Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Κλαίρη Καραπιδάκη:”Δίνει ζωή στις ιδέες της”

Η Κλαίρη Καραπιδάκη από μικρή αγαπούσε πολύ το χορό χωρίς όμως ποτέ να τον είχε στα πλάνα της από άποψη καριέρας. Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα και σεμινάρια, δίδαξε σε ομάδες και ταξίδεψε για διοργανώσεις χορού. πάντα στα πλαίσια της παράλληλης δραστηριότητας με τις σπουδές.

Μας το τονίσε γιατί πολύς κόσμος νιώθει παγιδευμένος στην αρχική επιλογή του – μπορείς όμως να διαλέξεις διαφορετικό δρόμο και στην πορεία. Μετά την αποφοίτηση και εργαζόμενη σε ανάλογους με τις σπουδές της τομείς άρχισε να αντιλαμβάνεται πως το κάλεσμά της είναι διαφορετικό και να πιστεύει πως έχει να προσφέρει στο χώρο του χορού μια διαφορετική οπτική, οργανωτικά, καλλιτεχνικά, αισθητικά και κοινωνικά.

Αγαπάει πάρα πολύ τη δουλειά της και τον κόσμο της, ενδιαφερεται πραγματικά για την εξέλιξη της τοπικής και παγκόσμιας κοινότητας και πιστεύει εν τέλει πως αυτό είναι ένα από τα μυστικά της επιτυχίας των ProDancers. 


– Πείτε μας λίγα λόγια για τη σχολή χορού prodancers και τον ανανεωμένοχώρο που ετοιμάζετε στην Θεσσ/νική

H σχολή ProDancers Studio ξεκίνησε το 2012 με μια αίθουσα σε ένα παλιό βιοτεχνικό loft και εως το 2020 επεκτάθηκε σε περισσότερους χώρους και απέκτησε υποκατάστημα στην Καλαμαριά, την ProDancers School.

Φέτος έφτασε η στιγμή η αρχική σχολή να ανανεωθεί μεταφερόμενη σε νέα διεύθυνση και η περίοδος του lockdown έδωσε τη συνθήκη να μπορέσει να γίνει αυτό προσεκτικά, διεξοδικά και με πλάνο να νιώσουν οι χορευτές, δάσκαλοι και μαθητές, την πραγματική μας πρόθεση για την παροχή των υπηρεσιών μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Ο νέος μας χώρος βρίσκεται στην πλατεία Δημοκρατίας, σε κεντρικότερο σημείο από πριν, με ευκολότερη πρόσβαση και με αίθουσες τόσο φωτεινές και φρέσκες που ανυπομονώ πραγματικά να τις ανοίξουμε για να υποδεχθούμε τον κόσμο μας. 

– Πως καταφέρατε να είστε ενεργή στη περίοδο της καραντίνας ,και ποια θαμπορούσε να είναι η συμβουλή σας για να παραμείνουμε motivated σεδύσκολους καιρούς;

Η αλήθεια είναι πως όπως όλος, φαντάζομαι, ο κόσμος, είχα στιγμές και μικρές χρονικές περιόδους που ένιωσα να εκλείπει ο σκοπός, ο στόχος και η έμπνευση. Οι καιροί είναι τόσο μυστήριοι και αυτό που ζούμε τόσο δυστοπικό που είναι αδύνατον να μην επηρεάσει και τον πιο αισιόδοξο άνθρωπο. Ωστόσο, διανύουμε παράλληλα μια περίοδο που ξεκίνησε το Σεπτέμβρη ως πολύ φιλόδοξη και παραγωγική και αυτό με βοήθησε να ανακάμψω και να συνεχίσω τα μαθήματά μου online στο μέτρο του δυνατού.

Ακόμα και σε καιρό μη πανδημίας θα συμβαίνουν πράγματα που μας αλλάζουν τα πλάνα, μας πηγαίνουν πίσω σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό ωστόσο ο χρόνος περνά παρόλα αυτά και είναι προς το συμφέρον μας να μην περιμένουμε κάθε φορά να λήξει η δύσκολη περίοδος για να κινητοποιηθούμε.

