Connect with us

Lifestyle

Ποιο είναι το καλύτερο πλυντήριο πιάτων 5+1 συμβουλές για να διαλέξεις!

Για όσα νοικοκυριά έχουν επενδύσει σε πλυντήριο πιάτων, η συσκευή αυτή αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της κουζίνας, το οποίο δε θα ήθελαν να αποχωριστούν. Το πλυντήριο πιάτων είναι μια οικιακή συσκευή με τεράστια αξία, το οποίο μάς γλυτώνει από περιττό χάσιμο χρόνου. Επίσης, βοηθά να εξοικονομήσουμε νερό για το πλύσιμο πιάτων, αλλά μειώνει και τη σπατάλη απορρυπαντικού πιάτων. Όλα αυτά είναι πολύ σημαντικά, αλλά ποιο είναι το καλύτερο πλυντήριο πιάτων και τι μάρκα πλυντήριο πιάτων να πάρω;

Σήμερα, στο εμπόριο υπάρχει μια τεράστια ποικιλία σε πλυντήρια πιάτων. Υπάρχουν πλυντήρια για εργένηδες και μεγάλες οικογένειες, όπως και πλυντήρια για κάθε τύπο κουζίνας, μεγάλων ή μικρών διαστάσεων. Έτσι, είναι δύσκολο να κάνεις τη βέλτιστη, αλλά και πιο οικονομική δυνατή επιλογή. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να προσέξεις. Εμείς είμαστε εδώ, για να σε βοηθήσουμε να βρεις το καλύτερο πλυντήριο πιάτων για τις ανάγκες σου, πιο εύκολα και γρήγορα. Θέλεις να μάθεις τι πρέπει να προσέξεις για να αγοράσεις το σωστό πλυντήριο πιάτων;

Ποιο είναι το καλύτερο πλυντήριο πιάτων για το σπίτι μου; 6 συμβουλές για εύκολη επιλογή!

#1 Τι μάρκα πλυντήριο πιάτων να πάρω;

Συχνά, ακούγεται η απορία: “ Τι μάρκα πλυντήριο πιάτων να πάρω; Τελικά η μάρκα έχει σημασία; “. Η μάρκα του πλυντηρίου πιάτων δεν πρέπει να είναι ο μόνος καθοριστικός παράγοντας για την επιλογή σου. Σίγουρα, μια γνωστή και αξιόπιστη μάρκα μπορεί να σε κάνει να νιώσεις ασφάλεια, αλλά το πιο σημαντικό είναι η εγγύηση και η εξυπηρέτηση που προσφέρει μετά την αγορά. Για παράδειγμα, αν προσφέρει ποιοτικά ανταλλακτικά και αρκετά χρόνια γραπτή εγγύηση, αυτοί είναι καλοί λόγοι για να εμπιστευτείς μια μάρκα.

Ενδεικτικά, ωστόσο, μπορούμε να αναφέρουμε κάποιες δημοφιλείς μάρκες, οι οποίες βρίσκονται στις κορυφαίες επιλογές των καταναλωτών. Συχνά, όταν κάποιος αναρωτιέται: “ Τι μάρκα πλυντήριο πιάτων να πάρω; “, αναζητά τις Pitsos, Bosch, Whirlpool, Siemens, Morris, Candy, Indesit, AEG, Hotpoint, Crown, Indesit. Φυσικά, αξίζει να ρίξεις μια ματιά και σε άλλες μάρκες, αν προσφέρουν καλή εγγύηση (από 2 χρόνια και άνω) και συγκεντρώνουν χαρακτηριστικά που χρειάζεσαι στην κουζίνα σου.

#2 Τι χωρητικότητα πρέπει να έχει το πλυντήριο πιάτων;

Ανάλογα με το πλάτος τους, τα πλυντήρια πιάτων χωρίζονται σε 45 και 60 εκατοστών. Εδώ, το ποιο είναι το καλύτερο πλυντήριο πιάτων εξαρτάται, αυστηρά, από τις δικές σου ανάγκες. Για νοικοκυριά έως 2 ατόμων, αλλά και για κουζίνες με μικρή χωρητικότητα, συστήνονται τα πλυντήρια 45 εκατοστών. Για πολυμελείς οικογένειες, όπου συσσωρεύονται πολλά άπλυτα πιάτα καθημερινά, τα πλυντήρια 60 εκατοστών θεωρούνται πιο κατάλληλα.

