Connect with us

Συνεντεύξεις

Η φετινή τουριστική περίοδος απαιτεί δεξιότητες και αντανακλαστικά.

Οι σχεδιασμοί για τη φετινή  τουριστική περίοδο είναι περιορισμένοι και με πολλούς αστερίσκους. Υπάρχουν καλές ενδείξεις από τη Μεγάλη Βρετανία και το Ισραήλ, που προχωρούν με γοργούς ρυθμούς στους εμβολιασμούς, αλλά η αισιοδοξία των ανθρώπων του τουρισμού είναι περιορισμένη. 

Η Αθήνα ως προορισμός, εξακολουθεί να αντιστέκεται, να γοητεύει και να κερδίζει τους επισκέπτες της, οι οποίοι την συστήνουν ανεπιφύλακτα, παρά τα προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία της νόσου covid-19, όπως προκύπτει από την 16η ετήσια Έρευνα «Περί ικανοποίησης ξενοδοχείων και απόδοσης ξενοδοχείων Αττικής 2019», τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάσθηκαν διαδικτυακά , στο πλαίσιο της 50ης Ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης Μελών της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού.
Αξίζει να σημειωθεί πως για το 2020, παρά τις αντικειμενικές, οικονομικές και πρακτικές αντιξοότητες λόγω της πανδημίας covid-19, κρίθηκε σκόπιμο και ουσιαστικό για όλους τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό της Αθήνας, η φετινή  Έρευνα “Ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης Ξενοδοχείων” να διεξαχθεί κανονικά, στα εν λειτουργία ξενοδοχεία – μέλη της Ένωσης, προκειμένου να καταγράψουνε τα δεδομένα μιας αντικειμενικά ‘ιστορικής’ για τον διεθνή, τον ελληνικό και τον αθηναϊκό τουρισμό χρονιάς, μαζί με τις απόψεις και το προφίλ των πελατών στα ξενοδοχεία – εν μέσω πανδημίας.
Τα στοιχεία που προκύπτουν από τις απαντήσεις των επισκεπτών, μαζί με τα φετινά στοιχεία απόδοσης των ξενοδοχείων, είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα και απολύτως απαραίτητα για την αποτίμηση της κατάστασης και την εξαγωγή σωστών συμπερασμάτων.  
Η έρευνα διήρκησε από τον μήνα Αύγουστο έως και τον Οκτώβριο, δρομολογήθηκε νέος τρόπος συμπλήρωσης των ερωτηματολογίων από τους ενοίκους των ξενοδοχείων (μέσω tablets και application),  τα φετινά ερωτηματολόγια επικαιροποιήθηκαν με ερωτήσεις σχετικές με τις συνθήκες – μέτρα – πρωτόκολλα ασφάλειας για τον covid -19, όπως άλλωστε επικαιροποιήθηκε  και το δείγμα των ξενοδοχείων που συμμετείχαν  – λόγω ανοιχτών και κλειστών ξενοδοχείων. 
 
* Το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο που προέκυψε ήταν ότι το 43% των επισκεπτών που ήρθαν στην Αθήνα από ευρωπαϊκές αγορές (όπως Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία), δήλωσαν ότι την επέλεξαν συνειδητά, επειδή τη θεώρησαν ασφαλή προορισμό. Μεταξύ των επισκεπτών αναψυχής ηλικίας 18-25 ετών, αυτό το ποσοστό ήταν 60%.  Επιπλέον, οι αλλοδαποί επισκέπτες αισθάνθηκαν, με βαθμολογία 7,6 στα 10, ότι ήταν αρκετά καλά ενημερωμένοι για τα μέτρα Covid-19 της Ελλάδας.
 
* Η συστηματική προσπάθεια εφαρμογής μέτρων ασφαλούς διαμονής από τους ξενοδόχους της Αθήνας είχε ως αποτέλεσμα τόσο οι Έλληνες όσο και οι αλλοδαποί επισκέπτες να νιώθουν πολύ ασφαλείς, στο ξενοδοχείο (βαθμολογώντας το με 8,9 και 9,2 αντίστοιχα).
 
