Connect with us

Τουρισμός

Μεγάλης κλίμακας έρευνα ικανοποίησης ξεκίνησε στη Χαλκιδική

Φέτος, για πρώτη φορά, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής σε συνεργασία με το ACT – American College of Thessaloniki, μέλος του Κολλεγίου Ανατόλια, πραγματοποιεί μεγάλης κλίμακας έρευνα ικανοποίησης των τουριστών στη Χαλκιδική κατά τη διάρκεια της τρέχουσας τουριστικής περιόδου. Στόχος είναι -μέσω αυτής της διαδικασίας – η Χαλκιδική να αποκτήσει ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία για τον εισερχόμενο τουρισμό της.

Η έρευνα αυτή έρχεται ως συνέχεια της εξαιρετικής συνεργασίας του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής με το ACT – American College of Thessaloniki. H συνεργασία έχει ξεκινήσει εδώ και τρία (3) χρόνια στο πλαίσιο της κατάρτισης και μαθητείας των σπουδαστών των ακαδημαϊκών προγραμμάτων Τουρισμού του ACT στα μέλη του Οργανισμού όπως στην Ένωση Ξενοδοχείων Χαλκιδικής, Επιμελητήριο Χαλκιδικής κτλ, ενισχύοντας τις συνέργειες του μη κερδοσκοπικού εκπαιδευτικού οργανισμού με φορείς και επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου αλλά και της εξωστρέφειας που επιδεικνύει ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής από την ίδρυσή του.

Το ερωτηματολόγιο είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να αποκτηθούν πληροφορίες για το προφίλ των τουριστών της Χαλκιδικής (δημογραφικά στοιχεία, χώρα προέλευσης, ηλικιακό γκρουπ κτλ), στοιχεία του ταξιδιού, της διαμονής, του βαθμού ικανοποίησης σε σχέση με συγκεκριμένα κριτήρια και βαθμός επιβεβαίωσης προσδοκιών, καθώς και να διερευνηθούν οι προθέσεις των ερωτώμενων για ενδεχόμενη μελλοντική επίσκεψη και σύσταση σε τρίτους.

Το ερωτηματολόγιο, που είναι μεταφρασμένο σε τρεις γλώσσες (Αγγλικά, Γερμανικά, Ρώσικα), διανέμεται σε ξενοδοχεία της Χαλκιδικής διαφορετικών κατηγοριών, ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, camping, εστιατόρια, σημεία αναχωρήσεων επισκεπτών (λεωφορεία τουριστικών γραφείων, ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, αεροδρόμιο) ώστε τα αποτελέσματα να είναι -όσο το δυνατόν- πιο αντιπροσωπευτικά.

Η έρευνα ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2018, θα διαρκέσει μέχρι το τέλος της τουριστικής σεζόν (Οκτώβριος 2018) και αναμένεται να συγκεντρώσει δείγμα 5.000 ερωτηματολογίων.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό project που θα προσφέρει στη Χαλκιδική μία πραγματική εικόνα για τον εισερχόμενο τουρισμό της και θα αποτελέσει τη βάση για τον καλύτερο στρατηγικό σχεδιασμό του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής.

Continue Reading

Τουρισμός

Οι καλύτερες πόλεις για ήσυχη διαβίωση

Σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει παρατηρηθεί μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι επιλέγουν τον τόπο διαμονής τους, με μια αυξανόμενη επιθυμία για πιο ήσυχες περιοχές που προάγουν την ηρεμία και την ησυχία. Ποιες πόλεις σε όλο τον κόσμο είναι οι καλύτερες για ήσυχη διαβίωση;

Νέα έρευνα της Compare the Market AU ανέλυσε 39 Ευρωπαικές πόλεις χρησιμοποιώντας διάφορους παράγοντες, όπως ο πληθυσμός, η κυκλοφοριακή συμφόρηση, η βαθμολογία ηρεμίας, τα μονοπάτια περιπάτου και οι δημόσιοι κήποι, για να αποκαλύψει την καλύτερη πόλη στον κόσμο για ήσυχη διαβίωση.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι καλύτερες πόλεις για ήσυχη διαβίωση αποκαλύφθηκαν ως εξής:

Στην κορυφή της λίστας των καλύτερων πόλεων του κόσμου για ήσυχη διαβίωση βρέθηκε το Γκρατς στην Αυστρία με βαθμολογία 5,344 στα 8. Έχοντας μία από τις υψηλότερες βαθμολογίες ειρήνης, χαμηλά ποσοστά εγκληματικότητας και μόλις 5,36 κλαμπ και μπαρ ανά 100.000 κατοίκους, το Γκρατς είναι η ιδανική πόλη για όσους προτιμούν έναν ήσυχο τρόπο ζωής.

Καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση στην παγκόσμια κατάταξη, ταξιδεύουμε στην Καμπέρα της Αυστραλίας. Παρά την ιδιότητά της ως πρωτεύουσας, η Καμπέρα φημίζεται ως μία από τις πιο ήσυχες πόλεις του κόσμου. Με χαμηλό ποσοστό κυκλοφοριακής συμφόρησης 21%, σχεδόν 250 μονοπάτια για περπάτημα και πολλά στούντιο γιόγκα για να ηρεμήσετε, η Καμπέρα προσφέρει ένα ιδανικό περιβάλλον για ασφαλή διαβίωση. Η πόλη φημίζεται για την παροχή στους κατοίκους της ελευθερίας να ακολουθήσουν τα ενδιαφέροντά τους και για την εξαιρετική ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

Την τρίτη θέση εξασφαλίζει η Ζυρίχη της Ελβετίας, η οποία φημίζεται ως ένα από τα πιο ήσυχα και γραφικά μέρη για να κατοικεί κανείς. Με το χαμηλό ποσοστό εγκληματικότητας και τους γαλήνιους δημόσιους κήπους της, η Ζυρίχη προσφέρει ένα ειδυλλιακό περιβάλλον για ειρηνική διαβίωση. Εξυπηρετεί τέλεια τα άτομα που εκτιμούν την ηρεμία έναντι της φασαρίας της ζωής στην πόλη.Συνολικά, οι ευρωπαϊκές χώρες κυριαρχούν στις 10 κορυφαίες κατατάξεις, με πόλεις όπως το Ελσίνκι (4,694), η Βιέννη (4,653), το Μπρνο (4,646), το Μόναχο (4,619), η Κοπεγχάγη (4,600) και η Στοκχόλμη (4,583) να διακρίνονται. Η παρουσία τους υπογραμμίζει όχι μόνο την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και τον τρόπο ζωής τους, αλλά και το γεωγραφικό τους πλεονέκτημα, το οποίο προάγει ένα γαλήνιο και ειρηνικό περιβάλλον διαβίωσης. 

Σχολιάζοντας τη μελέτη, ο Stephen Zeller, Γενικός Διευθυντής της Compare the Market AU, δήλωσε: «Η ήσυχη ζωή προσφέρει πολλά οφέλη, όπως η βελτίωση της ποιότητας του ύπνου και η μείωση των επιπέδων άγχους. Ενισχύει τη διανοητική διαύγεια και τη δημιουργικότητα, ενώ παράλληλα ενθαρρύνει τις ουσιαστικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και τη βαθύτερη σύνδεση με τη φύση. Είναι σπουδαίο που μπορούμε να παρουσιάσουμε μερικά από τα υπέροχα μέρη σε όλο τον κόσμο όπου είναι καλύτερο να ζείτε αν αυτός είναι ο τρόπος ζωής που προτιμάτε».

Η αναλυτική παγκόσμια κατάταξη βρίσκεται εδώ: https://www.comparethemarket.com.au/home-loans/features/best-cities-for-quiet-living/

Continue Reading

Συνεντεύξεις

Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προσκεκλημένος του Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το εξαιρετικά ενδιαφέρον τριήμερο εργασίας του Ετρουσκικό-ΕλληνικούΣυμποσίου μεταξύ του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικήςμε τον αντίστοιχο τουριστικό οργανισμό Περιφέρειας της Τοσκάνης. Το 2ο στη σειρά συμπόσιο, πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια της Τοσκάνης στις 13-16 Απριλίου όπου φιλοξενήθηκε η αποστολή από τη Χαλκιδική και στόχο έχει την ενίσχυση και εμβάθυνση των σχέσεων μέσω της ανταλλαγής και συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας της Τοσκάνης, μέσω του οργανισμού Toscana Promozione Turistica, και του ΤουριστικούΟργανισμού Χαλκιδικής σε επίπεδο τουριστικής, πολιτισμικής και γαστρονομικής προβολής. Το ταξίδι εντάσσεται στο πλαίσιο της συμφωνίας τουριστικής συνεργασίας που υπέγραψαν η Toscana Promozione Turistica και ο ΤΟΧ κατά τη διάρκεια της Διεθνής τουριστικής έκθεσης BIT στο Μιλάνο 2023.

Κατά τη διάρκεια των 3 ημερών, η 8μελής αποστολή από την Χαλκιδική επισκέφτηκε το νέο μουσείο τρούφας των λόφων Σανμινιατέσι, σημαντικούς ετρούσκικους αρχαιολογικούς χώρους με κοινά χαρακτηριστικά της δικής μας ιστορίας, οινοποιεία που προσφέρουν ολοκληρωμένη εμπειρία καθώς και πρότυπες βιολογικές αγροδιατροφικές μονάδες ελιάς, ελαιόλαδου και τοπικών προϊόντων. 

Στην Ημερίδα που οργανώθηκε στο μουσείο Vetulonia της Τοσκάνης προς τιμήν της Χαλκιδικής σε συνεργασία με την Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων του ΤΟΧ στην Ιταλική αγορά, κα. Ελένη Σαρικώστα, συμμετείχαν ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας Τοσκάνης, Mr. Leonardo Marras, ο Διευθυντής του Τουριστικού Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης, Mr. Francesco Tapinassi, η δήμαρχος του Castiglione della Pescaia, Mrs. Elena Nappi, η Αντιπεριφεριάρχης Χαλκιδικής, κα Κατερίνα Ζωγράφου, ο πρόεδρος του ΤΟΧ, κ. Γρηγόρης Τάσιος, ο Διευθυντής του του ΤΟΧ, κ. Γιώργος Μπρουτζάς καθώς και εκπρόσωποι φορέων της περιοχής.

Στο συμπόσιο παρουσιάστηκαν από τον Αν. Προϊστάμενο της Εφορείας Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής και Αγίου Όρους, κ. Γιώργο Σκιαδαρέση και τον υπεύθυνο αρχαιολόγο των Αρχαίων Σταγείρων, κ. Κωνσταντίνο Παπαστάθη, οι επισκέψιμοι αρχαιολογικοί χώροι του Νομού Χαλκιδικής, η μοναδικότητα των μονών του Αγίου Όρους αλλά και οι ιστορικοί δεσμοί των 2 περιοχών. Από την πλευρά της Τοσκάνης, η διευθύντρια του MuVet, Mrs Simona Rafanelli, αναφέρθηκε στα κοινά χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες των 2 περιοχών με έναν κοινό απολογισμό της πλούσιας αρχαιολογικής κληρονομιάς. Ακολούθησε γεύμα με ελληνο-τοσκάνικες σπεσιαλιτέ, με την Τοσκανή σεφ Mrs Federica Ritteri και την εξαιρετική παραδοσιακή μαγείρισσα, κα. Γιώτα Κουφαδάκη η οποία «μύησε» γευστικά τους καλεσμένους στην μοναδική Χαλκιδικιώτικη κουζίνα που βασίζεται στα υψηλής ποιότητας τοπικά προϊόντα. Ο ΤΟΧ ευχαριστεί ιδιαίτερα το Επιμελητήριο Χαλκιδικής καθώς και τις εταιρείες: Το Άριστον, ASTERIOS Olive Groves of Halkidiki και την Boulakis Honey & More για την ευγενική προσφορά των προϊόντων τους. 

Ξεχωριστό ενδιαφέρον είχε η ανταλλαγή καλών πρακτικών σε θέματα Marketing αγροτουριστικής και γαστρονομικής προβολής μέσω των επισκέψεων της αποστολής σε οινοποιεία και μικρές φάρμες. Κοινός στόχος των 2 οργανισμών, Χαλκιδικής και Τοσκάνης είναι να σφυρηλατηθούν ακόμη στενότεροι δεσμοί και συνέργειες, καθώς και τη δημιουργία ενός κοινού δικτύου προώθησης με βάση τα κοινά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα δύο περιοχές.