Αν το νοικοκυριό σου μαζεύει πολλά πιάτα για πλύσιμο κάθε μέρα, αλλά δεν έχεις χώρο στην κουζίνα σου, μπορείς και πάλι να προτιμήσεις ένα 45ρι πλυντήριο. Ωστόσο, θα χρειαστεί να κάνεις συχνότερες πλύσεις. Ένα πλυντήριο πιάτων 45 εκατοστών χωράει, τυπικά, έως 9 σερβίτσια. Αν κάνει χαμηλή κατανάλωση νερού και ενέργειας, δε θα έχεις σπατάλες για τις παραπάνω πλύσεις, οπότε δε θα μετανιώσεις την αγορά για εξοικονόμηση χώρου.

Διάβασε επίσης: Πώς θα καθαρίσεις το πλυντήριο πιάτων;

#3 Τι τύπο πλυντηρίου πιάτων να πάρω;

Υπάρχουν τα πλήρως εντοιχιζόμενα πλυντήρια πιάτων, τα ελεύθερα και τα πλυντήρια πάγκου. Τα πιο δημοφιλή είναι τα εντοιχιζόμενα πλυντήρια πιάτων, καθώς δεν ενοχλούν από άποψη αισθητικής και μοιάζουν με κοινά ντουλάπια. Φυσικά, αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι είναι η απάντηση στο ποιο είναι το καλύτερο πλυντήριο πιάτων. Πολλοί επιλέγουν πλυντήρια πάγκου, γιατί είναι οικονομικά και καταλαμβάνουν ελάχιστο χώρο. Φυσικά, τα πλυντήρια πάγκου έχουν και τη μικρότερη χωρητικότητα σε σερβίτσια, οπότε χρειάζεται προσοχή.

Όσο για τα ελεύθερα πλυντήριο πιάτων, μπορεί να έχουν ακόμα και τεράστια χωρητικότητα. Επίσης, είναι ευέλικτα και μπορούν να μεταφέρονται, όπου τα χρειάζεσαι. Σαν πρόσθετο οικονομικό πλεονέκτημα, δεν έχουν το κόστος εντοιχισμού. Όπως καταλαβαίνεις, κάθε τύπος πλυντηρίου πιάτων έχει διαφορετικά οφέλη να σου προσφέρει. Ένας έμπειρος τεχνικός στην εγκατάσταση οικιακών συσκευών θα μπορούσε να μελετήσει το χώρο σου και να σου προτείνει τον πιο κατάλληλο τύπο για σένα.

#4 Τι προγράμματα πρέπει να έχει το πλυντήριο πιάτων;

Στην αγορά θα βρεις πληθώρα επιλογών σε πλυντήρια πιάτων, με διάφορες λειτουργίες, για διαφορετικές ανάγκες. Λοιπόν, ποιο είναι το καλύτερο πλυντήριο πιάτων; Πόσες λειτουργίες πλύσης πρέπει να έχει; Τα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα πλυντηρίων διαθέτουν από 5 έως 7 προγράμματα. Μια πολύ χρήσιμη λειτουργία, που σου συστήνουμε να αναζητήσεις, είναι η πλύση με μισό γέμισμα (Half Load).

Χάρη σε αυτή, μπορείς να πλένεις τα πιάτα σου πολύ οικονομικά, χωρίς να περιμένεις να γεμίσει. Επίσης, χρήσιμος είναι ο προγραμματισμός χρόνου έναρξης, αν θέλεις να προγραμματίζεις πότε να ξεκινήσει η πλύση. Μια ακόμα καλή λειτουργία, είναι και η ένδειξη υπολειπόμενου χρόνου πλύσης. Τέλος, σημαντικότατη είναι η λειτουργία οικονομικής πλύσης (eco), η οποία είναι κατάλληλη και για τα πιο ευαίσθητα σκεύη.

