Connect with us

Lifestyle

Ιχθύες Χρόνια Σας Πολλά!

ENAΣ ΚΟΣΜΟΣ ΔΑΝΔΕΛΕΝΙΟΣ ΚΑΙ ΡΟΔΙΝΟΣ…
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ ΙΧΘΥΩΝ!

ΨΑΡΑΚΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΑΣ ΠΟΛΛΑ! ΜΙΑ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΗ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΞΕΚΙΝΑ ΓΙΑ ΕΣΑΣ!

Αν το νερό του Καρκίνου, είναι το νερό ενός γάργαρου ποταμού και το νερό του Σκορπιού μιας στάσιμης λίμνης που κινδυνεύει να γίνει έλος, το νερό των Ιχθύων είναι ο απέραντος ωκεανός. Ο ωκεανός αυτός που δεν έχει αρχή και τέλος και που μπορεί να κρύβει στα σπλάχνα του πλάσματα αλλόκοτα, παράξενα, μυθικά, ακίνδυνα και επικίνδυνα. Αυτός που μπορεί με την ίδια ευκολία να κανακεύει ασπρόπλωρες βαρκούλες, να γίνεται καταφύγιο για τα θαλασσοπούλια, αλλά και να καταποντίζει τρικάταρτα ιστιοφόρα. Είναι η θάλασσα που με ευκολία ανακατεύει ο κυβερνήτης σας ο Ποσειδώνας με την τρίαινα του και φέρνει στην επιφάνεια λογής, λογής πλάσματα, φρόκαλα, όστρακα και μαργαριτάρια. Αυτό είναι το περιβάλλον σας Ιχθύες, το χάος της ανοιχτής θάλασσας που δεν έχει όρια, της φαντασίας που δεν έχει όρια, του ονείρου που δεν έχει όρια… του συλλογικού ασυνείδητου κατά τον Freud. Γιατί όταν είσαι Ι.Χ.Θ.Υ.Σ. οφείλεις να ” κολυμπάς” στη στέρνα του συλλογικού ασυνείδητου, οφείλεις να ονειρεύεσαι έναν κόσμο ιδανικό πίνοντας αψέντι . Οφείλεις να μαγεύεις τα δελφίνια με την λύρα σου, σαν τον Αρίωνα. Μα πάνω από όλα οφείλεις να γίνεσαι ”θυσία” για κάθε ιερό σκοπό, να γίνεσαι γεφύρι να περνούν οι άλλοι, να πιάνεσαι” θύμα” της αγάπης…

Θυσία… θύμα… αλήθεια, πόσο σας αρέσουν αυτές οι λέξεις Ψαράκια μου! Αν ο Κριός είναι η αρχή του κόσμου η Γένεσις, οι Ιχθύες είστε το τέλος, η Αποκάλυψη! Είστε το ζώδιο που μέσα του κρύβει τα προτερήματα και τα ελαττώματα όλου του ζωδιακού . Είστε ο συμβολικός θάνατος που θα δώσει την ευκαιρία στη ζωή να ξαναγεννηθεί και πάλι από την αρχή. Το διαισθάνεστε όλο αυτό το βάρος γιαυτό και ο ρόλος που διαδραματίζετε είναι υπερκόσμιος! Είστε οι εκπρόσωποι του Θεού στη γη ή μάλλον έτσι αισθάνεστε. Ο δωδέκατος οίκος που δικαιωματικά σας ανήκει είναι ο οίκος του Θεού, της θρησκείας , του μοναχισμού, του διαλογισμού, της ελεημοσύνης, της φιλευσπλαχνίας, αλλά και ο οίκος των ψυχολογικών αδιεξόδων, των εθισμών , της απομόνωσης, των εγκλεισμών. Όλα αυτά μαζί με την ασύλληπτη καλλιτεχνικότητα που σας διακρίνει είστε εσείς, οι τελευταίοι μα όχι Έσχατοι του ζωδιακού! Πως να δημιουργήσει ένας καλλιτέχνης εάν μέσα του δε βράζει ένα καζάνι ξέχειλο με συναισθήματα; Πως να ζωγραφίσει ένας ζωγράφος αν οι αποχρώσεις του ουράνιου τόξου δεν αγγίζουν την καρδιά του; Πως να συνθέσει ένας μουσικός ένα εξαίσιο κομμάτι αν οι νότες δεν κατοικούν μέσα στην ψυχή του; Πρέπει να έχεις ”θεϊκή” στόφα για να είσαι όλα αυτά ή να καταφέρεις έστω να τα αγγίξεις!

