Connect with us

Οικογένεια

Πώς να κάνετε ηπιότερη την προσαρμογή του παιδιού σας στον παιδικό σταθμό

Η Ψυχολόγος & Εκπαιδεύτρια Παιγνιοθεραπευτών κα Όλγα Δημοπούλου κουβεντιάζει με την κα Τσακίρη για το Spring schooling… & προτείνει λύσεις για το πώς να κάνετε ηπιότερη την προσαρμογή του παιδιού σας στον παιδικό σταθμό & το σχολείο

-Κα Δημοπούλου πείτε μας πως είναι σωστό να διαχειριστούν καλύτερα οι νέοι γονείς τον πρώτο αποχωρισμό από τα παιδάκια τους:
-Ο αποχωρισμός των παιδιών απ’ τους γονείς τους είναι μια φυσιολογική διαδικασία. Ολοκληρώνεται με μια σειρά από στάδια που καταλήγουν στην ανάπτυξη της αυτονομίας του παιδιού. Βέβαια, φυσιολογική δεν σημαίνει «εύκολη» ή «ευχάριστη». Το καινούριο περιβάλλον είναι μια αλλαγή και η αλλαγή δημιουργεί συναισθήματα ανασφάλειας. Το παιδί δικαιούται να διαμαρτύρεται κλαίγοντας που χάνει την ασφάλεια που του πρόσφερε η μέχρι τότε συνήθειά του.
-Προτείνετε τους τρόπους που θα νιώσει ασφαλέστερο το αγγελούδι μας, ποιος ο δικός μας ρόλος:
-Για να νιώσει ένα παιδί ασφάλεια στο νέο του περιβάλλον χρειάζεται χρόνο χρειάζεται και αποφασισμένους γονείς γιατί αν εμείς ταλανιζόμαστε το παιδί εισπράττει τους κραδασμούς & δυσκολεύεται ακόμη περισσότερο να προσαρμοστεί . Χρειάζεται να του δώσουμε το περιθώριο χρόνου , πρώτα να βιώσει τα θετικά της καινούριας κατάστασης προκειμένου να έχει κίνητρο από μόνο του για να πάει στον παιδικό σταθμό ή το σχολείο – όχι απλά επειδή εμείς οι γονείς το στέλνουν. Για το σκοπό αυτό είναι ιδιαίτερα βοηθητικό να ξεκινά ένα παιδί στον παιδικό σταθμό από την περίοδο της άνοιξης που έχουν όλοι ενταχτεί και θα μπει σε ένα περιβάλλον χαράς & δημιουργίας , ενώ το φθινόπωρο τα περισσότερα παιδάκια είναι μελαγχολικά γιατί βιώνουν παράλληλα όλα μαζί τον πρώτο τους αποχωρισμό . Η επίσκεψη στο σχολείο την άνοιξη δίνει στην εμπειρία του παιδιού ένα χαρακτήρα εξερεύνησης, ενώ παράλληλα απομακρύνεται η εστίαση από την «απειλή» του αποχωρισμού.
Βέβαια, ακόμα και σ’ αυτή την περίπτωση απαιτείται μια περίοδος προσαρμογής, η οποία συνήθως είναι ηπιότερη από αυτή που θα χρειαζόταν αν το παιδί πήγαινε για πρώτη φορά στο σχολείο το Σεπτέμβρη.