Διάβασε επίσης: Γιατί φταις και εσύ για την κακή λειτουργία του πλυντηρίου πιάτων;

#5 Τι επίπεδα θορύβου πρέπει να έχει το πλυντήριο πιάτων;

Παλιότερα, τα πλυντήρια πιάτων ήταν θορυβώδη και αυτό έκανε δύσκολη τη χρήση τους κατά τη διάρκεια της νύχτας. Πλέον, το πρόβλημα αυτό έχει ξεπεραστεί. Τα επίπεδα θορύβου παίζουν σημαντικό ρόλο στο να αποφασίσουμε ποιο είναι το καλύτερο πλυντήριο πιάτων. Σε κάθε περίπτωση, σου προτείνουμε να επιλέξεις πλυντήριο πιάτων με επίπεδα θορύβου κάτω από 50 ντεσιμπέλ (db). Περίπου στα 40 db το πλυντήριο γίνεται εντελώς αθόρυβο. Στα 50 db, ακούς τη λειτουργία του πλυντηρίου, αλλά χωρίς να γίνεται ενοχλητική. Από τα 55 db και άνω, η λειτουργία αρχίζει να γίνεται ενοχλητική και δε συστήνεται να έχεις ένα τέτοιο πλυντήριο στο σπίτι σου.

#6 Πόσα χρήματα πρέπει να δαπανήσω για ένα καλό πλυντήριο πιάτων;

Είναι απόλυτα λογικό, να σε απασχολεί η τιμή αγοράς της οικιακής συσκευής σου. Όσο πιο μεγάλο είναι το πλυντήριο σε χωρητικότητα και όσο περισσότερες δυνατότητες διαθέτει, τόσο αυξάνεται η τιμή αγοράς του. Συνεπώς, το ποιο είναι το καλύτερο πλυντήριο πιάτων από άποψη τιμής, καθορίζεται με βάση τις ανάγκες σου. Ένα πλυντήριο ενεργειακής κλάσης Α+++ και επιπέδου θορύβου κοντά στα 40 db, με 7 προγράμματα πλύσης, είναι λογικό να κοστίζει πολύ ακριβά.

Ένα αξιόπιστο πλυντήριο πιάτων ξεκινά, περίπου στα 200€, χωρίς να έχει μεγάλη χωρητικότητα, ωστόσο. Περίπου στα 400- 500€, μπορείς να βρεις σύγχρονα πλυντήρια πιάτων με φανταστικές ιδιότητες, που θα κάνουν την καθημερινότητά σου πιο εύκολη. Πάρα πολλά αθόρυβα πλυντήρια με πλήθος χρήσιμων λειτουργιών και τεράστια ανθεκτικότητα, έχουν κόστος 500- 600€.

 

Ελπίζουμε να σε βοηθήσουμε να αποφασίσεις ποιο είναι το καλύτερο πλυντήριο πιάτων για σένα και τι μάρκα να πάρεις! Αν χρειαστείς τεχνικό για την εγκατάσταση, τη συντήρηση ή την επισκευή πλυντηρίου πιάτων, θα είμαστε δίπλα σου. Καταχώρησε την εργασία σου στην πλατφόρμα μας και θα πάρεις άμεσα την καλύτερη προσφορά, από έμπειρο τεχνικό στην περιοχή σου!

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mercedes A-Class 250e: Compact, premium και υβριδική

Το μικρότερο μοντέλο της Mercedes στην plug-in hybrid εκδοχή του έχει όλα τα θετικά στοιχεία των συμβατικών εκδόσεων και επιπλέον ηλεκτροκίνηση ιδανική στην αστική καθημερινότητα. 

Μία από τις πλέον ολοκληρωμένες λύσεις στα plug in υβριδικά μοντέλα, αποτελεί χωρίς αμφιβολία η νέα Mercedes A 250e. Έχει πολύ δύναμη, συνεχή επιτάχυνση, ελάχιστη κατανάλωση και πολύ χαμηλές  εκπομπές ρύπων. Κι όλα αυτά στο πάντα θελτκικό, εξαιρετικά ποιοτικό και γεμάτο τεχνολογία πακέτο που πρώτη η A Class έφερε στην κοινότητα των hatchback της κατηγορίας C. 

Καθώς συνολικά η σχεδίαση του μοντέλου μας είναι πλέον οικεία, πάμε να δούμε κάτω από το αμάξωμα, εκεί που βρίσκονται σχεδόν όλα τα νέα στοιχεία της A-Class 250e. Εμπρός και κάτω από το καπό ο γνωστός  τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.33 λίτρων που αποδίδει 160 ίππους,. συνεργάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 102 ίππων. 

