Connect with us

Τουρισμός

«Μοντέλο» Τουρισμού 12 μηνών για την Ελλάδα

Τουριστικό Παρόν και το «Μοντέλο» του Τουρισμού 12 μηνών για την Ελλάδα!

Ελληνικό Υπουργείο Τουρισμού: Επιδίωξή μας ένα μοντέλο Τουρισμού 12 μηνών για την Ελλάδα, με λύσεις για τον Τουρισμό στην εποχή του COVID-19 

Ο  πανδαμάτωρ χρόνος υποκύπτει και αυτός στον Ηρακλείτειο νόμο, με την διαπίστωση  ότι «πάντα γίγνεσθαι και ρει και ουδέν παγίως μένει». Με βάση αυτό θα μιλήσουμε για τον   Τουρισμό, αφού αφουγκραστήκαμε αγωνίες, όνειρα, ελπίδες και οράματα αφενός των εργαζόμενων και αφετέρου των επιχειρήσεων παροχής φιλοξενίας και εστίασης. 

Το Τουριστικό παρόν

Ο σημερινός τουρισμός, με τα μέχρι τώρα στοιχεία, δείχνουν  μία  «νέα πραγματικότητα» και με διαφορετικό τρόπο, αντιμετωπίζεται από τις χώρες μέλη της Ε.Ε. κάπως διαφορετικότερα σε χώρες εκτός Ε.Ε. Οι μεν πρώτες έχουν ως αφετηρία την «ασφάλεια των πολιτών και δευτερευόντως την Τουριστική οικονομία», ενώ οι υπόλοιπες ενεργούν προφανώς κατά τον ίδιο τρόπο, με κάποιες ίσως παραλλαγές. Μέχρι πριν την πανδημία, εξ αιτίας του Τουρισμού, οι πύλες των λαών ανοίχτηκαν, γκρεμίστηκαν οι μεσότοιχοι, παραμερίστηκαν  τα παραπετάσματα της απομόνωσης, χωρίς να υπάρχει πια χώρος απροσπέλαστος. Ο καθένας έβλεπε το πρόσωπο του άλλου, χωρίς προσχήματα και καχυποψίες, ως ένα πρόσωπο τόσο γνώριμο, πλασμένο «κατ’ εικόνα και ομοίωση» των Οικουμενικών Ιδεών του Τουρισμού,  ως  «Παγκόσμια Βιομηχανία» του καιρού μας. 

Οι Τουριστικές προβλέψεις

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού προέβλεπε για το 2020,  ότι ο αριθμός των Διεθνών αφίξεων θα ανέλθει στα 1.6 δισεκατομμύρια, δηλαδή 2,5 φορές περισσότερες Διεθνείς αφίξεις, από αυτές που καταγράφηκαν στα τέλη της δεκαετίας του  2000, (όπως ευκρινώς φαίνεται και στο πίνακα) που ακολουθεί, ενώ  η πρόβλεψη για το σύνολο των παγκοσμίων τουριστικών δαπανών θα ήταν: το 31%  στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το 30% στις Η.Π.Α. και στον Καναδά, και το υπόλοιπο 39% στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου. Να σημειώσουμε ακόμα ότι για κάθε ένα εκατομμύριο (1.000.000) Ευρώ εισοδήματος από την τουριστική βιομηχανία, δημιουργούνται 20.000 νέες θέσεις εργασίας, και ότι ο Τουρισμός συμμετείχε στο 18% του ΑΕΠ με 800.000 περίπου εργαζόμενους. 

