Connect with us

Τουρισμός

«Μοντέλο» Τουρισμού 12 μηνών για την Ελλάδα

Τουριστικό Παρόν και το «Μοντέλο» του Τουρισμού 12 μηνών για την Ελλάδα!

Ελληνικό Υπουργείο Τουρισμού: Επιδίωξή μας ένα μοντέλο Τουρισμού 12 μηνών για την Ελλάδα, με λύσεις για τον Τουρισμό στην εποχή του COVID-19 

Ο  πανδαμάτωρ χρόνος υποκύπτει και αυτός στον Ηρακλείτειο νόμο, με την διαπίστωση  ότι «πάντα γίγνεσθαι και ρει και ουδέν παγίως μένει». Με βάση αυτό θα μιλήσουμε για τον   Τουρισμό, αφού αφουγκραστήκαμε αγωνίες, όνειρα, ελπίδες και οράματα αφενός των εργαζόμενων και αφετέρου των επιχειρήσεων παροχής φιλοξενίας και εστίασης. 

Το Τουριστικό παρόν

Ο σημερινός τουρισμός, με τα μέχρι τώρα στοιχεία, δείχνουν  μία  «νέα πραγματικότητα» και με διαφορετικό τρόπο, αντιμετωπίζεται από τις χώρες μέλη της Ε.Ε. κάπως διαφορετικότερα σε χώρες εκτός Ε.Ε. Οι μεν πρώτες έχουν ως αφετηρία την «ασφάλεια των πολιτών και δευτερευόντως την Τουριστική οικονομία», ενώ οι υπόλοιπες ενεργούν προφανώς κατά τον ίδιο τρόπο, με κάποιες ίσως παραλλαγές. Μέχρι πριν την πανδημία, εξ αιτίας του Τουρισμού, οι πύλες των λαών ανοίχτηκαν, γκρεμίστηκαν οι μεσότοιχοι, παραμερίστηκαν  τα παραπετάσματα της απομόνωσης, χωρίς να υπάρχει πια χώρος απροσπέλαστος. Ο καθένας έβλεπε το πρόσωπο του άλλου, χωρίς προσχήματα και καχυποψίες, ως ένα πρόσωπο τόσο γνώριμο, πλασμένο «κατ’ εικόνα και ομοίωση» των Οικουμενικών Ιδεών του Τουρισμού,  ως  «Παγκόσμια Βιομηχανία» του καιρού μας. 

Οι Τουριστικές προβλέψεις

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού προέβλεπε για το 2020,  ότι ο αριθμός των Διεθνών αφίξεων θα ανέλθει στα 1.6 δισεκατομμύρια, δηλαδή 2,5 φορές περισσότερες Διεθνείς αφίξεις, από αυτές που καταγράφηκαν στα τέλη της δεκαετίας του  2000, (όπως ευκρινώς φαίνεται και στο πίνακα) που ακολουθεί, ενώ  η πρόβλεψη για το σύνολο των παγκοσμίων τουριστικών δαπανών θα ήταν: το 31%  στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το 30% στις Η.Π.Α. και στον Καναδά, και το υπόλοιπο 39% στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου. Να σημειώσουμε ακόμα ότι για κάθε ένα εκατομμύριο (1.000.000) Ευρώ εισοδήματος από την τουριστική βιομηχανία, δημιουργούνται 20.000 νέες θέσεις εργασίας, και ότι ο Τουρισμός συμμετείχε στο 18% του ΑΕΠ με 800.000 περίπου εργαζόμενους. 

Η Τουριστική κατάσταση στην μετά COVID-19 εποχή

Ξαφνικά ο «Τουρισμός»  βασικός αιμοδότης της οικονομίας μας σήμερα κινείται μόνον ανάμεσα «στην ισορροπία φιλοξενίας και απόλυτης ασφάλειας από τον COVID-19, αδιαφορώντας για το οικονομικό του σκέλος!. Αυτό είναι το «λογότυπο» πάνω στο οποίο  δομείται το «άνοιγμα του Ελληνικού Τουρισμού για το καλοκαίρι 2020, τονίζοντας κάπως ατυχώς ότι η προκύψασα «οικονομική» ύφεση από την πανδημία στην Ελλάδα, είναι πολλή μικρότερη από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο. Γι αυτό και κάποιοι ισχυρίζονται ότι ούτε «το τέλος της ιστορίας» έχει επέλθει, ούτε «το τέλος της πολιτικής» αισθάνεται κανείς ότι συντελείται. Από την άλλη η σύγχρονη κοινωνία της «εικονικής πραγματικότητας» λίγο ενδιαφέρεται γι’ αυτά τα  θέματα και περισσότερο νοιάζεται μόνον  να κατοχυρώσει τη δική της θέση εργασίας. 

