

Μικρότερες αλλά εξίσου σημαντικές ενότητες αποτελούν οι αστερισμοί και οι λιτανείες, σημαντικό μέρος της ζωής στην Κέρκυρα.

Αστερισμός του Ταύρου 1967 Χαλκογραφία 33*44,5

 – Τι τεχνοτροπίες χρησιμοποιούσε; Πειραματιζόταν;

– Οι τεχνικές του προσαρμόζονταν ειδικά για τις ανάγκες κάθε έργου. Πολλά από αυτά τον οδηγούσαν σε μελέτες και πειραματισμούς που κρατούσαν χρόνια. Με τη μεθοδικότητα ενός επιστήμονα κατέγραφε κάθε στάδιο από επιτυχίες ή αποτυχίες, αφήνοντας πλήθος σημειώσεων και δοκιμαστικών εκτυπώσεων που εξιστορούν τη δημιουργία ενός έργου. Από δοκιμές για την ανθεκτικότητα του βουτύρου ή καλλυντικών απέναντι σε συνδυασμούς οξέων, μέχρι τις συνθετικές πλάκες που δημιουργούσε για κάθε έργο.

Αυτά και πολλά ακόμα συνθέτουν το ταξίδι του στον χώρο της βαθυτυπίας, όπως συνολικά αποκαλούσε τις διάφορες μορφές χαρακτικής που συναντάμε στα έργα του.

ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗΝ ΚΟΥΦΙΚΗ ΓΡΑΦΗ, ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΜΟΡΦΗ ΑΡΑΒΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΝΤΑΜΕ ΣΑΝ ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΑ ΜΟΤΙΒΑ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ

– Καταλαβαίνουμε ότι εμπνεόταν και από τα ταξίδια του. Έχεις να μας αναφέρεις κάποιο ανέκδοτο περιστατικό;

– Ταξίδευε πολύ και συχνά επισκεπτόταν πόλεις της Ευρώπης με αγαπημένους προορισμούς τη Βενετία, το Παρίσι και το Λονδίνο. Το 1923 μαζί με τρείς φίλους ξεκίνησαν με ποδήλατο από το Μπρίντεζι έκαναν «λα τραβερσάτα ντι Ιτάλια» και έφτασαν στη Βιέννη σε ενάμιση μήνα, χωρίς άσφαλτο τότε, διανύοντας 125 χιλιόμετρα την ημέρα.

Είχε τόση αγάπη για την τέχνη που να φανταστείτε φτάνοντας στα σύνορα με την Αυστρία άφησε τους φίλους του για λίγο και επέστρεψε στη Βενετία για να πάρει κάτι πινέλα που είχε ξεχάσει. Στη συνέχεια επέστρεψε και τους βρήκε για το υπόλοιπο του ταξιδιού.

– Μίλησέ μας για τα χαρακτικά με τα καράβια που φιλοτεχνούσε.

– Τα καράβια ήταν μία από τις πιο αναγνωρίσιμες θεματικές της δουλειάς του, που αγαπώ πολύ. Αποτυπώνοντας καραβιά, ναυπηγεία και πολεμικά πλοία στην Κέρκυρα όσο και στον Πειραιά, η ενότητα αυτή αριθμεί πάνω από 300 έργα.

Όπως είχε πει η Αθηνά Σχοινά το 1988 «από τα πιο κλασικότροπα και ρεαλιστικά καράβια του, μέχρι τις σουρεαλιστικές και κυβιστικές εκδοχές τους, ο Ν. Βεντούρας εκφράζεται με μια αυθεντικότητα μοναδική. Μοναδική από την άποψη της αυτοτέλειας, μιας αυτοτελούς εκφραστικής δυνατότητας που δεν έχει υποστηρικτική θεωρητική ανάγκη για να πείσει τον θεατή του. Η δουλειά του είναι ορόσημο». 

