Connect with us

Lifestyle

Ολικά αναβαθμισμένο το νέο Renault Captur.

Το Captur είναι ένα από τα πλέον επιτυχημένα μοντέλα στη σύγχρονη ιστορία της Renault. Παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 2013 και αναδείχθηκε πολύ γρήγορα ως το πρώτο σε πωλήσεις μικρό SUV στην Ευρώπη, μια θέση την οποία διατήρησε μέχρι και τώρα, αφού και το 2019 ήταν το best-seller της κατηγορίας του.  Η Renault λανσάρει τη νέα, 2η γενιά του Captur, η οποία φιλοδοξεί να ακολουθήσει αλλά και να διευρήνει την επιτυχία του προκατόχου του.

Για να το καταφέρει αυτό η γαλλική εταιρεία προσφέρει ό,τι καλύτερο διαθέτει στο οπλοστάσιό της χτίζοντάς το πάνω στη νέα CMF-B πλατφόρμα του Groupe Renault, προσφέροντάς του όλους τους νέους turbo κινητήρες βενζίνης και diesel της (υπάρχει και plug-in υβριδική έκδοση, αλλά και LPG), αλλά και κρατώντας σε υψηλό βαθμό τόσο τα δεδομένα ασφαλείας του (έχει ήδη λάβει 5 αστέρια στα crash tests του EuroNCAP), όσο και αυτά της άνεσης και πρακτικότητας. Εμείς, υποδεχόμαστε το νέο Renault Captur στη χώρα μας δοκιμάζοντάς το στην Ελλάδα Τέλος Ιουλίου του 2020 στην ενδιαφέρουσα έκδοση με τον δυνατό 1.300άρη turbo κινητήρα των 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EDC.

Πιο δυναμικό από ποτέ

Ένας τομέας του νέου Captur τον οποίο ενίσχυσε η Renault είναι εμφάνισή του. Οι γραμμές παραμένουν στρογγυλεμένες, όμως οι επιφάνειες είναι πιο μυώδεις, οι νευρώσεις πιο έντονες και τα φώτα πιο μεγάλα και παράλληλα. Οι αυξημένες του διαστάσεις και ειδικότερα το μήκος των 4,227 μέτρων (+105 χλστ.), το πλάτος των 1.797 χλστ. (+9 χλστ), αλλά και το ύψος των 1.576 χλστ. (+20 χλστ.) του δίνουν έναν άλλον αέρα. Η διχρωμία σε ασημί-μαύρο στο μοντέλο της δοκιμής μας (υπάρχουν 11 διαφορετικά χρώματα για το αμάξωμα και 5 για την οροφή) τονιζει τον εκσυγχρονισμό και την απλότητα. Συνολικά, το νέο Captur επωφελείται από τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Renault για να αναδειχθεί ως ένα από τα πιο στιλάτα αυτοκίνητα της κατηγορίας του.

Ενίσχυση σε εσωτερική ποιότητα και σε hi-tech στοιχεία

Στο εσωτερικό του νέου Captur η Renault προχώρησε σε μια ανανέωση, ενσωματώνοντας τη νεότερη σχεδίαση Smart Cockpit που έχουμε δει και στη νέα γενιά του Clio. Πρωταγωνιστής εδώ είναι η μεγάλη κάθετη οθόνη του συστήματος πολυμέσων στο κέντρο της κονσόλας, με διαγώνιο 9,3 ιντσών και πολύ ποιοτική γυάλινη επιφάνεια. Ακριβώς από κάτω της βρίσκεται ένα πάνελ διακοπτών καθώς και τα περιστροφικά χειριστήρια για τον κλιματισμό με ψηφιακές ενδείξεις. Ο επιλογέας του κιβωτίου είναι υψηλά τοποθετημένος, βολεύοντας στην αφή. Το κάθισμα του οδηγού είναι πλήρους ρυθμίσεων και διευκολύνει την εύρεση της επιθυμητής θέσης οδήγησης, σε αντίθεση πάντως με το υψηλά τοποθετημένο κάθισμα του συνοδηγού που δεν ρυθμίζεται σε ύψος. Αμφότερα προσφέρουν πολύ καλή άνεση και βελτιωμένη σταθερότητα του σώματος συγκριτικά με πριν. Ακριβώς μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται ο πίνακας οργάνων με τη 7ιντση ψηφιακή οθόνη πλήρους ενδείξεων (ενσωματώνει και το ψηφιακό ταχύμετρο-στροφόμετρο). Ποιοτικά, το εσωτερικό έρχεται σαφέστατα αναβαθμισμένο σε σχέση με πριν, αφού έχει γίνει πιο εκτενής χρήση μαλακών στην αφή πλαστικών και σε περισσότερες επιφάνειες που αναβαθμίζουν την απτή ποιότητα. Η συναρμογή και το φινίρισμα συνολικά ικανοποιούν. Ανάλογα με την έκδοση μπορούν να επιλεγούν πολλές επιφάνειες φωτεινών χρωματισμών και επενδύσεων, ωστόσο στο μοντέλο της δοκιμής και παρά το οριζόντιο ασημί φιλέτο, το μαύρο κυριαρχεί κάνοντάς το να δείχνει κάπως μουντό.

Ακόμη πιο πρακτικό

Ένα χαρακτηριστικό που σίγουρα αποτελούσε πλεονέκτημα του προηγούμενου Captur, είναι η διευρυμένη πρακτικότητα του εσωτερικού του. Στο νέο Captur η Renault τονίζει ακόμη περισσότερο το χαρακτηριστικό αυτό, διατηρώντας το πολύ πρακτικό συρόμενο πίσω κάθισμα (σύρεται κατά 16 χλστ.), όμως πλέον το συνδυάζει με έναν μεγαλύτερο χώρο αποσκευών που καλύπτει ακόμη και οικογενειακές ανάγκες. Ειδικότερα, η χωρητικότητά του αγγίζει πλέον τα 422 lt. (+45 lt. συγκριτικά με πριν) με το πίσω κάθισμα στην πιο πίσω θέση, ενώ μπορεί να φθάσει έως και τα 536 lt. (+81 lt.) όταν το κάθισμα τραβηχτεί μπροστά. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι αρκετά καλοί, αφού 2 ενήλικες θα μεταφερθούν χωρίς πολλές παραχωρήσεις έχοντας αρκετό χώρο για τα γόνατα και τους ώμους τους. Αυξημένη είναι και η παρουσία των θηκών για μικροαντικείμενα μέσα στη καμπίνα, με κορωνίδα βέβαια το συρόμενο ντουλαπάκι του συνοδηγού που θα λέγαμε ότι αποτελεί πλέον σήμα κατατεθέν του αυτοκινήτου.

1.300άρης turbo με πολύ καλή απόδοση

Ο turbo 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 1.333 κ.εκ. του Captur της δοκιμής μας αποδίδει 130 ίππους στις 5.000 στροφές και έχει αυξημένη μέγιστη ροπή 24,5 kgm διαθέσιμα μόλις από τις 1.600 στροφές. Διακρίνεται για την πολύ καλή του απόδοση της ισχύος χωρίς κομπιάσματα ή εκρήξεις. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC των 7 σχέσεων έχει λειτουργία που προάγει την άνεση στην καθημερινή οδήγηση και παράλληλα, ιδίως εφόσον ο οδηγός επιλέξει το ECO στο set-up του (μοτέρ-κιβώτιο), φροντίζει ώστε να κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα συμβάλλοντας στη μείωση της κατανάλωση. Σε πιο γρήγορους, σπορ ρυθμούς, το κιβώτιο εμφανίζει μια μικρή υστέρηση στο κατέβασμα της σχέσης κρατώντας λίγο παραπάνω από όσο χρειάζεται την υψηλότερη σχέση. Συνολικά πάντως, δεν προβληματίζει με τη λειτουργία του. Πολύ καλές είναι οι επιδόσεις που προσφέρει το μοτέρ, αφού το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 9.6 sec, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 193 km/h. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η τιμή που καταγράψαμε κατά τη δοκιμή μας βρέθηκε στα 8.3 lt./100 km, με τη χρήση του ECO να μπορεί να τη μειώσει ακόμη.