Αυτό είναι το γενικότερο mindset μου και θα σύστηνα σε όποιον ζορίζεται με την έμπνευση και τη διάθεσή του να αφαιρέσει αρχικά από την καθημερινότητά του πηγές άγχους όπως η τηλεόραση και οι άσκοπες επαναλαμβανόμενες συζητήσεις με κόσμο που σκέφτεται αρνητικά. 

– Τι σας κάνει να νιώθετε inspired;

Μου δίνει μεγάλη έμπνευση η μουσική, το να παρακολουθώ τη δουλειά άλλων καλλιτεχνών – χορογράφων, εικαστικών, ηθοποιών, συγγραφέων – και το να ταξιδεύω. Πολλές φορές πιάνω τον εαυτό μου να νιώθει έτσι λόγω μιας βόλτας στον ήλιο, μιας συζήτησης με έναν άνθρωπο που εκτιμώ ή μιας ωραίας μυρωδιάς.

Μεγάλη έμπνευση επίσης, ίσως παραδόξως, μου δίνει το γεγονός πως η ζωή κάποτε τελειώνει. Η σκέψη αυτή σε απελευθερώνει και σου επιτρέπει να δοκιμάσεις το οτιδήποτε με μεγάλη όρεξη.

– Πως αποφασίσατε να ανοίξετε κανάλι στο Youtube;

Το κανάλι της ProDancers Studio για εμάς είναι μέσο επικοινωνίας όλης της δουλειάς μας και τρόπος να φτάσουν τα projects των δασκάλων μας, οι παραστάσεις και τα events μας ένα ευρύτερο κοινό. Είναι μια πλατφόρμα για την οποία δουλεύουμε όλο το χρόνο και μας δίνει έμπνευση και κίνητρο.

Το προσωπικό μου κανάλι το ξεκίνησα λόγω της ανάγκης να μοιραστώ απόψεις, ιδέες και εμπειρίες μου με όποιον θα ήθελε να παρακολουθήσει – για μένα πολλές φορές αποτελεί τρόπον τινά μια online καταγραφή των σκέψεών μου επι διαφόρων θεμάτων. Σε πολλά videos απλά κάνω χιούμορ ή σχολιάζω ανάλαφρα θέματα ενώ σε άλλα θίγω σοβαρά ζητήματα και ανοίγω διάλογο με κόσμο που έχει παρόμοιους προβληματισμούς. 

– Τι θα συμβουλεύατε σε μια νέα γυναίκα που φιλοδοξεί ναασχοληθεί με τον επιχειρηματικό τομέα;

Θα τη συμβούλευα να μη διστάσει καθόλου. Είναι δύσκολο, απαιτητικό, η κοινωνία ακόμη λειτουργεί αρκετά σεξιστικά/άδικα και σίγουρα ενέχει ρίσκο και απαιτεί γερό στομάχι αλλά είναι υπέροχο και βαθιά ικανοποιητικό να δημιουργείς κάτι δικό σου, νας δίνεις ζωή στις ιδέες σου και να προσφέρεις θέσεις εργασίας και νέες ευκαιρίες. 

– Τι θα λέγατε σε ένα άτομο το οποίο θέλει, αλλά δεν τολμάει να δοκιμάσει τιςδυνατότητές του στο χορό;

Θα του έλεγα να μην πιστέψει πως πρέπει να έχει το οποιαδήποτε χορευτικό επίπεδο, ταλέντο ή φυσική κατάσταση για να το τολμήσει. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων που χορεύουν είναι ή ξεκίνησαν ως εντελώς αρχάριοι.

Επίσης από τα μεγαλύτερα εμπόδια που βάζουν οι άνθρωποι στον εαυτό τους είναι η ηλικία, η διάπλαση, το πώς θα τους κρίνουν οι γύρω. Μόλις κάνουν το πρώτο βήμα θα αντιληφθούν πως τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά και η καθημερινότητά τους μπορεί να γίνει πολύ πιο ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική μέσω της δραστηριότητας αυτής. 

– Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον; Υπάρχει κάτι καινούργιο με το οποίοθα θέλατε να ασχοληθείτε;

Είμαι τους τελευταίους μήνες σε διαδικασία σύστασης εταιρείας παραγωγής θεατρικών παραστάσεων με μια υπέροχη ομάδα συνεργατών, με την οποία θα ανεβάσουμε αρχικά το έργο “Το κλάμα βγήκε απ’τον παράδεισο”. Πέραν αυτού ευελπιστώ να βγούμε σύντομα από την υγειονομική κρίση για να μπορέσω να συνεχίσω με τις διοργανώσεις των dance conventions In10sive Mastercamp Greece και Fuego Salsa Festival που λόγω της φύσης και του μεγέθους τους  δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν νωρίτερα.

Claire Karapidaki

Επιχειρήσεις χορού & διοργάνωση εκδηλώσεων

@clairekarapidakiYouTube & Instagram

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Κρήτη επιχειρεί: Έφη Πούλη

H Έφη είναι δημιουργός του Workhub Chania, του πρώτου co-working space στα Χανιά το οποίο λειτουργεί και ως business center. Στις εγκαταστάσεις του υπάρχουν κοινόχρηστα και ιδιωτικά γραφεία, Skype rooms καθώς και ειδικά διαμορφωμένος συνεδριακός χώρος.

Η επιχείρηση απευθύνεται κυρίως σε ψηφιακούς νομάδες καθώς και επαγγελματίες που δεν έχουν τη δυνατότητα να μισθώσουν το δικό τους γραφείο. Ο χώρος του Workhub Chania φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα αλληλεπίδρασης και δημιουργικότητας μέσα από το οποίο τα μέλη του συνεργάζονται, δικτυώνονται και εν γένει στηρίζουν το ένα το άλλο.

Η μακρόχρονη παραμονή της στο εξωτερικό την έκανε να συνειδητοποιήσει ότι τα Χανιά αποτελούν ένα εν δυνάμει σημαντικό πόλο έλξης για ψηφιακούς νομάδες. Όταν πια επέστρεψε μόνιμα στην Ελλάδα διαπίστωσε ότι υπήρχε αυτό το κενό, επομένως  η επιλογή δημιουργίας ενός τέτοιου χώρου εργασίας ήταν για εκείνη μονόδρομος.

-Πως μπορούμε να ενισχύσουμε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα;

Κατά τη γνώμη μου, ο κυριότερος άξονας ενίσχυσης της γυναικείας επιχειρηματικότητας θα έπρεπε να είναι η ύπαρξη αντίστοιχων κρατικών δομών οι οποίες προσφέρουν εξειδικευμένες, υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, ειδικά σε επιχειρηματίες που κάνουν τα πρώτα τους βήματα.

Ευτυχώς υπάρχουν πολλές πρωτοβουλίες από ΜΚΟ και άλλες συναφείς οργανώσεις, οι οποίες προσπαθούν να βοηθήσουν και να στηρίξουν τη γυναίκα επιχειρηματία, προσφέροντας δωρεάν εκπαιδευτικά σεμινάρια, συμβουλές ειδικών, προβολή κ.α.

-Ποιο είναι το μότο σας;

Η δημιουργικότητα απαιτεί τόλμη, υπομονή και επιμονή

-Πιστεύετε πως ο τομέας με τον οποίο ασχολείστε μπορεί να έχει εξέλιξη στο μέλλον;

Νομίζω ότι η εξ αποστάσεως εργασία θα γίνει σταδιακά το κυρίαρχο μοντέλο εργασίας.

Τα τεχνολογικά επιτεύγματα της τελευταίας δεκαετίας έχουν καταστήσει τη φυσική παρουσία ενός εργαζομένου λιγότερο απαραίτητη επομένως δεν υπάρχει λόγος παραμονής του στην ίδια πόλη ή χώρα που εδρεύει η επιχείρηση στην οποία εργάζεται.

Σίγουρα η συγκεκριμένη τάση υπήρχε και προ κορωνοϊού απλώς τώρα γιγαντώθηκε η ανάγκη για τηλεεργασία.