*Οι επισκέπτες ήρθαν κυρίως για διακοπές (σε ποσοστό 75%) και αισθάνθηκαν ασφαλείς (βαθμολογία 8+) και στις διαδρομές τους στην πόλη. Επίσης, η συνολική εμπειρία τους στην πόλη δεν επηρεάστηκε ιδιαίτερα από τα μέτρα covid στα μάτια των αλλοδαπών τουριστών. Στην πραγματικότητα, ο συνολικός βαθμός ικανοποίησης αυξήθηκε από 8,1 το 2019 σε 8,2 το 2020. 
 
*Οι περισσότεροι επισκέπτες θα ξαναέρχονταν (σε ποσοστό 97%), αντιλαμβάνονται ότι έχουν να δουν πολλά περισσότερα (77%) και θα σύστηναν ανεπιφύλακτα (98%) την Αθήνα, δηλώνοντας απολύτως ευχαριστημένοι από την σχέση τιμής – ποιότητας.
 Οι αρνητικοί δείκτες , ωστόσο, αφορούν στα στοιχεία που περιγράφουν την «απόδοση» των αθηναϊκών ξενοδοχείων, όπου πέραν της ‘κάθετης  ελεύθερης  πτώσης’ σε ζήτηση, πληρότητα και σε όλα τα επί μέρους στοιχεία που εξετάζονται (μέση τιμή δωματίου, έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο κ.λπ.), είναι ορατές πλέον σοβαρές αλλαγές στο τουριστικό προφίλ της Αθήνας, σε αγορές, πελατεία, κ.ά. τομείς, στους οποίους η πόλη και η ξενοδοχία  βασίζονταν παραδοσιακά σε μεγάλο βαθμό, όπως:
α. Η απώλεια τουλάχιστον 700 εκ. ευρώ για τα ξενοδοχεία, κάτι που σίγουρα αναμένεται να επιδράσει στις επιχειρηματικές αποφάσεις και επενδύσεις,
β. Η ‘εξαφάνιση’ στην κυριολεξία των βασικών παραδοσιακών και μεγάλων αγορών της Αθήνας (Αμερική, Ασία κ.λπ. – όπως ήταν λογικό και αναμενόμενο) 
γ. Η ‘εξαφάνιση’ (επίσης) του επαγγελματικού – συνεδριακού Τουρισμού, αλλά και της κρουαζιέρας.
Τα ως άνω φαινόμενα (οικονομικές απώλειες, απώλειες αγορών και θεματικών δραστηριοτήτων) πιστεύουνε ότι θα έχουν διάρκεια και πολύ σοβαρές συνέπειες, καθώς όχι απλώς επηρεάζονται αλλά και καθορίζονται από τον παράγοντα ‘υγεία’ / covid και τα όποια μέτρα  και κανόνες (lockdown, εμβόλια, υγειονομικά πρωτόκολλα, πιστοποιητικά ελεύθερης διακίνησης κ.ά.) θεσπίζουν όχι μόνο η Ελλάδα, αλλά και όλες οι χώρες από τις οποίες δεχόμαστε επισκέπτες.
 
