Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Η σπάνια συλλογή των έργων του Κερκυραίου Νικολάου Βεντούρα

Συνέντευξη του Γρηγόρη Καρύδη,

εγγονού και διαχειριστή της συλλογής στη Ζέτα Τζιώτη

Ο Νικόλαος Βεντούρας ήταν από τους σημαντικότερους Έλληνες χαράκτες με έργο που εκτείνεται χρονικά σε περισσότερο από μισό αιώνα. Γεννημένος στην Κέρκυρα το 1899, από αρχοντική οικογένεια της ευρύτερης περιοχής της Βενετίας, που συμπεριλαμβανόταν στο Libro d’ oro εγκαταστάθηκε στο νησί γύρω στα 1730.

Μάλιστα μία από τις προγόνους του υπήρξε η συγγραφέας Isabella Teotochi Albrizzi και μεγάλος θείος του, ο Ιωάννης Καποδίστριας. Οι σπουδές του στη χημεία τον οδήγησαν σε εύστοχους πρωτοποριακούς πειραματισμούς στη χαρακτική.

Gregory Καρύδης

Συναντήσαμε τον εγγονό του, Γρηγόρη Καρύδη, κάτοχο της σπάνιας αυτής συλλογής και μιλήσαμε μαζί του για τον ταλαντούχο παππού του.

– Γρηγόρη, η ιστορία του παππού σου έχει ενδιαφέρον; Θα ήθελες να αναφερθείς περιληπτικά στη ζωή του;

– Ο παππούς μου ήταν ένας αξιοθαύμαστος άνθρωπος και αισθάνομαι πραγματικά υπερήφανος. Χαράκτης, επιστήμονας και καλλιτέχνης, ο Νικόλαος Βεντούρας, ο παππούς μου, γεννήθηκε στην Κέρκυρα το 1899 με ρίζες από το Βένετο της Ιταλίας. Μαζί με τον κατά κάτι χρόνια μεγαλύτερο αδερφό του μεγάλωσαν με αυστριακές νταντάδες (όπως συνηθιζόταν τότε) και σε σχετικά νεαρή ηλικία έχασαν τον πατέρα τους, με αποτέλεσμα να αρχίσουν να ασχολούνται με την τεράστια –τότε– περιουσία.

 

 

Φωτογραφική Μηχανή Νικολάου Βεντούρα

 

Το 1916 ξεκίνησε σπουδές Βιομηχανικής Χημείας στην ιδιωτική Βιομηχανική και Εμπορική Ακαδημία στον Πειραιά. «Ήδη από τας πολύ μικράς τάξεως του δημοτικού εδιδάχθη ιχνογραφίαν» όπως σημειώνει ο ίδιος.

 

 

Πειραιεύς, Θειαφένια Δύσις – 1966 Χαλκογραφία 31,5*43

Με μια φωτογραφική μηχανή στο χέρι του κατέγραφε τις φορεσιές των ανθρώπων της υπαίθρου, την παλαιά πόλη της Κέρκυρας και πολλά καράβια! Το National Geographic έχει δημοσιεύσει κάποιες από αυτές.

Λίγα χρόνια αργότερα θα παρακολουθήσει μαθήματα υδατογραφίας με τον Άγγελο Γιαλλινά. Τον κερδίζει όμως η χαρακτική που εκεί, αυτοδίδακτος πια, βρήκε τον ιδανικό για εκείνο τρόπο έκφρασης. Χάρη στις γνώσεις του στη χημεία μπόρεσε να εξελίξει την τέχνη της χαρακτικής και να δημιουργήσει έργα που μισό αιώνα αργότερα είναι ακόμα σύγχρονα.

ΜΕ ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΚΑΤΕΓΡΑΦΕ ΤΙΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΗΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ, ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΚΑΡΑΒΙΑ

– Ποιες ήταν οι κύριες θεματολογίες των έργων του;

– Ως επάγγελμα δήλωνε κτηματίας κι έτσι ξόδευε ως επί το πλείστον τον χρόνο του. Έτσι, στα έργα του θα συναντήσουμε την ύπαιθρο της Κέρκυρας, καθώς επισκεπτόταν τα κτήματα για το μάζεμα των ελιών ή άλλες εργασίες, πάντα με τα απαραίτητα εργαλεία για ένα γρήγορο σκίτσο ή μία υδατογραφία επιτόπου.