Οι περισσότεροι πιστεύουμε πως το ζώδιο μας,ο Ήλιος μας δηλαδή, είναι αυτό που είμαστε! Κατηγορηματικά ΟΧΙ! Το ζώδιό μας είναι το ζητούμενο, είναι αυτό που προσπαθούμε να φτάσουμε, αυτό για το οποίο μας δίνονται τα όπλα να μπούμε στη μάχη και να το κερδίσουμε! Όλα τα υπόλοιπα είναι βερμπαλισμός. Τα πολλά λόγια, η πολλή φασαρία είναι αντιπερισπασμός γιατί δεν μπορώ να γίνω αυτό που πρέπει. Είμαι Ιχθύς και θυσιάζομαι, είμαι Ιχθύς και είμαι πάντα θύμα, είμαι Ιχθύς και ερωτεύομαι λάθος ανθρώπους, είμαι Ιχθύς και πίνω για να ξεχνώ αυτούς που με πλήγωσαν… Λάθος! Είσαι Ιχθύς γιατί πρέπει να είσαι δυνατός, γιατί πρέπει να υπερνικήσεις όλα αυτά! Είσαι Ι.Χ.Θ.Υ.Σ. γιατί πρέπει να θυσιάζεσαι χωρίς να κάνεις περιττή φασαρία και ούτε να υπενθυμίζεις συνεχώς την θυσία σου! Η θυσία θέλει γενναιότητα και ησυχία… Αυτός είναι ο Ήλιος που πρέπει να φτάσεις!

Ο Ήλιος φέτος, το δίσεκτο 2020, πέρασε στο ζώδιο σας Ψαράκια μου, στις 19 Φεβρουαρίου, πραγματοποιώντας ένα χαριτωμένο και δραστήριο εξάγωνο με τον Άρη φρέσκο στον Αιγόκερω. Ο Ερμής ανάδρομος στο δικό σας ζώδιο, σας υπόσχεται μια γενέθλια χρονιά τρυφερή, συναισθηματική με μνήμες του παρελθόντος να έρχονται στο παρόν και να ζητούν αξιολόγηση και επανατοποθέτηση. Δικό σας ο Ερμής… δική σας και η απόφαση!
Ο Δίας, ο παραδοσιακός σας κυβερνήτης από το ζώδιο του Αιγόκερω θα λειτουργήσει ως προσωπικός σας επικοινωνιολόγος και θα σας φέρει πολλούς φίλους και αποδοχή! Ο κύκλος θα επεκταθεί και η καθιέρωση θα έρθει μέσα από τις κοινωνικές και φιλικές σας συναναστροφές. Θα είναι μια χρονιά κοινωνικής εξωστρέφειας αυτή για εσάς. Ευκαιρίες επαγγελματικές και ερωτικές θα προκύψουν καθώς θα βλέπετε φίλους να γίνονται ερωτικοί σύντροφοι και παλιοί έρωτες να γίνονται φίλοι!
Ο κυβερνήτης σας ο Ποσειδώνας, παραμένοντας στο ζώδιό σας θα συνεχίζει να σας χαρίζει ‘’όραμα’’ και διαίσθηση. Είστε ευαίσθητοι, συμπονετικοί και πάντα προσπαθείτε να προσφέρετε τη βοήθεια σας στους άλλους, χωρίς διάκριση πολλές φορές! Τώρα είναι η χρονιά που η διάκριση θα πρέπει να υπερισχύσει της παρόρμησης και ο κεντρικός άξονας του ενδιαφέροντος και των παροχών σας, να είστε εσείς, οι ίδιοι! Ο Πλούτωνας, ο Κρόνος αλλά και ο Δίας θα συναντηθούν στον Αιγόκερω και θα σας χαρίσουν σταθερότητα και υλοποίηση των ονείρων σας. Θα δείτε όνειρα χρόνων να παίρνουν σάρκα και οστά και εσείς να έχετε τη δύναμη και την ευθυκρισία να τα υπηρετήσετε με τον καλύτερο τρόπο.