Continue Reading

Τουρισμός

Το Μέλλον του Τουρισμού

Βιώνοντας την Τεχνολογική Εξέλιξη στα Ταξίδια

Ο τουρισμός, ένας από τους μεγαλύτερους κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας, δεν παύει να εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου. Και με την επικράτηση της τεχνολογίας σε κάθε τομέα της ζωής μας, είναι αναπόφευκτο να επηρεάζει και τον κλάδο του τουρισμού. Από την αναζήτηση και κράτηση διαμονής έως την εμπειρία του ταξιδιού και την επιστροφή στο σπίτι, η τεχνολογία προσφέρει νέες δυνατότητες και αλλάζει τον τρόπο που βιώνουμε τα ταξίδια. Ας εξετάσουμε λοιπόν το μέλλον του τουρισμού και το πώς η τεχνολογική εξέλιξη επηρεάζει την εμπειρία των ταξιδιωτών.

Κράτηση και Προετοιμασία

Η πρώτη επαφή του ταξιδιώτη με την τεχνολογία συνήθως αρχίζει με την αναζήτηση και κράτηση διαμονής. Οι ιστοσελίδες κρατήσεων καταλυμάτων και οι εφαρμογές κινητών τηλεφώνων προσφέρουν πληθώρα επιλογών και δυνατότητες σύγκρισης τιμών και υπηρεσιών. Ενδεικτικά, η χρήση της τεχνολογίας επιτρέπει στους ταξιδιώτες να δουν φωτογραφίες, να διαβάσουν αξιολογήσεις από άλλους επισκέπτες και να κάνουν κρατήσεις με ευκολία, όλα αυτά από το άνετο τους σπίτι.

Εξατομίκευση της Εμπειρίας

Με την πρόοδο της τεχνολογίας, οι ταξιδιωτικές εφαρμογές προσφέρουν πλέον εξατομικευμένες εμπειρίες. Ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις του κάθε ταξιδιώτη, οι εφαρμογές μπορούν να προτείνουν δραστηριότητες, αξιοθέατα και εστιατόρια που ταιριάζουν ακριβώς στο γούστο τους. Επιπλέον, η χρήση εικονικής πραγματικότητας (VR) και επαυξημένης πραγματικότητας (AR) μπορεί να προσθέσει έναν εντυπωσιακό διαστασιακό παράγοντα στην εξερεύνηση προορισμών πριν καν φτάσει κανείς εκεί.

Βιώνοντας τον Πολιτισμό

Μέσω της τεχνολογίας, οι ταξιδιώτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να εξερευνήσουν τον πολιτισμό και την ιστορία μιας τοποθεσίας με έναν τρόπο που προηγουμένως ήταν αδύνατος. Από εκπαιδευτικές εφαρμογές που παρέχουν πληροφορίες για το παρελθόν μέχρι τις τεχνολογικές ξεναγήσεις σε μουσεία και ιστορικά αξιοθέατα, οι ταξιδιώτες μπορούν να εμβαθύνουν στην τοπική κουλτούρα και να κατανοήσουν καλύτερα τον περιβάλλοντα κόσμο.

Βιώνοντας την Προστασία του Περιβάλλοντος

Ένας άλλος τομέας όπου η τεχνολογία έχει μεγάλη επίδραση είναι η βιωσιμότητα στον τουρισμό. Η χρήση ηλεκτρονικών εισιτηρίων, η προσφορά ψηφιακών χαρτών για περιορισμένες περιοχές και η προώθηση πράσινων μεταφορικών μέσων είναι μερικοί τρόποι με τους οποίους η τεχνολογία βοηθά στη μείωση του ανθρώπινου αποτυπώματος στο περιβάλλον.

Συμπερασμός

Ο τουρισμός είναι ένας κλάδος που διαρκώς προσαρμόζεται και εξελίσσεται. Η τεχνολογία παίζει ένα ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της εμπειρίας των ταξιδιωτών, καθώς επίσης και στην προστασία του περιβάλλοντος. Αν και η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει πολλά, πρέπει να χρησιμοποιείται με σύνεση και να μην αντικαθιστά πλήρως την ανθρώπινη επαφή και εμπειρία. Έτσι, το μέλλον του τουρισμού μπορεί να διαμορφωθεί με την τεχνολογία ως ισχυρό σύμμαχο, προσφέροντας μια ακόμα πιο εξαιρετική και εμπλουτισμένη εμπειρία στους ταξιδιώτες.


Άρθρο από την ομάδα του Businesswoman

Continue Reading

Trending