Connect with us

Τουρισμός

«Μοντέλο» Τουρισμού 12 μηνών για την Ελλάδα

Τουριστικό Παρόν και το «Μοντέλο» του Τουρισμού 12 μηνών για την Ελλάδα!

Ελληνικό Υπουργείο Τουρισμού: Επιδίωξή μας ένα μοντέλο Τουρισμού 12 μηνών για την Ελλάδα, με λύσεις για τον Τουρισμό στην εποχή του COVID-19 

Ο  πανδαμάτωρ χρόνος υποκύπτει και αυτός στον Ηρακλείτειο νόμο, με την διαπίστωση  ότι «πάντα γίγνεσθαι και ρει και ουδέν παγίως μένει». Με βάση αυτό θα μιλήσουμε για τον   Τουρισμό, αφού αφουγκραστήκαμε αγωνίες, όνειρα, ελπίδες και οράματα αφενός των εργαζόμενων και αφετέρου των επιχειρήσεων παροχής φιλοξενίας και εστίασης. 

Το Τουριστικό παρόν

Ο σημερινός τουρισμός, με τα μέχρι τώρα στοιχεία, δείχνουν  μία  «νέα πραγματικότητα» και με διαφορετικό τρόπο, αντιμετωπίζεται από τις χώρες μέλη της Ε.Ε. κάπως διαφορετικότερα σε χώρες εκτός Ε.Ε. Οι μεν πρώτες έχουν ως αφετηρία την «ασφάλεια των πολιτών και δευτερευόντως την Τουριστική οικονομία», ενώ οι υπόλοιπες ενεργούν προφανώς κατά τον ίδιο τρόπο, με κάποιες ίσως παραλλαγές. Μέχρι πριν την πανδημία, εξ αιτίας του Τουρισμού, οι πύλες των λαών ανοίχτηκαν, γκρεμίστηκαν οι μεσότοιχοι, παραμερίστηκαν  τα παραπετάσματα της απομόνωσης, χωρίς να υπάρχει πια χώρος απροσπέλαστος. Ο καθένας έβλεπε το πρόσωπο του άλλου, χωρίς προσχήματα και καχυποψίες, ως ένα πρόσωπο τόσο γνώριμο, πλασμένο «κατ’ εικόνα και ομοίωση» των Οικουμενικών Ιδεών του Τουρισμού,  ως  «Παγκόσμια Βιομηχανία» του καιρού μας. 

Οι Τουριστικές προβλέψεις

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού προέβλεπε για το 2020,  ότι ο αριθμός των Διεθνών αφίξεων θα ανέλθει στα 1.6 δισεκατομμύρια, δηλαδή 2,5 φορές περισσότερες Διεθνείς αφίξεις, από αυτές που καταγράφηκαν στα τέλη της δεκαετίας του  2000, (όπως ευκρινώς φαίνεται και στο πίνακα) που ακολουθεί, ενώ  η πρόβλεψη για το σύνολο των παγκοσμίων τουριστικών δαπανών θα ήταν: το 31%  στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το 30% στις Η.Π.Α. και στον Καναδά, και το υπόλοιπο 39% στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου. Να σημειώσουμε ακόμα ότι για κάθε ένα εκατομμύριο (1.000.000) Ευρώ εισοδήματος από την τουριστική βιομηχανία, δημιουργούνται 20.000 νέες θέσεις εργασίας, και ότι ο Τουρισμός συμμετείχε στο 18% του ΑΕΠ με 800.000 περίπου εργαζόμενους. 

Η Τουριστική κατάσταση στην μετά COVID-19 εποχή

Ξαφνικά ο «Τουρισμός»  βασικός αιμοδότης της οικονομίας μας σήμερα κινείται μόνον ανάμεσα «στην ισορροπία φιλοξενίας και απόλυτης ασφάλειας από τον COVID-19, αδιαφορώντας για το οικονομικό του σκέλος!. Αυτό είναι το «λογότυπο» πάνω στο οποίο  δομείται το «άνοιγμα του Ελληνικού Τουρισμού για το καλοκαίρι 2020, τονίζοντας κάπως ατυχώς ότι η προκύψασα «οικονομική» ύφεση από την πανδημία στην Ελλάδα, είναι πολλή μικρότερη από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο. Γι αυτό και κάποιοι ισχυρίζονται ότι ούτε «το τέλος της ιστορίας» έχει επέλθει, ούτε «το τέλος της πολιτικής» αισθάνεται κανείς ότι συντελείται. Από την άλλη η σύγχρονη κοινωνία της «εικονικής πραγματικότητας» λίγο ενδιαφέρεται γι’ αυτά τα  θέματα και περισσότερο νοιάζεται μόνον  να κατοχυρώσει τη δική της θέση εργασίας. 

