Connect with us

Έρευνες

Κλαδική Μελέτη ICAP: «Πλαστικοί Σωλήνες»

«Πλαστικοί Σωλήνες»
Ανάκαμψη παρουσιάζει η εγχώρια αγορά πλαστικών σωλήνων τα τελευταία χρόνια.

• Αύξηση κατά 4% σημειώθηκε στην εγχώρια παραγωγή πλαστικών σωλήνων το 2018 σε σχέση με το 2017.

• Το 2018, οι άκαμπτοι σωλήνες (από PVC) εκτιμάται ότι κάλυψαν το 38,4% στο σύνολο της εγχώριας κατανάλωσης, οι σωλήνες από πολυαιθυλένιο συμμετείχαν με ποσοστό 49,1% ενώ οι εύκαμπτοιαπό PVC εκτιμάται ότι κατέλαβαν μερίδιο 12,5%.

Η εγχώρια αγορά πλαστικών σωλήνων παρουσιάζει ανάκαμψη τα τελευταία έτη, μετά τη σημαντική μείωση που κατέγραψε τα προηγούμενα χρόνια. Οι τελευταίες μεταβολές και προοπτικές εξέλιξης του συγκεκριμένου κλάδου παρουσιάζονται στην κλαδική μελέτη που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP ΑΕ. 

Ο κλάδος των πλαστικών σωλήνων αποτελείται από παραγωγικές καθώς και από εισαγωγικές επιχειρήσεις. Το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας παραγωγής προέρχεται από λίγες επιχειρήσεις, μεγάλου μεγέθους. Η πλειοψηφία των μικρότερων επιχειρήσεων του κλάδου ασχολείται με την παραγωγή συγκεκριμένων τύπων και κατηγοριών πλαστικών σωλήνων. Σχετικά με τον εισαγωγικό τομέα, οι περισσότερες επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στο εμπόριο μιας σχετικά ευρείας γκάμας προϊόντων (συναφών και όχι), όπως υδραυλικά είδη, είδη κρουνοποιίας, προϊόντα κεντρικής θέρμανσης κ.ά.  τομέα.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιχειρηματικότητα

«Ο Covid-19 θα οδηγήσει την Ελληνική Οικονομία σε ύφεση»

Χαμηλούς αλλά θετικούς ρυθμούς μεταβολής
τα τρία τελευταία έτη στην αγορά εργασίας, καταγράφει Μελέτη της ICAP

Η ελληνική οικονομία κατέγραψε χαμηλούς αλλά θετικούς ρυθμούς μεταβολής τα τρία τελευταία έτη (αύξηση ΑΕΠ 2019:1,9%, 2018:1,9%, 2017:1,5%), μετά από μια μακρά περίοδο ύφεσης. Η αγορά εργασίας κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης επλήγη σε μεγάλο βαθμό και η ανεργία εκτινάχθηκε σε υψηλά επίπεδα. Όμως, από το 2014 και μετά παρατηρείται αύξηση της απασχόλησης και περιορισμός του ποσοστού ανεργίας, έστω και με αργούς ρυθμούς (2014: 26,5%, 2019: 17,3%).

Ωστόσο, η θετική εικόνα των τελευταίων ετών αντιστρέφεται το 2020, καθώς η πανδημία λόγω της νόσου Covid – 19 που εμφανίστηκε παγκοσμίως αλλά και στη χώρα μας (Μάρτιος 2020) οδηγεί την ελληνική οικονομία σε βαθιά ύφεση το 2020. Η οικονομική δραστηριότητα και κατά συνέπεια η απασχόληση πλήττονται σημαντικά στο βραχύ χρονικό ορίζοντα. Ως εκ τούτου, οι προβλέψεις σχετικά με την εξέλιξη του ποσοστού ανεργίας στην Ελλάδα το 2020 είναι δυσοίωνες, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά ότι στη χώρα μας το ποσοστό ανεργίας θα αυξηθεί πάνω από 2 ποσοστιαίες μονάδες το 2020 σε σχέση με το 2019, ενώ μείωση αυτού προβλέπεται από το 2021.

