Connect with us

Οικογένεια

Πώς να κάνετε ηπιότερη την προσαρμογή του παιδιού σας στον παιδικό σταθμό

Η Ψυχολόγος & Εκπαιδεύτρια Παιγνιοθεραπευτών κα Όλγα Δημοπούλου κουβεντιάζει με την κα Τσακίρη για το Spring schooling… & προτείνει λύσεις για το πώς να κάνετε ηπιότερη την προσαρμογή του παιδιού σας στον παιδικό σταθμό & το σχολείο

-Κα Δημοπούλου πείτε μας πως είναι σωστό να διαχειριστούν καλύτερα οι νέοι γονείς τον πρώτο αποχωρισμό από τα παιδάκια τους:
-Ο αποχωρισμός των παιδιών απ’ τους γονείς τους είναι μια φυσιολογική διαδικασία. Ολοκληρώνεται με μια σειρά από στάδια που καταλήγουν στην ανάπτυξη της αυτονομίας του παιδιού. Βέβαια, φυσιολογική δεν σημαίνει «εύκολη» ή «ευχάριστη». Το καινούριο περιβάλλον είναι μια αλλαγή και η αλλαγή δημιουργεί συναισθήματα ανασφάλειας. Το παιδί δικαιούται να διαμαρτύρεται κλαίγοντας που χάνει την ασφάλεια που του πρόσφερε η μέχρι τότε συνήθειά του.
-Προτείνετε τους τρόπους που θα νιώσει ασφαλέστερο το αγγελούδι μας, ποιος ο δικός μας ρόλος:
-Για να νιώσει ένα παιδί ασφάλεια στο νέο του περιβάλλον χρειάζεται χρόνο χρειάζεται και αποφασισμένους γονείς γιατί αν εμείς ταλανιζόμαστε το παιδί εισπράττει τους κραδασμούς & δυσκολεύεται ακόμη περισσότερο να προσαρμοστεί . Χρειάζεται να του δώσουμε το περιθώριο χρόνου , πρώτα να βιώσει τα θετικά της καινούριας κατάστασης προκειμένου να έχει κίνητρο από μόνο του για να πάει στον παιδικό σταθμό ή το σχολείο – όχι απλά επειδή εμείς οι γονείς το στέλνουν. Για το σκοπό αυτό είναι ιδιαίτερα βοηθητικό να ξεκινά ένα παιδί στον παιδικό σταθμό από την περίοδο της άνοιξης που έχουν όλοι ενταχτεί και θα μπει σε ένα περιβάλλον χαράς & δημιουργίας , ενώ το φθινόπωρο τα περισσότερα παιδάκια είναι μελαγχολικά γιατί βιώνουν παράλληλα όλα μαζί τον πρώτο τους αποχωρισμό . Η επίσκεψη στο σχολείο την άνοιξη δίνει στην εμπειρία του παιδιού ένα χαρακτήρα εξερεύνησης, ενώ παράλληλα απομακρύνεται η εστίαση από την «απειλή» του αποχωρισμού.
Βέβαια, ακόμα και σ’ αυτή την περίπτωση απαιτείται μια περίοδος προσαρμογής, η οποία συνήθως είναι ηπιότερη από αυτή που θα χρειαζόταν αν το παιδί πήγαινε για πρώτη φορά στο σχολείο το Σεπτέμβρη.