-Γιατί πιστεύετε ότι η σχολική προσαρμογή γίνεται ευκολότερα την Άνοιξη?
-Την άνοιξη, όπως είπαμε & παραπάνω τα «καινούρια» παιδιά εισάγονται σε ένα ήδη εδραιωμένο και ήρεμο περιβάλλον που λειτουργεί αρμονικά. Τα παιδιά έχουν διαμορφώσει σχέσεις μεταξύ τους και με τους δασκάλους τους και έχουν  εξοικειωθεί με τη μαθησιακή διεργασία και τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Έχουν λοιπόν ένα κίνητρο για το Φθινόπωρο να πάνε με χαρά στο σχολείο, γιατί θα ξαναδούνε τους φίλους τους και συχνά περιμένουν με αγωνιά μετά τις διακοπές το χρόνο που θα ξαναπεράσουν μαζί τους .
-Οι πρωτόβγαλτοι μαθητές, μας λέτε λοιπόν ότι βρίσκονται σε ένα ήρεμο περιβάλλον, & έτσι γίνεται καλύτερη η διαχείριση της συναισθηματικής αγωνίας που προκαλεί ο αποχωρισμός. Αυτό μπορώ και εγώ να το επιβεβαιώσω με τα σχεδόν 20 χρόνια δουλειάς μου στην προσχολική αγωγή .
-Αυτό κα Τσακίρη είναι που επιτρέπει στους καινούριους μαθητές να επικεντρωθούν στη διαδικασία της ομαλής κοινωνικοποίησης στην ομάδα των συνομηλίκων τους χωρίς αγωνιώδη ενασχόληση με το θέμα της απομάκρυνσης τους από τη γονική εστία. Επιπλέον, το γεγονός ότι τόσα άλλα παιδιά δεν ανησυχούν που βρίσκονται μακριά από τους γονείς τους λειτουργεί κατευναστικά και για την αγωνία των νέων μαθητών.
Κατά συνέπεια, η προσαρμογή επιτυγχάνεται με πολύ ηπιότερες διαδικασίες και σαφώς γρηγορότερα. Όταν ο αποχωρισμός γίνεται για πρώτη φορά τον Σεπτέμβρη όλα τα παιδιά είναι άγνωστα μεταξύ τους και με τους δασκάλους, η μαθησιακή διαδικασία είναι ξένη, το περιβάλλον ανοίκειο, το παιδί δεν έχει κανένα σταθερό σημείο για να καθησυχάσει κάπως την αγωνία του. Αντίθετα, επιτείνεται από τα κλάματα και την αγωνία όλων των υπόλοιπων μαθητών.
-Θα σας παρακαλούσα να μας ορίσετε κάποια σημεία στη γονική συμπεριφορά που αν τα προσέξουμε θα διευκολύνουν την ένταξη των παιδιών μας στον παιδικό σταθμό:
-Η απροθυμία του παιδιού να αποχωριστεί τους γονείς του επιβεβαιώνει ότι μαζί τους έχει μια καλή σχέση, την οποία δεν θέλει να αλλάξει με κάτι διαφορετικό. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι η αντίδραση του παιδιού πρέπει να επηρεάσει τη στάση των γονιών ή να κλονίσει την απόφασή τους να στείλουν το παιδί τους στον παιδικό σταθμό. Είναι πολύ σημαντικό να μείνουν σταθεροί στην απόφασή τους και με τη στάση τους να μεταδίδουν στο παιδί την εμπιστοσύνη τους στο νέο χώρο και την πεποίθησή τους ότι εκεί θα περνάει καλά.
Συνήθως ανασφάλεια νιώθουν και οι γονείς καθώς δεν μπορούν να είναι κοντά στο παιδί τους για να του δείξουν τις νέες συμπεριφορές που χρειάζεται να μάθει και πολύ συχνά καταλήγουν να «βομβαρδίζουν» το παιδί με διάφορες οδηγίες. Όμως η «κατήχηση» συνήθως δεν είναι αποτελεσματική σε παιδιά αυτών των ηλικιών. Οι γονείς μπορούν να διευκολύνουν την προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο κυρίως σε συναισθηματικό επίπεδο. Δηλαδή:
•Είναι σημαντικό να του επιτρέψουν να εκφράσει τη δυσφορία του για την αλλαγή.
•Χρειάζεται να μην δώσουν στο παιδί εναλλακτική επιλογή (π.χ. θέλεις να πας;) – ειδικά στην περίπτωση που το παιδί ξεκινά για πρώτη φορά το σχολείο τον Σεπτέμβρη.
•Χρειάζεται να νιώθουν οι ίδιοι σίγουροι ότι αυτό είναι μια καλή επιλογή για το συμφέρον του παιδιού τους.
•Χρειάζεται να ακολουθούν το πρόγραμμα και να το τηρούν με συνέπεια. Η ελλιπής παρακολούθηση μεγαλώνει την περίοδο προσαρμογής και δυσκολεύει την ομαλή ένταξη.
•Είναι βοηθητικό να εστιάζουν και στα θετικά κομμάτια της ημέρας {π.χ. στις δραστηριότητες που αρέσουν στο παιδί) και όχι μόνο στα άσχημα (σε αυτά που το δυσκολεύουν π.χ. τα άλλα παιδιά) όταν ρωτούν το παιδί πώς τα πέρασε στο σχολείο.
•Χρειάζεται να ακολουθούν την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών και να εμπιστεύονται τις συμβουλές τους.
•Τέλος, πολύ σημαντικό είναι μην αμελούν να περνούν ποιοτικό χρόνο με το παιδί τους. Το παιδί χρειάζεται να αισθανθεί ότι δεν θα χάσει τη σχέση με τους γονείς του, ότι το σχολείο θα προστεθεί στις ασχολίες του και δεν θα αντικαταστήσει τη γονική φροντίδα.
-Πείτε μας ποιες δυσκολίες θεωρείτε ότι έχει ο αποχωρισμός του γονέα με το παιδάκι του που βρίσκεται σε -βρεφική ηλικία
Οφείλω να πω ότι χρειάζεται να είναι σταθερή και ενθαρρυντική η στάση των γονιών ως προς τον αποχωρισμό, ακόμα και όταν το παιδί τους είναι βρέφος. Τα βρέφη δεν έχουν ακόμη την ικανότητα να μιλούν, ωστόσο συναισθηματικά αισθάνονται την ίδια ανάγκη για σταθερότητα και ασφάλεια όπως και ένα μεγαλύτερο παιδί. Επίσης, έχουν την ικανότητα να κατανοούν τις εξηγήσεις των γονιών τους για την αλλαγή που πρόκειται να συμβεί στη ζωή τους. Κυρίως όμως, αντιλαμβάνονται και ανταποκρίνονται στα συναισθήματα των γονιών τους για τη νέα κατάσταση. Γι’ αυτό πολύ συχνά ένα βρέφος επηρεάζεται πολύ έντονα από τη δυσκολία του ίδιου του γονιού να αποχωριστεί το παιδί του, την οποία στη συνέχεια εκδηλώνει το ίδιο ως άγχος αποχωρισμού.
Έτσι η πεποίθηση των γονιών ότι η επιλογή τους θα είναι καλή για το παιδί τους χωρίς να νιώθουν ενοχές, η σταθερότητα στη συμπεριφορά τους και η εμπιστοσύνη τους στο πλαίσιο θα βοηθήσουν και ένα βρέφος να αισθανθεί την ασφάλεια που χρειάζεται στο καινούριο πλαίσιο.
Όλγα Δημοπούλου
Ψυχολόγος – Παιγνιοθεραπεύτρια

