Connect with us

Παιδί

Η τέχνη είναι βασικό στοιχείο για την ομαλή ανάπτυξη του παιδιού

Η συγγραφέας Λητώ Τσακίρη Παπαθανασίου στη στήλη της «Το Μαγικό κλειδί για το παιδί» εξηγεί για τον πολύτιμο ρόλο των τεχνών στη ζωή μας. Όμως, πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η τέχνη στην ομαλή ανάπτυξη των μικρών παιδιών μας;Όταν τα παιδιά μας δεν έρχονται σε επαφή με την τέχνη, με τις έμμεσες ιστορίες και ποιήματα, αν δεν ακούνε μουσική, η ζημιά δεν είναι τόσο εύκολο να δει κανείς, αλλά υπάρχει. Ο μεγάλος Βρετανός συγγραφέας που έχει τιμηθεί με πολυάριθμα βραβεία Ο Φίλιπ Πούλμαν έγραψε για το τέταρτο φεστιβάλ του Βραβείου Memorial Astrid Lindgren το 2012.« Τα παιδιά χρειάζονται τέχνη και ιστορίες και ποιήματα και μουσική όσο χρειάζονται αγάπη και φαγητό και καθαρό αέρα και παιχνίδι»Είναι αλήθεια ότι μερικοί άνθρωποι μεγαλώνουν χωρίς να δουν ποτέ με προσοχή την τέχνη, είναι απόλυτα ευχαριστημένοι από την ζωή τους. Ίσως κάποια στιγμή από μια τυχαία ώθηση, όπως η ακοή μιας μουσικής από ένα ανοιχτό παράθυρο, ή μια προσεκτική ματιά σε ένα πίνακα, συνειδητοποιούν ότι είναι γεμάτες με μια επιθυμία για κάτι τόσο γλυκό και τόσο απολαυστικό που σχεδόν πληγώνει τους. Κάποιοι δακρύζουν ή αισθάνονται χαμένοι και άλλοι κρυφή χαρά από αυτή την νέα εμπειρία, από την ανάγκη που δεν γνώριζαν ότι υπάρχει. Το παιδί με το παιδί ακούει μουσική ή βλέποντας όμορφες εικόνες ή ακούγοντας για πρώτη φορά ένα τραγούδι ένα ποίημα ή ένα παιδικό παραμύθι. Ζωή χωρίς τις τέχνες είναι μια ζωή στην κατάσταση πολιτιστικής αγνοίας που οι συνέπειες της δεν είναι τόσο εύκολα ορατές, λέει ο Philip Pullman. Εμείς ως δραστήριοι παιδαγωγοί και άνθρωποι που ασχολούνται με τις ανάγκες των μικρών μαθητών μας, γνωρίζουμε τον καλλιτεχνικό ρόλο των τεχνών στη ζωή των παιδιών μας. Το πρώτο κοντσέρτο για τα μωρά, υλοποίησε το 2014 με μεγάλη επιτυχία την Λυρική Σκηνή της Σόφιας. Κάθε Σάββατο και Κυριακή από τα 11πμ στην Όπερα έχει κοντσέρτα για παιδιά ηλικίας έως 3 ετών. Η ιδέα αυτή ανήκε στον διευθυντή της Λυρικής Σκηνής, Πλαμέν Καρταλόφ, που λέει ότι τα «Κοντσέρτα για τα μωρά» έχουν ως στόχο να δημιουργήσουν στους μικρότερους θεατές ένα όμορφο ηχητικό περιβάλλον, διεξάγονται στην πρώην VIP αίθουσα που έχει επισκευαστεί, έχει ειδική επιφάνεια, και παιδικά παιχνίδια και κουδουνίστρες – τα πρώτα κρουστά όργανα.  Ολοκληρώνοντας την μικρή μας αναδρομή στην ιστορία της μουσικής στην Ζωή του Παιδιού αξίζει να προσέξουμε την θέση της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας για το τραγούδι και το ρόλο της στην ευκολότερη συγκράτηση του λόγου στα βρέφη . Ο Γκαρντνέρ μιλά για την «μουσική νοημοσύνη» που υπάρχει λανθάνουσα σε όλους μας και την έδρα της έχει μαζί με το κέντρο του λόγου το ανθρώπινο μυαλό όπως αποκαλύπτει με τις έρευνες του ο νευροφυσιολόγος ν. Το τραγούδι και το καλό παραμύθι είναι εξαιρετικά εκπαιδευτικά εργαλεία για πολλούς κλάδους των επιστημόνων, για τους παιδαγωγούς, τους ψυχολόγους και τους κοινωνιολόγους και καλύπτει εκπαιδευτικούς, κοινωνικούς και γνώσεις στόχους.Το παραμύθι & η μουσική μπορούν να γίνουν μέθοδοι εκπαίδευσης, εργαλεία γνώσης, νοητικής εξέλιξης & αναπαράστασης, που συμβάλλουν στην ενεργητική ακρόαση, ζωντανεύουν την φαντασία και αναβλύζουν σε όλες τις αισθήσεις μας.Βρείτε την ευκαιρία να απολαύσετε μαζί με τα παιδιά σας ένα τραγούδι που θα το τραγουδήσετε θα το χορέψει και θα μιλήσει γι ‘αυτό. Το βράδυ να θυμάστε πως η καλύτερη καληνύχτα είναι αυτή που συνοδεύει την ανάγνωση ενός καλού παραμυθιού.