-Γιατί πιστεύετε ότι η σχολική προσαρμογή γίνεται ευκολότερα την Άνοιξη?
-Την άνοιξη, όπως είπαμε & παραπάνω τα «καινούρια» παιδιά εισάγονται σε ένα ήδη εδραιωμένο και ήρεμο περιβάλλον που λειτουργεί αρμονικά. Τα παιδιά έχουν διαμορφώσει σχέσεις μεταξύ τους και με τους δασκάλους τους και έχουν  εξοικειωθεί με τη μαθησιακή διεργασία και τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Έχουν λοιπόν ένα κίνητρο για το Φθινόπωρο να πάνε με χαρά στο σχολείο, γιατί θα ξαναδούνε τους φίλους τους και συχνά περιμένουν με αγωνιά μετά τις διακοπές το χρόνο που θα ξαναπεράσουν μαζί τους .
-Οι πρωτόβγαλτοι μαθητές, μας λέτε λοιπόν ότι βρίσκονται σε ένα ήρεμο περιβάλλον, & έτσι γίνεται καλύτερη η διαχείριση της συναισθηματικής αγωνίας που προκαλεί ο αποχωρισμός. Αυτό μπορώ και εγώ να το επιβεβαιώσω με τα σχεδόν 20 χρόνια δουλειάς μου στην προσχολική αγωγή .
-Αυτό κα Τσακίρη είναι που επιτρέπει στους καινούριους μαθητές να επικεντρωθούν στη διαδικασία της ομαλής κοινωνικοποίησης στην ομάδα των συνομηλίκων τους χωρίς αγωνιώδη ενασχόληση με το θέμα της απομάκρυνσης τους από τη γονική εστία. Επιπλέον, το γεγονός ότι τόσα άλλα παιδιά δεν ανησυχούν που βρίσκονται μακριά από τους γονείς τους λειτουργεί κατευναστικά και για την αγωνία των νέων μαθητών.
Κατά συνέπεια, η προσαρμογή επιτυγχάνεται με πολύ ηπιότερες διαδικασίες και σαφώς γρηγορότερα. Όταν ο αποχωρισμός γίνεται για πρώτη φορά τον Σεπτέμβρη όλα τα παιδιά είναι άγνωστα μεταξύ τους και με τους δασκάλους, η μαθησιακή διαδικασία είναι ξένη, το περιβάλλον ανοίκειο, το παιδί δεν έχει κανένα σταθερό σημείο για να καθησυχάσει κάπως την αγωνία του. Αντίθετα, επιτείνεται από τα κλάματα και την αγωνία όλων των υπόλοιπων μαθητών.
-Θα σας παρακαλούσα να μας ορίσετε κάποια σημεία στη γονική συμπεριφορά που αν τα προσέξουμε θα διευκολύνουν την ένταξη των παιδιών μας στον παιδικό σταθμό:
-Η απροθυμία του παιδιού να αποχωριστεί τους γονείς του επιβεβαιώνει ότι μαζί τους έχει μια καλή σχέση, την οποία δεν θέλει να αλλάξει με κάτι διαφορετικό. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι η αντίδραση του παιδιού πρέπει να επηρεάσει τη στάση των γονιών ή να κλονίσει την απόφασή τους να στείλουν το παιδί τους στον παιδικό σταθμό. Είναι πολύ σημαντικό να μείνουν σταθεροί στην απόφασή τους και με τη στάση τους να μεταδίδουν στο παιδί την εμπιστοσύνη τους στο νέο χώρο και την πεποίθησή τους ότι εκεί θα περνάει καλά.
Συνήθως ανασφάλεια νιώθουν και οι γονείς καθώς δεν μπορούν να είναι κοντά στο παιδί τους για να του δείξουν τις νέες συμπεριφορές που χρειάζεται να μάθει και πολύ συχνά καταλήγουν να «βομβαρδίζουν» το παιδί με διάφορες οδηγίες. Όμως η «κατήχηση» συνήθως δεν είναι αποτελεσματική σε παιδιά αυτών των ηλικιών. Οι γονείς μπορούν να διευκολύνουν την προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο κυρίως σε συναισθηματικό επίπεδο. Δηλαδή:
•Είναι σημαντικό να του επιτρέψουν να εκφράσει τη δυσφορία του για την αλλαγή.
•Χρειάζεται να μην δώσουν στο παιδί εναλλακτική επιλογή (π.χ. θέλεις να πας;) – ειδικά στην περίπτωση που το παιδί ξεκινά για πρώτη φορά το σχολείο τον Σεπτέμβρη.
•Χρειάζεται να νιώθουν οι ίδιοι σίγουροι ότι αυτό είναι μια καλή επιλογή για το συμφέρον του παιδιού τους.
•Χρειάζεται να ακολουθούν το πρόγραμμα και να το τηρούν με συνέπεια. Η ελλιπής παρακολούθηση μεγαλώνει την περίοδο προσαρμογής και δυσκολεύει την ομαλή ένταξη.
•Είναι βοηθητικό να εστιάζουν και στα θετικά κομμάτια της ημέρας {π.χ. στις δραστηριότητες που αρέσουν στο παιδί) και όχι μόνο στα άσχημα (σε αυτά που το δυσκολεύουν π.χ. τα άλλα παιδιά) όταν ρωτούν το παιδί πώς τα πέρασε στο σχολείο.
•Χρειάζεται να ακολουθούν την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών και να εμπιστεύονται τις συμβουλές τους.
•Τέλος, πολύ σημαντικό είναι μην αμελούν να περνούν ποιοτικό χρόνο με το παιδί τους. Το παιδί χρειάζεται να αισθανθεί ότι δεν θα χάσει τη σχέση με τους γονείς του, ότι το σχολείο θα προστεθεί στις ασχολίες του και δεν θα αντικαταστήσει τη γονική φροντίδα.
-Πείτε μας ποιες δυσκολίες θεωρείτε ότι έχει ο αποχωρισμός του γονέα με το παιδάκι του που βρίσκεται σε -βρεφική ηλικία
Οφείλω να πω ότι χρειάζεται να είναι σταθερή και ενθαρρυντική η στάση των γονιών ως προς τον αποχωρισμό, ακόμα και όταν το παιδί τους είναι βρέφος. Τα βρέφη δεν έχουν ακόμη την ικανότητα να μιλούν, ωστόσο συναισθηματικά αισθάνονται την ίδια ανάγκη για σταθερότητα και ασφάλεια όπως και ένα μεγαλύτερο παιδί. Επίσης, έχουν την ικανότητα να κατανοούν τις εξηγήσεις των γονιών τους για την αλλαγή που πρόκειται να συμβεί στη ζωή τους. Κυρίως όμως, αντιλαμβάνονται και ανταποκρίνονται στα συναισθήματα των γονιών τους για τη νέα κατάσταση. Γι’ αυτό πολύ συχνά ένα βρέφος επηρεάζεται πολύ έντονα από τη δυσκολία του ίδιου του γονιού να αποχωριστεί το παιδί του, την οποία στη συνέχεια εκδηλώνει το ίδιο ως άγχος αποχωρισμού.
Έτσι η πεποίθηση των γονιών ότι η επιλογή τους θα είναι καλή για το παιδί τους χωρίς να νιώθουν ενοχές, η σταθερότητα στη συμπεριφορά τους και η εμπιστοσύνη τους στο πλαίσιο θα βοηθήσουν και ένα βρέφος να αισθανθεί την ασφάλεια που χρειάζεται στο καινούριο πλαίσιο.
Όλγα Δημοπούλου
Ψυχολόγος – Παιγνιοθεραπεύτρια