Πρόταση ενός τουριστικού μοντέλου συνεχούς ροής κατά τη διάρκεια του έτους…

Εξ όσων εμπειρικά γνωρίζουμε, ο Τουριστικός αναπτυξιακός σχεδιασμός με το μοντέλο τουρισμού 12 μηνών, κρίνεται απαραίτητη διαδικασία αξιολόγησης και ανάδειξης πόρων, υπηρεσιών και δράσεων μίας νέας πρότασης. Πριν όμως από την προβολή, ενός μοντέλου, κρίνεται αναγκαία η αναλυτική μελέτη  των στόχων, αναφορικά με τη διείσδυση της Χώρας στην τουριστική αγορά, τον τρόπο της προώθησης, τις πρακτικές ικανοποίησης των  τουριστικών  αναγκών, τη φροντίδα για το φυσικό περιβάλλον, την ανάγκη προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά κυρίως σήμερα η πρόληψη από τον COVID-19

Ακροτελεύτια… 

Οι κρίσιμες αποφάσεις που έλαβε η επίσημη πολιτεία, κινήθηκαν άμεσα, έχοντας ως προτεραιότητα την ασφάλεια των πολιτών και δευτερευόντως την οικονομία! Το δεύτερο σκέλος δηλαδή η «Τουριστική οικονομία» – για κάθε σκεπτόμενο Έλληνα – προκαλεί  κοινωνικό πρόβλημα πρώτου μεγέθους, αφού δημιουργεί μοιραία, αλυσιδωτές, σωρευτικές συνέπειες οικονομικών  προβλημάτων.  Σε αυτή τη νέα πραγματικότητα η Ελληνική οικονομία και κοινωνία σήμερα αγωνίζονται για τη μελλοντική «επιβίωσή» τους,  κυρίως οι επαγγελματίες του Τουρισμού, που έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά και περιμένουν βοήθεια από την επίσημη πολιτεία. Οι μισές επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας, έχουν κλείσει και οι άνεργοι επαγγελματίες έχουν διπλασιαστεί. Η Τουριστική διαφήμιση βοηθάει τότε μόνον όταν όλοι οι συνοριακοί σταθμοί είναι ανοιχτοί, τα  αεροδρόμια και τα λιμάνια. Κατόπιν τούτων και εφόσον υπάρχει Τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα μας, τότε ομιλούμε για ένα «μοντέλο τουρισμού 12 μηνών». Όσο δε για το «Τουρισμός για όλους» αποτελεί μία μικρή ένεση, στην απόλυτη οικονομική ύφεση του Ελληνικού Τουρισμού. 

Οι προσδοκίες όμως είναι περισσότερες…

 

Έφη Βαλίλα

Δημοσιογράφος   

 

Τουρισμός

Ιατρικός Τουρισμός στην Ελλάδα: Η Αναδυόμενη Προοπτική

Ο ιατρικός τουρισμός αναδεικνύεται ως μια δυναμική και αναπτυσσόμενη βιομηχανία παγκοσμίως, με την Ελλάδα να αποτελεί έναν από τους πρωταγωνιστές σε αυτό τον τομέα. Με τη συνδυασμένη προσφορά υψηλής ποιότητας ιατρικών υπηρεσιών και εξαιρετικών τουριστικών προορισμών, η Ελλάδα έχει εδραιώσει τον εαυτό της ως προορισμός υγείας και ευεξίας.

Ο Ιατρικός Τουρισμός: Τι Είναι;

Ο ιατρικός τουρισμός αναφέρεται στη μετακίνηση ατόμων από την πατρίδα τους σε άλλες χώρες για την λήψη ιατρικών υπηρεσιών. Αυτές οι υπηρεσίες μπορούν να περιλαμβάνουν από επεμβάσεις αισθητικής χειρουργικής και οδοντιατρικές θεραπείες, μέχρι πιο εξειδικευμένες επεμβάσεις όπως ορθοπεδικές και καρδιολογικές εγχειρήσεις. Οι λόγοι που ωθούν τους ανθρώπους να επιλέξουν τον ιατρικό τουρισμό ποικίλλουν, από το χαμηλότερο κόστος μέχρι την αναζήτηση θεραπειών που δεν είναι διαθέσιμες στη χώρα τους.

