Connect with us

Τουρισμός

Μελέτη για την συμβολή του τουρισμού στην ελληνική οικονομία

Αυξημένη ήταν η συνεισφορά του ελληνικού τουρισμού στην εθνική μας οικονομία το 2017, όπως αποτυπώνεται στη νέα μελέτη που εκπόνησε το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ).

Σύμφωνα με τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης με τίτλο «Η συμβολή του τουρισμού στην ελληνική οικονομία το 2017», ο ελληνικός τουρισμός παρουσίασε πέρυσι αύξηση εσόδων από το εξωτερικό κατά 11,4% ή κατά 1,45 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2016. Η συνολική αύξηση της τουριστικής δραστηριότητας εκτιμάται σε 1,56 δισ. ευρώ (από 16,7 δισ. ευρώ άμεσης συνεισφοράς στο ΑΕΠ το 2016 σε 18,3 δισ. ευρώ το 2017). Επίσης, ο τουρισμός συνέβαλε άμεσα στη δημιουργία του 10,3% του ΑΕΠ της χώρας, ενώ η άμεση και έμμεση συμβολή του εκτιμάται από 22,6% έως 27,3%.

Τα αποτελέσματα της μελέτης, δείχνουν ότι ο τουρισμός είναι ένας τομέας με μεγάλη διάχυση ωφελειών στην οικονομία. Ειδικότερα, για κάθε 1 ευρώ τουριστικού εσόδου, το ΑΕΠ της χώρας αυξάνεται κατά 2,2 έως 2,65 ευρώ. Στις Περιφέρειες της Κρήτης, του Νοτίου Αιγαίου και των Ιονίων Νήσων, ο τουρισμός συνεισφέρει άμεσα στη δημιουργία άνω του 47,4% του ΑΕΠ των εν λόγω προορισμών. Οι τρεις αυτές Περιφέρειες, έχουν από τα υψηλότερα κατά κεφαλήν ΑΕΠ στη χώρα, τεκμηριώνοντας την άποψη ότι ο τουρισμός οδηγεί σε βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των περιοχών στις οποίες παρουσιάζει ανάπτυξη.

Παράλληλα, ο τουρισμός συμβάλλει άμεσα στην αιχμή της τουριστικής σεζόν στο 16,9% της απασχόλησης και συνολικά (άμεσα και έμμεσα) μεταξύ 37,2% και 44,8%, ενώ αποτελεί βασικό μοχλό για τη μείωση της ανεργίας. Επιπλέον, το 2017 ο τουριστικός τομέας με τις ταξιδιωτικές εισπράξεις κάλυψε το 80% του ελλείμματος του ισοζυγίου αγαθών. Οι εισπράξεις αυτές ισούνται με το 74% των εισπράξεων από τις εξαγωγές όλων των άλλων προϊόντων που εξάγει η χώρα, εξαιρουμένων των εισπράξεων από εξαγωγή πλοίων και καυσίμων. Αν στις ταξιδιωτικές εισπράξεις συνυπολογισθούν και οι εισπράξεις από αερομεταφορές και θαλάσσιες μεταφορές από τον εισερχόμενο τουρισμό, τότε το σύνολο των ταξιδιωτικών εισπράξεων  ισούται με το 82% των εισπράξεων από τις εξαγωγές όλων των άλλων προϊόντων, πλην πλοίων και καυσίμων.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Τουρισμός

H Χαλκιδική προβάλλεται ως εναλλακτικός προορισμός σε Ιταλία και Γερμανία

Τη Χαλκιδική επισκέφτηκε το τηλεοπτικό συνεργείο του δεύτερου κρατικού καναλιού ZDF στις 7-11 Απριλίου προκειμένου να κάνει τηλεοπτικά γυρίσματα για το ταξιδιωτικό ZDF-Magazin “Volle Kanne”.