Σύμφωνα με τη Mercedes, αυτή είναι η τρίτη γενιά υβριδικής πρόωσης του γερμανικού brand και η τελευταία εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Σε επίπεδο ισχύος, η συνδυασμένη απόδοση των δύο μοτέρ ανέρχεται στους 218 ίππους ισχύος και στα 450 Nm ροπής, συνθέτοντας ένα τουλάχιστον ενδιαφέρον, από θεωρητικής άποψης, αποτέλεσμα.

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Ως γνωστόν, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή από την πρώτη στροφή λειτουργίας του και έτσι οι επιδόσεις -και ειδικά αυτή της επιτάχυνσης- είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές από αυτό που εννοούν τα νούμερα. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 6,6 δλ. μόλις και η μέγιστη ταχύτητα κορυφώνεται στα 235 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση καυσίμου είναι καθηλωμένη λίγο πάνω από ένα λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία και όσο οι μπαταρίες είναι αρκετά φορτισμένες. Στην πράξη, σε μικτές συνθήκες και χωρίς τη δυνατότητα φόρτισης συνεχώς ή σε ένα μεγάλο ταξίδι, θα πρέπει να υπολογίζετε μια κατανάλωση της τάξης των 4,5 – 5,5 λίτρων. Στο πεδίο της ηλεκτρικής αυτονομίας, αυτή μέσα στην πόλη αγγίζει τα 70 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει  ότι σε καθημερινές αστικές μετακινήσεις η A-Class 250e σας απαλλάσσει από κάθε έγνοια.

Αν στο σπίτι σας έχετε τη δυνατότητα φόρτισης, για μια πλήρωση με ενέργεια των μπαταριών σε απλή  πρίζα, αρκούν 5μιση ώρες. Με Wall Box ο χρόνος πέφτει στις 3 ώρες και 25 λεπτά, ενώ με ταχυφορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος το 80% της μπαταρίας μπορεί να ανακτηθεί σε 25 μόλις λεπτά.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από 6 προγράμματα οδήγησης αυτό που ταιριάζει ιδανικά σε κάθε ανάγκη, ώστε να εκμεταλλευτεί κατά περίπτωση είτε τη μέγιστη οικονομία, είτε την υψηλή ισχύ και ροπή του συνόλου. Η A-Class 250e είναι δυναμική αλλά όχι σπορ και αποκαλύπτει τον καλύτερο εαυτό της είτε στην πόλη κινούμενη ηλεκτρικά, είτε σε ταξίδια υψηλών ταχυτήτων.

Η ανάρτηση απορροφά πολύ σωστά τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ τυπική μιας πραγματικής Mercedes-Benz είναι, ποιότητα κύλισης, δηλαδή κορυφαία. 

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Στο εσωτερικό  το μόνο που μπορεί να δημιουργήσει ενόχληση είναι το τούνελ της μετάδοσης στους πίσω επιβάτες, το οποίο δεν επιτρέπει την εύκολη μεταφορά ενός τρίτου. Σε όλα όμως τα άλλα σημεία της, η A-Class είναι υποδειγματική. Ο ρευστός σχεδιασμός, η άψογη ποιότητα υλικών και της συναρμογής τους και φυσικά  η ευρεία ψηφιακή οθόνη που παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες  εντυπωσιάζουν με την πρώτη ματιά. 

Το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη, μαθαίνει τον οδηγό και προσαρμόζεται στις επιθυμίες του. Μέσω δε του έξυπνου συστήματος φωνητικών εντολών που πραγματοποιούνται σε καθομιλουμένη γλώσσα και όχι με συγκεκριμένες φράσεις, η επικοινωνία με το αυτοκίνητο αποκτά μια πρωτόγνωρη, προσωπική διάσταση. 

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι διαθέσιμα σε ένα μεγάλο εύρος, ανάλογα και με την έκδοση εξοπλισμού, ενώ το αυτοκίνητο έχει ήδη διακριθεί με τη μέγιστη αξιολόγηση πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Συνολικά η Mercedes – Benz A-Class 250e είναι ένα χαρισματικό αυτοκίνητο, που συνδυάζει τις αρετές δύο κόσμων και παρά το συμπαγές αμάξωμά της, ξεχειλίζει από premium χαρακτήρα. Ανάλογα μεγάλη όμως με τα πλεονεκτήματά της είναι και η τιμή αγοράς, η οποία ξεκινά από 43.600 ευρώ. 