Σκίτσο με μολύβι -Νικολάου Βεντούρα 1964

Ταξίδευε πολύ και ένα άλλο αγαπημένο του θέμα ήταν τα καράβια. Πολεμικά, φορτηγά ή αλιευτικά, όλα έδιναν έμπνευση για τα έργα του.

Μία άλλη μεγάλη ενότητα αποτελούν τα αφηρημένα έργα του με την Ελένη Βακαλό να λέει «τολμώ να πω πως ίσως και αν ακόμη δεν υπήρχε αφηρημένη τέχνη, ο Βεντούρας θα την είχε ανακαλύψει».

Τρέφοντας μία ιδιαίτερη αγάπη για τη Βενετία δεν θα μπορούσε ούτε αυτή να λείψει από τη θεματολογία του.

Μικρότερες αλλά εξίσου σημαντικές ενότητες αποτελούν οι αστερισμοί και οι λιτανείες, σημαντικό μέρος της ζωής στην Κέρκυρα.

Αστερισμός του Ταύρου 1967 Χαλκογραφία 33*44,5

 – Τι τεχνοτροπίες χρησιμοποιούσε; Πειραματιζόταν;

– Οι τεχνικές του προσαρμόζονταν ειδικά για τις ανάγκες κάθε έργου. Πολλά από αυτά τον οδηγούσαν σε μελέτες και πειραματισμούς που κρατούσαν χρόνια. Με τη μεθοδικότητα ενός επιστήμονα κατέγραφε κάθε στάδιο από επιτυχίες ή αποτυχίες, αφήνοντας πλήθος σημειώσεων και δοκιμαστικών εκτυπώσεων που εξιστορούν τη δημιουργία ενός έργου. Από δοκιμές για την ανθεκτικότητα του βουτύρου ή καλλυντικών απέναντι σε συνδυασμούς οξέων, μέχρι τις συνθετικές πλάκες που δημιουργούσε για κάθε έργο.

Αυτά και πολλά ακόμα συνθέτουν το ταξίδι του στον χώρο της βαθυτυπίας, όπως συνολικά αποκαλούσε τις διάφορες μορφές χαρακτικής που συναντάμε στα έργα του.

ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗΝ ΚΟΥΦΙΚΗ ΓΡΑΦΗ, ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΜΟΡΦΗ ΑΡΑΒΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΝΤΑΜΕ ΣΑΝ ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΑ ΜΟΤΙΒΑ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ

– Καταλαβαίνουμε ότι εμπνεόταν και από τα ταξίδια του. Έχεις να μας αναφέρεις κάποιο ανέκδοτο περιστατικό;

– Ταξίδευε πολύ και συχνά επισκεπτόταν πόλεις της Ευρώπης με αγαπημένους προορισμούς τη Βενετία, το Παρίσι και το Λονδίνο. Το 1923 μαζί με τρείς φίλους ξεκίνησαν με ποδήλατο από το Μπρίντεζι έκαναν «λα τραβερσάτα ντι Ιτάλια» και έφτασαν στη Βιέννη σε ενάμιση μήνα, χωρίς άσφαλτο τότε, διανύοντας 125 χιλιόμετρα την ημέρα.

Είχε τόση αγάπη για την τέχνη που να φανταστείτε φτάνοντας στα σύνορα με την Αυστρία άφησε τους φίλους του για λίγο και επέστρεψε στη Βενετία για να πάρει κάτι πινέλα που είχε ξεχάσει. Στη συνέχεια επέστρεψε και τους βρήκε για το υπόλοιπο του ταξιδιού.

– Μίλησέ μας για τα χαρακτικά με τα καράβια που φιλοτεχνούσε.

– Τα καράβια ήταν μία από τις πιο αναγνωρίσιμες θεματικές της δουλειάς του, που αγαπώ πολύ. Αποτυπώνοντας καραβιά, ναυπηγεία και πολεμικά πλοία στην Κέρκυρα όσο και στον Πειραιά, η ενότητα αυτή αριθμεί πάνω από 300 έργα.

Όπως είχε πει η Αθηνά Σχοινά το 1988 «από τα πιο κλασικότροπα και ρεαλιστικά καράβια του, μέχρι τις σουρεαλιστικές και κυβιστικές εκδοχές τους, ο Ν. Βεντούρας εκφράζεται με μια αυθεντικότητα μοναδική. Μοναδική από την άποψη της αυτοτέλειας, μιας αυτοτελούς εκφραστικής δυνατότητας που δεν έχει υποστηρικτική θεωρητική ανάγκη για να πείσει τον θεατή του. Η δουλειά του είναι ορόσημο». 

