Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Ολυμπία Κρασαγάκη

Η ΓΝΩΣΤΗ ΠΟΡΤΡΕΤΙΣΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΙΧΜΑΛΩΤΙΣΕΙ ΜΕ ΤΟ ΦΑΚΟ ΤΗΣ ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΙΑΣΗΜΕΣ -ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ- ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΘΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ. ΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ.

Μιλήστε μας για την εμπειρία του να θητεύσετε δίπλα στα ιερά τέρατα της φωτογραφίας, Peter Lindbergh και Helmut Newton;

Οι βασικές μου σπουδές πάνω στην φωτογραφία θεωρώ ότι ήταν η εποχή που εργαζόμουν ως βοηθός φωτογράφου στο Παρίσι. Είχα την τύχη να είμαι δίπλα σε πολύ σημαντικούς φωτογράφους του κόσμου, όπως ο Peter Lindbergh και ο Helmut Newton. Το γεγονός να μπορείς να παρακολουθείς από κοντά ιερά τέρατα της φωτογραφίας είναι μεγάλη σχολή. Παρατηρώντας τους έμαθα να είμαι ένας σωστός επαγγελματίας. Να αφοσιώνομαι μόνο στην δουλειά μου.

Από πού αντλείτε έμπνευση;

Η έμπνευση μου μπορεί να έρχεται από μία λεπτομέρεια που έχω παρατηρήσει σε κάποιον, μία κίνηση, ένα βλέμμα… Μου αρέσει να κάνω σενάρια στο μυαλό μου, η φαντασία παίζει μεγάλο ρόλο. Αλλά πάνω από όλα ψάχνω πάντα το θετικό στοιχείο στον άνθρωπο.

Ποια από τις γυναίκες που έχουν στηθεί μπροστά στον φακό σας, σας έκανε εντύπωση σαν προσωπικότητα;

Είναι πολλές οι γυναίκες που έχω φωτογραφήσει. Η κάθε μία είναι πολύ διαφορετική από την άλλη, και όμως όλες είναι το ίδιο ισχυρές και ευαίσθητες. Είναι μάλλον αυτός ο μαγικός συνδυασμός που έχουμε εμείς οι γυναίκες. Μετά από πολλά χρόνια συνεργασίας και αμέτρητες φωτογραφήσεις, σίγουρα ξεχωρίζω τις Έλλη Στάη, Ρουλά Κορομηλά, Ελένη Μενεγάκη, Ντόρα Μπακογιάννη, Αγνή Μπαλτσα, Μιμή Ντενίση, Άννα Βίσση, Βάνα Μπάρμπα.

Υπάρχουν κάποια χρώματα που αναδεικνύουν μία γυναίκα σε μία φωτογράφηση;

Πιστεύω ότι όλα τα χρώματα είναι σωστά από τη στιγμή που εκείνη νιώθει όμορφη. Παίζει μεγάλο ρόλο πως φωτίζεται κάποιος. Προσωπικά λατρεύω το φυσικό φως. Αφήνει μια ζεστή αίσθηση στο δέρμα και στο βλέμμα.

Ποια είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν έναν καλό φωτογράφο;

Πρέπει να σέβεται τον φωτογραφιζόμενο, να κερδίσει την εμπιστοσύνη του. Τότε θα καταφέρει σε ένα πορτρέτο να αιχμαλωτίσει έστω για πολύ λίγο κάτι από την προσωπικότητα του. Ένα βλέμμα λέει πολλά. Ευαισθησία, δυναμισμό, φόβο…

Τι θα συμβουλεύατε μία νέα γυναίκα που κάνει τώρα τα πρώτα της βήματα στο χώρο σας;

Σε έναν φωτογράφο, δηλαδή καλλιτέχνη δεν μπορώ να δώσω συμβουλή. Θα πρέπει να ακολουθήσει το ένστικτο του.