-Ποια είναι για εσάς τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια επιχείρηση;

Θα μπορούσα να σκεφθώ τρεις παράγοντες οι οποίοι αυξάνουν τις πιθανότητες επιτυχίας μιας επιχείρησης.

Ο πρώτος (και ίσως πιο βασικός) είναι η αγάπη προς το αντικείμενο της επιχείρησης. Με δεδομένο ότι το επιχειρείν αποτελεί μια αρκετά δύσκολη και στρεσογόνο δραστηριότητα, αν δεν αγαπάς αυτό που κάνεις, πολύ απλά δεν θα μπορέσεις να αντεπεξέλθεις τις δυσκολίες και τα προβλήματα που θα συναντάς καθημερινά.

Ο δεύτερος παράγοντας σχετίζεται πάλι με το αντικείμενο μιας επιχείρησης: η ιδέα που θέλεις κάποιος να υλοποιήσει θα πρέπει να είναι καινοτόμος, να λύνει κάποιο πρόβλημα ή να καλύπτει ένα κενό της τοπικής ή ευρύτερης κοινωνίας.

Τέλος, καταλυτικό ρόλο σε όλα αυτά παίζει και το πόσο υποστηρικτικό ή όχι είναι το στενό περιβάλλον του ατόμου που επιχειρεί.

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Κρήτη επιχειρεί: Έρη Παυλάκη

Η Έρη είναι συνιδρύτρια (co founder) και Project Manager στην μη κερδοσκοπική οργάνωση Women Do Business. Ο ρόλος της, είναι πολλαπλός από την σύλληψη της ιδέας τον Μάρτιο του 2019, ως σήμερα με τον  στρατηγικό σχεδιασμό, την υλοποίηση, την συνεχή εκπαίδευση, τον συντονισμό των δράσεων και της ομάδας. Αγαπάει αυτό που κάνει, το όραμα και τον σκοπό που υπηρετούμε και έτσι οι ώρες καθημερινά απλά τρέχουν χωρίς να το καταλαβαίνει. Για χρόνια έψαχνε να βιώσει αυτό το συναίσθημα στον εργασιακό της χώρο. Το μεταπτυχιακό της είναι πάνω στο “Διεθνές Δίκαιο, Διπλωματικές Σπουδές & Ανθρώπινα Δικαιώματα” στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, ενώ η επαγγελματική της ενασχόληση σε διάφορους κλάδους της προσέφερε καλύτερη κατανόηση της αγοράς εργασίας και του επιχειρείν. 

  • Μιλήστε μας για τη δραστηριότητα και την φιλοσοφία της οργάνωσης σας.

Η μη κερδοσκοπική οργάνωση Women Do Business δραστηριοποιείται από τον Μάιο 2019 έως σήμερα, επιδιώκοντας την προαγωγή της γυναικείας επιχειρηματικότητας, κυρίως στην περιφέρεια της Κρήτης και στην πορεία, εκτός αυτής. Σκοπός μας είναι να υποστηρίξουμε γυναίκες που θέλουν να υλοποιήσουν μία ιδέα ως επιχείρηση, ώστε ν’ αλλάξουμε περιοριστικές πεποιθήσεις αλλά και στερεότυπα γύρω από τη θέση της γυναίκας στον τομέα της επιχειρηματικότητας.

Μέσα σε 1,5 χρόνο που ξεκινήσαμε τις δράσεις μας, πάνω από 1214 γυναίκες έχουν συμμετέχει σε δράσεις μας,ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα έχουμε αναπτύξει δεσμούς χρηματοδότησης και συνεργασίας με το Ίδρυμα Vodafone, τα Hondos Center, τη Unilever, το HIGGS, την Action Finance Initiative (AFI) και την InterMediaKT.