Πρόταση ενός τουριστικού μοντέλου συνεχούς ροής κατά τη διάρκεια του έτους…

Εξ όσων εμπειρικά γνωρίζουμε, ο Τουριστικός αναπτυξιακός σχεδιασμός με το μοντέλο τουρισμού 12 μηνών, κρίνεται απαραίτητη διαδικασία αξιολόγησης και ανάδειξης πόρων, υπηρεσιών και δράσεων μίας νέας πρότασης. Πριν όμως από την προβολή, ενός μοντέλου, κρίνεται αναγκαία η αναλυτική μελέτη  των στόχων, αναφορικά με τη διείσδυση της Χώρας στην τουριστική αγορά, τον τρόπο της προώθησης, τις πρακτικές ικανοποίησης των  τουριστικών  αναγκών, τη φροντίδα για το φυσικό περιβάλλον, την ανάγκη προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά κυρίως σήμερα η πρόληψη από τον COVID-19

Ακροτελεύτια… 

Οι κρίσιμες αποφάσεις που έλαβε η επίσημη πολιτεία, κινήθηκαν άμεσα, έχοντας ως προτεραιότητα την ασφάλεια των πολιτών και δευτερευόντως την οικονομία! Το δεύτερο σκέλος δηλαδή η «Τουριστική οικονομία» – για κάθε σκεπτόμενο Έλληνα – προκαλεί  κοινωνικό πρόβλημα πρώτου μεγέθους, αφού δημιουργεί μοιραία, αλυσιδωτές, σωρευτικές συνέπειες οικονομικών  προβλημάτων.  Σε αυτή τη νέα πραγματικότητα η Ελληνική οικονομία και κοινωνία σήμερα αγωνίζονται για τη μελλοντική «επιβίωσή» τους,  κυρίως οι επαγγελματίες του Τουρισμού, που έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά και περιμένουν βοήθεια από την επίσημη πολιτεία. Οι μισές επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας, έχουν κλείσει και οι άνεργοι επαγγελματίες έχουν διπλασιαστεί. Η Τουριστική διαφήμιση βοηθάει τότε μόνον όταν όλοι οι συνοριακοί σταθμοί είναι ανοιχτοί, τα  αεροδρόμια και τα λιμάνια. Κατόπιν τούτων και εφόσον υπάρχει Τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα μας, τότε ομιλούμε για ένα «μοντέλο τουρισμού 12 μηνών». Όσο δε για το «Τουρισμός για όλους» αποτελεί μία μικρή ένεση, στην απόλυτη οικονομική ύφεση του Ελληνικού Τουρισμού. 

Οι προσδοκίες όμως είναι περισσότερες…

 

Έφη Βαλίλα

Δημοσιογράφος   

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Τουρισμός

Μέτρα… για τον Αναπτυξιακό Τουριστικό Μονόδρομο στην Ελληνική περιφέρεια

Έφη Βαλίλα 

Δημοσιογράφος

 

Προοίμιο 

 

Το θεωρητικό πλαίσιο του Τουρισμού μας λέει ότι ο Τουρισμός, είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο, που με βάση του ελευθέρου χρόνου του ανθρώπου,  εκδηλώνεται με την μετακίνηση και  παραμονή σε άλλες περιοχές μακριά από τη μόνιμη κατοικία με στόχο  συνήθως την ψυχική ανάπαυλα.

Ουσιαστικά όμως είναι διττός. Ένα μέρος σχετίζεται με την μετακίνηση των ανθρώπων που ενσαρκώνει την τουριστική ζήτηση. Το άλλο μέρος αναφέρεται στην εξυπηρέτηση των μετακινούμενων – εκδρομέων – επισκεπτών, άρα την τουριστική προσφορά. Τόσο η τουριστική προσφορά όσο και η τουριστική ζήτηση έχει να κάνει με ένα προϊόν μια  υπηρεσία, που οφείλει να ανταποκρίνεται αφενός ποσοτικά και αφετέρου ποιοτικά.

