Connect with us

Lifestyle

Μόνο εσύ ξέρεις τι είναι καλό για σένα δουλεύοντας στο σπίτι!

Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε ακούσει στη διάρκεια της καραντίνας συμβουλές, tips, οδηγίες ή ακόμα και υποχρεωτικά προγράμματα για το πως πρέπει να δουλεύουμε από το σπίτι, πως να μοιράζουμε το χρόνο μας ή τι σειρά να βάλουμε τις δραστηριότητές μας.  Sorry, αλλά ποιος μπορεί να σου πει τι ακριβώς να κάνεις;  Κανείς δε ξέρει τη ψυχολογία σου, τις αντοχές σου ή τη διάθεσή σου.

Μια εξαντλημένη ψυχολογία, αντοχές που λύγισαν και ανύπαρκτη διάθεση. Πόσο παραγωγικός να είσαι με αυτό το παζλ των τριών στη φαρέτρα σου μη ξέροντας πότε θα επιστρέψεις στην κανονικότητα που κάποτε μισούσες αλλά τώρα σου φαίνεται ιδεατό σενάριο;

Ποιος μπορεί να σου πει από πότε μέχρι πότε να δουλεύεις στο σπίτι ή πως να διαμορφώσεις την εσώκλειστη ρουτίνα σου, όταν το μόνο που έχεις συνηθίσει πλέον είναι η πλήρης αταξία και αναρχία σε ωράριο; 

1. Η παραγωγικότητα θέλει έμπνευση, διάθεση, δημιουργικότητα και σαφείς μικρούς στόχους. Δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί στο σπίτι, αλλά ίσως αν οργανώσουμε ένα συγκεκριμένο χώρο να κάνουμε αποκλειστικά δουλειά, μας βοηθήσει να συγκεντρωθούμε περισσότερο. Αυτός ο χώρος δε μπορεί κανείς να σου πει ποιος θα είναι.

Αν βολευτείς να είσαι με το laptop αγκαλιά στον καναπέ, στο γραφείο, στην κουζίνα ή ακόμα και στο κρεβάτι σου, κανείς δε μπορεί να σε συμβουλέψει να μην το κάνεις. Η φωτεινότητα και η θέα ίσως μπορούν να σε βοηθήσουν. Ακόμα κι αν είσαι σπίτι, δυστυχώς ξέρεις πως πρέπει να φέρεις εις πέρας μια καθημερινή αναγκαιότητα, επομένως όσο περισσότερο χαλαρός είσαι στο χώρο σου, τόσο ευκολότερο για σένα. 

2. Ξέρω πως είναι δύσκολο, αλλά ίσως αν αφήσεις λίγο στην άκρη το κινητό να έχεις περισσότερα παραγωγικά αποτελέσματα από άποψη διάσπασης προσοχής. Δε μπορώ να φανταστώ πόσες δουλειές μππορούν να γίνουν χωρίς social media ή digital κομμάτι, αλλά αν έχεις το περιθώριο κάνε ένα τεστ με τον εαυτό σου και άσε το στην άκρη.

Αν κάνεις πραγματικά καλό multitasking, είμαι σίγουρη πως μπορείς να τα κοιτάς όλα ταυτόχρονα χωρίς να αφήνεις πίσω τη δουλειά. Και κανείς προφανώς δε μπορεί να σου πει τον τρόπο που εσύ μπορείς ευκολότερα και γρηγορότερα να τελειώσεις τη δουλειά σου – με ή χωρίς διαλείμματα και με ή χωρίς social.

3. Έχει αποδειχτεί πως φέρνει ημερήσια αποτελέσματα, οπότε θα σε συμβούλευα με το που ξυπνάς το πρωί να γράφεις σε ένα post it με bullets τα 5 πράγματα που απαραιτήτως πρέπει να φέρεις εις πέρας μέσα στη μέρα είτε πρόκειται για δουλειά είτε όχι. Θα δεις πόσο παραγωγική είναι αυτή η μικρή καθημερινή στοχοθεσία! 

