Connect with us

Τουρισμός

Οδοδείκτης του τουριστικού αύριο για τη Χώρα ο ποιοτικός τουρισμός

Έφη Βαλίλα Δημοσιογράφος

 

Ο Τουρισμός αποτελεί πλέον έναν από τους δυναμικότερους κλάδους της Παγκόσμιας Οικονομίας, τόσο σε απόλυτους όσο και σε σχετικούς αριθμούς. Αποτελεί την κυρίαρχη δραστηριότητα σε πολλές χώρες, έχει αξιόλογες πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στους άλλους κλάδους  της οικονομίας και συμβάλλει στη συνολική οικονομική ανάπτυξη των χωρών. Στη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών και στη χώρα μας, σημείωσε αξιοσημείωτη μεγέθυνση, συνδεόμενος άμεσα με την κοινωνικοοικονομική αναπτυξιακή διαδικασία, καθώς συμβάλλει σημαντικά και στην άνοδο του επιπέδου διαβίωσης των τουριστικά ανεπτυγμένων περιοχών και, συνακόλουθα, στην ευημερία των πολιτών. Ο επιχειρηματικός όγκος του τουρισμού σε Παγκόσμια Κλίμακα ενδεχομένως ξεπερνά αυτόν των εξαγωγών πετρελαίου, των ειδών διατροφής και των αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα παραμένει η βασική πηγή εισοδήματος για πολλές αναπτυσσόμενες χώρες.

 

Η Αναθεώρηση των Προβλέψεων του Παγκόσμιου Τουρισμού

 

Ο τουρισμός έχει αναδειχτεί σε μείζονα οικονομική δραστηριότητα παγκοσμίως. Τις τελευταίες δεκαετίες, ο παγκόσμιος τουρισμός αυξάνεται με ταχύτερο ρυθμό. Όμως με την εμφάνιση του κορωνοϊού, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (WTO) βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να δηλώνει δραστικότατη μείωση του αριθμού των τουριστών το 2020.

Με ανακοίνωση που έγινε στις 6.3.2020, αναθεωρεί τις προβλέψεις του για τον παγκόσμιο αριθμό των τουριστών το 2020 και εκτιμά ότι θα μειωθεί 1%-3% σε σχέση με το 2019, λόγω του κορονοϊού, έναντι αρχικής πρόβλεψης για αύξηση κατά 3%-4%. Η μείωση αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα να μειωθούν κατά 30-50 δισεκατομμύρια δολάρια οι τουριστικές εισπράξεις σε σχέση με το 2019.

Οι προβλέψεις αυτές υπογραμμίζουν, αφενός, τον δυναμισμό του τουρισμού, και αφετέρου, μια εδραιωμένη πίστη ότι παρά τα ενδεχόμενα βραχυχρόνια σκαμπανεβάσματα, ο τουρισμός θα αναπτύσσεται μακροχρόνια, πιο γρήγορα από την παγκόσμια οικονομία. Υπάρχει όμως  μια διαφοροποίηση, δηλαδή λόγω της εμφάνισης του κορωνοϊού, όπου ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (WTO) βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να δηλώσει δραστικότατη μείωση του αριθμού των τουριστών το 2020, και γενικότερα μια μείωση σε αριθμούς σε σχέση με τις προβλέψεις.

Ένα μόλις βήμα πριν τις καλοκαιρινές διακοπές και ενώ οι πρώτοι αδειούχοι σε σχεδόν ολόκληρο τον κόσμο είχαν ήδη κλείσει δωμάτια και ετοίμαζαν  βαλίτσες, αυτόματα καταρρέουν  λαμβάνοντας  υπόψη τον Κορωνιό.

 

Μέρος Στατιστικών Στοιχείων…

 

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, το 2018 σημειώθηκαν 1,4 δισεκατομμύρια αφίξεις τουριστών, ενώ παρατηρήθηκε αύξηση 6% σε σχέση με το 2017 σε πλανητικό επίπεδο. Πολλοί από αυτούς πραγματοποίησαν περισσότερα από ένα ταξίδια κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.

Η αύξηση αυτή θεωρήθηκε ιδιαίτερα σημαντική, αν λάβει κανείς υπόψη του, πως ο Τουρισμός διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας.

 

Οι  Προορισμοί …

 

Οι προορισμοί που επέλεγαν μέχρι πριν την πανδημία οι ταξιδιώτες για τις καλοκαιρινές τους διακοπές  αποδεικνύουν τα στατιστικά στοιχεία  πως τα 4/5 των τουριστών προτιμούν να ταξιδεύουν εντός της χώρας τους.

Όταν όμως επέλεγαν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό, συνήθως επέλεγαν την Ευρώπη, η οποία μόνο το 2017 υποδέχτηκε 713 εκατομμύρια επισκέπτες. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Γαλλία βρέθηκε 1η στη λίστα στις προτιμήσεις των τουριστών, ενώ ακολουθούν οι Ισπανία, ΗΠΑ, Κίνα και Ιταλία. Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η 7η  χώρα με τις περισσότερες επισκέψεις στον κόσμο. Υπάρχουν βέβαια κι άλλες περιοχές οι οποίες παρουσιάζουν αύξηση. Το 2018 τα ταξίδια στη βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή σημείωσαν άνοδο, ενώ το ίδιο συνέβη γενικά με τους μη συνηθισμένους προορισμούς.

Για το 2018 επίσης καταγράφηκαν οι πιο δημοφιλείς προορισμοί σε ολόκληρο τον κόσμο. Έτσι η Αψίδα του Θριάμβου και ο Πύργος του Άιφελ στο Παρίσι βρέθηκαν επίσης στην 1η πεντάδα. Το παλάτι του Μπάκιγχαμ, το μοναδικό Βρετανικό αξιοθέατο στους 15, κορυφαίους δημοφιλείς προορισμούς. Στην 7η   θέση βρέθηκαν το τείχος του Βερολίνου, το Βατικανό, η Disneyland και οι πυραμίδες της Αιγύπτου.

 

 Ο Ελληνικός Τουρισμός  το 2019

 

Η σημασία του τουρισμού για την Ελληνική οικονομία και κοινωνία είναι ιδιαίτερα μεγάλη. Συγκρινόμενος σε Παγκόσμιο επίπεδο, ο Ελληνικός τουρισμός κατέγραφε ικανοποιητικές επιδόσεις. Τα στοιχεία αυτά απέδειξαν ότι ο Ελληνικός τουρισμός είναι ένας από τους ελάχιστους τομείς της Εθνικής οικονομίας, ο οποίος είναι ανταγωνιστικός σε Παγκόσμιο επίπεδο. Το 2019, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά 4,1% και διαμορφώθηκε στα 31.348.400 ταξιδιώτες, έναντι 30.122.800 ταξιδιωτών το 2018. Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση μέσω αεροδρομίων αυξήθηκε κατά 1,6%, ενώ αυτή μέσω οδικών σταθμών αυξήθηκε κατά 9%.  Το 2019 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν αύξηση κατά 12,8% σε σύγκριση με το 2018 και διαμορφώθηκαν στα 18.151.600.000 ευρώ.

 

Τα Οφέλη για τη Χώρα

 

 

  • Απασχόληση: Ο τουρισμός είναι τομέας ένταξης εργασίας και δημιουργεί συχνά πολλές θέσεις απασχόλησης.

 

  • Τοπική ανάπτυξη.
  • Πολλαπλασιαστικές θετικές επιδράσεις σε πολλούς κλάδους, της βιοτεχνίας, στο εμπόριο, στις μεταφορές, στον πρωτογενή τομέα.
  • Αξιοποίηση των τοπικών προϊόντων.
  • Επαγγελματική και κοινωνική κινητικότητα: διάχυση εισοδημάτων, υπηρεσίες με παράλληλη στροφή στον τουρισμό.
  • Αποτελεσματική επικοινωνία ντόπιων με τους τουρίστες.
  • Ενεργητική συμμετοχή και δραστηριοποίηση των τουριστών.
  • Προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.
  • Προστασία της κοινωνικής – πολιτιστικής κληρονομιάς: διατήρηση και προώθηση του τοπικού πολιτισμού.
  • Τόνωση της σημασίας της προστασίας και ανάδειξης των υπαρχόντων πόρων, της διευκόλυνσης της πρόσβασης, της δημιουργίας υποδομών, του εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών, ώστε η διαμονή και οι δραστηριότητες που προσφέρονται από την κοινότητα, να καθίστανται ικανοποιητικές για τον επισκέπτη.