Αστερισμός του Ταύρου 1967 Χαλκογραφία 33*44,5

ΟΙ ΑΣΤΕΡΙΣΜΟΙ ΚΕΝΤΡΙΣΑΝ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΟΥ

– Τι σήμαιναν οι αστερισμοί για αυτόν; Στη δουλειά του διακρίνουμε αναφορές στην κουφική γραφή και σε σπηλαιογραφίες. Θα ήθελες να μας εξηγήσεις πώς αποτυπώνονται στα έργα του;

– Ως επιστήμονας και μελετητής του κόσμου γύρω μας δεν ήταν λίγες οι φορές που του κέντρισαν το ενδιαφέρον οι αστερισμοί.

Στον Αστερισμό της Παρθένου 1968 Χαλκογραφία Βαθυτυπία 20*24,3

Όπως και οι λιτανείες με τη μυσταγωγία τους, έτσι και οι αστερισμοί σαν κάτω τόσο απόμακρο αλλά ταυτόχρονα πολύ οικείο, τους παρατηρούσε με το τηλεσκόπιό του και αντλώντας από «το θυμικόν» του δημιούργησε τον αστερισμό του Ταύρου που απεικονίζει τον ηνίοχο που ζεύει έναν ταύρο με μορφές εμπνευσμένες από τις σπηλαιογραφίες Lascaux και Altamira.

Για τον αστερισμό της παρθένου, όπως και για κάποια άλλα έργα μελέτησε την κουφική γραφή, την πρώτη μορφή αραβικής γραφής που παραλλαγή της συναντάμε σαν διακοσμητικά μοτίβα στη βυζαντινή αγιογραφία.

 

 

Κέρκυρα, Λιτανεία Αναστάσεως Αγ. Νικολάου, 1971 Χαλκογραφία 19,5*31,5 (British Museum)

– Έχεις παρουσιάσει και επιμεληθεί προσωπικά τη δουλειά αυτή με εξαιρετική επιτυχία στην Αθήνα και στην Κέρκυρα. Μίλησέ μας για τις πρόσφατες εκθέσεις.

– Οι πρώτες μου αναμνήσεις από τον Νικόλαο Βεντούρα, τον παππού μου, είναι να δουλεύουμε μαζί στο εργαστήριό του στην Κέρκυρα, φτιάχνοντας σχέδια και χαράσσοντας πλάκες.

Τον θυμάμαι να μου κρατάει το χέρι δείχνοντάς μου πώς να χρησιμοποιώ διάφορα αιχμηρά εργαλεία πάνω σε πλάκες χαλκού, που το παιδικό μου χέρι δεν είχε αρκετή δύναμη να χαράξει. Τον άφηνα να χρησιμοποιεί τα διάφορα μείγματα οξέων με τη χαρακτηριστική οσμή, από ασφαλή απόσταση, αλλά χρησιμοποιούσαμε την πρέσα του μαζί και μου έδειχνε πως να γυρίζω αυτή την τεράστια ρόδα ώστε να περάσει η πλάκα με το μελάνι μαζί με το νωπό χαρτί και να αποτυπωθεί η χάραξη.

Και βέβαια θυμάμαι όταν στα γενέθλιά μου, το 1987, ήρθε στην Αθήνα ο «νονός» μου και ανακοίνωσε πως μου χαρίζει όλα του τα έργα σαν δώρο. 

Τότε είχα πει ένα απλό ευχαριστώ. Όμως μετά από χρόνια κατάλαβα πόσο σημαντικό ήταν αυτό το δώρο και αντίστοιχα πόσο μεγάλη η ευθύνη του δώρου αυτού.

Μετά από χρόνια θυμάμαι τη μητέρα μου να συζητά με τον θείο μου, τον Άγγελο Δελιβοριά, στο καινούργιο τότε γραφείο του στην Οδό Κριεζώτου, στο κτίριο της Πινακοθήκης Χατζηκυριάκου Γκίκα που ετοιμαζόταν να ανοίξει προς το κοινό για την κοινή τους επιθυμία να πραγματοποιηθεί μία μεγάλη αναδρομική έκθεση με σκοπό τη γνωριμία του κόσμου και συγκεκριμένα του φιλότεχνου κοινού με τον «άγνωστο» σε πολλούς καλλιτέχνη και χαράκτη Νικόλαο Βεντούρα.