4. Εκτός κι αν έχεις συγκεκριμένο ωράριο στη δουλειά σου που σε υποχρεώνει συγκεκριμένες ώρες από το σπίτι να παράγεις έργο για να το κοινοποιείς σε κάποιους, κανείς δε θα σου πει ποιες είναι οι ώρες που εσύ είσαι πιο παραγωγικός και έχεις τη διάθεση να παράξεις έργο. Το αν πρόκειται για πολύ πρωινές ή βραδινές ώρες, αυτό το ξέρεις μόνο εσύ, η ψυχολογία σου και το καθεστώς που επικρατεί στο σπίτι σου.

Ο σκοπός δεν είναι απλά να κάνεις τη δουλειά σου, αλλά όταν λήξει όλο αυτό να είσαι ο ίδιος υγιής και δημιουργικός άνθρωπος.   Με λίγα λόγια, κανείς δε ξέρει καλύτερα από σένα τι δουλεύει καλύτερα για σένα.  Το αν πεινάς συνέχεια, το αν θέλεις τακτικά διαλείμματα, το αν σε βολεύει να δουλεύεις ξημερώματα ή το αν θέλεις συνέχεια να έχεις ανοικτά τα social media διαβάζοντας νέα ή λέγοντας 3 λέξεις με τους ανθρώπους που θέλεις- αυτό είναι μόνο δικός σου λογαριασμός.  

Ακόμα κι αν συνηθίσαμε στην απομόνωση, κανείς δε θα μας στερήσει το δικαίωμα της επικοινωνίας. Σε κάθε της μορφή.  Με κάθε μέσο. Μέχρι η απομόνωση να πάρει τη θέση της αγκαλιάς, η σιωπή να πάρει τη θέση του γέλιου στο γραφείο και η δημιουργικότητα να ξαναγεννηθεί από τις στάχτες της μόλις την αφήσουν ελεύθερη να έρθει σε επαφή με το κοινωνικό σύνολο.  

Lifestyle

Τι θα φορέσεις δουλεύοντας από το σπίτι;

Τα δεδομένα έχουν αλλάξει πλέον. Το γραφείο έχει μεταφερθεί στο σαλόνι, και το σακάκι έχει δώσει τη θέση του στις φόρμες. Στην αρχή ενθουσιαστήκαμε με την ιδέα! Γιατί όχι άλλωστε. Ξυπνάς 10 λεπτά πριν τη δουλειά, βάζεις καφέ και τέλος. Ούτε βάφεσαι, ούτε ντύνεσαι, ούτε καν να πλύνεις τα δόντια σου δεν χρειάζεται. Δεν αργείς ποτέ, τρως με την ησυχία σου και βάζεις και τη μουσικούλα σου. Όλα ωραία και καλά τον πρώτο μήνα. Και τον δεύτερο. Ίσως και τον τρίτο. Λίγο υπομονή τον τέταρτο… και πλέον τα νεύρα σου δεν είναι καλά όλες οι μέρες σου φαίνονται ίδιες και αρχίζουν να σου λείπουν ακόμα και οι πιο εκνευριστικοί συνάδελφοι. Μπορεί να κορόιδευες στην αρχή αυτούς που ετοιμάζονταν και ντύνοταν για να κατσουν να δουλέψουν από το σπίτι αλλά πλέον αρχίζεις να μπαίνεις στο νόημα.

Το τι φοράς παίζει τεράστιο ρόλο στη ψυχολογία σου. Το ότι δεν θα βγεις από το σπίτι δεν σημαίνει ότι δεν θα περιποιηθείς τον εαυτό σου. Μπορείς να δείχνεις στυλάτη και άνετη ταυτόχρονα. Δεν θα σου προτείνουμε κοστούμι και πουκάμισα ούτε να βαφτείς. Βρήκαμε ορισμένα κομμάτια που θα δώσουν νόημα στην ημέρα σου και δεν θα σε πιάσουν απροετοίμαστη όταν το αφεντικό ζητήσει να ανοιξεις την κάμερα. 