 

Ο τουριστικός κλάδος 

 

Αποτελεί πλέον έναν από τους δυναμικότερους κλάδους της παγκόσμιας αλλά και της Ελληνικής οικονομίας, τόσο σε απόλυτους όσο και σε σχετικούς αριθμούς. Αποτελεί δηλαδή μία κυρίαρχη δραστηριότητα σε όλες σχεδόν τις  χώρες, έχει δε αξιόλογες πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στους άλλους κλάδους  της οικονομίας και συμβάλλει στη συνολική οικονομική ανάπτυξη των χωρών. Στη τελευταίες δεκαετίες στη χώρα μας, σημείωσε αξιοσημείωτη ανάπτυξη, συνδεόμενος άμεσα με την κοινωνικοοικονομική αναπτυξιακή διαδικασία, καθώς συμβάλλει σημαντικά και στην άνοδο του επιπέδου διαβίωσης των τουριστικά ανεπτυγμένων περιοχών και, συνακόλουθα, στην ευημερία όλων πολιτών.

 

Η αναθεώρηση των προβλέψεων του παγκόσμιου τουρισμού λόγω εμφάνισης του κορωνοϊού

 

Με ανακοίνωση του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού στο πρώτο εξάμηνο του 2020 αναθεωρήθηκαν οι αρχικές προβλέψεις για το Τουρισμό του 2020, και εκτίμησε ότι θα μειωθεί κατά πολύ σε σχέση με το 2019, λόγω του κορονοϊού, έναντι αρχικής πρόβλεψης Η μείωση αυτή είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν τουλάχιστον κατά 30-50 τουλάχιστον δισεκατομμύρια δολάρια οι τουριστικές εισπράξεις του 2020,  σε σχέση με το 2019. Έτσι οι επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας και εστίασης καλούνται σήμερα να αντεπεξέλθουν σε μια ακόμη κρίση που δοκιμάζει τα όρια της βιωσιμότητάς τους. Τα αυστηρά μέτρα που έλαβε η ελληνική κυβέρνηση, με στόχο τον περιορισμό της εξάπλωσης της νέας πανδημίας, καθήλωσαν τον Τουρισμό. Αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας (ξενοδοχεία) να βρίσκονται χωρίς πελάτες και φυσικά πως είναι δυνατόν να έρθουν αφού είναι κλειστά τα αεροδρόμια και φυσικό επόμενο να μην υπάρχουν πτήσεις. Έτσι η Ελλάδα βρίσκεται σε έναν «οικονομικό καιάδα» και αναρωτιέται η περιφέρεια και οι τοπικές περιοχές υποδοχής Τουριστικού ρεύματος να σταθούν στα πόδια τους.

Και τούτο διότι λόγω της εμφάνισης του κορωνοϊού, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (WTO) βρέθηκε  στη δυσάρεστη θέση να δηλώσει μείωση του αριθμού των τουριστών το 2020, και γενικότερα μια μείωση σε αριθμούς σε όλους τους οικονομικούς Τουριστικούς δείκτες,  σχέση με τις προβλέψεις.

 

Οι απαιτήσεις των Τοπικών Επιχειρήσεις παροχής  φιλοξενίας και εστίασης

 

Το αυτονόητο! Δηλαδή: την στήριξη του Τουριστικού κλάδου με μέτρα όπως: Την επιδότηση του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών για το μόνιμο προσωπικό των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων για το πρώτο εξάμηνο του 2021, επίσης την επέκταση της επιδότησης των τόκων των δανείων των τουριστικών επιχειρήσεων, ακόμα την αναστολή καταβολής χρεολυσίων υφιστάμενων ενήμερων δανείων και την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του κεφαλαίου κατά χ έτη. Επιπλέον την αύξηση ορίου ανά επιχείρηση της δικαιούμενης επιστρεπτέας προκαταβολής, επιπροσθέτως την παράταση του χρόνου αναστολής των προς πληρωμή επιταγών και στην συνέχεια την  φοροαπαλλαγή σε επιχορήγηση ή ακόμα και ενίσχυση του εργατικού δυναμικού των υφιστάμενων επιχειρήσεων. Τελικά  θα πρέπει η επίσημη πολιτεία να βρει κεφάλαια  και να στηρίξει τις ήδη υπάρχουσες επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας και εστίασης ειδικά στις  περιοχές της Βορείους Ελλάδας και Θράκης που πλήττονται, καθώς το τοπικού ΑΕΠ συγκεκριμένων περιοχών υποδοχής Τουριστικού ρεύματος, προέρχεται από τον τουρισμό.