Who is who?
Η κ. Όλγα Δημοπούλου είναι ψυχολόγος, παιγνιοθεραπεύτρια και εκπαιδεύτρια στο Ελληνικό Ινστιτούτο Παιγνιοθεραπείας και Δραματοθεραπείας, ΤΟ ΑΘΥΡΜΑ που εδρεύει στη Αθήνα.
Το 2006 ίδρυσε στη Λάρισα το Χώρο Ψυχοθεραπείας μέσα από Παιχνίδι & Παραμύθια, ΑΝΕΜΗ, όπου εργάζεται ψυχοθεραπευτικά με παιδιά και τις οικογένειές τους. Ειδικεύεται στην υποστήριξη οικογενειών που κάποιο μέλος τους ανήκει στο αυτιστικό φάσμα.
Επίσης, είναι επόπτρια ψυχολόγων, εκπαιδευτικών και ανθρωπιστικών οργανισμών.

Από: την στήλη Μαγικό κλειδί για το παιδί της Λήτως Τσακίρη Παπαθανασίου

Πηγή:Postlarissa.gr

Continue Reading

Ψυχολογία

Πώς να κάνω τα σχέδιά μου πράξη

Όλοι μας κάνουμε σχέδια για τη ζωή μας, κάνουμε όνειρα για το μέλλον μας, αναρωτιόμαστε πώς θέλουμε να είμαστε σε κάποια χρόνια από σήμερα ή τι θα θέλαμε να έχουμε.

Τα σχέδια αυτά είναι σημαντικά για μας & όταν τα οραματιζόμαστε μας δίνουν δύναμη, ενέργεια, διάθεση για ζωή, χαρά, πληρότητα & πολλά άλλα όμορφα συναισθήματα και σκέψεις. Όταν όμως πάμε να τα εφαρμόσουμε στην πράξη σκοντάφτουν στην πραγματικότητα και ξεθωριάζουν, απομακρύνονται μέχρι να γίνουν μια μακρινή ανάμνηση ή να τα τοποθετήσουμε στο «ντουλάπι» με όλα εκείνα που «δεν μπορώ να κάνω».

