Connect with us

Lifestyle

Ολικά αναβαθμισμένο το νέο Renault Captur.

Το Captur είναι ένα από τα πλέον επιτυχημένα μοντέλα στη σύγχρονη ιστορία της Renault. Παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 2013 και αναδείχθηκε πολύ γρήγορα ως το πρώτο σε πωλήσεις μικρό SUV στην Ευρώπη, μια θέση την οποία διατήρησε μέχρι και τώρα, αφού και το 2019 ήταν το best-seller της κατηγορίας του.  Η Renault λανσάρει τη νέα, 2η γενιά του Captur, η οποία φιλοδοξεί να ακολουθήσει αλλά και να διευρήνει την επιτυχία του προκατόχου του.

Για να το καταφέρει αυτό η γαλλική εταιρεία προσφέρει ό,τι καλύτερο διαθέτει στο οπλοστάσιό της χτίζοντάς το πάνω στη νέα CMF-B πλατφόρμα του Groupe Renault, προσφέροντάς του όλους τους νέους turbo κινητήρες βενζίνης και diesel της (υπάρχει και plug-in υβριδική έκδοση, αλλά και LPG), αλλά και κρατώντας σε υψηλό βαθμό τόσο τα δεδομένα ασφαλείας του (έχει ήδη λάβει 5 αστέρια στα crash tests του EuroNCAP), όσο και αυτά της άνεσης και πρακτικότητας. Εμείς, υποδεχόμαστε το νέο Renault Captur στη χώρα μας δοκιμάζοντάς το στην Ελλάδα Τέλος Ιουλίου του 2020 στην ενδιαφέρουσα έκδοση με τον δυνατό 1.300άρη turbo κινητήρα των 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EDC.

Πιο δυναμικό από ποτέ

Ένας τομέας του νέου Captur τον οποίο ενίσχυσε η Renault είναι εμφάνισή του. Οι γραμμές παραμένουν στρογγυλεμένες, όμως οι επιφάνειες είναι πιο μυώδεις, οι νευρώσεις πιο έντονες και τα φώτα πιο μεγάλα και παράλληλα. Οι αυξημένες του διαστάσεις και ειδικότερα το μήκος των 4,227 μέτρων (+105 χλστ.), το πλάτος των 1.797 χλστ. (+9 χλστ), αλλά και το ύψος των 1.576 χλστ. (+20 χλστ.) του δίνουν έναν άλλον αέρα. Η διχρωμία σε ασημί-μαύρο στο μοντέλο της δοκιμής μας (υπάρχουν 11 διαφορετικά χρώματα για το αμάξωμα και 5 για την οροφή) τονιζει τον εκσυγχρονισμό και την απλότητα. Συνολικά, το νέο Captur επωφελείται από τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Renault για να αναδειχθεί ως ένα από τα πιο στιλάτα αυτοκίνητα της κατηγορίας του.

Ενίσχυση σε εσωτερική ποιότητα και σε hi-tech στοιχεία

Στο εσωτερικό του νέου Captur η Renault προχώρησε σε μια ανανέωση, ενσωματώνοντας τη νεότερη σχεδίαση Smart Cockpit που έχουμε δει και στη νέα γενιά του Clio. Πρωταγωνιστής εδώ είναι η μεγάλη κάθετη οθόνη του συστήματος πολυμέσων στο κέντρο της κονσόλας, με διαγώνιο 9,3 ιντσών και πολύ ποιοτική γυάλινη επιφάνεια. Ακριβώς από κάτω της βρίσκεται ένα πάνελ διακοπτών καθώς και τα περιστροφικά χειριστήρια για τον κλιματισμό με ψηφιακές ενδείξεις. Ο επιλογέας του κιβωτίου είναι υψηλά τοποθετημένος, βολεύοντας στην αφή. Το κάθισμα του οδηγού είναι πλήρους ρυθμίσεων και διευκολύνει την εύρεση της επιθυμητής θέσης οδήγησης, σε αντίθεση πάντως με το υψηλά τοποθετημένο κάθισμα του συνοδηγού που δεν ρυθμίζεται σε ύψος. Αμφότερα προσφέρουν πολύ καλή άνεση και βελτιωμένη σταθερότητα του σώματος συγκριτικά με πριν. Ακριβώς μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται ο πίνακας οργάνων με τη 7ιντση ψηφιακή οθόνη πλήρους ενδείξεων (ενσωματώνει και το ψηφιακό ταχύμετρο-στροφόμετρο). Ποιοτικά, το εσωτερικό έρχεται σαφέστατα αναβαθμισμένο σε σχέση με πριν, αφού έχει γίνει πιο εκτενής χρήση μαλακών στην αφή πλαστικών και σε περισσότερες επιφάνειες που αναβαθμίζουν την απτή ποιότητα. Η συναρμογή και το φινίρισμα συνολικά ικανοποιούν. Ανάλογα με την έκδοση μπορούν να επιλεγούν πολλές επιφάνειες φωτεινών χρωματισμών και επενδύσεων, ωστόσο στο μοντέλο της δοκιμής και παρά το οριζόντιο ασημί φιλέτο, το μαύρο κυριαρχεί κάνοντάς το να δείχνει κάπως μουντό.