Η υποστήριξή μας γίνεται σε τέσσερις πυλώνες: 

  • Εκδηλώσεις Έμπνευσης-Παρακίνησης 
  • Εκπαιδευτικά Workshops (Online & Δια ζώσης) 
  • Καθοδήγηση-Mentoring 
  • Δικτύωση

Στους νέους στόχους του 2021 εντάσσεται η δημιουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ,’Koinoniko-Epixeiro” για Κοινωνικούς Επιχειρηματίες με την υποστήριξη του Ιδρύματος Vodafone.

Η φιλοσοφία μας είναι στηρίζεται στην αυθεντικότητα, στην αμεσότητα και στην προσωπική σχέση που χτίζουμε με την καθεμία και τον καθένα που είναι μέρος του οράματος μας.

  • Ποιο είναι το μότο σας; 

  Της οργάνωσης : “Κάθε γυναίκα που το επιθυμεί, μπορεί και αξίζει να έχει την δική της επιχείρηση”.      Το δικό μου : “Φτάσε όπου δεν μπορείς…”.

  • Πως μπορούμε να ενισχύσουμε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στην
    Ελλάδα; 

Η βάση όλων είναι η ενδυνάμωση, καθότι ακόμα και η πιο δυναμική γυναίκα, ίσως σε κάποιο τομέα της ζωής της να κρύβει μία ανασφάλεια που την σταματάει. Εκεί επενδύουμε αρχικά, προκειμένου να καμφθούν οι περιοριστικές πεποιθήσεις. Ρίζα όλων αυτών είναι τα στερεότυπα που έχουν ποτίσει την κουλτούρα μας γύρω από την γυναίκα, όπως : “Γυναίκα για σπίτι”, “Oι γυναίκες δεν είναι καλές στα οικονομικά”, “Δεν κάνουν για μαγαζιά” και άλλα πολλά που εργαζόμαστε καθημερινά να εξαλείψουμε.Θα πρέπει να τα αναδείξουμε και να αρχίσουμε ως κοινωνία να τα αντιλαμβανόμαστε προκειμένου να υποστηρίξουμε την γυναικεία επιχειρηματικότητα. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί η εκπαίδευση, οι γυναίκες θέλουν να νιώθουν σίγουρες για τα βήματα που κάνουν και από θεωρητικές γνώσεις. Για αυτό και ως οργάνωση κάνουμε σχεδόν κάθε εβδομάδα δωρεάν διαδικτυακά σεμινάρια με αξιόλογους-ες εισηγητές-τριες για την Κοινότητα μας. Ακολουθεί το Μέντορινγκ που θεωρώ αναπόσπαστο κομμάτι της εξέλιξης μιας επιχειρηματικής ιδέας. Κι εφόσον υπάρχει η καθοδήγηση και η γνώση , όχι μόνο μέσα από εμάς, αλλά από τόσους φορείς, γιατί να μην την αξιοποιήσουμε? Άλλωστε θα γλιτώσουμε χρόνο, κόπο και χρήμα. 

  • Πιστεύετε ότι μία γυναίκα πρέπει να επιδιώξει μια καριέρα αν το επιθυμεί, με όποιο τίμημα και αν συνεπάγεται αυτό;

     Το ζήτημα είναι τι σημαίνει “με όποιο τίμημα”; Τελικά, είναι ένα δίλημμα που αντιμετωπίζουν μόνο οι γυναίκες; Πιστεύω πως οποιοσδήποτε άνθρωπος, ανεξαρτήτως φύλου ή προσανατολισμού,αν θέλει να πετύχει κάτι θυσιάζει ή καλύτερα επενδύει σε κάτι άλλο. Είτε πρόκειται για χρόνο, χρήματα, εκπαίδευση, εργασία, προπονήσεις, οικογένεια. Είναι απλώς το μέσο για να αποκτήσεις αυτό που επιθυμείς. Η γυναίκα του σήμερα έχει αποδείξει ότι μπορεί να ισορροπεί σε πολλούς ρόλους με μεγάλη επιδεξιότητα. 