Who is who?
Η κ. Όλγα Δημοπούλου είναι ψυχολόγος, παιγνιοθεραπεύτρια και εκπαιδεύτρια στο Ελληνικό Ινστιτούτο Παιγνιοθεραπείας και Δραματοθεραπείας, ΤΟ ΑΘΥΡΜΑ που εδρεύει στη Αθήνα.
Το 2006 ίδρυσε στη Λάρισα το Χώρο Ψυχοθεραπείας μέσα από Παιχνίδι & Παραμύθια, ΑΝΕΜΗ, όπου εργάζεται ψυχοθεραπευτικά με παιδιά και τις οικογένειές τους. Ειδικεύεται στην υποστήριξη οικογενειών που κάποιο μέλος τους ανήκει στο αυτιστικό φάσμα.
Επίσης, είναι επόπτρια ψυχολόγων, εκπαιδευτικών και ανθρωπιστικών οργανισμών.

Από: την στήλη Μαγικό κλειδί για το παιδί της Λήτως Τσακίρη Παπαθανασίου

Πηγή:Postlarissa.gr

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Οικογένεια

Βάλε στόχους στη ζωή σου και μάθε να τους κατακτάς!

Η ζωή είναι δύσκολη και εσύ νιώθεις να βυθίζεσαι ολοένα και πιο πολύ σε κάτι που δεν γνωρίζεις. Όλοι μας βάζουμε στόχους αλλά κάπου στην διαδρομή χανόμαστε και δεν ξέρουμε προς τα που να κινηθούμε, νιώθουμε ανίκανοι να οργανώσουμε την ίδια μας την καθημερινότητα ή και ακόμη την ίδια μας την ζωή.

 Μερικές συμβουλές λοιπόν από κάποιον που η οργάνωση αποτελεί τρόπο ηρεμίας και ευτυχίας.

Βασικό ξεκίνημα να γράψεις σε ένα χαρτί αυτά που θέλεις να κάνεις, ακόμα και το πιο μικρό. Το να καταγράψεις τους στόχους σου και να κάτσεις να τους διαβάσεις δυνατά είναι δύσκολο κομμάτι γιατί  είναι η στιγμή που είσαι αντιμέτωπος με τον ίδιο σου τον εαυτό. Για όλα υπάρχει τρόπος φτάνει να ξέρεις που θες να πας γιατί και η ίδια η ζωή ξέρει.

Μην δειλιάζεις , τόλμα ακόμη και για τα πιο μικρά πράγματα. Δεν πειράζει να θυμώνεις και να αναρωτιέσαι γιατί έκανες κάτι, είναι καλύτερο από τα να κάθεσαι άπραγος και να μην τολμάς για τίποτα. Όλα μας τα σχέδια ξεκινούν ως αμφιβολίες μέχρι να γίνουν πράξη. Το βασικό, μην τεμπελιάζεις δίνοντας στον εαυτό σου  δικαιολογίες για να μην τολμήσει. Ξέχνα τα όχι και απλά σήκω από το άγχος του δεν μπορώ. Πίστεψε με μπορείς!