Όπως δήλωσε η Πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ κυρία Λαμπρινή Καρανάσιου Ζούλοβιτς, « είναι αναγκαίο να μελετήσουμε πολύ προσεκτικά όλα τα νέα δεδομένα και στοιχεία που προκύπτουν, όχι μόνο από την έρευνα της ΕΞΑΑΑ αλλά και από όλες τις έρευνες που διεξήχθησαν από τους φορείς του Τουρισμού κατά την περίοδο της πανδημίας covid-19 με αντικειμενικότητα, καθώς θα χρειαστεί να συνθέσουμε τα συμπεράσματά τους και να λάβουμε υπόψη μας την πραγματική εικόνα, η οποία και θα καθορίσει τις όποιες κινήσεις, επιλογές  και στρατηγικές αποφάσεις μας για το μέλλον.  
Όλοι οι φορείς πρέπει να δουλέψουμε σκληρά και με αισιοδοξία παρά τις αντίξοες συνθήκες με ένα νέο όραμα: Μια νέα Ελλάδα και μια καινούργια Αθήνα, που θα ‘αναδυθεί’ στα μάτια των επισκεπτών μας. Και θα πρέπει να συνεργαστούμε γι’ αυτό, ξεκινώντας από το χτες και από το σήμερα, για το φετινό καλοκαίρι αλλά και για την «επόμενη ημέρα»  στον αθηναϊκό, στον ελληνικό και στον  διεθνή τουρισμό

Ο Γενικός Γραμματέας της ΕΞΑΑΑ κ. Ευγένιος Βασιλικός, επεσήμανε  πως «ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας περισσότερο απ’ οποιαδήποτε άλλη φορά καλούνται να συνεργαστούν, να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να επιλύσουν τα πολύ σοβαρά προβλήματα που προκύπτουν για το τουριστικό και οικονομικό μέλλον της χώρας και της Αθήνας ειδικά, υποστηρίζοντας ουσιαστικά τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους στην ξενοδοχία και στον Τουρισμό.» 

Τη συνεργασία ΕΟΤ – ΞΕΕ, ενόψει της ΙΤΒ 2021, επικύρωσαν ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ κ. Δημήτρης Φραγκάκης και ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητήριου Ελλάδας κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Οργανισμού. 

Στόχος της συμφωνίας, αποτελεί η ισχυροποίηση της παρουσίας της Ελλάδας στην γερμανική και την διεθνή τουριστική αγορά, στο πλαίσιο της προσπάθειας ανάκαμψης του τουριστικού κλάδου το 2021. Η συνεργασία των δύο φορέων, που θα υλοποιηθεί αρχικά στην διεθνή τουριστική  έκθεση ITB Βερολίνου, φέτος πραγματοποιείται σε  ψηφιακό περιβάλλον από τις 9 έως τις 12 Μαρτίου 2021.

Η επόμενη μέρα στον τουρισμό έχει δύο μεγάλους πρωταγωνιστές. Την ποιότητα και την ψηφιακή καινοτομία.

Η χώρα μας καλείται να ανταπεξέλθει στα νέα  δεδομένα του τουρισμού με ασφάλεια και επιτυχία.

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος 

Συνεντεύξεις

«Αφιέρωμα» Η Κρήτη επιχειρεί: Χριστίνα Τριποδιανάκη

Η Χριστίνα ως εκ φύσεως ανήσυχο πνεύμα που είχε την διάθεση διαρκούς εξέλιξης και προσπαθεί να μην περιορίζεται σε μια ασχολία. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια μέσω της ατομικής της επιχείρησης www.christinatripodianaki.com, προσφέρει υπηρεσίες δημοσίων σχέσεων & επικοινωνίας, marketing, social media marketing, branding, event planning,  image making, & consultation σε άτομα με ή χωρίς εταιρική ταυτότητα, ομάδες, επιχειρήσεις ή οργανισμούς, με σκοπό να δομείται μια άρτια επιχειρησιακή και ψηφιακή εικόνα συμβατή με τα δεδομένα και τις ανάγκες της αγοράς .

Συνεργάζεται με άτομα, επιχειρήσεις και οργανισμούς από όλο τον κόσμο που επιθυμούν να δομήσουν το εταιρικό ή το ατομικό προφίλ τους, μέσα από σεμινάρια, ομιλίες, και consultation one-to-one ή online.

Στόχος της είναι μια ιδέα να μπορέσει να εξελιχθεί σε επιτυχημένη επιχείρηση!