Πόσο Businesswomen πιστεύετε ότι είναι οι Ελληνίδες;

Οι Ελληνίδες είναι πολύ δυναμικές γυναίκες. Γνωρίζουν να συνδυάζουν το επάγγελμα με την οικογένεια. Μια πολύ ισχυρή πολιτικός μπορεί να είναι ταυτόχρονα μια πολύ γλυκιά μαμά και γιαγιά. Έχω συνοδεύσει την Ντόρα Μπακογιάννη σε ένα επαγγελματικό, πολιτικό ταξίδι στη Μέση Ανατολή. Η απόλυτα ισχυρή παρουσία της ήταν σε όλους τους ανδροκρατούμενους χώρους αισθητή, ενώ παράλληλα μου έδειχνε με μεγάλη χαρά και περηφάνια την φωτογραφία του εγγονού της… BW

Business files

  • H Ολυμπία Μαρίνα Κρασαγάκη γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης. Τέλειωσε τις σπουδές της στο Ντίσελντορφ ενώ τα πρώτα νεανικά της χρόνια τη βρίσκουν στο Παρίσι των διανοούμενων και των καλλιτεχνών ως βοηθό φωτογράφου και συνεργάτη εταιρείας διαφημιστικών παραγωγών.
  • Έχει συνεργαστεί σχεδόν με όλους τους εκδοτικούς οίκους στην Ελλάδα, τις περισσότερες δισκογραφικές εταιρείες, ενώ έχει και ειδικές συνεργασίες με ξένους τίτλους περιοδικών, αλλά και πλούσιο portfolio με διαφημιστικές παραγωγές.
  • Έχει εκδόσει το περίφημο λεύκωμα «Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΓΥΝΑΙΚΑ» από

τις εκδόσεις Λιβάνη -μία ενδιαφέρουσα δουλειά που περιλαμβάνει πορτρέτα από σπουδαίες γυναίκες- αλλά και το λεύκωμα «ΙΜΒΡΟΣ» από τις εκδόσεις Καστανιώτη.

  • Συμμετείχε στην έκθεση φωτογραφίας των FLOCAFE.

Δημοσιεύτηκε: 10 Φεβρουαρίου 2010

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επίκαιρα Πρόσωπα

Βασίλης Σολιδάκης: Ζωγραφίζω αυτό που αγαπάω

…γιατί οι πράξεις μας είναι πολιτισμός.

Βασίλης Σολιδάκης

Πιστεύοντας στην αναγκαιότητα της έκφρασης και της εσωτερικής επικοινωνίας, προσπαθώ τα δεδομένα μου να είναι οι σύγχρονοι προβληματισμοί πάνω στην τέχνη χωρίς να γίνεται αυτοσκοπός η πρωτοτυπία της εικόνας, ούτε όμως και η επανάληψή της.

Ατελιέ

Γράφει ο Γιάννης Λιάκος

Η συνάντησή μας στο εργαστήριο του ζωγράφου, έγινε μεσημεράκι με δυό ρακές για να ξεκινήσει η κουβέντα. Καλλιτέχνης ανήσυχος, με έντονη την ανάγκη να ανατρέπει τα πάντα στην δουλειά του από την μια στιγμή στην άλλη.

Ξεκίνησε να μιλά για τα ταξίδια της ζωής του.

Βασίλης Σολιδάκης

Βασίλης Σολιδάκης: “Γεννήθηκα στην Κρήτη το 1948. Το 1973, βρέθηκα στην Ισπανία, μετά από παρότρυνση του δάσκαλου μου Θ.Δρόσου. Εκεί, με προβλημάτισε έντονα η διαφορά που ένιωσα να υπάρχει, ανάμεσα στην «κλασσική» τέχνη των μουσείων και στην «σύγχρονη» τέχνη.

Η γνωριμία μου με τον Δημήτρη Περδικίδη στην Μαδρίτη, ήταν καθοριστική και πολύτιμη. Ο σπουδαίος αυτός ζωγράφος, με βοήθησε να καλύψω τα κενά μου. Μελέτησα από κοντά την Ισπανική τέχνη σε όλο της το μεγαλείο!! Παράλληλα, αντέγραφα λεπτομέρειες από έργα των μεγάλων δασκάλων, για να κατανοήσω τεχνικές που μου ήταν απαραίτητες. Βέβαια, το πνεύμα του Βελάσκεθ ακόμα με κατατρέχει.”