Με τον θάνατο της μητέρας μου και την επιστροφή μου στην Κέρκυρα το 2014 ξανά συζητήθηκε η επιθυμία του μουσείου για τη διοργάνωση της έκθεσης και βλέποντάς το σαν προσωπική υποχρέωση προς τον κόσμο γενικότερα αλλά και προς τη μητέρα μου και τον παππού μου, με τη βοήθεια μίας παιδικής μου φίλης ανέλαβα να φέρω σε πέρας αυτό το έργο χωρίς να έχουμε ιδέα τι μας περιμένει…

Στα μισά της ετοιμασίας για την έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη, εκφράστηκε το ενδιαφέρον από τη Δημοτική Πινακοθήκη της Κέρκυρας για την πραγματοποίηση μικρής αναδρομικής με έργα του Βεντούρα για την επέτειο των 300 ετών από την πολιορκία του νησιού από τους Τούρκους.

Στην πορεία διαπιστώσαμε πως δεν είναι πολλοί αυτοί που κατανοούν τι είναι η τέχνη της χαρακτικής, με τη χαρακτηριστική φράση «οι ζωγραφιές του παππού σου». Έτσι αναλάβαμε ακόμα μία ευθύνη: να παρουσιαστεί η έκθεση με τέτοιο τρόπο ώστε να γνωρίσει το κοινό όχι μόνον το έργο του Βεντούρα, αλλά και την τέχνη της χαρακτικής.

Κέρκυρα, Στη Συνοικία Αγίων Πατέρων, αεροπορικός βομβαρδισμός 1940

Το δυσκολότερο ήταν να αποφασίσουμε τι να αφήσουμε για μια άλλη φορά, για μια επόμενη έκθεση και να μην το δείξουμε τώρα…

Εκτός από τα περισσότερα από 500 έργα και σημειώσεις δεν μπορούσαμε να παραλείψουμε τη σημαντικότατη (και χαμένη) εικονογράφηση του ηθογραφήματος του Θεοτόκη «Η ζωή και ο θάνατος του Καραβέλα» που εικονογράφησε ο Βεντούρας με ψευδώνυμο για τον εκδοτικό οίκο Βασιλείου.

Στη μεγάλη πρόκληση του βιβλίου που θα συνόδευε την έκθεση, συνέβαλλε ο κ. Martin Royalton Kisch, τ. Πρεσβύτερος Επιμελητής του Τμήματος Χαρακτικών και Σχεδίων του Βρετανικού Μουσείου, δεχόμενος την πρόσκλησή μου να γράψει για τον Βεντούρα και την ιδιαίτερή τους συνάντηση στο μουσείο το Νοέμβριο του 1982.

Το Μουσείο Μπενάκη μας διέθεσε ολόκληρο τον ισόγειο χώρο στο κτίριο της οδού Πειραιώς και η έκθεση παρουσιάστηκε για τρεις μήνες, μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2018.

«Η ΤΕΧΝΗ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΚΟΡΕΣΜΟ ΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΜΑΣ»

– Θεωρείς την τέχνη επένδυση; 

– Βλέπω την πραγματική τέχνη σαν κάτι που μιλάει στον κάθε ένα από εμάς ξεχωριστά και προσφέρει έναν ευχάριστο κορεσμό στο πνεύμα μας. Η αξία που προσδίδουμε σε ένα έργο τέχνης συνδέεται με χίλιους δύο παράγοντες αλλά πάνω από όλα θα πρέπει να μας ευχαριστεί η παρουσία του.

Η επένδυση στην τέχνη είναι μία επένδυση που ξεπερνά το εφήμερο και μετά τον θάνατο του καλλιτέχνη συνεχίζει να δίνει ζωή στη φαντασία και ομορφαίνει τη ζωή μας.

– Πού αλλού θα παρουσιάσεις αυτήν την εθνική κληρονομιά;

– Εκτός από το Μουσείο Μπενάκη, την Εθνική Πινακοθήκη, τη Δημοτική Πινακοθήκη της Κέρκυρας και το Βρετανικό Μουσείο που ήδη έχουν έργα του Βεντούρα στις συλλογές τους, η έκθεση είναι έτοιμη να ταξιδέψει και εξετάζονται προσκλήσεις από αρκετά μουσεία σε Ευρώπη, Ηνωμένες Πολιτείες και Ασία.