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mazda MX-30 E Skyactiv Launch Edition: Πρώτο και άκρως ενδιαφέρον

Η παρθενική εμφάνιση της Mazda στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει όλα τα σχεδιαστικά και μηχανολογικά χαρακτηριστικά για να κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. 

Ιστορικά η Mazda προσεγγίζει το θέμα «αυτοκίνητο» με ένα δικό της, μοναδικό τρόπο. Ακριβώς τον ίδιο βλέπουμε και στο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, που έκανε το ντεμπούτο του στη χώρα μας στο τέλος του 2020.

Αισθητικά λοιπόν αλλά και λειτουργικά, το νέο MX-30 ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και αποτελεί μια εντελώς ξεχωριστή πρόταση αυτοκίνησης μηδενικών ρύπων. Μπορεί να είναι ένα SUV, ωστόσο δεν κρύβει τις σχεδιαστικές καταβολές του RX-8, με τις αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες. Δίνοντας έτσι και το σπορ στίγμα της κατασκευής.

Με μήκος 4,395 μέτρων το αμάξωμα βρίσκεται στο όριο της κατηγορίας των μικρών – μεσαίων SUV, διαθέτει πέντε πόρτες με τις πίσω να ανοίγουν αντίθετα από τις εμπρός και να είναι σημαντικά μικρότερες σε μήκος, αλλά ιδιαίτερα μεγάλες σε ύψος. Η πολύ κομψή σχεδίαση που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mazda επαναλαμβάνεται και εδώ, ενώ η προσέγγιση στην ενσωμάτωση των μπαταριών και του ηλεκτρικού κινητήρα γίνεται με γνώμονα όπως πάντα τη βέλτιστη απόλαυση της οδήγησης.

Η συστοιχία των μπαταριών είναι πλήρως ενσωματωμένη στο αμάξωμα και αποτελεί δομικό στοιχείο, που επιτυγχάνει την αύξηση της στιβαρότητας. Η εμπρός ανάρτηση McPherson και η πίσω αντιστρεπτική δοκός έχουν τροποποιηθεί ώστε να επιτυγχάνεται η ομαλή και άμεση μετάδοση των μηνυμάτων από το δρόμο στον οδηγό.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η εργονομική σχεδίαση της θέσης οδήγησης. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν μηχανισμό όπου με ένα άγγιγμα αναδιπλώνει την πλάτη και μετακινεί ταυτόχρονα ολόκληρο το κάθισμα προς τα εμπρός, προσφέροντας έτσι άνετη είσοδο και έξοδο των επιβατών από τις πίσω θέσεις. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα είναι ένα ιδιαίτερο στοιχείο, καθώς ξεχωρίζει από το υπόλοιπο ταμπλό και παρέχει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο στους εμπρός επιβάτες.

Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Mazda, μία οθόνη αφής 7 ιντσών χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του κλιματισμού. Το σύστημα Mazda Connect, στο βασικό εξοπλισμό, υποστηρίζει συσκευές με λογισμικό Apple CarPlay® και Android Auto™ και η σύνδεση μέσω USB εξασφαλίζει απλή και άμεση σύνδεση κάθε smartphone.

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv της Mazda, περιλαμβάνει ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5 kWh. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 143 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή στα 265Nm. Με μέση κατανάλωση 19 KWh/100 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, το MX-30 επιτυγχάνει εμβέλεια της τάξεως των 200 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του.

Είναι προφανής η επιλογή της Mazda να κρατήσει σχετικά χαμηλά το βάρος του MX-30, στα 1.645 κιλά, ώστε να προσφέρει ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά, παρά να επενδύσει σε μεγαλύτερες μπαταρίες, που θα αύξαναν το βάρος αλλά και το χρόνο φόρτισης.

Αυτό το γεγονός έχει σημαντικό αντίκτυπο και στην οδήγηση, όπου το MX-30 είναι απολαυστικό. Το χαμηλό βάρος δεν δημιουργεί έντονη αδράνεια, ενώ η συγκέντρωσή του χαμηλά και στο κέντρο του αμαξώματος, δίνει μια ανάλαφρη αίσθηση στο αυτοκίνητο. Φυσικά η εμβέλεια είναι ένα θέμα και έτσι το μοντέλο προορίζεται κατά βάση για αστική και περιαστική χρήση. Στην οποία -και λόγω συμπαγών διαστάσεων- είναι εξαιρετικό.