  • Ποια είναι για εσάς τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια επιχείρηση;

Το βασικό συστατικό μιας επιτυχημένης επιχείρησης ή μιας ιδέας που τείνει να μετατραπεί σε επιτυχημένη επιχείρηση είναι η θετική νοητική στάση απέναντι σ΄αυτή.

Στοιχεία που την συναπαρτίζουν και την οδηγούν μακροπρόθεσμα στην επιτυχία είναι η αγάπη για το δημιούργημά σου, η πίστη, η αδιάκοπη έρευνα, η στοχοπροσήλωση, η διαλογή των κατάλληλων συνεργατών και η ακατάπαυστη διάθεση για συνεχή βελτίωση και εξέλιξη!

  • Ποιους κλάδους προβλέπετε ότι θα κατακτήσουν ή σε ποιους εκτιμάτε ότι θα διαπρέψουν οι γυναίκες εργαζόμενες στο μέλλον;

Οι εποχές και οι ανάγκες αλλάζουν συνεχώς! Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε κάνει έναν επαγγελματικό κύκλο και πλέον έχουμε κατασταλάξει τί είναι αυτό που θα μας κάνει χαρούμενους στο τέλος της ημέρας. 

Είναι βαθιά μου πεποίθηση ότι η γυναίκα εκ φύσεως είναι μια πολύπλευρη και πολυδιάστατη προσωπικότητα ως τέτοια που με ό,τι κι αν αποφασίσει να καταπιαστεί θα το φέρει εις πέρας στον ανώτατο βαθμό που μπορεί.

Ωστόσο, προσωπική εκτίμηση, η λάμψη των γυναικών θα φανεί ακόμα περισσσότερο μελλοντικά τόσο στο κοινωνικό και επιχειρηματικό γίγνεσθαι, όσο και στο πολιτικό.

  • Τι θα συμβουλεύατε σε μια νέα επιχειρηματία που θα επιθυμούσε να
    ασχοληθεί με το αντικείμενο σας. Ποιες δυσκολίες και προκλήσεις καλείτε να αντιμετωπίσει;

Σε μια εν δυνάμει συνάδελφο που θα επιθυμήσει να ασχοληθεί με το ίδιο ή παρόμοιο αντικείμενο θα ξεκινούσα λέγοντας να είναι ο εαυτός της από την αρχή μέχρι το τέλος, χωρίς να επιτρέψει σε τίποτα και κανέναν να την αλλοιώσει ή να την αλλάξει. Να φροντίσει να αφήσει το στίγμα της τιμιότητας, της σκληρής δουλειάς και της ενσυναίσθησης στο διάβα της επαγγελματικής της πορείας.

 Όπως και σε κάθε χώρο, έτσι και στον δικό μας οι δυσκολίες και οι προκλήσεις υφίστανται, αλλά επειδή έχουμε να κάνουμε σε μεγάλο βαθμό με τον ανθρώπινο παράγοντα, η καλή συμπεριφορά, η διπλωματία και η ευεληξία είναι οι λέξεις που δεν πρέπει να ξεχνά, για να προσπερνά τα εμπόδια με αξιοπρέπεια.

  • Τι θεωρείτε σημαντικότερο για την επιτυχία; Τις συνειδητές επιλογές, το πάθος, το networking, τις σπουδές ή κάτι άλλο;

Θεωρώ ότι είναι ένα συνονθύλευμα στοιχειών με πρωταρχικό τον προσγειωμένο εαυτό μας, να μην θεωρήσουμε ποτέ ότι η επιτυχία ήρθε και θα μείνει για πάντα. Η επιτυχία δεν έχει ταβάνι, έχει πορεία με μονοπάτια εύκολα και δύσβατα. Οφείλουμε λοιπόν, ό,τι κάνουμε να είναι μια συνειδητή επιλογή για την οποία θα καταβάλουμε προσπάθεια να την φέρουμε εις πέρας σε όσο το δυνατό καλύτερο βαθμό. Η συνειδητή επιλογή είναι το εφαλτήριο του στόχου μας, η γνώση είναι δύναμη για την πραγμάτωση του σκοπού μας, το πάθος είναι διαβατήριο για την εξέλιξή μας και το networking συμβάλει καταλυτικά στην βελτίωση των επικοινωνιακών μας δεξιοτήτων, δημιουργεί κύκλο γνωριμιών, το οποίο σε κάθε περίπτωση πρέπει να προστατεύουμε και ανοίγει δίαυλο νέων συνεργασιών. Η ακεραιότητα όμως του χαρακτήρα μας είναι το κλειδί για το NEXT BIG THING στην προσωπική και επαγγελματική μας ζωή.

  • Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον;

Τα σχέδιά μου για το μέλλον είναι πολλά και κάθε φορά προσθέτω και κάτι ακόμα, ωστόσο φροντίζω ό,τι κάνω να μην είναι βιαστικό και να είναι στο σωστό χωροχρόνο για να μπορεί να είναι επιτεύξιμο και βιώσιμο. Με γνώμονα την πίστη και την ελπίδα μου για υγεία θα προσπαθώ να βοηθάω ουσιαστικά ανθρώπους, επιχειρήσεις ή οργανισμούς με όραμα που είναι έτοιμοι και θέλουν να βγούμε στα ανοιχτά μαζί!

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Κρήτη επιχειρεί: Νατάσα Γρηγοράκη

Η Νατάσα Γρηγοράκη είναι συνιδιοκτήτρια ενός καταστήματος κινητής τηλεφωνίας “Γερμανός”, 15 χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης και συνιδρύτρια του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Women Do Business , τα τελευταία δύο χρόνια, που διαπραγματεύεται την επιχειρηματική ανισότητα στα δύο φύλα.

Είναι σύζυγος και μητέρα τριών αγοριών 20, 18 και 14 χρονών.

Είναι ένας συνδυασμός παραδοσιακής επιχείρησης, με μία κοινωνική επιχείρηση όπου και οι δύο έχουν στόχο τον άνθρωπο , την εξέλιξη και την επικοινωνία .

Η ενασχόληση της στο κατάστημα Γερμανός έχει πρωταρχικό σκοπό την εξυπηρέτηση των καταναλωτών σε λύσεις τεχνολογίας , νέων υπηρεσιών και προγραμμάτων επικοινωνίας .
Η δράση της στο Women Do Business, στοχεύει στην προαγωγή της γυναικείας επιχειρηματικότητας , στην διαχείριση της ανισότητας της, καθώς επίσης και στην κατάργηση των στερεοτύπων .
Πώς παντρεύτηκαν αυτά τα δύο?
Οι πολλαπλοί ρόλοι στους οποίους πρέπει να ανταπεξέλθει επιτυχημένα μία γυναίκα ( εργαζόμενη, επιχειρηματίας, σύντροφος, σύζυγος, μητέρα), βιώνοντας το προσωπικά, ως πρώην στέλεχος επιχειρήσης, αλλά και ως ιδιοκτήτρια επιχείρησης την ώθησαν στη δημιουργία του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Women Do Business, ως co- founder με την Έρη Παυλάκη ώστε να αλλάξει το ποσοστό της γυναικείας ένταξης στην επιχειρηματικότητα.

-Πιστεύετε πως ο τομέας με τον οποίο ασχολείστε μπορεί να έχει εξέλιξη στο μέλλον;

Σίγουρα και οι δύο τομείς είναι εξελίξιμοι.

Οι τηλεπικοινωνίες, το διαδίκτυο, η τεχνολογία που στοχεύει στις έξυπνες λύσεις και εφαρμογές στην καθημερινότητα μας, στην εργασία ,στην ψυχαγωγία, στην έρευνα, καθώς επίσης και στην ανθρώπινη επικοινωνία, αποτελούν μία από τις πρωταρχικές ανάγκες του σημερινού/ ης επαγγελματίας και της σημερινής οικογένειας, προς εξοικονομήση του χρόνου και της ποιότητας ζωής τους.