Αστερισμός του Ταύρου 1967 Χαλκογραφία 33*44,5

ΟΙ ΑΣΤΕΡΙΣΜΟΙ ΚΕΝΤΡΙΣΑΝ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΟΥ

– Τι σήμαιναν οι αστερισμοί για αυτόν; Στη δουλειά του διακρίνουμε αναφορές στην κουφική γραφή και σε σπηλαιογραφίες. Θα ήθελες να μας εξηγήσεις πώς αποτυπώνονται στα έργα του;

– Ως επιστήμονας και μελετητής του κόσμου γύρω μας δεν ήταν λίγες οι φορές που του κέντρισαν το ενδιαφέρον οι αστερισμοί.

Στον Αστερισμό της Παρθένου 1968 Χαλκογραφία Βαθυτυπία 20*24,3

Όπως και οι λιτανείες με τη μυσταγωγία τους, έτσι και οι αστερισμοί σαν κάτω τόσο απόμακρο αλλά ταυτόχρονα πολύ οικείο, τους παρατηρούσε με το τηλεσκόπιό του και αντλώντας από «το θυμικόν» του δημιούργησε τον αστερισμό του Ταύρου που απεικονίζει τον ηνίοχο που ζεύει έναν ταύρο με μορφές εμπνευσμένες από τις σπηλαιογραφίες Lascaux και Altamira.

Για τον αστερισμό της παρθένου, όπως και για κάποια άλλα έργα μελέτησε την κουφική γραφή, την πρώτη μορφή αραβικής γραφής που παραλλαγή της συναντάμε σαν διακοσμητικά μοτίβα στη βυζαντινή αγιογραφία.

 

 

Κέρκυρα, Λιτανεία Αναστάσεως Αγ. Νικολάου, 1971 Χαλκογραφία 19,5*31,5 (British Museum)

– Έχεις παρουσιάσει και επιμεληθεί προσωπικά τη δουλειά αυτή με εξαιρετική επιτυχία στην Αθήνα και στην Κέρκυρα. Μίλησέ μας για τις πρόσφατες εκθέσεις.

– Οι πρώτες μου αναμνήσεις από τον Νικόλαο Βεντούρα, τον παππού μου, είναι να δουλεύουμε μαζί στο εργαστήριό του στην Κέρκυρα, φτιάχνοντας σχέδια και χαράσσοντας πλάκες.

Τον θυμάμαι να μου κρατάει το χέρι δείχνοντάς μου πώς να χρησιμοποιώ διάφορα αιχμηρά εργαλεία πάνω σε πλάκες χαλκού, που το παιδικό μου χέρι δεν είχε αρκετή δύναμη να χαράξει. Τον άφηνα να χρησιμοποιεί τα διάφορα μείγματα οξέων με τη χαρακτηριστική οσμή, από ασφαλή απόσταση, αλλά χρησιμοποιούσαμε την πρέσα του μαζί και μου έδειχνε πως να γυρίζω αυτή την τεράστια ρόδα ώστε να περάσει η πλάκα με το μελάνι μαζί με το νωπό χαρτί και να αποτυπωθεί η χάραξη.

Και βέβαια θυμάμαι όταν στα γενέθλιά μου, το 1987, ήρθε στην Αθήνα ο «νονός» μου και ανακοίνωσε πως μου χαρίζει όλα του τα έργα σαν δώρο. 

Τότε είχα πει ένα απλό ευχαριστώ. Όμως μετά από χρόνια κατάλαβα πόσο σημαντικό ήταν αυτό το δώρο και αντίστοιχα πόσο μεγάλη η ευθύνη του δώρου αυτού.

Μετά από χρόνια θυμάμαι τη μητέρα μου να συζητά με τον θείο μου, τον Άγγελο Δελιβοριά, στο καινούργιο τότε γραφείο του στην Οδό Κριεζώτου, στο κτίριο της Πινακοθήκης Χατζηκυριάκου Γκίκα που ετοιμαζόταν να ανοίξει προς το κοινό για την κοινή τους επιθυμία να πραγματοποιηθεί μία μεγάλη αναδρομική έκθεση με σκοπό τη γνωριμία του κόσμου και συγκεκριμένα του φιλότεχνου κοινού με τον «άγνωστο» σε πολλούς καλλιτέχνη και χαράκτη Νικόλαο Βεντούρα.

