Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Η MANDYNAMIC ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟ 1ο MD FORUM

Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το πρώτο MD Forum, που διοργανώθηκε από  την MANDYNAMIC στο Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία, την Πέμπτη, 15/12/2022, με θέμα «Εργασία Χωρίς Δουλειά», Ο ρόλος της MANDYNAMIC στην εύρεση και διατήρηση ταλαντούχου προσωπικού στην Ελλάδα. Εκπρόσωποι του πολιτικού και επιχειρηματικού κόσμου, καθώς και υψηλόβαθμα στελέχη του Υπουργείου Εργασίας, του ΕΦΚΑ και του ΣΕΠΕ, τίμησαν την εταιρεία με την παρουσία τους και αντάλλαξαν απόψεις για το μείζον αυτό θέμα. 

O Πρόεδρος, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Πέτρος Νίκου, ευχαρίστησε θερμά τους εκλεκτούς ομιλητές και προσκεκλημένους της εκδήλωσης και τόνισε: «Το πρώτο MD Forum είναι πραγματικότητα. Ευελπιστούμε ότι θα γίνει θεσμός και θα αποτελέσει ένα βήμα για την ουσιαστική συζήτηση των θεμάτων που απασχολούν την αγορά εργασίας. Η συμβολή του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων προς αυτήν την κατεύθυνση και ειδικότερα του Υπουργού, κου. Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος είναι ο αρχιτέκτονας του  ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, είναι ιδιαίτερα σημαντική. Με αυτού του είδους τις μεταρρυθμίσεις είμαστε απόλυτα ευθυγραμμισμένοι και βέβαιοι ότι θα επιφέρουν αποτελεσματικές λύσεις στα ζητήματα που απασχολούν την αγορά εργασίας».

Ο Εμπορικός Διευθυντής της εταιρείας, κ. Ιωάννης Μπουζούρης, παρουσίασε, βάσει μελέτης της εταιρείας, την εξέλιξη του περιβάλλοντος εργασίας και τα χαρακτηριστικά των νέων εργαζομένων. Στο περιβάλλον που διαμορφώνεται στη μετά-covid εποχή, το ταλαντούχο ανθρώπινο δυναμικό επιθυμεί να επιλέγει ωράριο εργασίας σύμφωνα με τις ανάγκες του, προτιμά την εξ αποστάσεως εργασία, κάνει χρήση πολλαπλών εργαλείων επικοινωνίας, επιμορφώνεται διαρκώς και αναζητά προσαρμοστικότητα και γρήγορη εξέλιξη.

Η εταιρεία συνέβαλε σημαντικά στη μείωση της ανεργίας, προσφέροντας σε νέους και ανέργους την ευκαιρία να εισέλθουν στην αγορά εργασίας. Πιο συγκεκριμένα, 10.000 νέοι – άνεργοι, από τους συνολικά 45.000 εργαζόμενους, ξεκίνησαν την καριέρα τους, έλαβαν δηλαδή το πρώτο τους ένσημο, μέσω της MANDYNAMIC. «Σε όλους αυτούς τους εργαζόμενους δόθηκε η απαραίτητη εμπειρία και προϋπηρεσία, ώστε να καταφέρουν να ενταχθούν ομαλά στο δυναμικό της εκάστοτε επιχείρησης. Είναι σημαντικό ότι τo 67% του συνολικού αριθμού των εργαζομένων μας απορροφήθηκε μόνιμα στην αγορά εργασίας», τόνισε ο κ. Μπουζούρης. Το Α’ εξάμηνο του 2022 η εταιρεία ξεπέρασε τις 9.000 προσλήψεις, ενώ το Β΄ εξάμηνο του έτους αναμένεται να υπερβεί τις 10.000.