Από την άλλη, η υποστήριξη, η ενδυνάμωση, η καθοδήγηση για την υλοποίηση της επιχειρηματικής ιδέας μιας γυναίκας- μέσω του Women Do Business- συνεισφέρει στην αύξηση της επιχειρηματικότητας με συνέπεια τη βελτίωση της οικονομίας μιας χώρας. Επιπλέον εξελίσσεται ο τομέας αυτός μεσω ευκαιριών που προκύπτουν με φρέσκες ιδέες και πρωτοποριακές κοινωνικές επιχειρήσεις όπου θα συμβάλουν σε λύσεις μεγάλων παγκόσμιων προβλημάτων.

-Πώς μπορούμε να ενισχύσουμε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα;

Η ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας στην Ελλαδα θεωρώ πως πρέπει να στοχεύει σε δύο παράγοντες..
Ο πρώτος παράγοντας αφορά την υποστήριξη σε γυναίκες- μητέρες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στο επιχειρείν και όχι μόνο, χωρίς να ψάχνουν λύσεις για τα παιδιά τους οι οποίες έπρεπε να θεωρούνται δεδομένες.
Περισσότεροι κρατικοί παιδικοί σταθμοί για να μπορέσει μία γυναίκα να αφοσιωθεί στην επιχείρηση της, αλλά και να έχει στελέχη εργαζόμενες γυναίκες- μητέρες, που δεν θα σταματήσουν να εργάζονται λόγω έλλειψης βοήθειας για τα παιδιά τους.
Επιδόματα στήριξης σε όλες τις γυναίκες ανάλογα με το οικονομικό τους πλαίσιο, κυρίως για τα πρώτα χρόνια ανατροφής των παιδιών και δημιουργία κατάλληλων εργασιακών χωρών που θα συνυπάρχουν οι γυναίκες επιχειρηματίες με τα παιδιά τους.

Ο δεύτερος παράγοντας που μπορεί να αποτελέσει γερό θεμέλιο για την αύξηση της γυναικείας επιχειρηματικότητας, είναι η ενημέρωση από το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα με σκοπό την κατάργηση των στερεοτύπων και την ενδυνάμωση των γυναικών. Αρχικά ενημέρωση για την επιχειρηματικότητα γενικά, τις ευκαιρίες που δίνονται μέσα από το επιχειρείν, την καινοτομία και τις νέες ιδέες με βιωματική προσέγγιση και ενσυναίσθηση . Στη συνέχεια την κατάργηση των στερεοτύπων από τη μικρή ηλικία και στα δύο φύλα ,ότι οι οικογενειακές υποχρεώσεις, η ανατροφή και ανάληψη ευθυνών του σπιτιού επιβαρύνει κατεξοχήν τη γυναίκα , ώστε η γυναίκα να έχει ακριβώς τις ίδιες ευκαιρίες και την ίδια δυναμική με τον άντρα, αλλά και ώστε το οικογενειακό περιβάλλον να είναι υποστηρικτικό στα επιχειρηματικά σχέδια της γυναίκας.

Με αυτούς τους δύο τρόπους, μπορεί να ενισχυθεί η γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα εφόσον δύο από τους βασικούς λόγους που η γυναίκα δεν ξεκινάει στο επιχειρείν είναι οι οικογενειακές υποχρεώσεις και η έλλειψη αυτοπεποίθησης.
Σε αυτή τη συνθήκη, το Women Do Business με τις δράσεις του όπως 1)τα event διά ζωσης 2)τα online event και workshop 3) το mentoring – καθοδήγηση και 4)τη δικτύωση, στοχεύουν στην ενδυνάμωση της γυναίκας.