Με τον θάνατο της μητέρας μου και την επιστροφή μου στην Κέρκυρα το 2014 ξανά συζητήθηκε η επιθυμία του μουσείου για τη διοργάνωση της έκθεσης και βλέποντάς το σαν προσωπική υποχρέωση προς τον κόσμο γενικότερα αλλά και προς τη μητέρα μου και τον παππού μου, με τη βοήθεια μίας παιδικής μου φίλης ανέλαβα να φέρω σε πέρας αυτό το έργο χωρίς να έχουμε ιδέα τι μας περιμένει…

Στα μισά της ετοιμασίας για την έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη, εκφράστηκε το ενδιαφέρον από τη Δημοτική Πινακοθήκη της Κέρκυρας για την πραγματοποίηση μικρής αναδρομικής με έργα του Βεντούρα για την επέτειο των 300 ετών από την πολιορκία του νησιού από τους Τούρκους.

Στην πορεία διαπιστώσαμε πως δεν είναι πολλοί αυτοί που κατανοούν τι είναι η τέχνη της χαρακτικής, με τη χαρακτηριστική φράση «οι ζωγραφιές του παππού σου». Έτσι αναλάβαμε ακόμα μία ευθύνη: να παρουσιαστεί η έκθεση με τέτοιο τρόπο ώστε να γνωρίσει το κοινό όχι μόνον το έργο του Βεντούρα, αλλά και την τέχνη της χαρακτικής.

Κέρκυρα, Στη Συνοικία Αγίων Πατέρων, αεροπορικός βομβαρδισμός 1940

Το δυσκολότερο ήταν να αποφασίσουμε τι να αφήσουμε για μια άλλη φορά, για μια επόμενη έκθεση και να μην το δείξουμε τώρα…

Εκτός από τα περισσότερα από 500 έργα και σημειώσεις δεν μπορούσαμε να παραλείψουμε τη σημαντικότατη (και χαμένη) εικονογράφηση του ηθογραφήματος του Θεοτόκη «Η ζωή και ο θάνατος του Καραβέλα» που εικονογράφησε ο Βεντούρας με ψευδώνυμο για τον εκδοτικό οίκο Βασιλείου.

Στη μεγάλη πρόκληση του βιβλίου που θα συνόδευε την έκθεση, συνέβαλλε ο κ. Martin Royalton Kisch, τ. Πρεσβύτερος Επιμελητής του Τμήματος Χαρακτικών και Σχεδίων του Βρετανικού Μουσείου, δεχόμενος την πρόσκλησή μου να γράψει για τον Βεντούρα και την ιδιαίτερή τους συνάντηση στο μουσείο το Νοέμβριο του 1982.

Το Μουσείο Μπενάκη μας διέθεσε ολόκληρο τον ισόγειο χώρο στο κτίριο της οδού Πειραιώς και η έκθεση παρουσιάστηκε για τρεις μήνες, μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2018.

«Η ΤΕΧΝΗ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΚΟΡΕΣΜΟ ΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΜΑΣ»

– Θεωρείς την τέχνη επένδυση; 

– Βλέπω την πραγματική τέχνη σαν κάτι που μιλάει στον κάθε ένα από εμάς ξεχωριστά και προσφέρει έναν ευχάριστο κορεσμό στο πνεύμα μας. Η αξία που προσδίδουμε σε ένα έργο τέχνης συνδέεται με χίλιους δύο παράγοντες αλλά πάνω από όλα θα πρέπει να μας ευχαριστεί η παρουσία του.

Η επένδυση στην τέχνη είναι μία επένδυση που ξεπερνά το εφήμερο και μετά τον θάνατο του καλλιτέχνη συνεχίζει να δίνει ζωή στη φαντασία και ομορφαίνει τη ζωή μας.

– Πού αλλού θα παρουσιάσεις αυτήν την εθνική κληρονομιά;

– Εκτός από το Μουσείο Μπενάκη, την Εθνική Πινακοθήκη, τη Δημοτική Πινακοθήκη της Κέρκυρας και το Βρετανικό Μουσείο που ήδη έχουν έργα του Βεντούρα στις συλλογές τους, η έκθεση είναι έτοιμη να ταξιδέψει και εξετάζονται προσκλήσεις από αρκετά μουσεία σε Ευρώπη, Ηνωμένες Πολιτείες και Ασία.