Loungewear σετ. Αντάλλαξε τις αγαπημένες σου αθλητικές φόρμες με ενα super cozy πλεκτό σετάκι. Σε κάνει να δείχνεις προσεγμένη και δεν χρειάζεται να πολυσκεφτείς πως θα το συνδυάσεις. 

Ζακέτα. Μπορείς να κρατήσεις από κάτω το παντελόνι φόρμας ή ακόμα και τις πιτζάμες σου και να προσθέσεις μία ζεστή ζακετούλα φορεμένη σαν τοπ, ένα trend που κυκλοφορεί πολύ το τελευταίο διάστημα. 

Ζιβάγκο. Εάν το περιβάλλον που δουλεύεις είναι αρκετά αυστηρό και κάνετε συχνα zoom meetings διάλεξε ένα λεπτό ζιβάγκο να αντικαταστήσει το πουκάμισο που κάποτε φορούσες. Bonus: Δεν χρειάζεται και σιδέρωμα. 

Παντόφλες. Εδώ δεν σηκώνουμε κουβέντα. Παπούτσια στο σπίτι ποτέ. Εξάλλου με τόσο ωραία σχέδια σε παντοφλάκια από τη Forebelle θα θέλεις να τα φοράς ακόμα και στο super. 

Πλεκτό φόρεμα. Παραδέξου το, λίγο σου έχουν λείψει οι φούστες και τα φορέματα αλλά δεν βρίσκεις το νόημα να τα βάλεις για να πας το σκύλο βόλτα. Εμείς σου έχουμε άλλη ιδέα. Δώσε νόημα στις Παρασκευές στη δουλειά και βάλε τα ‘’καλά σου’’ για να ανέβει η διάθεση σου. 

Σε πείσαμε να αλλάξεις από τις πιτζάμες ή όχι ακόμα; Ραντεβού στο κόσμο της Forebelle. 

Continue Reading

Lifestyle

SKODA OCTAVIA GRAND COUPE 1.5 TSI EVO: Οικογενειακή υπόθεση

Κορυφαία ποιότητα, πλήρης εξοπλισμός, μεγάλοι χώροι και δυναμικές επιδόσεις καθιστούν τη νέα Skoda Octavia ένα αυτοκίνητο που προσφέρει πολύ αξία για τα χρήματα που κοστίζει.

Με μήκος 4,689 μέτρα η νέα Skoda Octavia είναι ένα μεγάλο αλλά ιδιαίτερα κομψό αυτοκίνητο, το οποίο με κόστος ενός τυπικού μικρού – μεσαίου μοντέλου, προσφέρει χώρους, εξοπλισμό και επιδόσεις της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας.

Στο εσωτερικό είναι προφανές το ποιοτικό και αισθητικό άλμα που έχει συντελεστεί. Η όλη εικόνα, με την αφαιρετική διάθεση στη χρήση διακοπτών, την κομψή ροή των γραμμών, τα μαλακά πλαστικά, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και τη μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος multimedia με διαγώνιο 10”, δημιουργούν ένα χαλαρωτικό περιβάλλον. Οι χώροι, με δεδομένες τις διαστάσεις του αυτοκινήτου, είναι εντυπωσιακά μεγάλοι. Πέντε ενήλικες θα μπορέσουν να βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ το πορτ μπαγκάζ μπορεί να φιλοξενήσει 600 λίτρα αποσκευών με κιτ επισκευής ελαστικού, ή περίπου 50 λιγότερα με ρεζέρβα πλήρους μεγέθους.

