Connect with us

Υγεία

Παιδί και μπάσκετ!

Αν το παιδί σας παίζει μπάσκετ θα πρέπει να γνωρίζετε πως έχει υψηλές ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά όχι μόνο για την φυσιολογική ανάπτυξη του οργανισμού του αλλά και για τις υψηλές απαιτήσεις του δυναμικού αυτού αθλήματος.

Η διατροφή ενός μικρού αθλητή που παίζει μπάσκετ είναι σημαντική όχι μόνο πριν και μετά την προπόνηση αλλά και κατά την διάρκεια αυτής.

Πιο συγκεκριμένα πριν την προπόνηση θα πρέπει να έχετε εξασφαλίσει στο παιδί σας ένα γεύμα που από τη μια θα καλύψει τις ενεργειακές απαιτήσεις της προπόνησης που θα ακολουθήσει, από την άλλη όμως θα μειώσει τις πιθανότητες του αισθήματος δυσφορίας. Φροντίστε, λοιπόν, το γεύμα αυτό να πραγματοποιηθεί 3 με 4 ώρες πριν την προπόνηση και να είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες όπως μακαρόνια, ρύζι πατάτες ή δημητριακά. Για παράδειγμα μπορείτε να του ετοιμάσετε μια ατομική σαλάτα από τα λαχανικά που του αρέσουν και να την συνοδεύσετε με 1 πιάτο μακαρόνια με τυρί ή κιμά. Μία ώρα πριν την προπόνηση επιβεβαιώστε ότι το παιδί σας έχει πιεί ένα ποτήρι φυσικό χυμό πορτοκάλι ή έχει φάει 1-2 φρούτα.

Είναι πολύ σημαντικό να τονίσετε στους μικρούς μας φίλους πως κατά την διάρκεια της προπόνησης θα πρέπει να φέρουν μαζί τους ένα μπουκάλι με δροσερό νερό ώστε να αναπληρώσουν τα υγρά που χάνονται με τον ιδρώτα, κάτι που επιτυγχάνεται συνήθως όταν πίνουν 125- 250 ml νερό την ώρα.  Το νερό είναι απαραίτητο για την ισορροπία  των υγρών και των ηλεκτρολυτών αλλά και πολύ σπουδαίο γιατί η σωστή ενυδάτωση καθυστερεί την εξάντληση από την προπόνηση, αυξάνει την συγκέντρωση και διατηρεί φυσιολογική την ομοιόσταση των υγρών και των ηλεκτρολυτών του σώματος. Αξίζει να σημειωθεί, πως αν η προπόνηση του παιδιού σας διαρκεί πάνω από μια ώρα μπορούν να πίνουν επιπλέον λίγο χυμό ή να καταναλώνουν ένα μικρό φρούτο ώστε να ενισχύσουν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα τους.

Αμέσως μετά την προπόνηση οι μικροί μας φίλοι πρέπει να καταναλώσουν ένα γεύμα πλούσιο σε πρωτεΐνη αλλά και υδατάνθρακες. Ένα τοστ με τυρί και άπαχο ζαμπόν, 1 αβγό με λίγο τυρί και ψωμί, γάλα με δημητριακά, κοτόπουλο με ρύζι ή ένα μπιφτέκι με πουρέ πατάτας είναι μερικές επιλογές.

Η καλαθοσφαίριση είναι ένα δυναμικό άθλημα που συνδυάζει  την δύναμη με την ταχύτητα και την αντοχή. Είναι σημαντικό να εξασφαλίζεται ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο στο παιδί σας καθημερινά και όχι μόνο τις ημέρες της προπόνησης. Το μεγαλύτερο ποσοστό των τραυματισμών που συμβαίνουν στο μπάσκετ οφείλεται στο αυξημένο σωματικό βάρος. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να ζυγίζεται τα παιδί σας τακτικά και να διασφαλίσετε ένα φυσιολογικό βάρος. Προσπαθήστε επίσης το παιδί σας να προπονείται με παιδιά της ίδιας ηλικίας και του ίδιου επιπέδου ώστε να αποφύγετε είτε την καταβολή υπερπροσπάθειας από μέρους του  είτε την μειωμένη τελικά φυσική δραστηριότητα. Όχι σπάνια ένα παιδί μπορεί να καταβάλλεται σωματικά αλλά και ψυχολογικά όταν προσπαθεί να ‘φτάσει’ το επίπεδο μεγαλύτερων παιδιών ή και τελικά να μην προπονείται αποτελεσματικά γιατί παραιτείται βλέποντας την αδυναμία του να μη συμμετέχει στο ομαδικό αυτό άθλημα.

Αναστασία Δουλγέρη

Κλινική Διαιτολόγος-MSc Διατροφής Αθλητών

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Υγεία

Παγκόσμια Ημέρα Αλλεργίας

Σήμερα, 8 Ιουλίου, γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Αλλεργίας με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τις συνέπειες των αλλεργιών στην ανθρώπινη υγεία. Με αφορμή λοιπόν αυτή την ημέρα το mednutrition.gr μας προτείνει να:

– Ενημερωθούμε πλήρως για τις αλλεργίες που συνδέονται με την κατανάλωση τροφής από το άρθρο «Τροφική Αλλεργία»: Τροφές που κοιμίζουν ή βοηθούν στις αλλεργίες

– Λάβετε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε για την τροφική δυσανεξία μέσω του άρθρου «Μύθοι και Αλήθειες για την τροφική δυσανεξία»: Μύθοι και Αλήθειες για την τροφική δυσανεξία

– και να μάθετε τις διαφορές μεταξύ των δύο παραπάνω αντιδράσεων του οργανισμού από το άρθρο: «Τροφική αλλεργία ή τροφική δυσανεξία;»: Τροφική Αλλεργία ή Τροφική Δυσανεξία;

medNutrition.gr

Continue Reading

Υγεία

Πως αντιδρά η γυναίκα στη στυτική δυσλειτουργία του συντρόφου της;

Είναι γεγονός πως η στυτική δυσλειτουργία επηρεάζει πρακτικά τον άνδρα αλλά και ψυχολογικά τη γυναίκα ενώ μπορεί να αποτελέσει πηγή πολλών εντάσεων ακόμα και οριστικής ρήξης για ένα ζευγάρι. Η γυναικεία αντίδραση μπορεί να πάρει πολλές μορφές, από την πλήρη κατανόηση και υποστηρικτικότητα, έως την απόλυτη απαξίωση και τον χλευασμό. Ο τρόπος με τον οποίο θα αντιμετωπίσει μια γυναίκα τη στυτική δυσλειτουργία του συντρόφου της μπορεί να καθορίσει σε σημαντικό βαθμό την επιτυχή ή μη θεραπεία της διαταραχής. Ο άνδρας, νιώθοντας ήδη τις ενοχές και την απογοήτευση που συνοδεύουν την αδυναμία να αποδείξει την αρρενωπότητά του, καταρρακώνεται ακόμα περισσότερο όταν η σύντροφός του επιρρίπτει ευθύνες για την κατάσταση αυτή. Μπλέκεται επομένως σε έναν φαύλο κύκλο όχι μόνο αυτομομφής και αυτοακύρωσης αλλά και υποτίμησης από την γυναίκα.

Τι είναι η στυτική δυσλειτουργία;

Ως στυτική δυσλειτουργία ορίζουμε την αδυναμία του άνδρα να αποκτήσει ή να διατηρήσει για επαρκή χρόνο την στύση που απαιτείται ώστε να πραγματοποιηθεί η σεξουαλική πράξη. Σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες, είναι η πιο συχνά εμφανιζόμενη σεξουαλική διαταραχή για τον άνδρα. Τα αίτια της στυτικής δυσλειτουργίας μπορούν να είναι ψυχογενή, οργανικά ή και τα δύο ταυτόχρονα.

Πως αισθάνεται η γυναίκα εισπράττοντας την στυτική δυσλειτουργία του συντρόφου της;

Από την πλευρά της η γυναίκα αισθάνεται ότι αδυνατεί να ικανοποιήσει τον σύντροφό της ενώ μπαίνει στην διαδικασία να αμφισβητήσει και την θηλυκότητα της θεωρώντας την στυτική δυσλειτουργία ένδειξη έλλειψης επιθυμίας. Για την γυναίκα η σκληρότητα και η διάρκεια της στύσης του άνδρα είναι η μεγαλύτερη ένδειξη της ερωτικής του επιθυμίας για εκείνη. Οπότε βαθμιαία αρχίζει να ανησυχεί για το ενδεχόμενο ύπαρξης μιας παράλληλης σχέσης στην οποία εμπλέκεται ο σύντροφός της και του επιτίθεται. Η ποιότητα της σχέσης αλλά και της επικοινωνίας που έχει αναπτυχθεί το προηγούμενο διάστημα τίθεται επί τάπητος και δοκιμάζεται έντονα σε περιπτώσεις στυτικής δυσλειτουργίας.

