Connect with us

Lifestyle

Ο ΘΕΣΜΟΣ «WHO IS WHO INTERNATIONAL AWARDS» ΣΤΟ ΠΕΡΙΣΤΥΛΙΟ ΤΟΥ ΖΑΠΠΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟΥ

«Η Γυναίκα το κλειδί της Ανάπτυξης»
  Βραβεύσεις Γυναικών Ηγετών Επιχειρήσεων και Κοινωνικής Προσφοράς

Μια υψηλού επιπέδου βραδιά διοργανώθηκε από το Who is Who, της Βίβλου διαπρεπών Ελλήνων και τον εκδότη, κο Δημήτρη Γκόρη, την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2019 στο Περιστύλιο του Ζαππείου Μεγάρου στο Σύνταγμα.  Για πρώτη φορά στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκαν τα Who is W ho International Awards για την κατηγορία Γυναίκες Ηγέτες . Ένας νέος θεσμός, κατά τον οποίο βραβεύτηκαν ισχυρές γυναίκες ηγέτες, από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Αμερική, του Μονακό της Αγγλίας και του Καναδά!

Την παρουσίαση της βραδιάς έκανε ο καταξιωμένος ηθοποιός Ρένος Χαραλαμπίδης.

Στην είσοδο του Ζαππείου υποδέχονταν τους εκλεκτούς καλεσμένους ο εκδότης του Who is Who, κος Δημήτρης Γκόρης, η διευθύντρια έκδοσης της Βίβλου προσωπικοτήτων Who is Who, κα Βίκυ Παπαγεωργοπούλου καθώς και η στενή συνεργάτης και PR Manager, κα Ada Ηλιοπούλου.

Η βράβευση ξεκίνησε με την παράδοση τιμητικής πλακέτας στη διεθνούς φήμης γλύπτρια, κυρία Παπακωνσταντίνου Μαίρη  που επιμελήθηκε το βραβείο – γλυπτό αποκλειστικά για τα βραβεία « Who is Who International Awards Γυναίκες Ηγέτες » και συμβολίζει τη «ΝΙΚΗ». Την τιμητική πλακέτα παρέδωσε στην αντιπρόσωπο της γλύπτριας, ο συλλέκτης έργων τέχνης Η.Ε. κος Γιώργος Ολύμπιος που ήρθε ειδικά για την βραδιά από το Μονακό.

Οι 14 συνολικά βραβευθείσες κυρίες  που ακολούθησαν, εντυπωσίασαν το κοινό με το έργο τους, θυμίζοντας πως η Ελλάδα έχει αξιόλογες επιχειρηματίες με κύρος, ήθος και όραμα που συναρπάζει. Να σημειώσουμε ότι δεν βραβεύτηκαν μόνο οι ισχυρές γυναίκες της Ελλάδας και του εξωτερικού αλλά κυρίως εκείνες που ανοίγουν δρόμους. Οι στρατηγικοί εκλέκτορες που επέλεξαν τις Γυναίκες Ηγέτες είναι η Britishpedia, η GIWA και η APSON.

Πιο συγκεκριμένα, τα βραβεία που απονεμήθηκαν είναι:

  • Βραβείο: Γυναίκα Ηγέτης του Πολιτισμού και της Αλληλεγγύης

Egon Ματρώνα (Matti)  – Έχει αναγνωριστεί για σπουδαίες φιλανθρωπίες και έχει κληθεί ως Πρέσβειρα του Ελληνικού Πολιτισμού, «Πολιτιστικό και Φιλανθρωπικό φαινόμενο».  Η βράβευση έγινε από τον αντιπρόεδρο της Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιά, κύριο Γιώργο Αλεξανδράτο.

  • Βραβείο: Γυναίκα Ηγέτης του Ελληνικού Εμπορίου

Ντάβου Μαρία  – Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΝΤΑΒΟΥ Α.Ε.  Την βράβευσε  ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κύριος Κώστας Σκρέκας.

  • Βραβείο: Γυναίκα Ηγέτης του Ελληνικού Ξενοδοχειακού Τομέα

Μήτση Ευγενία  – Πρόεδρος και Διευθύνουσα σύμβουλος του «Sofitel Athens Airport». Την βράβευσε  ο υφυπουργός Τουρισμού, ο κύριος Μάνος Κόνσολας.