Πηγή

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Παιδί

Το 3ο Παιδικό Φεστιβάλ Υγείας, Διατροφής και Αθλητισμού

Το 3ο Παιδικό Φεστιβάλ Υγείας, Διατροφής και Αθλητισμού το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου από τις 11:00-17:00 στο περίπτερο 12 της ΔΕΘ

 

Ο σημαντικότερος θεσμός για το παιδί, το Παιδικό Φεστιβάλ Υγείας, Διατροφής και Αθλητισμού, διοργανώνεται για 3η συνεχή χρονιά το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου από τις 11:00 μέχρι τις 17:00 στο περίπτερο 12 της Διεθνής Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Η τεράστια επιτυχία των δύο προηγούμενων Φεστιβάλ προδιαθέτει για μία ακόμη πιο εμπλουτισμένη διοργάνωση φέτος, με πλήθος εκδηλώσεων και happenings για τα παιδιά και όλα αυτά ΔΩΡΕΑΝ!

Μεταξύ άλλων θα υπάρχουν θεατρικές παραστάσεις, μουσικοχορευτικά δρώμενα, δημιουργικά εργαστήρια, πειράματα σε συνεργασία με τη NASA Α.Ε , μαγειρική για παιδιά, εκπαιδευτικές δράσεις, ρομποτική, παιδική πασαρέλα, παιδική μουσικολογία, yoga για παιδιά και μαμάδες, μπάσκετ, ποδόσφαιρο, βόλεϊ, giga τοξοβολία, ακροβατικά, stratego, παιχνίδια στο νερό, baby corner, live party κα.

Βασικός πρεσβευτής του Φεστιβάλ είναι ο Αντελίνο Βιεϊρίνια (αρχηγός της ποδοσφαιρικής ομάδας του ΠΑΟΚ) και η σύζηγος του Βεργίδου Βάσω

Ακολουθεί το πρώτο promo video του Φεστιβάλ με πρωταγωνιστές τον Αντελίνο Βιεϊρίνια και τη σύζηγο του Βεργίδου Βάσω: https://www.facebook.com/fani.mouratidou/videos/10217331753478689/

Στο φεστιβάλ θα συμμετέχουν ακόμη:

– Δημοφιλείς αθλητές ποδοσφαίρου και μπάσκετ που θα παίξουν μαζί με τα παιδιά. 

– Γνωστοί σεφ, όπως η Ελένη Ψυχούλη, που θα μαγειρέψουν με τα παιδιά και θα δώσουν πολύτιμες συμβουλές διατροφής στους γονείς. 

– Καταξιωμένοι Ολυμπιονίκες, όπως ο Aλέξανδρος Νικολαΐδης, οι οποίοι θα διδάξουν στα παιδιά το πνεύμα του αθλητισμού.