Οι ενοχές είναι ίσως η πιο συχνή αντίδραση μιας γυναίκας στο στυτικό πρόβλημα του συντρόφου της. Η χαμηλή αυτοεκτίμηση και η εξαρτητική διάθεση μιας γυναίκας μπορούν να τη γεμίσουν αμφιβολίες για το κατά πόσο μπορεί να ικανοποιήσει τον άνδρα. Η στυτική δυσλειτουργία ταυτίζεται με την έλλειψη επιθυμίας και οι ευθύνες για αυτή την υποθετική κρίση στη σχέση βαρύνουν αποκλειστικά εκείνη η οποία με κάποιο τρόπο σταμάτησε να είναι το αντικείμενο πόθου για το συντρόφου. Αποτέλεσμα της αντίδρασης αυτής είναι η απομάκρυνση του ζευγαριού τόσο συναισθηματικά όσο και σεξουαλικά και ο εγκλωβισμός του καθενός σε μια αέναη μάχη με τον εαυτό του. Πολλές φορές η αποστασιοποίηση αυτή οδηγεί τη γυναίκα σε μια παθητικότητα που ερμηνεύεται από τον άνδρα ως αδιαφορία ενώ επί της ουσίας είναι η αδυναμία της συντρόφου να διαχειριστεί με τρόπο γόνιμο τη σεξουαλικότητά της.

Στις περιπτώσεις όπου η γυναίκα έχει έναν αρχηγικό ρόλο στη σχέση, οπότε έχουμε να κάνουμε με έναν άνδρα εξαρτητικό και αδύναμο σαν χαρακτήρα, η πιο πιθανή αντίδραση από μέρους της είναι η επικριτικότητα και δευτερευόντως η καχυποψία. Η γυναίκα σχολιάζει αρνητικά την αδυναμία του συντρόφου της να επιτύχει μια δυνατή στύση και ενδεχομένως να φτάνει και στο σημείο να τον συγκρίνει με προηγούμενες σχέσεις της. Η αντίδραση αυτή πλημμυρίζει τον άνδρα με ακόμα μεγαλύτερο άγχος και αίσθημα ανεπάρκειας καθώς πλέον έχει να ανταγωνιστεί και τους προηγούμενους συντρόφους εκτός από τον ίδιο του τον εαυτό. Ωστόσο, δεδομένου ότι μια γυναίκα με αρχηγικό χαρακτήρα στη σχέση έχει και πολλά ναρκισσιστικά στοιχεία στην προσωπικότητά της δεν θα μπορούσε να μην επιδείξει και καχυποψία ως προς το ενδεχόμενο να υπάρχει κάποια παράλληλη σχέση που δεν την γνωρίζει. 

Βοηθά η θετική γυναικεία στάση στην αντιμετώπιση της ανδρικής στυτικής δυσλειτουργίας;

Η θετική στάση της γυναίκας, η οποία είναι και το ζητούμενο σε τέτοιες περιπτώσεις, θα λειτουργήσει ευεργετικά στη θεραπεία, θα αποφορτίσει τον άνδρα από το άγχος και τις ενοχές και θα εξασφαλίσει ταχύτερα αποτελέσματα. Βασική προϋπόθεση είναι η ουσιαστική δέσμευσή της να συνδράμει στη θεραπεία του συντρόφου ανεξάρτητα από προσωπικές αξίες, ταμπού και περιορισμούς. Αυτό που έχει κατά κύριο λόγο ανάγκη ο άνδρας είναι να μπορεί να «δει» στα μάτια της συντρόφου του ότι το πρόβλημα που έχει δεν απειλεί τη σχέση τους. Με αυτό ως παρακαταθήκη θα διεκδικήσουν από κοινού την σεξουαλική υγεία και απόλαυση.

Μαρίνα Μόσχα

Continue Reading

Υγεία

Ενσυνείδητη Διατροφή

Η υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών βασίζεται στην αλλαγή της φιλοσοφίας μας. Είναι σημαντικό να μάθουμε να σεβόμαστε το σώμα μας και τις ανάγκες του. Ο Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, M.Sc., Συγγραφέας & Ιδρυτής του medNutrition.gr, Πάρης Παπαχρήστος στο άρθρο του:
Η Ενσυνείδητη Διατροφή ξεκινά με το πρώτο Γεύμα της ημέρας μας παρέχει χρήσιμες συμβουλές για το πως μπορεί αυτή η φιλοσοφία να γίνει εύκολα πράξη και τρόπος ζωής από το πρώτο γεύμα κάθε μέρας.

Στο συγκεκριμένο κείμενο θα διαβάσετε για:
– τη σημασία του ήρεμου περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια ενός γεύματος
– την αξία της γευστικής ικανοποίησης
– τη σωματική πείνα

Πηγή: mednutrition.gr

 

Continue Reading

Trending