– Ποια τα μελλοντικά σου σχέδια;

Τη συνέχεια της συνέντευξης θα τη βρείτε εδώ

Πηγή

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επίκαιρα Πρόσωπα

Βάσια Μαυράκη: «Το Αποτύπωμα Μας Στο Σύμπαν»

Η Βάσια Μαυράκη γεννήθηκε στην Αθήνα στις 13 Σεπτεμβρίου του 1967. Είναι παντρεμένη και μητέρα δύο αγοριών. Έχει ταξιδέψει και ζήσει σε πολλά κράτη, αλλά και σε περιοχές της Ελλάδας, καθώς το απαιτούσαν οι υποχρεώσεις του συζύγου της(στρατιωτικός πιλότος). Είναι ευγνώμων για τα ταξίδια της αυτά, διότι αποτελούν γι’αυτήν πηγές της έμπνευσης της και συχνά συνδέονται με τις συγγραφικές αναφορές της.
Αυτή την χρονική περίοδο ζει και εργάζεται μόνιμα στην Αθήνα, όπου διδάσκει αστρολογία ως Tropical and Astral Expert στην Εναλλακτική Παιδεία την πρώτη σχολή αστρολογίας που ιδρύθηκε στην Ελλάδα,  ειδικεύεται στο Human Design, ενώ ταυτόχρονα συμμετέχει έντονα σε τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές και αρθρογραφεί σε site και περιοδικά.
Έχει σπουδάσει ψυχολογία, όμως τα τελευταία χρόνια ασχολείται επαγγελματικά με τη συμβουλευτική αστρολογία σε έναν καινοτόμο κλάδο της, τον κλάδο του Empathetic Astrological Approach, και έτσι έχει καταφέρει να συνδυάσει επιτυχώς και τις 2 επιστήμες.
Πέρα από την επιτυχία της στον κλάδο της Αστρολογίας, η Βάσια Μαυράκη είναι και εκπλητική συγγραφέας, καθώς το καλοκαίρι του 2017 εκδόθηκε το πρώτο της μυθιστόρημα »Χίλια Χρόνια Μετά… κι άλλα χίλια» από τις εκδόσεις Ιβίσκος, ενώ το καλοκαίρι του 2019 ακολούθησε η έκδοση του δεύτερου βιβλίου της ‘’Ο Καπήλαρης’’ το οποίο και έγινε πρέσβης της ‘’Ελπίδας’’ για τη Δωρεά Μυελού των Οστών από τις εκδόσεις Ιβίσκος και πάλι.
Έχει δηλώσει πως η μεγαλύτερη αγάπη της μετά την οικογένεια της είναι η Αστρολογία και το ατελείωτο ταξίδι εξερεύνησης του Σύμπαντος μέσα από αυτήν. 
Το μότο που ακολουθεί σε όλη τη ζωή της είναι το εξής: «“Tο σχέδιο του Θεού για εμάς, το γενέθλιο κοσμόγραμμά μας, το μοναδικό αυτό αποτύπωμά μας στο Σύμπαν και η ελεύθερη βούληση διαχείρισής του, δίνουν τη δυνατότητα σε κάθε άτομο να εξελίσσει και να προάγει τη ζωή του.”
Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί της μέσω του e-mail της: [email protected]

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Τσιπέλη Μαρία: «Όσο ζεις μαθαίνεις»

Η Τσιπέλη Μαρία από μικρή ηλικία κατάλαβε ότι η ζωή της θα ανήκει στο χώρο της τέχνης. Έψαξε αρκετά για να δει τι της ταιριάζει. Από χορό έως  ζωγραφική. Στην πρώτη θέση, με μεγάλη διαφορά, τερμάτισε η ζωγραφική. Από εκεί και πέρα άρχισε να σκέφτοται το πώς μπορεί να τη βάλει στη ζωή της πιο επαγγελματικά.

Έτσι λοιπόν ξεκίνησε αυτό το όμορφο ταξίδι που λέγεται ΜΟΔΑ.

