Connect with us

Τουρισμός

Οδοδείκτης του τουριστικού αύριο για τη Χώρα ο ποιοτικός τουρισμός

Έφη Βαλίλα Δημοσιογράφος

 

Ο Τουρισμός αποτελεί πλέον έναν από τους δυναμικότερους κλάδους της Παγκόσμιας Οικονομίας, τόσο σε απόλυτους όσο και σε σχετικούς αριθμούς. Αποτελεί την κυρίαρχη δραστηριότητα σε πολλές χώρες, έχει αξιόλογες πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στους άλλους κλάδους  της οικονομίας και συμβάλλει στη συνολική οικονομική ανάπτυξη των χωρών. Στη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών και στη χώρα μας, σημείωσε αξιοσημείωτη μεγέθυνση, συνδεόμενος άμεσα με την κοινωνικοοικονομική αναπτυξιακή διαδικασία, καθώς συμβάλλει σημαντικά και στην άνοδο του επιπέδου διαβίωσης των τουριστικά ανεπτυγμένων περιοχών και, συνακόλουθα, στην ευημερία των πολιτών. Ο επιχειρηματικός όγκος του τουρισμού σε Παγκόσμια Κλίμακα ενδεχομένως ξεπερνά αυτόν των εξαγωγών πετρελαίου, των ειδών διατροφής και των αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα παραμένει η βασική πηγή εισοδήματος για πολλές αναπτυσσόμενες χώρες.

 

Η Αναθεώρηση των Προβλέψεων του Παγκόσμιου Τουρισμού

 

Ο τουρισμός έχει αναδειχτεί σε μείζονα οικονομική δραστηριότητα παγκοσμίως. Τις τελευταίες δεκαετίες, ο παγκόσμιος τουρισμός αυξάνεται με ταχύτερο ρυθμό. Όμως με την εμφάνιση του κορωνοϊού, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (WTO) βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να δηλώνει δραστικότατη μείωση του αριθμού των τουριστών το 2020.

Με ανακοίνωση που έγινε στις 6.3.2020, αναθεωρεί τις προβλέψεις του για τον παγκόσμιο αριθμό των τουριστών το 2020 και εκτιμά ότι θα μειωθεί 1%-3% σε σχέση με το 2019, λόγω του κορονοϊού, έναντι αρχικής πρόβλεψης για αύξηση κατά 3%-4%. Η μείωση αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα να μειωθούν κατά 30-50 δισεκατομμύρια δολάρια οι τουριστικές εισπράξεις σε σχέση με το 2019.

Οι προβλέψεις αυτές υπογραμμίζουν, αφενός, τον δυναμισμό του τουρισμού, και αφετέρου, μια εδραιωμένη πίστη ότι παρά τα ενδεχόμενα βραχυχρόνια σκαμπανεβάσματα, ο τουρισμός θα αναπτύσσεται μακροχρόνια, πιο γρήγορα από την παγκόσμια οικονομία. Υπάρχει όμως  μια διαφοροποίηση, δηλαδή λόγω της εμφάνισης του κορωνοϊού, όπου ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (WTO) βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να δηλώσει δραστικότατη μείωση του αριθμού των τουριστών το 2020, και γενικότερα μια μείωση σε αριθμούς σε σχέση με τις προβλέψεις.

Ένα μόλις βήμα πριν τις καλοκαιρινές διακοπές και ενώ οι πρώτοι αδειούχοι σε σχεδόν ολόκληρο τον κόσμο είχαν ήδη κλείσει δωμάτια και ετοίμαζαν  βαλίτσες, αυτόματα καταρρέουν  λαμβάνοντας  υπόψη τον Κορωνιό.

 

Μέρος Στατιστικών Στοιχείων…

 

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, το 2018 σημειώθηκαν 1,4 δισεκατομμύρια αφίξεις τουριστών, ενώ παρατηρήθηκε αύξηση 6% σε σχέση με το 2017 σε πλανητικό επίπεδο. Πολλοί από αυτούς πραγματοποίησαν περισσότερα από ένα ταξίδια κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.

Η αύξηση αυτή θεωρήθηκε ιδιαίτερα σημαντική, αν λάβει κανείς υπόψη του, πως ο Τουρισμός διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας.