– Ποια τα μελλοντικά σου σχέδια;

Τη συνέχεια της συνέντευξης θα τη βρείτε εδώ

Πηγή

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Μελίνα Δαλδά: “Μια καινούργια μέρα είναι αύριο”

Η Μελίνα τελείωσε αισθητική μακιγιάζ καθώς και σχέδιο μόδας και κοσμημάτων και τώρα τελειώνει τη σχολή Αργυροχρυσοχοΐας…Και έχει ενθουσιαστεί πολύ γι’ αυτό γιατί είναι κάτι που αγαπάει πολύ και φυσικά νομίζει πως όλα αυτά την βοήθησουν ιδιαίτερα στην επαγγελματική της καριέρα.

  • Πείτε μας λίγα λόγια για την τωρινή ασχολία σας.

    Η ασχολία μου μέχρι τώρα κατά κύριο λόγο είναι το ίνσταγκραμ.Πάντα μου άρεσαν οι φωτογραφίες η μόδα και ό,τι έχει να κάνει με τη γυναίκα…Και γι’ αυτό αυτή τη στιγμή ξεκίνησα την δική μου επιχείρηση…Χρόνια τώρα ήθελα να δημιουργήσω κάτι δικό μου κάτι που να αγαπώ να με εμπνέει και να με εκφράζει…

    Αγαπάω οτιδήποτε χειροποίητο Και γι’ αυτό ασχολήθηκα με αυτό…Συγκεκριμένα η δουλεια μου το Aesthetic Candles Είναι μοναδικά χειροποίητα κεριά με πρότυπο την γυναίκα…Αρχικά μία τάση που ξεκίνησε από το εξωτερικό και μετά στην Ελλάδα είναι κάτι που πραγματικά με εντυπωσίασε και άρχισα να το υλοποιώ και να το ψάχνω από αρχές Οκτωβρίου 2020.

    Με αφορμή λοιπόν την αγάπη μου για την διακόσμηση τα αρώματα αλλά και την ροή της ενέργειας που δίνει η φλόγα του κεριού και εμπνευσμένη ειδικά από τη γυναίκα το γυναικείο σώμα την ανθρώπινη μορφή και την τέχνη σκέφτηκα να δημιουργήσω μοναδικά αρωματικά κεριά με μίνιμαλ αισθητική και υπέροχα αρώματα.Ταυτόχρονα φτιάχνω και την δική μου συλλογή κοσμημάτων…
  • Φροντίζετε να έχετε ελεύθερο χρόνο για τον εαυτό σας;

    Αν και πολλές φορές δεν έχω ελεύθερο χρόνο προσπαθώ να βρίσκω έστω και λίγο για να κάνω μια βόλτα περπατώντας δίπλα στη θάλασσα και να πιω έναν καφέ…
  • Ακολουθείτε πιστά τις επιταγές της μόδας ή αυτοσχεδιάζετε; Πώς ντύνεστε στην καθημερινή σας ζωή;

    Αγαπώ τη μόδα και ό,τι έχει να κάνει με αυτή αλλά ποτέ δεν την ακολουθώ πιστά καθώς πάντα μου αρέσει να αυτοσχεδιάζω Και να αφήνω την δικιά μου πινελιά σε ό,τι κάνω…Και στην καθημερινή μου ζωή πάντα ντύνομαι ανάλογα με τη διάθεσή μου…Αγαπημένο out fit είναι σακάκι πουκάμισο παντελόνι και γόβες Αλλά και φορέματα με έντονες λεπτομέρειες σε Α γραμμή.
  • Ποια θα χαρακτηρίζατε κομψή γυναίκα;

    Πρότυπο μου είναι οι δυναμικές γυναίκες αγαπώ όλες τις γυναίκες καθεμία είναι διαφορετική και ξεχωριστή  για μενα … 
  • Πιστεύετε ότι μία γυναίκα πρέπει να επιδιώξει μια καριέρα αν το επιθυμεί, με όποιο τίμημα και αν συνεπάγεται αυτό;

    Κάθε γυναίκα πρέπει να αγαπάει και να πιστεύει στον εαυτό της και να κάνει πραγματικά αυτό που θέλει είτε είναι καριέρα είτε είναι οικογένεια είτε οτιδήποτε …σίγουρα αν επιδιώξει μία καριέρα θα πρέπει να ξεπεράσει τον εαυτό της και να έχει δύναμη μέσα της.
  • Πόσο businesswomen πιστεύετε ότι είναι οι Ελληνίδες; Είναι αυτό θετικό ή αρνητικό;

    Οι ελληνίδες πιστεύω ότι είμαστε business woman οι περισσότερες γυναίκες στην Ελλάδα προσπαθούν να καταφέρουν πάρα πολλά πράγματα ταυτόχρονα είναι γυναίκες μαμάδες επιχειρηματίες και αυτό για μένα δεν είναι μόνο θετικό είναι υπέροχο.
  • Πείτε μας μια έκφραση που χρησιμοποιείτε συχνά και σας δίνει κουράγιο και δύναμη.