Η μελέτη πραγματοποιείται στο πλαίσιο της ετήσιας εκδοτικής πρωτοβουλίας της ΙCAP “Leading Employers in Greece” που εστιάζει στην ζωτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις, αξία των ευρύτερων πρακτικών Διοίκησης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού αλλά και των προγραμμάτων Κοινωνικής Δράσης και Προσφοράς.

ΔΗΛΩΣΗ
Νικήτα Κωνσταντέλλου, Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου Εταιρειών ICAP.

«Η αγορά εργασίας αντιμετωπίζει πρωτόγνωρες συνθήκες το τελευταίο διάστημα, καθώς η πανδημία Covid – 19 που εμφανίστηκε στη χώρα μας, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο, αναμένεται να οδηγήσει την ελληνική οικονομία σε βαθιά ύφεση το 2020. Οι επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης, από τα μέσα Μαρτίου και έπειτα, αποτυπώθηκαν μερικώς στα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, καθώς το ΑΕΠ μειώθηκε κατά 0,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Η μείωση της οικονομικής δραστηριότητας πλήττει σημαντικά την απασχόληση, έστω και σε βραχύ χρονικό ορίζοντα.

Η θετική λοιπόν εικόνα που παρουσίασε η αγορά εργασίας τα προηγούμενα έτη και συγκεκριμένα η αύξηση της απασχόλησης και η μείωση της ανεργίας για έκτη συνεχόμενη χρονιά, έστω και με αργούς ρυθμούς, θα αντιστραφεί το 2020, καθώς οι μέχρι τώρα προβλέψεις για την πορεία της ανεργίας είναι δυσοίωνες για το τρέχον έτος.

Ο ετήσιος δείκτης ανεργίας διαμορφώθηκε στο 17,3% το 2019, καταγράφοντας μείωση κατά 10 περίπου ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2013, παραμένοντας ωστόσο σε υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα Εργατικού Δυναμικού, το Α΄ τρίμηνο του 2020 οι απασχολούμενοι στη χώρα μας αυξήθηκαν οριακά κατά 1,0% σε σχέση με τις αρχές του 2019, το δε ποσοστό ανεργίας διαμορφώθηκε στο 16,2% το α΄ τρίμηνο του έτους από 19,2% το αντίστοιχο του 2019. Ωστόσο, οι αρνητικές συνέπειες στην απασχόληση λόγω της πανδημίας αναμένεται να φανούν κυρίως τους επόμενους μήνες. Εξάλλου, έντονος προβληματισμός και αβεβαιότητα επικρατεί στον επιχειρηματικό κόσμο σχετικά με την πορεία κλάδων που συνεισφέρουν σημαντικά στην απασχόληση, όπως είναι ο τουρισμός. Είναι ενδεικτικό ότι η Ε.Ε (Μάιος 2020) προβλέπει ότι η ανεργία θα σκαρφαλώσει στο 19,9% για το 2020.

Η ομαλοποίηση της λειτουργίας της αγοράς, μετά το lockdown, ξεκινά ουσιαστικά το δεύτερο εξάμηνο του 2020. Σίγουρα τα διάφορα μέτρα που λαμβάνει η Πολιτεία για τη στήριξη των επιχειρήσεων αναμένεται να συμβάλουν στον περιορισμό των απωλειών θέσεων εργασίας, ωστόσο απαιτούνται αποτελεσματικότερες παρεμβάσεις για την επίλυση των πολλαπλών προβλημάτων που έχει επιφέρει η διαχείριση της υγειονομικής κρίσης».