1ο ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ 19 – 29 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Εσείς τα Ψαράκια του πρώτου δεκαημέρου, είστε τα καθαρόαιμα παιδιά του Ποσειδώνα , αυτά που η φαντασία τους μπορεί να καλπάσει αχαλίνωτα και να δημιουργήσει σύγχυση του πραγματικού με το φανταστικό! Οι ποσότητες φαντασίας και πραγματικότητας θα παραμείνουν στα ιδανικά όρια για να έχετε μια χρονιά εξαιρετική από όλες τις απόψεις. Τα εξάγωνα του Άρη θα σας βάλουν σε μια γόνιμη δράση και θα διεκδικήσετε καταστάσεις που παλιότερα διστάζατε. Η γενέθλια χρονιά σας θα σας βρει απίστευτα κοινωνικούς και με επαγγελματικούς στόχους που θα σας γεμίσουν χαρά! Η άνοιξη θα σας φέρει έρωτες, πολλούς έρωτες! Προκειμένου λοιπόν να ανταπεξέλθετε, αρχίστε να φροντίζετε το σώμα και την υγεία σας από τώρα!

2ο ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ 1- 9 ΜΑΡΤΙΟΥ

Εκτός από παιδιά του Ποσειδώνα είστε και παιδιά της κυκλοθυμικής Σελήνης, εσείς τα Ψαράκια του δεύτερου δεκαημέρου. Τα νερά σας πάνε κι έρχονται σαν τα νερά του πορθμού του Ευρίπου με τη διάθεση και τα συναισθήματα σας να διαδέχονται το ένα το άλλο με ταχύτητα αστραπής. Η προηγούμενη χρονιά ήταν μια χρονιά υπερβολής και απογοητεύσεων με τον κυβερνήτης σας Ποσειδώνα σε επαναλαμβανόμενα τετράγωνα με το Δία. Τώρα όμως τα πράγματα θα αλλάξουν και θα γίνουν πολύ πιο πρακτικά και μετρήσιμα. Με τον Ερμή ανάδρομο στο ζώδιο σας θα πρέπει να είστε προσεκτικοί σε αποφάσεις που θα κληθείτε να πάρετε τουλάχιστον μέχρι το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου. Ευκαιρίες επαγγελματικές και ερωτικές θα είναι διαθέσιμες για όλη τη χρονιά και στο δικό σας χέρι είναι να επιλέξετε το καλύτερο για εσάς, απαλλαγμένοι από τις αμφιβολίες του παρελθόντος. Ο Ιούνιος και ο Αύγουστος θα είναι από τους πιο θετικούς μήνες με τη λίμπιντο σας και την αισιοδοξία σας στα ύψη!

3ο ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ 10- 20 ΜΑΡΤΙΟΥ

Ο Πλούτωνας μαζί με τον Ποσειδώνα κυβερνούν το δικό σας δεκανό Ψαράκια του τρίτου δεκαημέρου και σας χαρίζουν ένα αλάνθαστο διαισθητικό κριτήριο. Είστε παιδιά δυο κόσμων και τα νερά σας είναι σκοτεινά και έχουν άπειρο βάθος. Είστε παιδιά της πρώιμης άνοιξης εσείς και ανακαλύπτετε τον κόσμο πάντα από την αρχή με ενδιαφέρον σχεδόν παιδικό και αθώο. Οι Μεγάλοι του Σύμπαντος θα συναντηθούν στον Αιγόκερω και θα σας χαρίσουν τα βοηθητικά τους εξάγωνα, όψεις χαριτωμένες, όψεις ευκαιριών που η διάρκεια τους μέχρι την άνοιξη θα σας βοηθήσει να σταθεροποιήσετε καταστάσεις και να πετύχετε στόχους ζωής! Με τον Ποσειδώνα σε σύνοδο με τον Ήλιο σας, δώστε προσοχή στις σωματικές σας δυνάμεις, αφουγκραστείτε τον οργανισμό σας και μην υπερβάλλετε των αντοχών σας. Με το σώμα σας γερό και το μυαλό ξεκάθαρο θα προχωρήσετε στο όμορφο διάστημα που έρχεται! Οι έρωτες δεν θα σας λείψουν με το καλοκαίρι και το φθινόπωρο να φέρνουν στη ζωή σας ανθρώπους που μπορεί να αποδειχθούν σχέσεις παντοτινές.