Η Τουριστική κατάσταση στην μετά COVID-19 εποχή

Ξαφνικά ο «Τουρισμός»  βασικός αιμοδότης της οικονομίας μας σήμερα κινείται μόνον ανάμεσα «στην ισορροπία φιλοξενίας και απόλυτης ασφάλειας από τον COVID-19, αδιαφορώντας για το οικονομικό του σκέλος!. Αυτό είναι το «λογότυπο» πάνω στο οποίο  δομείται το «άνοιγμα του Ελληνικού Τουρισμού για το καλοκαίρι 2020, τονίζοντας κάπως ατυχώς ότι η προκύψασα «οικονομική» ύφεση από την πανδημία στην Ελλάδα, είναι πολλή μικρότερη από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο. Γι αυτό και κάποιοι ισχυρίζονται ότι ούτε «το τέλος της ιστορίας» έχει επέλθει, ούτε «το τέλος της πολιτικής» αισθάνεται κανείς ότι συντελείται. Από την άλλη η σύγχρονη κοινωνία της «εικονικής πραγματικότητας» λίγο ενδιαφέρεται γι’ αυτά τα  θέματα και περισσότερο νοιάζεται μόνον  να κατοχυρώσει τη δική της θέση εργασίας. 

Πρόταση ενός τουριστικού μοντέλου συνεχούς ροής κατά τη διάρκεια του έτους…

Εξ όσων εμπειρικά γνωρίζουμε, ο Τουριστικός αναπτυξιακός σχεδιασμός με το μοντέλο τουρισμού 12 μηνών, κρίνεται απαραίτητη διαδικασία αξιολόγησης και ανάδειξης πόρων, υπηρεσιών και δράσεων μίας νέας πρότασης. Πριν όμως από την προβολή, ενός μοντέλου, κρίνεται αναγκαία η αναλυτική μελέτη  των στόχων, αναφορικά με τη διείσδυση της Χώρας στην τουριστική αγορά, τον τρόπο της προώθησης, τις πρακτικές ικανοποίησης των  τουριστικών  αναγκών, τη φροντίδα για το φυσικό περιβάλλον, την ανάγκη προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά κυρίως σήμερα η πρόληψη από τον COVID-19

Ακροτελεύτια… 

Οι κρίσιμες αποφάσεις που έλαβε η επίσημη πολιτεία, κινήθηκαν άμεσα, έχοντας ως προτεραιότητα την ασφάλεια των πολιτών και δευτερευόντως την οικονομία! Το δεύτερο σκέλος δηλαδή η «Τουριστική οικονομία» – για κάθε σκεπτόμενο Έλληνα – προκαλεί  κοινωνικό πρόβλημα πρώτου μεγέθους, αφού δημιουργεί μοιραία, αλυσιδωτές, σωρευτικές συνέπειες οικονομικών  προβλημάτων.  Σε αυτή τη νέα πραγματικότητα η Ελληνική οικονομία και κοινωνία σήμερα αγωνίζονται για τη μελλοντική «επιβίωσή» τους,  κυρίως οι επαγγελματίες του Τουρισμού, που έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά και περιμένουν βοήθεια από την επίσημη πολιτεία. Οι μισές επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας, έχουν κλείσει και οι άνεργοι επαγγελματίες έχουν διπλασιαστεί. Η Τουριστική διαφήμιση βοηθάει τότε μόνον όταν όλοι οι συνοριακοί σταθμοί είναι ανοιχτοί, τα  αεροδρόμια και τα λιμάνια. Κατόπιν τούτων και εφόσον υπάρχει Τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα μας, τότε ομιλούμε για ένα «μοντέλο τουρισμού 12 μηνών». Όσο δε για το «Τουρισμός για όλους» αποτελεί μία μικρή ένεση, στην απόλυτη οικονομική ύφεση του Ελληνικού Τουρισμού. 