-Πιστεύετε ότι μία γυναίκα πρέπει να επιδιώξει μία καριέρα αν το επιθυμεί, με όποιο τίμημα και αν συνεπάγεται αυτό;

Ανεξάρτητα αν είσαι γυναίκα ή άντρας, η επιδίωξη μιας καριέρας με όποιο τίμημα και αν συνεπάγεται αυτό, έχει να κάνει με το “τι αντέχει ο καθένας” σαν προσωπικότητα και όχι ως φύλο.
Η επιδίωξη μιας καριέρας έχει να κάνει με προσωπικά κίνητρα, με την ταύτιση του οράματος από το οποίο εμπνέεσαι και με τη βιωσιμότητα που μπορεί να προσφέρει η καριέρα αυτή, ώστε να υπάρχει ισορροπία σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο.

-Πώς αντιμετωπίζω τα κακόβουλα σχόλια;

Αν και όταν, υπάρξουν κακόβουλα σχόλια τα αντιμετωπίζω με την κατάλληλη διερεύνηση γιατί δημιουργήθηκαν.
Αν υπάρχει υπόσταση γι’ αυτά -με στεναχωρουν- κάνοντας όμως την αξιολόγηση μου , επαναπροσδιορίζω τους στόχους μου, τις δράσεις μου και πιθανόυς τρόπους που θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί.
Αν δεν υπάρχει καμία υπόσταση ύπαρξης των κακόβουλων αυτών σχολίων, απλά τα προσπερνάω πατώντας γερά στα πόδια μου και συνεχίζοντας αυτό για το οποίο πιστεύω , αλλά και ελκύω με γνώμονα την αυθεντικότητα την αμεσότητα και την προσωπική σχέση που δημιουργώ με τους πελάτες και με τις γυναίκες του δικτύου μας.

-Ποια τα σχέδιά σας για το μέλλον?

Σε προσωπικό επίπεδο τα σχέδια μου για το μέλλον είναι να έχω περισσότερο χρόνο ποιοτικό για τον εαυτό μου και την οικογένειά μου κάτι που συνδέεται με τα σχέδιά μου και επαγγελματικά.

Θεωρώ θετική πρόκληση για μένα να δημιουργήσω μία ομάδα στο κατάστημα κινητής τηλεφωνίας που θα προσφέρει την καλύτερη εμπειρία εξυπηρέτησης στον καταναλωτή με μετρήσιμα αποτελέσματα και κατ’ επέκταση επίτευξη των στόχων της ομάδας.

Επίσης θέλω να αποκτήσω την πιστοποίηση για την εκπαίδευση ενηλίκων κυρίως στον τομέα της πώλησης.

Τα σχέδια μας στο Women Do Business είναι εν όψει των παραπάνω δυσκολιών στις οποίες έρχεται αντιμέτωπη η γυναίκα επιχειρηματίας, η δημιουργία ενός mom hub , καθώς επίσης και η έναρξη μιας καμπάνιας στα social media σε περιοχές της Κρήτης για την κατάργηση των στερεοτύπων από τις μικρές ηλικίες.
Τέλος η ύπαρξη Ακαδημίας για ενδυνάμωση της γυναικείας επιχειρηματικότητας και ηγεσίας σε μόνιμη βάση, καθώς επίσης και την εδραίωση του mentoring ως αναπόσπαστο πεδίο καθοδήγησης και έναρξης μιας επιχειρηματικής ιδέας με τους κατάλληλους συνεργάτες.

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Κρήτη επιχειρεί: Έφη Πούλη

H Έφη είναι δημιουργός του Workhub Chania, του πρώτου co-working space στα Χανιά το οποίο λειτουργεί και ως business center. Στις εγκαταστάσεις του υπάρχουν κοινόχρηστα και ιδιωτικά γραφεία, Skype rooms καθώς και ειδικά διαμορφωμένος συνεδριακός χώρος.