Σήμερα, λοιπόν θα ξεκινήσουμε μία σειρά άρθρων για το πώς μπορούμε να εφαρμόσουμε τα σχέδιά μας ώστε να γίνονται πράξη & να μη μένουνε στο ονειρικό επίπεδο.

Δες το άρθρο μου “Δεν πετυχαίνω τους στόχους μου, γιατί;”

Ακούω την εσωτερική μου φωνή

Το πρώτο βήμα είναι να μάθουμε να ακούμε τον εαυτό μας & να ακολουθήσουμε την εσωτερική μας φωνή. Μόνο η εσωτερική μας φωνή, δηλαδή ο εαυτός μας μπορεί να μας δείξει τι είναι αυτό που πραγματικά λαχταράμε! Τι είναι αυτό που πραγματικά «μας πάει», μας ταιριάζει, μας απογειώνει, μας βοηθάει να απολαμβάνουμε τη ζωή μας & να την οδηγούμε εκεί που θέλουμε.

Σε όλους μας έχει δοθεί το δώρο της εσωτερικής φωνής θα πρέπει όμως να της δώσουμε την απαραίτητη προσοχή, ουσιαστικά θα πρέπει να μάθουμε να την ακούμε.

Η δύναμη της σιωπής

Η εσωτερική φωνή δυναμώνει στη σιγή & την ηρεμία. Κλείστε την τηλεόραση ή το κινητό σας, αποφύγετε τον πολύ κόσμο, την πολύ φασαρία, τις πολλές, ρηχές συζητήσεις, τα σχόλια  & τη φλυαρία. Κάντε το για κάποιες μέρες σαν άσκηση. Αν δεν μπορείτε να το κάνετε καθόλη τη διάρκεια της ημέρας κάντε το για κάποιες ώρες που εσείς θα ορίσετε π.χ. 8 – 10 το πρωί ή 6 – 8 το απόγευμα. Όπως γυμνάζουμε το σώμα μας & του αφιερώνουμε χρόνο έτσι ακριβώς μπορούμε να αφιερώσουμε χρόνο στην εκγύμναση του νου μας & της ψυχής μας.

Αυτές τις μέρες ή τις ώρες που θα κάνετε τη συγκεκριμένη άσκηση αφήστε το νου σας να χαλαρώσει & προσπαθήστε, μέσα σε αυτή τη χαλάρωση & την ηρεμία, να τον απαλλάξετε από ό,τι περιττό του έχετε δώσει. Καθίστε κάπου μόνοι σας, φροντίστε να είστε άνετα & αδειάστε το νου σας από όλα εκείνα που δεν σας επιτρέπουν να έρθετε σ’ επαφή με τον εαυτό σας όπως είναι οι άχρηστες πληροφορίες ή οι γνώμες των άλλων. Αν σας βοηθάει η εικόνα φανταστείτε πως κάνετε μία εσωτερική καθαριότητα, ανοίγετε δηλαδή τα παράθυρα για να μπει αέρας & φως. Επίσης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε χαλαρή μουσική, χωρίς λόγια & χαμηλό φωτισμό.

Δες το άρθρο μου “Αγάπησε τον εαυτό σου λίγο παραπάνω”

Πόσο συχνά χρειάζεται να επαναλαμβάνω την άσκηση;

Όσο πιο συχνά τόσο καλύτερα! Αν είναι δυνατόν & καθημερινά να βρίσκετε λίγο χρόνο να περνάτε ήρεμοι με τον εαυτό σας θα σας βοηθήσει πολύ να είστε περισσότερο συγκεντρωμένοι & ξεκάθαροι σε αυτά που θέλετε να πετύχετε.

Τι να περιμένω από την εσωτερική μου φωνή;

Η εσωτερική σας φωνή θα σας μιλήσει για τον εαυτό σας, για τα εμπόδια που ξεπεράσατε με επιτυχία, για τις υπέροχες πτυχές του χαρακτήρα σας, για τη δύναμή σας, τις δυνατότητες σας, τα ταλέντα σας & θα σας οδηγήσει στους στόχους σας.

Ακόμη όμως κι αν είστε σε μία φάση που δεν έχετε την ανάγκη να πάρετε ριζικές αποφάσεις για τη ζωή σας όπως π.χ. να καθορίσετε πώς θα κινηθείτε τα επόμενα χρόνια ή να κάνετε μια αλλαγή καριέρας, μπορείτε να συμβουλεύεστε τον εαυτό σας γι’ αυτά που πραγματικά έχετε ανάγκη τη δεδομένη στιγμή. Μπορεί να χρειάζεστε ένα διάλειμμα από την καθημερινότητα ή μία συντροφιά ή ένα χόμπυ.

Το ζητούμενο είναι να αποκαταστήσετε την επαφή με την εσωτερική φωνή, να συντονιστείτε με αυτή τη συχνότητα & στη συνέχεια να φροντίσετε ώστε να μη χαθεί η επαφή.

Η εσωτερική μας φωνή, ο εσωτερικός μας σύμβουλος κάνει την πορεία της ζωής μας πιο ομαλή & αποκαλύπτει το δικό μας, προσωπικό μονοπάτι, το δικό μας δρόμο. Εφόσον κάνετε όλη αυτή τη διεργασία τα προσωπικά σας όνειρά θα γίνουν πιο ξεκάθαρα & θα έχετε ένα πιο καθαρό όραμα για το μέλλον.

Σοφία Παπαλαζάρου Life Coach, συνιδιοκτήτρια του  mysuccesstory.gr, Εκπαιδευτικός

Website: https://mysuccesstory.gr/

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCUNf5pB7n3cwrU5YRQCQRnQ

Email: [email protected]

Είμαι η Σοφία Παπαλαζάρου, εκπαιδευτικός, απόφοιτη της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με ειδίκευση στην ειδική αγωγή, συνιδρύτρια της εταιρείας «Σαλαμάνδρα | Κατασκευές ιστοσελίδων & eshops – Marketing»  & Coach με την πιστοποίηση του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Life coaching & Coaching – AC Accredited).

Μου αρέσει πολύ να μαθαίνω αλλά και να ενισχύω τις γνώσεις μου στα πεδία που ήδη γνωρίζω. Γι’ αυτό συνεχώς παρακολουθώ και έχω λάβει πιστοποιήσεις σε σημαντικά πανεπιστημιακά προγράμματα όπως:  “Positive Psychology: University of North Carolina”, “The Science of Well-Being: University of Yale”, “Conflict Management: University of California”, “Project Management: University of California” κ.ά.

Θεωρώ ότι ο καθένας από εμάς είναι μοναδικός & έχει το δικό του μοναδικό δρόμο & σκοπό γι’ αυτό & βασικό ζητούμενο της ζωής μου υπήρξε πάντα η αναζήτηση, η αυτογνωσία, η προσωπική ανάπτυξη.

Continue Reading

Ψυχολογία

Η μοναξιά σου κλέβει τη χαρά σου;

Και οι «κλέφτες της χαράς μας» συνεχίζονται… κι εμείς συνεχίζουμε να ανακαλύπτουμε τρόπους να τους «ακινητοποιούμε»…

Πως θα σου φαινόταν αλήθεια «η μοναξιά» σαν ένας από αυτούς;

Κάπου διάβασα ότι «ενώ οι στέγες των σπιτιών είναι πιο κοντά από ποτέ, οι ψυχές των ανθρώπων είναι πιο μακριά από ποτέ»…

Μία από τις βασικές ανάγκες του ανθρώπου, μετά την επιβίωση, είναι η σύνδεση. Η σύνδεση με άλλους, όμοιους ή ανόμοιους, καθώς προσφέρει το συναίσθημα του «ανήκειν»,  παρέχει την δυνατότητα «προσφοράς» καθώς και την δυνατότητα έκφρασης προβληματισμών, ανησυχιών και αναζητήσεων. Ο άνθρωπος είναι κοινωνικό ον και αρέσκεται να ανήκει κάπου.

Και ναι είναι πολύ όμορφο να ανήκεις είτε σε μια ομάδα είτε να διατηρείς σχέσεις εγγύτητας με ανθρώπους που έχεις επιλέξει.

Αρκεί να τους έχεις επιλέξει!!!

Είναι πολύ όμορφο συναίσθημα να συν-υπάρχεις με τον/την σύντροφό σου ή με τον/την διαχρονικό/η σου φίλη. Άπειρες συζητήσεις, άπειρα ερωτηματικά, άπειρα αναπάντητα ερωτήματα περί ζωής και ευζωίας.