Ακόμη πιο πρακτικό

Ένα χαρακτηριστικό που σίγουρα αποτελούσε πλεονέκτημα του προηγούμενου Captur, είναι η διευρυμένη πρακτικότητα του εσωτερικού του. Στο νέο Captur η Renault τονίζει ακόμη περισσότερο το χαρακτηριστικό αυτό, διατηρώντας το πολύ πρακτικό συρόμενο πίσω κάθισμα (σύρεται κατά 16 χλστ.), όμως πλέον το συνδυάζει με έναν μεγαλύτερο χώρο αποσκευών που καλύπτει ακόμη και οικογενειακές ανάγκες. Ειδικότερα, η χωρητικότητά του αγγίζει πλέον τα 422 lt. (+45 lt. συγκριτικά με πριν) με το πίσω κάθισμα στην πιο πίσω θέση, ενώ μπορεί να φθάσει έως και τα 536 lt. (+81 lt.) όταν το κάθισμα τραβηχτεί μπροστά. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι αρκετά καλοί, αφού 2 ενήλικες θα μεταφερθούν χωρίς πολλές παραχωρήσεις έχοντας αρκετό χώρο για τα γόνατα και τους ώμους τους. Αυξημένη είναι και η παρουσία των θηκών για μικροαντικείμενα μέσα στη καμπίνα, με κορωνίδα βέβαια το συρόμενο ντουλαπάκι του συνοδηγού που θα λέγαμε ότι αποτελεί πλέον σήμα κατατεθέν του αυτοκινήτου.

1.300άρης turbo με πολύ καλή απόδοση

Ο turbo 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 1.333 κ.εκ. του Captur της δοκιμής μας αποδίδει 130 ίππους στις 5.000 στροφές και έχει αυξημένη μέγιστη ροπή 24,5 kgm διαθέσιμα μόλις από τις 1.600 στροφές. Διακρίνεται για την πολύ καλή του απόδοση της ισχύος χωρίς κομπιάσματα ή εκρήξεις. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC των 7 σχέσεων έχει λειτουργία που προάγει την άνεση στην καθημερινή οδήγηση και παράλληλα, ιδίως εφόσον ο οδηγός επιλέξει το ECO στο set-up του (μοτέρ-κιβώτιο), φροντίζει ώστε να κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα συμβάλλοντας στη μείωση της κατανάλωση. Σε πιο γρήγορους, σπορ ρυθμούς, το κιβώτιο εμφανίζει μια μικρή υστέρηση στο κατέβασμα της σχέσης κρατώντας λίγο παραπάνω από όσο χρειάζεται την υψηλότερη σχέση. Συνολικά πάντως, δεν προβληματίζει με τη λειτουργία του. Πολύ καλές είναι οι επιδόσεις που προσφέρει το μοτέρ, αφού το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 9.6 sec, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 193 km/h. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η τιμή που καταγράψαμε κατά τη δοκιμή μας βρέθηκε στα 8.3 lt./100 km, με τη χρήση του ECO να μπορεί να τη μειώσει ακόμη.