Η επιχείρηση απευθύνεται κυρίως σε ψηφιακούς νομάδες καθώς και επαγγελματίες που δεν έχουν τη δυνατότητα να μισθώσουν το δικό τους γραφείο. Ο χώρος του Workhub Chania φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα αλληλεπίδρασης και δημιουργικότητας μέσα από το οποίο τα μέλη του συνεργάζονται, δικτυώνονται και εν γένει στηρίζουν το ένα το άλλο.

Η μακρόχρονη παραμονή της στο εξωτερικό την έκανε να συνειδητοποιήσει ότι τα Χανιά αποτελούν ένα εν δυνάμει σημαντικό πόλο έλξης για ψηφιακούς νομάδες. Όταν πια επέστρεψε μόνιμα στην Ελλάδα διαπίστωσε ότι υπήρχε αυτό το κενό, επομένως  η επιλογή δημιουργίας ενός τέτοιου χώρου εργασίας ήταν για εκείνη μονόδρομος.

-Πως μπορούμε να ενισχύσουμε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα;

Κατά τη γνώμη μου, ο κυριότερος άξονας ενίσχυσης της γυναικείας επιχειρηματικότητας θα έπρεπε να είναι η ύπαρξη αντίστοιχων κρατικών δομών οι οποίες προσφέρουν εξειδικευμένες, υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, ειδικά σε επιχειρηματίες που κάνουν τα πρώτα τους βήματα.

Ευτυχώς υπάρχουν πολλές πρωτοβουλίες από ΜΚΟ και άλλες συναφείς οργανώσεις, οι οποίες προσπαθούν να βοηθήσουν και να στηρίξουν τη γυναίκα επιχειρηματία, προσφέροντας δωρεάν εκπαιδευτικά σεμινάρια, συμβουλές ειδικών, προβολή κ.α.

-Ποιο είναι το μότο σας;

Η δημιουργικότητα απαιτεί τόλμη, υπομονή και επιμονή

-Πιστεύετε πως ο τομέας με τον οποίο ασχολείστε μπορεί να έχει εξέλιξη στο μέλλον;

Νομίζω ότι η εξ αποστάσεως εργασία θα γίνει σταδιακά το κυρίαρχο μοντέλο εργασίας.

Τα τεχνολογικά επιτεύγματα της τελευταίας δεκαετίας έχουν καταστήσει τη φυσική παρουσία ενός εργαζομένου λιγότερο απαραίτητη επομένως δεν υπάρχει λόγος παραμονής του στην ίδια πόλη ή χώρα που εδρεύει η επιχείρηση στην οποία εργάζεται.

Σίγουρα η συγκεκριμένη τάση υπήρχε και προ κορωνοϊού απλώς τώρα γιγαντώθηκε η ανάγκη για τηλεεργασία.

-Ποια είναι για εσάς τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια επιχείρηση;

Θα μπορούσα να σκεφθώ τρεις παράγοντες οι οποίοι αυξάνουν τις πιθανότητες επιτυχίας μιας επιχείρησης.

Ο πρώτος (και ίσως πιο βασικός) είναι η αγάπη προς το αντικείμενο της επιχείρησης. Με δεδομένο ότι το επιχειρείν αποτελεί μια αρκετά δύσκολη και στρεσογόνο δραστηριότητα, αν δεν αγαπάς αυτό που κάνεις, πολύ απλά δεν θα μπορέσεις να αντεπεξέλθεις τις δυσκολίες και τα προβλήματα που θα συναντάς καθημερινά.

Ο δεύτερος παράγοντας σχετίζεται πάλι με το αντικείμενο μιας επιχείρησης: η ιδέα που θέλεις κάποιος να υλοποιήσει θα πρέπει να είναι καινοτόμος, να λύνει κάποιο πρόβλημα ή να καλύπτει ένα κενό της τοπικής ή ευρύτερης κοινωνίας.

Τέλος, καταλυτικό ρόλο σε όλα αυτά παίζει και το πόσο υποστηρικτικό ή όχι είναι το στενό περιβάλλον του ατόμου που επιχειρεί.

Continue Reading

Trending