    Μία έκφραση χρησιμοποιώ συνέχεια είναι σίγουρα το μια καινούργια μέρα είναι αύριο και όλα θα πάνε καλά γιατί είμαι πολύ θετική και Αισιόδοξη σαν άνθρωπος.
  • Στο επάγγελμά σας η εικόνα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Τι κάνετε για
    να διατηρήσετε τη γραμμή σας;

    Στο επάγγελμα μου σίγουρα η εικόνα παίζει σημαντικό ρόλο τα social εξελίσσονται καθημερινά και έχουν μπει κανονικά στη ζωή μας εννοείται πως κατά ένα μεγάλο ποσοστό ότι προβάλλουμε μέσα σε αυτά δεν είναι ακριβώς πραγματικότητα.Εμένα όμως γενικά μου αρέσει να προσέχω τον εαυτό μου όσο μπορώΝα είμαι περιποιημένη και να προσέχω λίγο τη διατροφή μου.
  • Έχετε κάποια προσωπικά μυστικά ομορφιάς και υγείας;

    Μμμμ Μυστικό ομορφιάς δεν έχω κάποιο μυστικό ομορφιάς ίσως η καθημερινή πρωινή βραδινή ρουτίνα περιποίησης προσώπου με πολύ ενυδάτωση  και φυσικά νερό και φρούτα .Και υγείας και δεν κάνω πολύ γυμναστική πολύ συχνά περπατημα δίπλα στην παραλία δίπλα στη θάλασσα. 
  • Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

    Επόμενα σχέδιά σίγουρα μιας και είμαι στο ξεκίνημα τις δίκης μου επιχειρήςης θέλω να δώσω τον καλύτερο μου εαυτό να τελειώσω και με το πτυχίο μου και φυσικά σιγά-σιγά οικογένεια που είναι το Α και το Ω για μένα. 

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Έλενα Μουρατίδου: “Σύμβουλος Προσωπικής Ανάπτυξης “

Η Έλενα Μουρατίδου, σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης, γνωρίζει ακριβώς πως να σε βοηθήσει να δημιουργήσεις τη ζωή που σου αξίζει!

Η Έλενα πιστεύει πως μέσα σε κάθε άνθρωπο κρύβεται μία αστείρευτη ενέργεια και δύναμη που, όταν την εκμεταλλευτεί κατάλληλα, μπορεί να φέρει στη ζωή του αυτό ακριβώς που επιθυμεί. Εδώ και πάνω από μια 10ετία μοιράζεται απλόχερα εργαλεία και τεχνικές προσωπικής ανάπτυξης που χαρίζουν ακόμα περισσότερη ευεξία, ευημερία και ευτυχία!

Τί είναι η προσωπική ανάπτυξη;

Είναι το πιο σημαντικό δώρο που μπορεί να κάνει κάποιος στον εαυτό του!

Η πιο αποδοτική επένδυση για να ζούμε ακόμα καλύτερα, διατηρώντας μία όμορφη και υγιή σχέση με τον εαυτό μας και τους γύρω μας. 

Με ποιον τρόπο μπορεί να επιτευχθεί αυτό;

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι!

Για όλα τα γούστα, προσαρμοσμένοι στον τρόπο ζωής του κάθε ανθρώπου. 

Στην ιστοσελίδα μου www.elenamouratidou.com υπάρχουν μία σειρά από προγράμματα και εκπαιδεύσεις προσωπικής και επαγγελμματικής ανάπτυξης.

Υπάρχουν βέβαια και οι ατομικές συνεδρίες, για όποιον νιώθει πως χρειάζεται κάτι πιο εξειδικευμένο.

Όλα μου τα προγράμματα απευθύνονται στους αποφασισμένους! Σε αυτούς που είναι έτοιμοι να φέρουν στη ζωή τους θαυμαστά αποτελέσματα. Χωρίς μεγάλες αλλαγές. Με μικρές, δραστικές προσαρμογές.

Πόσο σημαντική είναι η πρωινή ρουτίνα;

Πολύ σημαντική! Είναι ο τρόπος για να ξεκινήσει καλά η μέρα μας. 