Το 2017 αποφοίτησε με άριστα από τη σχολή μόδας PANSIK στην πόλη της, τη Θεσσαλονίκη. Μέσα στη σχολή αυτή διδάχτηκε το τι θα πει μόδα και μακιγιάζ. Μία αξέχαστη εμπειρία, μας εξομολογείται,  θα παραμείνει το μάθημα με τον κο. Γαβαλά από τον οποίο έμαθε πράγματα που δεν θα σταματήσουν να την συντροφεύουν κάθε μέρα στη δουλειά της.

Το 2019 αποφοίτησε επιτυχώς από τη σχολή Αισθητικής. Σκοπός της ήταν να μάθει όσα περισσότερα γίνεται για το χώρο της ομορφιάς και συγκεκριμένα για την τέχνη μακιγιάζ που τόσο αγαπά.

Παράλληλα με τις σπουδές της, συνεργάστηκε και συνεχίζει να συνεργάζεται με θεατρικές ομάδες, φωτογράφους του εσωτερικού αλλά και του εξωτερικού, πρακτορεία μοντέλων, περιοδικά, καταστήματα γυναικείων και ανδρικών ενδυμάτων.

Όπως είναι γνωστό, ο χώρος της μόδας τρέχει συνεχώς και η Μαρία Τσιπέλη από τη μεριά της φροντίζει να μην μένει πίσω. Φροντίζει να μορφώνοται και να μαθαίνει νέα πράγματα συστηματικά πάνω στον τομέα της. Διαρκώς παρακολουθεί επιμορφωτικά σεμινάρια, διαβάζει πολλά βιβλία και περιοδικά διότι.. όσο ζεις μαθαίνεις!

Σημαντικούς σταθμούς στην καριέρα της αποτέλεσαν η φωτογράφισή της στην εφημερίδα Espresso News, στο Ιταλικό περιοδικό Mob Journal καθώς και η διάκριση δύο φωτογραφιών στην Vogue Italia.

Όλο αυτό το διάστημα γνώρισε και είχα τη χαρά, όπως μας λέει, να συνεργαστεί με εξαιρετικούς επαγγελματίες που την βοήθησαν να εξελιχθεί ακόμη περισσότερο.

«Σας ευχαριστώ όλους μέσα από την καρδιά μου!», δηλώνει.

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Χάτζη Σκευοφύλακα: «Πρωτοπόρος στην Εμπειρία του Πελάτη»

Xάτζη Σκευοφύλακα – Πρωτοπόρος στην Εμπειρία του Πελάτη για μεγάλες επιχειρήσεις

H Xάτζη Σκευοφύλακα γεννήθηκε στην Κάρπαθο, την οποία επισκέπτεται τα τελευταία χρόνια. Είναι κάτοχος MBA στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, NLP Certified practitioner, Πιστοποιημένη Εσωτερική Ελεγκτής ISO, Συγγραφέας Παιδικών Παραμυθιών, Υποψήφια για Διδακτορικό πρόγραμμα (Phd) και Επιχειρηματίας. 

Έχει μία μακροχρόνια πορεία ως ανώτατο διοικητικό στέλεχος ελληνικών εταιρειών με εξειδικευμένες γνώσεις στη διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού. Πιστεύει πολύ στην σημασία της διαρκούς προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης και αφιερώνει τον χρόνο της στον σχεδιασμό και στην παροχή εκπαιδευτικών δράσεων υψηλών αποδόσεων, που έχουν στόχο την  ανάπτυξη των επαγγελματικών δεξιοτήτων και την παροχή Εμπειρίας στον Πελάτη – Customer Experience (CX). 

H Χάτζη Σκευοφύλακα έχει ιδρύσει την Hatzi Filax Training Group. Μία σύγχρονη και επιτυχημένη εταιρία εκπαίδευσης και κατάρτισης που εξειδικεύεται στο να βοηθήσει τους ανθρώπους να ανακαλύψουν και να «ξεκλειδώσουν» δεξιότητες και δυνατότητες, ώστε να οικοδομήσουν επιτυχημένες επιχειρήσεις και να επιτύχουν προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη. 