 

Το webinar «Restarting Travel and Tourism after the COVID-19 pandemic» θα μπορούσε να δώσει εναύσματα αισιοδοξίας στην Τοπική Τουριστική μας Ανάπτυξη

 

Από σήμερα και αύριο πραγματοποιείται με πρωτοβουλία Ελληνίδας Ευρωβουλευτή, διαδικτυακά το διήμερο 16 και 17 Νοεμβρίου, ώστε να τεθούν τα καίρια ζητήματα για την αντιμετώπιση του ισχυρού πλήγματος της πανδημίας που δέχθηκε ο κλάδος των ταξιδίων και τουρισμού, και με στόχο: να ενισχυθεί ο διάλογος με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και την ταξιδιωτική αγορά για την ομαλή επανεκκίνηση του τουρισμού, να στηριχθούν οι επιχειρήσεις και ειδικά οι μικρομεσαίες και να προστατευθούν οι θέσεις εργασίας. Επίσης να εξεταστούν λύσεις και βέλτιστες πρακτικές που μπορούν να υιοθετηθούν προς όφελος της ΕΕ και ιδιαίτερα της Ελλάδας, για να συνεχίσει και μετά την πανδημία να πρωταγωνιστεί στον τουρισμό.

Η Ευρωβουλευτής διοργανώνει διαδικτυακή διημερίδα για τον τουρισμό, με τη συμμετοχή διακεκριμένων προσωπικοτήτων και φορέων της παγκόσμιας και της ευρωπαϊκής ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας καθώς και εκπροσώπων θεσμικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Το αίτημα ιδιοκτητών μικρομεσαίων επιχειρήσεων παροχής φιλοξενίας για τη στήριξη των τοπικών  επιχειρήσεων τους 

Κατόπιν συζήτησης με επιχειρηματίες του κλάδου στην Περιφέρεια Α.ΜΘ αναφορικά με την απαγόρευση απαίτησης της χαμηλότερης τιμής δωματίων από τις πλατφόρμες κρατήσεων, η άποψή τους είναι ότι οι πλατφόρμες κρατήσεων δεν θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να απαιτούν από τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία τη χαμηλότερη τιμή, διότι  το αντίθετο συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό. Μάλιστα δεν είναι μόνον αίτημα επιχειρηματιών μας αλλα και ξενοδόχων της Ελβετίας αλλα και της Γερμανίας.

Αναλυτικότερα:

Σύμφωνα με το Ελβετικό Συμβούλιο, στόχος είναι να δοθεί η δυνατότητα στα ξενοδοχεία να ανταγωνίζονται επί ίσους όρους στις τιμές. Μέχρι στιγμής, το σχεδόν μονοπώλιο της Booking, εμμέσως καθορίζει τις τιμές στις οποίες οι ξενοδόχοι της χώρας μπορούν να διαθέτουν τα δωμάτιά τους. Στη Γερμανία, μέχρι στιγμής έχει απαγορευθεί η ευρεία ρήτρα ισοτιμίας ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται υπόθεση στο Ομοσπονδιακό Δικαστήριο όσον αφορά τη στενή ρήτρα ισοτιμίας εναντίον της Booking.com. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει επίσης τρόπους για την αντιμετώπιση των επιθετικών πολιτικών των πλατφορμών προκειμένου να αποκατασταθεί ο ελεύθερος ανταγωνισμός μεταξύ των ξενοδοχείων, εν όψει της νέας Τουριστικής περιόδου 2021!

Continue Reading

Τουρισμός

Υπάρχει «Φως» στο Τουριστικό Τούνελ;

Της Έφης Βαλίλα

Δημοσιογράφος

 

Προοίμιο    

 

Τα κύρια χαρακτηριστικά του τουριστικού προϊόντος είναι ότι: δεν μπορεί ν’ αποθηκευτεί, δεν μπορεί να εξαχθεί και μάλιστα εκεί που παράγεται εκεί και καταναλώνεται. Ένα επίσης από τα κύρια χαρακτηριστικά του, είναι ότι εμπεριέχει αρκετά μεγάλη εποχικότητα. Αυτό σημαίνει ότι μερικούς μήνες υπάρχει μεγάλη δραστηριότητα, ενώ στους πλάγιους μήνες (νεκρή περίοδος), υπάρχει λιγότερη έως μηδενική δραστηριότητα.