Άνεση και ποιότητα κύλισης

Βασιζόμενο στη νέα πλατφόρμα CMF-B του Group Renault, η οποία συμβάλει στη μείωση του βάρους του αυτοκινήτου αλλά και στην αύξηση της παρεχόμενης ακαμψίας, στο δρόμο το νέο Captur βγάζει έναν σαφώς πιο ώριμο και συνολικά ραφιναρισμένο χαρακτήρα συγκριτικά με τον προκάτοχό του. Η ρύθμιση της ανάρτησης σε συνδυασμό και με τα ελαστικά προάγουν την παρεχόμενη άνεση, ενώ παράλληλα συμβάλουν και στην πολή καλή ποιότητα κύλισης. Χαμηλός είναι ο θόρυβος που φθάνει στο εσωτερικό λόγω της βελτιωμένης ηχομόνωσης, δίνοντας στο Captur μια αίσθηση από premium μοντέλα. Στην πόλη, το Captur είναι ευκολοδήγητο, με υψηλή και εποπτική θέση οδήγησης, αλλά και χωρίς πολλές κρυφές γωνίες από το αμάξωμα (υπάρχει και κάμερα οπισθοπορείας για το παρκάρισμα). Σε πιο σπορ ρυθμούς, οι κλίσεις είναι λογικές και τα περιθώρια αυξημένα, αλλά η γενικότερη αίσθηση όπως στα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας του, δεν σπρώχνει τον οδηγό να πιέσει το αυτοκίνητο. Επίσης, σε full επιταχύνσεις από στάση μειώνεται ελαφρώς η ελκτική πρόσφυση, κάτι βέβαια που περισσότερο οφείλεται στην επιλογή των ελαστικών. Καλή γενικά είναι η αίσθηση από το τιμόνι με την ακρίβεια να είναι όση χρειάζεται για ένα SUV μοντέλο, ενώ τα φρένα έδειξαν να τα καταφέρνουν πολύ καλά ακόμη και σε πολύ βίαιες ακινητοποιήσεις.

Συμπέρασμα

Η Renault κινήθηκε πολύ έξυπνα με το νέο Captur και έφερε στον αγοραστή της κατηγορίας των B-SUV ένα μοντέλο που του προσφέρει όχι μόνο όσα χρειάζεται, αλλά πολλά περισσότερα. Το νέο Captur είναι πραγματικά όμορφο, πρακτικό, πολύ ποιοτικό και με τονισμένη άνεση στο δρόμο. Οι τιμές του είναι αρκετά καλές, αφού το μοντέλο 1.3 turbo 130 ίππων κοστίζει από 20.800 ευρώ, ενώ η έκδοση με τον 1.0 turbo των 100 ίππων έχει κόστος από 16.880 ευρώ.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Lifestyle

Πρόστιμο Ανυποταξίας 6.000€ – Τι να κάνω; Το πληρώνω; Πώς να αποφύγεις την πληρωμή του

Το πρόστιμο ανυποταξίας 6.000€ είναι μια από τις σοβαρότερες κυρώσεις της ανυποταξίας , η οποία ταλαιπωρεί τους ανυπότακτους εσωτερικού και εξωτερικού, καθώς έχει πολλές παράπλευρες συνέπειες όπως κατασχέσεις λογαριασμού, μπλοκάρισμα φορολογικής ενημερότητας κ.α.

Η πιο συχνή ερώτηση των υπόχρεων για στράτευση που έρχονται σε επαφή μαζί μας είναι μία: «Τι να κάνω με το πρόστιμο». Ενώ υπάρχουν κι άλλες όπως «θα μου πάρουν τα χρήματα απ το λογαριασμό, θα μου πάρουν το σπίτι, θα έχω πρόβλημα να ταξιδέψω στο εξωτερικό» κ.α. Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση έχει τριπλή εκδοχή και μπορεί να αναλυθεί μόνο σε συνάντηση, που κάνουμε με τους εντολείς μας είτε δια ζώσης, είτε ακόμα καλύτερα εξ αποστάσεως μέσω Zoom. Στο παρόν άρθρο θα αναλύσουμε μόνο την πρώτη από τις τρεις διαφορετικές εκδοχές που μπορεί να έχει η αποφυγή της πληρωμής του Προστίμου Ανυποταξίας των 6.000€ και αυτή είναι η Προσφυγή ενώπιων Διοικητικών Δικαστηρίων.

Προσοχή! Δεν αναφερόμαστε στην προσφυγή εντός δύο (2) μηνών που προβλέπει στο υπ. αριθ. 2 του σώματος του Προστίμου η απόφαση επιβολής της.

 Δεν αναφερόμαστε δηλαδή στη διοικητική προσφυγή που γίνεται στη Στρατολογία και απευθύνεται ενώπιων του ΓΕΕΘΑ και η οποία κατά 90% απορρίπτεται, ενώ αποφασίζει γι αυτή μια ειδική επιτροπή. 

Αναφερόμαστε στην Προσφυγή Ουσίας, που γίνεται ενώπιων των Διοικητικών Δικαστηρίων και η οποία έχει πιθανότητες άνω του 50% να γίνει δεκτή και να διαγραφεί το Πρόστιμο μαζί με τις προσαυξήσεις του. Για την ευδοκίμησή της θα αποφασίσουν τακτικοί διοικητικοί Δικαστές.

Το μόνο κοινό ανάμεσα στις δύο προσφυγές είναι ότι η προθεσμία υποβολής της είναι δύο (2) μήνες από τότε που αποδεδειγμένα λάβατε γνώση αυτής.

  1. Πρέπει να έρθετε σε επαφή με ένα δικηγορικό γραφείο που ασχολείται με αυτήν την εξειδίκευση και έχει την εμπειρία να αναλάβει την υπόθεση.
  2. Υποβάλλουμε την εν λόγω προσφυγή στα τακτικά διοικητικά Δικαστήρια. Καλό θα είναι  να έχετε στείλει από πριν  την απόφαση επιβολής Προστίμου και το σημείωμα κατάταξης, δυνάμει του οποίου δεν παρουσιαστήκατε και σας επιβλήθηκε στη συνέχεια το Πρόστιμο Ανυποταξίας. 

Για τα ειδικά θέματα, απευθύνεστε στους ειδικούς.

Υγ. Τόσο βάσει νομοθεσίας, όσο και βάσει πρακτικής, όποιος πλήρωσε το πρόστιμο, δεν του επιστράφηκε.

Επικοινωνία με το γραφείο μας : [email protected] ή [email protected].

Continue Reading

Εκδηλώσεις

Οι ΑΓΡΟΤΙΣΣΕΣ προσκαλούν για το «ΟΡΑΜΑ 2040»

Την ΤΡΙΤΗ, 12 Ιαν 2021, στις 20.00 στην τακτική διαδικτυακή συζήτηση οι Αγρότισσες θα προετοιμάσουν το πρόγραμμα των συναντήσεων από 12/1/2021 έως 27/1/2021 για το ΟΡΑΜΑ 2040, με Γυναίκες της Υπαίθρου. 

Την Τετάρτη, 13 Ιαν 2021, στις 12.00, στον Κτηνοτροφικό Σύλλογο Αττικής θα γίνει διαδικτυακή Ανταλλαγή Ευχών, δημόσια στο facebook: Skywalker. 

Την Τρίτη, 5/1/2021, ευχές αντάλλαξαν οι: κα Μάγδα Κοντογιάννη (Γραμματέας Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής), κα Όλγα Σταυροπούλου (Πρόεδρος Ελλήνων Αυστρίας & Γραμματέας Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού), κα Δέσποινα Γαζωράκη (Χασιά), κα Αθηνά Μπρούζα (Ελασσόνα), κα Αργυρώ Λαγγουράνη (Λιδωρίκι), κα Μαρία Καραντάνη (Καλάβρυτα), κα Αθηνά-Ελπίδα Μιχαηλίδου (Μέγαρα), κα Ειρήνη Σερέτη (Πέλλα), κα Καίτη Καμηλάκη (π. Δ/ντρια Κέντρου Λαογραφίας), κα Μαρία-Χριστίνα Μακρανδρέου (Ελληνικό Αγροτικό Δίκτυο), κα Φωτεινή Τσιρογιάννου (Τιθορέα), κα Δήμητρα Χόντου (Σαρωνίδα), κα Κατερίνα Κοντογιάννη (Μενίδι), κα Μαρία Τέλιου (Βερδικούσα), κα Νότα Βογιατζή (Δράμα), κα Μαρίνα Μόσχου (Αχαρναί), κα Φιλλιώ Κρασσά (Γαλάτσι) & κα Λένα Χόντου-Καράτζαλου. 

Την βασιλόπιτα έκοψε η κα Μάγδα Κοντογιάννη (κτηνοτρόφος, 6932094231) με τυχερή της χρονιάς την κα Φιλλιώ Κρασσά (κτηνοτρόφος, Αττική) στην οποία κληρώθηκαν ζυμαρικά και ροδοζάχαρη από την οικοτεχνία «Ζυμαρικά ΧΕΛΜΟΣ» του κτηνοτρόφου, μέλος του Κτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Καλαβρύτων, Ανδρέα Καραμούζη (2692022424, [email protected]), που εξασφάλισε η κα Μ. Καραντάνη. Όλη η εκδήλωση των ΑΓΡΟΤΙΣΣΩΝ βρίσκεται στο video https://www.facebook.com/magda.kodogianni/videos/4018059214871224

Οι αγρότισσες συναντώνται διαδικτυακά κάθε Τρίτη, στις 20.00 και κάνουν μια ανοικτή διαδικτυακή εκδήλωση μια φορά τον μήνα, ενώ για τις καθημερινές επαφές δημιούργησαν στο facebook την Ομάδα ΓΥΝΑΙΚΕΣ της ΥΠΑΙΘΡΟΥ και καλούν όλες στο https://www.facebook.com/groups/1260404191008954.

Από τις πολύ αξιόλογες ευχές και σκέψεις που ακούσθηκαν καταγράφθηκαν:

  • Τα ήθη και έθιμα δημιουργούν την απαραίτητη για την βιωσιμότητα κοινωνική συνοχή, και θεματοφύλακες τους είναι συνήθως οι γυναίκες. 
  • Όλοι αντλούν κουράγιο από το ορατό παράδειγμα των αγροτισσών σε αυτήν την εποχή της βαθιάς οικονομικής, υγειονομικής και κοινωνικής κρίσης που θέτουν σε κίνδυνο την κοινωνική συνοχή και τα πολιτιστικά χαρακτηριστικά. 
  • Ο οικουμενικός ελληνισμός, βρίσκεται στο πλευρό των αγροτισσών, διότι είναι σημαντικός ο ρόλος τους για το μέλλον του ελληνισμού. 
  • Το μέλλον της αγροτικής Ευρώπης μπορεί να διαμορφωθεί μόνο τοπικά … 
  • Μπορούμε να σχεδιάσουμε κάτι για το μέλλον μόνο αν ξέρουμε τις ρίζες μας, και οι φροντιστές του περιβάλλοντος (φυσικού, κοινωνικού, τεχνολογικού, πολιτιστικού κλπ) είναι κυρίως οι αγρότισσες. 
  • Οι Αγρότισσες θα μπορούσαν να οργανώσουν μια εκδήλωση στους πρόποδες της Ακρόπολης των Αθηνών μέσα στο 2021, ή να συντονίσουν ομοειδείς τοπικές εκδηλώσεις την ίδια ημέρα σε όλη την Ελλάδα
  • Ο βαθύτερος συμβολισμός της βασιλόπιτας είναι η συμμετοχή και το κοινό  μοίρασμα του κοινού ψωμιού ανάμεσα σε όλα τα μέλη της οικογένειας, και σε μερικές περιοχές έβαζαν κομμάτι και για τα χωράφια, και έδινα βασιλόπιτα και στα μεγάλα αγροτικά ζώα. 
  • Παλαιότερα αντί για «φλουρί» έβαζαν κάτι από τον τρόπο ζωής τους, πχ από την σοδειά, από τα αμπέλια ή από τα ζωντανά τους, ή/& τρία τυχερά 
  • Ο ορθόδοξος Αη Βασίλης ήταν ξερακιανός, γεωργός, βοσκός, στην Καισάρεια με μαύρα μαλλιά, θεμελιωτής της φιλανθρωπίας, που ενώνει τους φτωχούς με τους πλούσιους, που ενώνει τους αγρότες με τους αστούς …
  • Ο κόσμος όλος έχει στραφεί στην τοπικότητα.
  • Οι γυναίκες είναι οι «δασκάλες» της επόμενης γενιάς μέσα στις οικογένειές τους, και είναι αυτές που προετοιμάζουν ακόμα και τις επαναστάσεις … 
  • Ο αγρότης και η αγρότισσα είναι «πολυεργαλείο». Δεν αρκεί να ξέρει μόνο για την καλλιέργεια των φυτών, ή μόνο για την εκτροφή ζώων, αλλά πρέπει να έχει και καλλιέργειες και εκτροφές, και να είναι μαραγκός, και ηλεκτροκολλητής, και υδραυλικός, και ηλεκτρολόγος, και συντηρητής μηχανών και σωστός διαχειριστής, και επιχειρηματίας, και να ξέρει καλές πρακτικές προστασίας περιβάλλοντος, και να μπορεί να δώσει πρώτες βοήθειες στα ζώα του ή σε όσους αγαπά, και να μπορεί να παρακολουθεί τις εξελίξεις, και να μετέχει της κοινωνικής δράσης, και τελευταία, και λογιστής, και κομπιουτεράς, και …. Οι αστοί συνήθως είναι εξειδικευμένοι σε ένα μόνο πράγμα …
  • Οι αγρότισσες είναι περισσότερο δεμένες με τον τόπο και με την οικογένεια και η πλατφόρμα zoom του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής δίνει μια διέξοδο για νέες γνωριμίες, για ανταλλαγή καλών πρακτικών και για άρση της απομόνωσης
  • Μερικές από τις συμμετέχουσες ήταν διαχειρίστριες σε ομάδες κτηνοτρόφων με 8.000 μέλη ή με 10.500 μέλη …
  • Με την πανδημία covid 19 μοιάζει να ξαναείδαμε τα τοπικά προϊόντα και ίσως να υπάρχουν περιθώρια να ιδωθεί η τοπική αγροτική παραγωγή με νέες προτεραιότητες, κυρίως προτεραιότητες αγροδιατροφικής αυτάρκειας ….
  • Ο αγρότης απαιτείται να συμμετέχει οικογενειακά στις εργασίες παραγωγής και στην ζωή, και να διαμένει στον χώρο της επαγγελματικής του δράσης …
  • Ο αγρότης πρέπει να μπορεί να παρακολουθεί τις εξελίξεις, τόσο της επιστήμης, όσο και της αγοράς για να προσαρμόζει την παραγωγή του κάθε φορά στην ζήτηση των καταναλωτών. 
  • Οι αγρότισσες που συμμετείχαν συνειδητοποίησαν την ανάγκη για εξωστρέφεια και για την ενημέρωση όλης της κοινωνίας για την ανάγκη σεβασμού όλων των συμπολιτών και των τοπικών οικοσυστημάτων, και οι ΓΥΝΑΙΚΕΣ της ΥΠΑΙΘΡΟΥ θα μπορούσαν να συμβάλλουν. 

Το ΟΡΑΜΑ για την Ύπαιθρο 2040 που προσπαθεί να συνθέσει η Ευρ. Επιτροπή μέχρι την άνοιξη 2021 δέχεται προτάσεις από οργανωμένες συζητήσεις μέχρι τις 31 Ιαν 2021. 

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής σε εκδήλωση της 7/7/2018 με ομιλία του προέδρου του κ Γιάννη Κοντογιάννη, είχε δηλώσει: Οι Κτηνοτρόφοι της Αττικής επιβίωσαν αειφόρα στην Αττική επί αιώνες, μέχρι σήμερα, και επιθυμούν, μέσα σε κλίμα συνεννόησης και συμβίωσης, να συνδιαμορφώσουν, μαζί με τους νεοαφιχθέντες τα τελευταία 30-40 χρόνια συμπολίτες, ένα νέο «συμβόλαιο», που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις της ζωής, ώστε οι κοινωνίες μας να γίνουν βιώσιμες, με όλους τους συμπολίτες μαζί και να επιβιώσουν με τις καλύτερες δυνατές ωφέλειες για όλους. Και οι συζητήσεις για το ΟΡΑΜΑ για την Αττική ύπαιθρο 2040 που θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη, 27 Ιαν 2021, στις 12.00 είναι μια ακόμα ευκαιρία για εξομάλυνση της πίεσης που δέχεται η Αττική ύπαιθρος.

Continue Reading

Lifestyle

Ερωτικά Τρίγωνα: Μπορείς να Διαλέξεις Ανάμεσα σε Δύο Σχέσεις

Θα ξεκινήσω με ιστορίες παρμένες από τη ζωή (φυσικά τα ονόματα είναι αλλαγμένα).

Η Μαρία είναι παντρεμένη με τον Γιάννη εδώ και 6 χρόνια, αλλά έχει εξωσυζυγική σχέση με τον Φίλιππο.

Ο Γιάννης είναι «καλό παιδί», οικογενειάρχης, εργατικός, μαζεμένος, ήρεμος, λιγάκι «βαρετός». Ο Φίλιππος πάλι είναι έντονη προσωπικότητα, κοινωνικός, εξωστρεφής και έχει την τέλεια σεξουαλική χημεία με τη Μαρία.

Η Μαρία έχει αισθήματα για τον Γιάννη, αλλά «πεθαίνει» για τον Φίλιππο, ο οποίος την πιέζει να πάρει διαζύγιο και να τον παντρευτεί. Η Μαρία δεν ξέρει τι να κάνει και αισθάνεται ότι έχει κολλήσει σε μία δύσκολη κατάσταση.

 

Ο Γιώργος είναι φρεσκοχωρισμένος σαραντάρης με ένα μικρό παιδί. Βγαίνει με δύο κοπέλες παράλληλα.