Σκοπός της αποστολής ήταν να παρουσιάσει και να προβάλλει την τοπική κουλτούρα, μία αυθεντική και όχι τόσο διαδεδομένη πλευρά της Χαλκιδικής. Το πρόγραμμα των γυρισμάτων περιελάμβανε πλάνα από το Άγιο Όρος και την Αμμουλιανή, όπου η παρουσιάστρια Marika Wenk είχε την ευκαιρία να γευτεί αλλά και να φτιάξει η ίδια τα παραδοσιακά γλυκά της Αμμουλιανής, τα «αμυγδαλωτά» υπό τη καθοδήγηση των κυριών του πολιτιστικού συλλόγου Αμμουλιανής. Τα Αρχαία Στάγειρα, τη γενέτειρα του μεγάλου φιλοσόφου Αριστοτέλη, το πάρκο του Αριστοτέλη αλλά και το βουνό Ιταμος στη Σιθωνία με το ομώνυμο δέντρο των 2.000 ετών δε θα μπορούσαν να λείπουν από τα γυρίσματα αναδεικνύοντας τα αξιοθέατα και τη φυσική ομορφιά της Χαλκιδικής. Στη συνέχεια, επισκέφτηκαν μία οικογενειακή αγρό-διατροφική μονάδα της Χαλκιδικής όπου ενημερώθηκαν για όλα τα προϊόντα που μπορεί να παράγει ένα αμπέλι εκτός από κρασί! Περιηγήθηκαν στους βιολογικούς αμπελώνες, γεύτηκαν παραδοσιακές πίτες, δοκίμασαν τσίπουρο και έμαθαν πως τυλίγονται τα ντολμαδάκια!

Παράλληλα και στοχεύοντας αυτή τη φορά την Ιταλική αγορά, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής σε συνεργασία με την υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων στην Ιταλική αγορά, κα. Ελένη Σαρικώστα οργάνωσε στις 13-18 Απρίλιου ένα θεματικό Green Fam Trip. Η Ιταλική αποστολή των 15 ατόμων που αποτελούνταν από δημοσιογράφους, ποδηλάτες και τηλεοπτικό συνεργείο, έκανε ένα tour εναλλακτικού τουρισμούmountain bike στον Ιταμο, ποδηλασία καιyoga στην Αμμουλιανή και τον παραδοσιακό οικισμό του Παρθενώναoff– road adventure με jeep στο Αζάπικο της Σιθωνίας, επίσκεψη σε αγρο-διατροφική μονάδα της Χαλκιδικής και στο εργαστήριο χειροποίητων πιάνων του κ. Ιωαννίδη. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν τηλεοπτικά γυρίσματα για τις εταιρείες FCA – CHRYSLER – FIAT & HONDA, πλάνα των οποίων θα προβληθούν στις διαφημιστικές καμπάνιες τους στα social media.

Πηγή

Continue Reading

Τουρισμός

Η Χαλκιδική ως σκηνικό!

Οι παραγωγοί της δημοφιλής τηλεοπτικής σειράς Un posto al sole της RAI3, της ιστορικότερης σειράς στην ιταλική τηλεόραση που μεταδίδεται σε καθημερινή βάση στο κανάλι RAI 3 και RAI SAT τα τελευταία 23 χρόνια με πάνω 1.700.000 τηλεθεατές, επισκέφτηκαν τη Χαλκιδική με σκοπό να τη χρησιμοποιήσουν ως τηλεοπτικό σκηνικό. Από τις 7 μέχρι τις 11 Απριλίου βρέθηκαν στη Χαλκιδική, ο διευθυντής παραγωγής, Massimiliano Luconμε τους συνεργάτες του για να επιλέξουν τις τοποθεσίες όπου θα γίνουν τα τηλεοπτικά γυρίσματα της ιστορικής σειράς. Οι παραγωγοί της σειράς μετά την 4ήμερη παραμονή τους περιηγήθηκαν στην Σιθωνία και την Αμμουλιανή και έμειναν ενθουσιασμένοι με την αυθεντικότητα της περιοχής.

«Είμαστε πολύ χαρούμενοι που η Χαλκιδική θα αποτελέσει το τηλεοπτικό πλατό μίας τόσο επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς και θα προβάλλει τον προορισμό μας σε όλη την Ιταλία. Από το 2012 που ξεκινήσαμε, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής με στρατηγικό πλάνο και πρόγραμμα, δικτυώνεται και προωθεί με κάθε τρόπο τον τόπο μας στο εξωτερικό με απτά αποτελέσματα. Δουλεύουμε συστηματικά και με σχέδιο και αυτό αποδεικνύεται με τον καλύτερο τρόπο, όταν σε επιλέγει η ιστορικότερη τηλεοπτική σειρά της Ιταλίας ως σκηνικό!»  δήλωσε ο Aντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής, κ Γιάννης Γιώργος ενώ ο Πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής, κ Γρηγόρης Τάσιος συμπλήρωσε πως «είναι αποδεδειγμένα τα πολλαπλά οφέλη που έχει ένας τόπος από μια ξένη παραγωγή τόσο για την τοπική κοινωνία όσο και για την προβολή του προορισμού. Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής χάρη στις συστηματικές του προσπάθειες και την αμέριστη βοήθεια της υπεύθυνης Δημοσίων Σχέσεων του Οργανισμού στην Ιταλική αγορά, κ Ελένη Σαρικώστα κατόρθωσε να φέρει στη Χαλκιδική μία τόσο δημοφιλή σειρά. Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι, γιατί η Χαλκιδική θα είναι η δεύτερη περιοχή μετά τη Νέα Υόρκη, η οποία θα φιλοξενήσει γυρίσματα της ιστορικής σειράς.»