Ζήτα βοήθεια. Οι  γονείς μας, οι φίλοι μας, άνθρωποι που εκτιμάμε και θαυμάζουμε  είναι και αυτοί άνθρωποι με φόβους και ανησυχίες. Άνοιξε τους την καρδιά σου και ίσως να σου δώσουν την λύση που αναζητάς, εκείνο το στοιχείο που σου λείπει.

Ένα πολύ σημαντικό μάθημα  ζωής, που έρχονται φορές που όλοι το ξεχνάμε είναι να πιστεύουμε στην μοναδικότητα μας. Μην συγκρίνεις την ζωή σου με των άλλων. Εσύ οργανώνεις το δικό σου ταξίδι, μην κοιτάς τι μπορεί να κατάφερε ο άλλος γιατί και εσύ είσαι ικανός για πολλά.

Να γράφεις και να διαβάζεις, τα βιβλία κρύβουν μαθήματα, φράσεις που μπορούν μέσα σε μια στιγμή να αλλάξουν την διάθεση σου, να σου δώσουν κίνητρο να τρέξεις προς τους στόχους σου.

Να είσαι ανοιχτός άνθρωπός και να μαθαίνεις κάθε μέρα από κάτι καινούργιο. Πάρε μια βαθιά ανάσα, θα ηρεμήσει το μυαλό σου και θα ελαφρύνει την ψυχή σου. Κάνε μια βόλτα στην φύση αυτή έχει μάθει να μην μας κρίνει απλά να μας συντροφεύει.

Και για το τέλος ξεκαθάρισμα. Πέτα οτιδήποτε δεν είναι λειτουργικό και όμορφο. Οργάνωσε το δωμάτιο σου, καθάρισε το από άχρηστα πράγματα. Ξεκαθάρισε το παρελθόν σου και ετοιμάσου για ένα όμορφο μέλλον.

Να ονειρεύεσαι και να επιλέγεις να είσαι άνθρωπός με ιδέες και όμορφη ψυχή.