Στο χώρο των επιβατών η θήκη για ομπρέλα τόσο στην πόρτα του οδηγού όσο και σε αυτή του συνοδηγού δίνουν τον τόνο των πραγματικά έξυπνων λύσεων ευκολίας και πρακτικότητας, υπό τον γενικό τίτλο Simply Clever. Το αυτοκίνητο διαθέτει μια εξαιρετικά ενδοτική ανάρτηση, η οποία ωστόσο δεν αφήνει το αμάξωμα να παίρνει έντονες κλίσεις. Το όριο της πρόσφυσης είναι πολύ υψηλό, οι αντιδράσεις απόλυτα ισορροπημένες και το ελαφρύ αλλά ακριβές τιμόνι σύμμαχος στο σβέλτο ρυθμό.

Ο εντυπωσιακά χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής 0,24 του αμαξώματος Grand Coupe -που είναι πεντάθυρο παρότι μοιάζει τριών όγκων- εξασφαλίζει ιδιαίτερα ήσυχο ταξίδι και συμβάλλει και στην χαμηλή κατανάλωση. Κατά τη διάρκεια δοκιμής της Skoda Octavia για περισσότερα από 900 χιλιόμετρα, είδαμε κατά περίπτωση τιμές κατανάλωσης από 8,5 έως και 5,8 λίτρα. Στον αστικό ιστό η μέση κατανάλωση ήταν 6,2 λίτρα/100 χλμ. Εξαιρετικά χαμηλή για ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο αυτής της ισχύος και αυτού του μεγέθους.

Ο κινητήρας βενζίνης TSi των 1.5 λίτρων με το χαρακτηρισμό EVO είναι ένα πραγματικά πολύ προηγμένο σύνολο. Οι 150 ίπποι είναι εκεί και επιτρέπουν στο αμάξωμα των 1.310 κιλών να κινείται με μέγιστη ταχύτητα 230 χλμ./ώρα, ενώ για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται μόλις 8.2 δλ. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα καλό σε αίσθηση και λειτουργία χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Και προγράμματα οδήγησης Eco, Comfort, Normal, Sport και Individual.

Ο οικογενειακός χαρακτήρας της νέας Skoda Octavia δεν θα ήταν ολοκληρωμένος αν δεν εξασφάλιζε υψηλό επίπεδο παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας. Το κάνει λοιπόν και αυτό με εμφατικό τρόπο, καθώς κατάφερε να αποσπάσει την κορυφαία αξιολόγηση των πέντε αστέρων από τον ευρωπαϊκό φορέα Euro NCAP.

Για να μην αφήσει την παραμικρή διάθεση σύγκρισης στην κατηγορία, η Skoda Octavia δίνει τη χαριστική βολή στον ανταγωνισμό με την τιμή της. Η πληρέστατη, ταχύτατη και εξαιρετικά οικονομική έκδοση της δοκιμής κοστίζει 23.800 ευρώ, ενώ η λιγότερο εξοπλισμένη εκδοχή Ambition, μόλις 21.800 ευρώ. Τέλος υπάρχει και η βασική εκδοχή με τον κινητήρα βενζίνης του λίτρου, ισχύος 110 ίππων, η οποία τιμάται 19.500 ευρώ.

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο με μεγάλους χώρους, πολύ καλά εξοπλισμένο, οικονομικό με πολύ καλή συμπεριφορά στον δρόμο.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

Hyundai i10 N Line: Baby Rocket

Η Hyundai, με το νέο i10 δημιούργησε το καλύτερο αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας. Και με την έκδοση N Line, την καλύτερη όλης της γκάμας.

Παρότι η έκδοση εξοπλισμού N Line δεν αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο του τρικύλινδρου κινητήρα turbo των 100 ίππων στο i10, τον υποστηρίζει με μεγαλύτερη επιτυχία. Κατ’ αρχάς η διχρωμία του αμαξώματος, οι κόκκινες ενδείξεις του μοντέλου στις πίσω κολώνες και οι ζάντες 16 ιντσών δίνουν τον τόνο της ιδιαιτερότητας.