Η μία είναι συνάδελφος του, επίσης χωρισμένη και στην ίδια ηλικία. Η Ευγενία είναι η προσωποποίηση της σταθερότητας, της συναισθηματικής σιγουριάς και ασφάλειας. Ο Γιώργος αισθάνεται ότι επικοινωνούν υπέροχα, καταλαβαίνουν ο ένας τον άλλον και έχουν κοινούς στόχους.

Παράλληλα, και χωρίς να της το έχει πει, ο Γιώργος βγαίνει και με μία κοπέλα 17 χρόνια νεότερή του. Η Αμαλία μόλις πήρε το πτυχίο της, είναι ελεύθερο πνεύμα, θέλει να κάνει μεταπτυχιακό στο εξωτερικό, λατρεύει τα σπορ και την αδρεναλίνη στη ζωή της και θέλει να ζει μια έντονη ζωή χωρίς περιορισμούς από επάγγελμα, ωράρια και υποχρεώσεις.

Ο Γιώργος δεν ξέρει ποια γυναίκα και ποιο στυλ ζωής να προτιμήσει, αφού και τα δύο έχουν τα υπέρ και τα κατά τους. Καθώς παραμένει αναποφάσιστος, αντιλαμβάνεται ότι κινδυνεύει να τινάξει και τις δύο σχέσεις στον αέρα κάποια στιγμή.

Πρόκειται για περιπτώσεις ανθρώπων που βλέπω καθημερινά στο γραφείο μου, με διαφορετικές παραλλαγές, αλλά το ίδιο κοινό θέμα: άνθρωποι που είναι συναισθηματικά μπερδεμένοι, που βρίσκονται σε ένα σταυροδρόμι στην ερωτική τους ζωή και δεν ξέρουν ποιον δρόμο να διαλέξουν. Η επιλογή ανάμεσα σε δύο συντρόφους είναι δύσκολη και διστάζουν να πάρουν μία τελική απόφαση.

 

Αν έχεις κολλήσει σε ένα ερωτικό τρίγωνο αυτό προκαλεί άγχος, ψυχολογικό ζόρισμα αλλά και πόνο.
Συχνά οι άνθρωποι μπλέκουν σε ένα ερωτικό τρίγωνο θεωρώντας ότι αυτή είναι η λύση στο πρόβλημα που έχουν στο γάμο τους ή τη ζωή τους. Σύντομα όμως αντιλαμβάνονται ότι τελικά δημιούργησαν ένα πρόσθετο πρόβλημα.

Αν έχεις κολλήσει σε ένα ερωτικό τρίγωνο αυτό προκαλεί άγχος, ψυχολογικό ζόρισμα αλλά και πόνο.

Εδώ σου προτείνω τρεις ερωτήσεις που θα σε βοηθήσουν να σκεφτείς την τελική σου επιλογή, για να πάρεις μία απόφαση.

1. Σε ποια σχέση μπορώ να είμαι πραγματικά ο εαυτός μου και να νιώθω ότι καλύπτομαι από τον/τη σύντροφό μου;

Οι περισσότεροι άνθρωποι που έχουν δύο παράλληλες σχέσεις προσπαθούν να λύσουν το δίλημμα του ποια να διαλέξουν συγκρίνοντας τα υπέρ και τα κατά της κάθε σχέσης.

Και ενώ αυτό φαίνεται λογικό, στην πραγματικότητα είναι αδιέξοδο. Και οι δύο σχέσεις έχουν προφανώς υπέρ και κατά και, φυσικά, δεν είναι δυνατόν να προβλέψει κανείς το μέλλον με τον έναν ή τον άλλο άνθρωπο.

Η προσέγγιση αυτή είναι περιορισμένη και περιοριστική και αφήνει έναν καθοριστικό παράγοντα έξω από την εξίσωση- εσένα!

Γιατί σε τελική ΕΣΥ + το ΑΛΛΟ ΑΤΟΜΟ δημιουργείτε τη σχέση και όχι το άλλο άτομο μόνο του!

Άρα είναι σημαντικό να εξετάσεις το πώς είσαι εσύ μέσα στη σχέση.

Όχι το πώς περνάς, αλλά πώς νιώθεις τον εαυτό σου μέσα στη σχέση. Προφανώς και είσαι το ίδιο άτομο, αλλά στην κάθε σχέση «εμφανίζεσαι» διαφορετικά: στη μία, όπως η Μαρία μπορεί να βαριέσαι και στην άλλη να αισθάνεσαι ότι ξεχειλίζεις από ενθουσιασμό και έρωτα.