Άραγε σου έχει τύχει ποτέ να βρίσκεσαι ανάμεσα σε πλήθος κόσμου και να αισθάνεσαι μόνος/η;

Να νιώθεις ότι εκείνη τη δεδομένη στιγμή θα προτιμούσες να ήσουν σε ένα μπαλκόνι μόνος/η σου και να πίνεις το κρασάκι σου, παρέα με τις σκέψεις σου και τον εαυτό σου;

Είτε γιατί η παρέα δεν είναι της απολύτου επιλογής σου… Είτε γιατί οι συζητήσεις που αναπτύσσονται δεν σε αγγίζουν …. Είτε γιατί απλά θα ήθελες να αφιερώσεις χρόνο σε εσένα

Όταν η «μοναξιά» είναι επιλογή τότε ισούται με «αυτό-ανακάλυψη», μα «αυτό-προσδιορισμό» και «αυτό-ανασύνταξη»…

✅Ανακάλυψη των καλά κλειδωμένων θησαυρών που κρύβω μέσα μου…
✅Προσδιορισμό των σημείων που επιθυμώ να εξελίξω και να αλλάξω…
✅Ανασύνταξη δυνάμεων που έχω ήδη μέσα μου ως προς πως θα το κάνω…

Συνδεόμαστε για να καλύψουμε το κενό μας ή συνδεόμαστε για να γίνουμε σοφότεροι και να συμβάλουμε στην δημιουργία μίας  πιο «πλούσιας» κοινωνίας ανθρώπων;

Ακολουθούν τρεις πολύτιμες ερωτήσεις που θα σε οδηγήσουν να επιλέξεις αν η μοναξιά σε ωφελεί και σε προάγει ή αν αποτελεί «κλέφτη της χαράς σου» και ενδεχομένως να σκεφτείς και να πράξεις διαφορετικά από ότι μέχρι σήμερα:

  • Αλήθεια τι σχέση έχεις με την «μοναξιά»;
  • Πόσο σύμμαχος ή αντίπαλός της είσαι;
  • Πως μιλάς στον εαυτό σου όταν είσαι μόνη/ος;

Στο τελευταίο μου βιβλίο “Η Αρχιτεκτονική της Προσωπικής Ελευθερίας” θα βρεις περισσότερες ασκήσεις που θα σε βοηθήσουν να έρθεις ακόμα πιο κοντά στον εαυτό σου!

Πιστεύω ότι μπορεί να σου κάνει καλή συντροφιά σ’ αυτό το μήνα διακοπών και ανασύνταξης δυνάμεων.

Continue Reading

Οικογένεια

Φροντίδα: Οικονομίες Ευδαιμονίας

Πρόγραμμα Καλλιτεχνικής Έρευνας & Φιλοξενίας

Το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη ανακοινώνει νέο Residency πρόγραμμα 
Φροντίδα: Οικονομίες Ευδαιμονίας
Πρόγραμμα Καλλιτεχνικής Έρευνας & Φιλοξενίας

Άγιος Νικόλαος, Κρήτη

Timeline

Description automatically generated with low confidence

Δελτίο Τύπου
Φροντίδα: Οικονομίες Ευδαιμονίας | Care: Economies of Happiness
Νέο Πρόγραμμα Καλλιτεχνικής Έρευνας & Φιλοξενίας
15 – 22 Οκτωβρίου 2022, Άγιος Νικόλαος, Κρήτη

  Το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη ανακοινώνει ανοιχτό κάλεσμα (Open Call) συμμετοχής στο νέο Residency πρόγραμμα (Πρόγραμμα Καλλιτεχνικής Έρευνας & Φιλοξενίας) που θα ξεκινήσει φέτος τον Οκτώβρη. Το κάλεσμα απευθύνεται σε Έλληνες επαγγελματίες από το χώρο των εικαστικών τεχνών και του πολιτισμού, των οποίων η δουλειά βασίζεται σε έρευνα, πειραματισμό και συνεργασίες: καλλιτέχνες κάθε είδους, επιμελητές, ακτιβιστές, αρχιτέκτονες, ερευνητές, ποιητές, συγγραφείς, μεταφραστές, ακαδημαϊκούς. Το Πρόγραμμα θα φιλοξενήσει 8–10 residents, είναι πλήρως χρηματοδοτούμενο, και θα πραγματοποιηθεί στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης από 15 μέχρι 22 Οκτωβρίου 2022.