Continue Reading

Οικογένεια

Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο

Το μαγικό κλειδί για το Παιδί παρουσιάζει το αρθρό της Λητώς Τσακίρη Παπαθανασίου & τη βράβευση απο το ΥΠΕΠΘ για το βίντεο του ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΛΗΤΩ  σχετικά με το θέμα ασφαλεια των παιδιών στο Διαδίκτυο. Η  κα  Λητώ Τσακίρη Παπαθανασίου την Τρίτη 5 Φεβρουαρίου Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου έλαβε από το Υπουργείο Παιδείας  τιμητική διάκριση για το βίντεο το οποίο δημιούργησε μαζί με τους μαθητές του Πρότυπου Νηπιαγωγείου ΛΗΤΩ  Τα παιδιά  δούλεψαν τον τελευταίο χρόνο το θέμα της προστασίας μας, για να απολαμβάνουμε όλοι  ένα ασφαλές διαδίκτυο. Η  συγγραφέας είναι εθελόντρια του saferinternet4kids  έχει δημιουργήσει μία σειρά από τραγούδια και κείμενα για γονείς και παιδιά που αφορούν τη σωστή διαχείριση του διαδικτύου. Σύντομα το υλικό θα κυκλοφορήσει  μέσα στο νέο της βιβλίο απο τη σειρά βιβλίων της «Σεβαστιανός ο Φοβερός» έχοντας τον τίτλο «Τούλης ο Ιντερνετούλής» Εκδόσεις Τζιαμπίρης Πυραμίδα Απρίλης 2019.Η πολύ ενδιαφερουσα  ημερίδα που υλοποιήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας & το saferinternet4kids προσέφερε σε όλους πλήθος πληροφοριών
Το διαδίκτυο έχει μπει δυναμικά στη ζωή μας, αλλά οφείλουμε να βρούμε τους τρόπους που θα το διαχειριστούμε σωστά ώστε να μην κινδυνεύουμε και να εισπράττουμε από αυτό μόνο τα καλά που προσφέρει.  Ο κόσμος ολόκληρος ζει πλέον  στην κοινωνία της πληροφορίας Η γνώση των παιδιών μας έχει δεχθεί τις επιρροές της  παγκοσμιοποίησης και έτσι το σχολείο οφείλει να είναι προσαρμοσμένο στις σημερινές απαιτήσεις. Η επανάσταση στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω του διαδικτύου ξεκίνησε από την Αμερική . Εκεί  έβγαλαν οι πολυεθνικές τα πρώτα  κουπόνια για τους μαθητές με τα  οποία τα σχολεία προσέφεραν ηλεκτρονικό υπολογιστή  , αυτή τη διαδικασία, σύντομα υιοθέτησε και η Ευρώπη, πρώτα στην Ολλανδία, μετά τη Δανία & τη Σουηδία.Tο σχολείο, είναι πλέον  εξοπλισμένο με ηλεκτρονικά μέσα. Η επιμόρφωση των παιδιών πέρα από τα χάρτινα βιβλία, γίνεται μέσω της πρόσβασης  σε εποπτικό υλικό με οδηγό  τις  νέες τεχνολογίες  Άνοιξαν νέοι  δρόμοι στη διδασκαλία των μικρών και μεγαλυτέρων μαθητών μέσω του διαδικτύου το οποίο  δεν είναι ένα παθητικό εργαλείο,  αλλά ανοίγει διοδους  για να ενεργοποιηθεί η  συνεργατική διδασκαλία μεταξύ δασκάλου και παιδιών που μπορεί να επιφέρει αναβάθμιση του παραδοσιακού  τρόπου διδασκαλίας,  με την ενίσχυσή της μάθησης μέσω της διερεύνησης. Σε ένα μαθησιακό περιβάλλον που τα παιδιά μπορούν να επικοινωνούν και να μοιράζονται τις εμπειρίες  με συνομηλίκους τους μέσω του διαδικτύου, επιτελείται και καλλιεργείται η  διαθεματική διδασκαλία. Η ενεργητική μάθηση, κερδίζει καθημερινά έδαφος μέσω της διαδικτυακής επικοινωνίας  πολλών μαθητών από διάφορα μέρη, που δουλεύουν  μεταξύ τους με κοινό στόχο Άρα η ευγενής άμιλλα προάγεται και η διερεύνηση προχωρά σε πολύ υψηλότερα επίπεδα.Αν και  το διαδίκτυο δεν θα γίνει ποτέ δάσκαλος , θα πρέπει να παραδεχθούμε ότι  βοηθά και συναινεί στο να γίνει καλύτερο το μάθημα του δασκάλου, που ενεργοποιεί τους μαθητές του στο νέο αυτό ευφάνταστο περιβάλλον. Ποια είναι όμως η αναγκαιότητα για τη χρήση του διαδικτύου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση?Τα σχολεία μας συνεργάζονται συνδέονται και μέσω του διαδικτύου παρουσιάζονται στον παγκόσμιο ιστό, έτσι ενισχύονται οι δραστηριότητες που έχουν ως στόχο την επικοινωνία δασκάλων και μαθητών,  προτείνετε το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο και οι παροχές του. Αξιοποιούνται οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές έτσι ώστε να πλαισιώσουν και να εμπλουτίσουν όλο το πρόγραμμα σπουδών που έχει καταρτίσει το Υπουργείο  Παιδείας και ο κάθε εκπαιδευτικός για κάθε θεματική ενότητα που δουλεύει  στην τάξη του. Δάσκαλοι ,μαθητές, σχολικές κοινότητες όλοι και όλα επικοινωνούν πλέον μέσω της online κοινότητας της online επικοινωνίας του διαδικτύου βασική προϋπόθεση είναι κάθε σχολική μονάδα να έχει εξοπλισμένη και συνδεδεμένη με το διαδίκτυο μια τουλάχιστον αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών στις μικρότερες τάξεις, η γωνία του υπολογιστή παίζει πραγματικά ένα πολύ σημαντικό ρόλο στην πρώτη επαφή των παιδιών με το διαδίκτυο. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών  στις νέες τεχνολογίες είναι βασική προϋπόθεση για να μπορέσει αυτό το σχέδιο εκπαίδευσης να υλοποιηθεί σωστά και να παρέχεται σε όλο το μαθητικό μας δυναμικό η ίδια ευκαιρία καλής χρήσης του διαδικτύου Καθώς τα παιδιά μας θα πρέπει να επιμορφώνονται και να μαθαίνουν τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και οι δάσκαλοι οφείλουν  να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για την καλύτερη διδακτική τους διαδικασία μέσω του διαδικτύουΣτην Ελλάδα υλοποιούνται πιλοτικά προγράμματα με πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα σχετικά με την εφαρμογή των ευρωπαϊκών και διεθνών προγραμμάτων που έχουν σχέση με τη χρήση και την αξιοποίηση του διαδικτύουΈτσι ξεκίνησε  το πρόγραμμα Globe της NASA στο ελληνικό δίκτυο σχολείων που περιλάμβανε 246 σχολεία μέλη, με  ένα παγκόσμιο δίκτυο μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που εργάζονται και εκπαιδεύονται σε όσα αφορούν την ιστοσελίδα του σχετικά με περιβαλλοντικά προγράμματα. Οι μαθητές σχεδιάζουν τα προβλήματα και αναρτούν στην ιστοσελίδα όλα αυτά τα οποία επεξεργάζονται, η πλατφόρμα είναι πολύ μεγάλη και συμμετέχουν δάσκαλοι και μαθητές σε  περισσότερα από 6.000 σχολεία 80 χωρών με κοινό σχέδιο διδασκαλίας. Πως να διαχειριζόμαστε τους κινδύνους του διαδικτύουΓια την αποτελεσματική λειτουργία του  ηλεκτρονικού υπολογιστή και των διαδικτυακών τόπων  οι οποίοι αναβαθμίζουν τη διδασκαλία και προσφέρουν την πολυπόθητη συνεχή επιμόρφωση , πρέπει να μάθουμε καλά να διαχειριζόμαστε τους κινδύνους που μπορεί να έχει το διαδίκτυο στα παιδιά μας. Το διαδίκτυο  είναι βοηθός του εκπαιδευτικού κόσμου και έτσι θα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε,  έχει εισβάλει δυναμικά στη ζωή μας, προσφέροντάς μας πληροφορίες σχετικά με όλες τις επιστήμες και ανοίγοντας τις online τεχνολογίες στα χέρια των παιδιών και των νέων ανθρώπων ολόκληρου του κόσμου. Τι απαγορεύεται να κάνουν τα παιδιά στο διαδίκτυο?Δεν επιτρέπεται να στέλνουν μηνύματα οι εικόνες που θα μπορούσαν να πληγώσουν τα συναισθήματα κάποιων άλλων ανθρώπων.Το πρόγραμμα μαθαίνει στα παιδιά να δημιουργούν πολύπλοκους κωδικούς συνδυάζοντας γράμματα αριθμούς και σύμβολα ώστε να κινούνται με ασφάλεια στο διαδίκτυο. Το υλικό μαθαίνει στα παιδιά να διαφυλάττουν τα προσωπικά τους δεδομένα και να μη μοιράζονται τις προσωπικές τους πληροφορίες.Όταν παίζουν παιχνίδια να αξιοποιούν τις δυνατότητες του περιεχομένου του διαδικτύου για να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους. Να μην απαντούν σε εκφοβιστικά μηνύματα και να μπλοκάρουν αυτομάτως την πρόσβαση του αποστολέα.Να θυμούνται πάντα ότι στο διαδίκτυο δεν είμαστε αφανής οποιαδήποτε κίνηση κάνουμε μέσα σε αυτό θα υπάρχει πάντα το ηλεκτρονικό μας αποτύπωμα το οποίο θα υφίσταται μέσα στο διαδίκτυο. Η σχέση πλέον του μαθητικού κόσμου με το διαδίκτυο είναι απαραίτητη τα παιδιά εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους και αποκτούν εκπαιδευτικές δεξιότητες με τη χρήση του διαδικτύου. Όλοι οι μαθητές  οφείλουν να μάθουν να αξιοποιούν όλες τις δυνατότητες του περιεχομένου του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.  Για τους μικρούς φίλους δημιουργήθηκε και το παραμύθι των προσωπικών δεδομένων με την Αθήνα και τον μικρό της σκυλάκο τον Ερμή η Αθήνα λέει στο σκυλάκι της ότι μιλώντας στο σχολείο για τα προσωπικά δεδομένα δεν είχε καταλάβει πόσο σημαντικό ήταν να μην αποκαλύπτονται αυτά στο διαδίκτυο. Τα παιδιά οφείλουν να μάθουν ότι δεν επιτρέπεται να δημοσιεύουν φωτογραφίες στο διαδίκτυο πρέπει να ξέρουν ότι οτιδήποτε ανεβάζουν στο διαδίκτυο μπορεί να μείνει εκεί για πάντα και αυτό άνετα θα μπορούσε να το δει μελλοντικός τους συνεργάτης,  φίλος, συγγενής ή ο δάσκαλός τους , Αν λοιπόν δεν είναι απόλυτα σίγουροι  για αυτό που ανεβάζουν καλύτερα να μην το ανεβάσουν. Όλα τα παιδιά θα πάρουν υπέροχες απαντήσεις από το εκπαιδευτικό υλικό που δίνει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου  στο safer internet 4 kids.gr Πάνω από 160 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο γιορτάσαν την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου safer internet 4 kids υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας της Ελλάδας λειτουργεί από τον Ιούλιο του 2016 θέλοντας να προσφέρει στα παιδιά μας πληροφορίες για ένα ασφαλέστερο τοπίο στο διαδίκτυο.Εμείς οι γονείς ας θυμόμαστε πάντα ότι είμαστε τα  πρότυπα των παιδιών μας & το πώς  αντιμετωπίζουμε την τεχνολογία επηρεάζει τα παιδιά μας , θετικά ή αρνητικά. Αν ασχολούμαστε με το κινητό μας στο φαγητό ή στον περίπατο της οικογένειας τότε θα πρέπει να γνωρίζουμε πως αυτή η συμπεριφορά μας  μπορεί να προκαλέσει την αντίδρασή των παιδιών ΑΣ  ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΣΩΣΤΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΓΝΩΣΗ & ΥΓΕΙΑ!!! Το κείμενο έχει δημοσιευτεί απο τη συγγραφέα στο τεύχος του Παράθυρου στην Έκπαιδευση του Παιδίου τευχος Ιανουαρίου Φεβρουαρίου 2019 μαζι με το τραγούδι της κας Τσακίρη που μπρορείτε να το ακούσετε πατώντας εδώ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΧΑΛΑΡΑ

Πηγή

Continue Reading

Οικογένεια

5 Αποτελεσματικοί τρόποι για να διώξεις τη μυρωδιά της μούχλας!

Ένας από τους σημαντικότερους και συνηθέστερους εχθρούς ενός σπιτιού είναι η εμφάνιση υγρασίας και κατ’ επέκταση μούχλας. Το φαινόμενο αυτό συνεπάγεται μια σειρά άλλων προβλημάτων, όπως βλάβες στα οικοδομικά υλικά του σπιτιού, καθώς και πιθανή πρόκληση ασθενειών. Ίσως να έχεις παρατηρήσει ότι τα σημάδια μούχλας συνοδεύονται από μια χαρακτηριστική οσμή η οποία ενδέχεται να περνά και απαρατήρητη ή να την έχεις συνηθίσει. Εμείς θα αναφερθούμε στο πώς φεύγει η μυρωδιά της μούχλας με εύκολους τρόπους.

Η έντονη μυρωδιά της μούχλας γίνεται αντιληπτή κυρίως σε χώρους που διατηρούνται κλειστοί για πολύ καιρό. Αυτοί μπορεί να είναι υπόγεια, πατάρια, αποθήκες ή ακόμα και ολόκληρα σπίτια όπως τα εξοχικά. Το γεγονός ότι δεν αερίζονται συχνά αποτελεί πλεονέκτημα για τους μύκητες προκειμένου να δημιουργήσουν μούχλα ανενόχλητοι. Εξάλλου, δε χρειάζεται να μεσολαβήσει μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι να αναπτυχθεί.

Πώς φεύγει η μυρωδιά της μούχλας; 

1. Αέρισε το χώρο

Η πρώτη κίνηση που πρέπει να κάνεις είναι να διοχετεύσεις στο χώρο καθαρό αέρα. Ειδικά εάν πρόκειται για έναν χώρο που αερίζεται σπάνια, το βήμα αυτό είναι απαραίτητο. Αφού, λοιπόν, αφήσεις πόρτες, μπαλκονόπορτες και παράθυρα ανοιχτά για πολλές ώρες, η οσμή θα αρχίζει να υποχωρεί. Έχε στο νου σου πως αν μιλάμε για κάποια εξοχική κατοικία, το να μείνεις σε σπίτι με τόσο έντονη μυρωδιά μούχλας είναι τουλάχιστον επικίνδυνο για την υγεία σου. Παρ’ όλα αυτά, αυτό δεν αρκεί για την αντιμετώπιση της μούχλας. Θα πρέπει να εντοπίσεις την πηγή του προβλήματος και να καλέσεις έναν ειδικό.

2. Φτιάξε καθαριστικό και τρίψε τις επιφάνειες.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι μύκητες της μούχλας είναι ικανοί να κρυφτούν σε κάθε πιθανή επιφάνεια. Το πώς φεύγει η μυρωδιά της μούχλας από έναν χώρο, αφορά και την εξάλειψή της. Συνεπώς, για να την αντιμετωπίσεις, θα πρέπει να ξεκινήσεις να καθαρίζεις τα επιφανειακά πράσινα ή μαύρα σημάδια υγρασίας. Δημιούργησε, λοιπόν, ένα καθαριστικό από φυσικά υλικά με το οποίο θα εξαφανίσεις τη μούχλα. Η συνταγή περιλαμβάνει 1 μέρος βορικού οξέος, 2 μέρη λευκού ξυδιού, 2 μέρη οξυζενέ και 4 μέρη νερού. Ανακάτεψε τα υλικά και τοποθέτησέ τα σε έναν ψεκαστήρα. Στη συνέχεια, τρίψε και καθάρισε όλες τις επιφάνειες με το μείγμα που έφτιαξες. Μπορείς να το εφαρμόσεις άφοβα σε τοίχους, πατώματα ή/και έπιπλα. Φρόντισε μόνο να μην αφήσεις περίσσεια υγρασία, ώστε να μη δημιουργεί αργότερα μούχλα εξαιτίας σου. Επίσης, τα υλικά του μείγματος έχουν την ιδιότητα να δίνουν αίσθηση φρεσκάδας στον αέρα του χώρου. Έχε στο νου σου ότι κατά τη διάρκεια του καθαρισμού θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις γάντια και μάσκα, καθώς η έκθεση διατρέχει κινδύνους.