Άνεση και ποιότητα κύλισης

Βασιζόμενο στη νέα πλατφόρμα CMF-B του Group Renault, η οποία συμβάλει στη μείωση του βάρους του αυτοκινήτου αλλά και στην αύξηση της παρεχόμενης ακαμψίας, στο δρόμο το νέο Captur βγάζει έναν σαφώς πιο ώριμο και συνολικά ραφιναρισμένο χαρακτήρα συγκριτικά με τον προκάτοχό του. Η ρύθμιση της ανάρτησης σε συνδυασμό και με τα ελαστικά προάγουν την παρεχόμενη άνεση, ενώ παράλληλα συμβάλουν και στην πολή καλή ποιότητα κύλισης. Χαμηλός είναι ο θόρυβος που φθάνει στο εσωτερικό λόγω της βελτιωμένης ηχομόνωσης, δίνοντας στο Captur μια αίσθηση από premium μοντέλα. Στην πόλη, το Captur είναι ευκολοδήγητο, με υψηλή και εποπτική θέση οδήγησης, αλλά και χωρίς πολλές κρυφές γωνίες από το αμάξωμα (υπάρχει και κάμερα οπισθοπορείας για το παρκάρισμα). Σε πιο σπορ ρυθμούς, οι κλίσεις είναι λογικές και τα περιθώρια αυξημένα, αλλά η γενικότερη αίσθηση όπως στα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας του, δεν σπρώχνει τον οδηγό να πιέσει το αυτοκίνητο. Επίσης, σε full επιταχύνσεις από στάση μειώνεται ελαφρώς η ελκτική πρόσφυση, κάτι βέβαια που περισσότερο οφείλεται στην επιλογή των ελαστικών. Καλή γενικά είναι η αίσθηση από το τιμόνι με την ακρίβεια να είναι όση χρειάζεται για ένα SUV μοντέλο, ενώ τα φρένα έδειξαν να τα καταφέρνουν πολύ καλά ακόμη και σε πολύ βίαιες ακινητοποιήσεις.

Συμπέρασμα

Η Renault κινήθηκε πολύ έξυπνα με το νέο Captur και έφερε στον αγοραστή της κατηγορίας των B-SUV ένα μοντέλο που του προσφέρει όχι μόνο όσα χρειάζεται, αλλά πολλά περισσότερα. Το νέο Captur είναι πραγματικά όμορφο, πρακτικό, πολύ ποιοτικό και με τονισμένη άνεση στο δρόμο. Οι τιμές του είναι αρκετά καλές, αφού το μοντέλο 1.3 turbo 130 ίππων κοστίζει από 20.800 ευρώ, ενώ η έκδοση με τον 1.0 turbo των 100 ίππων έχει κόστος από 16.880 ευρώ.

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mercedes A-Class 250e: Compact, premium και υβριδική

Το μικρότερο μοντέλο της Mercedes στην plug-in hybrid εκδοχή του έχει όλα τα θετικά στοιχεία των συμβατικών εκδόσεων και επιπλέον ηλεκτροκίνηση ιδανική στην αστική καθημερινότητα. 

Μία από τις πλέον ολοκληρωμένες λύσεις στα plug in υβριδικά μοντέλα, αποτελεί χωρίς αμφιβολία η νέα Mercedes A 250e. Έχει πολύ δύναμη, συνεχή επιτάχυνση, ελάχιστη κατανάλωση και πολύ χαμηλές  εκπομπές ρύπων. Κι όλα αυτά στο πάντα θελτκικό, εξαιρετικά ποιοτικό και γεμάτο τεχνολογία πακέτο που πρώτη η A Class έφερε στην κοινότητα των hatchback της κατηγορίας C. 

Καθώς συνολικά η σχεδίαση του μοντέλου μας είναι πλέον οικεία, πάμε να δούμε κάτω από το αμάξωμα, εκεί που βρίσκονται σχεδόν όλα τα νέα στοιχεία της A-Class 250e. Εμπρός και κάτω από το καπό ο γνωστός  τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.33 λίτρων που αποδίδει 160 ίππους,. συνεργάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 102 ίππων. 

Σύμφωνα με τη Mercedes, αυτή είναι η τρίτη γενιά υβριδικής πρόωσης του γερμανικού brand και η τελευταία εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Σε επίπεδο ισχύος, η συνδυασμένη απόδοση των δύο μοτέρ ανέρχεται στους 218 ίππους ισχύος και στα 450 Nm ροπής, συνθέτοντας ένα τουλάχιστον ενδιαφέρον, από θεωρητικής άποψης, αποτέλεσμα.