Ένας κόσμος χωρίς Ιχθύες δε θα είχε το ροζ χρώμα στην παλέτα του. Δε θα είχε όνειρα δανδελένια και αχνά, ούτε ροδόκηπους γεμάτους εκατοντάφυλλα ευωδιαστά. Δε θα είχε ποιήματα και τραγούδια για τον έρωτα, δε θα είχε τον Ορφέα και την Ευρυδίκη , τον Προμηθέα, τον Βιβάλντι, τον Μποτιτσέλι, τον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα, τον Αμεντέο Μοντιλιάνι. Δεν θα είχε τον Γκάντι και τον ίδιο τον Ιησού ακόμη, όχι γιατί όλοι αυτοί ανήκουν στο συγκεκριμένο ζώδιο, αλλά γιατί πρεσβεύουν τις αρχές του. Αυτός είναι ο ιδεατός και ιδανικός κόσμος τους, για το λόγο αυτό τους έχει ανατεθεί να είναι οι θεματοφύλακες του ζωδιακού. Έχουν την πιο ευμετάβλητη και δυσκολοαναγνωρίσιμη φύση γιατί εμπεριέχουν μέσα στο διττό συμβολισμό τους τις ιδιότητες όλων των ζωδίων. Την ορμή του Κριού, τη νωχέλεια του Ταύρου, την εξυπνάδα των Διδύμων, την τρυφερότητα του Καρκίνου, τη γενναιοδωρία του Λιονταριού, την πρακτικότητα της Παρθένου, τη δικαιοσύνη του Ζυγού, το πάθος του Σκορπιού, το φανατισμό του Τοξότη, τη σοβαρότητα του Αιγόκερω, την εκκεντρικότητα του Υδροχόου… και οι ίδιοι δεν είναι παρά ένας μικρός Πρωτέας μέσα στην απέραντη θάλασσα του Ποσειδώνα.

Μπορούν να πάρουν οποιαδήποτε μορφή θέλουν , άλλωστε νερό πρεσβεύουν και είναι ικανοί να σφετεριστούν το σχήμα κάθε δοχείου στο οποίο θα εισχωρήσουν.
Σαν τον μυθολογικό Πρωτέα αλλάζουν σώματα και σχήματα, ξεγλιστρούν με ευκολία από τα δύσκολα και μην εκπλαγείτε αν δείτε ξαφνικά το θύμα να γίνεται θύτης… και το γλυκό χρυσόψαρο της γυάλας αιμοβόρος καρχαρίας…

Βασιλική Μαυράκη, Συγγραφέας – Αστρολόγος

Αυτοκίνητο

Mercedes A-Class 250e: Compact, premium και υβριδική

Το μικρότερο μοντέλο της Mercedes στην plug-in hybrid εκδοχή του έχει όλα τα θετικά στοιχεία των συμβατικών εκδόσεων και επιπλέον ηλεκτροκίνηση ιδανική στην αστική καθημερινότητα. 

Μία από τις πλέον ολοκληρωμένες λύσεις στα plug in υβριδικά μοντέλα, αποτελεί χωρίς αμφιβολία η νέα Mercedes A 250e. Έχει πολύ δύναμη, συνεχή επιτάχυνση, ελάχιστη κατανάλωση και πολύ χαμηλές  εκπομπές ρύπων. Κι όλα αυτά στο πάντα θελτκικό, εξαιρετικά ποιοτικό και γεμάτο τεχνολογία πακέτο που πρώτη η A Class έφερε στην κοινότητα των hatchback της κατηγορίας C. 

Καθώς συνολικά η σχεδίαση του μοντέλου μας είναι πλέον οικεία, πάμε να δούμε κάτω από το αμάξωμα, εκεί που βρίσκονται σχεδόν όλα τα νέα στοιχεία της A-Class 250e. Εμπρός και κάτω από το καπό ο γνωστός  τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.33 λίτρων που αποδίδει 160 ίππους,. συνεργάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 102 ίππων. 