Συνολικά το αυτοκίνητο δείχνει πολύ προσεγμένο οπτικά και, ειδικά στο ανοιχτό γαλάζιο χρώμα αυτού της δοκιμής, ξυπνά τα ιδιοκτησιακά ένστικτα αρκετών οδηγών, κυρίως γένους θηλυκού.

Σε πρώτη επαφή η συνολική αίσθηση είναι περίπου ίδια με τις λιγότερο ισχυρές εκδόσεις του i10. Στα πρώτα μέτρα κίνησης όμως είναι εμφανής η σκληρότερη ρύθμιση της ανάρτησης και ο πιο συμπαγής χαρακτήρας του μοντέλου. Ο κινητήρας κάνει αισθητή την παρουσία του, λιγότερο ωστόσο από τις εκδόσεις με την ατμοσφαιρική τροφοδοσία, λόγω του γεγονότος ότι λειτουργεί κατά βάση σε πολύ χαμηλότερες στροφές.

Το χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων είναι μια ευχάριστη έκπληξη, τόσο όσον αφορά την ακρίβεια της λειτουργίας του επιλογέα όσο και την άψογη θέση του. Το μικρό turbo μοτέρ αποδίδει 172 Nm ροπή στις μόλις 1.500 σ.α.λ., με αποτέλεσμα να μην απαιτεί πίεση για σβέλτη κίνηση.

Το συμπαγές αμάξωμα των 3,67 μέτρων μόλις που ξεπερνά σε βάρος τον τόνο, οπότε οι 100 ίπποι έχουν σχετικά εύκολο έργο. Αυτό φαίνεται και στις επιδόσεις, καθώς η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 185 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,5 δλ.

Σε σχέση με τις λιγότερο ισχυρές εκδόσεις του, το turbo i10 είναι πολύ περισσότερο ευχάριστο σε όλες τις συνθήκες. Στην πόλη κινείσαι με λιγότερες σ.α.λ. και αλλαγές σχέσεων, στον επαρχιακό δρόμο υπάρχει αρκετό απόθεμα ισχύος για σβέλτες προσπεράσεις, ενώ στον αυτοκινητόδρομο η μεγαλύτερη ροπή μεταφράζεται σε χαμηλότερες στροφές λειτουργίας του κινητήρα με δεδομένη ταχύτητα.

Δίχως αμφιβολία, είναι το πιο ευχάριστο και ικανό i10 από όλη τη γκάμα του μοντέλου.

Το στοιχείο έκπληξη ωστόσο είναι η οικονομία. Σε μικτές συνθήκες, η μέση κατανάλωση που πετύχαμε ήταν από 5,8 – 6,5 λίτρα/100 χλμ., ταυτόσημη περίπου με αυτή του i10 1.0 με τους 67 ίππους. Ακόμα λοιπόν και όσοι έχετε δεύτερες σκέψεις για αυξημένα κόστη χρήσης, μπορείτε να τις ξεχάσετε.

Προφανώς το i10 που θα αγοράζαμε με κλειστά μάτια είναι το συγκεκριμένο, ωστόσο κοστίζει 15.590 ευρώ με προωθητική ενέργεια λανσαρίσματος και, αν προστεθεί και το μεταλλικό χρώμα, φτάνει στα 16.000 ευρώ. Διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για ένα μικρό αυτοκίνητο. Ωστόσο, με κριτήριο το σύνολο των δυνατοτήτων του και όχι μόνο υπό το πρίσμα ενός αυτοκινήτου πόλης, απόλυτα δικαιολογημένο.

Ταυτόχρονα δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σε αυτή την τιμή ο ιδιοκτήτης απολαμβάνει και πέντε χρόνια εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων, πέντε χρόνια οδική βοήθεια και πέντε χρόνια δωρεάν ελέγχους καλή λειτουργίας.

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Το καλύτερο μικρό, πολύ εξοπλισμένο, με καλή συμπεριφορά στον δρόμο.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending