Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Περί τεκμηρίων διαβίωσης

Μέσα στον ορυμαγδό των εξελίξεων που αφορούν τα εθνικά μας θέματα. Και με την απορία για ποιο λόγο και γιατί τόση βιασύνη να δοθούν όπως-όπως «λύσεις» σε ζητήματα τόσο σοβαρά. Τη στιγμή που εδώ και μια οκταετία η χώρα μας βρίσκεται εντός μιας βαθύτατης ύφεσης που -εκτός των λοιπών οικονομικών και κοινωνικών προβλημάτων- είναι δεδομένο ότι της στερεί διαπραγματευτικής δύναμης σε εθνικά θέματα μείζονος σημασίας. Μέσα σ’ όλο αυτό το πλαίσιο λοιπόν, ο κάθε πολίτης και το κάθε νοικοκυριό, έχουν στο δικό τους μικρόκοσμο να αντιμετωπίσουν και τα φορολογικά τους θέματα.

Διάγουμε λοιπόν περίοδο υποβολής δηλώσεων, και ένας εκ των βασικότερων προβληματισμών είναι η ετήσια τεκμαρτή δαπάνη και η κάλυψη αυτής, σε περίπτωση βέβαια προκύπτουσας διαφοράς. Προ κρίσης, αντίστοιχους προβληματισμούς που προέρχονταν από θέματα τεκμηρίων σπάνια αντιμετωπίζαμε. Σήμερα, αποτελούν ένα εκ των συνηθέστερων προβλημάτων που προκύπτουν πριν την υποβολή των δηλώσεων.

Παραθέτοντας ένα σύντομο ιστορικό, θα γυρίσουμε στον Απρίλιο του 2010, όταν η χώρα μας είχε στραφεί στην αναζήτηση εξωτερικής βοήθειας. Τότε που οι εκπρόσωποι των δανειστών άρχισαν να πηγαινοέρχονται στα Υπουργεία προτείνοντας λύσεις και εν τέλει επιβάλλοντας την υλοποίησή τους. Τότε ήταν που ψηφιζόταν και ο Ν.3842/10, το μεγαλύτερο φορολογικό Νομοσχέδιο έως τότε. Με τις διατάξεις του συγκεκριμένου Νόμου, εν μία νυκτί -μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά- άλλαξαν δεδομένα πολλών ετών, ενώ στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι μεταβολές είχαν ένα και μόνο στόχο. Την αύξηση των δημοσίων εσόδων μιας χώρας που τα κρατικά της ταμεία ήταν -και παραμένουν, ασχέτως δημοσιονομικών πλεονασμάτων- από αναιμικά έως τελείως άδεια.

Η εφαρμογή των τεκμηρίων είναι δεδομένο ότι δεν αποτελεί και την πλέον ενδεδειγμένη λύση, καθώς στηρίζεται κατά βάση σε υποθετικά δεδομένα, οπότε και σε αρκετές περιπτώσεις δημιουργεί φορολογικές αδικίες. Τα τελευταία χρόνια, θα μπορούσαμε να καταγράψουμε τουλάχιστον τρεις-τέσσερις εξαγγελίες περί κατάργησής τους. Αυτές οι αναφορές συνδυάζονταν κυρίως με τη δημιουργία του περιλάλητου περιουσιολογίου. Ας μη τρέφουμε φρούδες ελπίδες όμως, γιατί στην εποχή των μνημονίων και της έντονης επιτήρησης δεν πρόκειται να καταργηθεί ένα φορολογικό μέτρο στις δαγκάνες του οποίου χρόνο με το χρόνο μπαίνουν ολοένα και περισσότεροι φορολογούμενοι.

Κάθε προκύπτουσα διαφορά ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης, που δεν μπορεί να δικαιολογηθεί με τη χρήση εισοδηματικών αποθεμάτων από προγενέστερες χρήσεις, αυξάνει το φορολογητέο εισόδημα του υπόχρεου. Με άλλα λόγια, όταν εξαντλούνται τα κεφάλαια προς ανάλωση, οι φορολογούμενοι βρίσκονται αντιμέτωποι με φόρους που προκύπτουν από την προστιθέμενη διαφορά.

Η βασική κατηγοριοποίηση
Τα τεκμήρια που καθορίζουν και προσδιορίζουν το -θεωρητικά αποκτηθέν- εισόδημα, χωρίζονται σε δύο κατηγορίες:
 Δαπανών διαβίωσης
 Απόκτησης περιουσιακών στοιχείων («πόθεν έσχες»)

Για τον προσδιορισμό των τεκμαρτών δαπανών διαβίωσης ισχύουν είτε κάποιοι πίνακες είτε δίνονται ακριβείς οδηγίες για τον προσδιορισμό τους. Για το πόθεν έσχες, ισχύει κατά περίπτωση το κόστος απόκτησης του περιουσιακού στοιχείου.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ «ΠΟΘΕΝ ΈΣΧΕΣ» /
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΥ ΑΝ ΑΠΟΚΤΗΘΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΕΚΜΗΡΙΟ
 Αγορά αυτοκινήτων
 Αγορά μοτοσικλετών
 Αγορά σκαφών αναψυχής και πλοίων ή αεροσκαφών
 Αγορά ακινήτων και ανέγερση οικοδομών
 Κατασκευή πισίνας
 Χρηματοδοτική και χρονομεριστική μίσθωση ακινήτων
 Αγορά επιχειρήσεων, εταιρικών μεριδίων, αλλά και χρεογράφων
 Ποσά με τα οποία διενεργείται αύξηση μετοχικού ή εταιρικού κεφαλαίου των εταιριών
 Αγορά κινητών πραγμάτων άνω των 10.000 € (εξαιρούνται οι αγορές παγίου εξοπλισμού για την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας)
 Δωρεές ή γονικές παροχές ή χορηγίες χρηματικών ποσών, άνω των 300 € (δεν ισχύει το χρηματικό όριο για χορηγίες προς δημόσιο, δήμους, κοινότητες κλπ.)
 Χορήγηση δανείων προς τρίτους
 Εξόφληση δανείων ή πιστώσεων

Στις επόμενες αναφορές μας, θα καταγράψουμε συγκεκριμένα αριθμητικά δεδομένα που ισχύουν για αυτοκίνητα, κατοικίες, και λοιπά περιουσιακά στοιχεία που συνιστούν στοιχεία της ετήσιας τεκμαρτής διαβίωσης. Και τέλος, θα ακολουθήσουν κάποιες ειδικότερες αναλύσεις και συνεπακόλουθοι προβληματισμοί επί των συγκεκριμένων φορολογικών διατάξεων.

Παναγιώτης Απ. Τσένος

* Ο Παναγιώτης Τσένος είναι φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων και συγγραφέας φορολογικών και οικονομικών μελετών

Επιχειρηματικότητα

Η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές και οι προσεχείς δράσεις και παρεμβάσεις του φοροελεγκτικού μηχανισμού

Είναι πασιφανές και καταδεικνύεται διαρκώς από τις φορολογικές εξελίξεις, ότι αυτή τη στιγμή
πρωταρχικό μέλημα τόσο της ΑΑΔΕ, όσο και του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, είναι η ολοκλήρωση των διαδικασιών διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών (καθώς και των ΦΗΜ με την ευρεία έννοια του όρου), με τα POS.

Αυτή η προτεραιοποίηση και η εστίαση στην ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου, δεν είναι διόλου
τυχαία. Παρά το γεγονός ότι η χρήση των POS προσφέρει στους καταναλωτές ευκολία πληρωμής με
ασφαλή και γρήγορο τρόπο, δεν εγγυάται αυτομάτως την έκδοση των απαραίτητων παραστατικών. Άρα επί της ουσίας και δεν εξασφαλίζει την αυτόματη τήρηση των φορολογικών υποχρεώσεων από τις επιχειρήσεις.

Έχει επισημανθεί λοιπόν από τις φοροελεγκτικές αρχές, ότι μόνο ο συγχρονισμός αυτών των
συστημάτων εξασφαλίζει τη σωστή καταγραφή και διαχείριση των πληρωμών με κάρτα, και την λήψη της τελικής εικόνας της συναλλαγής από τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ και το myData. Κι αυτό καθώς, μόνο με την ενοποίηση των δύο συστημάτων, κάθε συναλλαγή που γίνεται μέσω POS
συνοδεύεται αυτόματα από την αντίστοιχη απόδειξη.

Διασύνδεση ταμειακών-POS: Μια πολυσύνθετη και προβληματική διαδικασία.

Όλη αυτή η διαδικασία διασύνδεσης βέβαια, μόνο απλή δεν αποδείχθηκε και αυτός είναι ο λόγος που
βρίσκεται ακόμα σε μερική εκκρεμότητα. Οι επιχειρήσεις βρέθηκαν αντιμέτωπες με πάρα πολλά τεχνικά εμπόδια και δυσχέρειες. Αρχικά να επισημάνουμε την πολυπλοκότητα κάποιων διατάξεων, η οποία σε συνδυασμό με την έλλειψη επαρκούς ενημέρωσης δημιούργησε σύγχυση στους επιχειρηματίες, που εκ των πραγμάτων αντιμετώπισαν δυσκολίες στην κατανόηση των τεχνικών απαιτήσεων και της διαδικασίας υλοποίησης.

Γενικότερα, η υποχρεωτική διασύνδεση των ταμειακών μηχανών και των ΦΗΜ, έφερε μαζί της και ένα
πλήθος προβλημάτων και δυσκολιών για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Τεχνικές δυσλειτουργίες,
ασυμβατότητες λογισμικού και συχνές βλάβες στα συστήματα δημιούργησαν σημαντικά ζητήματα στην ομαλή λειτουργία ολοκλήρωση διασύνδεσης μεταξύ των συστημάτων.

Επιπλέον, να συνυπολογιστεί το κόστος για την αγορά νέου εξοπλισμού, η αναβάθμιση του υφιστάμενου λογισμικού, αλλά και οι πόροι που απαιτήθηκαν για την εκπαίδευση του προσωπικού. Ένα σύνολο παραμέτρων που αποτέλεσε σημαντικό οικονομικό βάρος για πολλές επιχειρήσεις, και ιδιαίτερα τις μικρότερες από αυτές. Ήδη λοιπόν, ακόμα και σε επιχειρήσεις που αυτήν τη στιγμή έχουν προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες αναβαθμίσεων, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων οι διασυνδέσεις υλοποιήθηκαν με τρόπο προβληματικό, και απομένει να δούμε και στην πράξη, αν κατά την εφαρμογή προκύψουν και επιπλέον θέματα προς επίλυση.

Τα επόμενα στάδια στο φοροελεγκτικό πεδίο

Ακόμα και με την ολοκλήρωση πάντως της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS, σε
φοροελεγκτικό επίπεδο οι εξελίξεις θα εξακολουθήσουν να «τρέχουν». Η ΑΑΔΕ, έχει ήδη ορίσει ένα
πλέγμα επιπλέον, πρόσθετων διεργασιών πολλές από τις οποίες θα μας απασχολήσουν τους προσεχείς
μήνες.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε κάποιες από τις δράσεις που έπονται:

– Το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής, και η υποχρεωτική χρήση του από τις επιχειρήσεις.
– Ανάπτυξη ειδικής εφαρμογής Ψηφιακού Πελατολογίου, που θα αφορά συγκεκριμένες κατηγορίες
επιτηδευματιών και επαγγελμάτων.
– Επέκταση και περαιτέρω βελτίωση της εφαρμογής “ΈλεγχοςLive”, που αφορά τους μερικούς
επιτόπιους ελέγχους.
– Δημιουργία υποδομών, καθώς και των ανάλογων εφαρμογών για την τήρηση και την
παρακολούθηση των μέσων ηλεκτρονικών πληρωμών.
– Αξιοποίηση των έως τώρα στοιχείων από τις διαφορές μεταξύ POS και eSend με την πλατφόρμα
myData, κυρίως για την πραγματοποίηση ελέγχων που θα αφορούν την προηγούμενη
φορολογική χρήση, του ’23.
– Δημιουργία Μητρώου Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων, καθώς και μια σειρά από δράσεις και
ελέγχους με παράλληλη αξιοποίηση των δεδομένων του Κτηματολογίου.

Παναγιώτης Τσένος
Φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Γυναίκες Και Εξουσία: Η Ικανότητα Της Γυναίκας Στο Management

Πολλοί συγγραφείς προσπάθησαν να αποδείξουν ότι δεν υπάρχει σημαντική διαφορά στον τρόπο διοίκησης μεταξύ ανδρών και γυναικών και η ηγετική συμπεριφορά είναι προνόμιο και των δύο φύλων. Θα ήταν βέβαια πιο ορθό να υποστηρίξουμε ότι σήμερα άνδρες και γυναίκες μοιάζουν μεταξύ τους αλλά είναι συγχρόνως και διαφορετικοί διότι προσεγγίζουν τις πτυχές της ανθρώπινης προσωπικότητας από διαφορετική οπτική γωνία και από διαφορετική κοινωνική θέση.

Άνδρες και γυναίκες έχουν την ίδια συμπεριφορά όταν βρίσκονται στην εξουσία αλλά διαφέρουν τόσο στην αρχική τους προσέγγιση όσο και στην ανταπόκριση των άλλων. Οι γυναίκες δίδουν μεγαλύτερη σημασία στο μάνατζμεντ ενώ οι άνδρες ιεραρχούν καλύτερα την ορθολογιστική διάρθρωση των καθηκόντων.

Η γυναίκα λόγω των πολλαπλών ρόλων θα πρέπει να προτάσσει και να συνδυάζει και την μία φύση και την άλλη, χωρίς να ταυτίζεται με αυτές. Καλό είναι να γνωρίζει πότε θα επιλέγει να είναι τίγρης και πότε θηλυκό. Η επιβολή της θηλυκότητας και του επαγγελματικού προφίλ είναι τα όπλα της.

Για να αποκτήσει εξουσία μια γυναίκα υπάρχουν τρεις αποδεκτοί τρόποι:

  1. Nα την κληρονομήσει ή να την κατακτήσει
  2. Nα χρησιμοποιεί τα δικά της όπλα ή να εξαρτάται από άλλους
  3. Nα έχει ικανότητα ή απλά λίγη τύχη

Οι γυναίκες γενικότερα έχουν 3 ειδών τρόπων σκέψης τις οποίες και αναδεικνύουν:

  1. Κρίνουν από μόνες τους
  2. Κρίνουν και αξιολογούν πολύ έξυπνα την κρίση των άλλων
  3. Δεν κρίνουν τίποτε από τα δύο

Ο πρώτος τρόπος αναδεικνύει εξαίρετο μυαλό. Ο δεύτερος τρόπος αποτελεί διαδικασία εκπαίδευσης. Ο τρίτος τρόπος παραπέμπει σε αποτελέσματα άνευ ουσίας. Το αν συναντάται και βρίσκει περιβάλλον εφαρμογής γύρω μας αποτελεί μελέτη περίπτωσης που δεν αφορά την γυναίκα που εμείς επιθυμούμε να προβάλλουμε.

«Είναι προτιμότερο λοιπόν να γίνεις λιοντάρι για μια μέρα παρά να είσαι πρόβατο σε όλη σου τη ζωή»

Λόγω της φυσικής κατασκευής τους και του προσανατολισμού του τρόπου σκέψεις τους οι γυναίκες κατέχουν τον θηλυκό πόλο δίδοντας έμφαση στην προσωπική αντίληψη, στις συναισθηματικές αξίες, στα ένστικτα και την διαίσθηση, την μεθοδικότητα και την οργάνωση γενικότερα. Αντιθέτως οι άνδρες κατέχουν τον ανδρικό πόλο υπερτερώντας στον αναλυτικό τρόπο σκέψης, τον ορθολογισμό και την μαθηματική αντίληψη, την ταξινόμηση και τον έλεγχο.

Ποιες είναι οι οδηγίες για τα θεμέλια της ταυτότητας των γυναικών ως managers, δεδομένου ότι είναι γνωστά

  • Τα κοινωνικά πρότυπα και τα στερεότυπα,
  • Οι διπλοί ρόλοι και οι συγκρούσεις,
  • Οι δυσκολίες της προσέγγισης του εκάστοτε εργασιακού περιβάλλοντος και η αποδοχή τους από τα ανδρικά μέχρι τώρα μοντέλα συμπεριφοράς.
  1. Δημιουργήστε λοιπόν κατάλληλο πρότυπο ρόλου και εκπαιδευτείτε να τον διαχειρίζεστε με στυλ καθιερώνοντας το προσωπικό σας στυλ εικόνας και παρουσίασης για να μην κινδυνεύετε να υποστείτε  την λεγόμενη σύγχυση της φυλετικής ταυτότητας.
  2. Σταματήστε να είστε η ωραία κοιμωμένη και ανατρέψτε το status quo της εικόνας σας. Εκμεταλλευτείτε την δύναμη του μυαλού σας, την μαγεία της καρδιάς σας και την επιρροή του συναισθήματος.
  3. Αξιολογείστε τι καλό έχετε και προβάλλετε το αλλά μην διστάσετε να παραδεχθείτε  τα όποια αρνητικά σας στοιχεία ακόμη και αν αυτά χαρακτηρίζονται σαν αδυναμία ή ανασφάλεια.
  4. Βελτιώστε τις διαπροσωπικές και διευθυντικές σας ικανότητες δίδοντας προτεραιότητα στα θέματα εξουσίας.
  5. Αναπτύξτε στρατηγικές για να είναι αποτελεσματικό το στυλ διοίκησης που εφαρμόζετε.
  6. Επεκτείνετε τις επαγγελματικές σας ικανότητες προβάλλοντας την επαγγελματική σας ταυτότητα με αυτοπεποίθηση και με όλη την έκφραση των  γυναικείων στοιχείων που κατέχετε.
  7. Η όποια ανασφάλεια σας διακατέχει  είναι η δύναμή σας αρκεί να την διαχειριστείτε κατάλληλα. Μην σπαταλάτε την πολύτιμη ενέργεια που έχετε σε μικροαδιέξοδα ρουτίνας αλλά διοχετεύστε την μέσα σας για την προσωπική σας ανάπτυξη και εξέλιξη.

Αρθρο Αρχείου

Ρούλα Κωτούδη

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Online Marketing: Πως να πετύχετε!

Βασικός και πρωταρχικός στόχος μια εταιρείας τόσο στην αρχή λειτουργίας της όσο και στη μετέπειτα πορεία της είναι η συνεχόμενη ανάπτυξη.

Η ανάπτυξη αυτή συντελείται με τα κατάλληλα εργαλεία marketing. Τα τελευταία χρόνια το marketing χωρίζεται σε δύο μεγάλες κατηγορίες:

Το κλασσικό marketing και το on line marketing, το marketing δηλαδή του διαδυκτίου.

Για να φτάσει κανείς να μιλάει για on line marketing θα πρέπει ήδη να έχει κάνει τα  πρώτα βασικά βήματα στο internet:

Το πρώτο και το πιο βασικό βήμα είναι η κατασκευή μιας ιστοσελίδας, εδώ θα πρέπει να δοθεί προσοχή τόσο στο εικαστικό όσο και στο λειτουργικό κομμάτι, δηλ. να εντυπωσιάζει τον χρήστη αλλά παράλληλα να τον πληροφορεί με απλό και άμεσο τρόπο.

Στην ιστοσελίδα παρουσιάζουμε σε πρώτο στάδιο την  επιχείρησή μας, ποια είναι, με τι ασχολείται αλλά και τους στόχους όσον αφορά το καταναλωτικό κοινό.

Στη συνέχεια, αναλυτικά και εκτενέστερα παρουσιάζουμε τα προϊόντα μας.

Με την ολοκλήρωση της δημιουργία της ιστοσελίδας, που στην ουσία  έχουμε δημιουργήσει ένα  ηλεκτρονικό κατάστημα, προχωράμε  με το να την κάνουμε «γνωστή».

Εδώ μιλάμε για on line marketing:

  • Προώθηση της εταιρείας μας σε μηχανές αναζήτησης

Η καταχώρηση μιας ιστοσελίδας σε μηχανές αναζήτησης είναι η δυνατότητα που έχουν ορισμένες εταιρίες (και όχι μόνο) να καταχωρούν το site σας σε ισχυρές μηχανές αναζήτησης.

Η επόμενη μας μέριμνα είναι η κατάταξη σε υψηλές θέσεις σε αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης. Στην διαδικασία αυτή έχει δημιουργηθεί μία ολόκληρη γενιά υπηρεσιών οι οποίες αφορούν την βέλτιστη παρουσία σε αποτελέσματα κατά την αναζήτηση σε μηχανές αναζήτησης.

Ένας πιο διαφανής προς τον χρήστη τρόπος είναι η χρησιμοποίηση online ερωτηματολογίων, στα οποία ο χρήστης, δεν υποχρεούται απαραίτητα να συμπληρώσει τα προσωπικά του στοιχεία. Ακόμα και εκεί, η τεχνολογία επιτρέπει να αναγνωριστεί ο χρήστης ο οποίος έχει ήδη συμμετάσχει στην έρευνα (π.χ. με την ανάγνωση τυχόν cookies που έχουν τοποθετηθεί στον υπολογιστή, ή άλλες μεθόδους).

  • Διαφημιστικά μηνύματα  (Banners) σε portals ή συγκεκριμένες σελίδες αυτών.

To Banner είναι ένα γραφικό το οποίο τοποθετείται σε μία συγκεκριμένη θέση στην ιστοσελίδα και συνήθως είναι ένα αρχείο εικόνας τύπου gif και jpeg.

Tα banners είναι η σημαντικότερη μορφή διαφήμισης στο διαδίκτυο και η μεγάλη δημοτικότητα τους έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια σειρά διαφορετικών διαστάσεων οι οποίες χρησιμοποιούνται για την προβολή των banners στο web.

Μην παραλείψετε την απόκτηση ενός προγράμματος στατιστικών που είναι εξίσου ζωτικής σημασίας τόσο για να μπορούμε να βλέπουμε την απήχηση της ιστοσελίδας μας όσο και για να δίνουμε στοιχεία για την επισκεψιμότητα των banners που φιλοξενούμε.

Στα στατιστικά, αναλυτικά αυτά που μας ενδιαφέρουν και πρέπει να κοιτάμε είναι:

Τα Hits είναι το σύνολο των αιτήσεων  για μία πληροφορία από μία ιστοσελίδα. Κάθε φορά που ζητάμε ένα στοιχείο από μία σελίδα, κατεβάζουμε ένα αρχείο, ή πιο απλά κάνουμε μία σχετική εργασία, τότε καταγράφεται ένα hit. Για παράδειγμα, σε μια ιστοσελίδα με μικρό αριθμό επισκέψεων ο αριθμός των hits μπορεί να είναι αρκετά μεγάλος. Με τον αριθμό των hits δεν μπορούμε να κρίνουμε τη δημοτικότητα και την επισκεψιμότητα μιας σελίδας, γιατί πολλές από τις συνολικές αιτήσεις μπορεί να προέρχονται από μικρό αριθμό χρηστών.

Cookies: Όταν πλοηγούμαστε στο διαδίκτυο, ένας μεγάλος αριθμός ιστοσελίδων αποστέλουν ένα μικρό αρχείο στον υπολογιστή μας, στον οποίο καταγράφονται ορισμένα χαρακτηριστικά. To αρχείο αυτό ονομάζεται cookie. Ένα παράδειγμα του πως χρησιμοποιείται είναι η καταγραφή των στοιχείων της σύνδεσης μας. Σε περίπτωση που έχουμε εγγραφεί στην υπηρεσία  μιας ιστοσελίδας, τότε θα  πρέπει ανά πάσα στιγμή να εισάγουμε τo όνομα χρήστη και τον κωδικό, εφόσον ζητηθούν. Το cookie, μπορεί να παραλείψει αυτή την ενέργεια. Επίσης, μπορεί να καταγράψει και πολλά άλλα στοιχεία, όπως αυτά που συμπληρώνουν οι χρήστες σε διάφορες φόρμες˙ το ιστορικό (history) του χρήστη και φυσικά δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε τις αγοραστικές του συνήθειες, ούτως ώστε να δίνεται στην εταιρία η δυνατότητα να προσαρμόζει την πολιτική προώθησής των προϊόντων της σε διαφορετικές ομάδες καταναλωτών.

Τα Impessions είναι η προβολή ενός banner στην οθόνη του χρήστη. Κάθε φορά που εμφανίζεται σελίδα η οποία περιέχει το συγκεκριμένο banner, τότε αυτό θεωρείται ως νέο impression. To πλήθος των εμφανίσεων (impression), μπορεί να λάβει μεγάλες διαστάσεις σε περίπτωση που ένα μεγάλο πλήθος χρηστών μπαίνει στην σελίδα και σερφάρει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το πλήθος αυτό αποτελεί τη βάση της πώλησης των διαφημίσεων.

Το Click through είναι ένα από τα σημαντικότερα μεγέθη, το οποίο μας δείχνει την απόκριση της διαφήμισης. Το click through ως μέγεθος αναφέρεται στον συνολικό αριθμό των hits που πραγματοποιήθηκαν για μία διαφήμιση (banner). Το click through rate με την σειρά του, μας δείχνει τον αριθμό των clicks σε ένα καθορισμένο αριθμό impressions.

Επισκέψεις και μοναδικοί επισκέπτες: Το μέγεθος των μοναδικών επισκεπτών είναι και αυτό ιδιαίτερα κρίσιμο, γιατί δείχνει πόσοι διαφορετικοί χρήστες ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που παρέχει κάποια ιστοσελίδα. O πιο αξιόπιστος τρόπος για την καταμέτρηση των στοιχείων αυτών μπορεί να θεωρηθεί το cookie. Ο τρόπος αυτός διαθέτει και μερικά μειονεκτήματα, αφού ο χρήστης έχει την δυνατότητα να μην επιτρέψει την λήψη cookies.

Ο αριθμός των επισκέψεων όμως, μπορεί να μεγαλώσει αρκετά ακόμα και στην περίπτωση, που μια μικρή μερίδα ατόμων, επισκέπτεται την ιστοσελίδα με μεγάλη καθημερινή συχνότητα.

Αναλυτικότερα, αν τρία διαφορετικά άτομα επισκεφθούν μια ιστοσελίδα, δύο φορές σε μία μέρα, τότε η ιστοσελίδα έχει δεχτεί 6 επισκέψεις, αλλά έχει τρεις μοναδικούς χρήστες. Αν την επόμενη μέρα, τα ίδια άτομα μπουν στην ιστοσελίδα δύο φορές, τότε οι συνολικές επισκέψεις της σελίδας, έχουν γίνει 12 (6+6), ενώ οι επισκέπτες παραμένουν τρεις.

Όλες αυτές οι ενέργειες προϋποθέτουν την συνεχή υποστήριξη της ιστοσελίδας μας, δηλαδή, την συνεχή ανανέωσή από πλευράς θεματολογίας και μετέπειτα -ανάλογα την εταιρία- τη σχεδιαστική ανανέωσή της.


Άρθρο Αρχείου

Ψαρράς Δημήτριος

Continue Reading

Trending