Connect with us

Έρευνες

Κλαδική Μελέτη ICAP: «Πλαστικοί Σωλήνες»

«Πλαστικοί Σωλήνες»
Ανάκαμψη παρουσιάζει η εγχώρια αγορά πλαστικών σωλήνων τα τελευταία χρόνια.

• Αύξηση κατά 4% σημειώθηκε στην εγχώρια παραγωγή πλαστικών σωλήνων το 2018 σε σχέση με το 2017.

• Το 2018, οι άκαμπτοι σωλήνες (από PVC) εκτιμάται ότι κάλυψαν το 38,4% στο σύνολο της εγχώριας κατανάλωσης, οι σωλήνες από πολυαιθυλένιο συμμετείχαν με ποσοστό 49,1% ενώ οι εύκαμπτοιαπό PVC εκτιμάται ότι κατέλαβαν μερίδιο 12,5%.

Η εγχώρια αγορά πλαστικών σωλήνων παρουσιάζει ανάκαμψη τα τελευταία έτη, μετά τη σημαντική μείωση που κατέγραψε τα προηγούμενα χρόνια. Οι τελευταίες μεταβολές και προοπτικές εξέλιξης του συγκεκριμένου κλάδου παρουσιάζονται στην κλαδική μελέτη που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP ΑΕ. 

Ο κλάδος των πλαστικών σωλήνων αποτελείται από παραγωγικές καθώς και από εισαγωγικές επιχειρήσεις. Το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας παραγωγής προέρχεται από λίγες επιχειρήσεις, μεγάλου μεγέθους. Η πλειοψηφία των μικρότερων επιχειρήσεων του κλάδου ασχολείται με την παραγωγή συγκεκριμένων τύπων και κατηγοριών πλαστικών σωλήνων. Σχετικά με τον εισαγωγικό τομέα, οι περισσότερες επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στο εμπόριο μιας σχετικά ευρείας γκάμας προϊόντων (συναφών και όχι), όπως υδραυλικά είδη, είδη κρουνοποιίας, προϊόντα κεντρικής θέρμανσης κ.ά.  τομέα.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Έρευνα των Προοπτικών Απασχόλησης του ομίλου ManpowerGroup
Σταθερότητα προσλήψεων από τους Έλληνες εργοδότες για το β΄ τρίμηνο του 2023

Σταθερές στο 7% παραμένουν οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης* (ΝΕΟ) στην Ελλάδα για το β’ τρίμηνο του 2023.

Ο πιο ανταγωνιστικός τομέας είναι τα Χρηματοοικονομικά & Κτηματομεσιτικά με τις προοπτικές απασχόλησης να φθάνουν στο 21%, σημειώνοντας αύξηση 14% έναντι του α’ τριμήνου του 2023.

Ένας από τους κλάδους με τη μεγαλύτερη αύξηση είναι οι Υπηρεσίες Επικοινωνίας με άνοδο κατά 19% συγκριτικά με το α’ τρίμηνο του 2023.

Η πιο ανταγωνιστική περιφέρεια είναι η Υπόλοιπη Ελλάδα με NEO 12, με αύξηση 9% συγκριτικά με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο.

Αθήνα, 14 Μαρτίου 2023

Σταθερότητα αποτυπώνει η Έρευνα Προοπτικών Απασχόλησης (ΝΕΟ) του ομίλου ManpowerGroup για το β’ τρίμηνο του 2023 (Απρίλιος-Ιούνιος), με τους Έλληνες υπεύθυνους προσλήψεων να παραμένουν συγκρατημένα αισιόδοξοι και να δηλώνουν ότι δεν αναμένουν διαφοροποίηση στις Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης οι οποίες «κλειδώνουν» στο 7%.  

Ωστόσο θετικό σημάδι αποτελεί ότι αφενός οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης εμφανίζονται αυξημένες κατά 10% έναντι του β’ τριμήνου του 2022 και αφετέρου ότι η Ελλάδα κατέχει την 1η θέση στην περιοχή ΕΜΕΑ για την αύξηση της χώρας σε ετήσια βάση, ξεπερνώντας τη μέση αύξηση από την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι κατά 14%.