Σύμφωνα με τη Mercedes, αυτή είναι η τρίτη γενιά υβριδικής πρόωσης του γερμανικού brand και η τελευταία εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Σε επίπεδο ισχύος, η συνδυασμένη απόδοση των δύο μοτέρ ανέρχεται στους 218 ίππους ισχύος και στα 450 Nm ροπής, συνθέτοντας ένα τουλάχιστον ενδιαφέρον, από θεωρητικής άποψης, αποτέλεσμα.

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Ως γνωστόν, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή από την πρώτη στροφή λειτουργίας του και έτσι οι επιδόσεις -και ειδικά αυτή της επιτάχυνσης- είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές από αυτό που εννοούν τα νούμερα. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 6,6 δλ. μόλις και η μέγιστη ταχύτητα κορυφώνεται στα 235 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση καυσίμου είναι καθηλωμένη λίγο πάνω από ένα λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία και όσο οι μπαταρίες είναι αρκετά φορτισμένες. Στην πράξη, σε μικτές συνθήκες και χωρίς τη δυνατότητα φόρτισης συνεχώς ή σε ένα μεγάλο ταξίδι, θα πρέπει να υπολογίζετε μια κατανάλωση της τάξης των 4,5 – 5,5 λίτρων. Στο πεδίο της ηλεκτρικής αυτονομίας, αυτή μέσα στην πόλη αγγίζει τα 70 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει  ότι σε καθημερινές αστικές μετακινήσεις η A-Class 250e σας απαλλάσσει από κάθε έγνοια.

Αν στο σπίτι σας έχετε τη δυνατότητα φόρτισης, για μια πλήρωση με ενέργεια των μπαταριών σε απλή  πρίζα, αρκούν 5μιση ώρες. Με Wall Box ο χρόνος πέφτει στις 3 ώρες και 25 λεπτά, ενώ με ταχυφορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος το 80% της μπαταρίας μπορεί να ανακτηθεί σε 25 μόλις λεπτά.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από 6 προγράμματα οδήγησης αυτό που ταιριάζει ιδανικά σε κάθε ανάγκη, ώστε να εκμεταλλευτεί κατά περίπτωση είτε τη μέγιστη οικονομία, είτε την υψηλή ισχύ και ροπή του συνόλου. Η A-Class 250e είναι δυναμική αλλά όχι σπορ και αποκαλύπτει τον καλύτερο εαυτό της είτε στην πόλη κινούμενη ηλεκτρικά, είτε σε ταξίδια υψηλών ταχυτήτων.

Η ανάρτηση απορροφά πολύ σωστά τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ τυπική μιας πραγματικής Mercedes-Benz είναι, ποιότητα κύλισης, δηλαδή κορυφαία. 

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Στο εσωτερικό  το μόνο που μπορεί να δημιουργήσει ενόχληση είναι το τούνελ της μετάδοσης στους πίσω επιβάτες, το οποίο δεν επιτρέπει την εύκολη μεταφορά ενός τρίτου. Σε όλα όμως τα άλλα σημεία της, η A-Class είναι υποδειγματική. Ο ρευστός σχεδιασμός, η άψογη ποιότητα υλικών και της συναρμογής τους και φυσικά  η ευρεία ψηφιακή οθόνη που παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες  εντυπωσιάζουν με την πρώτη ματιά. 

Το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη, μαθαίνει τον οδηγό και προσαρμόζεται στις επιθυμίες του. Μέσω δε του έξυπνου συστήματος φωνητικών εντολών που πραγματοποιούνται σε καθομιλουμένη γλώσσα και όχι με συγκεκριμένες φράσεις, η επικοινωνία με το αυτοκίνητο αποκτά μια πρωτόγνωρη, προσωπική διάσταση. 

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι διαθέσιμα σε ένα μεγάλο εύρος, ανάλογα και με την έκδοση εξοπλισμού, ενώ το αυτοκίνητο έχει ήδη διακριθεί με τη μέγιστη αξιολόγηση πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Συνολικά η Mercedes – Benz A-Class 250e είναι ένα χαρισματικό αυτοκίνητο, που συνδυάζει τις αρετές δύο κόσμων και παρά το συμπαγές αμάξωμά της, ξεχειλίζει από premium χαρακτήρα. Ανάλογα μεγάλη όμως με τα πλεονεκτήματά της είναι και η τιμή αγοράς, η οποία ξεκινά από 43.600 ευρώ. 