Εγώ όσες φορές δεν έχω τηρήσει την πρωινή μου ρουτίνα, το έχω μετανιώσει. Έτσι, επιλέγω να την τηρώ σχολαστικά γιατί με βοηθάει να προγραμματίζω τη μέρα μου όπως θέλω και με γεμίζει με ενέργεια, αισιοδοξία και διαύγεια.

Ποια είναι η δική σου πρωινή ρουτίνα;

Ξεκινάω τη μέρα μου νωρίς το πρωί με έναν σύντομο ενεργητικό οραματισμό/διαλογισμό. Με βοηθάει να εστιάσω στο παρόν, στην ευγνωμοσύνη για όσα έχω στη ζωή μου και στους στόχους της ημέρας μου. Συνεχίζω με την πρακτική μου στη γιόγκα και μετά παίρνω το πρωινό μου (φρούτα, βούτυρο καρπών, μέλι, κανέλα).

Πίνω κάθε πρωί τσάι με τζίντζερ και μέντα.

Βάζω την αγαπημένη μου μουσική και χορεύω για τουλάχιστον 10’.

Στη συνέχεια, ξεκινάω τις συνεδρίες μου, έτοιμη και γεμάτη καλή διάθεση!

Ποιες προσωπικότητες σε εμπνέουν;

Antony Robbins, Dharma Mittra, Brendon Buchard, Gwyneth Paltrow, Oprah Winfrey, Jamie Kern Lima.

Kαι πολλοί άλλοι, απλοί άνθρωποι με αληθινά χαμόγελα.

Ποιο είναι το μότο σου;

«Γίνε ο δημιουργός της ζωής που σου αξίζει»

Έλενα Μουρατίδου

Life | Businness | NLP Coach

Yoga Master Trainer

ANLP, ABNLP, ERYT500

www.elenamouratidou.com

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Μαρία Ι. Χαλκιά:“Θέλω όλες οι επιχειρήσεις να αποκτήσουν και ψηφιακή έδρα!”

Η Μαρία I. Χαλκιά έχει ένα εκπληκτικό ταλέντο που δύσκολα συναντάς σε επιχειρηματία. Μεταδίδει την αγάπη της για την δουλειά της (Digital Marketing) και τα οφέλη που  απορρέουν από αυτήν, σε κάθε άτομο ή επιχειρηση που την συμβουλεύεται. Αποπνέει εμπιστοσύνη, σιγουριά και επαγγελματισμό. 

Σε λιγότερο από 4 χρόνια κατάφερε να εξελίξει μία επιχείρηση, ξεκινώντας από το μηδέν, έχοντας να αντιμετωπίσει αμέτρητα εμπόδια και περιοριστικές αντιλήψεις. 

Σήμερα, η Digital routes, (www.digitalroutes.gr) η επιχείρηση που ίδρυσε η Μαρια Χαλκιά, αρχικά μέσα σε ένα δωμάτιο 5τμ έχει μεταφέρει την έδρα της στο κέντρο του Πειραιά, ενώ ήδη βρίσκεται σε συζητήσεις για παραπέρα επέκταση. 

Έχει να επιδείξει σημαντικό portofolio με εξαιρετικές συνεργασίες και άριστους επαγγελματίες να την πλαισιώνουν. Ενώ η ίδια πολύ συχνά αρθρογραφεί στο έγκυρο portal για την επιχειρηματικότητα epixeiro.gr ή δίνει διαλέξεις σε επιχειρηματίες και σχολές γονέων. 

“Θέλω όλες οι επιχειρήσεις να αποκτήσουν και ψηφιακή έδρα” μας λέει. “Είναι απίστευτη η δυναμική και οι προοπτικές του Digital Marketing” συνεχίζει. Η εξειδίκευση της είναι πάνω στα προϊόντα και τις διαφημίσεις στην πλατφόρμα της Google. ( GoogleAds) Είναι μία μεγάλη μερίδα των επιχειρήσεων που δεν γνωρίζει την δυναμική τους ή έχει λανθασμένη αντίληψη, προφανώς εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν υπάρχουν στην Ελλάδα σε αφθονία, τόσο σωστά εξειδικευμένοι επαγγελματίες. 

Η ιστορία της Μαρίας Χαλκιά ξεκινά από την μικρή Κάρπαθο, την οποία άφησε για να τις σπουδές της στην Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Ακουλούθησε το μεταπτυχιακό στο Marketing και τις επικοινωνίες από το London Centre of Management και η εξειδίκευση της στο Digital Marketing το 2013 από το Mediterranean College και άλλους φορείς και εκπαιδευτικά ιδρύματα. 