  • Βραβείο: Γυναίκα Ηγέτης της Διεθνούς Ναυτιλίας

Αρσονιάδου-Stein Καίτη –  Γενική Διευθύντρια του Vancouver International Maritime Center από τον Καναδά. Την βράβευσε ο Εκδότης του Who is Who Δημήτρης Γκόρης.

  • Βραβείο: Γυναίκα Ηγέτης της Τεχνολογίας

Κουτσουρέλη Έφη – Ιδρυτικό μέλος και μέτοχος της εταιρείας πληροφορικής Info Quest ΑΕΒΕ, Αντιπρόεδρος Δ.Σ. του Ομίλου εταιρειών Quest. Την βράβευση πραγματοποίησε   ο Περιφερειάρχης Αττικής κύριος Γιώργος Πατούλης.

  • Βραβείο: Γυναίκα Ηγέτης του Διεθνούς Εμπορίου

Thomas Marielle  – Γενική Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της Stanley Black & Decker. Την βράβευση πραγματοποίησε   ο Περιφερειάρχης Αττικής κύριος Γιώργος Πατούλης.

  • Βραβείο: Γυναίκες Ηγέτιδες της Επιχειρηματικότητας

Γκραμπόφσκι Μαρέβα και Κολοτούρα Δήμητρα  – Ιδρύτριες «ZEUS + DIONE». Το βραβείο παραδόθηκε από τον εκδότη του Who is Who, κο Δημήτρη Γκορη.

  • Βραβείο: 1η Γυναίκα Πρόεδρος Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιά

Νταϊφά Ειρήνη  – Πρόεδρος και Διευθύνουσα σύμβουλος της Stavros Daifas Maritime Corporation S.A. και Εντεταλμένη Δημοτική Σύμβουλος Πολιτισμού Δήμου Πειραιά. Την βράβευση έκανε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κύριος Γιάννης Πλακιωτάκης.

  • Βραβείο: Γυναίκα Ηγέτης της Διεθνούς Επιχειρηματικότητας στο χώρο της μόδας

Μπιθαρά Σοφία  – Πρόεδρος και Καλλιτεχνική Διευθύντρια Ομίλου «B & F» ABEE. Τη βράβευσε  ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας.

  • Βραβείο: Γυναίκα Ηγέτης της Διεθνούς Επιχειρηματικότητας στο χώρο της μόδας

Μπιθαρά Κυριακού   Δήμητρα – Μέλος του Ομίλου και Marketing Manager Director of B&F Group. Την βράβευσε ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας

  • Βραβείο: Γυναίκα Ηγέτης της Διεθνούς Ναυτιλίας

Παναγιώτου Θεοδοσίου Δέσποινα   –  Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Tototheo Maritime, από Κύπρο και η Πρόεδρος της διεθνούς WISTA. Την βράβευσε ο Γεώργιος Πατούλης.

  • Βραβείο: Γυναίκα Ηγέτης και Παγκόσμια Ακτιβίστρια για την Γυναικεία Χειραφέτηση, την Προστασία του Περιβάλλοντος και την Προώθηση του διαλόγου μεταξύ των Πολιτισμών

Ghandi Leila  – Μονεγάσκη ( https://www.leilaghandi.com/)  Φιλελληνίδα και Παγκόσμια Ακτιβίστρια για την Γυναικεία Χειραφέτηση,  με την ευγενική διαμεσολάβηση του Η.Ε. κου Γεώργιου Ολύμπιου από το Μονακό.  Βραβευμένη  TV host reporter, φωτογράφος,  documentary film director, published author και content producer με εκατομμύρια θεατές. Τη βράβευσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κος Πλακιωτάκης.

 

  • Βραβείο: Γυναίκα Ηγέτης του Ελληνικού Τραπεζικού Χώρου

Βαρδακάρη Χαρίκλεια –  Διευθύνουσα Σύμβουλος & μέλος του Δ.Σ. της Πειραιώς Factoring,   θυγατρική  του Ομίλου Πειραιώς. Την βράβευσε ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, κύριος Βασίλης Κορκίδης.

 

  • Βραβείο: Γυναίκα Ηγέτης του Ξενοδοχειακού Χώρου και του Χώρου της Τέχνης

Καμπουροπούλου Μαίρη  – Ιδιοκτήτρια του Aqua Grand Exclusive Deluxe Resort Ρόδος. Την βράβευσε ο υφυπουργός Τουρισμού, ο κύριος Μάνος Κόνσολας.

Υπουργοί της Κυβέρνησης, ο Περιφερειάρχης Αττικής, Βουλευτές, Επιτετραμμένοι διπλωματικών σωμάτων, ισχυρές προσωπικότητες της ναυτιλίας καθώς και πολλοί επιχειρηματίες, τίμησαν με την παρουσία τους αυτή την ξεχωριστή βραδιά. Μεταξύ αυτών η οικογένεια της Αικατερίνης της Σερβίας, προσωπικότητες του ιατρικού κύκλου, καλλιτέχνες, σχεδιαστές μόδας και κοσμικοί ήταν το κοινό της πρώτης λαμπερής βράβευσης Who is Who International Awards, που ήδη έχει γίνει το γεγονός της σεζόν. Παρούσα ήταν και η Πρόεδρος του Ζαππείου Μεγάρου κα Χριστίνα Βαγενά, ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων  Άδωνις Γεωργιάδης, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, ο Υφυπουργός Τουρισμού Μάνος Κόνσολας και ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης καθώς και η Βουλευτής κα Άννα Καραμανλή, η Γενική Γραμματέας Οικογενειακής Πολιτικής & Ισότηατς των Φύλων κα. Μαρία Συρεγγέλα, ο πρώην Υπουργός κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος και ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Bιομηχανικού Επιμελητήριου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης και η κα Χηνιάδου- Σαμπάνη υπεύθυνη πολιτιστικού προγράμματος της Ελληνικής Προεδρίας.

Η ναυτιλία δήλωσε παρούσα, μέσα από ισχυρές προσωπικότητες της ναυτιλιακής λέσχης Πειραιά και του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, με τον Αντιπρόεδρο κο Γιώργο Αλεξανδράτο, τον Ιωάννη Τριφύλλη, την Άντζυ Χάρτμαν της Wista Hellas, τη Μαριλία Βαζαίου κ.ά.

Ανάμεσα στους καλεσμένους που τίμησαν με την παρουσία τους την ξεχωριστή αυτή βραδιά, ήταν ο Πρόεδρος του ΑΝΤ1 Θοδωρής Κυριακού, οι επιχειρηματίες Γεώργιος Φειδάκης της FG Europe και η σύζυγος του, ο Σπυρίδης Δημήτριος του Metropolitan και η σύζυγος του, ο Αργύρης Καραβερβέρης και η σχεδιάστρια σύζυγος του Όλγα Καραβερβέρη καθώς και ο Επιχειρηματίας Κωνσταντίνος Σπανός,  ο Ανδρέας Ψυχάρης, ο εκδότης Άρης Τερζόπουλος, ο εκδότης κ. Παντελής Μαραβέλιας, η Μαρίζα Φασιανού, οι σκηνοθέτες Γιάννης Σμαραγδής και Θάνος Αγγελής, η δημοσιογράφος και παρουσιάστρια κα. Βίκυ Αγγελική Χαντζή, η δημοσιογράφος Τσουκαλά Άντζελα, η οικογένεια της Πριγκίπισσας Αικατερίνης της Σερβίας Άντζυ Andrews και ο David Andrews, το ζεύγος Τσοπελογιάννη, ηθοποιοί όπως ο Στράτος Τζώρτζογλου, η Σοφία Μαριόλα, η Ζέτα Δούκα, τραγουδιστές όπως ο Θάνος Πετρέλης, η Μαριλένα Παναγιωτοπούλου, ο σχεδιαστής Βασίλης Ζούλιας, ο Περικλής Κονδυλάτος, η Κέλλυ Ξένη-Κανάρη και ο Θρασύβουλος Κανάρης, η Νίκη Παξιμαδάκη, η Αναστασία Μανιά, ο γνωστός πλαστικός χειρουργός Γιώργος Λύρας με τη σύντροφο του Παναγιώτα Δρασιούδη, ο καρδιολόγος Πούλιος Ευάγγελος και ο μαιευτήρας Γυναικολόγος Παναγιώτης Παπαλάμπρος,  η Εριέττα Βορδώνη, το ζεύγος Βαλυράκη, η Ρένα Φλεβαράκη και ο Στέφανος Σταθάκης, η Τζίνα Θανοπούλου και ο Κωνσταντίνος Παπακωνσταντίνου, η Ελένη Κωστοπούλου με τον Λεωνίδα Θεοδώρου, ο Σπύρος Πόρος, η Ιωάννα Σουλιώτη , ο Θοδωρής Βαρβίας, η Φανή Λεβέντη, η Λίτσα Λαβδά, η Κατερίνα Κουσουρή-Αντωνοπούλου η Έλενα Κουλαουτζίδου, η Βούλα Σαραντάρη, ο Βλάσσης Χολέβας, Έμυ ΛΙβανίου κ.ά.

Ακολούθησε μουσικό πρόγραμμα με τον διεθνούς φήμης Έλληνα εξ Αμερικής Τενόρο Ευάγγελο Γιαμούρη , ο οποίος ήρθε να τραγουδήσει ειδικά για την βραδιά των βραβείων, σε συνέχεια της συναυλίας του στην Κίνα με τον Andrea Bocceli.

Ο θεσμός βραβείων WHO IS WHO International Awards «Γυναίκες Ηγέτες» τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, της Γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής & Ισότητας των Φύλων, της ΚΕΔΕ (Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας), της Περιφέρειας Αττικής , του Δήμου Αθηναίων, του Εθνικού Συμβουλίου Ελλάδος Ομίλων & Κέντρων για την UNESCO και του EAWC (Euro – American Women΄s Council).

Ο χρυσός Χορηγός της λαμπερής βραδιάς που φρόντισε για όλο το επισιτιστικό κομμάτι ήταν το Catering Divine με επικεφαλή τον κο Δημήτρη Γρηγοριάδη. Αργυροί Χορηγοί οι εταιρείες Stanley Black & Decker, η ΜΕΓΑ ΑΕ, η NAK Shoes και ο κύριος Takis Giannetos.

Υποστηρικτές της εκδήλωσης η εταιρεία ΝΤΑΒΟΥ ΑΕ, ο Όμιλος εταιρειών QUEST, η MITSIS HOTELS και η RED COMMUNICATION.

Την υψηλή επιμέλεια της βραδιάς είχε η JK events της πολυτάλαντης Ιωάννας Καραβερβέρη που με συνέπεια και επαγγελματισμό φρόντισε να κυλήσουν όλα άψογα. Το Who is Who και ο εκδότης Δημήτρης Γκόρης ευχαριστούν θερμά την κυρία Ειρήνη Βασιλοπούλου και το St George Lycabettus για την εξαιρετική φιλοξενία των ξένων και ειδικά της κυρίας Leila Gandhi και του συζύγου της Πρέσβη του Μαρόκο στο Μονακό, οι οποίοι ήρθαν ειδικά για την βράβευση στην Αθήνα, καθώς και τον κύριο Χρήστο Μπαραφάκα  και τον Ευάγγελο Γεροβασιλείου για τους εκλεκτούς οίνους της εκδήλωσης.

Το Akis Konstantinou Hair & Beauty στο Κολωνάκι και ο  Akis Konstantinou προσωπικά,  επιμελήθηκαν την  ομορφιά των γυναικών της εκδήλωσης.

Χορηγοί επικοινωνίας της εκδήλωσης ήταν το CNN & QUEEN PLUS, το HMG και το RSS24. Η εκδήλωση καλύφθηκε τηλεοπτικά από τον Ant1 TV.

Για περισσότερες πληροφορίες:

www.whoiswhogreece.com

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mercedes A-Class 250e: Compact, premium και υβριδική

Το μικρότερο μοντέλο της Mercedes στην plug-in hybrid εκδοχή του έχει όλα τα θετικά στοιχεία των συμβατικών εκδόσεων και επιπλέον ηλεκτροκίνηση ιδανική στην αστική καθημερινότητα. 

Μία από τις πλέον ολοκληρωμένες λύσεις στα plug in υβριδικά μοντέλα, αποτελεί χωρίς αμφιβολία η νέα Mercedes A 250e. Έχει πολύ δύναμη, συνεχή επιτάχυνση, ελάχιστη κατανάλωση και πολύ χαμηλές  εκπομπές ρύπων. Κι όλα αυτά στο πάντα θελτκικό, εξαιρετικά ποιοτικό και γεμάτο τεχνολογία πακέτο που πρώτη η A Class έφερε στην κοινότητα των hatchback της κατηγορίας C. 

Καθώς συνολικά η σχεδίαση του μοντέλου μας είναι πλέον οικεία, πάμε να δούμε κάτω από το αμάξωμα, εκεί που βρίσκονται σχεδόν όλα τα νέα στοιχεία της A-Class 250e. Εμπρός και κάτω από το καπό ο γνωστός  τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.33 λίτρων που αποδίδει 160 ίππους,. συνεργάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 102 ίππων. 

Σύμφωνα με τη Mercedes, αυτή είναι η τρίτη γενιά υβριδικής πρόωσης του γερμανικού brand και η τελευταία εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Σε επίπεδο ισχύος, η συνδυασμένη απόδοση των δύο μοτέρ ανέρχεται στους 218 ίππους ισχύος και στα 450 Nm ροπής, συνθέτοντας ένα τουλάχιστον ενδιαφέρον, από θεωρητικής άποψης, αποτέλεσμα.

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Ως γνωστόν, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή από την πρώτη στροφή λειτουργίας του και έτσι οι επιδόσεις -και ειδικά αυτή της επιτάχυνσης- είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές από αυτό που εννοούν τα νούμερα. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 6,6 δλ. μόλις και η μέγιστη ταχύτητα κορυφώνεται στα 235 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση καυσίμου είναι καθηλωμένη λίγο πάνω από ένα λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία και όσο οι μπαταρίες είναι αρκετά φορτισμένες. Στην πράξη, σε μικτές συνθήκες και χωρίς τη δυνατότητα φόρτισης συνεχώς ή σε ένα μεγάλο ταξίδι, θα πρέπει να υπολογίζετε μια κατανάλωση της τάξης των 4,5 – 5,5 λίτρων. Στο πεδίο της ηλεκτρικής αυτονομίας, αυτή μέσα στην πόλη αγγίζει τα 70 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει  ότι σε καθημερινές αστικές μετακινήσεις η A-Class 250e σας απαλλάσσει από κάθε έγνοια.

Αν στο σπίτι σας έχετε τη δυνατότητα φόρτισης, για μια πλήρωση με ενέργεια των μπαταριών σε απλή  πρίζα, αρκούν 5μιση ώρες. Με Wall Box ο χρόνος πέφτει στις 3 ώρες και 25 λεπτά, ενώ με ταχυφορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος το 80% της μπαταρίας μπορεί να ανακτηθεί σε 25 μόλις λεπτά.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από 6 προγράμματα οδήγησης αυτό που ταιριάζει ιδανικά σε κάθε ανάγκη, ώστε να εκμεταλλευτεί κατά περίπτωση είτε τη μέγιστη οικονομία, είτε την υψηλή ισχύ και ροπή του συνόλου. Η A-Class 250e είναι δυναμική αλλά όχι σπορ και αποκαλύπτει τον καλύτερο εαυτό της είτε στην πόλη κινούμενη ηλεκτρικά, είτε σε ταξίδια υψηλών ταχυτήτων.

Η ανάρτηση απορροφά πολύ σωστά τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ τυπική μιας πραγματικής Mercedes-Benz είναι, ποιότητα κύλισης, δηλαδή κορυφαία. 

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Στο εσωτερικό  το μόνο που μπορεί να δημιουργήσει ενόχληση είναι το τούνελ της μετάδοσης στους πίσω επιβάτες, το οποίο δεν επιτρέπει την εύκολη μεταφορά ενός τρίτου. Σε όλα όμως τα άλλα σημεία της, η A-Class είναι υποδειγματική. Ο ρευστός σχεδιασμός, η άψογη ποιότητα υλικών και της συναρμογής τους και φυσικά  η ευρεία ψηφιακή οθόνη που παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες  εντυπωσιάζουν με την πρώτη ματιά. 

Το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη, μαθαίνει τον οδηγό και προσαρμόζεται στις επιθυμίες του. Μέσω δε του έξυπνου συστήματος φωνητικών εντολών που πραγματοποιούνται σε καθομιλουμένη γλώσσα και όχι με συγκεκριμένες φράσεις, η επικοινωνία με το αυτοκίνητο αποκτά μια πρωτόγνωρη, προσωπική διάσταση. 

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι διαθέσιμα σε ένα μεγάλο εύρος, ανάλογα και με την έκδοση εξοπλισμού, ενώ το αυτοκίνητο έχει ήδη διακριθεί με τη μέγιστη αξιολόγηση πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Συνολικά η Mercedes – Benz A-Class 250e είναι ένα χαρισματικό αυτοκίνητο, που συνδυάζει τις αρετές δύο κόσμων και παρά το συμπαγές αμάξωμά της, ξεχειλίζει από premium χαρακτήρα. Ανάλογα μεγάλη όμως με τα πλεονεκτήματά της είναι και η τιμή αγοράς, η οποία ξεκινά από 43.600 ευρώ. 

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mazda MX-30 E Skyactiv Launch Edition: Πρώτο και άκρως ενδιαφέρον

Η παρθενική εμφάνιση της Mazda στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει όλα τα σχεδιαστικά και μηχανολογικά χαρακτηριστικά για να κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. 

Ιστορικά η Mazda προσεγγίζει το θέμα «αυτοκίνητο» με ένα δικό της, μοναδικό τρόπο. Ακριβώς τον ίδιο βλέπουμε και στο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, που έκανε το ντεμπούτο του στη χώρα μας στο τέλος του 2020.

Αισθητικά λοιπόν αλλά και λειτουργικά, το νέο MX-30 ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και αποτελεί μια εντελώς ξεχωριστή πρόταση αυτοκίνησης μηδενικών ρύπων. Μπορεί να είναι ένα SUV, ωστόσο δεν κρύβει τις σχεδιαστικές καταβολές του RX-8, με τις αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες. Δίνοντας έτσι και το σπορ στίγμα της κατασκευής.

Με μήκος 4,395 μέτρων το αμάξωμα βρίσκεται στο όριο της κατηγορίας των μικρών – μεσαίων SUV, διαθέτει πέντε πόρτες με τις πίσω να ανοίγουν αντίθετα από τις εμπρός και να είναι σημαντικά μικρότερες σε μήκος, αλλά ιδιαίτερα μεγάλες σε ύψος. Η πολύ κομψή σχεδίαση που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mazda επαναλαμβάνεται και εδώ, ενώ η προσέγγιση στην ενσωμάτωση των μπαταριών και του ηλεκτρικού κινητήρα γίνεται με γνώμονα όπως πάντα τη βέλτιστη απόλαυση της οδήγησης.

Η συστοιχία των μπαταριών είναι πλήρως ενσωματωμένη στο αμάξωμα και αποτελεί δομικό στοιχείο, που επιτυγχάνει την αύξηση της στιβαρότητας. Η εμπρός ανάρτηση McPherson και η πίσω αντιστρεπτική δοκός έχουν τροποποιηθεί ώστε να επιτυγχάνεται η ομαλή και άμεση μετάδοση των μηνυμάτων από το δρόμο στον οδηγό.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η εργονομική σχεδίαση της θέσης οδήγησης. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν μηχανισμό όπου με ένα άγγιγμα αναδιπλώνει την πλάτη και μετακινεί ταυτόχρονα ολόκληρο το κάθισμα προς τα εμπρός, προσφέροντας έτσι άνετη είσοδο και έξοδο των επιβατών από τις πίσω θέσεις. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα είναι ένα ιδιαίτερο στοιχείο, καθώς ξεχωρίζει από το υπόλοιπο ταμπλό και παρέχει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο στους εμπρός επιβάτες.

Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Mazda, μία οθόνη αφής 7 ιντσών χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του κλιματισμού. Το σύστημα Mazda Connect, στο βασικό εξοπλισμό, υποστηρίζει συσκευές με λογισμικό Apple CarPlay® και Android Auto™ και η σύνδεση μέσω USB εξασφαλίζει απλή και άμεση σύνδεση κάθε smartphone.

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv της Mazda, περιλαμβάνει ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5 kWh. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 143 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή στα 265Nm. Με μέση κατανάλωση 19 KWh/100 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, το MX-30 επιτυγχάνει εμβέλεια της τάξεως των 200 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του.

Είναι προφανής η επιλογή της Mazda να κρατήσει σχετικά χαμηλά το βάρος του MX-30, στα 1.645 κιλά, ώστε να προσφέρει ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά, παρά να επενδύσει σε μεγαλύτερες μπαταρίες, που θα αύξαναν το βάρος αλλά και το χρόνο φόρτισης.

Αυτό το γεγονός έχει σημαντικό αντίκτυπο και στην οδήγηση, όπου το MX-30 είναι απολαυστικό. Το χαμηλό βάρος δεν δημιουργεί έντονη αδράνεια, ενώ η συγκέντρωσή του χαμηλά και στο κέντρο του αμαξώματος, δίνει μια ανάλαφρη αίσθηση στο αυτοκίνητο. Φυσικά η εμβέλεια είναι ένα θέμα και έτσι το μοντέλο προορίζεται κατά βάση για αστική και περιαστική χρήση. Στην οποία -και λόγω συμπαγών διαστάσεων- είναι εξαιρετικό.

Το ελαφρύ και στιβαρό αμάξωμα του Mazda MX-30 είναι κατασκευασμένο σε μεγάλο ποσοστό από χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής. Τα απορροφητικά υλικά που ενσωματώνονται στη δομή κάθε τμήματος του αμαξώματος εξασφαλίζουν την ικανότητα απορρόφησης της ενέργειας που απελευθερώνεται κατά τη σύγκρουση, ενώ ειδικές προστατευτικές κατασκευές έχουν προβλεφθεί για όλα τα μέρη με υψηλή τάση ρεύματος, με ταυτόχρονη αυτόματη απενεργοποίηση σε περίπτωση σύγκρουσης. 

Τέλος, τα ειδικά σχεδιασμένα καπό και αμάξωμα, συμβάλλουν στον περιορισμό του τραυματισμού των πεζών. Όλα τα παραπάνω, συνέβαλαν ώστε το μοντέλο να αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Πέρα όμως από τα στοιχεία παθητικής ασφάλειας, το νέο MX-30 προσφέρει και ένα πλήθος τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας. Με την ονομασία i-Activsense , η Mazda προσφέρει ένα πλήρες «πακέτο» που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξυπνο σύστημα υποστήριξης πέδησης για εμπρός, πίσω και διασταυρούμενα εμπόδια, προσαρμοζόμενα φώτα LED (Adaptive LED Headlights – ALH), έλεγχο πίσω περιβάλλοντος (360° View Monitor), προειδοποίηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Alert – FCTA), έλεγχο τυφλών σημείων (Blind Spot Monitoring – BSM), προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert – RCTA), σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System – LDWS), σύστημα διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (Lane-keep Assist System – LAS), διατήρηση πορείας σε έκτακτη ανάγκη (Emergency Lane Keeping) με Road Keep Assist και έλεγχος τυφλών σημείων (Blind Spot Assist).

Συνολικά το MX-30 είναι ένα απολαυστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με έντονο οικολογικό χαρακτήρα και στα υλικά κατασκευής του, κορυφαία ασφάλεια και σπορ χαρακτήρα. Με τιμές που ξεκινούν από τις περίπου 32.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του οφέλους από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για όσες και όσους είναι έτοιμη για το μέλλον της αυτοκίνησης. 

Continue Reading

Lifestyle

Peugeot e-2008: Σιωπηλή αλλά χαρισματική προσωπικότητα

Το Peugeot e-2008 έχει κατασκευαστεί καθ’ εικόνα και ομοίωση του συμβατικού του αδελφού, είναι όμως σε κάθε του έκφανση ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αν πάρετε ένα ηλεκτρικό 2008 και το βάλετε δίπλα σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο, η λίστα των διαφορών τους, αισθητγικά, θα είναι πολύ μικρή και θα περιορίζεται στη μάσκα, στο σήμα “e” στα φτερά και στην απουσία εξάτμισης.

Αντίστοιχα, το εσωτερικό σε ένα «συμβατικό» 2008  και στο ηλεκτρικό δεν έχει διαφορά. Είναι το ίδιο ευρύχωρο, ποιοτικό, όπου η τεχνολογία και η προσοχή στη λεπτομέρεια πρωταγωνιστούν. Στο e-2008 φυσικά υπάρχει το εντυπωσιακό τρισδιάστατο i-cockpit και η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας και σε αυτά τα δύο σημεία εντοπίζονται οι μοναδικές διαφοροποιήσεις, καθώς οι ενδείξεις τους είναι εμπλουτισμένες για να περιλαμβάνουν τις απαιτούμενες πληροφορίες για την ηλεκτροκίνηση. Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι ακριβώς οι ίδιοι σε όλες τις εκδόσεις.

Κάτω από το καπό, εκεί που θα βρισκόταν ο θερμικός κινητήρας, τώρα βρίσκεται ο ηλεκτρικός. Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τις θέσεις των επιβατών και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ακόμα και τα νούμερα της απόδοσης δείχνουν να είναι συγκρίσιμα. Η μπαταρία των 50 KWh  φροντίζει για την τροφοδοσία με ενέργεια ενός μοτέρ που αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπή.  Το e-2008 επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα και φτάνει μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα των 150 km/h.