Οι προσδοκίες όμως είναι περισσότερες…

 

Έφη Βαλίλα

Δημοσιογράφος   

 

Τουρισμός

Το Μέλλον του Τουρισμού

Βιώνοντας την Τεχνολογική Εξέλιξη στα Ταξίδια

Ο τουρισμός, ένας από τους μεγαλύτερους κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας, δεν παύει να εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου. Και με την επικράτηση της τεχνολογίας σε κάθε τομέα της ζωής μας, είναι αναπόφευκτο να επηρεάζει και τον κλάδο του τουρισμού. Από την αναζήτηση και κράτηση διαμονής έως την εμπειρία του ταξιδιού και την επιστροφή στο σπίτι, η τεχνολογία προσφέρει νέες δυνατότητες και αλλάζει τον τρόπο που βιώνουμε τα ταξίδια. Ας εξετάσουμε λοιπόν το μέλλον του τουρισμού και το πώς η τεχνολογική εξέλιξη επηρεάζει την εμπειρία των ταξιδιωτών.

Κράτηση και Προετοιμασία

Η πρώτη επαφή του ταξιδιώτη με την τεχνολογία συνήθως αρχίζει με την αναζήτηση και κράτηση διαμονής. Οι ιστοσελίδες κρατήσεων καταλυμάτων και οι εφαρμογές κινητών τηλεφώνων προσφέρουν πληθώρα επιλογών και δυνατότητες σύγκρισης τιμών και υπηρεσιών. Ενδεικτικά, η χρήση της τεχνολογίας επιτρέπει στους ταξιδιώτες να δουν φωτογραφίες, να διαβάσουν αξιολογήσεις από άλλους επισκέπτες και να κάνουν κρατήσεις με ευκολία, όλα αυτά από το άνετο τους σπίτι.

Εξατομίκευση της Εμπειρίας

Με την πρόοδο της τεχνολογίας, οι ταξιδιωτικές εφαρμογές προσφέρουν πλέον εξατομικευμένες εμπειρίες. Ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις του κάθε ταξιδιώτη, οι εφαρμογές μπορούν να προτείνουν δραστηριότητες, αξιοθέατα και εστιατόρια που ταιριάζουν ακριβώς στο γούστο τους. Επιπλέον, η χρήση εικονικής πραγματικότητας (VR) και επαυξημένης πραγματικότητας (AR) μπορεί να προσθέσει έναν εντυπωσιακό διαστασιακό παράγοντα στην εξερεύνηση προορισμών πριν καν φτάσει κανείς εκεί.

Βιώνοντας τον Πολιτισμό

Μέσω της τεχνολογίας, οι ταξιδιώτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να εξερευνήσουν τον πολιτισμό και την ιστορία μιας τοποθεσίας με έναν τρόπο που προηγουμένως ήταν αδύνατος. Από εκπαιδευτικές εφαρμογές που παρέχουν πληροφορίες για το παρελθόν μέχρι τις τεχνολογικές ξεναγήσεις σε μουσεία και ιστορικά αξιοθέατα, οι ταξιδιώτες μπορούν να εμβαθύνουν στην τοπική κουλτούρα και να κατανοήσουν καλύτερα τον περιβάλλοντα κόσμο.

Βιώνοντας την Προστασία του Περιβάλλοντος

Ένας άλλος τομέας όπου η τεχνολογία έχει μεγάλη επίδραση είναι η βιωσιμότητα στον τουρισμό. Η χρήση ηλεκτρονικών εισιτηρίων, η προσφορά ψηφιακών χαρτών για περιορισμένες περιοχές και η προώθηση πράσινων μεταφορικών μέσων είναι μερικοί τρόποι με τους οποίους η τεχνολογία βοηθά στη μείωση του ανθρώπινου αποτυπώματος στο περιβάλλον.

Συμπερασμός

Ο τουρισμός είναι ένας κλάδος που διαρκώς προσαρμόζεται και εξελίσσεται. Η τεχνολογία παίζει ένα ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της εμπειρίας των ταξιδιωτών, καθώς επίσης και στην προστασία του περιβάλλοντος. Αν και η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει πολλά, πρέπει να χρησιμοποιείται με σύνεση και να μην αντικαθιστά πλήρως την ανθρώπινη επαφή και εμπειρία. Έτσι, το μέλλον του τουρισμού μπορεί να διαμορφωθεί με την τεχνολογία ως ισχυρό σύμμαχο, προσφέροντας μια ακόμα πιο εξαιρετική και εμπλουτισμένη εμπειρία στους ταξιδιώτες.