Η ίδια έχει συνεργαστεί και εκπαιδεύσει μεγάλους οργανισμούς όπως  Pet City, Κρητικός Super Market, Κτήμα Γεροβασιλείου, ΣΥ. Φαρμακοποιών Αιγαίου και Κρήτης, Κρητικός Super Market, Xαλκιαδάκης, Αstra Management Shipping, Σκλαβενίτης, NOBACCO, Kαφέ Δρίτσας, Μεϊδάνης, Aphrodite Mykonos resort, Πάνου Α.Ε.Β.Ε., ΔΕΣΦΑ, Alpha Wood Group, Κωτσόβολος, ΣΘΕΒ, Τ.Ε.Α.Υ.Ε.Τ., Οrientum κ.ά.

Πριν ιδρύσει την εταιρία της, η Χάτζη Σκευοφύλακα είχε μακροχρόνια επαγγελματική πορεία σε μεγάλες εταιρίες. Η Χάτζη Σκευοφύλακα, είχε διατελέσει Αν. Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού στον ΟΜΙΛΟ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗ & ήταν Διευθύντρια της Σχολής «ΣΠΥΡΟΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ». Επίσης, είχε διατελέσει Διευθύντρια Νοτίου Ελλάδος στην Epsilon Net, επί σειρά ετών. Διακεκριμένη στον επιχειρηματικό κόσμο στην Ανάπτυξη Ανθρωπίνου Δυναμικού από το Who is Who GREECE , 2013. 

Η Hatzi Filax Training Group,  έχει εισαγάγει και εγκαταστήσει το σύγχρονο μοντέλο εταιρικής εκπαίδευσης μέσω Εταιρικών  Ακαδημιών (Corporate Academy), οι οποίες σχεδιάζονται από την Hatzi Filax και συνδυάζουν δυναμικά εκπαιδευτικά προγράμματα σε πολλές ειδικότητες, εργαστήρια που αφορούν στις διαδικασίες της επιχείρησης και εσωτερικά προγράμματα προσωπικής ανάπτυξης για τα στελέχη. Σκοπός της είναι πάντα η  διάχυση της εταιρικής γνώσης, η συνεχόμενη ανάπτυξη σε όλα τα επίπεδα και η διαμόρφωση ενιαίας εταιρικής κουλτούρας. Παρέχει, παράλληλα και ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα για επιχειρήσεις οι οποίες επιθυμούν να οργανώσουν τις ομάδες και την ομάδα διοίκησης (Soft Skills) , έτσι ώστε να επιτύχουν τους στόχους και τα αποτελέσματα που επιθυμούν. Περισσότερες πληροφορίες στο www.hatzifilax.com

Μια από τις περιοχές εξειδίκευσης της Χάτζη Σκευοφύλακα,  αποτελεί ο σχεδιασμός δράσεων και εκπαιδεύσεων με θέμα την Εμπειρία του Πελάτη, προσφέροντας στους πελάτες της εκπαίδευση και στρατηγική ανάπτυξη, μέσω συμβουλευτικής και άλλων προγραμμάτων υποστήριξης, τα οποία εξειδικεύονται στο σύγχρονο θέμα της μεταμόρφωσης των επιχειρήσεων μέσω της 4η Βιομηχανικής Επανάστασης της Τεχνολογίας και στην δημιουργία εταιρικής κουλτούρας. Η Χάτζη Σκευοφύλακα, υποστηρίζει επιχειρήσεις στο να δημιουργήσουν το δικό τους μοντέλο Customer Experience (CX). Στόχος κάθε προγράμματος είναι να αναπτυχθεί μια ενιαία εταιρική κουλτούρα για όλα τα επίπεδα, που θα ενισχύει το ομαδικό πνεύμα συνεργασίας και την πρωτοβουλία  και θα επιτυγχάνει την  αποτελεσματική και ουσιαστική εξυπηρέτηση του Πελάτη. 