Η Ελλάδα ως Προορισμός Ιατρικού Τουρισμού

Η Ελλάδα, με την πλούσια ιστορία της στην ιατρική και την αναγνωρισμένη φιλοξενία της, βρίσκεται σε προνομιακή θέση για να προσελκύσει ιατρικούς τουρίστες. Οι βασικοί λόγοι που καθιστούν την Ελλάδα ιδανικό προορισμό για ιατρικό τουρισμό περιλαμβάνουν:

  1. Υψηλής Ποιότητας Ιατρικές Υπηρεσίες: Η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικά εκπαιδευμένο ιατρικό προσωπικό και σύγχρονες υποδομές. Πολλά από τα ιατρικά κέντρα και τις κλινικές είναι διαπιστευμένα από διεθνείς οργανισμούς, εξασφαλίζοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  2. Οικονομικά Προσιτές Θεραπείες: Συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Ελλάδα προσφέρει ιατρικές υπηρεσίες σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Αυτό προσελκύει πολλούς ασθενείς που αναζητούν οικονομικότερες λύσεις χωρίς να θυσιάζουν την ποιότητα της θεραπείας τους.
  3. Εξαιρετικοί Τουριστικοί Προορισμοί: Οι ασθενείς έχουν τη δυνατότητα να συνδυάσουν τη θεραπεία τους με διακοπές σε πανέμορφους προορισμούς, όπως τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, καθώς και ιστορικές πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Η μετεγχειρητική ανάρρωση σε ένα τέτοιο περιβάλλον μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην ψυχική και σωματική υγεία των ασθενών.

Το Μέλλον του Ιατρικού Τουρισμού στην Ελλάδα

Η Ελλάδα συνεχώς επενδύει στην ενίσχυση του ιατρικού τουρισμού μέσω της ανάπτυξης νέων ιατρικών εγκαταστάσεων, της προώθησης των υπηρεσιών της σε διεθνές επίπεδο και της συνεργασίας με παγκόσμιους οργανισμούς υγείας. Επιπλέον, η Ελληνική κυβέρνηση και ιδιωτικοί φορείς υποστηρίζουν ενεργά τη βιομηχανία αυτή με στρατηγικές πρωτοβουλίες και προγράμματα.

Η αυξανόμενη ζήτηση για ιατρικές υπηρεσίες υψηλής ποιότητας σε συνδυασμό με τον τουρισμό δημιουργεί νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη και καινοτομία. Η Ελλάδα είναι έτοιμη να αξιοποιήσει αυτές τις ευκαιρίες, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο υγείας και ευεξίας στους επισκέπτες της.

Με την ισχυρή της παράδοση στην ιατρική και τις ασυναγώνιστες φυσικές ομορφιές της, η Ελλάδα αναδεικνύεται ως μια ανερχόμενη δύναμη στον τομέα του ιατρικού τουρισμού, προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες και λύσεις υγείας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Golden Rule vs Platinum Rule

Όσοι ασχολούνται με την εξυπηρέτηση πελατών προφανώς γνωρίζουν ήδη τον Golden Rule (χρυσό κανόνα) του customer service.

Υπάρχει ωστόσο και μία αναβαθμισμένη εκδοχή του χρυσού κανόνα, που ακόμα λιγότεροι γνωρίζουν και λέγεται Platinum Rule (πλατινένιος κανόνας).

Ο χρυσός κανόνας

Να συμπεριφέρεστε στους άλλους όπως θα θέλατε να σας συμπεριφέρονται. Αυτή η διαχρονική αρχή μας υπενθυμίζει να προσεγγίζουμε κάθε αλληλεπίδραση με ενσυναίσθηση, σεβασμό και ακεραιότητα. Με την ενσωμάτωση αυτής της αρχής, δίνουμε προτεραιότητα στην ικανοποίηση των πελατών και χτίζουμε ισχυρές, διαρκείς σχέσεις που βασίζονται στην εμπιστοσύνη και την κατανόηση.