Το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός. Αποστολή μας είναι η ενίσχυση και προώθηση της σύγχρονης τέχνης και πολιτισμού, η μετάδοση γνώσης και η στήριξη της αέναης παιδείας. Οδηγούμενοι από την αποστολή μας, και δεδομένων των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες στο χώρο του πολιτισμού αυτή τη στιγμή, μετά από δύο χρόνια σιωπής και ακινησίας, στόχος μας με την έναρξη του Προγράμματος Φιλοξενίας είναι να δημιουργήσουμε μια μοναδική εμπειρία παρέχοντας χώρο για συνύπαρξη.

Το Πρόγραμμα φιλοδοξεί να δημιουργήσει μια νέα πλατφόρμα για συλλογική μάθηση, συζήτηση και πειραματισμό. Πρόκειται για ένα εβδομαδιαίο, εντατικό, συλλογικό residency γεμάτο συζητήσεις, προβληματισμούς, workshops, και επιτόπια έρευνα. Πιστεύουμε πως το άνοιγμα σε πολλαπλές εμπειρίες – αν και δύσκολο στην πράξη – είναι αναγκαίο για συνεχή εξέλιξη, επομένως το πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη δικτύων συνέργειας και συνεργασίας και στην ώσμωση ανθρώπων από το χώρο της τέχνης και του πολιτισμού.

Με αφετηρία μια θεματική που μας απασχολεί ιδιαίτερα αυτόν τον καιρό και που δεσπόζει στη σύγχρονη διεθνή έρευνα, δημιουργούμε μια συνθήκη–ευκαιρία συνάντησης με τη δημιουργίας ενός υβριδικού σχήματος. Το Πρόγραμμα θα εστιάσει στη θεματική Φροντίδα: Οικονομίες Ευδαιμονίας (Care: Economies of Happiness) και στοχεύει στην έρευνα, στην παραγωγή νέας γνώσης και στον εμπλουτισμό της ελληνικής βιβλιογραφίας γύρω από τη θεματική της έννοιας της φροντίδας.

Στο πλαίσιο του Προγράμματος θα πραγματοποιηθούν διαδραστικά ερευνητικά εργαστήρια (workshops) από καλεσμένους συνεργάτες-επαγγελματίες του χώρου, οι οποίοι δεν θα δράσουν με τον παραδοσιακό ρόλο του παρουσιαστή, αλλά περισσότερο ως καθοδηγητές της συζήτησης, δίνοντας έναυσμα για εμπλοκή όλων. Στόχος είναι η εναλλακτική–βιωματική προσέγγιση της παραπάνω θεματικής. Το πρόγραμμα φιλοδοξεί να οδηγήσει σε μια πληθώρα νέων προσεγγίσεων και στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας που θα παραχθεί στο διάστημα αυτό με τη μορφή έντυπης και ηλεκτρονικής δημοσίευσης, η οποία θα παρουσιαστεί επίσημα το καλοκαίρι του 2023.

Το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί κυρίως στην ελληνική γλώσσα. Η υποβολή της αίτησης πραγματοποιείται αποκλειστικά από την ιστοσελίδα του Ιδρύματος ΕΔΩ. Η αίτηση μπορεί να συμπληρωθεί είτε στα ελληνικά, είτε στα αγγλικά. Αιτήσεις μέσω email, τηλεφωνικώς ή με άλλο τρόπο εκτός της επίσημης αίτησης στην ιστοσελίδα δεν γίνονται δεκτές.

Η ημερομηνία λήξης υποβολής αιτήσεων είναι το Σάββατο 20 Αυγούστου 2022, 23:59.
Το Πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί στο Minos Beach art hotel, το οποίο φιλοξενεί μια από τις σημαντικότερες συλλογές σύγχρονης γλυπτικής στην Ελλάδα στο Sculpture Garden. Με περισσότερα από 50 έργα σε μόνιμη έκθεση, η συλλογή αποτελεί παράθυρο των καλλιτεχνικών πειραματισμών από το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα μέχρι σήμερα.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα ή/και τη διαδικασία της αίτησης, παρακαλούμε επικοινωνήστε στο [email protected] ή στο 2155007712 (καθημερινά 09.00-17.00).

Continue Reading

Trending