 

Η μεταβλητότητα των υπηρεσιών σε σχέση με τις προοπτικές   ικανοποίησης της τουριστικής ζήτησης  

 

Όταν για παράδειγμα πραγματοποιείται μεγάλη συγκέντρωση της τουριστικής ζήτησης στις περιόδους αιχμής, δυστυχώς για το ίδιο χρονικό διάστημα, καταγράφεται  και μείωση της ποιότητας των υπηρεσιών. Αυτό το φαινόμενο  δεν τιμά ούτε τους εργαζόμενους, ούτε την περιοχή υποδοχής τουριστικού ρεύματος. Και το κυριότερο επιτυγχάνεται η σταδιακή απομόνωση των υπηρεσιών και φαίνεται κυρίως σε περιόδους αιχμής, ότι αντί να έχουμε αύξηση καταγράφεται μείωση. Το πιο χαρακτηριστικό και απλό παράδειγμα είναι: όταν ένα Restaurant προσθέτει τραπέζια, είτε εσωτερικά είτε εξωτερικά στην ήδη υπάρχουσα δυναμικότητα του κατά τη διάρκεια της υψηλής περιόδου, χωρίς αύξηση του εργατικού δυναμικού. Αυτό θα μπορούσε μεν να εξυπηρετήσει περισσότερους ανθρώπους, αλλά οι πελάτες θα ήταν πιθανόν να κάθονται πολύ στρυμωγμένα για παράδειγμα. Αυτό μειώνει την άνεση και την καλή διάθεση του επισκέπτη. Ταυτόχρονα μειώνει και την παροχή ποιότητας. Επομένως το ζητούμενο δεν είναι η αύξηση της  δυναμικότητα, αλλα  ή βελτίωση της ποιότητας.

 

Άμεση και έμμεση Οικονομική επίδραση του τουρισμού στον τόπο

 

Η Οικονομική επίδραση του τουρισμού, διαχωρίζεται σε άμεση και έμμεση. Η άμεση επίδραση προέρχεται από τις πραγματικές δαπάνες που πραγματοποιούν οι τουρίστες στην περιοχή υποδοχής τουριστικού ρεύματος. Όταν δηλαδή  ο τουρίστας πληρώνει στον ιδιοκτήτη του Hotel 150 Ευρώ  για δύο διανυκτερεύσεις, αυτά τα χρήματα έχουν άμεση οικονομική επίδραση. Οι έμμεσες επιδράσεις λαμβάνουν χώρα, καθώς η επίδραση των αρχικών 150 Ευρώ επηρεάζουν την Εθνική Οικονομία. Ο ιδιοκτήτης του Hotel   που παίρνει τα 150, ίσως χρησιμοποιήσει μερικά από αυτά για να πληρώσει τους προμηθευτές πρώτων υλών για το εστιατόριο και ένα μέρος για να πληρώσει τους μισθούς των εργαζομένων του μοτέλ. Ο προμηθευτής πρώτων υλών  με τη σειρά του, θα πληρώσει τον αγρότη για τις καλλιέργειες, ενώ οι εργαζόμενοι ίσως να αγοράσουν ένα ζευγάρι παπούτσια ΄Ετσι η επίδραση των αρχικών 150 Ευρώ αυξάνεται. Τα χρήματα  εξακολουθούν να ξοδεύονται και να ξαναξοδεύονται μέχρι να συμβεί ένα από τα δύο πράγματα ή τα χρήματα να αποταμιευθούν αντί να ξοδευθούν ή τα χρήματα να ξοδευθούν έξω από τον τόπο που ο πελάτης ζει.