Ο πλατινένιος κανόνας

Μεταχειριστείτε τους πελάτες με τον τρόπο που οι ίδιοι θέλουν να τους φέρονται. Αναγνωρίζοντας ότι κάθε πελάτης είναι μοναδικός, με ξεχωριστές προτιμήσεις, ανάγκες και στυλ επικοινωνίας, αυτή η προσέγγιση τονίζει τη σημασία της εξατομίκευσης και της προσαρμοστικότητας. Ακούγοντας ενεργά, προβλέποντας τις ανάγκες τους και προσαρμόζοντας ανάλογα την υποστήριξή μας, ξεπερνάμε τις προσδοκίες και προσφέρουμε αξέχαστες εμπειρίες.

Και ενώ και οι δύο κανόνες αφορούν στην ευγένεια και τον σεβασμό, ο κανόνας της πλατίνας δίνει έμφαση στην κατανόηση και τον σεβασμό των ατομικών προτιμήσεων. Προωθεί ένα περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς και δίκαια. Ο κανόνας της πλατίνας λάμπει στην προώθηση της διαφορετικότητας και της ένταξης, υπερβαίνοντας τις υποθέσεις και προσαρμόζοντας την προσέγγισή σας για να σέβεστε τις ατομικές διαφορές. Αυτό περιλαμβάνει το αίτημα για αντωνυμίες, τον εορτασμό διαφορετικών πολιτιστικών εκδηλώσεων, το αίτημα για διατροφικές προτιμήσεις. Προωθεί την καινοτομία και τη δημιουργικότητα: Οι διαφορετικές ομάδες φέρνουν διαφορετικές προοπτικές και προσεγγίσεις που οδηγούν σε νέες ιδέες και λύσεις. Μειώνει τις συγκρούσεις. Αναζητώντας ενεργά την οπτική γωνία του άλλου, μπορούμε να αποφύγουμε τις παρεξηγήσεις και να οικοδομήσουμε ισχυρότερες σχέσεις.

Αρχή:

Η εφαρμογή του πλατινένιου κανόνα αφαιρεί την προσοχή και την εστίαση από εμάς και τη βάζει εκεί που πρέπει και αυτό αφορά στον πελάτη μας

Tips:

-Μην υποθέτετε.
-Ανακαλύψτε τις Προτιμήσεις με συνεχή δέσμευση.
-Παροχή εξατομικευμένης υπηρεσίας.
-Η κατανόηση των προτιμήσεων των πελατών και η εξατομίκευση της προσέγγισης συμβάλλει στη δημιουργία μιας σχέσης με τους πελάτες.
-Η κατανόηση και η απομνημόνευση των προτιμήσεων του πελάτη, είναι το κλειδί για την αριστεία.

Έτσι, καθώς δραστηριοποιούμαστε σε αυτόν τον πολύπλοκο κόσμο της εξυπηρέτησης πελατών (customer service), ας κρατήσουμε τους ανθρώπους στο επίκεντρο όλων. Ας ακούσουμε, ας προσαρμοστούμε και ας κάνουμε το παραπάνω μίλι (extra mile) για να φτιάξουμε τη μέρα κάποιου.

Γιατί στο τέλος όλων αυτών, είναι οι ανθρώπινες συνδέσεις που έχουν μεγαλύτερη σημασία. Ας συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε την πελατοκεντρικότητα, να αναβαθμίζουμε το επίπεδο βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση πελατών αλλά και βάζοντας τους ανθρώπους πρώτα.

Γιατί η εξαιρετική εξυπηρέτηση βρίσκεται στο να βάζεις τους ανθρώπους πρώτα και να βρίσκεις την τέλεια ισορροπία μεταξύ τους, είτε είναι πελάτες είτε εργαζόμενοι.