 

Στο Διά Ταύτα της Επόμενης Μέρας […]

 

Ένας βασικός τομέας στον οποίο οι Ελληνικές Περιφέρειες θα μπορούσαν να επικεντρωθούν, ήταν και είναι ο ποιοτικός τουρισμός. Η Ελλάδα είναι ένας ελκυστικός τουριστικός προορισμός, με αφθονία σε όμορφους φυσικούς πόρους, πλούσια πολιτιστική κληρονομιά, εύκρατο κλίμα και φιλόξενους ανθρώπους. Διερεύνηση και ανάπτυξη περισσότερων συνεργιών μεταξύ πολιτιστικών και τουριστικών επιχειρήσεων θα μπορούσε επίσης να αποτελέσει μια διεισδυτική πορεία προς μέλλον πολλών τοπικών κοινοτήτων.

Επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους θα μπορούσαν να βελτιώσουν σημαντικά την προστιθέμενη αξία του τουριστικού προϊόντος.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε αναλάβει τη δέσμευση διαβεβαίωσης ότι η Περιφερειακή Πολιτική αποτελεί αναπόσπαστο το τμήμα «Αναδημιουργία της Ελλάδας». Ο προτεινόμενος προϋπολογισμός για τα προγράμματα της περιόδου 2014-2020 ήταν 336 δισεκατομμύρια ευρώ (σε σύγκριση με τα 350 δισεκατομμύρια ευρώ της προηγούμενης περιόδου 2007-2013). Οι επενδύσεις στις λιγότερο αναπτυγμένες περιφέρειες θα αντιστοιχούσαν στο μισό περίπου αυτού του ποσού – περισσότερα από 160 δισεκατομμύρια ευρώ. Τουλάχιστον 84 δισεκατομμύρια ευρώ θα δίδονταν από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) για την προώθηση των ευκαιριών απασχόλησης, της διά βίου μάθησης και της κοινωνικής ένταξης

 

Το Αποτύπωμα της Τουριστικής Οικονομίας

 

Το αποτύπωμα στην Τουριστική οικονομία «είναι αυτό που θα δώσει το έναυσμα στις τοπικές κοινωνίες να συνδεθούν περισσότερο με τον τουρισμό και να γίνουν πιο «συνειδητοποιημένοι οικοδεσπότες»!!

Αυτό θα αποτελέσει και ταυτόχρονά θα δημιουργήσει ένα νέο «Συμβόλαιο» μεταξύ τουρίστα και τοπικής κοινωνίας»!!

 

Τουρισμός

PHILOXENIA 2021: Σημαντική παρουσία της Χαλκιδικής με την εμπειρία των 4 εποχών

Σημαντική παρουσία της Χαλκιδικής με την εμπειρία των 4 εποχών 

Έχοντας στις βαλίτσες της, τα πρώτα θετικά μηνύματα για το 2021, όπως αυτά προέκυψαν από τις συναντήσεις που είχαν τα στελέχη του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής στην έκθεση τουρισμού του Λονδίνου, WTM 2021, η Χαλκιδική συμμετείχε στην 36η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Philoxenia που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της HELEXPO – ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη, 12-14 Νοεμβρίου 2021.

Η παρουσία του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής στο περίπτερο 15 με 20 τ.μ. ήταν δυναμική δίνοντας έμφαση στις 4 εποχές που μπορείς να επισκεφτείς τη Χαλκιδική μέσω των βιωματικών εμπειριών όπως επισκέψιμα οινοποιεία, τοπικούς παραγωγούς κά. Αρωγούς στην προσπάθεια αυτή είχε τα οινοποιεία της Χαλκιδικής και συγκεκριμένα τα βιολογικά κρασιά του οινοποιείου Κωνσταντάρα στην Πορταριά, το οινοποιείο Domaine Agrovision στον Ξηροπόταμο, το οινοποιείο Άκραθως του Χαράλαμπου Μπεκρή στη Μεγάλη Παναγία, το κτήμα Λειβαδιώτη στη Μαραθούσα, το οινοποιείο της Κλαούντια Παπαγιάννη στην Αρναία και το κτήμα Μυλοποτάμου στο Άγιο Όρος που πρόσφεραν τα κρασιά τους. Οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τα εξαιρετικά ροζέ, λευκά και κόκκινα κρασιά των οινοποιείων συνοδευόμενα από μοναδικά παραδοσιακά τυροκομικά προϊόντα της εταιρείας “Βαλμά” και τα διαλεκτά αρτοσκευάσματα της εταιρείας Φίλιππος Γαβανάς bakery. O Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής θέλει να ευχαριστήσει θερμά τους παραπάνω χορηγούς και υποστηρικτές του.

Παράλληλα, τα στελέχη του Τουριστικού Οργανισμού πραγματοποίησαν περισσότερα από 30 προγραμματισμένα ραντεβού με επαγγελματίες του τουρισμού από 10 διαφορετικές χώρες, όπως Ρωσία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ιταλία, Γαλλία, Ουκρανία, Τουρκία κτλ -στο διευρυμένο 2ήμερο πρόγραμμα Β2Β συναντήσεων με τους Hosted Buyers- με στόχο την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του προορισμού και την παροχή πληροφοριών για την 4η μεγαλύτερη τουριστική δύναμη της Ελλάδας. 

Continue Reading

Τουρισμός

Online ημερίδα «Τουρισμός με… διαφορά»

Ιδανικά συμπληρώνονται οι δράσεις του GRBossible  και στον χώρο του τουρισμού με άλλη μια διαδικτυακή ημερίδα που εντάσσεται στη δέσμη πρωτοβουλιών του skywalker.gr «Βγαίνουμε μπροστά» με τίτλο «Τουρισμός με… διαφορά».

Συντονιζόμαστε με μια live συνάντηση στο Facebook του Skywalker.gr-Εργασία στην Ελλάδα και το site «Βγαίνουμε μπροστά».

Σκοπός της online ημερίδας «Τουρισμός με… διαφορά» είναι να παρουσιάσει πρωτοβουλίες και project που ενισχύουν την επανεκκίνηση του τουρισμού και προβάλλουν την καινοτομική αναγκαιότητά του.

Στην online ημερίδα «Τουρισμός με… διαφορά» και στο πλαίσιο ενός πάνελ, oι διακεκριμένοι ομιλητές θα συζητήσουν για τις προκλήσεις των τουριστικών επιχειρήσεων στην εποχή του Covid και τη μετά Covid εποχή, θα αναπτύξουν το όραμα και τον σχεδιασμό του τουριστικού μέλλοντος της χώρας και θα παρουσιάσουν εργαλεία και πρωτοβουλίες με στόχο την αειφόρο ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος.

Στο πάνελ συμμετέχουν οι ομιλητές:

  • Ο κ. Μιχάλης Δρίτσας, Επικεφαλής Γραφείου Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Δρ. Χρ. Δήμα.
  • O κ. Δημήτρης Μπούχαλης, Επισκέπτης καθηγητής στη Σχολή Ξενοδοχειακής & Τουριστικής Διοίκησης του Πολυτεχνικού Πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ, Κίνα, και Υποδιευθυντής του Κέντρου Τουριστικής και Ξενοδοχειακής Έρευνας του Πανεπιστημίου Bournemouth. 
  • Η κα Άννα Μανιά, Co-founder, Greeking.me.
  • Ο κ. Νίκος Καραφλός, CEO of Dexamenes Seaside Hotel.
  • Ο κ. Ανδρέας Φατούρος, Συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Clio Muse Tours.
  • Ο κ. Iyad Kayali, Σύμβουλος & Εκπαιδευτής Αειφόρου Τουρισμού.

Την οnline ημερίδα «Τουρισμός με… διαφορά» συντονίζει ο δημοσιογράφος κ. Χάρης Ντιγριντάκης.

Η ημερίδα θα διεξαχθεί μέσω της πλατφόρμας Zoom και θα μεταδοθεί ταυτόχρονα μέσω της πλατφόρμας Facebook του skywalker.gr, ώστε το κοινό να μπορεί να παρακολουθήσει αλλά και να υποβάλει γραπτώς τα ερωτήματά του. Θα μεταδοθεί επίσης live από το site vgainoumemprosta.skywalker.gr (χωρίς τη δυνατότητα παρεμβάσεων).

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε το www.bossible.gr, καθώς επίσης και να δηλώσετε δωρεάν συμμετοχή στο Facebook Event: Online ημερίδα: «Τουρισμός με… διαφορά».

Η διοργάνωση της online ημερίδας πραγματοποιείται με την πολύτιμη συμβολή των:

Χορηγοί επικοινωνίας:

STAR ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, TVSTAR.GR, Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ, ΕΠΙΧΕΙΡΩ,                     E-DAILY, E-RADIO, VORIA.GR, ENALLAKTIKOS.GR, STARTUP.GR, STARTUPPER, BUSINESS NEWS.GR, EMEA.GR, MAGDAS NEWS, TRAVEL DAILY NEWS.GR, ΟΜΟΡΦΗ ΖΩΗ, TOURISM TODAY.GR, ECOZEN.GR, BUSINESS WOMAN, TOUR MARKET, DEAL NEWS, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ, SIGMA MEDIA GROUP, GREEK HOTELIER NEWS, FLOW MAGAZINE, PINK.GR, GREEN GUIDE, LET IT BE.GR, SUPPORTBUSINESS.GR, SETTLE.GR, STENTORAS.GR

Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλώ, επικοινωνήστε:

Μαίρη Κατσαπρίνη, Marketing Director, skywalker.gr, 210 9730280 (εσωτ. 231), [email protected]

Continue Reading

Ξενοδοχεία

Καλύτερη εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχείων για το 2021 η CHC GROUP

Τον τίτλο Best Hotel Management Company 2021, καλύτερη εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχείων για το 2021, κατέκτησε επάξια η CHC GROUP Chnaris Hotel Management, Development & Consulting S.A. στα International Travel Awards 2021.

Μια ακόμη διάκριση για τον Όμιλο CHC με διεθνή απήχηση, που επιτεύχθηκε έπειτα από σκληρή δουλειά και εντυπωσιακά αποτελέσματα στον δύσκολο, όσο και απαιτητικό, επαγγελματικό στίβο της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας, η οποία έρχεται ως επιστέγασμα των προσπαθειών που το σύνολο των συνεργατών του Chnaris Hotel Management, Development & Consulting S.A. καταβάλλουν αδιάκοπα.

Με αφορμή αυτή τη βράβευση, ο Γενικός Διευθυντής και Ιδρυτής του Ομίλου CHC Ζαχαρίας Α. Χνάρης προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση: «Μια ακόμη βράβευση που μας φέρνει συναισθήματα χαράς και ικανοποίησης. Αλλά και μια διεθνής διάκριση, που μας γεμίζει με ακόμα μεγαλύτερο αίσθημα ευθύνης για το μέλλον. Η δε χρονική συγκυρία αυτής της αναγνώρισης, μια χρονιά με πολλά προβλήματα για το τουρισμό διεθνώς λόγω της πανδημίας όπως είναι το 2021, έχει ιδιαίτερη βαρύτητα. 

Θα ήθελα να συγχαρώ όλες και όλους τους συνεργάτες μου που ενστερνίζονται το όραμα του Ομίλου CHC. Ένα όραμα που έχει στο επίκεντρο την προσφορά ολοκληρωμένων υπηρεσιών υψηλών προδιαγραφών σε όλα τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα που μας εμπιστεύονται. Συνεχίζουμε δυναμικά, με πίστη στις δυνατότητες των ανθρώπων μας, ρεαλιστικά οραματικό σχεδιασμό βασισμένο στη γνώση, την εμπειρία και τις ιδιαιτερότητες της παγκόσμιας αγοράς, αλλά και με αισιοδοξία για το μέλλον του Ελληνικού τουρισμού.».

Τα International Travel Awards

Τα International Travel Awards θεωρούνται τα κορυφαία βραβεία στον κλάδο του τουρισμού και των ταξιδιών. Απονέμονται έπειτα από διαδικασία ψηφοφορίας 100.000 και πλέον επαγγελματιών της τουριστικής βιομηχανίας, επισκεπτών και ταξιδιωτών, έπειτα από προσεκτική επιλογή των συμμετεχόντων, που γίνεται από εξειδικευμένη κριτική επιτροπή. Κάθε υποψηφιότητα αξιολογείται προσεκτικά έτσι ώστε να πληροί τα αυστηρά κριτήρια συμμετοχής και να διασφαλίζεται το υψηλό επίπεδο των συμμετεχόντων. Χαρακτηριστικό της αναγνώρισης που τυγχάνουν τα International Travel Awards διεθνώς, είναι το γεγονός ότι για το 2021 έλαβαν μέρος περισσότερες από 4.500 εταιρείες από 50 και πλέον χώρες.

Τα International Travel Awards διοργανώνονται από την KSA Tourism Marketing & PR Company, μια εταιρεία με εμπειρία δεκαετιών στην τουριστική προώθηση και το branding περισσοτέρων από 5.000 τουριστικών εμπορικών σημάτων σε όλο τον κόσμο.

Continue Reading

Trending