Το ελαφρύ και στιβαρό αμάξωμα του Mazda MX-30 είναι κατασκευασμένο σε μεγάλο ποσοστό από χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής. Τα απορροφητικά υλικά που ενσωματώνονται στη δομή κάθε τμήματος του αμαξώματος εξασφαλίζουν την ικανότητα απορρόφησης της ενέργειας που απελευθερώνεται κατά τη σύγκρουση, ενώ ειδικές προστατευτικές κατασκευές έχουν προβλεφθεί για όλα τα μέρη με υψηλή τάση ρεύματος, με ταυτόχρονη αυτόματη απενεργοποίηση σε περίπτωση σύγκρουσης. 

Τέλος, τα ειδικά σχεδιασμένα καπό και αμάξωμα, συμβάλλουν στον περιορισμό του τραυματισμού των πεζών. Όλα τα παραπάνω, συνέβαλαν ώστε το μοντέλο να αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Πέρα όμως από τα στοιχεία παθητικής ασφάλειας, το νέο MX-30 προσφέρει και ένα πλήθος τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας. Με την ονομασία i-Activsense , η Mazda προσφέρει ένα πλήρες «πακέτο» που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξυπνο σύστημα υποστήριξης πέδησης για εμπρός, πίσω και διασταυρούμενα εμπόδια, προσαρμοζόμενα φώτα LED (Adaptive LED Headlights – ALH), έλεγχο πίσω περιβάλλοντος (360° View Monitor), προειδοποίηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Alert – FCTA), έλεγχο τυφλών σημείων (Blind Spot Monitoring – BSM), προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert – RCTA), σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System – LDWS), σύστημα διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (Lane-keep Assist System – LAS), διατήρηση πορείας σε έκτακτη ανάγκη (Emergency Lane Keeping) με Road Keep Assist και έλεγχος τυφλών σημείων (Blind Spot Assist).

Συνολικά το MX-30 είναι ένα απολαυστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με έντονο οικολογικό χαρακτήρα και στα υλικά κατασκευής του, κορυφαία ασφάλεια και σπορ χαρακτήρα. Με τιμές που ξεκινούν από τις περίπου 32.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του οφέλους από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για όσες και όσους είναι έτοιμη για το μέλλον της αυτοκίνησης. 

Continue Reading

Lifestyle

Peugeot e-2008: Σιωπηλή αλλά χαρισματική προσωπικότητα

Το Peugeot e-2008 έχει κατασκευαστεί καθ’ εικόνα και ομοίωση του συμβατικού του αδελφού, είναι όμως σε κάθε του έκφανση ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αν πάρετε ένα ηλεκτρικό 2008 και το βάλετε δίπλα σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο, η λίστα των διαφορών τους, αισθητγικά, θα είναι πολύ μικρή και θα περιορίζεται στη μάσκα, στο σήμα “e” στα φτερά και στην απουσία εξάτμισης.

Αντίστοιχα, το εσωτερικό σε ένα «συμβατικό» 2008  και στο ηλεκτρικό δεν έχει διαφορά. Είναι το ίδιο ευρύχωρο, ποιοτικό, όπου η τεχνολογία και η προσοχή στη λεπτομέρεια πρωταγωνιστούν. Στο e-2008 φυσικά υπάρχει το εντυπωσιακό τρισδιάστατο i-cockpit και η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας και σε αυτά τα δύο σημεία εντοπίζονται οι μοναδικές διαφοροποιήσεις, καθώς οι ενδείξεις τους είναι εμπλουτισμένες για να περιλαμβάνουν τις απαιτούμενες πληροφορίες για την ηλεκτροκίνηση. Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι ακριβώς οι ίδιοι σε όλες τις εκδόσεις.

Κάτω από το καπό, εκεί που θα βρισκόταν ο θερμικός κινητήρας, τώρα βρίσκεται ο ηλεκτρικός. Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τις θέσεις των επιβατών και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ακόμα και τα νούμερα της απόδοσης δείχνουν να είναι συγκρίσιμα. Η μπαταρία των 50 KWh  φροντίζει για την τροφοδοσία με ενέργεια ενός μοτέρ που αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπή.  Το e-2008 επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα και φτάνει μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα των 150 km/h.