Ατελιέ

Από την πρώτη ατομική έκθεση στην αίθουσα τέχνης «Συλλογή» η θεματική των έργων μου προερχόταν από ό,τι με συγκινούσε, εντυπωσίαζε ή με προβλημάτιζε και προσπάθησα να αποδώσω με ρεαλισμό τα κοινωνικά προβλήματα της εποχής, μέχρι και το 1985.

Τη συνέχεια του άρθρου θα τη βρείτε εδώ

Πηγή

 

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Νίκη»: H «μορφική» γλώσσα του Νίκου Καρόκη

Γράφει η Μαράη Γεωργούση *

Η καλλιτεχνική δημιουργία αποτελεί μια επίπονη διαδικασία μέσα από τον στοχασμό, την επιλογή, την σύνθεση και την σχηματοποίηση των υλικών. Ο γλύπτης Νίκος Καρόκης ακολουθεί ένα σύνολο  διαδικασιών δημιουργώντας μια δίοδο έκφρασης. Φιλοτεχνεί μια σειρά γλυπτών που, επικοινωνούν με τον θεατή μέσω της «μορφικής» τους γλώσσας. Μια γλώσσα μορφών και συμβόλων ευρύτερα κατανοητή.

Οι όποιες δυσκολίες προκύψουν από τον διάλογο με το υλικό, το σχήμα, τον όγκο, το μέγεθος, το χρώμα, επιλύονται από τον γλύπτη με φροντίδα και σεβασμό στην οντότητα του αρχικού σχήματος. Ο ίδιος ο καλλιτέχνης αναφέρει πως η «Νίκη», «Niki» ως όνομα του γλυπτού προήλθε από την μελέτη της κίνησης και της στάσης του σώματος, αυτής της συχνής κοινής αντίδρασης των ανθρώπων, όταν επιτυγχάνουν τον απόλυτο στόχο τους και εκδηλώνουν τον ενθουσιασμό τους.

H αρμονία και η ομορφιά είναι έννοιες σύνθρονες της γλυπτικής τέχνης. Ο καλλιτέχνης μετατρέπει το όραμά του σε επιθυμία, ενώ  δημιουργώντας το προχωρά συγχρόνως καλλιτεχνικά και ψυχικά. Το συγκεκριμένο γλυπτό είναι φορτισμένο με έναν έντονο συμβολικό χαρακτήρα. Η γραμμικότητα της μορφής, οι μεγάλες και μικρές καμπύλες, οι ευθείες, η ώσμωση  τους αποτέλεσαν γεωμετρικό παιχνίδι στα χέρια του γλύπτη. Απέδωσε με την χρήση του υλικού του ένα κολάζ συναισθημάτων, γεγονότων και μνήμης. Ένα κολάζ βιωματικό με εγκιβωτισμένες αφηγήσεις.

Η επιλογή του θέματος έμπνευσης ενός γλυπτού δεν έχει πάντα την ίδια αφετηρία. Έχει μεγάλη σημασία τι αφηγείται το γλυπτό και πως έχει εκφραστεί από τον καλλιτέχνη. Ένα οπτικό ερέθισμα, ένα συναίσθημα, οδηγούν στην  αφορμή για πράξη. Η κάθε προσωπική μας νίκη, «Niki», όπως ονόμασε ο Νίκος Καρόκης το γλυπτό του, προϋποθέτει σωστή προετοιμασία, σκληρή δουλειά, συνεχή προσπάθεια και νίκη επί του εγκλωβισμού του φόβου.

 

 

 

Τη συνέχεια του άρθρου θα τη βρείτε εδώ

Πηγή

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Διονύσιος Φραγκιάς: Ο τολμηρός και ταλαντούχος Έλληνας καλλιτέχνης στη Νέα Υόρκη

Τον Διονύσιο Φραγκιά είναι δύσκολο να τον βρεις διαθέσιμο, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Πολίτης του κόσμου, ζει και δραστηριοποιείται επαγγελματικά κυρίως στη Νέα Υόρκη. Συνεργάτης του καλλιτέχνη Jeff Koons, ετοιμάζει στη Νέα Υόρκη την παρουσίαση της νέας του δουλειάς στην καινούργια γκαλερί Emmanuel Fremin, στο Τσέλσι.