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mazda MX-30 E Skyactiv Launch Edition: Πρώτο και άκρως ενδιαφέρον

Η παρθενική εμφάνιση της Mazda στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει όλα τα σχεδιαστικά και μηχανολογικά χαρακτηριστικά για να κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. 

Ιστορικά η Mazda προσεγγίζει το θέμα «αυτοκίνητο» με ένα δικό της, μοναδικό τρόπο. Ακριβώς τον ίδιο βλέπουμε και στο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, που έκανε το ντεμπούτο του στη χώρα μας στο τέλος του 2020.

Αισθητικά λοιπόν αλλά και λειτουργικά, το νέο MX-30 ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και αποτελεί μια εντελώς ξεχωριστή πρόταση αυτοκίνησης μηδενικών ρύπων. Μπορεί να είναι ένα SUV, ωστόσο δεν κρύβει τις σχεδιαστικές καταβολές του RX-8, με τις αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες. Δίνοντας έτσι και το σπορ στίγμα της κατασκευής.

Με μήκος 4,395 μέτρων το αμάξωμα βρίσκεται στο όριο της κατηγορίας των μικρών – μεσαίων SUV, διαθέτει πέντε πόρτες με τις πίσω να ανοίγουν αντίθετα από τις εμπρός και να είναι σημαντικά μικρότερες σε μήκος, αλλά ιδιαίτερα μεγάλες σε ύψος. Η πολύ κομψή σχεδίαση που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mazda επαναλαμβάνεται και εδώ, ενώ η προσέγγιση στην ενσωμάτωση των μπαταριών και του ηλεκτρικού κινητήρα γίνεται με γνώμονα όπως πάντα τη βέλτιστη απόλαυση της οδήγησης.

Η συστοιχία των μπαταριών είναι πλήρως ενσωματωμένη στο αμάξωμα και αποτελεί δομικό στοιχείο, που επιτυγχάνει την αύξηση της στιβαρότητας. Η εμπρός ανάρτηση McPherson και η πίσω αντιστρεπτική δοκός έχουν τροποποιηθεί ώστε να επιτυγχάνεται η ομαλή και άμεση μετάδοση των μηνυμάτων από το δρόμο στον οδηγό.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η εργονομική σχεδίαση της θέσης οδήγησης. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν μηχανισμό όπου με ένα άγγιγμα αναδιπλώνει την πλάτη και μετακινεί ταυτόχρονα ολόκληρο το κάθισμα προς τα εμπρός, προσφέροντας έτσι άνετη είσοδο και έξοδο των επιβατών από τις πίσω θέσεις. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα είναι ένα ιδιαίτερο στοιχείο, καθώς ξεχωρίζει από το υπόλοιπο ταμπλό και παρέχει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο στους εμπρός επιβάτες.

Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Mazda, μία οθόνη αφής 7 ιντσών χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του κλιματισμού. Το σύστημα Mazda Connect, στο βασικό εξοπλισμό, υποστηρίζει συσκευές με λογισμικό Apple CarPlay® και Android Auto™ και η σύνδεση μέσω USB εξασφαλίζει απλή και άμεση σύνδεση κάθε smartphone.

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv της Mazda, περιλαμβάνει ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5 kWh. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 143 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή στα 265Nm. Με μέση κατανάλωση 19 KWh/100 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, το MX-30 επιτυγχάνει εμβέλεια της τάξεως των 200 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του.

Είναι προφανής η επιλογή της Mazda να κρατήσει σχετικά χαμηλά το βάρος του MX-30, στα 1.645 κιλά, ώστε να προσφέρει ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά, παρά να επενδύσει σε μεγαλύτερες μπαταρίες, που θα αύξαναν το βάρος αλλά και το χρόνο φόρτισης.

Αυτό το γεγονός έχει σημαντικό αντίκτυπο και στην οδήγηση, όπου το MX-30 είναι απολαυστικό. Το χαμηλό βάρος δεν δημιουργεί έντονη αδράνεια, ενώ η συγκέντρωσή του χαμηλά και στο κέντρο του αμαξώματος, δίνει μια ανάλαφρη αίσθηση στο αυτοκίνητο. Φυσικά η εμβέλεια είναι ένα θέμα και έτσι το μοντέλο προορίζεται κατά βάση για αστική και περιαστική χρήση. Στην οποία -και λόγω συμπαγών διαστάσεων- είναι εξαιρετικό.