Οδηγώντας το e-2008 απολαμβάνεις αμέσως τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.  Απουσιάζει ο θόρυβος του κινητήρα και όλα γίνονται ήσυχα και ήρεμα. Ο οδηγός  έχει άμεσα διαθέσιμη όλη τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, κάτι που προσθέτει στην ενεργητική ασφάλεια. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normalκαι Sport, που διαφοροποιούν την απόδοση του κινητήρα (82 ίπποi στο Eco, 109 στο Normal και 136 στο Sport), την απόκριση του γκαζιού και του τιμονιού και τη λειτουργία του κλιματισμού.

Από τα προγράμματα οδήγησης το  Eco είναι λίγο πιο «τεμπέλικο», αλλά απολύτως επαρκές, το Normal ισορροπεί ανάμεσα στην απόδοση και στην οικονομία και το Sport είναι αρκετά πιο «ζωντανό». Η αίσθηση της επιτάχυνσης δεν είναι ακραία όπως σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα αλλά σίγουρα είναι δυνατή. Με τον επιλογέα στο D (Drive) το e-2008 απλώς κυλά όταν αφήνουμε το γκάζι ενώ στην επιλογή Β (Brake Regeneration) κάνει πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας και φρενάρει αρκετά. Και πάλι, όχι τόσο πολύ όσο άλλα ηλεκτρικά και δύσκολα μπορεί να οδηγηθεί μόνο με το γκάζι.

Το e-2008 είναι ένα καλοστημένο μικρό SUV που προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης, με την αίσθηση αυτήν να ενισχύεται από την ησυχία στο εσωτερικό. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί λίγο πιο σκληρά για να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος των μπαταριών και αυτό γίνεται αισθητό, αλλά όχι ενοχλητικό. Το κέρδος βρίσκεται στο γεγονός ότι όλο αυτό το πρόσθετο βάρος είναι τοποθετημένο στο πάτωμα, κάτι που χαμηλώνει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου με όφελος την καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Η Peugeot ανακοινώνει αυτονομία 320 χιλιομέτρων με μία φόρτιση και παρότι ξέρουμε ότι οι ανακοινώσεις των κατασκευαστών απέχουν από την πραγματικότητα, εδώ η απόσταση δεν είναι μεγάλη. Σε αστικό περιβάλλον, με προσεκτική οδήγηση στο Eco και αρκετή ανάκτηση τα 320 χιλιόμετρα δεν είναι άπιαστο νούμερο. Αν το παρακάνετε με το γκάζι ή βγείτε στον αυτοκινητόδρομο η αυτονομία λογικά δεν θα είναι η ίδια. Σε κάθε περίπτωση όμως μιλάμε για ωφέλιμη αυτονομία που ξεπερνά τα 250 χιλιόμετρα και αυτό αρκεί να καλύψει με άνεση όλες τις καθημερινές μετακινήσεις.

Τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μεγάλες σε χωρητικότητα μπαταρίες χρειάζονται αρκετό χρόνο για να φορτιστούν από οικιακές παροχές. Σε απλή σούκο πρίζα το e-2008 απαιτεί λίγο πάνω από 30 ώρες ενώ με wallbox ισχύος 7,4 ή 11 KW φορτίζει πλήρως σε 7,5 ή 5 ώρες  αντίστοιχα. Το πολύ θετικό όμως είναι ότι υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 100 KW. Αυτό σημαίνει ότι σε αυτήν την περίπτωση η άδεια μπαταρία μόλις σε 30 λεπτά της ώρας φτάνει στο 80% της χωρητικότητάς της.

Το Peugeot e-2008 είναι ένα ευχάριστο, πρακτικό και οικονομικό όχημα που υπάρχει για να αντιμετωπίσει τις κυκλοφοριακές προκλήσεις του σήμερα. Η τιμή του είναι προφανώς «αλμυρή» και ξεκινά από τα 36.900 ευρώ, από τα οποία βέβαια πρέπει να αφαιρεθεί το ποσό της κρατικής επιδότησης ύψους 5.950 ευρώ. Με αυτό το δεδομένο, προκύπτει μια απόλυτα λογική και συμφέρουσα πρόταση.

Continue Reading

Trending