Άρθρο από την ομάδα του Businesswoman

Continue Reading

Τουρισμός

Η Σύγχρονη Προσέγγιση στον Ταξιδιωτικό Τομέα

Ο βιομηχανικός τουρισμός αντιπροσωπεύει μια αναπτυσσόμενη τάση στον κλάδο του τουρισμού, που επικεντρώνεται στην επίσκεψη και την ανάδειξη βιομηχανικών τοποθεσιών και μνημείων. Από την εργοστασιακή παραγωγή και τις βιομηχανικές επιχειρήσεις έως τις ιστορικές βιομηχανικές περιοχές, ο βιομηχανικός τουρισμός προσφέρει μια νέα ματιά στην εμπειρία ταξιδιού.

Το Φαινόμενο του Βιομηχανικού Τουρισμού

Ο βιομηχανικός τουρισμός αναδύεται ως απάντηση στην αυξανόμενη ανησυχία για τη διατήρηση και ανάδειξη της βιομηχανικής κληρονομιάς. Ενώ παλαιότερα οι βιομηχανικές περιοχές ήταν απλά θέματα παραγνωρισμένα και αγνοημένα, σήμερα οι επισκέπτες αναζητούν ενεργά την εμπειρία αυτού του τύπου τουρισμού. Αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της αυξανόμενης ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τις ιστορικές και βιομηχανικές πτυχές της κοινωνίας, καθώς και της ανάπτυξης του τουρισμού βάσει εμπειρικών ενδιαφερόντων.

Τα Χαρακτηριστικά του Βιομηχανικού Τουρισμού

Ο βιομηχανικός τουρισμός επικεντρώνεται στην επίσκεψη βιομηχανικών τοποθεσιών και μνημείων, συμπεριλαμβανομένων εργοστασίων, μουσείων, παλαιών εργοστασιακών περιοχών και πολλών άλλων. Οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να εξερευνήσουν την ιστορία, την τεχνολογία και τις κοινωνικές επιπτώσεις της βιομηχανικής εξέλιξης.

Ένα ιδιαίτερα σημαντικό χαρακτηριστικό του βιομηχανικού τουρισμού είναι η αλληλεπίδραση με το περιβάλλον και την κοινότητα. Οι επισκέπτες μπορούν να μάθουν για τις τοπικές κοινότητες που εξαρτώνται από τις βιομηχανικές δραστηριότητες, καθώς και για τους τρόπους με τους οποίους οι εν λόγω τομείς επηρεάζουν το περιβάλλον.

**Οι Οικονομικές και Κοινωνικές Επιπτώσεις**

Ο βιομηχανικός τουρισμός δεν επιφέρει μόνον οικονομικά οφέλη στις τοπικές κοινότητες, αλλά συχνά αναζωογονεί περιοχές που προηγουμένως αντιμετώπιζαν οικονομική ύφεση λόγω της μείωσης της βιομηχανικής δραστηριότητας. Η ανάπτυξη του τουρισμού σε αυτές τις περιοχές μπορεί να οδηγήσει σε νέες επενδύσεις, δημιουργία θέσεων εργασίας και ανάπτυξη της υποδομής.

Επιπλέον, ο βιομηχανικός τουρισμός συμβάλλει στη διατήρηση και ανάδειξη της ιστορικής κληρονομιάς και της ταυτότητας των τοπικών κοινοτήτων. Μέσω της εκπαίδευσης και της προώθησης της κατανόησης της βιομηχανικής κληρονομιάς, ο βιομηχανικός τουρισμός συμβάλλει στη διατήρηση της ιστορικής μνήμης και του πολιτιστικού πλούτου.

Προκλήσεις και Ευκαιρίες

Παρά τα οφέλη του, ο βιομηχανικός τουρισμός αντιμετωπίζει προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και της πρόκλησης της διατήρησης της αυθεντικότητας των βιομηχανικών τοποθεσιών. Ωστόσο, η αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων μπορεί να οδηγήσει σε καινοτόμες προσεγγίσεις και βελτιώσεις της βιωσιμότητας του τομέα.

Το μέλλον του βιομηχανικού τουρισμού φαίνεται φωτεινό, καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο εμπειρίες που συνδυάζουν την ιστορία, τον πολιτισμό και τη βιομηχανική κληρονομιά. Με την κατάλληλη προσέγγιση και διαχείριση, ο βιομηχανικός τουρισμός μπορεί να συνεχίσει να αναπτύσσεται προσφέροντας μια μοναδική και εκπληκτική εμπειρία ταξιδιού σε επισκέπτες από όλο τον κόσμο.


Άρθρο από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Τουρισμός

Ανακαλύπτοντας την ομορφιά του Τουρισμού


Ανακαλύπτοντας την Ομορφιά του Παγκόσμιου Τουρισμού: Μια Ταξιδιωτική Περιπέτεια

Ο τουρισμός δεν είναι μόνο μια απλή εμπειρία, αλλά μια ευκαιρία να εξερευνήσουμε, να μάθουμε και να εμπλουτίσουμε τις ζωές μας με αξέχαστες στιγμές. Καθώς ο κόσμος γίνεται όλο και πιο προσιτός και οι τεχνολογικές εξελίξεις μας παρέχουν νέους τρόπους να εξερευνήσουμε τον κόσμο, ο τουρισμός γίνεται ολοένα και πιο συναρπαστικός και επιβραβευτικός.

Η ευκαιρία να ταξιδέψουμε σε διάφορους προορισμούς μας δίνει τη δυνατότητα να ανακαλύψουμε νέες κουλτούρες, να γευτούμε διαφορετικές κουζίνες, να εμπλακούμε σε δραστηριότητες που δεν θα μπορούσαμε ποτέ να εκτιμήσουμε αλλιώς. Από τις εκπληκτικές παραλίες της Μπαλί μέχρι τα εντυπωσιακά αξιοθέατα της Ρώμης, ο κόσμος είναι γεμάτος με αναζητήσεις που μας καλούν να τις εξερευνήσουμε.

Ο τουρισμός επίσης μας δίνει τη δυνατότητα να ενωθούμε με τη φύση και το περιβάλλον μας. Από τις εκπληκτικές φυσικές ομορφιές των βουνών της Ελβετίας μέχρι τα απέραντα εθνικά πάρκα της Καναδά, ο τουρισμός μας παρέχει την ευκαιρία να ανακαλύψουμε την εκπληκτική ποικιλομορφία του πλανήτη μας.

Πέρα από την ανακάλυψη νέων τόπων, ο τουρισμός επίσης μπορεί να ενισχύσει τις τοπικές οικονομίες και να προωθήσει την κοινωνική αλληλεπίδραση. Η επίσκεψή μας σε τοπικά εστιατόρια, καταστήματα και αγορές συμβάλλει στην τόνωση της τοπικής οικονομίας και στη δημιουργία θέσεων εργασίας για τους ντόπιους κατοίκους. Επιπλέον, ο τουρισμός μπορεί να δημιουργήσει γέφυρες και να προάγει την κοινωνική κατανόηση μεταξύ διαφορετικών κουλτουρών και λαών.

Όταν ταξιδεύουμε, δεν αφήνουμε απλώς τα ίχνη μας σε διαφορετικούς προορισμούς, αλλά επίσης δημιουργούμε ανεξίτηλες αναμνήσεις και εμπειρίες που μας αλλάζουν ζωή. Έτσι, ας συνεχίσουμε να εξερευνούμε τον κόσμο, να ανακαλύπτουμε νέες περιπέτειες και να εμπλουτίζουμε τις ζωές μας μέσα από τον υπέροχο κόσμο του τουρισμού.


Άρθρο από το BusinessWoman

Continue Reading

Trending