Το ελαφρύ και στιβαρό αμάξωμα του Mazda MX-30 είναι κατασκευασμένο σε μεγάλο ποσοστό από χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής. Τα απορροφητικά υλικά που ενσωματώνονται στη δομή κάθε τμήματος του αμαξώματος εξασφαλίζουν την ικανότητα απορρόφησης της ενέργειας που απελευθερώνεται κατά τη σύγκρουση, ενώ ειδικές προστατευτικές κατασκευές έχουν προβλεφθεί για όλα τα μέρη με υψηλή τάση ρεύματος, με ταυτόχρονη αυτόματη απενεργοποίηση σε περίπτωση σύγκρουσης. 

Τέλος, τα ειδικά σχεδιασμένα καπό και αμάξωμα, συμβάλλουν στον περιορισμό του τραυματισμού των πεζών. Όλα τα παραπάνω, συνέβαλαν ώστε το μοντέλο να αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Πέρα όμως από τα στοιχεία παθητικής ασφάλειας, το νέο MX-30 προσφέρει και ένα πλήθος τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας. Με την ονομασία i-Activsense , η Mazda προσφέρει ένα πλήρες «πακέτο» που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξυπνο σύστημα υποστήριξης πέδησης για εμπρός, πίσω και διασταυρούμενα εμπόδια, προσαρμοζόμενα φώτα LED (Adaptive LED Headlights – ALH), έλεγχο πίσω περιβάλλοντος (360° View Monitor), προειδοποίηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Alert – FCTA), έλεγχο τυφλών σημείων (Blind Spot Monitoring – BSM), προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert – RCTA), σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System – LDWS), σύστημα διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (Lane-keep Assist System – LAS), διατήρηση πορείας σε έκτακτη ανάγκη (Emergency Lane Keeping) με Road Keep Assist και έλεγχος τυφλών σημείων (Blind Spot Assist).

Συνολικά το MX-30 είναι ένα απολαυστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με έντονο οικολογικό χαρακτήρα και στα υλικά κατασκευής του, κορυφαία ασφάλεια και σπορ χαρακτήρα. Με τιμές που ξεκινούν από τις περίπου 32.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του οφέλους από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για όσες και όσους είναι έτοιμη για το μέλλον της αυτοκίνησης. 

Continue Reading

Lifestyle

Peugeot e-2008: Σιωπηλή αλλά χαρισματική προσωπικότητα

Το Peugeot e-2008 έχει κατασκευαστεί καθ’ εικόνα και ομοίωση του συμβατικού του αδελφού, είναι όμως σε κάθε του έκφανση ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αν πάρετε ένα ηλεκτρικό 2008 και το βάλετε δίπλα σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο, η λίστα των διαφορών τους, αισθητγικά, θα είναι πολύ μικρή και θα περιορίζεται στη μάσκα, στο σήμα “e” στα φτερά και στην απουσία εξάτμισης.

Αντίστοιχα, το εσωτερικό σε ένα «συμβατικό» 2008  και στο ηλεκτρικό δεν έχει διαφορά. Είναι το ίδιο ευρύχωρο, ποιοτικό, όπου η τεχνολογία και η προσοχή στη λεπτομέρεια πρωταγωνιστούν. Στο e-2008 φυσικά υπάρχει το εντυπωσιακό τρισδιάστατο i-cockpit και η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας και σε αυτά τα δύο σημεία εντοπίζονται οι μοναδικές διαφοροποιήσεις, καθώς οι ενδείξεις τους είναι εμπλουτισμένες για να περιλαμβάνουν τις απαιτούμενες πληροφορίες για την ηλεκτροκίνηση. Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι ακριβώς οι ίδιοι σε όλες τις εκδόσεις.

Κάτω από το καπό, εκεί που θα βρισκόταν ο θερμικός κινητήρας, τώρα βρίσκεται ο ηλεκτρικός. Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τις θέσεις των επιβατών και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ακόμα και τα νούμερα της απόδοσης δείχνουν να είναι συγκρίσιμα. Η μπαταρία των 50 KWh  φροντίζει για την τροφοδοσία με ενέργεια ενός μοτέρ που αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπή.  Το e-2008 επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα και φτάνει μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα των 150 km/h.