Όσον αφορά στο μείζον θέμα της μεγάλης φυγής των ταλέντων προς το εξωτερικό, η MANDYNAMIC ανέπτυξε τεχνικές και μεθόδους, οι οποίες συνέβαλαν στην αντιστροφή του φαινομένου. Ανέδειξε την πραγματική κλίση των εργαζομένων, με αποτέλεσμα να απασχολούνται σε θέσεις εργασίας που πραγματικά τους ενδιαφέρουν και τους έδωσαν πρόσφορο έδαφος για να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους. Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία παρουσίασε 7 βασικές τάσεις και πρακτικές που συμβάλουν στη διατήρηση των ταλέντων στη χώρα μας, που είναι: η προσαρμοστικότητα, η ισορροπία προσωπικής και επαγγελματικής ζωής, η αποδοχή και οι ίσες ευκαιρίες, ο ανθρώπινος παράγοντας, η κατανόηση της νέας γενιάς εργαζομένων (Gen Ζ), η καλή εταιρική φήμη και οι δίκαιες αμοιβές. 

Στην πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση του πάνελ, που συντόνισε κ. Ιορδάνης Χασαπόπουλος, δημοσιογράφος του Mega Channel, συμμετείχαν εκπρόσωποι σημαντικών φορέων, της Ε.Σ.Ε.Ε., υπό την αιγίδα της οποίας πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση, του Υπουργείου Εργασίας, του ΣΕΒ, του Ε.Ε.Α. και της ΠΟΕΣΕ. Η συζήτηση κάλυψε τρεις άξονες: 1. Δε βρίσκω εργασία, δε βρίσκω στελέχη, 2. Ο ρόλος των εταιρειών Στελέχωσης Επιχειρήσεων και 3. Η διατήρηση ταλέντων.

Ο κ. Γ. Καρανίκας, Πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (Ε.Σ.Ε.Ε.), υπογράμμισε: «Παρακολουθώ την αγορά εργασίας τα τελευταία 40 χρόνια και θεωρώ ότι βασικοί λόγοι που μας έχουν οδηγήσει στη σημερινή δυσκολία εύρεσης προσωπικού είναι το δημογραφικό, η αναντιστοιχία των προσόντων και των απαιτήσεων της αγοράς εργασίας, η έλλειψη πληροφόρησης, καθώς και το brain drain, το οποίο όπως φαίνεται παρουσιάζει μία σχετική επιβράδυνση. Ο ρόλος της MANDYNAMIC, και γενικότερα των εταιρειών στελέχωσης επιχειρήσεων, είναι καίριος, καθώς έχουν τη γνώση και μπορούν να λειτουργήσουν ως hub μεταξύ επιχειρήσεων και εργαζομένων». 

Ο κ. Ι. Χατζηθεοδοσίου, Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (Ε.Ε.Α), σχολίασε: «Η MANDYNAMIC έρχεται να καλύψει μία σημαντική ανάγκη, καθώς το ταλέντο, όσο καλό και να είναι, χρειάζεται εκπαίδευση και συνεργασία της παιδείας με την αγορά εργασίας. Με την ανεργία να βρίσκεται στο 12%, το 98% των επιχειρήσεων σε βασικούς κλάδους της οικονομίας δυσκολεύεται να βρει το κατάλληλο προσωπικό. Επικροτούμε την αμοιβή από την εργασία και όχι από την ανεργία. Εκπροσωπώντας 140.000 επιχειρήσεις,  είμαστε υπέρ των αξιοπρεπών μισθών, αλλά αναμένουμε να γίνουν κινήσεις από την Πολιτεία για την άρση κάποιων βαρών, των τελευταίων 13 ετών που σημαδεύτηκαν από μνημόνια, πανδημία και ενεργειακό, με κυριότερο το μη μισθολογικό κόστος».

Στη συνέχεια, ο κ. Ι. Δαβερώνης, Γεν. Γραμματέας της ΠΟΕΣΕ και Πρόεδρος της Ένωσης Εστιατορίων Αττικής, σημείωσε: «Η εστίαση αποτελεί έναν δυναμικά αναπτυσσόμενο κλάδο και χρειάζεται συνεχή υποστήριξη, με 80.000 επιχειρήσεις και 350.000 εργαζόμενους. Μαζί με τον τουρισμό αποτελούν τη βαριά βιομηχανία της χώρας μας. Στην εστίαση, υπάρχει ανάγκη να εκπαιδευτεί το προσωπικό και η απασχόλησή του στον κλάδο να είναι από επιλογή και όχι από ανάγκη. Η εποχικότητα δε βοηθάει στην διατήρηση των ταλέντων στην εστίαση, οπότε η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου θα μπορούσε να λειτουργήσει επικουρικά».