3. Χρησιμοποίησε μαγειρική σόδα

Η μαγειρική σόδα είναι ένα από τα top φυσικά καθαριστικά που εφαρμόζεται σε όλο το σπίτι. Οι χρήσεις της είναι πάρα πολλές και μία από αυτές είναι η απορρόφηση των δυσάρεστων οσμών. Επομένως, αν αναρωτιέσαι πώς φεύγει η μυρωδιά της μούχλας από έναν χώρο, τότε χρησιμοποίησε τη μαγειρική σόδα. Μπορείς να πασπαλίσεις κάποιες επιφάνειες που θεωρείς ότι προσβάλλονται από μούχλα. Εναλλακτικά, αν πρόκειται για πατάρι ή αποθήκη, τοποθέτησέ την σε ένα ανοιχτό βάζο και μέσα σε αυτό θα εγκλωβιστεί η δυσοσμία. Μπορείς να προσθέσεις μέσα σταγόνες από κάποιο αιθέριο έλαιο ή ξύδι, ώστε να μυρίζει όμορφα.

4. Προτίμησε φυτά που καθαρίζουν τον αέρα

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το να έχεις φυτά μέσα στο σπίτι σου σίγουρα ανανεώνει το χώρο και δίνει ζωντάνια. Ωστόσο, φρόντισε να επιλέξεις φυτά εσωτερικού χώρου που καθαρίζουν την ατμόσφαιρα. Συγκεκριμένα, η δάφνη, το σπαθίφυλλο και το μπέντζαμιν έχουν την τάση να απορροφούν την υγρασία και να ανανεώνουν τον αέρα. Αποτελεί, λοιπόν, μια ακόμα λύση για το πώς φεύγει η μυρωδιά της μούχλας από το σπίτι. Θα πρέπει, όμως, να προσέξεις να μην ποτίζεις παραπάνω από όσο πρέπει τα φυτά σου προκειμένου να μη δημιουργείται περίσσεια υγρασία. Φυσικά, αντιλαμβάνεσαι πως δεν είναι φρόνιμο να τοποθετήσεις φυτά σε εντελώς κλειστούς χώρους που δε φωτίζονται όπως αποθήκες ή υπόγεια.

5. Τοποθέτησε κιμωλία

Μια ακόμα κοινή εστία εμφάνισης υγρασίας είναι το εσωτερικό της ντουλάπας ή των ντουλαπιών. Είναι, λοιπόν, πολύ πιθανό να παρατηρήσεις μια περίεργη οσμή στα ρούχα σου ή σε άλλα αντικείμενα. Πώς, όμως, φεύγει η μυρωδιά της μούχλας στη ντουλάπα εύκολα; Το μυστικό είναι η κιμωλία. Ναι, καλά διάβασες! Αγόρασε μερικές κιμωλίες και τοποθέτησε 1-2 σε ένα τούλινο σακουλάκι μέσα στη ντουλάπα σου. Φρόντισε μόνο να το κρεμάσεις σε σημείο όπου δε θα λερώσεις κάποιο ρούχο σου. Η κιμωλία έχει την ιδιότητα να απορροφά την άσχημη μυρωδιά της μούχλας αλλά και την περιττή υγρασία.

Ελπίζουμε να σου λύσαμε την απορία σχετικά με το πώς φεύγει η μυρωδιά της μούχλας. Ωστόσο, το να απορροφήσεις ή να καλύψεις την οσμή δεν αποτελεί λύση. Θα πρέπει να αντιμετωπίσεις το πρόβλημα στη ρίζα του, είτε αυτό σημαίνει κάποια υδραυλική βλάβη, είτε μείωση επιπέδου υγρασίας είτε η μόνωση του σπιτιού σου. Καταχώρησε, λοιπόν, την εργασία σου στην πλατφόρμα μας και πάρε προσφορές από αξιολογημένους επαγγελματίες άμεσα & οικονομικά!

Από: Κλειώ Ρίζου
Πηγή

Continue Reading

Trending