Εμείς καταφέραμε και μιλήσαμε με τον Διονύσιο για τη ζωή του, την τέχνη και τις συνεργασίες του.

Αποκλειστική συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

– Διονύσιε, πώς εμπνέεσαι;

– Η έμπνευση προέρχεται πάντα από τα ενδιαφέροντα του καλλιτέχνη. Για μένα αυτό περιλαμβάνει τις επιστήμες, όπως η ψυχολογία και η φυσική, και η περιέργειά μου για το πώς σκέφτεται ο ανθρώπινος νους και πώς η ανθρώπινη φύση εκτυλίσσεται καθημερινά στη σύγχρονη κοινωνία μας.

Ενδιαφέρομαι επίσης για την ιστορία, ιδιαίτερα τις ιστορικές κρίσεις και τις εποχές πολέμων. Αυτά τροφοδοτούν την πρακτική προσέγγιση της τέχνης μου και μου δίνουν ένα πλαίσιο για τη δημιουργία ιδεών προς υλοποίηση.

ΚΑΝΩ ΣΧΕΔΙΑ ΠΟΥ ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΓΚΡΑΦΙΤΙ ΠΟΥ ΒΛΕΠΩ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ

– Τι τεχνικές χρησιμοποιείς;

– Μου αρέσει πραγματικά να χρησιμοποιώ ένα ευρύ φάσμα μέσων – γλυπτική, ζωγραφική, σχέδιο, performance art και μικτές εγκαταστάσεις μέσων (mixed media installations) που περιλαμβάνουν επίσης και ταινία (film).

Συχνά ένα συγκεκριμένο μέσο «φωνάζει» ότι είναι το κατάλληλο για να χρησιμοποιηθεί για ένα συγκεκριμένο έργο. Όπως ο συγγραφέας Mark Twain είπε: «Η διαφορά μεταξύ της χρήσης της σωστής λέξης και της χρήσης σχεδόν της σωστής λέξης είναι σαν τη διαφορά μεταξύ αστραπής και πυγολαμπίδας».

– Αναφέρεται ότι στα projects σου κάνεις γλυπτά με υβριδική ζωγραφική. Θα ήθελες να μας μιλήσεις για αυτό;

– Συχνά συγχωνεύω εικόνες. Μερικές φορές η εικόνα προέρχεται από δύο μακρινές χρονικές περιόδους. Για παράδειγμα: Ένωσα μια εικόνα αρχαίου ελληνικού ναού με μια εικόνα ενός διεθνούς διαστημικού σταθμού. Ιδιαίτερα απολαμβάνω την ερμηνεία των εικόνων με υλικά ή τεχνικές που είναι απροσδόκητες.

Κάνω σχέδια που βασίζονται σε γκράφιτι που βλέπω στον δρόμο καθημερινά στο Μπρούκλιν και σε άλλες γειτονιές της Νέας Υόρκης, και στη συνέχεια «στέλνω» τον θεατή σε απομακρυσμένα μέρη όπως το Κατμαντού, το Νεπάλ. Τα σχέδια αυτά φαίνονται σαν λεπτή μεταξωτή και υφασμάτινη ταπετσαρία.

Έτσι, το έργο τέχνης που προκύπτει είναι ένα είδος εννοιολογικά οδηγούμενου υβριδίου που συρρικνώνει τον κόσμο, συγχωνεύει τις αρχαίες τέχνες με τη σύγχρονη υποπολιτισμική ή αντιπολιτισμική εικονογραφία και το παρουσιάζει στον θεατή.

– Πήγες στη Νέα Υόρκη και έμεινες για πάντα εκεί. Πόσο δύσκολη ήταν για σένα η προσαρμογή σου σε μια τέτοια πόλη;

Τη συνέχεια της συνέντευξης θα τη βρείτε εδώ

Πηγή

Continue Reading

Trending