Ο κ. Χρήστος Ιωάννου, Διευθυντής του Τομέα Απασχόλησης και Αγοράς Εργασίας του ΣΕΒ, πρόσθεσε: «Επικροτώ τα συμπεράσματα της μελέτης της MANDYNAMIC, καθώς απεικονίζουν επακριβώς τις τάσεις στην αγορά εργασίας. Η Ελλάδα πρέπει να επιλύσει τα ζητήματα της παιδείας και της εκπαίδευσης, της λειτουργίας της αγοράς εργασίας, και του μη μισθολογικού κόστους. Εφόσον ρυθμιστούν τα ανωτέρω, το ταλέντο θα μείνει στη χώρα μας, γιατί το προσελκύει ο τρόπος ζωής. Επιπλέον, είναι ιδιαίτερα θετικό ότι το επιχειρηματικό περιβάλλον αλλάζει τα τελευταία χρόνια, καθώς πραγματοποιούνται επενδύσεις, δημιουργούνται start-ups, όχι μόνο στην Αθήνα, αλλά και αποκεντρωμένα».    

Τέλος, ο κ. Κωνσταντίνος Αγραπιδάς, Γενικός Διευθυντής Εργασιακών Σχέσεων, Υγείας, Ασφάλειας & Ένταξης στην Εργασία, Υπουργείο Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων,  Διδάκτωρ Παντείου Πανεπιστημίου, σχολίασε: «Στην εργασία συντελούνται τεράστιες αλλαγές, με νέα δεδομένα, καθώς σε μικρό χρονικό διάστημα, λόγω της πανδημίας, πραγματοποιήθηκε μία ποιοτική αλλαγή και στροφή σε νέες τεχνολογίες από το Υπουργείο Εργασίας. Η λειτουργία των εταιρειών στελέχωσης επιχειρήσεων ρυθμίστηκε στην Ελλάδα το 2001 και κατοχυρώθηκε από το Ευρωπαϊκό δίκαιο με την Οδηγία 104/2008. Τα δικαιώματα των εργαζομένων προστατεύονται με ίση μεταχείριση και οι εταιρείες, όπως η MANDYNAMIC, παρέχουν εγγυήσεις και αναγνωρίζονται ως άμεσος εργοδότης. Τέλος, σύμφωνα με τον American Staffing Association, η εξέλιξη της προσωρινής απασχόλησης είναι δείκτης και προπομπός για την πορεία της οικονομίας και του ΑΕΠ». 

Εκδηλώσεις

Νέα Γεωργία Νέα Γενιά: Πρόγραμμα Trophy/Τροφή

Η DS Smith Hellas συμβάλλει στην ενίσχυση του μέλλοντος του αγροδιατροφικού τομέα
μέσω της υποστήριξης του προγράμματος Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα
Γενιά

Η DS Smith, κορυφαίος κατασκευαστής λύσεων βιώσιμης συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι
στην Ελλάδα, συνεισφέρει έμπρακτα στην αναβάθμιση του αγροδιατροφικού τομέα της χώρας
συμμαχώντας για δεύτερη συναπτή χρονιά με τον οργανισμό «Νέα Γεωργία Νέα Γενιά» για την
ενίσχυση του κλάδου, υποστηρίζοντας αυτήν τη φορά το πρόγραμμα Trophy/Τροφή. Πιο
συγκεκριμένα, η DS Smith Hellas θα στηρίξει τρία Μeet-up του προγράμματος με κύρια θεματική
τη «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον κλάδο της αγροδιατροφής», τα οποία θα
πραγματοποιηθούν σε τρία πανεπιστήμια της χώρας.

Τι είναι όμως τo Trophy/Τροφή;

Το Trophy/Τροφή είναι ένα πρωτοποριακό εγχείρημα, το οποίο αναδεικνύει και επιβραβεύει
καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες και νεοφυείς επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στους τομείς
της αγροτεχνολογίας, της τεχνολογίας τροφίμων και των agrologistic, με προϊόντα και υπηρεσίες
που χρησιμοποιούν καινοτόμες τεχνολογίες, ακόμη και σε αρχικά στάδια ανάπτυξης (pre seed).
Μέχρι σήμερα, χάρη στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, έχουν ήδη στηριχθεί 122 νεοφυείς επιχειρήσεις
από τον συγκεκριμένο τομέα.

Τα Μeet-up είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Trophy/Τροφή. Εκεί, φοιτητές, startupper, νέοι
επιχειρηματίες και ερευνητές έρχονται σε επαφή με ερευνητικά ιδρύματα, επενδυτές, μέντορες και
εταιρείες και μαζί αναπτύσσουν νέες πρωτοποριακές ιδέες, στο πλαίσιο βιωματικών εργαστηρίων.
Για την DS Smith, η υιοθέτηση πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης και κυκλικής οικονομίας βρίσκεται
στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της και ο μετασχηματισμός του αγροδιατροφικού κλάδου μπορεί
να πλαισιωθεί από καινοτόμες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις συσκευασίας, που θα
αυξήσουν την προστιθέμενη αξία των τελικών προϊόντων. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία
υποστηρίζει στα τρία meet-up τη θεματική ενότητα με τίτλο: «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον
κλάδο της αγροδιατροφής».

Ο κ. Γιώργος Φιλιππόγλου, DS Smith Managing Director για το cluster της Ελλάδας δήλωσε:
«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που για μία ακόμη χρονιά βρισκόμαστε στο πλευρό της Νέας
Γεωργίας Νέας Γενιάς, καθώς μέσα από αυτή τη συνεργασία έχουμε συνεισφέρει στην
ενδυνάμωση του αγροδιατροφικού τομέα, αναδεικνύοντας παράλληλα τον κομβικό ρόλο που
διαδραματίζει η συσκευασία από κυματοειδές χαρτόνι στην ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης της
χώρας».

Τα τρία Meet-up με τη στήριξη της DS Smith Hellas, είναι τα ακόλουθα :
-TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Η κα Έφη Λαζαρίδου, CEO του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά δήλωσε: «Τo Trophy/Τροφή
είναι μία ουσιαστική πρωτοβουλία που διασυνδέει την πανεπιστημιακή κοινότητα με τη βιομηχανία
και την αγορά στον κρίσιμο κλάδο της αγροδιατροφής. Κάθε χρόνο φέρνει εκατοντάδες φοιτητές και
ερευνητές σε επαφή με καινοτόμες επιχειρήσεις μέσα από τα Trophy/Τροφή meetup που
διεξάγονται σε πανεπιστήμια σε όλη την Ελλάδα και αποτελούν μία αποτελεσματική πλατφόρμα
ανταλλαγής επιχειρηματικών ιδεών και εμπειριών. Πάνω από 700 φοιτητές έχουν συμμετάσχει τα
τελευταία δύο χρόνια στα meetup του προγράμματος, εργάστηκαν στην ανάπτυξη καινοτόμων
λύσεων και ξεκίνησαν να σχεδιάσουν τα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα. Η DS Smith, μία
πρωτοπόρος εταιρεία στον κλάδο της συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι που επενδύει σε
βιώσιμες πρακτικές υποστηρίζει από την πλευρά της 3 meetup, εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο
της πρωτοβουλίας Trophy/Τροφή».

Η DS Smith παγκοσμίως έχει έδρα το Λονδίνο και είναι μέλος του FTSE 100, ενώ
δραστηριοποιείται σε 34 χώρες απασχολώντας περίπου 30.000 άτομα με την ιστορία της να
ανάγεται στις επιχειρήσεις παραγωγής συσκευασιών από το 1940. Στην Ελλάδα, η εταιρεία έχει
παρουσία τα τελευταία 65 χρόνια με εργοστάσια στην Κόρινθο, τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη,
απασχολώντας συνολικά πάνω από 400 εργαζομένους. Η DS Smith Hellas υποστηρίζει έμπρακτα
την πρωτοβουλία του Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, με στόχο να
ενισχύσει την καινοτομία και τη βιωσιμότητα στο ελληνικό οικοσύστημα της αγροδιατροφής, με ένα
ουσιαστικό και αξιόπιστο εγχείρημα επιτάχυνσης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.
Το Trophy/Τροφή υλοποιεί με επιτυχία ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, μέσα
από την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επιχειρηματική ευελιξία υψηλόβαθμα στελέχη

Είναι τα υψηλόβαθμα στελέχη σε συνεχή ετοιμότητα;

Επιχειρήσεις και οργανισμοί έχουν επενδύσει σε ανθρώπους με υψηλές προδιαγραφές, που συνήθως έχουν το ανώτατο επίπεδο γνώσεων (επιθυμητό προσόν: μεταπτυχιακός τίτλος ή σε ελάχιστες περιπτώσεις διδακτορικό), πολυετή εμπειρία στην ίδια ή σε συναφή δραστηριότητα, με την οποία ασχολούνται στην παρούσα επιχείρηση ή οργανισμό, και ειδικές ανά περίπτωση δεξιότητες.

Αναφερόμαστε στα υψηλόβαθμα στελέχη με μεγάλες αποδοχές, ικανοποιητικό πακέτο επιπρόσθετων παροχών (-bonus-) με τη μορφή οικονομικής ενίσχυσης, ακόμη και με παροχή επαυξημένου ποσοστού επί των πραγματοποιούμενων πωλήσεων, προσφοράς κινητού τηλεφώνου, επαγγελματικού αυτοκινήτου με ορισμένη χρήση καυσίμων, δικαιώματος ελεύθερης χρήσης του διαδικτύου με χρέωση της εταιρείας ή προσφοράς ενός φορητού προσωπικού υπολογιστή, κ.λ.π.

Είναι αλήθεια, ότι η επιβίωση και ανάπτυξη των επιχειρήσεων ή των οργανισμών στην υπάρχουσα παγκοσμιοποιημένη ανταγωνιστική αγορά απαιτεί από την επιχείρηση ευελιξία, ετοιμότητα και δράση με υψηλή αποτελεσματικότητα. Η στασιμότητα είναι ανεπίτρεπτη. Απεναντίας, η ταχύτητα προσαρμογής και η σωστή δράση βοηθά τις επιχειρήσεις να διαχειριστούν τις αλλαγές με επιτυχία υιοθετώντας  σύγχρονες μεθόδους και αρχές. Σε όλα αυτά, κυρίαρχος είναι ο ρόλος των υψηλόβαθμων στελεχών. Είναι άραγε αυτά τα στελέχη, ανά πάσα στιγμή, σε ετοιμότητα για να αντιμετωπίσουν δύσκολες καταστάσεις, να διαχειριστούν αλλαγές ή κρίσεις προς όφελος της επιχείρησης ή του οργανισμού;

Πολλές είναι οι περιπτώσεις στελεχών, που δε διέγνωσαν έγκαιρα την κρίση που πλησίαζε την επιχείρηση ή δεν μπόρεσαν να δράσουν έγκαιρα στις αναμενόμενες και αναγκαίες αλλαγές πριν έρθει η κρίση στην επιχείρηση.

Ένας από τους λόγους είναι ότι πολλά στελέχη εγκλωβίζονται στις δικές τους απόψεις και εκτιμήσεις και συχνά αρνούνται να αποδεχτούν και δυσκολότερα να πιστέψουν στη χρήσιμη πληροφορία, που κυκλοφορεί μέσα στην επιχείρηση από τους ανθρώπους της που είναι πιο κοντά στις αγορές, στους πελάτες, στους προμηθευτές, στους ανταγωνιστές και μάλιστα σε ημερήσια βάση.