Οδηγώντας το e-2008 απολαμβάνεις αμέσως τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.  Απουσιάζει ο θόρυβος του κινητήρα και όλα γίνονται ήσυχα και ήρεμα. Ο οδηγός  έχει άμεσα διαθέσιμη όλη τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, κάτι που προσθέτει στην ενεργητική ασφάλεια. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normalκαι Sport, που διαφοροποιούν την απόδοση του κινητήρα (82 ίπποi στο Eco, 109 στο Normal και 136 στο Sport), την απόκριση του γκαζιού και του τιμονιού και τη λειτουργία του κλιματισμού.

Από τα προγράμματα οδήγησης το  Eco είναι λίγο πιο «τεμπέλικο», αλλά απολύτως επαρκές, το Normal ισορροπεί ανάμεσα στην απόδοση και στην οικονομία και το Sport είναι αρκετά πιο «ζωντανό». Η αίσθηση της επιτάχυνσης δεν είναι ακραία όπως σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα αλλά σίγουρα είναι δυνατή. Με τον επιλογέα στο D (Drive) το e-2008 απλώς κυλά όταν αφήνουμε το γκάζι ενώ στην επιλογή Β (Brake Regeneration) κάνει πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας και φρενάρει αρκετά. Και πάλι, όχι τόσο πολύ όσο άλλα ηλεκτρικά και δύσκολα μπορεί να οδηγηθεί μόνο με το γκάζι.

Το e-2008 είναι ένα καλοστημένο μικρό SUV που προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης, με την αίσθηση αυτήν να ενισχύεται από την ησυχία στο εσωτερικό. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί λίγο πιο σκληρά για να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος των μπαταριών και αυτό γίνεται αισθητό, αλλά όχι ενοχλητικό. Το κέρδος βρίσκεται στο γεγονός ότι όλο αυτό το πρόσθετο βάρος είναι τοποθετημένο στο πάτωμα, κάτι που χαμηλώνει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου με όφελος την καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Η Peugeot ανακοινώνει αυτονομία 320 χιλιομέτρων με μία φόρτιση και παρότι ξέρουμε ότι οι ανακοινώσεις των κατασκευαστών απέχουν από την πραγματικότητα, εδώ η απόσταση δεν είναι μεγάλη. Σε αστικό περιβάλλον, με προσεκτική οδήγηση στο Eco και αρκετή ανάκτηση τα 320 χιλιόμετρα δεν είναι άπιαστο νούμερο. Αν το παρακάνετε με το γκάζι ή βγείτε στον αυτοκινητόδρομο η αυτονομία λογικά δεν θα είναι η ίδια. Σε κάθε περίπτωση όμως μιλάμε για ωφέλιμη αυτονομία που ξεπερνά τα 250 χιλιόμετρα και αυτό αρκεί να καλύψει με άνεση όλες τις καθημερινές μετακινήσεις.

Τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μεγάλες σε χωρητικότητα μπαταρίες χρειάζονται αρκετό χρόνο για να φορτιστούν από οικιακές παροχές. Σε απλή σούκο πρίζα το e-2008 απαιτεί λίγο πάνω από 30 ώρες ενώ με wallbox ισχύος 7,4 ή 11 KW φορτίζει πλήρως σε 7,5 ή 5 ώρες  αντίστοιχα. Το πολύ θετικό όμως είναι ότι υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 100 KW. Αυτό σημαίνει ότι σε αυτήν την περίπτωση η άδεια μπαταρία μόλις σε 30 λεπτά της ώρας φτάνει στο 80% της χωρητικότητάς της.

Το Peugeot e-2008 είναι ένα ευχάριστο, πρακτικό και οικονομικό όχημα που υπάρχει για να αντιμετωπίσει τις κυκλοφοριακές προκλήσεις του σήμερα. Η τιμή του είναι προφανώς «αλμυρή» και ξεκινά από τα 36.900 ευρώ, από τα οποία βέβαια πρέπει να αφαιρεθεί το ποσό της κρατικής επιδότησης ύψους 5.950 ευρώ. Με αυτό το δεδομένο, προκύπτει μια απόλυτα λογική και συμφέρουσα πρόταση.

Continue Reading

Trending