Στη μία σχέση μπορεί να νιώθεις ότι είσαι ο συνηθισμένος, προβλέψιμος εαυτός, ενώ στην άλλη παίρνεις ρίσκα, ενθουσιάζεσαι, δείχνεις το πώς είσαι βαθιά μέσα σου.

Αν ρωτήσεις τον εαυτό σου «σε ποια σχέση νιώθω πιο άνετα να εκφραστώ και να είμαι ο αληθινός μου εαυτός;», η απάντηση που θα δώσεις θα σε ξεμπλοκάρει και θα σου επιτρέψει να κάνεις την επιλογή σου.

Γιατί σε τελική ΕΣΥ + το ΑΛΛΟ ΑΤΟΜΟ δημιουργείτε τη σχέση και όχι το άλλο άτομο μόνο του!

2. Τι με εμποδίζει να επιλέξω;

Αυτή είναι άλλη μία σημαντική ερώτηση! Πρόσεξε όμως! Συνήθως οι άνθρωποι αναρωτιούνται:
«Γιατί δε μπορώ να διαλέξω;»
Εγώ σου επισημαίνω εδώ τη λεπτή διαφορά που υπάρχει στην εξής ερώτηση:
«Τι με εμποδίζει από το να διαλέξω;»

 

Στην ερώτηση «Γιατί δε μπορώ να διαλέξω;» καλείσαι να δώσεις μία απάντηση τύπου «επειδή αυτό και αυτό». Και σε όποια απάντηση δώσεις θα υπάρχει σίγουρα μια δόση αυτοκατηγορίας ή ντροπής.

Ντροπή επειδή «νιώθω δειλή/φοβάμαι/δεν έχω λεφτά/έχω μικρά παιδιά».

Αυτοκατηγορία «τι άνθρωπος είμαι να σηκωθώ να φύγω και να αφήσω τα παιδιά μου/βλακεία μου που δε δουλεύω και δεν έχω οικονομική ανεξαρτησία/ αν φύγω και με εγκαταλείψει στη συνέχεια, θα αποδειχτεί ότι είμαι εντελώς βλάκας. Κλπ.

Στη δεύτερη ερώτηση όμως, στο «Τι με εμποδίζει από το να διαλέξω;» αναγκάζεσαι να σκεφτείς με διαφορετικό τρόπο.

Να αντικρίσεις με περιέργεια την κατάσταση σου και να αναζητήσεις το κρυμμένο εμπόδιο που σε σταματάει.

Οι άνθρωποι δεν επιλέγουν όταν υπάρχει μία κρυφή ανταμοιβή. Για παράδειγμα, μπορεί να μη διαλέγεις επειδή φοβάσαι μήπως πληγωθείς, οπότε το ερωτικό τρίγωνο που δημιούργησες ικανοποιεί την ανάγκη της ασφάλειας και σιγουρεύει ότι δε θα πληγωθείς (αφού μένεις στον γάμο).

 

3. Αν η/ο καλύτερη/ος μου φίλη/ος ήταν σε αυτή τη θέση, τι συμβουλή θα του έδινα;

Η αλήθεια είναι ότι οι άνθρωποι κρίνουν τον εαυτό τους διαφορετικά απ’ ότι κρίνουν τους αγαπημένους φίλους τους.

Μπορεί να είσαι ιδιαίτερα σκληρή και επικριτική με τον εαυτό σου, ενώ είσαι πιο επιεικής και δείχνεις περισσότερη κατανόηση στους φίλους σου.

Ρόλος των φίλων στις δύσκολες συζητήσεις δεν είναι να καταδικάσουν, αλλά να βοηθήσουν τον φίλο τους να δείξει τον καλύτερο εαυτό του και να πάρει την ευθύνη των πράξεων του.

Αυτό λοιπόν που θα έκανε ένας φίλος σε εσένα, τώρα πρέπει να το κάνεις εσύ στον εαυτό σου.

Τι να κάνω αν είμαι σε ερωτικό τρίγωνο;

Το συμπέρασμα είναι ότι οι ανθρώπινες σχέσεις είναι μπερδεμένες και δύσκολες!

Αυτές οι τρείς ερωτήσεις σε βοηθάνε να δεις τα πράγματα από άλλη οπτική γωνία, να κοιτάξεις μέσα σου αντί για γύρω σου. Αυτές οι ερωτήσεις αποτελούν μονοπάτια για να εξερευνήσεις τον εσωτερικό σου κόσμο και να βρεις μέσα σου τις απαντήσεις που χρειάζεσαι.

Continue Reading

Trending