Άλλος λόγος είναι η αδυναμία ύπαρξης ενός συστήματος που να απεγκλωβίζει τα υψηλόβαθμα στελέχη από τις πεποιθήσεις τους και να τους θέτει σε διαρκή επαγρύπνηση και ετοιμότητα. Αυτό θα οδηγήσει στην αναγνώριση του κινδύνου και την εφαρμογή μιας προληπτικής ή διορθωτικής ενέργειας πολύ πριν η κρίση πλησιάσει την επιχείρηση ή η επίδοση της επιχείρησης ακολουθήσει πτωτική πορεία. Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο που μέτοχοι, επενδυτές, εργαζόμενοι αλλά και πελάτες, απορροφούν, σε μικρό ή μεγάλο ποσοστό, τον κακό χειρισμό των καταστάσεων από τα υψηλόβαθμα στελέχη, τα οποία κατά κύριο λόγο έχουν το βάρος των ευθυνών που απορρέουν από τις αποφάσεις τους σε στρατηγικό επίπεδο.

Πως λοιπόν θα διεγερθούν τα υψηλόβαθμα στελέχη να βρίσκονται σε συνεχή και πλήρη ετοιμότητα προς κάθε κατεύθυνση και μπροστά σε κάθε απειλή ή κίνδυνο; Είναι οι επιπρόσθετες παροχές που θα υποκινήσουν ανώτατα, ανώτερα ή μεσαία στελέχη; Είναι χρήσιμη η εκτίμηση αποδοτικότητας στελέχους σε συσχετισμό με το ποσοστό  χρήσης της επιπρόσθετης παροχής;

Η έρευνα και ο έλεγχος για το αν οι επιπρόσθετες παροχές συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των υψηλόβαθμων στελεχών εκτός εργασίας περισσότερο από το να τους υποκινούν να λειτουργούν ως εργαλεία για την αύξηση της αποδοτικότητάς τους,  πιθανόν να βοηθήσουν την επιχείρηση ή τον οργανισμό σε μια πιο ορθολογική παροχή των ειδικών αμοιβών.

Πράγματι, η ετοιμότητα των υψηλόβαθμων στελεχών σε κάθε κίνδυνο ή απαίτηση αλλαγής μπορεί να αναπτυχθεί και να βελτιώνεται διαρκώς, αν τα στελέχη έχουν το ενδιαφέρον και η επιχείρηση τα υποκινεί και αξιολογεί την απόδοσή τους, σε συνάρτηση με τις υψηλές αμοιβές και παροχές και τον βαθμό που αυτές χρησιμοποιούνται για την βελτίωση της επίδοσης της επιχείρησης ή του οργανισμού.

Της Στέλλας Γκιώση,

Οικονομολόγου MBA, EXECUTIVE

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

8+1 Συμβουλές για Καλύτερη Προώθηση Προϊόντων και Υπηρεσιών

Η προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχία κάθε επιχείρησης. Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις επικοινωνούν την αξία και τα οφέλη των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους στους καταναλωτές, επηρεάζοντας την απόφαση αγοράς. Χωρίς κατάλληλη προώθηση, ακόμη και το πιο καινοτόμο προϊόν μπορεί να παραμείνει άγνωστο στο κοινό και να μην αποδώσει τα αναμενόμενα κέρδη. Σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός είναι έντονος και οι καταναλωτές έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ, η ανάγκη για αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ γίνεται επιτακτική. Οι καταναλωτές σήμερα έχουν πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και είναι πιο ενημερωμένοι και απαιτητικοί.