Πηγή

Continue Reading

Τουρισμός

ATHENA INTERNATIONAL OLIVE OIL COMPETITION 2019

Απονομή βραβείων και γευσιγνωσία βραβευμένων ελαιολάδων

Η αυλαία για τον 4ο διεθνή διαγωνισμό ελαιολάδου «Athena» έπεσε το Σάββατο 20 Απριλίου στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία με την τελετή απονομής και μία ουσιώδη γευσιγνωστική παρουσίαση όλων των βραβευμένων ελαιολάδων στο κοινό.

Δεκάδες ελαιοπαραγωγοί από την Ελλάδα και το εξωτερικό τίμησαν την εκδήλωση, τόσο για να παραλάβουν τις διακρίσεις τους, όσο και για να δοκιμάσουν τα 201 βραβευμένα ελαιόλαδα του διαγωνισμού, διαμορφώνοντας σφαιρική άποψη για την ποιότητα του ελαιολάδου διεθνώς. Ανάμεσά τους ήταν μερικά από τα καλύτερα ελαιόλαδα στον κόσμο, απ’ όλες τις σημαντικές ελαιοπαραγωγικές χώρες, συμπεριλαμβανομένης φυσικά και της Ελλάδας.

Σχεδόν όλοι οι βραβευμένοι έλληνες ελαιοπαραγωγοί ήταν εκεί και ενημερώθηκαν από τον πρόεδρο του διαγωνισμού Ντίνο Στεργίδη και τη διευθύντριά του Μαρία Κατσούλη για την ανοδική πορεία του διαγωνισμού Athena και το κύρος που αποκτά διεθνώς. «Κάθε χρόνο ο διαγωνισμός γίνεται καλύτερος, καθώς οι οργανωτές προσπαθούν να τελειοποιήσουν το σύστημα αξιολόγησης και τη διοργάνωση. Ο Athena είναι συνώνυμο της ποιότητας και είναι πλέον ένας από τους τρεις καλύτερους διαγωνισμούς στον κόσμο», αναφέρει σε σχετικό σχόλιό του ο José Maria Penco (Ισπανία), panel leader όλων των κριτών του Athena και μία από τις κορυφαίες προσωπικότητες του παγκόσμιου ελαϊκού γίγνεσθαι.

Ανάμεσα στις καινοτομίες της φετινής διοργάνωσης, η πιο σημαντική ήταν η ψηφιοποίηση της διαδικασίας αξιολόγησης που γίνεται πλέον με tablets για την απόλυτη εξασφάλιση διαφάνειας.

Όπως κάθε χρόνο στην απονομή συμμετείχαν και ελαιοπαραγωγοί από το εξωτερικό. Όλοι αναφέρθηκαν δημόσια με τα καλύτερα λόγια για το διαγωνισμό και για τη θέση της Ελλάδας στη διεθνή ελαϊκή σκηνή. Τόνισαν δε τη σημασία που έχει η βράβευσή τους στη χώρα που ανέδειξε την ελιά.

Από ελληνικής πλευράς, η Αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου Ντίνα Νικολάκου επιβεβαίωσε τη στήριξη της Περιφέρειας προς τους ελαιοπαραγωγούς της Πελοποννήσου και απένειμε το ειδικό βραβείο στο καλύτερο ελληνικό ελαιόλαδο του Athena 2019, One & Olive από τη Μεσσηνία. Ο εκπρόσωπος του Δήμου Ναυπλιέων και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αργολίδας, εξήραν από την πλευρά τους τη σημασία που είχε για τον αργολικό ελαιώνα η πραγματοποίηση του Athena 2019 στο Ναύπλιο Αργολίδας.

Ο διεθνής διαγωνισμός ελαιολάδου Athena διοργανώνεται κάθε χρόνο σε διαφορετικό τόπο της Ελλάδας, συνυφασμένο με την ελιά, το ελαιόλαδο και την ελαϊκή κληρονομιά, καθώς και με τον πολιτισμό, την ιστορία και την παράδοση της χώρας γενικότερα. Ο τόπος τέλεσης του Athena 2020 θα ανακοινωθεί στις αρχές Ιουνίου.

Continue Reading

Trending