  • Πως αντιμετωπίζετε τα κακόβουλα σχόλια; Σας επηρεάζουν  αρνητικά στην ψυχολογία σας;

   Η αλήθεια είναι δεν είναι κάτι που συναντάμε συχνά. Ίσως διότι στο Women Do Business έχουμε ταχθεί στο να υποστηρίζουμε τις γυναίκες που θέλουν να υλοποιήσουν τα όνειρα τους. Έτσι μας επιστρέφεται με περίσση αγάπη και αποδοχή. Άλλωστε τα πάντα είναι θέμα ερμηνείας και οπτικής. Όταν έχεις τόσα θετικά σχόλια γιατί να επικεντρωθείς στα αρνητικά; 

  • Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον; 

Ήδη σχεδίαζουμε τα επόμενα 2-3 χρόνια, με δράσεις και έργα για την γυναικεία επιχειρηματικότητα και την προαγωγή της ισότητας των φύλλων. Ένα από αυτά, η δημιουργία του 1ου  MomHub στην Ελλάδα, ενός συνεργατικού χώρου για μητέρες & έγκυες αρχικά στο Ηράκλειο Κρήτης, έπειτα οι εκπαιδεύσεις γυναικών & κοριτσιών σε STEM, μία διαδικτυακή καμπάνια ενημέρωσης για τα στερεότυπα μέσω καλλιτεχνών, όπως και η δημιουργία ενός δικτύου όλων των γυναικείων οργανώσεων της Κρήτης . Κι αυτά είναι μόνο η αρχή για εμάς, καθώς είμαστε συνεχώς σε φάσεις δημιουργίας και υλοποίησης. 

Σαν άτομο δεν σταματώ να εξελίσσομαι, είναι αναγκαίο συστατικό της ζωής μου. Έτσι σκέφτομαι την διδακτορική διατριβή γύρω από την ισότητα των φύλων, που είναι και αντικείμενο αμιγώς σχετιζόμενο με την δραστηριότητα μας. Παράλληλα, μόλις ολοκλήρωσα κύκλο εκπαίδευσης ως εισηγήτρια βιωματικών εκπαιδεύσεων προσωπικής ανάπτυξης της “Μεταμόρφωσης”, όπως και εκπαιδεύτρια Ενηλίκων. 


Έρη Παυλάκη Co founder – Director @Women Do Business

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Κρήτη επιχειρεί: Νάσια Φιλιππίδη

Το ακαδημαϊκό υπόβαθρο της Νάσιας είναι στον τομέα του μάρκετινγκ με σπουδές στην ΑΣΟΕΕ και μεταπτυχιακό στην Αγγλία. Εργάστηκε για κάποια χρόνια σε εταιρείες , πολυεθνικές και start up, στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό πάνω στο Marketing & Communication μέχρι που αποφάσισε να κάνει το βήμα να ακολουθήσει το ένστικτο της δημιουργώντας κάτι δικό της. Κάπως έτσι ξεκίνησε να κάνει marketing consulting σε διαφόρων κλάδων brand και κάπου εκεί ήρθε η MUSA και το FASMA. Η MUSA είναι ένα brand ρούχων και αξεσουάρ με έμφαση στην βιώσιμη και ηθική μόδα, ενώ το FASMA είναι το πρώτο  περιοδικό βιώσιμης και ηθικής μόδας στην Ελλάδα. Και τα δύο τα δημιούργησε τον Απρίλιο του 2020 και ήταν ένα όνειρο που είχε από μικρή ηλικία όντας μεγαλωμένη σε οικογένεια που είχε ως ασχολία το εμπόριο ενδυμάτων και την μόδα. 

-Ποιους κλάδους προβλέπετε ότι θα κατακτήσουν ή σε ποιους εκτιμάτε ότι θα διαπρέψουν οι γυναίκες εργαζόμενες στο μέλλον; 

Προσωπικά πιστεύω πολύ στην δυναμική της γυναικείας φύσης και είναι ένα στοιχείο που προσπαθώ να αναδείξω και μέσα από την MUSA. Οι 9 μούσες της ελληνικής μυθολογίας ήταν όλες διαφορετικές μεταξύ τους με κοινό στοιχείο την αγάπη προς τον εαυτό τους και την αποδοχή του. Έτσι και κάθε γυναίκα είναι διαφορετική με την δική της μοναδική προσωπικότητα που πρέπει να αγαπάει και να αναδεικνύει με κάθε ευκαιρία. 