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Ως γνωστόν, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή από την πρώτη στροφή λειτουργίας του και έτσι οι επιδόσεις -και ειδικά αυτή της επιτάχυνσης- είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές από αυτό που εννοούν τα νούμερα. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 6,6 δλ. μόλις και η μέγιστη ταχύτητα κορυφώνεται στα 235 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση καυσίμου είναι καθηλωμένη λίγο πάνω από ένα λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία και όσο οι μπαταρίες είναι αρκετά φορτισμένες. Στην πράξη, σε μικτές συνθήκες και χωρίς τη δυνατότητα φόρτισης συνεχώς ή σε ένα μεγάλο ταξίδι, θα πρέπει να υπολογίζετε μια κατανάλωση της τάξης των 4,5 – 5,5 λίτρων. Στο πεδίο της ηλεκτρικής αυτονομίας, αυτή μέσα στην πόλη αγγίζει τα 70 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει  ότι σε καθημερινές αστικές μετακινήσεις η A-Class 250e σας απαλλάσσει από κάθε έγνοια.

Αν στο σπίτι σας έχετε τη δυνατότητα φόρτισης, για μια πλήρωση με ενέργεια των μπαταριών σε απλή  πρίζα, αρκούν 5μιση ώρες. Με Wall Box ο χρόνος πέφτει στις 3 ώρες και 25 λεπτά, ενώ με ταχυφορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος το 80% της μπαταρίας μπορεί να ανακτηθεί σε 25 μόλις λεπτά.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από 6 προγράμματα οδήγησης αυτό που ταιριάζει ιδανικά σε κάθε ανάγκη, ώστε να εκμεταλλευτεί κατά περίπτωση είτε τη μέγιστη οικονομία, είτε την υψηλή ισχύ και ροπή του συνόλου. Η A-Class 250e είναι δυναμική αλλά όχι σπορ και αποκαλύπτει τον καλύτερο εαυτό της είτε στην πόλη κινούμενη ηλεκτρικά, είτε σε ταξίδια υψηλών ταχυτήτων.

Η ανάρτηση απορροφά πολύ σωστά τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ τυπική μιας πραγματικής Mercedes-Benz είναι, ποιότητα κύλισης, δηλαδή κορυφαία. 

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Στο εσωτερικό  το μόνο που μπορεί να δημιουργήσει ενόχληση είναι το τούνελ της μετάδοσης στους πίσω επιβάτες, το οποίο δεν επιτρέπει την εύκολη μεταφορά ενός τρίτου. Σε όλα όμως τα άλλα σημεία της, η A-Class είναι υποδειγματική. Ο ρευστός σχεδιασμός, η άψογη ποιότητα υλικών και της συναρμογής τους και φυσικά  η ευρεία ψηφιακή οθόνη που παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες  εντυπωσιάζουν με την πρώτη ματιά. 

Το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη, μαθαίνει τον οδηγό και προσαρμόζεται στις επιθυμίες του. Μέσω δε του έξυπνου συστήματος φωνητικών εντολών που πραγματοποιούνται σε καθομιλουμένη γλώσσα και όχι με συγκεκριμένες φράσεις, η επικοινωνία με το αυτοκίνητο αποκτά μια πρωτόγνωρη, προσωπική διάσταση. 

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι διαθέσιμα σε ένα μεγάλο εύρος, ανάλογα και με την έκδοση εξοπλισμού, ενώ το αυτοκίνητο έχει ήδη διακριθεί με τη μέγιστη αξιολόγηση πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Συνολικά η Mercedes – Benz A-Class 250e είναι ένα χαρισματικό αυτοκίνητο, που συνδυάζει τις αρετές δύο κόσμων και παρά το συμπαγές αμάξωμά της, ξεχειλίζει από premium χαρακτήρα. Ανάλογα μεγάλη όμως με τα πλεονεκτήματά της είναι και η τιμή αγοράς, η οποία ξεκινά από 43.600 ευρώ. 