Έτσι, η ανάπτυξη μιας ισχυρής στρατηγικής προώθησης μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

  1. Γνωρίστε τους Πελάτες σας – Τα χαρακτηριστικά των πελατών σας (ηλικία, εισοδήματα, φύλο, εκπαίδευση, οικογενειακή κατάσταση, επάγγελμα, τόπος κατοικίας) πρέπει να αποτελούν τον οδηγό της επιλογής των μεθόδων προώθησης που θα επιλέξετε: ηλεκτρονική ή έντυπη αλληλογραφία, προβολή σε εφημερίδες και περιοδικά, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο, κ.α.
  2. Προϋπολογίστε – Εξετάστε τον προϋπολογισμό σας και καθορίσετε τι μπορείτε να διαθέσετε στην προώθηση. Εξετάστε τις κινήσεις των ανταγωνιστών σας και υπολογίστε πόσο ξοδεύουν για το μάρκετινγκ τους.  Ζητήστε από τις διαφημιστικές εταιρείες να σας δώσουν αναλυτικά στοιχεία απόδοσης διαφημίσεων ανά κλάδο και γεωγραφική περιοχή.
  3. Μοιράστε τα Χρήματά σας – Επιλέξτε περισσότερες από μια μεθόδους για την προσέγγιση των ομάδων και της αγοράς που στοχεύετε.  Επιστολές, έντυπη και ηλεκτρονική διαφήμιση, ραδιόφωνο, κ.α. λειτουργούν συνδυαστικά για την ενίσχυση του μηνύματος. Το βασικό στοιχείο είναι η επανάληψη.
  4. Σκεφτείτε Δημιουργικά – Μερικές φορές οι καλύτερες ιδέες απαιτούν περισσότερη έμπνευση παρά χρήματα. Σκεφτείτε νέες μεθόδους προώθησης της επωνυμίας σας:  σε χαρτί περιτυλίγματος, σε ποντίκια των υπολογιστών, κλπ.
  5. Προωθήστε το Προφίλ σας – Η προώθηση του προφίλ σας διαφημίζει το όνομα σας, το τι είστε ή το βασικό σας μήνυμα, δημιουργεί και διατηρεί την παρουσία σας στην αγορά. Η διαφήμιση προϊόντων αποσκοπεί σε άμεσες ενέργειες, όπως η προώθηση κάποιας ειδικής έκπτωσης, ή το να πείσετε τους πελάτες να τηλεφωνούν για περισσότερες πληροφορίες.
  6. Μετρήστε το Αποτέλεσμα – Χρησιμοποιήστε μια ειδική προσφορά, ή το όνομα ενός πωλητή σας για να διευκολυνθείτε στη μέτρηση της επιτυχίας ή αποτυχίας κάποιας συγκεκριμένης διαφήμισης.
  7. Αξιολογήστε και Εκτιμήστε – Αφιερώστε χρόνο με τους πελάτες σας για να προσδιορίστε γιατί είναι ικανοποιημένοι ή όχι. Ετοιμάστε ένα σύντομο ερωτηματολόγιο για τον προσδιορισμό του τρόπου ζωής τους και το κίνητρο των αγορών τους.
  8. Μην το παραμελείτε – Πολλές επιχειρήσεις δεν θεωρούν τη διαφήμιση ως ένα πάγιο έξοδο. Αν δεν επενδύετε χρήματα στη διαφήμιση οι πωλήσεις γενικώς θα πέσουν. Καθορίστε τα έξοδα διαφήμισης μέσα στον προϋπολογισμό σας και ακολουθήστε το σχέδιο σας σε καλές και κακές οικονομικές περιόδους.
  9. Μη γίνεστε ο Διαφημιστής σας – Πολλές επιχειρήσεις αγωνίζονται για την αύξηση των πωλήσεών τους χωρίς να ξοδεύουν χρήματα στη διαφήμιση. Είναι αποτελεσματικότερο το να ξοδέψετε κάτι παραπάνω και να συνεργαστείτε με κάποια διαφημιστική εταιρεία ή έναν ειδικό σύμβουλο, παρά να προσπαθείτε μόνοι σας να παράγετε τη διαφήμισή σας. Οι διαφημίσεις που δεν σχεδιάζονται επαγγελματικά μπορεί να μην αποφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και πολλές φορές να δώσουν κακή εικόνα της επιχείρησής σας.
Continue Reading

Trending