Με βάση αυτό, πιστεύω ότι δεν υπάρχει όριο στο τι μπορεί να κάνει και να πετύχει μία γυναίκα. Έχουμε δει πολλές γυναίκες ανα δεκαετίες που διέπρεψαν σε πολλούς διαφορετικούς κλάδους. Δεν θα ήθελα λοιπόν να περιοριστώ σε συγκεκριμένους κλάδους, αλλά θα πω πως αν μία γυναίκα κυνηγήσει αυτό που αγαπάει θα πετύχει σίγουρα. Το μόνο που θα μπορούσα να αναφέρω είναι ότι βρισκόμαστε στην γενιά της τεχνολογικής ανάπτυξης οπότε θα δούμε αρκετές γυναίκες να ανοίγουν τον δρόμο της τεχνολογίας και τώρα και στο μέλλον.

-Πιστεύετε ότι μία γυναίκα πρέπει να επιδιώξει μια καριέρα αν το επιθυμεί, με όποιο τίμημα και αν συνεπάγεται αυτό;

Όπως προανέφερα πιστεύω πολύ στην δυναμική της γυναικεἰας φύσης. Θεωρώ ότι αν θέλουμε κάτι μπορούμε να το πετύχουμε και θα βρούμε τον τρόπο να το κάνουμε αφήνοντας πίσω κοινωνικά στερεότυπα που μας τοποθετούν στο επἰκεντρο να διαλέξουμε άσπρο ή μαύρο. Η προσωπική μου εμπειρία αυτό μου δίδαξε καθώς όντας παιδί χωρισμένων γονέων, κι εγώ και η αδερφή μου μεγαλώσαμε με την μητέρα μου η οποία είχε δική της επιχείρηση την οποία δούλευε μόνη της και παράλληλα σπούδαζε και έκανε έρευνα πάνω στον τομέα της διοίκησης επιχειρήσεων. Οπότε στα δικά μου μάτια αποτελεί και ένα παράδειγμα του ότι μία γυναίκα μπορεί να ανταπεξέλθει σε οτιδήποτε αγαπάει και βάλει στο μυαλό της, ακόμα και όταν οι συνθήκες αλλάζουν.

-Τι θεωρείτε σημαντικότερο για την επιτυχία; Τις συνειδητές επιλογές,
το πάθος, το networking, τις σπουδές ή κάτι άλλο; 

Η πρώτη επιλογή είναι το πάθος. Θα το χαρακτήριζα ως την αφετηρία της επιτυχίας, και ακολουθούν η συνειδητή επιλογή και η δικτύωση. Βέβαια είναι σημαντικό να ορίσουμε και τον όρο ῾επιτυχία῾, καθώς κατά την γνώμη μου είναι μία αρκετά υποκειμενική έννοια που η κοινωνία μας τείνει να οριοθετεί και να την βάζει σε πλαίσιο. Επιτυχία είναι ακόμα και το βήμα να κάνουμε την αρχή για κάτι που δεν θα τολμούσαμε μέχρι σήμερα. 

-Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

Να ζω την κάθε μέρα κοιτάζοντας μπροστά, ακολουθώντας τα θέλω μου και αφήνοντας πίσω τα πρέπει. Ζούμε σε μία εποχή που το πιο σημαντικό είναι να έχουμε μία ισορροπημένη καθημερινότητα που περιβάλλεται από αγάπη για τον εαυτό μας και τους γύρω μας, να επικεντρωνόμαστε στο σήμερα και να έχουμε ένα όραμα για το αύριο που μας τραβάει μπροστά και ψηλά. Οπότε τα επόμενα σχέδια είναι όπου μας δείξει το παρόν, εκεί προσαρμόζουμε την στρατηγική μας και ακολουθούμε τον δρόμο.

Νάσια Φιλιππίδη

Entrepreneur, Marketing Consultant

Founder MUSA collection & FAS.MA mag

Continue Reading

Trending