Δείτε εδώ:α) Την πλήρη μελέτη της έκδοσης «Η Ελλάδα σε Αριθμούς»
β) Το Δελτίου Τύπου (επεξεργάσιμη μορφή)

 

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επιχειρηματική πρόκληση για την Ελλάδα η έκδοση της Business Visa

Η προσέλκυση επενδύσεων και η ταχύτατη επίλυση των γραφειοκρατικών προβλημάτων, είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης.

«Με τη business visa θέλουμε να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε επιχειρηματικό κέντρο, να δημιουργήσουμε «γέφυρες» με τρίτες χώρες ανάμεσα στην Ανατολή και τη Δύση, τον Βορρά και τον Νότο», τόνισε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, κατά την τηλεδιάσκεψη που είχε με παραγωγικούς φορείς και εμπορικά επιμελητήρια για την παρουσίαση της νέας επιχειρηματικής πρόσκλησης.

Συγκεκριμένα, ο κ. Βαρβιτσιώτης παρουσίασε ένα νέο εργαλείο για τη διευκόλυνση χορήγησης θεώρησης εισόδου στη χώρα μας για επιχειρηματικούς/επαγγελματικούς σκοπούς, που θεσμοθετήθηκε στις αρχές του χρόνου με τον ν. 4652/2020 και του οποίου το περιεχόμενο εξειδικεύτηκε στα τέλη Μαΐου με την έκδοση της σχετικής ΚΥΑ.

Στην τοποθέτηση του ο Αναπληρωτής Υπουργός, επεσήμανε ότι η νέα επιχειρηματική πρόσκληση εντάσσεται στη συνολική στρατηγική της κυβέρνησης για την ενίσχυση της εξωστρέφειας της ελληνικής επιχειρηματικότητας και την τόνωση της ελληνικής οικονομίας. «Στόχος μας είναι να μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε όλα τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας και για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων και για την ενίσχυση του εξαγωγικού κλάδου της οικονομίας μας». 

Σε αυτό το πλαίσιο, πρόσθεσε, το Υπουργείο Εξωτερικών δίνει τη δυνατότητα στην επιχειρηματική κοινότητα να αναλάβει την ευθύνη και τη φιλοξενία για την πρόσκληση συνεργατών της, εμπορικών επισκεπτών πιθανών πελατών ή επενδυτών από τρίτες χώρες, ώστε να μπορέσουν αυτοί πιο εύκολα να έρθουν στην Ελλάδα για επιχειρηματικές επαφές ή για να συμμετέχουν σε συνεδριάσεις, διασκέψεις ή εκδηλώσεις επιχειρηματικού κι εμπορικού χαρακτήρα.

Κρίσιμο στοιχείο αποτελεί ότι πλέον αυτοί οι Έλληνες επιχειρηματίες, που προσπαθούν να γίνουν παγκοσμίως ανταγωνιστικοί δεν θα ταλαιπωρούνται από τις γνωστές, δύσκολες και χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες που απαιτεί σήμερα η έκδοση μιας visa. Αντιθέτως, η νέα επιχειρηματική πρόσκληση αποτελεί μια τυποποιημένη, ασφαλής, απλοποιημένη και πολύ πιο γρήγορη διαδικασία, που αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση των απορρίψεων των αιτήσεων των επαγγελματιών. Όπως επισήμανε, μάλιστα, ο κ. Βαρβιτσιώτης, το νέο καθεστώς, παράλληλα με τις μεγάλες επενδύσεις που ξεκινούν στον ευρύτερο χώρο της Αττικής, δημιουργούν τις προϋποθέσεις, για να μετατραπεί η Ελλάδα σε ένα πραγματικό hub επιχειρηματικότητας.

Ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ κ. Γιώργος Κωνσταντόπουλος  στην παρέμβασή του ανέφερε ότι ο νέος αυτός θεσμός που έχει ήδη υιοθετηθεί από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες θα πρέπει να αντιμετωπιστεί από όλους με τη δέουσα προσοχή και ευθύνη, λαμβάνοντας υπόψη την υφιστάμενη κατάσταση αλλά και τη δυνατότητα ανάπτυξης των διμερών συναλλαγών, ώστε, αφενός, να μην είναι γραφειοκρατικός και να ενθαρρύνει περισσότερους πολίτες τρίτων χωρών να επισκεφθούν την Ελλάδα για επιχειρηματικούς και επενδυτικούς σκοπούς, αφετέρου να προστατεύσει όλους τους αξιόπιστους εμπλεκόμενους από φαινόμενα καταστρατήγησης.

Ο κ. Κωνσταντόπουλος εξέφρασε την ικανοποίησή του για την θετική αυτή εξέλιξη, καθώς συνιστά σημαντικό βήμα για την ικανοποίηση του πάγιου και διαχρονικού αιτήματος του Συνδέσμου για ουσιαστική διευκόλυνση της όλης διαδικασίας και συντόμευση του χρόνου έκδοσης των επιχειρηματικών θεωρήσεων προς όφελος των εξαγωγών και της εξωστρέφειας ευρύτερα καθώς και των επενδύσεων στην χώρα μας.

Η Ελλάδα διεκδικεί «νέο ρόλο» και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να το πετύχει. Απαιτείται στρατηγική και σύγχρονο management. 

 

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

 

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Αύξηση των Πωλήσεων στα Supermarkets

Ανοδική πορεία καταγράφει τα τελευταία έτη ο κλάδος των supermarkets

• Η αγορά είναι συγκεντρωμένη σε λίγες μεγάλες αλυσίδες
• Ο κλάδος αύξησε τις πωλήσεις του του κατά την διάρκεια της πανδημίας Covid-19
• Ο ανταγωνισμός στον κλάδο είναι ιδιαίτερα έντονος γεγονός που συμπιέζει τα περιθώρια κερδοφορίας των επιχειρήσεων

Τα παραπάνω επισημαίνονται στην κλαδική μελέτη που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Α.Ε. και στην οποία διερευνάται η εξέλιξη της αγοράς των supermarkets.

Ο κλάδος των super markets αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Οι πολύ σημαντικές εξαγορές που έλαβαν χώρα στην αγορά των supermarkets άλλαξαν άρδην την εικόνα του κλάδου τα τελευταία χρόνια. Η συγκέντρωση της αγοράς σε λίγες, μεγάλες αλυσίδες είναι πλέον γεγονός και η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί στο εγγύς μέλλον. Οι μεγάλες ανακατατάξεις που επήλθαν δημιούργησαν συνθήκες έντονου ανταγωνισμού και καλλιέργησαν «κουλτούρα» επιθετικής τιμολογιακής πολιτικής, που επηρεάζει καθοριστικά τα περιθώρια κέρδους των supermarkets.

Σύμφωνα με τον Νικόλαο Ταβουλάρη, Senior Consultant Οικονομικών Μελετών της ICAP, o οποίος επιμελήθηκε της εν λόγω κλαδικής μελέτης, οι μεγάλες εταιρείες διαθέτουν εκτεταμένο δίκτυο πωλήσεων με ευρεία γεωγραφική κάλυψη, ενώ οι μικρότερες αλυσίδες δραστηριοποιούνται συνήθως σε τοπικό επίπεδο, ενώ υπάρχουν και επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται μεμονωμένα καταστήματα. Οι δύο τελευταίες κατηγορίες supermarkets συχνά εντάσσονται είτε σε ομίλους κοινών αγορών (ώστε να επιτυγχάνουν καλύτερες τιμές αγοράς των ειδών τους), είτε σε μεγάλες αλυσίδες S/M με τη μέθοδο franchising. Σε ομαδοποιημένο επίπεδο προκύπτει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των καταστημάτων των μεγαλύτερων αλυσίδων βρίσκεται στην Αττική (41%), ακολουθεί η περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας με 17% και την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Θεσσαλία με 6,3%.

Διαβάστε όλο το Δελτίο Τύπου εδώ

Continue Reading

Trending