– Eπιστήμονες που θα παρέχουν πολύτιμες συμβουλές σε γονείς και παιδιά, όπως ο Μανώλης Σφακιανάκης, πρώην ταξίαρχος της δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος της ΕΛ.ΑΣ. και ιδρυτής του CSII.

Στο πλαίσιο των δράσεων του Φεστιβάλ σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους θα πραγματοποιούνται ακόμη: 

 

  • Εθελοντική Αιμοδοσία και 

 

  • Ενημέρωση για λήψη μυελού των οστών.

Ο σκοπός του 3ου Παιδικού Φεστιβάλ Υγείας, Διατροφής και Αθλητισμού είναι μη κερδοσκοπικός και είναι η στήριξη του Συλλόγου Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματικές Ασθένειες Β. Ελλάδος «ΛΑΜΨΗ» (https://lampsi.org/ ).

Το Φεστιβάλ πραγματοποιείται με πρωτοβουλία του Andrianoupoleos Pharmacy.

Στο ακόλουθο link μπορείτε να δείτε video από την περσινή διοργάνωση στο οποίο συμμετείχαν περισσότερα από 4.500 άτομα (αγόρια – κορίτσια με τους γονείς τους)

https://www.facebook.com/events/606070883118201/permalink/787073021684652/

 

Continue Reading

Παιδί

ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΧΩΡΙΟΥ SOS ΠΛΑΓΙΑΡΙΟΥ

ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ
ΧΩΡΙΟΥ SOS ΠΛΑΓΙΑΡΙΟΥ ΣΕ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΤΟΥ Ο.ΒΡΕ.Π.Ο.Μ.
Σε ζεστή και συγκινητική ατμόσφαιρα διοργανώθηκε την Τετάρτη 3 Ιουλίου από το Παιδικό Χωριό
SOS Πλαγιαρίου η εκδήλωση για την παρουσίαση του Προγράμματος Πρώιμης Παρέμβασης σε
Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του Οργανισμού Βρεφονηπιακής, Παιδικής και Οικογενειακής Μέριμνας
(Ο.ΒΡΕ.Π.Ο.Μ.) του Δήμου Θεσσαλονίκης, που υλοποιήθηκε κατά τη σχολική χρονιά 2018-2019.
Στον κατάμεστο Δ΄ Δημοτικό Παιδικό Σταθμό στην Τριανδρία παιδαγωγοί, εκπρόσωποι της
επιστημονικής κοινότητας της τοπικής αυτοδιοίκησης και συνεργάτες του Σωματείου,
παρακολούθησαν τις ομιλίες με τα σχετικά αποτελέσματα του προγράμματος.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από το Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας του Παιδικού Χωριού
SOS Πλαγιαρίου, με την ευγενική υποστήριξη του Ομίλου Φροντίδας Υγείας Johnson & Johnson, που
στηρίζει με συνέπεια τους ανθρώπους στην πρώτη γραμμή φροντίδας, όπως τους γονείς, τους
επαγγελματίες υγείας και τους κοινωνικούς λειτουργούς. Το πρόγραμμα είχε ως στόχο την
υποστήριξη και ενδυνάμωση των βρεφονηπιοκόμων και των γονέων ώστε να είναι σε θέση να
εντοπίζουν, να διαχειρίζονται και να προλαμβάνουν ψυχοσυναισθηματικές και κοινωνικές διαταραχές
των παιδιών, καθώς και την εξοικείωση των παιδιών με την αναγνώριση και τη διαχείριση των
συναισθημάτων τους.
Συγκεκριμένα, για τα νήπια οργανώθηκαν βιωματικά εργαστήρια, τα οποία είχαν ως στόχο μέσα
από τη μουσική, το παιχνίδι και τις τέχνες να μάθουν στα παιδιά να αναγνωρίζουν, να εκφράζουν και
να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, όπως τη χαρά, τη λύπη, το θυμό και το φόβο. Οι γονείς των
παιδιών είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε κύκλο συμβουλευτικών συναντήσεων με
θεματικές σχετικά με την ανάπτυξη των παιδιών και τη διαχείριση των δυσκολιών της
καθημερινότητας και των συναισθημάτων τους, ενώ οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν επίσης σε ομάδες
συμβουλευτικής σχετικά με το ρόλο και τη σχέση τους με τα παιδιά και τους γονείς, καθώς και
θέματα ανάπτυξης και ψυχικής υγείας των παιδιών και τον τρόπο διαχείρισής τους.
Το πρόγραμμα διεξήχθη σε δέκα Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του Ο.ΒΡΕ.Π.Ο.Μ. του Δήμου
Θεσσαλονίκης, με τη συμμετοχή 490 παιδιών, 85 εκπαιδευτικών και 88 γονέων. Το πρόγραμμα
αξιολογήθηκε πολύ θετικά από τους εκπαιδευτικούς, 87% εκ των οποίων δήλωσαν ότι ήταν πολύ
ενδιαφέρον στο σύνολό του και 88% ότι είχε θετική επίδραση στη συμπεριφορά των παιδιών
που το παρακολούθησαν, ενώ την ίδια θετική ανταπόκριση είχε στους γονείς που συμμετείχαν, οι
οποίοι μαζί με τους εκπαιδευτικούς εξέφρασαν την επιθυμία συνέχισης του προγράμματος και την
επόμενη σχολική χρονιά.