Επιπλέον το 30% των 510 Ελλήνων εργοδοτών που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι αναμένουν αύξηση του αριθμού των απασχολουμένων, το 49% δεν αναμένει κάποια αλλαγή ενώ το 17% προβλέπει μείωση.

Βελτίωση σε 8 στους 9 κλάδους

Οι Έλληνες υπεύθυνοι προσλήψεων αναμένουν ένα βελτιωμένο περιβάλλον απασχόλησης σε 8 από τους 9 τομείς το ερχόμενο τρίμηνο, ενώ ο δείκτης ΝΕΟ σε 1 τομέα εμφανίζει μείωση. Ο ισχυρότερος ρυθμός προσλήψεων στην Ελλάδα καταγράφεται στον τομέα των Χρηματοοικονομικών & Κτηματομεσιτικών με τις προοπτικές απασχόλησης να φτάνουν στο 21%, σημειώνοντας αύξηση κατά 14% συγκριτικά με το α’ τρίμηνο και 27% από το αντίστοιχο περσινό. Η Ελλάδα τοποθετείται στην 8η θέση παγκοσμίως για την τριμηνιαία άνοδο του τομέα Χρηματοοικονομικά & Κτηματομεσιτικά ξεπερνώντας κατά 13% τη μέση τριμηνιαία αύξηση των συνολικά 41 χωρών.

Ένας από τους κλάδους με τη μεγαλύτερη αύξηση είναι οι Υπηρεσίες Επικοινωνίας με άνοδο κατά 19% συγκριτικά με το α’ τρίμηνο του 2023. Ο τομέας με τη μεγαλύτερη αύξηση συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο είναι οι Μεταφορές, Εφοδιαστική Αλυσίδα & Αυτοκινητοβιομηχανία με μεταβολή 30%. 

Η πιο ανταγωνιστική περιφέρεια στη χώρα είναι η Υπόλοιπη Ελλάδα με NEO 12, με αύξηση 9% συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο και 2% σε σχέση με το β’ τρίμηνο του 2023. 

Οι Έλληνες εργοδότες σε οργανισμούς με 250+ εργαζομένους είναι πιο αισιόδοξοι με δείκτη ΝΕΟ 13, αν και οι προθέσεις προσλήψεων μειώθηκαν κατά 7% σε αυτό το μέγεθος οργανισμών συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο. Ακόμη, οι προθέσεις στις μεσαίες επιχειρήσεις (με 50-249 εργαζόμενους) έχουν αυξηθεί κατά 15% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. 

«Η οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα συνεχίζει να βελτιώνεται παρά τις πληθωριστικές τάσεις και τους φόβους για ύφεση σε παγκόσμια κλίμακα. Αυτό το θετικό οικονομικό κλίμα αναπτύχθηκε χάρη στην αναζωογόνηση του Τουρισμού που συνεχίζει να ευνοεί την οικονομία μετά την πανδημία, αλλά και στις άμεσες ξένες επενδύσεις, ειδικά στον τομέα των ακινήτων, με τα νέα κατασκευαστικά έργα να κρατούν τους εργοδότες θετικούς στις προσλήψεις. Είναι προφανές ότι στην έρευνα διατηρείται η πρόθεση αύξησης των προσλήψεων για την κάλυψη των αναγκών των μεγάλων έργων» σχολιάζει ο κ. Χαράλαμπος Καζαντζίδης, CEO της ManpowerGroup Ελλάδας.

Οι Προοπτικές Απασχόλησης στον Κόσμο

Σε παγκόσμιο επίπεδο, το β’ τρίμηνο του 2023, οι εργοδότες αναμένουν να αυξήσουν τα επίπεδα προσωπικού με τον ίδιο ρυθμό όπως και το προηγούμενο τρίμηνο, με βάση τις εποχικά προσαρμοσμένες Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης (ΝΕΟ) που παρέμειναν στο 23%. 

Οι ισχυρότερες προθέσεις προσλήψεων για το β’ τρίμηνο του 2023 προβλέπονται στις χώρες της Κεντρικής Αμερικής: Παναμάς (41), Κόστα Ρίκα (38) και Γουατεμάλα (38). 

Οι προσδοκίες προσλήψεων παραμένουν οι χαμηλότερες, αν και σταθερές στην περιοχή ΕΜΕΑ (18). Η Ουγγαρία καταγράφει τον πιο αδύναμο δείκτη ΝΕΟ (2), ενώ  η Νορβηγία (30) αποτυπώνει τις υψηλότερες προθέσεις προσλήψεων στην περιοχή, μαζί με την Ολλανδία (30) και την Ελβετία (30).

Σχετικά με την Έρευνα

Η επόμενη έρευνα θα δημοσιευθεί τον Ιούνιο του 2023 και θα αναφέρεται στις προθέσεις προσλήψεων για το γ’ τρίμηνο του 2023.

Η ManpowerGroup διενέργησε την έρευνα το διάστημα από τις 2-31 Ιανουαρίου σε 38.846 εργοδότες σε 41 χώρες και επικράτειες για τη σφυγμομέτρηση της πρόθεσης προσλήψεων κατά το β’ τρίμηνο του 2023. Η έρευνα περιλάμβανε ανάλυση δεδομένων που λήφθηκαν ως απάντηση σε ένα μόνο ερώτημα:

«Πώς αναμένετε να αλλάξει ο συνολικός αριθμός των ατόμων που απασχολούνται στην περιοχή της ευθύνης σας το τρίμηνο έως το τέλος Ιουνίου 2023 σε σύγκριση με το τρέχον τρίμηνο;» 

(*) Ο όρος Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης (Net Employment Outlook) που χρησιμοποιείται σε αυτή την έρευνα είναι το αποτέλεσμα της αφαίρεσης του ποσοστού των εργοδοτών που αναμένουν αύξηση στο ανθρώπινο δυναμικό τους από το ποσοστό των εργοδοτών που αναμένουν μείωση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το καθαρό υπόλοιπο (είτε θετικό, είτε αρνητικό) των προοπτικών απασχόλησης. Τα δεδομένα έχουν προσαρμοστεί εποχιακά προκειμένου να αντικατοπτρίζουν καλύτερα την πραγματικότητα των προβλεπόμενων προσλήψεων. Αυτές οι προσαρμογές εξομαλύνουν τον αντίκτυπο των εποχιακών διακυμάνσεων, οι οποίες συμβαίνουν τις ίδιες περιόδους κάθε χρόνο.

Σχετικά με τη ManpowerGroup™ 

Η ManpowerGroup®, η κορυφαία διεθνώς εταιρεία παροχής λύσεων ανθρώπινου δυναμικού, βοηθά τους οργανισμούς να εξελίσσονται και να ξεχωρίζουν σε έναν κόσμο που αλλάζει γρήγορα παρέχοντας υπηρεσίες όπως η εύρεση, η αξιολόγηση, η ανάπτυξη και η διαχείριση ταλέντων. Αναπτύσσουμε καινοτόμες λύσεις για εκατοντάδες χιλιάδες οργανισμούς κάθε χρόνο, παρέχοντάς τους εξειδικευμένα ταλέντα, ενώ παράλληλα, βρίσκουμε ουσιαστικές θέσεις εργασίας για εκατομμύρια ανθρώπους από ένα ευρύ φάσμα κλάδων και δεξιοτήτων. Η εξειδικευμένη οικογένεια των “brands” μας – Manpower®, Experis® και Talent Solutions® – δημιουργεί ουσιώδη αξία για τους υποψηφίους και πελάτες σε 75 χώρες εδώ και 70 χρόνια. Είμαστε αναγνωρισμένοι για την εταιρική μας ποικιλομορφία – ως μια από τις καλύτερες εταιρείες που δίνουν έμφαση στις γυναίκες, αλλά και στην ενσωμάτωση, στην ισότητα και την αναπηρία. Το 2023 η ManpowerGroup® αναγνωρίστηκε για 14η φορά ως μια από τις πλέον Ηθικές Εταιρείες στον Κόσμο – “World’s Most Ethical Companies”, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως την πιο αξιόπιστη και αξιόλογη εταιρεία στον κλάδο. 

Ο όμιλος ManpowerGroup στην Ελλάδα  

Στην Ελλάδα, ο όμιλος ManpowerGroup ιδρύθηκε το 1998. Μέσα από το δίκτυο δύο υποκαταστημάτων σε Αττική και Θεσσαλονίκη εντοπίζουμε, αξιολογούμε, αναπτύσσουμε και διαχειριζόμαστε ταλέντα σε όλο το φάσμα βασικών κλάδων της Οικονομίας. Πιστοποιημένη σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ποιότητας ISO 9001:2015, στους τομείς εύρεσης και επιλογής προσωπικού καθώς και υπηρεσιών προσωρινής απασχόλησης σε όλο το δίκτυο των υποκαταστημάτων της. Ενώ, το 2020 η ManpowerGroup Ελλάδας απέκτησε την πιστοποίηση Great Place to Work® που υπογραμμίζει το επίπεδο του ομαδικού πνεύματος, της αξιοπιστίας και του σεβασμού που κυριαρχούν στον οργανισμό μας. 

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη ManpowerGroup Ελλάδας επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες μας. 

Για εταιρείες: www.manpowergroup.gr   

Για υποψήφιους: www.manpower.gr  

Follow us ManpowerGroup Greece  

Continue Reading

Διαγωνισμοί

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: Με Επιτυχία Πραγματοποιήθηκε ο Μεγάλος Διαγωνισμός των Ελληνικών Start-up!

By:Έφη Βαλίλα

Στο μεγάλο διαγωνισμό των Ελληνικών start-up επιχειρήσεων, «WMF Worldwide Event Greece» στη Θεσσαλονίκη, αναδείχθηκε πρώτη επιχείρηση η «Along Route»

Διάκριση τριών καινοτόμων start-up επιχειρήσεων

Τρεις πρωτοποριακές και καινοτόμες start-up επιχειρήσεις διακρίθηκαν στο πλαίσιο του μεγάλου διαγωνισμού, WMF Worldwide Event Greece, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, στη Θεσσαλονίκη, στο Διεθνές Κέντρο Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Ψηφιακών Δεξιοτήτων της Cisco και του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Αναλυτικότερα

Πρώτη η επιχείρηση Along Route, με αντικείμενο την ανάπτυξη μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης, που επιτρέπουν την ακριβή πρόβλεψη των θαλάσσιων καιρικών συνθηκών προς όφελος των θαλασσίων μεταφορών, κατατάχθηκε πρώτη.

Δεύτερη η Agro U, που δραστηριοποιείται στο πεδίο της απασχόλησης-εύρεσης εργασίας στον αγροτικό κλάδο

Τρίτη η Vivestia, που ασχολείται με την αξιοποίηση της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας στο πεδίο της εύρεσης τουριστικού καταλύματος-ξενοδοχείου.

Φορείς Διοργάνωσης 

Το WMF Worldwide Event Greece συνδιοργανώθηκε από:

  • το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης,
  • το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης
  • και το We Make Future Festival του Ρίμινι (Ιταλία).

Έναρξη Εργασιών

Την έναρξη των εργασιών κήρυξε ο κ. Μαργαρίτης Σχοινάς, Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο οποίος σημείωσε ότι: η Ευρώπη χρειάζεται μια επανάσταση δεξιοτήτων, τονίζοντας ότι το 2023 θα είναι το Ευρωπαϊκό Έτος Δεξιοτήτων.

Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυναν επίσης: ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, ο Πρόεδρος του Ελληνοϊταλικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, ο Ά Αντιπρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, ο CEO του WMF, και ο Managing Director της Cisco Greece, Cyprus, Portugal και Μάλτα.

Ακροτελεύτια

Οι ανωτέρω ελληνικές start-up επιχειρήσεις που έλαβαν τις τρεις πρώτες θέσεις,  θα συμμετάσχουν στο Παγκόσμιο Συνέδριο του WMF! Festival στο Rimini της Ιταλίας στις 15,16 και 17 Ιουνίου 2023, με δυνατότητα παρουσίασης της ιδέας τους, σε διεθνή διαγωνισμό και κοινό επιχειρηματικών παραγόντων, εκπροσώπων επενδυτικών εταιρειών και business angels.

Κορυφαίες Προσωπικότητες

Εκτός από τους εκπροσώπους των start-up επιχειρήσεων, στο WMF Worldwide Event Greece συμμετείχαν και κορυφαίες προσωπικότητες από την επιχειρηματική και την ακαδημαϊκή κοινότητα.

**Θερμά συγχαρητήρια σε όλους!!

Continue Reading

Έρευνες

Μελέτη της ICAP CRIF για τον κλάδο των Έτοιμων Φαγητών

Ο κλάδος των τυποποιημένων έτοιμων γευμάτων (ready meals), τα οποία διατίθενται μέσω των super markets στους καταναλωτές διακρίνονται σε τέσσερις βασικές κατηγορίες όσον αφορά τη «μορφή διάθεσής» τους: κατεψυγμένα, θερμοκρασίας ψυγείου, θερμοκρασίας περιβάλλοντος και αποξηραμένα.

Ο συγκεκριμένος κλάδος αποτελείται από σημαντικό αριθμό παραγωγικών επιχειρήσεων, όπως επίσης και από ορισμένες εταιρείες οι οποίες ασχολούνται με την εισαγωγή των εξεταζόμενων προϊόντων. Βασικό χαρακτηριστικό του αποτελεί η ανομοιογένεια όσον αφορά το μέγεθος των παραγωγικών και εισαγωγικών επιχειρήσεων και το βαθμό δραστηριοποίησής τους στα εξεταζόμενα προϊόντα (εκφραζόμενος ως ποσοστό που καταλαμβάνουν οι πωλήσεις των έτοιμων φαγητών στο συνολικό ετήσιο κύκλο εργασιών τους), καθώς στην πλειοψηφία τους δραστηριοποιούνται στους ευρύτερους κλάδους της Βιομηχανίας και του Εμπορίου Ειδών Διατροφής.

H ζήτηση για έτοιμα φαγητά είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τους γρήγορους ρυθμούς ζωής και ως αποτέλεσμα αυτών, την τάση για «λιγότερο μαγείρεμα στο σπίτι». Οι αυξημένες επαγγελματικές υποχρεώσεις των μελών της οικογένειας και η συνεπακόλουθη μείωση του ελεύθερου χρόνου, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα, ωθούν τους καταναλωτές σε εύκολες λύσεις διατροφής. Ακόμη, το μέγεθος και το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, η διαφήμιση που ωθεί το καταναλωτικό κοινό προς συγκεκριμένα εμπορικά σήματα, καθώς επίσης και οι συνθήκες έντονου ανταγωνισμού από τα προϊόντα των καταστημάτων εστίασης (ιδίως λόγω των υπηρεσιών delivery) και των εστιατορίων γρήγορης εξυπηρέτησης («fast food»), επηρεάζουν σημαντικά τη ζήτηση των τυποποιημένων έτοιμων φαγητών. Παρ’ όλα αυτά, η τιμή πώλησης αποτελεί τον κυριότερο παράγοντα που καθορίζει την τελική επιλογή του καταναλωτή ανάμεσα σε πλήθος εμπορικών σημάτων που διατίθενται στην αγορά.

Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ

Continue Reading

Trending