 

Το καλύτερο για την τουριστική οικονομία είναι  η μείωση των εισαγωγών

 

Όσο περισσότερο μπορεί η περιοχή υποδοχής τουριστών να περιορίσει τις εισαγωγές – που πολλές φορές επιβάλλεται από τον τουρισμό – τόσο καλύτερη και μεγαλύτερη θα είναι η οικονομική επίδραση του τουρισμού σ’ αυτήν την περιοχή. Τα 150 Ευρώ που δαπανήθηκαν για διανυκτέρευση από τον τουρίστα, ξαναδαπανώνται από τον ιδιοκτήτη του μοτέλ, τον εργαζόμενο και τον αγρότη για να δημιουργηθεί έτσι ένας καλός κύκλος εισοδήματος στην τοπική οικονομία της τάξεως των 150 Ευρώ για παράδειγμα. Επομένως τα χρήματα που δαπανώνται για τις εισαγωγές ή τα χρήματα που αποταμιεύονται και δεν κυκλοφορούν, απομακρύνονται από την συμβολή τους στο εισόδημα, της οικονομίας της περιοχής.

 

Προϋποθέσεις ανάκαμψης σήμερα 

 

Προφανώς και προέχουν οι έλεγχοι των εισερχόμενων τουριστών με το εξαιρετικό σύστημα «EVA»,  το πιο καινοτόμο σύστημα κατανομής των τεστ, (εξ όσων δημοσιογραφικά γνωρίζουμε) το οποίο βελτίωσε την αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέχρι και 4 φορές. Με την υγεία σε απόλυτη προτεραιότητα, έστω και υπό τις ιδιαίτερες συνθήκες που επέβαλε ο COVID-19, η Ελλάδα έκανε αλλά και θα κάνει βήματα προς τη βελτίωση της τουριστικής περιόδου. Με ορίζοντα το 2023 υπάρχει ελπίδα βελτίωσης των αφίξεων στη χώρα μας και αυτό είναι το ζητούμενο.

 

Οι προοπτικές για το 2021… 

 

Ασφαλώς και το 2021, θεωρείται η χρονιά έναρξης της τουριστικής ανάκαμψης. Αυτό σημαίνει στενή συνεργασία με  τις αεροπορικές εταιρείες ώστε να υποστηριχθούν δυναμικά, όπως και οι Τour Οperators. Ταυτόχρονα να αναδείξουμε όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού και να επικεντρωθούμε στην Ελληνική Μεσογειακή διατροφή! Επίσης θα μπορούσε να αποτελέσει ορόσημο αφίξεων και η γιορτή των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και ένας ιμάντας για τους Έλληνες απανταχού της γης. Μια ζεστή πρόσκληση προς όλους να έρθουν να συνεορτάσουν μαζί μας! Με απόλυτη ασφάλεια στην παραμονή τους.

Να μην ξεχνάμε ότι έχουμε και έναν Υφυπουργό Εξωτερικών για την Οικονομική,  Διπλωματία  και την Εξωστρέφεια της Κυβέρνησης  τον  κο  Φραγκογιάννη Κώστα (με τον οποίο συνομιλήσαμε πολύ πρόσφατα στο Business Woman On Line Stories) και που  χαρήκαμε πολύ  για την απόφαση της «Volks Wagen»  να επιλέξει το νησί της Αστυπάλαιας. Πιστεύουμε ότι ο ίδιος θα μπορούσε να συμβάλλει ως αρμός και προς την κατεύθυνση αυτή, δηλαδή της αύξησης των αφίξεων της χώρας από Έλληνες ομογενείς.

 

Θα ξεκινήσουμε και με τη βαθιά επίγνωση των Νόμων της λειτουργίας της αγοράς 

 

«Η χρονική επέκταση των μέτρων προς το παρόν, είναι εκ των ουκ άνευ» αλλά είναι λογικό η όποια χρονική επέκταση των όποιων μέτρων, να μην επεκταθεί μετά τον Μάρτιο του 2021!. Και αυτό διότι  όλοι οι κλάδοι που συνεργάζονται άμεσα και έμμεσα με τον τουρισμό, ταυτόχρονα και αλληλοεπηρεάζονται με τον  τουρισμό, και εξ αιτίας αυτού του γεγονότος θα χρειαστούν στήριξη από την Πολιτεία  τουλάχιστον  για όλο το 1ο εξάμηνο του 2021, με επικέντρωση στην αγορά εργασίας. Αυτό είναι το μεγάλο ζήτημα, των εργαζομένων στις επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας και εστίασης. Προφανώς μια γενναία μείωση του ΦΠΑ έστω και πρόσκαιρα, με ένα φθηνό και ανταγωνιστικά ποιοτικά πακέτο και αύξηση της ρευστότητας.