Η Χάτζη Σκευοφύλακα, παρέχει επίσης προγράμματα καθοδήγησης (mentoring)  για στελέχη επιχειρήσεων, συμβάλλοντας στο να ενισχύσει την αυτογνωσία τους, τους σκοπούς και τα θέλω τους, έτσι ώστε να μπορούν να αντιμετωπίζουν κάθε πρόκληση και να επιτυγχάνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα για τους ίδιους και την ομάδα τους. 

Σε ατομικό επίπεδο, παρέχει εκπαίδευση και καθοδήγηση για την ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων, βοηθώντας τους πελάτες της να χειριστούν  επαγγελματικά και προσωπικά θέματα με σκοπό να πετύχουν τους στόχους τους, όπως για παράδειγμα η διαχείριση χρόνου, η διεξαγωγή επιτυχημένων συνεντεύξεων, η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης, η επαγγελματική εξέλιξη, η επιλογή καριέρας κ.ά.

Η αγάπη της για την εξέλιξη και ανάπτυξη των ανθρώπων, την οδηγεί συχνά σε συνέδρια και ομιλίες, έχοντας αποκτήσει μεγάλη εμπειρία με μικρά και μεγάλα κοινά επιχειρήσεων, ως ομιλήτρια σε θέματα παρακίνησης και ώθησης, αναπτύσσοντας έτσι συναισθήματα αισιοδοξίας και συμβάλλοντας στο να ατενίσουν οι ακροατές το μέλλον θετικά, αισθανόμενοι δυνατοί να πράξουν, όλα όσα σχεδιάσουν.

Θέλοντας να μοιραστεί γνώσεις και εμπειρίες αρθρογραφεί και  συμμετέχει σε συνέδρια και ομιλίες, επιδιώκοντας πάντα τον δημιουργικό διάλογο και την εφαρμογή νέων πρακτικών που θα βοηθήσουν τους ανθρώπους και οργανισμούς  να εξελιχθούν.

Συγκεκριμένα, έχει δημοσιεύσει τα παρακάτω άρθρα:

  • «Η Εμπειρία του Πελάτη στον Χώρο της Υγείας και της Ομορφιάς» Μedical Management 2019 
  •  «H Διαχείριση Χρόνου», Βusiness Women, 2019
  • «Η Εμπειρία του Ασθενή – Πελάτη στον Χώρο της Υγείας», Medical Management, 2019
  • «Η εξυπηρέτηση του Πελάτη δεν θα πρέπει να θεωρηθεί σε καμία περίπτωση ίδια με
    την Εμπειρία του Πελάτη μέσα στην επιχείρηση σας» Thessaliatimes. 2018 
  • «H εμπειρία του πελάτη», The Total Retail, 2018
  • «Η δύναμη της εκπαίδευσης στην αναδιοργάνωση μιας επιχείρησης», HR Professional, 2010.
  • «Η εκπαίδευση δεν είναι πολυτέλεια», HR Professional, 2009.
  • «Τι επιλέγουμε τελικά να αφήσουμε ως κληρονομιά στην ανθρωπότητα: Υγεία ή Ασθένεια», Επιστημονικό Μάρκετινγκ, 2008.
  • «Σεβασμός στις ικανότητες των εργαζομένων», HR Professional, 2006.

Παράλληλα, έχει συμμετάσχει στα παρακάτω συνέδρια και εκθέσεις, ως ομιλήτρια:

  • 11η Health Expo Athens – Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών – 9 Φεβρουαρίου 2020 
  • Ηoreca 2019: Right the wrongs: Προσφέροντας εμπειρία στον πελάτη – Gastronomy Forum «Right the wrongs: Προσφέροντας εμπειρία στον πελάτη»
  • Συνέδριο Φαρμακοποιών και Ιδιοκτητών Φαρμακείων – 23 Ιανουαρίου 2019, Κύπρος 
  • 7 Συνέδριο – Το Φαρμακείο στην Υγεία, την Ομορφιά και την Ευεξία – Ηράκλειο Κρήτης, Διοργάνωση: ΣΥΦΑΚ – Σεπτεμβρίου 2019
  • 6ο Συνέδριο – Το Φαρμακείο στην Υγεία και την Ομορφιά – Ηράκλειο Κρήτης – 15&16 Σεπτεμβρίου 2018

 

Continue Reading

Trending