 

Οι  Προορισμοί …

 

Οι προορισμοί που επέλεγαν μέχρι πριν την πανδημία οι ταξιδιώτες για τις καλοκαιρινές τους διακοπές  αποδεικνύουν τα στατιστικά στοιχεία  πως τα 4/5 των τουριστών προτιμούν να ταξιδεύουν εντός της χώρας τους.

Όταν όμως επέλεγαν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό, συνήθως επέλεγαν την Ευρώπη, η οποία μόνο το 2017 υποδέχτηκε 713 εκατομμύρια επισκέπτες. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Γαλλία βρέθηκε 1η στη λίστα στις προτιμήσεις των τουριστών, ενώ ακολουθούν οι Ισπανία, ΗΠΑ, Κίνα και Ιταλία. Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η 7η  χώρα με τις περισσότερες επισκέψεις στον κόσμο. Υπάρχουν βέβαια κι άλλες περιοχές οι οποίες παρουσιάζουν αύξηση. Το 2018 τα ταξίδια στη βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή σημείωσαν άνοδο, ενώ το ίδιο συνέβη γενικά με τους μη συνηθισμένους προορισμούς.

Για το 2018 επίσης καταγράφηκαν οι πιο δημοφιλείς προορισμοί σε ολόκληρο τον κόσμο. Έτσι η Αψίδα του Θριάμβου και ο Πύργος του Άιφελ στο Παρίσι βρέθηκαν επίσης στην 1η πεντάδα. Το παλάτι του Μπάκιγχαμ, το μοναδικό Βρετανικό αξιοθέατο στους 15, κορυφαίους δημοφιλείς προορισμούς. Στην 7η   θέση βρέθηκαν το τείχος του Βερολίνου, το Βατικανό, η Disneyland και οι πυραμίδες της Αιγύπτου.

 

 Ο Ελληνικός Τουρισμός  το 2019

 

Η σημασία του τουρισμού για την Ελληνική οικονομία και κοινωνία είναι ιδιαίτερα μεγάλη. Συγκρινόμενος σε Παγκόσμιο επίπεδο, ο Ελληνικός τουρισμός κατέγραφε ικανοποιητικές επιδόσεις. Τα στοιχεία αυτά απέδειξαν ότι ο Ελληνικός τουρισμός είναι ένας από τους ελάχιστους τομείς της Εθνικής οικονομίας, ο οποίος είναι ανταγωνιστικός σε Παγκόσμιο επίπεδο. Το 2019, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά 4,1% και διαμορφώθηκε στα 31.348.400 ταξιδιώτες, έναντι 30.122.800 ταξιδιωτών το 2018. Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση μέσω αεροδρομίων αυξήθηκε κατά 1,6%, ενώ αυτή μέσω οδικών σταθμών αυξήθηκε κατά 9%.  Το 2019 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν αύξηση κατά 12,8% σε σύγκριση με το 2018 και διαμορφώθηκαν στα 18.151.600.000 ευρώ.

 

Τα Οφέλη για τη Χώρα

 

 

  • Απασχόληση: Ο τουρισμός είναι τομέας ένταξης εργασίας και δημιουργεί συχνά πολλές θέσεις απασχόλησης.

 

  • Τοπική ανάπτυξη.
  • Πολλαπλασιαστικές θετικές επιδράσεις σε πολλούς κλάδους, της βιοτεχνίας, στο εμπόριο, στις μεταφορές, στον πρωτογενή τομέα.
  • Αξιοποίηση των τοπικών προϊόντων.
  • Επαγγελματική και κοινωνική κινητικότητα: διάχυση εισοδημάτων, υπηρεσίες με παράλληλη στροφή στον τουρισμό.
  • Αποτελεσματική επικοινωνία ντόπιων με τους τουρίστες.
  • Ενεργητική συμμετοχή και δραστηριοποίηση των τουριστών.
  • Προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.
  • Προστασία της κοινωνικής – πολιτιστικής κληρονομιάς: διατήρηση και προώθηση του τοπικού πολιτισμού.
  • Τόνωση της σημασίας της προστασίας και ανάδειξης των υπαρχόντων πόρων, της διευκόλυνσης της πρόσβασης, της δημιουργίας υποδομών, του εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών, ώστε η διαμονή και οι δραστηριότητες που προσφέρονται από την κοινότητα, να καθίστανται ικανοποιητικές για τον επισκέπτη.

 

Στο Διά Ταύτα της Επόμενης Μέρας […]

 

Ένας βασικός τομέας στον οποίο οι Ελληνικές Περιφέρειες θα μπορούσαν να επικεντρωθούν, ήταν και είναι ο ποιοτικός τουρισμός. Η Ελλάδα είναι ένας ελκυστικός τουριστικός προορισμός, με αφθονία σε όμορφους φυσικούς πόρους, πλούσια πολιτιστική κληρονομιά, εύκρατο κλίμα και φιλόξενους ανθρώπους. Διερεύνηση και ανάπτυξη περισσότερων συνεργιών μεταξύ πολιτιστικών και τουριστικών επιχειρήσεων θα μπορούσε επίσης να αποτελέσει μια διεισδυτική πορεία προς μέλλον πολλών τοπικών κοινοτήτων.

Επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους θα μπορούσαν να βελτιώσουν σημαντικά την προστιθέμενη αξία του τουριστικού προϊόντος.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε αναλάβει τη δέσμευση διαβεβαίωσης ότι η Περιφερειακή Πολιτική αποτελεί αναπόσπαστο το τμήμα «Αναδημιουργία της Ελλάδας». Ο προτεινόμενος προϋπολογισμός για τα προγράμματα της περιόδου 2014-2020 ήταν 336 δισεκατομμύρια ευρώ (σε σύγκριση με τα 350 δισεκατομμύρια ευρώ της προηγούμενης περιόδου 2007-2013). Οι επενδύσεις στις λιγότερο αναπτυγμένες περιφέρειες θα αντιστοιχούσαν στο μισό περίπου αυτού του ποσού – περισσότερα από 160 δισεκατομμύρια ευρώ. Τουλάχιστον 84 δισεκατομμύρια ευρώ θα δίδονταν από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) για την προώθηση των ευκαιριών απασχόλησης, της διά βίου μάθησης και της κοινωνικής ένταξης

 

Το Αποτύπωμα της Τουριστικής Οικονομίας

 

Το αποτύπωμα στην Τουριστική οικονομία «είναι αυτό που θα δώσει το έναυσμα στις τοπικές κοινωνίες να συνδεθούν περισσότερο με τον τουρισμό και να γίνουν πιο «συνειδητοποιημένοι οικοδεσπότες»!!

Αυτό θα αποτελέσει και ταυτόχρονά θα δημιουργήσει ένα νέο «Συμβόλαιο» μεταξύ τουρίστα και τοπικής κοινωνίας»!!

 

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Golden Rule vs Platinum Rule

Εσείς ξέρετε τι είναι το Platinum Rule του customer service?

Όσοι ασχολούνται με την εξυπηρέτηση πελατών προφανώς γνωρίζουν ήδη τον Golden
Rule (χρυσό κανόνα) του customer service. Υπάρχει ωστόσο και μία αναβαθμισμένη εκδοχή του χρυσού κανόνα, που ακόμα λιγότεροι γνωρίζουν και λέγεται Platinum Rule (πλατινένιος κανόνας)

Ο χρυσός κανόνας

Να συμπεριφέρεστε στους άλλους όπως θα θέλατε να σας συμπεριφέρονται. Αυτή η
διαχρονική αρχή μας υπενθυμίζει να προσεγγίζουμε κάθε αλληλεπίδραση με ενσυναίσθηση, σεβασμό και ακεραιότητα. Με την ενσωμάτωση αυτής της αρχής, δίνουμε προτεραιότητα στην ικανοποίηση των πελατών και χτίζουμε ισχυρές, διαρκείς σχέσεις που βασίζονται στην εμπιστοσύνη και την κατανόηση.

Ο πλατινένιος κανόνας

Μεταχειριστείτε τους πελάτες με τον τρόπο που οι ίδιοι θέλουν να τους φέρονται. Αναγνωρίζοντας ότι κάθε πελάτης είναι μοναδικός, με ξεχωριστές προτιμήσεις, ανάγκες και στυλ επικοινωνίας, αυτή η προσέγγιση τονίζει τη σημασία της εξατομίκευσης και της προσαρμοστικότητας. Ακούγοντας ενεργά, προβλέποντας τις ανάγκες τους και προσαρμόζοντας ανάλογα την υποστήριξή μας, ξεπερνάμε τις
προσδοκίες και προσφέρουμε αξέχαστες εμπειρίες.

Και ενώ και οι δύο κανόνες αφορούν στην ευγένεια και τον σεβασμό, ο κανόνας της
πλατίνας δίνει έμφαση στην κατανόηση και τον σεβασμό των ατομικών προτιμήσεων.
Προωθεί ένα περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς και δίκαια. Ο κανόνας της πλατίνας λάμπει
στην προώθηση της διαφορετικότητας και της ένταξης, υπερβαίνοντας τις υποθέσεις και
προσαρμόζοντας την προσέγγισή σας για να σέβεστε τις ατομικές διαφορές. Αυτό
περιλαμβάνει το αίτημα για αντωνυμίες, τον εορτασμό διαφορετικών πολιτιστικών
εκδηλώσεων, το αίτημα για διατροφικές προτιμήσεις. Προωθεί την καινοτομία και τη δημιουργικότητα: Οι διαφορετικές ομάδες φέρνουν διαφορετικές προοπτικές και προσεγγίσεις που οδηγούν σε νέες ιδέες και λύσεις. Μειώνει τις συγκρούσεις. Αναζητώντας ενεργά την οπτική γωνία του άλλου, μπορούμε να αποφύγουμε τις παρεξηγήσεις και να οικοδομήσουμε ισχυρότερες σχέσεις.

Αρχή:
Η εφαρμογή του πλατινένιου κανόνα αφαιρεί την προσοχή και την εστίαση από εμάς και
τη βάζει εκεί που πρέπει και αυτό αφορά στον πελάτη μας.

Tips:
Μην υποθέτετε
Ανακαλύψτε τις Προτιμήσεις με συνεχή δέσμευση
Παροχή εξατομικευμένης υπηρεσίας
Η κατανόηση των προτιμήσεων των πελατών και η εξατομίκευση της προσέγγισης
συμβάλλει στη δημιουργία μιας σχέσης με τους πελάτες
Η κατανόηση και η απομνημόνευση των προτιμήσεων του πελάτη, είναι το κλειδί για την
αριστεία
Έτσι, καθώς δραστηριοποιούμαστε σε αυτόν τον πολύπλοκο κόσμο της εξυπηρέτησης
πελατών (customer service), ας κρατήσουμε τους ανθρώπους στο επίκεντρο όλων.
Ας ακούσουμε, ας προσαρμοστούμε και ας κάνουμε το παραπάνω μίλι (extra mile) για να φτιάξουμε τη μέρα κάποιου.

Γιατί στο τέλος όλων αυτών, είναι οι ανθρώπινες συνδέσεις που έχουν μεγαλύτερη σημασία
Ας συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε την πελατοκεντρικότητα, να αναβαθμίζουμε το
επίπεδο
Βελτιώνοντας την Εξυπηρέτηση Πελατών αλλά και
Βάζοντας τους Άνθρωπους Πρώτα

Γιατί η εξαιρετική εξυπηρέτηση βρίσκεται στο να βάζεις τους ανθρώπους πρώτα και να
βρίσκεις την τέλεια ισορροπία μεταξύ τους, είτε είναι πελάτες είτε εργαζόμενοι!

Λαμπρινή Κελεσίδου

Hospitality & Tourism Manager
Educator of Tourism

Continue Reading

Τουρισμός

Οι καλύτερες πόλεις για ήσυχη διαβίωση

Σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει παρατηρηθεί μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι επιλέγουν τον τόπο διαμονής τους, με μια αυξανόμενη επιθυμία για πιο ήσυχες περιοχές που προάγουν την ηρεμία και την ησυχία. Ποιες πόλεις σε όλο τον κόσμο είναι οι καλύτερες για ήσυχη διαβίωση;

Νέα έρευνα της Compare the Market AU ανέλυσε 39 Ευρωπαικές πόλεις χρησιμοποιώντας διάφορους παράγοντες, όπως ο πληθυσμός, η κυκλοφοριακή συμφόρηση, η βαθμολογία ηρεμίας, τα μονοπάτια περιπάτου και οι δημόσιοι κήποι, για να αποκαλύψει την καλύτερη πόλη στον κόσμο για ήσυχη διαβίωση.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι καλύτερες πόλεις για ήσυχη διαβίωση αποκαλύφθηκαν ως εξής:

Στην κορυφή της λίστας των καλύτερων πόλεων του κόσμου για ήσυχη διαβίωση βρέθηκε το Γκρατς στην Αυστρία με βαθμολογία 5,344 στα 8. Έχοντας μία από τις υψηλότερες βαθμολογίες ειρήνης, χαμηλά ποσοστά εγκληματικότητας και μόλις 5,36 κλαμπ και μπαρ ανά 100.000 κατοίκους, το Γκρατς είναι η ιδανική πόλη για όσους προτιμούν έναν ήσυχο τρόπο ζωής.

Καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση στην παγκόσμια κατάταξη, ταξιδεύουμε στην Καμπέρα της Αυστραλίας. Παρά την ιδιότητά της ως πρωτεύουσας, η Καμπέρα φημίζεται ως μία από τις πιο ήσυχες πόλεις του κόσμου. Με χαμηλό ποσοστό κυκλοφοριακής συμφόρησης 21%, σχεδόν 250 μονοπάτια για περπάτημα και πολλά στούντιο γιόγκα για να ηρεμήσετε, η Καμπέρα προσφέρει ένα ιδανικό περιβάλλον για ασφαλή διαβίωση. Η πόλη φημίζεται για την παροχή στους κατοίκους της ελευθερίας να ακολουθήσουν τα ενδιαφέροντά τους και για την εξαιρετική ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

Την τρίτη θέση εξασφαλίζει η Ζυρίχη της Ελβετίας, η οποία φημίζεται ως ένα από τα πιο ήσυχα και γραφικά μέρη για να κατοικεί κανείς. Με το χαμηλό ποσοστό εγκληματικότητας και τους γαλήνιους δημόσιους κήπους της, η Ζυρίχη προσφέρει ένα ειδυλλιακό περιβάλλον για ειρηνική διαβίωση. Εξυπηρετεί τέλεια τα άτομα που εκτιμούν την ηρεμία έναντι της φασαρίας της ζωής στην πόλη.Συνολικά, οι ευρωπαϊκές χώρες κυριαρχούν στις 10 κορυφαίες κατατάξεις, με πόλεις όπως το Ελσίνκι (4,694), η Βιέννη (4,653), το Μπρνο (4,646), το Μόναχο (4,619), η Κοπεγχάγη (4,600) και η Στοκχόλμη (4,583) να διακρίνονται. Η παρουσία τους υπογραμμίζει όχι μόνο την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και τον τρόπο ζωής τους, αλλά και το γεωγραφικό τους πλεονέκτημα, το οποίο προάγει ένα γαλήνιο και ειρηνικό περιβάλλον διαβίωσης. 

Σχολιάζοντας τη μελέτη, ο Stephen Zeller, Γενικός Διευθυντής της Compare the Market AU, δήλωσε: «Η ήσυχη ζωή προσφέρει πολλά οφέλη, όπως η βελτίωση της ποιότητας του ύπνου και η μείωση των επιπέδων άγχους. Ενισχύει τη διανοητική διαύγεια και τη δημιουργικότητα, ενώ παράλληλα ενθαρρύνει τις ουσιαστικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και τη βαθύτερη σύνδεση με τη φύση. Είναι σπουδαίο που μπορούμε να παρουσιάσουμε μερικά από τα υπέροχα μέρη σε όλο τον κόσμο όπου είναι καλύτερο να ζείτε αν αυτός είναι ο τρόπος ζωής που προτιμάτε».

Η αναλυτική παγκόσμια κατάταξη βρίσκεται εδώ: https://www.comparethemarket.com.au/home-loans/features/best-cities-for-quiet-living/

Continue Reading

Συνεντεύξεις

Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προσκεκλημένος του Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το εξαιρετικά ενδιαφέρον τριήμερο εργασίας του Ετρουσκικό-ΕλληνικούΣυμποσίου μεταξύ του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικήςμε τον αντίστοιχο τουριστικό οργανισμό Περιφέρειας της Τοσκάνης. Το 2ο στη σειρά συμπόσιο, πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια της Τοσκάνης στις 13-16 Απριλίου όπου φιλοξενήθηκε η αποστολή από τη Χαλκιδική και στόχο έχει την ενίσχυση και εμβάθυνση των σχέσεων μέσω της ανταλλαγής και συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας της Τοσκάνης, μέσω του οργανισμού Toscana Promozione Turistica, και του ΤουριστικούΟργανισμού Χαλκιδικής σε επίπεδο τουριστικής, πολιτισμικής και γαστρονομικής προβολής. Το ταξίδι εντάσσεται στο πλαίσιο της συμφωνίας τουριστικής συνεργασίας που υπέγραψαν η Toscana Promozione Turistica και ο ΤΟΧ κατά τη διάρκεια της Διεθνής τουριστικής έκθεσης BIT στο Μιλάνο 2023.

Κατά τη διάρκεια των 3 ημερών, η 8μελής αποστολή από την Χαλκιδική επισκέφτηκε το νέο μουσείο τρούφας των λόφων Σανμινιατέσι, σημαντικούς ετρούσκικους αρχαιολογικούς χώρους με κοινά χαρακτηριστικά της δικής μας ιστορίας, οινοποιεία που προσφέρουν ολοκληρωμένη εμπειρία καθώς και πρότυπες βιολογικές αγροδιατροφικές μονάδες ελιάς, ελαιόλαδου και τοπικών προϊόντων. 

Στην Ημερίδα που οργανώθηκε στο μουσείο Vetulonia της Τοσκάνης προς τιμήν της Χαλκιδικής σε συνεργασία με την Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων του ΤΟΧ στην Ιταλική αγορά, κα. Ελένη Σαρικώστα, συμμετείχαν ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας Τοσκάνης, Mr. Leonardo Marras, ο Διευθυντής του Τουριστικού Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης, Mr. Francesco Tapinassi, η δήμαρχος του Castiglione della Pescaia, Mrs. Elena Nappi, η Αντιπεριφεριάρχης Χαλκιδικής, κα Κατερίνα Ζωγράφου, ο πρόεδρος του ΤΟΧ, κ. Γρηγόρης Τάσιος, ο Διευθυντής του του ΤΟΧ, κ. Γιώργος Μπρουτζάς καθώς και εκπρόσωποι φορέων της περιοχής.

Στο συμπόσιο παρουσιάστηκαν από τον Αν. Προϊστάμενο της Εφορείας Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής και Αγίου Όρους, κ. Γιώργο Σκιαδαρέση και τον υπεύθυνο αρχαιολόγο των Αρχαίων Σταγείρων, κ. Κωνσταντίνο Παπαστάθη, οι επισκέψιμοι αρχαιολογικοί χώροι του Νομού Χαλκιδικής, η μοναδικότητα των μονών του Αγίου Όρους αλλά και οι ιστορικοί δεσμοί των 2 περιοχών. Από την πλευρά της Τοσκάνης, η διευθύντρια του MuVet, Mrs Simona Rafanelli, αναφέρθηκε στα κοινά χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες των 2 περιοχών με έναν κοινό απολογισμό της πλούσιας αρχαιολογικής κληρονομιάς. Ακολούθησε γεύμα με ελληνο-τοσκάνικες σπεσιαλιτέ, με την Τοσκανή σεφ Mrs Federica Ritteri και την εξαιρετική παραδοσιακή μαγείρισσα, κα. Γιώτα Κουφαδάκη η οποία «μύησε» γευστικά τους καλεσμένους στην μοναδική Χαλκιδικιώτικη κουζίνα που βασίζεται στα υψηλής ποιότητας τοπικά προϊόντα. Ο ΤΟΧ ευχαριστεί ιδιαίτερα το Επιμελητήριο Χαλκιδικής καθώς και τις εταιρείες: Το Άριστον, ASTERIOS Olive Groves of Halkidiki και την Boulakis Honey & More για την ευγενική προσφορά των προϊόντων τους. 

Ξεχωριστό ενδιαφέρον είχε η ανταλλαγή καλών πρακτικών σε θέματα Marketing αγροτουριστικής και γαστρονομικής προβολής μέσω των επισκέψεων της αποστολής σε οινοποιεία και μικρές φάρμες. Κοινός στόχος των 2 οργανισμών, Χαλκιδικής και Τοσκάνης είναι να σφυρηλατηθούν ακόμη στενότεροι δεσμοί και συνέργειες, καθώς και τη δημιουργία ενός κοινού δικτύου προώθησης με βάση τα κοινά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα δύο περιοχές.

Continue Reading

Trending