Λαμπρινή Κελεσίδου

Hospitality & Tourism Manager
Educator of Tourism

Continue Reading

Τουρισμός

Οι καλύτερες πόλεις για ήσυχη διαβίωση

Σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει παρατηρηθεί μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι επιλέγουν τον τόπο διαμονής τους, με μια αυξανόμενη επιθυμία για πιο ήσυχες περιοχές που προάγουν την ηρεμία και την ησυχία. Ποιες πόλεις σε όλο τον κόσμο είναι οι καλύτερες για ήσυχη διαβίωση;

Νέα έρευνα της Compare the Market AU ανέλυσε 39 Ευρωπαικές πόλεις χρησιμοποιώντας διάφορους παράγοντες, όπως ο πληθυσμός, η κυκλοφοριακή συμφόρηση, η βαθμολογία ηρεμίας, τα μονοπάτια περιπάτου και οι δημόσιοι κήποι, για να αποκαλύψει την καλύτερη πόλη στον κόσμο για ήσυχη διαβίωση.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι καλύτερες πόλεις για ήσυχη διαβίωση αποκαλύφθηκαν ως εξής:

Στην κορυφή της λίστας των καλύτερων πόλεων του κόσμου για ήσυχη διαβίωση βρέθηκε το Γκρατς στην Αυστρία με βαθμολογία 5,344 στα 8. Έχοντας μία από τις υψηλότερες βαθμολογίες ειρήνης, χαμηλά ποσοστά εγκληματικότητας και μόλις 5,36 κλαμπ και μπαρ ανά 100.000 κατοίκους, το Γκρατς είναι η ιδανική πόλη για όσους προτιμούν έναν ήσυχο τρόπο ζωής.

Καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση στην παγκόσμια κατάταξη, ταξιδεύουμε στην Καμπέρα της Αυστραλίας. Παρά την ιδιότητά της ως πρωτεύουσας, η Καμπέρα φημίζεται ως μία από τις πιο ήσυχες πόλεις του κόσμου. Με χαμηλό ποσοστό κυκλοφοριακής συμφόρησης 21%, σχεδόν 250 μονοπάτια για περπάτημα και πολλά στούντιο γιόγκα για να ηρεμήσετε, η Καμπέρα προσφέρει ένα ιδανικό περιβάλλον για ασφαλή διαβίωση. Η πόλη φημίζεται για την παροχή στους κατοίκους της ελευθερίας να ακολουθήσουν τα ενδιαφέροντά τους και για την εξαιρετική ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

Την τρίτη θέση εξασφαλίζει η Ζυρίχη της Ελβετίας, η οποία φημίζεται ως ένα από τα πιο ήσυχα και γραφικά μέρη για να κατοικεί κανείς. Με το χαμηλό ποσοστό εγκληματικότητας και τους γαλήνιους δημόσιους κήπους της, η Ζυρίχη προσφέρει ένα ειδυλλιακό περιβάλλον για ειρηνική διαβίωση. Εξυπηρετεί τέλεια τα άτομα που εκτιμούν την ηρεμία έναντι της φασαρίας της ζωής στην πόλη.Συνολικά, οι ευρωπαϊκές χώρες κυριαρχούν στις 10 κορυφαίες κατατάξεις, με πόλεις όπως το Ελσίνκι (4,694), η Βιέννη (4,653), το Μπρνο (4,646), το Μόναχο (4,619), η Κοπεγχάγη (4,600) και η Στοκχόλμη (4,583) να διακρίνονται. Η παρουσία τους υπογραμμίζει όχι μόνο την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και τον τρόπο ζωής τους, αλλά και το γεωγραφικό τους πλεονέκτημα, το οποίο προάγει ένα γαλήνιο και ειρηνικό περιβάλλον διαβίωσης. 

Σχολιάζοντας τη μελέτη, ο Stephen Zeller, Γενικός Διευθυντής της Compare the Market AU, δήλωσε: «Η ήσυχη ζωή προσφέρει πολλά οφέλη, όπως η βελτίωση της ποιότητας του ύπνου και η μείωση των επιπέδων άγχους. Ενισχύει τη διανοητική διαύγεια και τη δημιουργικότητα, ενώ παράλληλα ενθαρρύνει τις ουσιαστικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και τη βαθύτερη σύνδεση με τη φύση. Είναι σπουδαίο που μπορούμε να παρουσιάσουμε μερικά από τα υπέροχα μέρη σε όλο τον κόσμο όπου είναι καλύτερο να ζείτε αν αυτός είναι ο τρόπος ζωής που προτιμάτε».

Η αναλυτική παγκόσμια κατάταξη βρίσκεται εδώ: https://www.comparethemarket.com.au/home-loans/features/best-cities-for-quiet-living/

Continue Reading

Trending