Οδηγώντας το e-2008 απολαμβάνεις αμέσως τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.  Απουσιάζει ο θόρυβος του κινητήρα και όλα γίνονται ήσυχα και ήρεμα. Ο οδηγός  έχει άμεσα διαθέσιμη όλη τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, κάτι που προσθέτει στην ενεργητική ασφάλεια. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normalκαι Sport, που διαφοροποιούν την απόδοση του κινητήρα (82 ίπποi στο Eco, 109 στο Normal και 136 στο Sport), την απόκριση του γκαζιού και του τιμονιού και τη λειτουργία του κλιματισμού.

Από τα προγράμματα οδήγησης το  Eco είναι λίγο πιο «τεμπέλικο», αλλά απολύτως επαρκές, το Normal ισορροπεί ανάμεσα στην απόδοση και στην οικονομία και το Sport είναι αρκετά πιο «ζωντανό». Η αίσθηση της επιτάχυνσης δεν είναι ακραία όπως σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα αλλά σίγουρα είναι δυνατή. Με τον επιλογέα στο D (Drive) το e-2008 απλώς κυλά όταν αφήνουμε το γκάζι ενώ στην επιλογή Β (Brake Regeneration) κάνει πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας και φρενάρει αρκετά. Και πάλι, όχι τόσο πολύ όσο άλλα ηλεκτρικά και δύσκολα μπορεί να οδηγηθεί μόνο με το γκάζι.

Το e-2008 είναι ένα καλοστημένο μικρό SUV που προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης, με την αίσθηση αυτήν να ενισχύεται από την ησυχία στο εσωτερικό. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί λίγο πιο σκληρά για να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος των μπαταριών και αυτό γίνεται αισθητό, αλλά όχι ενοχλητικό. Το κέρδος βρίσκεται στο γεγονός ότι όλο αυτό το πρόσθετο βάρος είναι τοποθετημένο στο πάτωμα, κάτι που χαμηλώνει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου με όφελος την καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Η Peugeot ανακοινώνει αυτονομία 320 χιλιομέτρων με μία φόρτιση και παρότι ξέρουμε ότι οι ανακοινώσεις των κατασκευαστών απέχουν από την πραγματικότητα, εδώ η απόσταση δεν είναι μεγάλη. Σε αστικό περιβάλλον, με προσεκτική οδήγηση στο Eco και αρκετή ανάκτηση τα 320 χιλιόμετρα δεν είναι άπιαστο νούμερο. Αν το παρακάνετε με το γκάζι ή βγείτε στον αυτοκινητόδρομο η αυτονομία λογικά δεν θα είναι η ίδια. Σε κάθε περίπτωση όμως μιλάμε για ωφέλιμη αυτονομία που ξεπερνά τα 250 χιλιόμετρα και αυτό αρκεί να καλύψει με άνεση όλες τις καθημερινές μετακινήσεις.

Τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μεγάλες σε χωρητικότητα μπαταρίες χρειάζονται αρκετό χρόνο για να φορτιστούν από οικιακές παροχές. Σε απλή σούκο πρίζα το e-2008 απαιτεί λίγο πάνω από 30 ώρες ενώ με wallbox ισχύος 7,4 ή 11 KW φορτίζει πλήρως σε 7,5 ή 5 ώρες  αντίστοιχα. Το πολύ θετικό όμως είναι ότι υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 100 KW. Αυτό σημαίνει ότι σε αυτήν την περίπτωση η άδεια μπαταρία μόλις σε 30 λεπτά της ώρας φτάνει στο 80% της χωρητικότητάς της.

Το Peugeot e-2008 είναι ένα ευχάριστο, πρακτικό και οικονομικό όχημα που υπάρχει για να αντιμετωπίσει τις κυκλοφοριακές προκλήσεις του σήμερα. Η τιμή του είναι προφανώς «αλμυρή» και ξεκινά από τα 36.900 ευρώ, από τα οποία βέβαια πρέπει να αφαιρεθεί το ποσό της κρατικής επιδότησης ύψους 5.950 ευρώ. Με αυτό το δεδομένο, προκύπτει μια απόλυτα λογική και συμφέρουσα πρόταση.

Continue Reading

Trending