Το 2015 πιστοποιήθηκε για πρώτη φορά από την Google μετά από on line χρονομετρούμενες εξετάσεις όπου η βάση είναι το 80%. Και συνεχίζει έως σήμερα.  Έχει συμμετάσχει σε όλα τα συνέδρια που έχει διοργάνωσει η Google στην Ελλάδα καθώς και στην πρόσφατη πρωτοβουλία της Google, #IamRemarkable 

Το να ξεκινήσει από το μηδέν την www.digitalroutes.gr χωρίς γνωριμίες και αρχικό κεφάλαιο, ήταν μία πράξη που δεν είχε σκεφτεί πολύ. “Είχα άγνοια κινδύνου” όπως χαρακτηριστικά μας λέει. Όμως πολύ γρήγορα κατάλαβε ότι η επιχειρηματικότητα ήταν ένα “άθλημα” που της ταίριαζε απόλυτα, καθώς μέσα από αυτήν μπορεί να αναπτύξει όλες τις πτυχές της δημιουργικότητας της. Να μην βάζει “ταβάνι” στα όνειρα της όπως της έμαθαν στο σύντομο “πέρασμα” της από την Εθνική Ασφαλιστική. 

“Δεν είναι λίγες οι φορές που γνωρίζω κομμάτια του εαυτού μου που δεν ήξερα ότι υπήρχαν. Θέλω να βοηθώ τις επιχειρήσεις και τους ανθρώπους να αναπτύσσονται, να προοδεύουν σε όλα τα επίπεδα, προτείνω λύσεις, βρίσκω λύσεις, διαβάζω και εξελίσσομαι κι εγώ μέσα από τους πελάτες μου” μας λέει όταν την ρωτάμε πως καταφέρνει και η πλειοψηφία των πελατών της είναι τόσο ευχαριστημένοι και εκφράζεται δημόσια τόσο θετικά. 

Έχει την απαραίτητη εν-συναίσθηση και πράττει ανάλογα θα λέγαμε εμείς. “Έχω περάσει από όλα τα στάδια σε μία επιχείρηση. Από την γραμματεία έως και το να διευθύνω την δική μου επιχείρηση σήμερα. Είναι μία πολυσύνθετη διαδικασία και χρειάζεται αντοχές, όμως αυτό με έχει βοηθήσει στο πέρασμα των χρόνων να αποκτήσω την απαραίτητη εν-συναίσθηση για την οποία αναφέρεστε”, μας λέει. 

Οι γυναίκες έχουμε απίστευτες αντοχές και κάθε μέρα αυτό αποδεικνύεται όλο  και περισσότερο. Όλοι μπορούμε να επιτύχουμε κάθε στόχο μας. Αρκεί να ακολουθήσουμε με συνέπεια και πειθαρχία τα βήματα που απαιτούνται για να φτάσουμε εκεί που επιθυμούμε. Το μυστικό της Μαρίας Χαλκιά είναι η συνεχής ενημέρωση και η… περιέργεια στην επιστήμη της! 

Αν θα μπορούσε να ξεχωρίσει μία δουλειά της αυτή είναι ο πρώτος πελάτης της. Η συνεργασία της με τον Παγκρήτιο Οδηγό Αγοράς | creta.gr είναι ένα απίστευτο project στο οποίο έχει δώσει πολλή ενέργεια και χρόνο. 

Τις δύσκολες στιγμές στο γραφείο ηρεμεί με έναν φρέσκο καφέ ή κοιτώντας τις αμέτρητες φωτογραφίες που έχει αποθηκευμένες στον υπολογιστή της από τις πανέμορφες παραλίες της Καρπάθου και επισκέπτεται τα καλοκαίρια.

Τα ταξίδια είναι μία μεγάλη αγάπη της καθώς έχει ταξιδέψει σε αρκετές χώρες του εξωτερικού ενώ το 2018 είχε συμμετάσχει στο London Tech Week (TechXLR8) και το 2019 συμμετείχε στην ITB Berlin την μεγαλύτερη έκθεση για τον τουρισμό παγκοσμίως. Δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε το γεγονός ότι είναι συγγραφέας δύο λογοτεχνικών βιβλίων. Παράλληλες Σκέψεις… (2013) και Δύο ψέμματα (2020) (www.diopsemmata.com) από τις εκδόσεις Andy’s publishers. 

Continue Reading

Trending