Αν και γνωρίζουμε ότι ο ανταγωνισμός θα είναι αδιάλλακτος, αφού η Ιταλία, η Ισπανία και η Τουρκία καθώς και άλλες Ευρωπαϊκές χώρες έχουν οικονομικά  καταρρεύσει, θα έρθουν με  σημαντικά ανταγωνιστικές τιμές για να ανακάμψουν άμεσα. Η Ελλάδα όμως οφείλει να αντισταθεί με σθένος!

 

Επιλογικά 

 

Το σενάριο, ανάκαμψης αν έρθει στο δεύτερο τρίμηνο του 2021  θα έχει ως προϋπόθεση, την αναμενόμενη δράση στα ταξίδια με τη βοήθεια και της Ε.Ε. αφού φυσικά υπάρξει για το 2021 και μια κεντρική Ευρωπαϊκή Πολιτική κοινή για όλες τις χώρες. 

Στόχος μία «γέφυρα» μέχρι να επανέλθει η σεζόν του 2021 στην κανονικότητα…

Continue Reading

Τουρισμός

Amorgos Tourism Film Festival

H πρώτη ημέρα του 11ου Διεθνούς  Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αμοργού, πραγματοποιήθηκε χτές  Τετάρτη 11 Νοεμβρίου, διαδικτυακά, με την τελετή έναρξης, στο ξενοδοχείο Aegialis Hotel & Spa στην Αμοργό!

Χαιρετισμούς απηύθηνε Η Πρόεδρος του Φεστιβάλ Αμοργού Ειρήνη Γιαννακοπούλου, ο Δήμαρχος Αμοργού Λευτέρης Καραίσκος, ο Υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, και ο Πρόεδρος της CIFFT (Oμοσπονδίας Φεστιβάλ με έδρα τη Βιέννη) Alexander Kammel, ενώ την παρουσίαση του προγράμματος, έκανε η Πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Γυναικών Αμοργού, Ελένη Κουντουρούπη

Ομιλητές ήταν ο δημοσιογράφος κ. Κωνσταντίνος Μαργαρίτης, ο οποίος ανάλυσε πόσο θετικά επηρεάζει κάθε Φεστιβάλ την Προβολή και οικονομική ανάπτηξη ενός τόπου, φέρνοντας ως παράδειγμα το Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης, και ο Άγγλος παραγωγός Laurence Koe,  ο οποίος μίλησε για την πρόσφατη ταινία του στην Αμοργό με τίτλο «Αmorgos as a filming location”, και την εμπειρία του κατά τα γυρίσματα, προβάλλοντας την ποικιλία τοπίου, αρχιτεκτονικής, μνημείων, κουλτούρας και ανθρώπινου παράγοντα της Αμοργού.

Ακολούθησε η προβολή της ταινίας της Χριστίνας Σιγανίδου, «Αμοργός το Αλφάβητο της Πέτρας», μια συνεργασία με τον δημοσιογράφο Ηλία Προβόπουλο, συγραφέα του βιβλίου «Κέντημα στην Πέτρα», που αναφέρεται κυρίως στο εγκαταλελειμένο χωριό «Ασφοντυλίτης».

Η πρώτη ημέρα ολοκληρώθηκε με πολύ μαγάλη διαδικτυακή συμμετοχή! Πάνω από 700 προβολές έγιναν, και ελήθησαν μυνήματα από όλη την Ελλάδα, και όλα τα σημεία του κόσμου, από άτομα που παρακολούθησαν, και βρέθηκαν νοερά στην Αμοργό,

Το 11ο Amorgos Tourism Film Festival θα προβάλλεται  έως και το Σάββατο 14 Νοεμβρίου, 2020,  που θα είναι και η τελετή λήξης, με την απονομή των βραβείων   7-9 το βράδυ. Η  σύνδεση  γίνεται με link από τη σελίδα Face book του Amorgos Tourism Film Festival,  και του Δήμου Αμοργού, στις 7 το βράδυ .

Το 11ο Amorgos Tourism Film Festival αποτελεί συνδιοργάνωση του Πολιτιστικού Συλλόγου Γυναικών Αμοργού & του Δήμου Αμοργού, με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού, του Κέντρου Ελληνικού Κινηματογράφου,   του Ιδρύματος Λασκαρίδη και  του ξενοδοχείου Aegialis Hotel & Spa.

Πληροφορίες: https://amorgosfilmfestival.com/

Continue Reading

Trending