Continue Reading

Παιδί

Πως να βοηθήσετε τα παιδιά σας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις

Οι εξετάσεις αποτελούν ένα θεμελιώδες στάδιο στην ζωή των παιδιών αλλά κι εκείνη των γονιών. Υπάρχουν σημαντικά στάδια στην ζωή των παιδιών μας και οι Πανελλήνιες Εξετάσεις είναι ένα από αυτά. Η συναισθηματική ένταση που συνοδεύει αυτές τις εξετάσεις είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που πρέπει να λάβουμε υπόψη. Μια υπερβολική ένταση και άγχος μπορεί να προκαλέσει ανεπιθύμητα αποτελέσματα όπως παροδικές απώλειες μνήμης, δυσκολία συγκέντρωσης και δυσκολία στην ανάπτυξη του θέματος, τραύλισμα… καθώς και άλλα σωματικά συμπτώματα όπως τρέμουλο, ταχυκαρδίες, εφίδρωση, κρίσεις πανικού κ.α. Την ίδια στιγμή όμως, ένα γεγονός τόσο σημαντικό όπως οι εξετάσεις απαιτεί ένα βαθμό συναισθηματικής έντασης και άγχους την οποία θα ονομάζαμε “παραγωγική ένταση” γιατί πρόκειται για μια κατάσταση ενεργοποίησης του εγκεφάλου, και της μέγιστης ενέργειας σε ψυχικό και σωματικό επίπεδο που μας επιτρέπουν να είμαστε έτοιμοι για να συγκεντρωθούμε στο συγκεκριμένο στόχο.

Ως γονείς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας για να αντιμετωπίσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις εξετάσεις:

Φροντίζουμε την διατροφή τους. Τα βοηθάμε να βλέπουν το θετικό και μέσα σε δύσκολες καταστάσεις. Τα ενθαρρύνουμε και δείχνουμε εμπιστοσύνη στις δυνατότητές τους. Διατηρούμε γενικότερα μια θετική στάση. Αποφεύγουμε να αντιμετωπίζουμε τα γεγονότα μ΄έναν τρόπο απόλυτο: οι Πανελλήνιες Εξετάσεις είναι ένας σημαντικός σταθμός αλλά δεν αποτελούν ολόκληρο το ταξίδι. Αποφεύγουμε τις συγκρίσεις: με άλλους συμμαθητές, με τις δικές μας εξετάσεις, με άλλες χώρες, με άλλα σχολεία κλπ. Τα βοηθάμε να δώσουν την σωστή σημασία στην προετοιμασία και στην μελέτη, που είναι οι βάσεις για να αντιμετωπίσουν στο μέλλον το Πανεπιστήμιο και την εργασία. Προσπαθούμε να ελέγξουμε την δική μας ένταση, τις δικές μας προσδοκίες ή φιλοδοξίες για να αποφύγουμε να τα επιβαρύνουμε με την ευθύνη αυτή. Πρέπει να είμαστε ήρεμοι και σταθεροί: το άγχος που μπορεί να έχουμε εμείς, μερικές φορές είναι αναπόφευκτο. Το να το εκφράζουμε όμως στα παιδιά μας μπορεί να έχει πολύ αρνητικές επιδράσεις, κυρίως γιατί ενδεχομένως μπορεί να αυξήσει τον δικό τους φόβο. Προσπαθούμε να μην ελαχιστοποιούμε την σημασία του γεγονότος τως εξετάσεων: π.χ. Εκφράσεις του τύπου “είναι μόνο κάποιες εξετάσεις” , κ.α. Μπορεί να λέγονται από τους γονείς αλλά δεν έχουν καμία βαρύτητα, καθώς οι έφηβοι σε αυτή την περίοδο βρίσκονται σε μια κατάσταση συναισθηματικού αυτισμού.Το ξέρουν πως αυτό που ζουν τώρα το έχουν περάσει και χιλιάδες άλλοι, αλλά αυτό δεν έχει καμιά επίδραση πάνω τους. Μπορείτε να τους μιλήσετε για το προκαταβολικό άγχος. Συχνά οι έφηβοι σκέφτονται τον εαυτό τους την ημέρα των εξετάσεων και αυτό παράγει φοβίες και τους κυριεύει ο πανικός. Για να τους καθησυχάσουμε μπορούμε να τους εξηγήσουμε πως το να φαντάζονται την ημέρα των εξετάσεων είναι φυσικό να τους κάνει να νιώθουν άγχος, αφού ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η προετοιμασία τους. Δεν προσπαθούμε να τους επιβάλουμε τους δικούς μας τρόπους. Μια τυπική
φράση: “εγώ έτσι έκανα….” μπορεί να προκαλέσει ένταση στο μεγαλύτερο ποσοστό των εφήβων. Είναι καλύτερο να τους ενημερώσουμε πως υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι μελέτης και προετοιμασίας και πως θα πρέπει να πειραματιστούν με διάφορους τρόπους για να καταλάβουν ποιός τρόπος τους ταιριάζει. Είναι προτιμότερο να μην μιλάμε για την ενδεχόμενη αποτυχία καθώς δεν είναι η κατάλληλη στιγμή και μπορεί να αποβεί πολύ αποκαρδιωτικό για τους εφήβους. Ελέγχουμε με διακριτικότητα να μην κάνουν κατάχρηση διεγερτικών, φαρμάκων, αλκοόλ, και καπνού. Καλή ξεκούραση και καλός ύπνος είναι επίσης σημαντικοί παράγοντες που βοηθούν στην συγκέντρωση και στην καλύτερη απόδοση. Δεν αναποδογυρίζουμε όλο το οικογενειακό πρόγραμμα. Επειδή μπορεί να υπάρχει ένα παιδί μέσα στην οικογένεια που δίνει εξετάσεις, δεν σημαίνει πως η υπόλοιπη οικογένεια πρέπει να σταματήσει να αναπνέει. Μπορούμε να κάνουμε το σπίτι ένα ευχάριστο περιβάλλον για μελέτη, χωρίς να κάνουμε μεγάλες αλλαγές. Το να του ετοιμάσουμε το αγαπημένο του φαγητό ή να ζητήσουμε από τα αδέλφια του να ακούσουν λίγο χαμηλότερα την μουσική, είναι αρκετό για να τους ζητήσουμε με αυτό τον τρόπο να δείξουν την συμπαράστασή τους και να αποφύγουμε τις εντάσεις.

Μέσα από τον γονεικό μας ρόλο συμβάλλουμε σημαντικά στην προετοιμασία των παιδιών μας για τις εξετάσεις. Πρέπει πρώτα εμείς να έχουμε την σωστή στάση για να αποτελέσουμε τον καλύτερο προπονητή και να καθησυχάσουμε τις δικές τους φοβίες αντί να τις ενισχύουμε.

“Οι γονείς πρέπει να γεμίζουν τον κάδο αυτοεκτίμησης ενός παιδιού τόσο πολύ, ώστε ο υπόλοιπος κόσμος να μην μπορεί να τον τρυπήσει για να τον αποστραγγίσει”
Alvin Price

 

Αιμιλία Αξιωτίδου

Continue Reading

Trending