Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Κλείσε το Στόμα! & Κλείσε την Πώληση!

Η φόρμουλα για επιτυχημένες πωλήσεις…

Είτε το θέλεις είτε όχι, πουλάς. Όλοι με τον έναν ή τον άλλο τρόπο κάτι πουλάνε. Άλλος πουλάει προϊόντα, άλλος υπηρεσίες, άλλος πουλάει τον «εαυτό» του και άλλος πουλάει «τρέλα». Όσο πιο γρήγορα χωνέψουμε τη «ρετσινιά» του πωλητή τόσο πιο γρήγορα θα περάσουμε σε αποτελέσματα.

Από το Γιώργο Σαμπροβαλάκη
Σύμβουλος Επιχειρήσεων (και αθεράπευτος πωλητής)
www.oxynous.gr
[email protected]

Οι καλοί πωλητές δεν είναι πιο έξυπνοι ή πιο τυχεροί από τους υπόλοιπους. Η επιτυχία τους προέρχεται από το ότι γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν στη διαδικασία της πώλησης, με ποιο τρόπο να το κάνουν, πως να διαχειρίζονται αποτελεσματικά το χρόνο και πως να προγραμματίζουν τις ενέργειές τους. Μέσα από τη μελέτη, έχει αποκαλυφθεί σχετικά ποιες είναι οι συμπεριφορές που εξασφαλίζουν την επιτυχία στις πωλήσεις:

Διατήρησε τη ψυχραιμία σου, μην αγχώνεσαι
Οι πωλητές βιώνουν καθημερινά την απόρριψη, τη δυσαρέσκεια των πελατών και τις πιέσεις από τους διευθυντές τους. Έτσι αγχώνονται και χάνουν το θάρρος και την αυτοεκτίμησή τους. Στην πραγματικότητα οι πωλήσεις απαιτούν ψυχρή λογική και έλεγχο των συναισθημάτων μας. Δεν πρέπει να αφήνουμε το φόβο της απόρριψης να μας εμποδίζει να κάνουμε σωστά τη δουλεία μας στις
πωλήσεις.

Διατήρησε υψηλά την αυτοπεποίθησή σου
Ο πωλητής πρέπει κάθε μέρα να νιώθει δυνατός και ικανός. Αν ασφαλίζεται μέσα στα όρια των ικανοτήτων του, δεν ρισκάρει και δεν προσπαθεί για να επιτύχει περισσότερα, τότε η αυτοπεποίθησή του μειώνεται. Αν λαμβάνει το ΟΧΙ του πελάτη ως προσωπική απόρριψη και αποτυχία, τότε χάνει το θάρρος του και το κουράγιο του να συνεχίσει την επόμενη μέρα.

Βρες υποστηρικτές
Για να νιώσουν καλύτερα οι πωλητές χρειάζονται την συμβουλή και την βοήθεια ανθρώπων που εμπιστεύονται. Αυτοί δεν είναι μόνο οι συνάδελφοι τους που ζουν τις ίδιες καταστάσεις αλλά και η οικογένειά τους και οι φίλοι τους. Ακόμη και αν οι πωλητές συνεργάζονται με άλλους 100 ανθρώπους, οι πωλήσεις είναι μοναχικό επάγγελμα, κυρίως όταν ακούν το ΟΧΙ του πελάτη ή δέχονται τις πιέσεις από τη διεύθυνση. Οι καλοί πωλητές δεν είναι πιο έξυπνοι ή πιο τυχεροί από τους υπόλοιπους.

Γνώρισε την αγορά και τα προϊόντα σου
Ένας πωλητής πρέπει να γνωρίζει καλά τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα των προϊόντων του, την κουλτούρα και τους στόχους της εταιρίας του, τις στρατηγικές πωλήσεων και του marketing.
Η γνώση των προϊόντων είναι σημαντική γιατί βοηθά τον πωλητή να προσανατολιστεί στη λύση που ικανοποιεί τις ανάγκες του πελάτη του. Ωστόσο η γνώση του προϊόντος δεν μπορεί να αποτελεί την μόνη τεχνική που θα χρησιμοποιήσει ο πωλητής για να πουλήσει ούτε χρησιμοποιείται για να δείξουμε στον πελάτη πόσο ειδικοί είμαστε ή να του κάνουμε επίδειξη γνώσεων. Η γνώση του
προϊόντος χρησιμεύει όταν ανιχνεύουμε τις ανάγκες του πελάτη ώστε να είμαστε σε θέση να παντρέψουμε τα πλεονεκτήματα των προϊόντων μας με τις ανάγκες του πελάτη. Θυμήσου ότι δεν πουλάς οτιδήποτε στον οποιονδήποτε. Η γνώση του προϊόντος μπορεί να αποδειχθεί παγίδα και να υποπέσουμε στο παράπτωμα της Δωρεάν Παροχής Συμβουλών. Η γνώση του προϊόντος δεν είναι μέσο για πουλήσουμε αλλά μέσο για να πάρουμε πληροφορίες και να θεραπεύσουμε τον πόνο του πελάτη.

Γνώρισε τον ανταγωνισμό σου
Γνωρίζοντας τα δυνατά σημεία των ανταγωνιστών σου και ανακαλύπτοντας ποια οφέλη επιζητά ο πελάτης από τα προϊόντα της αγοράς μπορείς να ανακαλύψεις τα κριτήρια βάση των οποίων θα αποφασίσει ο πελάτης την αγορά. Ξεπέρασε τα όρια των ικανοτήτων σου Προσπάθησε να κάνεις ότι δεν έκανες μέχρι τώρα. Αν δεν ζητούσες συστάσεις, άρχισε να ζητάς. Αν δίσταζες να συζητήσεις για χρήματα άρχισε να συζητάς. Αν σου άρεσε να μιλάς πολύ και να ακούει ο πελάτης, σταμάτα να μιλάς και κάνε με ερωτήσεις τον πελάτη να μιλήσει.

Δημιούργησε ένα πλάνο προσέγγισης νέων πελατών
Η πώληση είναι σαν την ανάγνωση ενός χάρτη. Αν δεν ξέρεις που θέλεις να πας δεν θα φτάσεις ποτέ στο προορισμό σου. Μην λειτουργείς με το ένστικτο ή την τύχη, προγραμμάτισε τις ενέργειές σου
και σχεδίασε εναλλακτικά πλάνα αν δεις ότι κάποιες από τις αρχικά προγραμματισμένες ενέργειες δεν φέρνουν αποτέλεσμα.

Διαχειρίσου το χρόνο με σύνεση
Ο χρόνος, είναι ένα αγαθό που οι ωλητές στερούνται. Υπάρχουν ενέργειες που είναι μισθωμένες γιατί αποφέρουν χρήματα στην επιχείρηση και ενέργειες άμισθες. Αξιολόγησε ποιες από τις ενέργειές σας είναι μισθωμένες και προγραμμάτισε το χρόνο ανάλογα.

Υιοθέτησε Θετική Στάση και Συμπεριφορά
Χτίσε την αυτοεκτίμησή σου και βελτίωσε το ρόλο σου ως πωλητής. Εντόπισε ποια είναι τα εμπόδια που δεν σε αφήνουν να βελτιώσεις την απόδοσή σου και τόλμησε να τα αντιμετωπίσεις.
Εφάρμοσε Σύστημα στις πωλήσεις Εφαρμόζοντας μια συστηματική διαδικασία πωλήσεων, δίνεται η δυνατότητα να εντοπίσεις και να αποφύγεις τα λάθη που οδηγούν σε αποτυχία στην πώληση, ελέγχεις τη διαδικασία και περιορίζεις την αβεβαιότητα και την απάντηση «θα το σκεφτώ» από τον πελάτη.

Καλή Επιτυχία!
Θα με βρεις εκεί έξω!

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Ανάκαμψη στις προθέσεις προσλήψεων παγκοσμίως.

Μετά την πανδημία, οι αγορές καταγράφουν ισχυρές προθέσεις προσλήψεων με την έλλειψη ταλέντου όμως να πρωταγωνιστεί.

Πως οι οργανισμοί την αντιμετωπίζουν

Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα Προοπτικών Απασχόλησης της ManpowerGroup για το 4ο τρίμηνο του 2021, οι προθέσεις προσλήψεων των 45.000 εργοδοτών που συμμετείχαν στην ερεύνα είναι υψηλότερες σε ετήσια σύγκριση -σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2020.  Οι 14 από τις 43 χώρες αναφέρουν τις υψηλότερες προθέσεις των τελευταίων δέκα ετών. ΄Ωστόσο, η εύρεση εξειδικευμένων ταλέντων παραμένει κορυφαία πρόκληση για τους εργοδότες παγκοσμίως – το 69% αναφέρει δυσκολία στην κάλυψη κενών θέσεων – το υψηλότερο ποσοστό των 15 ετών για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο. Οι εργοδότες με την μεγαλύτερη δυσκολία καταγράφονται στην Ινδία (89%), στη Ρουμανία (84%) και στη Σιγκαπούρη (84%). Και οι Έλληνες εργοδότες αγωνίζονται να βρουν εξειδικευμένα ταλέντα με το ποσοστό να αγγίζει το 72% – ίδιο ποσοστό και για τις ΕΜΕΑ χώρες. 

Αντιμετώπιση Έλλειψης Ταλέντου

Οι Έλληνες εργοδότες προσφέρουν τα παρακάτω κίνητρα ώστε να προσελκύσουν ταλέντα τις επιχειρήσεις τους: 

  • Εκπαίδευση, Ανάπτυξη δεξιοτήτων ή η επαγγελματική καθοδήγηση (55%)
  • Ευέλικτα ωράρια εργασίας (42%)
  • Υψηλό μισθό (39%) και Μπόνους και (29%)

Από την άλλη πλευρά, παγκοσμίως ο πρωταρχικός τρόπος αντιμετώπισης της έλλειψης ταλέντου αποτελεί η προσφορά εργασιακής ευελιξίας (67%) τόσο σε επίπεδο ωραρίου όσο και χώρου εργασίας ενώ το 41% ​​επενδύει στην κατάρτιση, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και το mentoring.

Ανάπτυξη και διακράτηση ταλέντων 

Σε περιόδους μετασχηματισμών και αβεβαιότητας, οι προσωπικές και τεχνικές δεξιότητες είναι πιο σημαντικές από ποτέ για τους εργαζόμενους αλλά και τους ηγέτες. Τα προγράμματα αναβάθμισης τεχνικών δεξιοτήτων, προσωπικών δεξιοτήτων και τα προγράμματα ανάπτυξης για μάνατζερς και ανώτερα στελέχη αποτελούν βασικές προτεραιότητες ανάπτυξης και διακράτησης ταλέντων για τις ομάδες ανθρώπινου δυναμικού. Συγκεκριμένα, το 42% των Ελλήνων εργοδοτών σχεδιάζει να υιοθετήσει προγράμματα αναβάθμισης προσωπικών δεξιοτήτων (π.χ. διαχείριση χρόνου, επικοινωνία) (διάρκειας 6 εβδομάδων ή λιγότερο), το 38% σχεδιάζει να εφαρμόσει προγράμματα ανάπτυξης για μάνατζερς και ανώτερα στελέχη και το 37% σχεδιάζει να επενδύσει σε προγράμματα αναβάθμισης τεχνικών δεξιοτήτων (διάρκειας 6 εβδομάδων ή λιγότερο).

Όπως αναφέρουν οι εργοδότες, το μεγαλύτερο εμπόδιο αναφορικά με την αύξηση εφαρμογής προγραμμάτων ανάπτυξης δεξιοτήτων στον οργανισμό τους είναι: τα χρήματα (33%), ο χρόνος (16%) και η πρόσβαση στους κατάλληλους συνεργάτες για αναβάθμιση/ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού (12%). 

Επένδυση στο υπάρχον ταλέντο 

Γνωρίζουμε ότι η διακράτηση των ανθρώπων είναι η βέλτιστη οικονομική λύση σε μακροπρόθεσμο επίπεδο, σε σύγκριση με την διαδικασία πρόσληψης και εκπαίδευσης νέων ανθρώπων. Το κόστος της πρόσληψης είναι 25% υψηλότερο σε σχέση με το κόστος της διακράτησης. Εάν οι οργανισμοί επενδύσουν στο υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό τους, δε θα δημιουργήσουν μόνο πιο εξειδικευμένους εργαζόμενους, αλλά θα εξοικονομήσουν χρόνο και χρήμα. Η επένδυση στους ανθρώπους είναι ένας σημαντικός τρόπος για να παραμείνει ένας οργανισμός ανταγωνιστικός.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΤΑ V: Από την κρίση στην κανονικότητα ή η κρίση ως κανονικότητα;

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του συνεδρίου  «Η Ελλάδα Μετά V: Από την  κρίση στην  κανονικότητα ή η κρίση ως κανονικότητα;», που πραγματοποιήθηκε 11 και 12 Οκτωβρίου στο Μουσείο Μπενάκη. To συνέδριο διοργανώνεται από το think tank “Ο Κύκλος Ιδεών για την Εθνική Ανασυγκρότηση” σε συνεργασία με την εταιρία επικοινωνίας “Συμεών Γ. Τσομώκος ΑΕ”. 

Διακεκριμένες προσωπικότητες από την Ελλάδα και το εξωτερικό συμμετείχαν και την δεύτερη μέρα του συνεδρίου – π.Υπουργοί, Κυβερνητικοί Βουλευτές, Πρέσβεις, καθηγητές και αναλυτές διεθνών σχέσεων, δημοσιογράφοι και πολλοί άλλοι – συνεχίζοντας την συζήτηση πάνω στα κρίσιμα διακυβεύματα της εποχής και το μέλλον της Ελλάδας απέναντι σε αυτά. Συγκεκριμένα, οι θεματικές συζητήσεις την δεύτερη μέρα ήταν: 

  • Τουρισμός και Μεταποίηση. Ανταγωνιστικοί ή συμπληρωματικοί τομείς της ελληνικής οικονομίας;
  • Η ανασυγκρότηση της Δύσης μετά το Αφγανιστάν – οι επιπτώσεις στη Μεσόγειο και τα Βαλκάνια, με την χορηγία του NATO’s Public Diplomacy Division
  •  Νέα μεγάλα διλήμματα για την Ευρώπη
  • Τα κόμματα και το πολιτικό σύστημα: από την πολιτική στη μεταπολιτική

Το συνέδριο έκλεισε με απολογισμό των δύο ημερών και τα συμπεράσματα των συζητήσεων.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης αποτελεί στρατηγική επιλογή για την Ελλάδα.

Η Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης αποκτά ολοένα και πιο ποιοτικά χαρακτηριστικά και εξειδικεύεται σε αρκετούς τομείς της καθημερινότητας των πολιτών της ΕΕ. 

108 ευρωβουλευτές, 54 μέλη κυβερνήσεων (δύο ανά κράτος μέλος), τρία μέλη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς και 108 εκπρόσωποι των εθνικών κοινοβουλίων, θα συνεδριάσουν στην Ολομέλεια της Διάσκεψης επί ίσοις όροις, με συμμετοχή και πολιτών. 108 πολίτες θα συμμετάσχουν στις συζητήσεις επί των ιδεών που προέρχονται από τις ομάδες δράσης πολιτών και την πολύγλωσση ψηφιακή πλατφόρμα: 80 εκπρόσωποι από τις Ευρωπαϊκές ομάδες δράσης, εκ των οποίων τουλάχιστον το ένα τρίτο θα είναι κάτω των 25 ετών, και 27 από εθνικές ομάδες δράσης ή εκδηλώσεις της Διάσκεψης συνεδρίων (ένας ανά κράτος μέλος), καθώς και ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Νεολαίας.

Θα συμμετάσχουν επίσης 18 εκπρόσωποι τόσο από την Επιτροπή των Περιφερειών όσο και από την Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή, καθώς και άλλοι οκτώ από τους κοινωνικούς εταίρους και οκτώ από την κοινωνία των πολιτών, ενώ ο ύπατος εκπρόσωπος της Ένωσης για θέματα εξωτερικής πολιτικής και πολιτικής ασφαλείας θα προσκαλείται όταν συζητείται ο διεθνής ρόλος της ΕΕ .Μπορούν επίσης να προσκληθούν άλλοι εκπρόσωποι σημαντικών ενδιαφερόμενων μερών. Η σύνθεση της ολομέλειας της Διάσκεψης θα διασφαλίζει την ισότιμη εκπροσώπηση ανδρών και γυναικών.

Οι συζητήσεις  θα διαρθρωθούν θεματικά γύρω από τις συστάσεις που θα συγκεντρωθούν από τις ομάδες δράσης και την πολύγλωσση ψηφιακή πλατφόρμα. Η πλατφόρμα είναι ο μοναδικός ψηφιακός τόπος όπου θα συλλέγονται, θα αναλύονται και θα δημοσιεύονται στοιχεία από όλες τις εκδηλώσεις που σχετίζονται με τη διάσκεψη. Σε εύθετο χρόνο, η ολομέλεια θα υποβάλει τις προτάσεις της στην Εκτελεστική Επιτροπή, η οποία θα συντάξει την έκθεσή της σε πλήρη συνεργασία και πλήρη διαφάνεια με την ολομέλεια, η οποία θα δημοσιευθεί στη συνέχεια στην πολύγλωσση ψηφιακή πλατφόρμα.

Το τελικό αποτέλεσμα της Διάσκεψης θα παρουσιαστεί σε έκθεση προς την κοινή Προεδρία. Τα τρία θεσμικά όργανα της ΕΕ θα εξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο θα δοθεί αποτελεσματική συνέχεια στην εν λόγω έκθεση, το καθένα εντός του πεδίου αρμοδιοτήτων του και σύμφωνα με τις Συνθήκες.

Η τρίτη από τις τέσσερις ομάδες πολιτών συνήλθε την προηγούμενη εβδομάδα στο Στρασβούργο και είχα την τιμή να συμμετάσχω. Πολίτες από όλες τις χώρες της ΕΕ συζήτησαν τα ακόλουθα θέματα:

  • επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής
  • περιβαλλοντικά ζητήματα, που σχετίζονται επίσης με τη γεωργία, τις μεταφορές και την κινητικότητα
  • ενέργεια και μετάβαση σε κοινωνίες χωρίς διοξείδιο του άνθρακα
  • νέες προκλήσεις στον τομέα της υγείας για την ΕΕ
  • συστήματα υγειονομικής περίθαλψης και αντιμετώπιση κρίσεων στον τομέα της υγείας
  • πρόληψη και υγιής τρόπος ζωής

Είναι η ώρα των πολιτών της ΕΕ. Στην Ελλάδα γίνεται συστηματική και οργανωμένη εργασία, υπό την προεδρία του ΑΝΥΠΕΞ κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.  Στόχος του να συμμετάσχουν όλες οι Περιφέρειες της χώρας και να καταθέσουν τις  απόψεις τους στη ψηφιακή πλατφόρμα, όσο περισσότεροι πολίτες όλων των ηλικιών. 

Η Ελλάδα διεκδικεί  και επιθυμεί η Ευρώπη του μέλλοντος να έχει στοιχεία αλληλεγγύης, συνεννόησης και συνεργασίας. Οι πολίτες ας δώσουν το δυναμικό παρόν τους και όλα θα πάρουν διαφορετική πορεία.

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

Continue Reading

Trending