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mazda MX-30 E Skyactiv Launch Edition: Πρώτο και άκρως ενδιαφέρον

Η παρθενική εμφάνιση της Mazda στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει όλα τα σχεδιαστικά και μηχανολογικά χαρακτηριστικά για να κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. 

Ιστορικά η Mazda προσεγγίζει το θέμα «αυτοκίνητο» με ένα δικό της, μοναδικό τρόπο. Ακριβώς τον ίδιο βλέπουμε και στο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, που έκανε το ντεμπούτο του στη χώρα μας στο τέλος του 2020.

Αισθητικά λοιπόν αλλά και λειτουργικά, το νέο MX-30 ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και αποτελεί μια εντελώς ξεχωριστή πρόταση αυτοκίνησης μηδενικών ρύπων. Μπορεί να είναι ένα SUV, ωστόσο δεν κρύβει τις σχεδιαστικές καταβολές του RX-8, με τις αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες. Δίνοντας έτσι και το σπορ στίγμα της κατασκευής.

Με μήκος 4,395 μέτρων το αμάξωμα βρίσκεται στο όριο της κατηγορίας των μικρών – μεσαίων SUV, διαθέτει πέντε πόρτες με τις πίσω να ανοίγουν αντίθετα από τις εμπρός και να είναι σημαντικά μικρότερες σε μήκος, αλλά ιδιαίτερα μεγάλες σε ύψος. Η πολύ κομψή σχεδίαση που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mazda επαναλαμβάνεται και εδώ, ενώ η προσέγγιση στην ενσωμάτωση των μπαταριών και του ηλεκτρικού κινητήρα γίνεται με γνώμονα όπως πάντα τη βέλτιστη απόλαυση της οδήγησης.

Η συστοιχία των μπαταριών είναι πλήρως ενσωματωμένη στο αμάξωμα και αποτελεί δομικό στοιχείο, που επιτυγχάνει την αύξηση της στιβαρότητας. Η εμπρός ανάρτηση McPherson και η πίσω αντιστρεπτική δοκός έχουν τροποποιηθεί ώστε να επιτυγχάνεται η ομαλή και άμεση μετάδοση των μηνυμάτων από το δρόμο στον οδηγό.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η εργονομική σχεδίαση της θέσης οδήγησης. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν μηχανισμό όπου με ένα άγγιγμα αναδιπλώνει την πλάτη και μετακινεί ταυτόχρονα ολόκληρο το κάθισμα προς τα εμπρός, προσφέροντας έτσι άνετη είσοδο και έξοδο των επιβατών από τις πίσω θέσεις. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα είναι ένα ιδιαίτερο στοιχείο, καθώς ξεχωρίζει από το υπόλοιπο ταμπλό και παρέχει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο στους εμπρός επιβάτες.

Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Mazda, μία οθόνη αφής 7 ιντσών χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του κλιματισμού. Το σύστημα Mazda Connect, στο βασικό εξοπλισμό, υποστηρίζει συσκευές με λογισμικό Apple CarPlay® και Android Auto™ και η σύνδεση μέσω USB εξασφαλίζει απλή και άμεση σύνδεση κάθε smartphone.

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv της Mazda, περιλαμβάνει ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5 kWh. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 143 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή στα 265Nm. Με μέση κατανάλωση 19 KWh/100 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, το MX-30 επιτυγχάνει εμβέλεια της τάξεως των 200 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του.

Είναι προφανής η επιλογή της Mazda να κρατήσει σχετικά χαμηλά το βάρος του MX-30, στα 1.645 κιλά, ώστε να προσφέρει ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά, παρά να επενδύσει σε μεγαλύτερες μπαταρίες, που θα αύξαναν το βάρος αλλά και το χρόνο φόρτισης.

Αυτό το γεγονός έχει σημαντικό αντίκτυπο και στην οδήγηση, όπου το MX-30 είναι απολαυστικό. Το χαμηλό βάρος δεν δημιουργεί έντονη αδράνεια, ενώ η συγκέντρωσή του χαμηλά και στο κέντρο του αμαξώματος, δίνει μια ανάλαφρη αίσθηση στο αυτοκίνητο. Φυσικά η εμβέλεια είναι ένα θέμα και έτσι το μοντέλο προορίζεται κατά βάση για αστική και περιαστική χρήση. Στην οποία -και λόγω συμπαγών διαστάσεων- είναι εξαιρετικό.

Το ελαφρύ και στιβαρό αμάξωμα του Mazda MX-30 είναι κατασκευασμένο σε μεγάλο ποσοστό από χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής. Τα απορροφητικά υλικά που ενσωματώνονται στη δομή κάθε τμήματος του αμαξώματος εξασφαλίζουν την ικανότητα απορρόφησης της ενέργειας που απελευθερώνεται κατά τη σύγκρουση, ενώ ειδικές προστατευτικές κατασκευές έχουν προβλεφθεί για όλα τα μέρη με υψηλή τάση ρεύματος, με ταυτόχρονη αυτόματη απενεργοποίηση σε περίπτωση σύγκρουσης. 

Τέλος, τα ειδικά σχεδιασμένα καπό και αμάξωμα, συμβάλλουν στον περιορισμό του τραυματισμού των πεζών. Όλα τα παραπάνω, συνέβαλαν ώστε το μοντέλο να αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Πέρα όμως από τα στοιχεία παθητικής ασφάλειας, το νέο MX-30 προσφέρει και ένα πλήθος τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας. Με την ονομασία i-Activsense , η Mazda προσφέρει ένα πλήρες «πακέτο» που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξυπνο σύστημα υποστήριξης πέδησης για εμπρός, πίσω και διασταυρούμενα εμπόδια, προσαρμοζόμενα φώτα LED (Adaptive LED Headlights – ALH), έλεγχο πίσω περιβάλλοντος (360° View Monitor), προειδοποίηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Alert – FCTA), έλεγχο τυφλών σημείων (Blind Spot Monitoring – BSM), προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert – RCTA), σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System – LDWS), σύστημα διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (Lane-keep Assist System – LAS), διατήρηση πορείας σε έκτακτη ανάγκη (Emergency Lane Keeping) με Road Keep Assist και έλεγχος τυφλών σημείων (Blind Spot Assist).

Συνολικά το MX-30 είναι ένα απολαυστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με έντονο οικολογικό χαρακτήρα και στα υλικά κατασκευής του, κορυφαία ασφάλεια και σπορ χαρακτήρα. Με τιμές που ξεκινούν από τις περίπου 32.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του οφέλους από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για όσες και όσους είναι έτοιμη για το μέλλον της αυτοκίνησης. 

Continue Reading

Lifestyle

Peugeot e-2008: Σιωπηλή αλλά χαρισματική προσωπικότητα

Το Peugeot e-2008 έχει κατασκευαστεί καθ’ εικόνα και ομοίωση του συμβατικού του αδελφού, είναι όμως σε κάθε του έκφανση ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αν πάρετε ένα ηλεκτρικό 2008 και το βάλετε δίπλα σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο, η λίστα των διαφορών τους, αισθητγικά, θα είναι πολύ μικρή και θα περιορίζεται στη μάσκα, στο σήμα “e” στα φτερά και στην απουσία εξάτμισης.

Αντίστοιχα, το εσωτερικό σε ένα «συμβατικό» 2008  και στο ηλεκτρικό δεν έχει διαφορά. Είναι το ίδιο ευρύχωρο, ποιοτικό, όπου η τεχνολογία και η προσοχή στη λεπτομέρεια πρωταγωνιστούν. Στο e-2008 φυσικά υπάρχει το εντυπωσιακό τρισδιάστατο i-cockpit και η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας και σε αυτά τα δύο σημεία εντοπίζονται οι μοναδικές διαφοροποιήσεις, καθώς οι ενδείξεις τους είναι εμπλουτισμένες για να περιλαμβάνουν τις απαιτούμενες πληροφορίες για την ηλεκτροκίνηση. Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι ακριβώς οι ίδιοι σε όλες τις εκδόσεις.

Κάτω από το καπό, εκεί που θα βρισκόταν ο θερμικός κινητήρας, τώρα βρίσκεται ο ηλεκτρικός. Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τις θέσεις των επιβατών και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ακόμα και τα νούμερα της απόδοσης δείχνουν να είναι συγκρίσιμα. Η μπαταρία των 50 KWh  φροντίζει για την τροφοδοσία με ενέργεια ενός μοτέρ που αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπή.  Το e-2008 επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα και φτάνει μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα των 150 km/h.

Οδηγώντας το e-2008 απολαμβάνεις αμέσως τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.  Απουσιάζει ο θόρυβος του κινητήρα και όλα γίνονται ήσυχα και ήρεμα. Ο οδηγός  έχει άμεσα διαθέσιμη όλη τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, κάτι που προσθέτει στην ενεργητική ασφάλεια. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normalκαι Sport, που διαφοροποιούν την απόδοση του κινητήρα (82 ίπποi στο Eco, 109 στο Normal και 136 στο Sport), την απόκριση του γκαζιού και του τιμονιού και τη λειτουργία του κλιματισμού.

Από τα προγράμματα οδήγησης το  Eco είναι λίγο πιο «τεμπέλικο», αλλά απολύτως επαρκές, το Normal ισορροπεί ανάμεσα στην απόδοση και στην οικονομία και το Sport είναι αρκετά πιο «ζωντανό». Η αίσθηση της επιτάχυνσης δεν είναι ακραία όπως σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα αλλά σίγουρα είναι δυνατή. Με τον επιλογέα στο D (Drive) το e-2008 απλώς κυλά όταν αφήνουμε το γκάζι ενώ στην επιλογή Β (Brake Regeneration) κάνει πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας και φρενάρει αρκετά. Και πάλι, όχι τόσο πολύ όσο άλλα ηλεκτρικά και δύσκολα μπορεί να οδηγηθεί μόνο με το γκάζι.

Το e-2008 είναι ένα καλοστημένο μικρό SUV που προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης, με την αίσθηση αυτήν να ενισχύεται από την ησυχία στο εσωτερικό. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί λίγο πιο σκληρά για να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος των μπαταριών και αυτό γίνεται αισθητό, αλλά όχι ενοχλητικό. Το κέρδος βρίσκεται στο γεγονός ότι όλο αυτό το πρόσθετο βάρος είναι τοποθετημένο στο πάτωμα, κάτι που χαμηλώνει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου με όφελος την καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Η Peugeot ανακοινώνει αυτονομία 320 χιλιομέτρων με μία φόρτιση και παρότι ξέρουμε ότι οι ανακοινώσεις των κατασκευαστών απέχουν από την πραγματικότητα, εδώ η απόσταση δεν είναι μεγάλη. Σε αστικό περιβάλλον, με προσεκτική οδήγηση στο Eco και αρκετή ανάκτηση τα 320 χιλιόμετρα δεν είναι άπιαστο νούμερο. Αν το παρακάνετε με το γκάζι ή βγείτε στον αυτοκινητόδρομο η αυτονομία λογικά δεν θα είναι η ίδια. Σε κάθε περίπτωση όμως μιλάμε για ωφέλιμη αυτονομία που ξεπερνά τα 250 χιλιόμετρα και αυτό αρκεί να καλύψει με άνεση όλες τις καθημερινές μετακινήσεις.

Τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μεγάλες σε χωρητικότητα μπαταρίες χρειάζονται αρκετό χρόνο για να φορτιστούν από οικιακές παροχές. Σε απλή σούκο πρίζα το e-2008 απαιτεί λίγο πάνω από 30 ώρες ενώ με wallbox ισχύος 7,4 ή 11 KW φορτίζει πλήρως σε 7,5 ή 5 ώρες  αντίστοιχα. Το πολύ θετικό όμως είναι ότι υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 100 KW. Αυτό σημαίνει ότι σε αυτήν την περίπτωση η άδεια μπαταρία μόλις σε 30 λεπτά της ώρας φτάνει στο 80% της χωρητικότητάς της.

Το Peugeot e-2008 είναι ένα ευχάριστο, πρακτικό και οικονομικό όχημα που υπάρχει για να αντιμετωπίσει τις κυκλοφοριακές προκλήσεις του σήμερα. Η τιμή του είναι προφανώς «αλμυρή» και ξεκινά από τα 36.900 ευρώ, από τα οποία βέβαια πρέπει να αφαιρεθεί το ποσό της κρατικής επιδότησης ύψους 5.950 ευρώ. Με αυτό το δεδομένο, προκύπτει μια απόλυτα λογική και συμφέρουσα πρόταση.

Continue Reading

Trending